Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 10 perce 0 0 36457

Majd ha nem férnek a jelenlegi pályán akkor bovitenek.... 

 

Előzmény: Hírfigyelő (36455)
trizs77 Creative Commons License 30 perce 0 0 36456
Hírfigyelő Creative Commons License 45 perce 0 0 36455

Még akkor sem, ha ezzel az egy helyett két sztrádával duplájára nőhetne az adriai kikötőkből kiinduló és Magyarország, Szlovákia, Lengyelország felé irányuló nagybani közúti áruszállítási kapacitás?

 

 

Ha így érvelne nekik valaki, biztos belemennének, mert a kikötői áruforgalom messzi földre fuvarozása ill. annak kapacitásának duplájára felbővítése nagyon megtérülő dolog lenne ám!! (A tengerentúli szállításokkal összefüggő dolgoknak -- banánimport, trópusi élelmiszernövények, kávé, datolya, aloe vera mint gyógynövény amit gyógykrémekhez használnak fel, stb. -- importja mindig nagy jövedelmük volt, van, és lesz.)

Előzmény: mash.69 (36452)
Mézgár Creative Commons License 4 órája 0 0 36454

Akkor sikeresen felreertettelek :) Mondjuk a lehetöseget megadtad, mert bar utolag latom, hogy pontokba szedted, de nem nagyon formaztad a szöveget, hogy könnyü legyen megerteni. Pedig mielött valaszoltam, vagy 5 percet gondolkodtam, hogy pontosan mire is gondolhatsz.

 

Az teny, hogy a jelenlegi tervek eröforras pazarloak, es a forgalom se igenyli. Se delen, se eszakon nem kellene a parhozamossag, viszont valahogy probalnak egy Györ-Szombathely-Nagykanizsa tengelyt (folytatatas Kaposvar fele), masreszt meg ott a hatar menti tranzit (86), aminek viszont egy Szhely-Zeg-Kanizsa utvonal mar tul nagy kerülö. Öszinten szolva, en nem tudom, hogy lehetne ezt esszerüen megoldani.

Előzmény: mash.69 (36450)
trizs77 Creative Commons License 5 órája 0 0 36453

MOndjuk én az egész M9 projektet kukáznám.

 

-------------

 

Én meg nem.

 

A Déli autópálya nem butaság.

Csak felvetése, úgy 50 évvel megelőzte a megvalósíthatóság éveit.

mash.69 Creative Commons License 6 órája 0 0 36452

az M70-es jelenleg is egy szlovén autópályában folytatódik...

a mi  kedvünkért nem fognak csinálni még egy útat

Előzmény: Hírfigyelő (36451)
Hírfigyelő Creative Commons License 11 órája 0 0 36451

Szerintem talán több értelme lenne az R76-ost inkább Őriszentpéter, Bajánsenye, és a szlovén határ, Őrihódos irányában folytatni. És persze rávenni a szlovéneket a túloldali folytatásra. És akkor az Adriai-tengerpartra vágyó turistáknak nemcsak az M7-es lenne, meg a horvátországi sztrádák, hanem egy magyar-szlovén gyorsforgalmi út vagy sztráda is. Az adriai turistaforgalom nagyon nagy, biztosan lenne rá bőven igény! Ha meg teherforgalmi szemmel nézzük, akkor ez feljavíthatná az adriai kikötők és Budapest közötti áruszállítást!!

Előzmény: bp01 (36449)
mash.69 Creative Commons License 17 órája 0 1 36450

nem értelek, azt írtam az R76 a balaton felöl marad, úgy ahogy tervezték.

Egyedül az M9 -> R74   Kanizsa és Egerszeg között ami nálam sztornó mert felesleges, 

dupla párhuzamosság és a forgalom nem igényli

 

MOndjuk én az egész M9 projektet kukáznám

és csak a megfelelő főutakat szélesíteném és elkerülöznék

Előzmény: Mézgár (36448)
bp01 Creative Commons License 18 órája 0 0 36449

Elvileg beköthető a nemzetközi vérkeringésbe is Egerszeg :)

 

R76 meghosszabbítva M8-ig (Körmend és az osztrák határ közötti szakaszig). A túloldalon egyszer csak elkészül az S7 és akkor lenne egy gyorsforgalmi kapcsolat M7 (Balatonszentgyörgy) és az A2 (Graz) között Zalaegerszegen keresztül.

