Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28248

ma már megérte felkelni... )))

stevie-w Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28247

Don Viszkozító

 

 

:-)))))))))))

Előzmény: vwopel (28246)
vwopel Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28246

Csak itt, csak most!!!

A szappanopera folytatódik.

 

Vajon Don Viszkozító elárulja Don Olajosznak a titkot?

 

ne haragudjatok, nálam is hamar jött ez a meleg :-DD

_Fefe__ Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28245

Nekem a pilsner.

És az olajfogyasztást is nagyszerűen csökkenti, mivel akkor nem vezetek :)

Előzmény: SLX-350 (28244)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28244

komoly dilemmában vagyok: a pilsner vagy a szűrt búzasör képes nagyobb mértékben csökkenteni ... no nem az olajfogyasztást, a szomjamat?

byo Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28243

Az jó hogy fel vagy készülve, én is beraktam már a hűtőbe.

Szerintem nem érdemes arra a szintre lemenni hogy különböző viszkozitásu olaj .....

Ennyi erővel egy 10es olajat lehetne hasonlitani egy 80assal.

Előzmény: SLX-350 (28242)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28242

szia byo,

 

A sör már a hűtőben... de lehet hogy délután (erre a nagy traumára) soron kívül is megiszom még egy pohárral.

Autóba (a folyékony autószerelőtől függetlenül) egyébként is csak holnap reggel ültem volna.

Előzmény: byo (28241)
byo Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28241

Bepiálsz és nem ülsz autóba :D

De ez csak vicc.

Előzmény: SLX-350 (28238)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28240

mantec,

 

Többszöri próbálkozásom, kérdésem után úgy látom hogy nem kívánsz érdemben reagálni a (hozzászólásoddal kapcsolatos) felvetésemre.

Végül is ez is egy fajta válasz....

Előzmény: mantec (28239)
mantec Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28239

T SLX-350!

 

" kérlek ..."

Én nem erről beszélek / írok.

Előzmény: SLX-350 (28238)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 28238

mantec,

 

kérlek vezesd le az én nagyon alap szintemen: egy 0W-30-as és egy 20W-50-es olaj használata esetén hogy adódhat azonos olajfogyasztás?

Előzmény: mantec (28237)
mantec Creative Commons License 2012.05.03 0 0 28237

T SLX-350!

"... jól értem-e az állításod ..."
Nem, nemhogy nem jól érted, hanem nem érted.

Előzmény: SLX-350 (28228)
spettt Creative Commons License 2012.05.03 0 0 28236

Köszönöm a tippet!

Előzmény: Törölt nick (28229)
rob19 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28235

bocsánat a pongyola fogalmazásért, ugy gondoltam, ha az elfogadhatatlan mértékűről elfogadható mértékűre csökken a fogyás, akkor a probléma (ha átmenetileg is) megoldódott.

az autó/motor nem javult meg, de nem nyeli az olajat.

Előzmény: kisp113 (28234)
kisp113 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28234

Nem, nem is oldja meg a problemat, hanem csak csokkenti a tunetet! 

Előzmény: rob19 (28232)
kisp113 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28233

SLX-350 forumozoval ertek egyet. Ugyan en is csak feluletesen tanultam ilyesmit az egyetemen, de az alabbi okitott listara emlekszem.

A motorolaj feladatai:

  • súrlódás, kopás csökkentése, kenés
  • képződött hő elvezetése (motor hűtése)
  • fém alkatrészek korrózióvédelme
  • keletkezett szennyeződések eltávolítása, azok lebegtetése (detergens és diszpergens hatás)
  • tömítés (dugattyú és hengerfal között, dugattyúgyűrűk)
  • zajcsillapítás

A magyarazatot mar le is irtak elottem.

Előzmény: papzi57 (28230)
rob19 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28232

a kérdés szerintem más alapokon nyugszik

a más viszkozitású olaj nem megjavítja a problémát, csak megoldja - ideiglenesen, természetesen!

és ezen a vonalon elmenve mindenkinek igaza van :)

SLX-350 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28231

Szia papzi,

 

" ... Az olajat - más szóval kenőanyagot - szerintem nem tömítés céljára találták fel. ... "

 

Így van! Amint a teflont sem azért találták fel hogy serpenyőket vonjanak be vele de mindettől függetlenül az olaj is képes tömíteni az illesztési hézagokat és a teflon is alkalmas serpenyők bevonására.

 

" ... A viszkozitásnak, mint mérhető értékkel rendelkező tulajdonságnak sincs köze a tömítéshez ... "

 

A szemléletesség kedvéért vegyünk egy szélsőséges példát: szerinted melyik folyadék folyik ki hamarabb két gépelem közül, a (viszkózusabb) méz vagy a (kevésbé viszkózus) víz?

 

" ... Egy "O"-gyűrűnek mennyi a viszkozitása? A hengerfejtömítést viszkozitásra mérik? ... "

 

Egy szívórendszerbe beépített kompresszornak (önmagában) mennyi a teljesítménye? A turbófeltöltőt kW-ban mérik? Ugye milyen hülyén hangzik?

Előzmény: papzi57 (28230)
papzi57 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28230

Semmiképpen nem szeretnék a professzionális tudású fórumtagok vitájába beleavatkozni, de ha szabad, az én saját véleményem a következő:

1- Az olajat - más szóval kenőanyagot - szerintem nem tömítés céljára találták fel.

2- A viszkozitásnak, mint mérhető értékkel rendelkező tulajdonságnak sincs köze a tömítéshez. Egy "O"-gyűrűnek mennyi a viszkozitása? A hengerfejtömítést viszkozitásra mérik? stb. Ugye milyen hülyén hangzik?

