Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 17
Nem teljesen. Itt nem generátort, hanem különleges dinamót használnak. Nem tudom mennyire vagy otthon autóvillamossági témában, lényeg a generátor váltóáramot termel, a dinamó egyenáramot. A generátor sokkal jobb megoldás, lévén szabályzása egyszerubb, hasznos fordulatszámtartománya szélesebb, emmiatt ma már nem építenek be dinamókat a gépkocsikba. Viszont a dinamónak van egy igen jó tulajdonsága, hogy motorként is muködik ezért, ha megfelelo a forgatónyomatéka és rendelkezik a szükséges átkapcsoló mechanizmussal, akkor képes beindítani egy robbanómotort. Az ilyen kialakítású szerkezetet dinastarternek nevezik. Na ez van a Velóban. Mikor eloször szétszedtem hanyattestem, hogy milyen ötletes és egyszeru kialakítás az egész. A visszafelé beindítás is tök egyszeru. Fordított polaritást kapcsol a dinastatrerre és máris visszafelé indít.
Előzmény: Törölt nick (16)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 16
Akkor a másik találós kérdés (csak nekem találós, te biztosan tudod a választ): tényleg a generátorával indított ön, ráadásul bármelyik irányba? Akkor ez egy nagymértékben integrált cucc lehetett...
Előzmény: granturismo (15)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 15
A kétütemu motor az visszafelé is be tud indulni. Csak attól függ, hogy melyik irányba rúgod/önindítózod be. A megszakító bolygókerék szimmetrikus kialakításával az elogyújtás sem gond. A forgattyúsház meg mindkét irányba ugyanolyan forgattyúsház.
Előzmény: Törölt nick (14)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 14
Kösz Granturismo, a választ én is tudtam, de soha nem értettem, hogy indulhat be egy motor visszafelé. Forgattyúsház, előgyújtás meg mifene... Szimmetrikus?
Előzmény: granturismo (13)
granturismo Creative Commons License 2000.09.06 0 0 13
Üdv.
találós kérdés.
Visszafelé beindítod (kétütemu). Aztán egyes és mehetsz hátrafelé. Aztán kapcsolgathatsz tovább felfelé 4-ig. Úgy hogy elore-hátra ugyanannyi a végsebesség.
Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.05 0 0 12
Hát senkit nem hoz izgalomba az ablakkeret nélküli ajtó? A full bőr az smafu?

Akkor legalább egy találós kérdésre izguljon már rá valaki: hogy volt a hátramenet?

Előzmény: Törölt nick (11)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.05 0 0 11
Elnézést kérek az ismételt topicnyitásért.

Granturismo, a gép és a fotó is kiráj! Kösz hogy betetted, szerintem a fórum olvasóinak nagy része még soha nem láthatott ilyet. Kíváncsi vagyok, tud-e valaki történelmi hátteret nyújtani a Velorexhez. Van-e például bármi köze a Messerschmidt, BMW Isetta, stb. vonalhoz. Vajon csak biztonsági okokból halt ki ez a kategória vagy más oka is volt? Én annyit tudok róla, hogy gyerekkoromban rokkantkocsiként lehetett kedvezményesen hozzájutni és tényleg voltak különböző változatai a mozgássérültek támogatására: automata kuplung, kézigáz, meg ilyesmi. Viszont akiket láttam ilyennel közlekedni, a legkevésbé sem voltak rokkantak. Például egy kifejezetten életrevaló öreg tanárra emlékszem, aki Európát végigtúrázta egy ilyennel.

Azt hiszem, egy 350-es Jawa motor fődarabjaiból készült és csővázas volt. Bőregérnek becézték.

Előzmény: granturismo (10)
granturismo Creative Commons License 2000.09.05 0 0 10
Najóvan ez nemámazenyém, csak láthassatok má ti is egy frankót!
granturismo Creative Commons License 2000.09.05 0 0 9
Imho leledzik egy VELOREX tulaj. Mostan sajna szét van szedve,de gyüttem véle saját lábán Mórról 94-be. Hú de rulez, de rulez a köcsögit!

Hinnye azt fuzfánfüttyülos kisuvickolt hétkupicás rézköcsögit. Na kérdezzetek!!!
ZaLa Creative Commons License 2000.09.04 0 0 8
Waszlavik sok neve mellett ne feledkezzünk meg Ullmann Mónikáról...
Előzmény: Riff-Raff (7)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.04 0 0 7
Én még nem, de talán kérdezd meg Európa egyetlen rocksámánját, Waszlavik Petőfi Gazember Velorex Ésmégnemtudomhányfélenevű Lászlót, mert ő használt ilyet. Vagy Nagy Ferót, mert egy időben ő volt a sámánsegéd.
Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.04 0 0 6
Már megijedtem, hogy a sebesség királya (velo rex ééérted?) még egy választ sem érdemel. Mindenesetre nem semmi volt ez a jármű. Az amerikai autók topikban talán nem rajonganának érte, de hogy világraszólóan egyedi megoldások tárházáról van szó, azt senki nem vitathatja. Látható még valahol működőképes Velorex? Vagy esetleg ugyanaz a probléma, mint a Voigtländer fényképezőgépeimmel? (nem találok karosszérialakatost a viaszosvászon alkatrészekhez).

Mellesleg mi a probléma a borulással? Default van bennebukócső! Node méltatni jöttem Rexet, nem cikizni, vezette már valaki?

Előzmény: ZaLa (5)
ZaLa Creative Commons License 2000.09.04 0 0 5
Csak lassan a testtel! (Hogy fel ne boruljon.)
Előzmény: Törölt nick (4)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.04 0 0 4
Velorex rajongók ide!
Tonx Creative Commons License 2000.08.18 0 0 3
Hi!
Én Böhönyén (asszem ott) (Somogy megye) láttam úgy 2 hónapja egy velorex-et ami eladó. Talán még ott van. Gondolom mivel kb. már 1 éve ott van. A vasutátjáró mellett. Piros sárga szinu. Messzirol jól néz ki.
Tonx
granturismo Creative Commons License 2000.08.09 0 0 2
Hali
Eladó velót én sem tudok. De ha tapasztalat kell kérdezz!
GT
Előzmény: hack_ (0)
MaCS Creative Commons License 2000.03.18 0 0 1
Halihó!

Velorexet én is sokat kerestem, de 0 sikerrel.
Vagy romokat találtam, vagy annyi pénzt kértek értük, mint egy igazi, nem is romos autóért.
A legutóbbi két évvel ezelőtt volt, jól nézett ki, csak éppen 300 ezret kért érte a tulaj!

Üdv: MaCS

hack_ Creative Commons License 2000.03.14 0 0 0
Ha van valakinek tapasztalata Velorex-szel kapcsolatban, vagy tud valahol kallódó, amortizálódó, eladó gépről, várom hozzászólását!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!