Adott egy 2000-es évjáratú VW Golf 1.4 16V. Mivel második autónak használják, ezért csak évi 6000 km-t megy, ezt 2X10km formájában országúton, maximum 3000-es fordulaton, kis terheléssel. Általában nem hül le nagyon a motor a két inditás között... Ilyen esetben az ideális 1 éves olajcsere intervallumtól el lehet térni, mondjuk 1,5-max 2 évig? 10W-40 félszintetikus Valvoline van benne.
Nem az árakból (hanem mint eddig mindahányszor) az adott modellhez a gyár által engedélyezett olaj minőségekből indultam ki, azokat soroltam fel. Úgy észleltem hogy mindeddig te is ezt a gyakorlatot követted - vagy rosszul figyeltem volna?
"... használhatóak. " A castrolmintabolt.hu árakon számolva, ha a kiterjesztett szervizciklus 20 ekm-nél, illetve 16 hónapnál hosszabb, akkor olcsóbb is - és mindenképp korszerűbb - a VW 507 00 használata.
2006-ban többféle 3.0 TDI motorváltozat is gyártásban volt, ezek közül a 155 kW/211 LE teljesítményű BNG motorkódú valamint a 165 kW/225 LE teljesítményű BMK motorkódú változatokhoz 15 ezer km-es szervizciklus esetén a VW 505 00 jóváhagyású motorolajok is használhatóak.
Biztos igazad van.... mindezzel együtt nem vagyok híve bárminemű csűrcsavarásnak, a szavak terén sem. Amúgy is: vannak egyes emberek akiket szvsz Ciceró ékesszólása sem lenne képes jobb belátásra bírni és hol vagyok én Cicerótól?
Bocs, SLX-350, sok év után most először had fogalmazzak meg egy kritikát (veled szemben?)!
Ennyi tapasztalattal a hátad mögött tudnod kellene kezelni egy a Tiedtől jelentősen eltérő kommunikációs stratégiát. Rá kell, hogy gyere arra, hogy ahogyan eddig próbáltad az nem megy, és hidd el, meg lehet tanulni, hogyan kezelj egy ehhez hasonló módszert, anélkül, hogy személyesre vennéd.
Bizonyos tekintetben, természetesen nem szakmai értelemben, leiskoláznak ám itt sokatokat :-)
-Szerintem!-
Ps.: Egy pszichológus/kommunikációs szakember disszertációt írhatna, csak ez alapján a topic alapján, és mekkora az index fórum teljes terjedelmében....
a 10W30-ra gondoltam, hogy esetleg ahhoz közel áll. Elmentem 4 szaküzletbe is, az egyetlen előírásnak megfelelő olaj ami helyben kapható az a Q8 SAE30 SF. Köszi a segítséget!
Nem szokásom fényezni magam, most sincs szándékomban de egy dolgot azért leszögeznék: 20 éves Castrol múlttal talán van némi rálátásom a cég működésére és annak hátterére.
Képzeld el, az általam ismert Castrol termékfejlesztők egyikén sem volt Castrol logó, mindettől függetlenül a Castrol üzemekben gyártott Castrol termékek fejlesztését végzik.
Amúgy elgondolkodtam egy pillanatra: ha (szerinted) a Castrol mint cég nem létezik akkor én sem létezem? (a munkáltatóm ugyanis a szerinted nem is létező Castrol Hungária Kft.)
Ez fájt ne haragudj................................
Honnan kellene ilyen dolgokat tudni egy átlag usernek???? Ezzel az erővel az autókra sem lehetne mondani hogy ez pl Suzuki vagy VW vagy Chevrolet, hisz össze-vissza egymással kooperálnak, bevásárolják magukat egyik-másik részvényeivel, együttműködnek stb... Szóval egy Bullshit amit mondasz. Nekem egy a lényeg: a dobozon ez van írva, az h a háttérbe mi van nem is érdekel.
Mivel teljesen új a kapa, én is arra hajlok amit írsz, a motor gyártója (B&S) ráadásul kínál pont megfelelő mennyiségű kiszerelést is hozzá. De ha nincs terhedre, oszd meg velem kérlek röviden mi a baj az "autós" olajjal. Fűnyírónál jártam már úgy, hogy mint kiderült csak a fűnyíróembléma miatt vettem meg egy rosszabb olajat. Az adatok alapján nem látok nagy különbségek (viszkozitás 40C-on, 100C-on, sűrűség, lobbanáspont) -SAE30 (előírásnak megfelel): 102, 12, 890, 234 -10W40 (SL): 97, 15, 874, 232
" .. szeretnéd márkanévből önállóan gazdalkodó szervezetté "növelni" a BP egyik márkanevét, de a sértegetés erre sem jó módszer ... "
Én pedig nem értem hogy miért kívánod a Castrolt a BP tulajdonában lévő de mindettől függetlenül a mai napig működő cégből egyszerű márkanévvé degradálni.
" ... Valami önálló ötlet, megfontolható gondolat, esetleg tény? ... "
Szerintem ez a kérdés nem olyan szintű hogy ötleteléssel a végére lehetne járni, ezt a lehetőséget meghagyom Neked (úgy tűnik egyébként is meglehetősen jártas vagy ezen a téren).
Feltételezem hogy ebbe is belekötsz de ettől függetlenül tény: az elmúlt 10 évben (vagyis mióta a Castrol a BP tulajdonában van) nem egyszer találkoztam hús-vér Castrol fejlesztőkkel és jártam Castrol gyártótelepeken ahol (talán nem meglepő módon) Castrol kenőanyagokat gyártottak.