Keresés

Részletes keresés

ssimi Creative Commons License 10 órája 0 0 37944

A Gyöngyöst nyugatról elkerülő út is csonka, vagy tíz éve. Kb. 1 km és egy patakhíd hiányzik, na meg a bekötés a 3-asba.

Előzmény: radio100jozsi (37943)
radio100jozsi Creative Commons License 12 órája 0 0 37943

Szombaton Badacsony környékére megyek a 71-es úton, és eszembe jutott a Badacsonyt északról megkerülő 71-es út torzója,m ami már rég óta félbe lett hagyva, de mai napig sem épült semmit. Pedig már 2003-ban elkezdték, és 2*-2 sávos szakasza is van, de továbbra is a hegy déli oldalán halad több településen át a forgalom. Viszont mai napig még hír morzsa sincs, hogy mi lesz ezzel a 15 éves torzóval.

Egy cikk még 2008-ból erről: http://nol.hu/archivum/archiv-498296-297077

Érdekes ebben a 2008-as cikkben, hogy akkor és mai is megvannak ezek a torzó utak.

 

hbe Creative Commons License 19 órája 0 0 37942

Ezt inkább úgy lehet jobban megfogni, hogy ki jár be az M3 bevezetőn befelé reggel személyautóval vagy kisteherautóval.

Napi, zömében fehérgalléros bejárók
Üzletkötők, területi képviselők Budapestre tárgyalni
Egyéni vállalkozók, mesterek random úticéllal
Kisbuszos brigádok
Áruterítő furgonok
Alkalmi forgalom orvoshoz, ügyet intézni, gyereket látogatni, stb.

Ebben a csoportban a Hungária - Duna közötti célterület egyáltalán nem felülreprezentált, sőt. Az M3 felől a Váci úti irodaterületek felé igyekvők számára a Váci útnak a Megyeri út és Árpád út közötti szakasza általában nem célszerű (amit az is mutat, hogy sokszor a Megyeri út gyorsabb), és abból az irányból kilométerben is sokkal több elmenni a 75-ös csomópontig. Vagy Árpád út, vagy Elem utca, vagy a Hungária.

 

A forgalom átvezetésével kapcsolatban pedig akkor érdemes beszélni, ha az irányvektorral kapcsolatban hasonló véleményen vagyunk.

Előzmény: NAR (37941)
NAR Creative Commons License 21 órája 0 0 37941

Nem azt kérdeztem, hogy hova meg milyen úton mennek, hanem hogy mennyien? Árpád híd budai hídfő és attól nyugatra - lakótelep. Kispest szintén lakótelep. A többi nagy része is lakóövezet, kizártnak tartom, hogy jelentős, M3-ról érkező forgalom menne ezekre a helyekre. A Váci úton még csak-csak vannak munkahelyek, de oda lehet menni az M0 - Váci út útvonalon. Azért szerintem nem érdemes körutat építeni, hogy átvezesse a forgalmat egy másik sugárirányú útra, amin ugyanolyan dugó van...

Előzmény: hbe (37939)
Hírfigyelő Creative Commons License 23 órája 0 0 37940

Igen, ez igaz ha nagy átalakításról beszélünk. Én ott a (37923)-ban a mennyiségi számokat csak 1 db átjáró (az előzményében említett egyetlenegy vasúti átjáró) korszerűsítésére értettem, de tényleg, már ott is belebonyolít a Rákosrendező Pu. bonyolultsága. Így természetesen az általad említett számok és szorzók több átjáró felújítása esetén méginkább igazak, mérnökökben, anyagokban, a tervezésben, munkaórákban, az átadási ellenőrzésükben, és pénzben egyaránt.

 

Mindez Bp. bonyolult közlekedési hálózata miatt már egy nagyobb rendszerszintű felújítást igényelne. És mégis: a főváros könnyítettebb közlekedéséért megérné még akár egy nagyobb felújításba is beruházni, mint ahogyan a metróvonalak esetében vagy a BKV átszervezésekor megejtették azt (pl. a rossz állapotú buszok és metrókocsik újakra cserélése sem kétfilléres költség volt, nyilvánvalóan több mrd.-be kerülhetett bele...), mert a felújítás után mindenkinek könnyebb volna, és ezenfelül még 1,5-2 évtizedig nem kellene belejavítgatni, elég volna csak a megelőző jellegű karbantartást 1-2 évente megejteni (ellenőrzés, kisebb helyi karbantartási javítások).

