"Az alvázszám kérdésben nem találtam megoldást - nem a hitelességét vontam kétségbe - , mint ahogy pl. SLX koléga sem, de még is helyes választ adott a kérdésedre."
Bocs, de alvázszámot itt most senki nem emlegetett. Az olajcseréhez felhasználandó motorolaj fajtájának meghatározásához az alvázszám egyébként is irreleváns. A motorkód volt az, ami a kérdésben szerepelt - ezt végül is tisztáztuk!
Amikor a hóhért akasztják - tipikus esete - ha hagyná.... :-D
Nos, nekifutok még egyszer, hátha megvilágosodsz, és meghajolsz... ;-) Bár van, aki szerint: "Arra várhatsz!"... :)
Aleko Viva forumozó kérdése:
"Srácok!
2011-es Toyota Land Cruiser 3.0 Diesel 190 Le 1KD-FTV motorkóddal. Mi a gyári előírás motorolajra, és mennyi megy bele?
Köszi."
Válaszom: "ACEA B5/C2 5W30. 7 L. Szívesen. :)"
A te helytelen válaszod:
"T Aleko Viva!!
Toyota Land Cruiser 120 3.0 D4-D (2003-) Motor: 1KD-FTV Feltöltési mennyiség: 7 liter. Csereperiódus: 15 ekm / 1 év. Olajkövetelmény: API CF"
"Van valami konkrét, értékelhető, érdemi érv, gondolat, információ?"
Természetesen, több is:
A kérdező fórumtárs Toyota gépkocsija 2011-es évjáratú, DPF-el szerelt, 140 KW-os verzió - bízzunk benne, hogy ő jobban tudja a saját autóinak adatait, mint te - , amelyet 2010 óta gyártanak. Te ott lőttél bakot, hogy a keresőben egyel feljebb található Land Cruiser 120 2003-2009 között gyártott típust nézted ki, amelynek ugyan azonos a motorkódja, de nem DPF-es. Tehát komoly szaktudásodat megcsillogtatva ajánlottál egy 2011-es DPF-el szerelt, modern nagynyomású dízelbe API CF motorolajat - amit akár egy sima ásványi 15W40 is teljesít... Van még kérdésed??? :)
A DPF-el szerelt gépjárművek motorolajának gyártók által megszabott alacsony SAPS tartalmát az ACEA Cx szabvány hivatott jelölni. A Toyota esetében ez az ACEA C2 (közepesen alacsony SAPS tartalom). Az általad megadott ősrégi API CF szabvány nem jelöl SAPS tartalmat. Ergo az ajánlásod helytelen. További kételyeiddel, kérlek, fordulj a Toyota Motor Hungary-hoz, vagy a Toyota Europe- hoz, vagy kérdezd meg gyógyszerészed... ;-)
Komolyan unalmas már - úgy vélem nem csak számomra - hogy rendszeresen vitába szállsz fekete-fehér tényekkel szemben. Legutóbb pl. SLX kolléga javította ki az MB jóváhagyásokkal kapcsolatos nézeteidet, te persze akkor sem fújtál visszavonulót...
Szoktad mondani: először felkészülni, aztán hülyeségeket írni... :
Nem akarom szét offolni a témát, tahát csak röviden:
Szívesen segítek. :)
Az alvázszám kérdésben nem találtam megoldást - nem a hitelességét vontam kétségbe - , mint ahogy pl. SLX koléga sem, de még is helyes választ adott a kérdésedre.
Az általános magyar használtpiaci helyzetből adódó jogos félelemnek adtam hangot, nem kizárva, hogy sikerült valóban korrekt autót venned. Ismeretlenül is bízom benne, hogy sokáig használod megelégedéssel. :)
Köszönöm, hogy foglakoztok a problémámmal de megjegyzem; mindhárman figyelmetlenül olvastok !!!
A 28594. hsz- ben világosan megírtam, hogy a kocsi 170 000-t futott.
A szerelő aki átnézte mondta, hogy kb. 140 000 km tájékán lezd elrongyolódni az alsó motorburkolat hangszigetelő filce és mivel ezen az még majdnem ép nagyon valószínű, hogy az óra által mutatott 170 000- es futásteljesítmény valós.
Egyébként köszönöm a kapott tanácsokat, mint:
"- vezetett leinformálható szervizkönyv; - márkaszervizben lekérdezhető előélet; - használtautó garancia; - márkaszervizes teljes átvizsgálás garanciával".