3- Természetesen másodlagosan van köze az olaj viszkozitásának ahhoz, hogy a már kopott, egymáson surlódó alkatrészek közül egy alacsonyabb viszkozitású anyag hamarabb fog kifolyni, ezzel azt a látszatot keltve, mintha nem tömítene eléggé.

4- Véleményem szerint kicsit szavakon lovaglás ez a vita, valahol mindkettőtöknek igaza van, meg nem is. Nekem mérnökként (és nem tribológusként) az a véleményem, hogy egy kiváló állapotban lévő gépet a gyári minőségi előírásoknak megfelelő, vagy annál jobb paraméterekkel rendelkező kenőanyaggal kenni azt jelenti, hogy ez a gép hosszú ideig meg fogja őrízni eredeti tulajdonságait.

Egy bérdekes dodlog jutott eszembe: ha anno, mikor még lágyvasból készítették (főként a szocialista ipar) a motorokat, és akkor már lettek volna kitűnő tulajdonságú, kitűnő adalékokkal (szennyeződés lebegtetés, hővezetés, gumi tömítések rugalmasságának megőrzése stb.) elkészített olajok, valószínűleg sokkal kevesebbszer kellett volna komplett motorfelújításokat végezni...

Előzmény: SLX-350 (28228)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28228

mantec,

 

Türelmes típus vagyok, kezdjük tehát az elején!

A témával kapcsolatban azt írtad hogy "Az előírttól eltérő viszkozitású motorolaj semmilyen olajfogyási problémát nem old meg, javít ki. Folyékony autószerelő nincs, még ha mondják, még ha igérik, még ha jó lenne akkor sem."

 

Ez után megkérdeztelek, jól értem-e az állításod: véleményed szerint egy 0W-30-as és egy 20W-50-es olajjal azonos mértékű olajfogyasztás érhető el?

 

Feltételezem, abban egyetértünk hogy a 0W-30 és a 20W-50 közül legalább az egyik kategória kimeríti az (előírttól) eltérő viszkozitású olaj fogalmát.

 

A kérdésemre Grétsy és Lőrince tanár urakat megszégyenítő nyelvészkedési mutatványokba kezdtél de a kérdésemre választ tőled mindeddig nem kaptam.

 

 

Előzmény: mantec (28227)
mantec Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28227

T SLX-350!

 

Az álatalam írt mondat, és az általad vélelmezett állítás között a magyar nyelvben nincs kapcsolat.

Az értem, - már ismét - hogy szeretnéd, de nem.

Előzmény: SLX-350 (28225)
spettt Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28226

Üdv Olajguruk!

 

Kérdésem a következő mi a különbség a lenti két olaj között az árán kívűl:

 

http://www.olajshop.hu/motorkerekpar-olaj/repsol-moto-scooter-2t-1-l.html

 

http://www.olajshop.hu/motorkerekpar-olaj/repsol-moto-racing-2t-1-l.html

 

125 ccm-es kétütemű Honda robogómba szeretném használni. Érdemes -e a Racing változatot vásárolni vagy pénzkidobás? Ha érdemes miért ? :- )

 

Válaszotokat előre is köszönöm.

 

SLX-350 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28225

mantec,

 

Egész konkrétan erre "Az előírttól eltérő viszkozitású motorolaj semmilyen olajfogyási problémát nem old meg, javít ki." az általad írt mondatra gondoltam.

Az én véleményem (és tapasztalatom) nem egyezik ezzel.

Előzmény: mantec (28224)
mantec Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28224

T SLX-350!

 

" ... értelmezem ..."

Erre melyik mondat/rész, kifejezés, szó utal?

Előzmény: SLX-350 (28223)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28223

mantec,

 

" .. Az előírttól eltérő viszkozitású motorolaj semmilyen olajfogyási problémát nem old meg, javít ki. Folyékony autószerelő nincs, még ha mondják, még ha igérik, még ha jó lenne akkor sem. ... "

 

Ha jól értelmezem akkor azt állítod hogy pl. egy 0W-30-as és egy 20W-50-es SAE osztályú motorolaj azonos tömítési képességekkel rendelkezik?

Előzmény: mantec (28206)
SLX-350 Creative Commons License 2012.05.02 0 0 28222

Szia Stevie,

 

" ... Az ACEA szabványok sehogysem kompatibilisek egymással. ... "

 

Némi kapcsolat azért mégis van: az ACEA A5/B5 az A1/B1 hosszú szerviciklusokra "nemesített" felmenője (azaz az A1/B1 olajok az A5/B5-ösökkel kiválthatóak), valamint az A3/B3 is helyettesíthető az A3/B4-essel.

Előzmény: stevie-w (28200)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.01 0 0 28221

Ez igen ...

 

Részemről a 2,2 l környékére esküdnék, és az automatáknál van 3 l körüli mennyiség cserekor. Nekem legalábbis ez szerepel a táblázatomba. 

Előzmény: Redrum (28219)
Sigma8 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 28220

Szia mantec,

 

Még tudom a listába a Divinol 5w-30 HC-FE olajat is mondani. Ezt használom egy ideje, verhetetlen az ár/érték aránya.

Előzmény: mantec (28192)
Redrum Creative Commons License 2012.04.30 0 0 28219

Szia!

Itt néztem:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html

Akkor most mennyit tegyek bele +/- 1 L

2,2 vagy 3,2 ?

R

Előzmény: Törölt nick (28218)
Törölt nick Creative Commons License 2012.04.30 0 0 28218

Mantec jól írta azt, 2,2 l körül kell bele.

Előzmény: Redrum (28216)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!