Keresés

Részletes keresés

D H Creative Commons License 30 perce 0 0 41360

A cikkből megértettem a táblák indítékát, de vajon “homológ” ez a fajta tábla kialakítás?

Előzmény: rm40 (41359)
rm40 Creative Commons License 9 órája 0 0 41359

Egy amúgy OFF hír az alkalmazott khm, szóval érdekes táblák miatt talán némileg mégis ON:

http://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/eddig_nem_latott_tablakat_helyezett_ki_az_osztrak_allam_a_kishatarokhoz_sopronnal_is/2577055/

 

rm40 Creative Commons License 10 órája 0 0 41358
Landsmann_ Creative Commons License 11 órája 0 0 41357

Tegnapelőtt jrtam az M35 építési területét érintő úton. Derecske és Hajsdúszovát között  afelüljáró még nin cs átadva. Útburkolatai jelek már fel vannak mázolva. Szerintem azt pár nap múlva átadják. DE az autópályán van még munka bőven, legalábbis amit a mellékútról láttam. De állítólag jól haladnak a munkálatok és ha nem jön közbe váratlan dolog, akkor decemberben át lesz adva Berettyóújfaluig.

Mr Reacher Creative Commons License 14 órája 0 2 41356

Jelentem, a villanyoszlop áthelyezve. A kritikus, patak által veszélyeztetett szakaszon a kopóréteg leterítve.

Előzmény: Mr Reacher (41353)
Mr Reacher Creative Commons License 14 órája 0 0 41355
Előzmény: trizs77 (41354)
trizs77 Creative Commons License 17 órája 0 0 41354
Mr Reacher Creative Commons License 20 órája 0 0 41353

Egy kerékpáros sporttárs FB oldalán láttam a képet, ami nincs egy hetes. Az út szélén lévő aszfaltozás is friss, a Colas biztosan nem kapott érte még fizetséget.

Előzmény: netuddkivogymuk (41352)
netuddkivogymuk Creative Commons License 21 órája 0 0 41352

"(A képről azt nem tudhatjuk, kifizették-e az eddigi produlciót...)"

 

Sztem simán kifizették. A szélesítés alapja végül is elkészült, a munka az anyag benne van, a kép szerint a villanypóznánál még egy kicsit szélesítettek a tervhez képest, vagyis a munka elvégezve, tehát kifizethető. 

Sőt. Én is engedélyezném a kifizetését. Ez nem az aszfaltozó brigád sara. 

Előzmény: adiaboli (41350)
netuddkivogymuk Creative Commons License 21 órája 0 0 41351

"vagy csak egyszerűen, nagyobb derültségünkre "sorrendet cseréltek"?"

 

Én erre tippelek. 

Sztem a tervről lemaradt a villanyvezeték kiváltása, a kivitelező munkások megkérdezték a művezetőt, hogy most mi legyen, az meg azt mondta, most van itt a géplánc, akárhogy is, de be kell fejezni a munkát (drága az óradíj), aszfaltozzák körbe a villanypóznát, abból baj nem lehet. Az építésvezető meg lehet, hogy nem is hallott a történetről. 

Előzmény: adiaboli (41350)
adiaboli Creative Commons License 22 órája 0 0 41350

Ezt én is sanszosnak látom. Viszont akkor kihagyták volna a szerződésből a közműkiváltási kötelezettséget, vagy csak egyszerűen, nagyobb derültségünkre "sorrendet cseréltek"? (A képről azt nem tudhatjuk, kifizették-e az eddigi produlciót...)

Előzmény: netuddkivogymuk (41348)
hegyaljai3 Creative Commons License 1 napja 0 0 41349

Szerintem, ezt a helyzetet szerepeltették a kiviteli tervben, és ez alapján a műszaki ellenőr jogosan járult hozzá a tenderben szereplő vállalási összeg kifizetéséhez.  :-(

Előzmény: netuddkivogymuk (41348)
netuddkivogymuk Creative Commons License 1 napja 0 2 41348

Ez sztem egy félkész állapot. A kopóréteget majd a villanyoszlop kiváltása után rakják fel. 

Előzmény: Roger Preed (41339)
Mr Reacher Creative Commons License 1 napja 0 1 41347

Mindezt elkövette a Colas Út Zrt.

Előzmény: Carina_S (41345)
van_Persil Creative Commons License 1 napja -1 1 41346

Pippi! Csak szólok, hogy elb.tad a nickváltást!

Előzmény: Carina_S (41345)
Carina_S Creative Commons License 2 napja -3 0 41345

Igen, látom már a száma alapján rákeresve, ez a 25127 sz. (Dédestapolcsány-Tardona-Kazincbarcika) bekötő út, ill. annak a Csondró-patak menti (Dédestapolcsány-Tardona [4,7 km]) szakaszáról van szó. (Ez az út tkp. Kazincbarcikát köti össze Tardonán át a 2506-os úttal.)

