Szépen figyelemmel kísérem az autóm olajfogyasztását, révén hogy múlt héten perdültünk át a 200.000-en 9 és fél év alatt (Seat Ibiza, benzin 1.4 16v). Az utóbbi két évben szép csendben kezdett emelkedni az olajfogyasztás, eleinte elég volt évente 1-2 decit utántölteni, most 15000 km alatt egy literrel pótoltam időközben. Mindig Castrol 5w-40-et használtam - bevált, nem is drága, maradtam ennél. A kérdés az, hogy a mostani olajcserénél érdemes sűrűbb 10w40-re váltanom, vagy maradjak az 5w40-nél, és gondolatban készüljek lassan az előbb-utóbb bekövetkező motorgenerálra inkább? (vezérműszíj lassan esedékes, cseréltessek tömítéseket, meg amit ilyenkor kell? )
Természetesen a korral és kilométerrel járó használódást értem én, ezért is cseréltük vissza a régi besorolásúra. A kérdés, ezt akik ajánlják nem tudják?
Itt is megy az erőltetett "vékonyítás", csak szerintem ha valami, valamitől már nem úgy működik mint előtte a régitől, akkor nem kéne erőltetni. Nem hinném, hogy a fémes zörgés a "fejlettebb" olajtól a minőséget, megfelelőséget takarná.
Itt is sok esetben megy a több százezret futot autókhoz, a mai újaknak megfelelő ajánlás. Sőt, van aki csak kizárólagosan azt ajánlja.
" ... Toyota Yaris 1,3 vvti 2000-ben gyártott 179 ezer kilométernél kapott Magnatec 5w-30 A3/B4 olajat. Eddig Magnatec 10w-40 volt a befutó. Egy hét után a tulaj visszajött, mert csörög, zörög a motor melegen. Megállapodtunk, ment bele újra 10w-40 és a motor teljesen korrekt ismét. .... Ilyenkor?? .... "
Ilyenkor szvsz az van hogy egy 179 ezer kilométet futott motor már másképp zenél mint a gyári új.
A konkrét esetben az "erősen gyanítom" kifejezést "tudom"-ra helyettesítem, ugyanis az általad vizionált párbeszéd sosem hangzott el.
Az ellenőrzésre (menet közben) nincs lehetőségünk, csak a készterméket kapjuk azaz ebben az esetben nincs olyan személy akit ki kellene vagy lehetne rúgni e miatt.
Részedről az eddigi vagdalkozások a minimumot vagy a maximumot képviselik?
Toyota Yaris 1,3 vvti 2000-ben gyártott 179 ezer kilométernél kapott Magnatec 5w-30 A3/B4 olajat. Eddig Magnatec 10w-40 volt a befutó. Egy hét után a tulaj visszajött, mert csörög, zörög a motor melegen. Megállapodtunk, ment bele újra 10w-40 és a motor teljesen korrekt ismét.
A motor tökéletes állapotban van, megbontani még eddig nem kellett, rendszeresen évente a megengedett futásteljesítménykor szervizelve volt.
Ilyenkor??
Hamisítvány sem lehetett, mivel a Róna utcai mintaboltban vásárolta a tulaj.:(
megnézettem és nincs gáz vele: nem is vettem meg volna ha így lenne. de gondoltam nem követem az előző tulajt a hazardírozásban meg az olcsó cuccok vásárlásában, mégha eddig túl is élte a kocsi.
Nemrég vettem egy használt Opel Astra 1.6 16V-t, a régi tulaj valami szar kéz alatt vett motorolajat rakatott bele. Gondoltam valami megbizhatóbb márkás olajat teszek bele. Ti melyeket ajánljátok?
Egyszer láttam egy ehhez hasonló állapotú VW Transporter 2.5 TDI motort, abból csak spaklival sikerült már olaj(?)mintát venni. Mint egyértelműen kiderült a céges autó sofőrjére volt bízva a szervizelés is, meg is vette minden alkalommal a megfelelő VW jóváhagyású olajat... csak azt a saját autójához használta fel, a céges autóba pedig minden alkalommal egy "futottak még" minőségű 15W-40-es olajat töltött, a motor nagyjából 80 ezer km-ig bírta ezt a "kényeztetést".
Valóban nem helyes, de továbbra sem fér a fejembe, hogy az autószerelők miért menekülnek a 10w-40-től jobb olajtól. Nem értem ezt a görcsös ragaszkodást. Ez számomra megfejthetetlen.
Szervízbe az olajat és szűrőket mindig én viszem, így tudom mi kerül beépítésre.