A gyártó / valamiért / jócskán alulméretezte ennek a típusnak az olajkarter méretét / 4.2 liter egy 166 lovas szívóbenzinesről van szó /, ami a fő oka az egész olajmizériának- olajhütés stb . Szemembe ez nem hiteles hozzáállás a megoldáshoz a gyártó részéről . Egyébként köszönöm a válaszokat !
Kedves Olajguruk ! Az előző hozzászólásokra reagálva el kell mondanom saját tapasztalataimat a " híg és sürü olajról .Adva van egy Mazda 6 2.3 GT szgk , ami Mazdás körökben is úgy ismert , hogy szereti csipegetni az olajat / benzines / Vásárlás után olajcsere , Mobil 1 5w-30 , mert eddig is ez volt benne . 3000 km után 0.5 liter utántöltést igényelt , majd később is folyamatosan . A következő olacserekor próbaképpen Mobil 1 New Life 0w-40 került bele , ésw az olaj csipegetés szinte megszünt . Kérdésem , akkor hogy is van ez ?
Szerintem rátöltésnél még ha valóban "jobb" olaj is lenne a Shell, nem jelent semmit. Függetlenül, hogy nem azonos márkájú olajjal pótolnád, nem történne semmi, de még árban sem értem, miért is változtatnál. Cserekor meg majd cserélsz, ha úgy gondolod még ezeknél is minőségibb olajra.
...persze ez az olajfogyasztást - ami a Te esetedben elenyésző - nem fogja valószínű pozitív irányban befolyásolni.
Az is lehet:)Nem tudom a további 4 évben mi volt benne.Most biztos az van benne amit beleraktam:)Mondjuk legalább nem 30 ezernél cserélték a könyv szerint,hanem 12.800-nál,azután 37 ezer körül az utolsó meg 58 ezer valamennyi.Most 112 ezer van benne.
Ez van írva természetesen némi kiegészítéssel alul. Amúgy ritka amelyik addig elmegy. Kéri előbb!
Csak illik tájékoztatni a kérdezőt korrektül:
... mert mi van ha az első évben csak 7 ezret gurul és úgy gondolja a többit majd letudja a 2. évben. Lexikális infó nem mindíg alkalmazható 1:1-ben.
" A főként városi forgalomban használt vagy évenként 10 000 km-nél alacsonyabb futásteljesítményű gépkocsiknál a motorolajat és az olajszűrőt 12 havonta kell cserélni."