Persze ennek lehet az M8 hívek nem örülnének, hiszen ez az útvonal elvileg kiválthatná a Körmend-Lepsény M8 szakaszt.

Előzmény: Mézgár (36441)
Mézgár Creative Commons License 21 órája 0 0 36448

Zalaegerszeg-Budapest viszonylatban annyira megnövelne a tavot, hogy senki nem hasznalna. Lasd Pecs esetet.

Előzmény: mash.69 (36447)
mash.69 Creative Commons License 22 órája 0 0 36447

Ha rajtam múlna akkor

Balaton  felől R76

M9 nyist,  helyette R74 Kanizs Zalaegerszeg gerszeg között 

M86 redicsig

Csinalni vALami utat ami összeköti az m86ot az m74nel

Vagy hülyeség??? 

Előzmény: Mézgár (36441)
sirdavegd Creative Commons License 23 órája 0 0 36446

Arról nem is beszélve, hogy a kamionos bizniszben az olyan dologok mint sávelhagyásfigyelés, követési távolság stb stb robotpilóta funkciók hamarabb elterjednek mint az Szgk kategóriában. Elkezedi beépíteni a MAN, Scania és a nagy flottások viszik mint a tejfölt (lízing cégnek eleve megéri ilyen eszközöket lízingbe adni, mert kisebb valószínűséggel balesetezik a jármű, a lízingdíjat meg nem löki az égbe egy ilyen változás).

Az ontopic autópálya építések meg gazdaságosabbá teszik az ilyen rendszerek alkalmazását, mert itt akad felfestés és releváns táblázás - nem úgy mint az országos közúthálózat 90%-án. Ami meg inkább balesetveszélyes szakasz az az autópálya bevezető.

Előzmény: trizs77 (36445)
trizs77 Creative Commons License 27 órája 0 2 36445

Amit leírtál az a természetes abban a szakmában.

Az a dolguk.

 

De ez nem kamionos topik.

Olyan is van.

 

Ez útépítés topik.

Ne keverd a kettőt.

 

 

Ide a dolog annyiban és csak annyiban tartozik, hogy egyelőre Európában messze a legbiztonságosabb közúti út típus az autópálya.

Előzmény: Hírfigyelő (36444)
Hírfigyelő Creative Commons License 27 órája -1 0 36444

Na most akkor én mondok neked valamit, és vagy elhiszed, vagy nem.

 

Van egy közeli rokonom, aki történetesen évek óta kamionsofőr. Kb. 2 havonta látjuk egymást, olyankor mindig elmondja az uti "élményeit".

 

Ez az "élmény" abból áll, hogy Magyarország és Hollandia, Belgium, Franciaország, Németország, Ausztria célpontok között szállít egy nagy fuvarozó cégnél mindenféle árut. Van mikor a Tesconak vagy az Aldinak, máskor meg a Legonak szállít, megint máskor meg cement a rakománya, ami hídépítéshez, útépítéshez megy külföldre eladásra pl. a DCM-től (Vácról).

 

