Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 9 órája 0 0 35887

Azért sokat segíteni a fórumot olvasókon, hogy ha olvtársunk, olvtársaink, nem Magyarországról írnak, mondanivalójuk elé, odabiggyesztenének egy szót :

       - az ország nevét amiről épp értekeznek.

 

Ki lehet következtetni, ki lehet nyomozni, miről értekeznek,  de azéééé ez mégse a kis Sherlock Holmes iskola,  hanem Útépítés topik.

 

 

Csülkös.Pantani Creative Commons License 9 órája 0 1 35886

Hát ha itt valaki troll az nem dimelo...

 

Amúgy tegnap lattam valamu statisztikát az M1en

A csehek imádnak a horvátoknál nyaralni

850ezer

Olaszország. Szlovakia 500ezer

Ausztria​, Görögország 250 ezer

Hogy ebből mennyi a repülő és mennyi a közút nem tudom.

Csak mint információt osztom meg.

Előzmény: tocsikolnak (35884)
tocsikolnak Creative Commons License 11 órája 0 0 35885

Hid; hamarosan epul.

M60; hamarosan tovabbepul. 

M67 del; kicsit kesobb epul; atgondolt az. 

M9; nem fog epulni.

M76; meg mindig elobb epul, mint az M9 a Del-Dunantulon (ami soha).

M5-M0-M7; lesz az az idopont a jovoben (ami nem a commentedben tobb helyen meghivatkozott jelen ugye, plane nem a mult), amikor majd nagyon el akarjak kerulni majd sokan.

 

 

Előzmény: bp01 (35839)
tocsikolnak Creative Commons License 11 órája 0 0 35884

A13 lezart tortenet. Szezont a fazonnal...

 

A D12-t nem 2009-tol epitik, nem 8 ev alatt haladtak 10km-t. Es meg egyszer, probald meg megerteni: nem neked epitik.

 

Az a  "latszat fejlesztes" teny, nem latszat.

 

A tobbit majd meglatod... bar az jelenlegi tenyekre se nagyon vagy kivancsi.

 

Nem a logika vezerli ezeket, hanem a politika. Okulj az A13-bol  pl.

 

Nem mindenrol, nem nemet, spanyol stb stb utakrol volt szo, hanem horvat es szlovak ertelusulesekrol a PL. CZ, SK  ----> HR nyaraloforgalom vetuleteben. Nem is fogok listat irni neked, sot a nemi szervem meretet sem fogom ossze hasonlitgatni veled... ha az lenne a kovetkezo valaszod, trollka.

 

 

1 000 000 km / 39 ev = nem dicsekednek vele. 

 

Ha csendben maradtal volna, okosabb maradtal volna.

 

 

 

Előzmény: dimelo (35838)
M tiszteletes Creative Commons License 1 napja 0 0 35883

KÖzben az M2-es újjá/átépítése is elindult. 2019-reőszére kész is.

 

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/05/elkezdodott-az-m2-es-negysavositasa

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 35882

 

   Mészáros Lőrinc épít új hidat a Dunára

 

CsD  2017.05.26. 21:50

 

 

Mészáros Lőrinc cége, a Mészáros és Mészáros Kft. nyerte el a Komárom és a szlovákiai Komarno közötti híd építésére kiírt közbeszerzést - írja a Napi.hu.

A magyar történelem leggyorsabban gazdagodó vállalkozójának cége 28 milliárd forintért vállalta el a határon átívelő híd megépítését a Hídépítő Zrt.-vel konzorciumban, de az építkezésbe bevonják majd többek között Szijj László, Mészáros üzlettársának cégeit, a Duna Aszfaltot és a Hódút Zrt.-t is. 

 

A Napi.hu úgy tudja, hogy a szeptemberben kiírt közbeszerzésre hat pályázat érkezett, de ebből csak kettő volt érvényes.

Mészárosékon kívül még az osztrák Strabag tulajdonában lévő Magyar Bau Holding Zrt. pályázott érvényesen, de pár milliárd forinttal drágábban vállalta volna a projektet, mint Mészárosék.

A pályázatot közösen írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a szlovák útfelügyelet, a beruházás szeptemberben indulhat majd el.

dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 35877

Csak részben 2x2 sáv.

Az utolsó 14 km a határig csak 2x1.

Ezért (vagy ki tudja) a magyar oldali folytatás sem 2x2.

 

Brutál drága lesz, főleg a 2,9 km-es alagút miatt.

 

Az tény, hogy a teherforgalom két irányban is átterelődött., így nincs olyan nagy nyomás a határátkelőn.