 

Budapesten a közlekedés érezhető mértékű feljavításához hány ilyen átjárót és csomópontot kellene belevonni egy ilyen nagyobb felújító beruházásba, és hol, melyeknél a legégetőbb ez a gond???

Előzmény: Fradista Utazó (37927)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37939

(Most a metró felújítástól tekintsünk el)
Nyugat felé: Árpád híd, Váci út, Árpád híd budai hídfő és attól Nyugatra, Délnyugatra.
Kelet felé: Expo környéke, Kőbánya, Kispest, Erzsébet és Lőrinc nagy része, Dél-Buda, Fradi egy része.

Ezekből a nagy rész Hungária/Róbert Körúton megy. Nyilván van, aki a Nagykőrösi útról Határ út, Kőér utca, Miskolci út vonalon az ÖMV kútnál bújik ki, vagy a Flórián térhez Elem utca, Tatai út felé. Nyugatra csak az Elem utca van, Nyugatra pedig bármilyen surrranó pályában a zuglói szakasz leküzdése a kritikus, Kerepesi, Thököly keresztezés, a többi részen lehet variálni. Vagy ha mondjuk a nulláson elnézel a 65-ös csomóponthoz reggel, lehet látni, hogy állnak sorba azok, akiknek még így is a Mogyoródi felé jobb. Egy másik jó példa, az M3 felől az Örs vezér tere. Ez ugye lehet 1. M3 bevezető, Hungária Mogyoródi, vagy pedig 2. 65-ös csomópont és Mogyoródi/Csömöri/Rákos út vagy pedig  3. Nagy Lajos vagy Róna (ami egyébként a legrosszabb, mert pontosan a körív forgalom ellen van hangolva a sugárirányt előnyben részesítve, és még sok más zuglói haránt/körút is. A Hungária meg pont amennyire lehet, a körív irányra.) Ha tervezel mondjuk egy Hungaroring pihenő - Örs vezér terét, jól látszik, hogy a jelenlegi állapotnak mik a hátrányai.

Előzmény: NAR (37938)
NAR Creative Commons License 1 napja -1 0 37938

"és ennek a nagy része M3 felől jelenleg bemegy Hungáriáig akkor is, ha nem a Hungárián belül van dolga."

 

És mennyi ilyen van? Aki ténylegesen az M3 felől jön, de a Hungárián kívül van dolga? Van reggel/délelőtt említésre méltó forgalom a Kerepesi, a Fogarasi vagy a Mogyoródi utakon kifelé?

Előzmény: hbe (37935)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 1 37937

Vagy a Körvasútnál, vagy a Rákospataknál egy külső körúttal. És akkor a kígyó a farkába harap.

Előzmény: adiaboli (37936)
adiaboli Creative Commons License 1 napja 0 0 37936

Egyébként az M3 bevezetőjét egy igen komoly (elérhetetlen messzeségű...) beruházással lehetne részben tehermentesíteni. Egy nagy kapacitású úttal a az M0 Újpalota/Csömör csp. - 21105.sz. út - Rákospalotai határút - új vasúti felüljáró - Mogyoródi út - Hungária krt/Mogyoródi út csp. nyomvonalon.

És akkor felébredtem...

Előzmény: hbe (37935)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37935

Azért lenne ez csak nem optimális áthidaló megoldás, mert hosszú távon a befelé zsilip se kellene, ha a víz (M3 bevezető autók) el tudna oldalra szivárogni a Kacsóh Pongrác út (vagy mondjuk a Nagy Lajos Király útja) előtt érdemben. NY-ÉNY irányban csak a Szerencs utcára tud jelenleg a Szentmihályi út után. K-DK irányba pedig a Nagy Lajosra. Aztán ott van még a Körvasút, meg a Hungária melletti vasút is, mint nehezítés. Sugárirányban meg az egyetlen ésszerű másik lehetőség a Mogyoródi út (igény szerint Csömöri, Rákosi úttal kombinálva). Az M3-3 közötti rész a legnagyobb körcikk Pesten a főutak bevezetői között, és ennek a nagy része M3 felől jelenleg bemegy Hungáriáig akkor is, ha nem a Hungárián belül van dolga.