A probléma gyökerét, ami miatt ezt az utat teljesen fel kellett újítani, a "Bükk hegység - A 25127-es útról... -- Elönti a Tardona-patak Tardona és Dédestapolcsány között az utat ?" című cikk tárta fel.

A 25127 sz. bekötő út elhelyezkedése az úthálózatban (részlet-térkép)

 

 

Arról van szó, hogy a Dédestapolcsány és Tardona közé eső részének nyugati, kb. 1,5 km-es szakaszához nagyon közel folyik a Csondró-patak, amely rendszeresen elöntötte az utat, így majdnem teljesen elmosta azt. Emiatt kellett megjavítani. Ennek eredménye ebből adódóan csak úgy lehet tartós, ha az út alatt átfutó és részben a Csondró-patakhoz, részben a 25127-es bekötő úthoz tartozó átereszeket mindet megtisztították és kibővítették, ill. az újonnan szükségeseket pótolták. Ha ui. nem hagynának a víznek szabad elfolyást, akkor a patak a jövőben is elmoshatja az út eme részét. Remélhetőleg tartós munkát végeztek, és az újabb út-elöntéses problémák megelőzésére is gondoltak.

 

Igen, látszik is a képen, hogy a középső rész is új, csak a rászélesítés (vagy az útszél-javítás a tömérdek padkamenti kátyú miatt) az, ami még ettől is újabb. Amennyire látom a képről, a két egymással érintkező aszfaltréteg, a középső és a szélsők egy szintben vannak, így nem lesz veszélyes. (A villanyoszlopo(ka)t viszont vagy elkeríthették volna egy szalagkorláttal (nem tudom hogy csak ez az egy oszlop van-e így ami a képen látszik, avagy több is), vagy kijjebb áshatták volna be újra a talajba, az új burkolatszélen kívül, ha már az út szélesítésére is gondot fordítottak.) Ha jól összedolgozták az úthengerrel a két réteg határát, és még egy vékonyka bitumencsíkkal is kiöntötték, akkor a víz és fagy ellen is tartós lesz a két burkolat határa is.

 

Persze, ha erre még egy lezáró kopóréteg kerülne, az lenne a legjobb megoldás. De egy 5 számjegyű bekötő út esetében már egy ilyen szépen összeillesztett és szépen készre hengerelt útjavításnak is örülni kell, mert sok helyen vagy "folt hátán folt" "típusú" -- és emiatt előbb utóbb kiverődő-kirázódó -- kátyútöméseket lehet csak látni és emiatt rázós utat, vagy van ahol.. semmit sem.

 

Előzmény: Mr Reacher (41334)

Előzmény: Mr Reacher (41343)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 41344

Hát ez így elég igénytelen egy munka.

De lehet kerül az egészre még egy kopóréteg...

Előzmény: Mr Reacher (41343)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 41343

A középső részt is a nyáron kezdődött felújítás során aszfaltozták.

Előzmény: Roger Preed (41339)
adiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 41342

Ez a hír már csak azért is "örvendetes" (hurrrá!), mert az eddig átadott - az M3 és a "36" közötti - szakasznak önmagában az ég'egyadta világon semmi értelme/haszna nincs (ide nem értve a vállalkozót...). Ahhoz legkevesebb a "38"-ig el kellett volna már az első körben vinnni.

Előzmény: rm40 (41331)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja -3 0 41341

Nekem fő veszélyként a (41340)-ben leírt kifogásom szúrt szemet (villanyoszlop a szélesített sávban, még ha "csak" a "leg"-szélében is?!!! :-(((!

 

Egyéb: Nálunk Hajdú-Biharban amikor a 3502-est javították fel, az első lépésben az út szélét javították ki, mert cakkosra volt kátyúsodva a padka menti burkolatszél (a cakkok ott már kb. fél méter útszélesség-csökkenést okoztak!!). Második lépésben ráhúztak egy teljes útszélességű záró útburkolatréteget is, 6 centi vastagságban. Azt az utat azóta (2012-2013) óta nem kellett javítani!! Lehet, hogy itt is terveznek egy második lépést is. Az ilyen útszél-javítást ott is úgy csinálták, hogy az a régi útburkolati résszel (az út középső része) teljesen(!!!) szintben volt.

Előzmény: Roger Preed (41339)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja -3 0 41340

Megj. : a villanyoszlophoz azért eléje kiettem volna egy veszélyt jelző táblát ("Egyéb veszély!"), vagy pedig helyileg lekerítettem volna egy 10 m hosszú szalagkorláttal, ha már beleesett az útszélesítési sávba.

Előzmény: Hírfigyelő (41338)
Roger Preed Creative Commons License 2 napja 0 0 41339

Ez így kissé veszélyes, nem?