2008. M7-A5 Szlovénia

2016: M1-M85-M86- 87 - A2

Előzmény: mash.69 (35867)
hegyaljai3 Creative Commons License 3 napja 0 0 35876

A fő kérdés, az, hogy ki a pók? Ki az aki bennünket, a saját adónkból, EU pénzekből épült fizetős szakaszokon való haladásra kényszerít? A fő probléma, hogy politikailag a 4 éves szavatossággal működő politikusok, még soha nem hivatkoztak olyan távlati - nem az Ő "szalagátvágási jogukon" belüli - stratégiai fejlesztésekre, amelyek a közt szolgálnák- :(

Előzmény: klimakiraly (35875)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 1 35875

De ha úgy osztom hogy csak 2.000km az autópálya a többi nem mert kerülő?

 

Szegedről szinte csak az M7 -> M1 nem kerülő.

 

Eger?

Miskolc?

Nyíregyháza?

Debrecen?

Veszprém?

Nagykanizsa?

Pécs?

 

Ezek egyike se nagyon jó autópályán.

 

Gondolom hogy ha már így kezdték eleink akkor most már szeretnék a meglévő irányokat (egy szám jegy) végig húzni és a sugarak után készíteni a pókhálót.

 

Ha elkészül a pókháló akkor nekem is lesz éves matricám, ha megérem.

 

Addig sajnos nem tudom kihasználni. 50-70-100km-es kerülőkre sajnos időm van, pénzem nincs a plusz üzemanyagra, meg még útdíjakra.

 

:-)

:-) Marad a "száguldozás" főútvonalon ...

 

Ja és ami miatt írtam ebbe a szálba, szerintem nagyon sokat nem engedhetik meg maguknak a hosszú utakat. Ahol szóba jöhet a pályahasználat egyáltalán. Budapest, Pest megye más tészta ott van pénz mindenre ... baleset mentes M5-őn nekem mára ... (a héten a kollégáim 1,5órát álltak Kiskunfélegyházánál mire visszaforgatta őket a rendőrség a beleset miatt.)

Előzmény: RadiX (35873)
mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 1 35874

azt gondolnánk, hogy DE, mert az idő pénz.

De olvasva, hogy mennyire szered "észnélkül" száguldani az alsóbb rendű utakon, így nem

ahogy nézem autópáya tempót megy a falvak között, így minek a pálya matrica...

ezt mint kibic mondom.

nekeünk Pest megyei van, nyáron meg legalább 1 havi matrica befigyel a nyaralások miatt.

Előzmény: RadiX (35873)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 35873

Arra visszaosztva 2.20 forint kilométerenként az éves matrica, az üzemanyag gondolom legalább 20, egyéb költségek 3-5 forint. Nem éri meg?

Előzmény: klimakiraly (35872)
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 35872

20.000km évente. Most szombat Szombathely ... na az már sajnos 10 napos matricás etap volt. Oda matrica nélkül ... majd lehetetlen. 4:49 perc a gmaps szerint. Tankolással 4 óra volt.

 

M86 na az szép volt ... dög unalom oda még kamion se nagyon. Vissza már volt egy kis forgalom az M85-őn, kb. mint itt a régi 5-sőn. :-) Szeged-Országhatár

 

 

Előzmény: RadiX (35871)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 35871

Olyan járműről volt ott szó, amit jövedelemszerzésre használnak, mint neked a céges kocsi. A sajátoddal milyen gyakran mész milyen távolságokra?

Előzmény: klimakiraly (35869)
bp01 Creative Commons License 4 napja 0 1 35870

Hihetetlen. Lényegében a pénz a legkisebb probléma, sőt maga a pénz nem probléma.

Előzmény: MCA-001 (35868)
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 35869

NEM, NEM fér bele hiddd el ... Mészáros Lőrinceknek igen. De a magam példája is azt mutatja, nem érdemes vetni, Én az idén tettem meg ezt először ... 47 éves vagyok!

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/tovabb_fejleszti_fogadokapacitasat_a_hungrana.251369.html

 

A magyar mezőgazdaság ma még nem versenyképes, hiszen a támogatások jóval meghaladják a megszerezhető jövedelem mértékét - emelte ki a konferenciát megnyitó előadásában Gyuricza Csaba. A Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) főigazgatója elmondta, hogy jelenleg a hazai agrárium produktuma 2500-2600 milliárd forint, de ebben már benne van a 400-450 milliárdot kitevő közvetlen kifizetés is. Ha 2020 után átalakul, esetleg megszűnik az uniós támogatási rendszer, nélküle a magyar mezőgazdaság nem fog profitot termelni.

 

 

És támogatást egy 3000-es faluban 2-3-an kapnak ... így eljárunk a városra dolgozni .... ja holnap épp Budapest-Visegrád etap.