Előzmény: adiaboli (37932)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37934

Öt éve laktam nem messze, Zuglóba jártam át dolgozni Bosnyák tér környékére, 17 perc volt az átlag várakozás 6-22 óra között, amíg mértem. Az áthaladó vonatnak be is kell érni a Nyugatiba, hiába ment el, addig nem nyitják fel. Illetve amikor elindul a vonat a Nyugatiból (vagy valamelyik őrháztól, nem tudom pontosan), akkor már lecsukják. Volt olyan is, hogy 26 perc után nyitották fel fél percre, öt autó tudott átmenni. Utána rájöttem, hogy praktikus szempontból azzal az átjáróval csak a Szegedi út felől lehet számolni, hogy ha éppen nyitva van, vagy nyílik, akkor hajrá, ha nincs, vagy éppen csukódik, akkor egyből Dévényi út, Hungária, mert egyszerűen nem tud olyan dugó lenni, hogy átlag 17 percet veszítsek. Nekem olyan 15-ből egyszer volt nyitva így, ami kiadja, hogy egy órában 4 percet van nyitva átlagban. Azóta több vonal jár 70-71 felől ha jól tudom. Zugló felől meg nem éri meg rulettezni, mert túl messze van a Teleki Blankán, ha le van zárva.

Előzmény: NAR (37933)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 37933

Vannak zónázók is, amik ugyan Rákosrendezőn nem állnak meg, de a kereszteződésen áthaladnak. Dunakeszi felől (ha jól látom), napközben félóránként jön a személy és óránként a zónázó. Fót felől csak óránként egy vonat. Esztergom felől egy személy és egy zónázó. Ha jól számolom, irányonként 6, összesen 12 vonat óránként, tehát 5 percenként jön vonat, amiből 4 a kereszteződés előtt áll meg. Ez a szentendrei HÉV-en mondjuk a csillaghegyi átjáróban a csúcsidőn kívüli terhelés (illetve picit kevesebb, mert nem áll meg az összes vonat a megálló előtt, csak harmaduk). Ez tud dugót okozni.

Előzmény: troglodita (37930)
adiaboli Creative Commons License 1 napja 0 0 37932

Évekkel ezelőtt vkitől (nem részemről) felmerült egy elég hagyománytörő ötlet: Szerencs u., M3 (hadd nevezzem én is így :) 2*2 felüljáró, csak kifelé (!). Egyébiránt marad a lámpa. Gondolom, a felvetés annyira szokatlan volt, hogy, a különböző irányultságoktól függetlenül, még csak hozzászólást sem kapott...

toto92 Creative Commons License 1 napja 0 2 37931

Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak

 

Vagy nem. Elég fellapozni az Elvirát: csak Budapestről Vác felé minimum négy vonat indul egy irányba napközben (2 vácig, egy zónázó szobig megy egy veresi), erre rájön időnként még egy gyorsított. Esztergom felé további két vonat per óra, ez így szumma 6-7, és mivel vissza is jönnek, összességében 12-14 vonat óránként. 

Előzmény: troglodita (37930)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 37930

Én sem vagyok szakember, de azért át lehet kelni ott, ha nem is nagyon egyszerű ;-) Amúgy könnyű kiszámolni: személyvonatból van az esztergomi, váci, veresegyházi, ezek napközben óránként, ütemesen járnak, vagyis lesz hat vonatunk/óra, és ezek jó esetben akár találkozhatnak is a sorompónál. Csúcsban azt hiszem ennél pont kétszer ennyi vonat jár, cserébe viszont nincs teherforgalom.

Előzmény: hbe (37928)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37929

Értem én, de egyrészt ha a balra kanyarodók nem is mennének arra, akkor kisebb lenne a sor a Szerencs utcában, másrészt a balra kanyarodás meg a zebra a sárga ciklusra is hatással van.

Szóval akár még gyalogos felüljárót is lehetne építeni, mert a zebra kiiktatása is rövidítés lehetne a cikluson.

Előzmény: toto92 (37924)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37928

Amennyire én tudom, de én nem vagyok se közúti, se vasúti szakember, hogy a sorompót csak akkor nyitják fel jelenleg manuálisan, amikor Rákosrendező és a Nyugati között nem halad vonat. Ez napközben mondjuk 60 percből 5 lehet.

Előzmény: Fradista Utazó (37927)
Fradista Utazó Creative Commons License 1 napja 0 0 37927

Ez elvben akjár így is lehetne. A Szegedi út Rákosrendező állomáson halad keresztül, ez azért kicsit összetettebbé teszi a történetet. Az elv ugyanaz, mint amit írsz, csak nagyjából minden mennyiséget meg kell szorozni tízzel. 