 

A középső réteg és a külső "toldás" közti illesztés meg kérdéses, hogy mennyire lesz tartós - eléggé csúnyára sikeredett.

A középső rész is új aszfalt?

Előzmény: Mr Reacher (41334)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja -2 0 41338

Ez egész elfogadhatóan sikerült! ;-)!

(Ha az út alapját is megerősítették valamilyen módon, akkor az eredmény 10-20 évig is tartós lehet... !)

Előzmény: Mr Reacher (41334)
Hírfigyelő Creative Commons License 2 napja -4 0 41337

Ilyen egyszerű lenne??? :-))) Távolról sem... !

 

Figyelj, egy példán keresztül értetem meg veled, hogy milyen egy átlagos autó, és hogy hogyan is fér az el az úton:

 

Nekem egy viszonylag régi, Škoda Favorit (1988)-as évjáratú személyautóm van. Ennek a műszaki adatai (amit a linkre kattintva is ellenőrizhetsz!) a következők:

Méret és tömegadatok:

Hossz:

3815 mm (Favorit)
4160 mm (Forman)
4065 mm (Pick-up)

Szélesség: 1620 mm

Magasság: 1415 mm

Tömeg: 840 kg

Tengelytáv: 2450 mm

Üzemanyag: benzin

Kategória: Kiskategóriás autó

Modellvariánsok:

Favorit
Forman
Pick-up

 

Ebből most ami fontos, az két dolog:--->

1. Ennek az autónak a szélessége, egy kis kiegészítéssel:

Szélesség: 1620 mm; V.-pill. tükör kiállás a legszélesebb ponttól mérve: 125 mm; Teljes szélesség v.-pill. tükrökkel együtt: 1870 mm;. ((Ezeket a saját autómon az előbb mértem le mm-es mérőszalaggal, a tükrök és a legszélesebb pont külső síkjaihoz az autó szélével párhuzamosan vezetett vékony faléceket tettem, hogy ne alakulhasson ki parallaxis-(= leolvasási) hiba.))

 

2. A mai és ettől modernebb autóknak ettől csak nagyobb a teljes szélessége. (Itt általában a Škoda Favorit-tól szélesebb, ún. luxus-autókra gondolok.)

 

Előbbi két dologból (1. pontból, és 2. pontból) következik, hogy egy 1870 mm teljes szélességű szgk.-nak a 2 m-es forg. sáv nem elég biztonságosan széles, mivel az autók oldalszéléhez még oldalanként 70-70 cm oldaltávolságot kell ráhagyni az autó egyik (pl. a bal) szélétől a sáv egyik (bal) széléig, és ugyanez igaz a másik (a jobb) szélek esetében is!! Így tehát: 1870 mm + (2×700) mm = 3270 mm (---> = 3,270 m) széles forgalmi sáv szükséges min.(!) egy átlagos személyautónak. Ehhez jön még, hogy mivel a luxusautók és a kamionok az enyémtől szélesebbek, így ezeknek még valamivel több kell, mint a 3,270 m sávszélesség, és hogy egy gyorsforgalmi autópályán a biztonsági oldaltávnak még ettől is egy kicsit nagyobbnak kell lennie. Azaz, ha mindent összevetünk, akkor a 2×1 sávos főutakon és összekötő utakon is meg kell lennie a 3,5 m/forg.-sáv sávszélességnek, amit autópálya esetében -- a jóval nagyobb megengedett sebességek miatt! -- 3,75 m kell, hogy legyen!

 

Előzmény: NAR (41327)
hegyaljai3 Creative Commons License 2 napja 0 0 41336

"2020-ra kell készen állnia a terveknek, és akkor elkezdődhet az építkezés, amely 2022-ben be is fejeződhet."

https://hvg.hu/gazdasag/20180910_Alagutakat_es_volgyhidakat_terveznek_az_M0s_hianyzo_szakaszara

 

2x10 kilométer alagutat 2 év alatt felépíteni? Esetleg Kínában.

Minek ez a kábítás?

orangutan Creative Commons License 2 napja 0 0 41335
Előzmény: Mézgár (41328)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 41334

A 25127 sz. út felújítása. A héten készült fénykép:

 

RadiX Creative Commons License 3 napja 0 0 41333

pár évtizeddel a pasztörizált sör és a tartós tej után végre idáig is eljutottak.

Előzmény: Jared- (41332)
Jared- Creative Commons License 3 napja 0 2 41332

"tartós útburkolati jelek"

 

Köszönjük hogy végre Magyarországon is tartós útburkolati jelekkel tisztelik meg a népet. Nehéz születés volt, nem volt könnyü eljutni eddig a felismerésig. 

Előzmény: rm40 (41330)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 1 41331

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!