Ha nektek ez jelenti a használtautó vásárlásnál a minőség garanciájat - hát tegyétek majd nyugodtan ezt! :-)
Én a fenti a négy javaslatból az utólsó hármat elhagytam (a 9- 12 000,- Ft- os rezsióradíjjal működő márkaszervizeket egyébként is hanyagolom) és helyettük a vásárlásnál olyasmiket vettem figyelembe, mint:
- a kocsi gazdája évtizedeken át a szomszédom munkatársa volt és szerinte abszolút megbízható a család,
- a kormánykerék felületének kifényesedése,
- a kocsi fényezésének állapota (nem a karcossága, hanem a mattultsága),
- a motor hangja,
- a motor füstölése,
- és az általatok kárhoztatott hangszigetelő filc épsége.
"hitetlenkedünk itt páran, tudván, hogy a hahu-n minden autóban 100-140 ekm futás van függetlenül attól, hogy 12 vagy 4 éves..."
Mindenkinek jogában áll bizonyos dolgokban hitetlennek lenni, de én az általánosságok helyett inkább magát az autót vettem szemügyre a fentie szempontok figyelembevételével. Bízom benne, hogy az idő és a kocsival szerzett tapasztalataim engem fognak igazolni.
Ahogy írni szoktad okkal, ok nélkül (sajnálom rá az időt, hogy megkeressem szó szerint): előbb felkészülni, aztán nyilatkozni. ;-) Egy hibátlan válasz után félrenézed a katalógust/ adatbázist (ja bocs: rossz info jön a fejedből :-D), és beírsz egy hülyeséget. :) Ez jó hír, mert azt bizonyítja, hogy te sem gép vagy, hanem ember. :) Az egyik leg magasztosabb emberi tulajdonság: beismerni, ha hibázunk... ;-)
Azt hallottam,hogy a Mercedesnél a 229.51 szabvány kiváltja a 229.5-öt is. Igaz ez?
Tehát, mivel a 229.51 részecskeszűrős gépkocsikhoz van előírva, attól függetlenül használhatok minden féle probléma nélkül 229.51-es olajat olyan autóba, amiben nincs részecskeszűrő? Remélem ezzel nem okozok gondot?
Legközelebb vásárlásnál inkább a tényekre hagyatkozz, mint pl.:
- vezetett leinformálható szervizkönyv
- márkaszervizben lekérdezhető előélet
- használtautó garancia
- márkaszervizes teljes átvizsgálás garanciával
A 140 ekm futás egy 12 éves dízel haszongépjármű esetén - amelybe általában azért fektetnek be, hogy megkeresse az árának a többszörösét - azért irreális, mert ez kb. 12 ekm éves futást jelentene, amely egy keveset használt benzines autónál fordul elő a piacon. Egy dízel szgk. már min. 20 de inkább 30+ km-t fut évente. Az autód pedig kisteherautó. Ezért hitetlenkedünk itt páran, tudván, hogy a hahu-n minden autóban 100-140 ekm futás van függetlenül attól, hogy 12 vagy 4 éves pl. .... :) Persze nem vitatom, hogy csoda előtt állunk értetlenül... ;-)
a szerelő aki megnézte a kocsit azt mondta reális lehet az óraállás, mivel az alsó motorburkolatot lebontva megállapította, hogy a motor hangszigetelése (a vastag filcszerű borítás) viszonylag még épségben megvan. Szerinte ez 140 000 km tájékán általában elkezd szétfoszlani.
Leborulok a tudomány és technika legfrissebb vívmányai előtt :-)
Vmi nem smakkol a motorkóddal. Az autód típusa az SLX kolléga által is jelzett motorkódot jelöli (típus, évjárat, teljesítmény szerint), én is próbáltam neked segíteni de ezt a gordiuszi kérdést nem tudtam feloldani... :)
Igen, itt tényleg egy nagyon óvatos soffőr duhajkodik!
:-)
Köszönöm -és jól is esik nekem- az aggódásotok az autóm km futása miatt. :-)))
Azonban, csak hogy megnyugtassalak benneteket, a szerelő aki megnézte a kocsit azt mondta reális lehet az óraállás, mivel az alsó motorburkolatot lebontva megállapította, hogy a motor hangszigetelése (a vastag filcszerű borítás) viszonylag még épségben megvan. Szerinte ez 140 000 km tájékán általában elkezd szétfoszlani.
:-)
Viszont a kérdésemre még mindig nem kaptam választ, hogy az AJT057756 motorkódú kocsimba milyen olajat töltsek?