Előzmény: Hírfigyelő (37923)
toto92 Creative Commons License 1 napja -1 2 37926

Szavakon lovaglás helyett a probléma megértésével is tehetsz egy próbát, lehet messzebbre visz.

Előzmény: trizs77 (37925)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -3 0 37925

Javasolnám még, hogy építsünk falat az m3-as mellé végig, aki meg át akar menni Rákospalota egyik oldalára a másikról, az így járt......

 

-------------------

 

1./ Rákospalotán  NINCS  M3-as autópálya.

 

2./ Miben befolyásolja a keresztforgalmat a fal megléte vagy hiánya ?

 

 

Előzmény: toto92 (37922)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 1 37924

A balra kanyarodás nem oszt, nem szoroz, főleg amióta felfestéssel is arra ösztönzik az autósokat, hogy ne egymást akadályozva álljanak meg a kereszteződés közepén, az egyenes forgalom ettől még tud haladni.

 

A lámpaciklus módosítását már meglépték a metrópótlás első napján. Tök jó volt, reggel már a Rákos útról sem lehetett befordulni a Szerencs utcába...

Előzmény: hbe (37921)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja 0 0 37923

"Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó."

 

Az ilyen és a hozzá hasonló olyan helyeken, ahol csak és kizárólag a fényjelző elavultsága okozza a bajt, azon néhány közlekedéstechnikai elektromérnök segítségével és a villamos jelzőrendszer vezérlő részének korszerűbbre cserélésével még viszonylag nem túl magas költségen feljavítható lenne a forgalomszabályozó jelzőrendszer hatékonysága.

1-2 darab vadiúj elektronikai panel, pár mérnök, ésszerű áttervezés, és 2-3 napos átszerelés hosszabb talán időre is megoldaná ezt és a hozzá hasonló jelzőrendszeri problémákat.

Előzmény: hbe (37921)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 0 37922

Javasolnám még, hogy építsünk falat az m3-as mellé végig, aki meg át akar menni Rákospalota egyik oldalára a másikról, az így járt...

Előzmény: Jared- (37916)
hbe Creative Commons License 1 napja 0 0 37921

A kettő, amit írtam, összefügg. Róbert Károly körűt és Árpád úti felüljáró között a vasutat kb. 5 kilométer hosszban csak két helyen lehet keresztezni, ott is szintben csak. Ebből a Szegedi út gyakorlatilag mintha nem is lenne, mert a biztosító berendezés olyan elavult, hogy szinte állandóan zárva van a sorompó. A Szerencs utcai meg túlterhelt. Az M3 keresztezéséhez Délről Északra a Rákospalotai határút jó, a Rekettye utcánál 3,2m magasság korlátozás van, a Rákos - Széchenyi kereszteződést már nem nagyon lehet úgy tovább terhelni, hogy ne duguljon be. Hasonló a Pázmány - Szerencs. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy legalább a balra kanyarodás megtiltása (kamerával ellenőrizve), és a lámpaciklus rövidítése egy próbát megérne. A többihez sokkal nagyobb beruházás kellene.

Előzmény: Jared- (37916)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 37920

elsősorban közlekedési kultúra kérdése, de ÚTÉPÍTÉS ügyben is van még tennivalónk, hogy legalább az EU átlag alá kerüljünk:

 

 

 

Mr Reacher Creative Commons License 1 napja 0 0 37919
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 37918

A Hadrianus engem eléggé meglepett, a bejövő forgalom elől elzárt sáv pedig meglehetősen kaotikusra sikeredett, de összességében nem lett rossz. Őszintén szólva itt helye lenne oda-vissza két-két sávnak, és ugye fizikai hely is lenne ehhez... Szombat délelőtt mindenesetre két szgk összecsókolózott az új sávokban... Na és a bejövő 11 - Hadrianus balra fordulás továbbra sem megoldott.

Előzmény: hbe (37914)
mzdude Creative Commons License 2 napja 0 0 37917

Minden relatív, de bőven előfordul, hogy 2-3 lámpaváltást kell várni, mire átjutsz keresztben.

Előzmény: Jared- (37916)
Jared- Creative Commons License 2 napja 0 1 37916

Szerencs utca dugó kifelé

 

Miért nem zárják le végre azt a keresztezödést? Akkora forgalmat bonyolit hogy ne lehetne a Szentmihályi vagy a Széchényi út fele terelni a népet?

Előzmény: hbe (37914)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 37915

Köszi! Akkor a helyzet még erősebben vasút-orientált.

Előzmény: trizs77 (37911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!