 

Ja saját kocsimon nekem sincs csak Csongrád megye matrica ... szépen Kiskunfélegyházánál le ... és bummszlizok fel Budapestre.

 

A céges kocsin van, de az nagyon más tészta ...

 

Még a Tatám mondta mikor elkészült az 5-ős út ... ők nemzetközinek mondták ... - hogy mire elkészült kiderült nem mehetünk rá. Ugye ki volt rakva a lovaskocsi (az se volt) bicikli, mezőgazdaságigép (az se volt) tábla.

 

És mire az M5 autópálya elkészült az is kiderült hogy nem tudunk fizetni 6.000HUF egy útért fel és 6.000HUF-t vissza. Szépen bumszliztunk a Bosnyák térre a régi úton de csak Inárcsig mert ott valamiért nem készült fizetőkapu.

 

Előzmény: RadiX (35860)
MCA-001 Creative Commons License 4 napja 0 2 35868

Azért a németeknél sem megy minden olyan egyszerűen...

 

http://attus.hu/content/romokban-allo-autobahn

mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 0 35867

Valaki nem rég linkelte hogy sógorok epitik az 

S7 autopalyat. Gondolom 2*2 sáv, 2022re kész ha igaz

mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 0 35866

annyira értelmetlen a határhoz 2y1 sávot csinálni

annyiszor léptünk bele már ebbe a folyóba, miért kell 5 évente megtenni ezt?

 

aztán lehet utólag tenderezgetni

M70

M15

M2

Előzmény: MCA-001 (35865)
MCA-001 Creative Commons License 4 napja 0 1 35865

Elnevezés:

 

Vállalkozási szerződés M8 autóút Körmend-Rábafüzes országhatár közötti szakasz 2x1 sávos építési munkáira.

 

Hivatkozási szám: PST kód: A008.03

 

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:195271-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 35864

Mellesleg teljesen elvesztél a saját érvelésedben. Minél gyakrabban és minél messzebbre járt valaki, annál jobban megéri nekik a pályamatrica, akár megyei (2-3 megyei), akár országos. Aki ritkán megy messzire, az eldöntheti hogy vesz-e tíznaposat vagy bumlizik, aki pedig csak kis területen jár gyakran, annak valószínűleg nem éri meg.

 

És mindennek csak érintőleges köze van ahhoz, hogy hiányzik egy szilárd burkolatú haránt-irányú összeköttetés Nyíregyháza keleti-északkeleti részén a városhatáron/vasúton kívül.

Előzmény: Carina_S (35859)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 0 35863

Ebben a helyzetben (feltételezve hogy a megtett távok legalább felét autópályán tudom abszolváni) simán megvenném a matricát, mert gyorsabb, biztonságosabb és végeredményben olcsóbb lenne a fizetős utakon járnom.

Előzmény: Carina_S (35861)
attus germanicus Creative Commons License 4 napja 0 2 35862

>Ha neked van két lehetőséged, a csak benzinköltséges, meg a benzin+matricadíjas, akkor melyiket választod?

A benzin + matricadíjast. Gyakorlatilag mindig. Pár extrém eset kivételével (ilyen volt mondjuk egyszer Pozsonyba menni, ahol 2×10 kilométerért kellett volna megvenni a tíznapos szlovák matricát).

És ugyanígy tesz a nagy többség is, ezért vannak tele az autópályák. Akinek az üzlete nem termeli ki az évi 43 ezer forintos autópályadíjat, az adja le a vállalkozói igazolványt, és menjen el árufeltöltőnek a Tescóba.

Előzmény: Carina_S (35861)
Carina_S Creative Commons License 4 napja 0 0 35861

Ha neked van két lehetőséged, a csak benzinköltséges, meg a benzin+matricadíjas, akkor melyiket választod?

 

Gondolom szórakozásból te sem dobod ki a pénzedet az ablakon... ? ;-D

Előzmény: RadiX (35860)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 1 35860

Ha valaki rendszeresen jár el autóval száz-kétszáz kilométerekre piacolni, az helyből százezreket költ üzemanyagra, oda már belefér az éves országos matrica ára is (42 980 forint).

Előzmény: Carina_S (35859)
Carina_S Creative Commons License 4 napja 0 0 35859

Oké, jó, igazad van, akkor csak évi.... . De ezek az árusok van amelyikük még Szolnok megyébe is átjár (többen is mondták, és van aki nem zöldségárus, hanem szerszámárus, aki minőségi régi időtálló szerszámokat szerez be a vásárlóktól feljegyzett kérések alapján (az én ismerősöm átjár még az ónodi szerszám- és régiségpiacra(!!!) is, meg a Borsod megyei piacokra is, és nemcsak Ő, hanem a zöldségesek is, csak Ők Miskolcra(!), Törökszentmiklósra, Karcagra(!), Szolnokra (nemcsak Borsod-A.-Z. m.-be járókat írtam ui, hanem J.-N.-Szolnok m.-be járókat is!! És akkor már NEM MEGYEI díjat fizet, ugyebár? És minden héten kétszer mennek minden piacra.

