Vmi nem smakkol a motorkóddal. Az autód típusa az SLX kolléga által is jelzett motorkódot jelöli (típus, évjárat, teljesítmény szerint), én is próbáltam neked segíteni de ezt a gordiuszi kérdést nem tudtam feloldani... :)
Igen, itt tényleg egy nagyon óvatos soffőr duhajkodik!
:-)
Köszönöm -és jól is esik nekem- az aggódásotok az autóm km futása miatt. :-)))
Azonban, csak hogy megnyugtassalak benneteket, a szerelő aki megnézte a kocsit azt mondta reális lehet az óraállás, mivel az alsó motorburkolatot lebontva megállapította, hogy a motor hangszigetelése (a vastag filcszerű borítás) viszonylag még épségben megvan. Szerinte ez 140 000 km tájékán általában elkezd szétfoszlani.
:-)
Viszont a kérdésemre még mindig nem kaptam választ, hogy az AJT057756 motorkódú kocsimba milyen olajat töltsek?
A Barkas szabadonfutója beadta a kulcsot és hirtelen kellett venni valamit helyette.
Ha sikerül hozzá alkatrészt szerezni, akkor azt is rendbehozatjuk. Érzelmileg hozzám nőtt már, én egy ilyen érzelmes hülye vagyok! Hiába, 20- éve használtuk és hiba nélkül teljesített idáig.
Az általam elérhető dokumentációk többségében a 28562 az álláspont.
A kisebbségében az MB 229.51 a fedélzeti számítógép által kezelt rugalmas olajcsereperiódussal használt autók olajkövetelménye. Ez lehet hosszabb is, rövidebb is a fix csereperiódusnál, a használat függvényében.
Tudomásom szerint mindkét általad írt jóváhagyást a részecskeszűrős motorokhoz találták ki, a 229.51-es olajok hosszabb szervizciklusokhoz is alkalmasak.
A részecskeszűrő nélküli modellekhez a 229.3-as és a 229.5-ös jóváhagyású olajok használata javasolt.