Ami a lényeg: én írtam, hogy a pihenőidőket betartják ugyan, de épp csak hogy igen...... Az autópályán sűrű forgalomban jön, mert a német autópályákon ugyebár nem ő az egyedüli kamionos,  naponta több százat számolhatna meg egy 4-500 km-es útszakaszon is akár. A sűrű forgalom miatt feszülten figyelnie kell, mert a többi is kamionos is ugyanúgy nyomja a gázt, akárcsak ő, hogy az óra szerinti menetidőt úgy használja ki, hogy a pihenést is (épp hogy csak, de) betartsa. Közben a megengedett legnagyobb sebességet a felső sebességhatár alatt 1-2 km/h-val tartja be (épp csak hogy be ne mérhessék). A többi szintúgy. Ezeket a menetírón és a sebességírón rendszeresen ellenőrzi, hogy nem hibázott-e véletlenül, nehogy "megfogják".... . Ehhez jön még a migránshelyzet miatti belső határellenőrzés, ahol a kamionosokat különös gonddal vizsgálják át a tekintetben, hogy nem-lopóztak-e a belsejébe az egyik pihenőnél a sofőr alvásideje alatt migránsok. Ezt még külön maga is leellenőrzi, mert a migránsveszélyes útvonalakon 50-100 km-enként megáll megnézni hogy épek-e a plombái, mert ha nem venné észre és nem jelentené a migránsokat, azonnal repülne a cégtől, szárnyak nélkül természetesen, mivel hogy kirúgnák. És bírságot is kapna. (Emiatt a cége újabban a Calais felé vivő útvonalakat mindet letiltotta neki Calais-tól 100 km-es(!) körzetben.) A határon minden kamiont félreállítanak a vizsgálat idejére kivétel nélkül, legyen az francia-német, német-osztrák, vagy osztrák-magyar határ. Addig ott állnak a nyári hőségben, előveszik a tartalék ivóvizet frissítőnek, és várják hogy továbbmehessenek a határon. A határőrök is természetesen arra kíváncsiak, hogy nem visz-e migránst. Így telik mind a menetideje, mind a pihenőideje. És bár egy kilenc órás pihenőnek elégnek kellene lennie normál eseteben, ez igaz, ezt aláírom neked. De nem olyan körülmények között, amikor a vezetés terhére az állandó idegfeszültség is rátesz pár lapáttal.

 

Neki ez a rendszeres tapasztalata.. . Kamionsofőrként. Ha hiszed, ha nem. Pont.

Előzmény: trizs77 (36439)
trizs77 Creative Commons License 27 órája 0 0 36443

Még mindíg napi 3000 kamion megy át ott ?

 

 

Előzmény: mash.69 (36440)
Mézgár Creative Commons License 28 órája 0 0 36442

Amugy jobban örülnek, ha az M86-M15 (Csorna-Mosonmagyarovar) összeköteseröl gondolkodnanak. Szombaton jartam arra legutobb, a 86-os utrol csak ejszakara vannak kitiltva a kamionok. Kamionstopp a höseg miatt nem volt. Egyik se került az M85-M1 utvonalon. Egy jo nyomvonallal meg rövidülhetne is az M86-M15 tavolsag 47 km-röl ugy 30-32-km-re.

Előzmény: mash.69 (36440)
Mézgár Creative Commons License 28 órája 0 0 36441

Ha engem, mint zalait kerdezel, akkor azt mondom, hogy nem lesz az sok :D

 

Persze hatekonyabban is lehetne penzt költeni. Szerintem a legnagyobb problema, hogy Zalaegerszeg totalisan kiesik a fö közlekedesi utvonalakrol, de valahogy megis be akarjak kötni.

 

/off Vasutat a zalai nemesek annak idejen sikeresen megtorpedoztak, azota is szivjuk a levet, hogy 17-es vonal (Szhely-Nkanizsa) nem Egerszegen megy at.

Előzmény: mash.69 (36440)
mash.69 Creative Commons License 28 órája 0 0 36440

Épül tovább az M86

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/07/szombathely-utan-del-fele-folytatodik-az-m86-os-epitese

A képet csak a reklám miatt tettem be, sajna a cikk térképet nem tartalmaz, mert minek is az egy szak portálon...

 

Amúgy nem lesz kicsit sok majd az autóút/pálya zalában és Vas-ban?

Van egy M7-Letenyéig, M70 Tornyiszentmiklósig (ezt akarják végig 2x2 sávosítani)

Elkezdődik az R76-os gyors út Zalaegerszegig.

Akarják a 86-ost Rédicsig, akarnak egy M9-est....

Nem túl sok ez egy kicsit???

trizs77 Creative Commons License 28 órája 0 1 36439

Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna.

 

---------------

 

Aki számtanból (nem matematikából) is buta miért nem a tájképfestészet aktuális kérdeseiről ír véleményt ?

