én egyszer akkor, amikor kijött, meg a múlt héten:) másodszorra azért, mert a kezembe került egy cikk a minden idők 10 legbrutálisabb horror filmjéről és mivel annyira régi emlékek éltek bennem a filmről, de semmiképpen sem az, hogy az olyan brutális lett volna, ezért megnéztem újra. de a véleményem nem változott. ez egy sima yakuza film, tök hülye és hülyén kivitelezett halálesetekkel. egy-kettőn inkább felnevet az ember semmint sokkolódna. nézd meg az A Serbian Film-et. na, az sokkoló, az egyszer is pont elég, de inkább sok.
Muszáj segítséget kapnom egy film kapcsán. Láttam régebben egy szamuráj filmet, de nem emlékszem a címére. Hihetetlen hatással volt rám, ezért keresem. Nem akarom elspoilerezni, ezért csak részleteket mondanék. Van egy jelenet, amikor egy szamuráj valakinek megmutatja, hogy hogyan lehet elfogni egy madarat egy hosszú bottal/lándzsával. Ez egy fontos jelenet, és a lándzsa meg a technika visszatér később a filmben. Ha valaki ez alapján tudja azonosítani a filmet, akkor kérem írja meg.
Részvétem neki! - bár én azt hittem már nem is él... (az idős japán nagyrendezők egyike)
Jó pár évvel ezelőtt én is láttam tőle a Pistol Opera-t egy filmklubban, a vetítés után beszélgetés is volt a filmről, előtte pedig egy rövid filmográfia bemutató, már nem emlékszem melyik filmes szakember tartotta, ő is azt mondta, hogy a Pistol Opera különleges helyet foglal el Suzuki életművében, kilóg a többitől, amolyan kísérleti darab. Nekem is nagyon tetszett akkor, nem tudom , ha most nézném, mi lenne a véleményem róla. Érdekes a szürreális és geometrikus képi világa.
Tegnap este tudtam meg, hogy meghalt Seijun Suzuki múlt hétfőn. :(
Micsoda megérzés volt! Az év elejétől nosztalgiáztam és újranéztem pár filmet, ezek közt volt a Pistol opera, melyet kb. 10 éve láttam. Ennyi évvel idősebben kicsit másként (mélyebben) látja az ember a filmeket is, és az az ötletem támadt, hogy beszerzek annyi filmet a Mestertől, amennyit tudok. Kíváncsi voltam, vajon ez a stílus, amit a Pistol operában képviselt, "trademark"-e, vagy csak véletlen.
A Pistol operát követően a Tattooed life-ot néztem meg, ebben a végső leszámolás volt talán a legérdekesebb és a leginkább látványos, viszont ami addig történt, az nem volt túl érdekes. A Tokyo drifter esetében a többször felhangzó "theme music" és ugyancsak a végső elszámoltatás sikerült leginkább: stílusos volt, ahogy az ellenséges arcokat fekete öltönybe öltöztette, és a díszlet "megvilágítása" is ehhez mérten sötét, majd amikor Tetsuya megjelenik, fehér öltönyében, kivilágosodik a színpad és megkezdődik az egyedi módon koreografált lövöldözés. A Youth of the beast egy mai szemmel is élvezetes és fordulatos akciókrimi, viszont ebben nem leltem a jellegzetes Suzuki-jegyeket, ugyanakkor megismertem Joe Shishido-t, a nagyon furcsa arcával, és szintén tegnap tudtam meg, hogy járomcsont implantátumokat csináltatott magának, azért hasonlít egy mókusra. Szintén ő a főszereplője a híres-hírhedt Branded to kill-nek, amely "mint közismert", az utolsó csepp volt a Nikkatsu filmtársaság (Suzuki kenyéradója) poharában, kirúgták és feketelistára is került a rendező, pedig a film jobb, mint vártam. A korábban említett filmekkel szemben ez fekete-fehér, és tulajdonképpen ennek a feldolgozása a Pistol opera, csak az utóbbiban női főszereplő van, de a történet hasonló: bérgyilkos akar feltörni a ranglétrán, hogy ő legyen az első számú. Mivel '67-es film, ezért nem akkora látványorgia, mint a Pistol opera, de ugyanazt az LSD-t tolhatta az öreg, mert ez is olykor látomásszerű, a jeleneteket itt is éles ollóval vágja el néha (hirtelen cseppenünk egy másik jelenetbe) és az egész olyan szürreális, és akkor nem is említettem a Shishido által formázott karaktert, aki egy főtt rizs függő (!) bérgyilkos, aki élvezettel szagolgatja a rizsfőzőben készülő rizst.
Fogalmam sincs, miért tartják egyesek Suzuki filmjeit B-filmeknek, ezek szerintem bőven "A" kategóriásak, nyilván nem tökéletesek, de nem érzem, hogy annyira kilógnának a kor mozijai közül. Legkevésbé talán a Tattooed life tetszett, leginkább a Branded to kill-Pistol opera kettőse, a többi pedig a kettő között.
Szerzek még filmeket, de addig is emlékül Pistol opera fan trailer, a Killin Joke slágerével kísérve-elég jól passzolnak egymáshoz:
Ha valakinek megvan "A császár és a gyilkos"-című film kérlek küldjétek el nekem. Előre is hálás vagyok annak aki elküldi nekem. Az email címem: bettina45@freemail.hu.
Mostanában nem is láttam ázsiai filmet. Jó régen a Virtuális hajnalt, az nagyon bejött, meg pl. a Szigorúan piszkos ügyeket. Ja, és a Pofonok földjét is, az nagyon ott volt!