 

Számold csak ki, hogy így hány km-t mennek átlagosan, és mennyi lenne ez nekik ennyi kilométer országos matricadíjakkal?!

Előzmény: RadiX (35857)
Carina_S Creative Commons License 4 napja 0 0 35858

"az döcögjön csak a dülő útakon"

 

Tudod mit mondok erre???

 

Azt, hogy az egyik környéki útból az is lett a karbantartás több évtizedes elhanyagolása miatt!!! A 3317-esről É-i irányba a hajdúdorogi elágazásából kifutó út az, amelyik Hajdúdorogot kötötte össze Tamásbokorral (egy helységrész a 36-os főút mellett É-ra 1,5 km-re a főúttól, Tiszavasváritól pedig 13,5 km-r K-re, Nagycserkesz mellett (tőle Ny-ra 2 km-re). Ennek az útnak a Hajdú-Bihar megyei szakasz aszfaltozott volt, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasza pedig gyenge minőségű aszfaltút széttöredezéséből földúttá leromlott(!!) útszakasz. A Hajdú-Bihar megyei szakasz jelenleg most még beköt egy TSZ-t és pár tanyát az út mellett, de csak addig, amíg az is tönkre nem megy teljesen. Ui. már elkezdett romlani évek óta, a K-i oldali forgalmi sávja a széttöredezésig tönkrement, és csak a Ny-i oldali forgalmi sávján maradt meg -- úgy-ahogy -- "épen" az aszfalt.

 

Végül kitették a 3317-esnek az erre az útk.-re mutató táblafeliratára a piros "X"-et, és csak a "Hajdúdorog--->" feliratot lehetett a régiben hagyni, mert az az út jó, mivel Hajdúdorog-Nyíregyháza útvonal részeként az adja nekik (Hd.-nak!) Nyh. felé a direkt-kapcsolatot!!

 

Az útelhanyagolás intő vészes példája ez az eset, amit rendszeres karbantartással még időben fel lehetett volna újítani. Nem lehet az úthálózatot következmények nélkül elhanyagolni!!!

Előzmény: mash.69 (35854)
RadiX Creative Commons License 4 napja 0 1 35857

Évi 5000 forint. Figyelj oda.

 

Mennyibe is kerül egy kombájn vagy egy traktor?

Előzmény: Carina_S (35856)
Carina_S Creative Commons License 4 napja -2 0 35856

De tudod mi a helyzet Nyíregyházával? A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (pl. a keleti részén lévő Mátészalka és Fehérgyarmat, vagy Nyírbátor térségéből piacozni rendszeresen átjáró) élő őstermelők, akik a saját zöldségtermelvényüket jönnek árulni Hajdúnánásra, Polgárra, Hajdúböszörménybe, meg Balmazújvárosba, amely helyek mindegyikén heti 2 nagyon nagy forgalmú, városilag is szabályozott(!) ún. "piacnap" van, az a forgalom mind Nyíregyházán megy keresztül onnan ide, és innen haza. És mind azt mondja hogy nem költ a pályadíjra, mert sok nekik a havi +5000 Ft. És ebben igazuk van, mert nekik ezen kívül rengeteg egyéb kiadásuk is van (növényvédőszerek, földmunkagépek, pl. rotációs kapa, kombájn, traktor, stb. ....), így úgy hiányzik nekik még a legkisebb pluszkiadás is, mint púp a hátukra, vagy rákos daganat a gyomrukba!!

 

És ha az úthálózat oldaláról nézed a dolgot: nézzed meg csak Csehország autóatlaszát! Mit látsz??? ----> Azt, hogy ott a gyorsforgalmi utakon kívül a kétnyomú úthálózat is "olyan sűrű, mint a kefe" -- ahogyan mondják -- , (ott 3-4 km-enként vannak kis elágazásaik mindenfelé)! Na látod, ez az egészséges úthálózat! ;-)!

Előzmény: mash.69 (35854)
mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 0 35855

ahogy nézem egyetértünk, hogy hülyeséget írt a kolléga

mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 0 35854

ezta  hülyeséget 3 havonta előveszed....

ne csak autópályát építsünk

hanem mellette újítsuk fel autóút szintre az összes útat

hogy ne kelljen autópálya matricát fizetnie

akinek nincs 5000 ft-ja a megyei matricára, az döcögjön csak a dülő útakon

 

Előzmény: Carina_S (35851)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!