 

Egy kamionos 1500 km-t, 21 óra vezetett idővel tehet meg, azaz közben kétszer is meg kell állnia 9-9 órára.

A teljes útja 9+9+9+9+3 = 39 óra lesz.

Amiből a piros a vezetési idő.

 

Egy román kamionos Hollandiától hazáig nem tudja nyomni a gázt.

Ha Hollandia keleti csücskéből  Maastrichtból indult, akkor 1500 km megtétele után még csak Nagyváradon van, a harmadik napon.

 

Aki pedig 9 óra kötelező pihenő után, 500-600 km vezetés miatt elálmosodik, ne kamiont vezessen, hanem kecskét.

 

 

mash.69 Creative Commons License 29 órája 0 0 36438

mondj már egy nagyobb román várost, ami 1500km-re van Hollandiától...

bolgár, ukrán várost már meg sem említem

Előzmény: Hírfigyelő (36434)
trizs77 Creative Commons License 29 órája 0 1 36437

Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton

 

-------------

 

Kicsi fijjam !

 

A kocsmai műveltség = a TV Híradós műveltség.

 

Ha a TV Híradóban minden este bemutatok kettő állatkínzót, akkor Magyarország népességének butább része, meg lesz győződve arról, hogy elszaporodtak az állatkínzások.

Holott nem.

Csak azt mutattam be.

 

Magyarországon 2016-ban 16.600 közuti baleset történt.

Azaz naponta 46.

 

Ebből a napi 46-ból, az esti TV Híradók bemutatnak a vérre szomjazóknak 1-3-at.

Aki buta, ebből az 1-3-ból tájékozódik, és nem tud semmit az aznapi másik 43-45 közuti balesetről.

 

Mert nem csak buta, hanem lusta is utána nézni, tanulni.

Ők a posvány akik manipulálhatók.

Könnyen.

Lásd pl. az itt OFF migráns kérdést.

 

Az autópálya - egyelőre - a legbiztonságosabb közlekedési helyszínünk.

 

Az autópályák építése- remélhetőleg - sokáig folytatódni fog a népesség 90-95%-nak örömére és egy-két elvarázsolt sötétzöld, vasútmániás vagy közlekedési klubos bánatára.

 

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (36429)
Fradista Utazó Creative Commons License 29 órája 0 1 36436

Tudod, mennyi az előírt pihenőidő? Szerintem fogalmad sincs. Csak írkálsz össze-vissza hülyeségeket.

Előzmény: Hírfigyelő (36434)
klimakiraly Creative Commons License 1 napja 0 0 36435

Igen tudom, úgy is lehet árát szabni.

 

De úgy is lehetne hogy aki sokat megy sokat fizet aki keveset az keveset. De manapság tudom mindenben az a divat aki sokat vesz az olcsó aki keveset az sok. Ha mindenki ugyan annyit fizetne egy km ért akkor is befolyna annyi pénz, és igazsagossabb lenne.

 

 De gondolom a matrica eladók sokat kérnek.

 

No no off

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (36420)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -1 0 36434

Az elalvást mint okok nem azért emeltem ki mert a sok vezető hülye lenne, dehogyis. Azért, mert az autópályán rengeteg a kamionsofőr, akik Hollandiától hazáig nyomják a gázt hogy időre elhozzák az árut 1500 kilométerről idáig mert tartaniuk kell a menetidőt is különben levonnak a fizetéséből, közben meg a fele 5-600 km után kókadozik az álmosságtól, de mégis célba akarna. Közben meg az előírt pihenőidőket épphogy csak betartják, egy perccel többet nem pihennek, szintén a menetidő minél pontosabb betartása miatt (sietség!). És mi a következmény? Hát a baleset... ..  :((

Előzmény: sirdavegd (36430)
adiaboli Creative Commons License 1 napja 0 0 36433

Pedig egy Richter 7+ földrengés (a wiki szerint évi 18/glóbuszunk) tényleg rádöntheti az autópálya-felüljárót az alanti épületekre...

;)

Előzmény: RadiX (36432)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 3 36432

Ezen a néven is pont olyan zavart szegény, mint az előzőjén. Legalább még a piros villogó betűket nem hozta elő.

Előzmény: Ashi Valkoinen (36431)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja 0 2 36431

Szerintem hagyjátok rá.

 

Ragaszkodik a hülyeségéhez, meggyőzni pedig sem baleseti statisztikákkal, sem érveléssel nem fogjátok.

 

Hiszen ő látta a tévében, a híradóban.

sirdavegd Creative Commons License 1 napja 0 1 36430

Talán mert más balesetet nem igazán lehet egy autópályán összehozni?

- frontális ütközéshez át kell menni a dupla szalagkorláton, susnyáson / betontömbön

- szarvas nem fut ki elé, mert ott a kerítés

- nincs traktor, kombájn stb

- nincs mellékutcából vakon kihajtó

- nincs gyalogos, biciklista, lovaskocsi stb

- szintbeli kereszteződés sincs

- nem lyukas az út

 

Szóval összességében a gáz és fékpedál használatát lehet elrontani, meg el lehet aludni, esetleg forgalommal szemben felhajtani, leálló sávon gázolni... összességében ennél hülyebiztosabb az lenne, ha egy nagy szövetkesztyűs kéz tenné át az autót A-ból B-be. De persze vannak, akiknek a körforgalom is bonyolult...

Előzmény: Hírfigyelő (36427)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -1 0 36429

Igen, értem én. Csak az filmnézés előtti esti hiradókból mégis azt látja az ember, hogy minden második ráfutásos baleset autópályán vagy autóúton következik be, azaz olyan úton, ahol az unalmasan egyenes nyomvonalvezetésnek !a reflexeket elaltató hatása! egy idő után érvényesülni kezd. És ha ezután bekövetkezik az elálmosodás, akkor már csak az isteni vakszerencse dönti el, hogy hátulról beleszalad-e az elálmosodott autós az előtte lévőbe, vagy pedig megússza egy vészfékezéssel.

 

És innentől megint kétféleképpen alakulhat tovább a dolog: vagy az történik, hogy az álmos vezető autója mögötti autó sofőrje meg tud mögötte állni és ez esetben megint nem lesz baj; vagy pedig az lesz belőle, hogy a hátsó kocsi a vészfékezése ellenére is ráfut az álmos sofőr vezette autóra, és ez esetben megint megvan a baj. Ha pedig egy már ráfutott, a többi rendszerint zsinórban szalad rá az előtte lévő vészfékezőre, a "dominóelv" alapján. Ebből a szempontból döntő súlya van a  k ö v e t é s i   t á v o l s á g  előzetes (és menet közbeni) betartásának. Ennél a balesettípusnál az egyik rizikófaktor az átlagosnál / a megszokottnál nagyobb forgalomsűrűség.

 

Nem tudom láttad-e a tegnap esti híreket. Ott egy tipikusan olyan esetet mutattak be, aminél az  á l l ó  kamionba hátulról belerohant a mögötte lévő autó. Na ez pl. tipikus reflextompulásos / elalvásos baleset.

Előzmény: SzaSza0909 (36428)
SzaSza0909 Creative Commons License 1 napja 0 3 36428

Azért sok a ráfutásos baleset, mert sokan közlekednek az autópályán. A főutakon is sokan közlekednek, és sok a frontális ütközés (vagy szerinted kevés)?

A _sok_ elég relatív fogalom, számoljunk inkább a forgalomarányosan bekövetkező balesetek, súlyos sérülések, halálesetek relatív számával.

 

Egy konkrét statisztika:

http://www.racfoundation.org/assets/rac_foundation/content/downloadables/roads%20and%20reality%20-%20bayliss%20-%20accident%20trends%20by%20road%20type%20-%20160309%20-%20background%20paper%209.pdf (6. oldal alján a táblázat)

A tények makacs dolgok, az autópálya így nézve 4-5x biztonságosabb, mint egy főút (várhatóan 4-5x annyi idő telik el két autópályás balaseted között, mint két főúti baleseted között)

Előzmény: Hírfigyelő (36427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!