Keresés

Részletes keresés

eMPet Creative Commons License 1 napja 0 0 33201

Szia!

Baross tér: épp a gúglsztrítvjúra kapcsoltam, ha már elmítetted, hogy a szép fesorolásod kiegészítsem (miért nem nézted azt is), de láttam, hogy azon nem látszik korlátozó tábla, így nem benned van a hiba. :-)

 

 

"Élőben" pénteken egy 3,80 m-es táblát láttam a Rákóczi úton pont a felüljáró előtt a Keleti felé.

A Rákóczi útról jobbra kis ívben a Fiumei útra lehet kanyarodni, ezt az irányt nem érinti a híd.

 

 

Előzmény: Karón Varjú (33192)
radio100jozsi Creative Commons License 3 napja 0 0 33200

Meg is találtam, hogy hol készült ez a kép: https://www.google.hu/maps/@50.8898622,11.4563719,3322m/data=!3m1!1e3

 

Jól látni is délebbre a még ekkor működő régi nyomvonalat, és az akkor épülő, de itt már be is rajzolt alagutas új nyomvonalat itt Jéna előtt.

Előzmény: Fradista Utazó (33199)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 33199

Nyugat-Németországgal ellentétben keleten nagyon sok közútfejlesztés volt az elmúlt huszonöt évben. Végülis ezért fizetjük a szolidaritási járulékot mi, itt, nyugaton :-)

Az A4 autópálya egy szakasza Jena közelében. Itt két éve még a régi Reichsautobahnon lehetett menni, ami a harmincas években épült, 2×2 sáv, leállósáv nélkül, meredek lejtőkkel és emelkedőkkel. Ezt kiváltották egy új, sokkal szélesebb autópályával. Ez 2×3 sávos, leállósávval, több alagúttal, jelentős emelkedők nélkül. 

A képen a piros nyíl mutatja, hogy merre vezetett a régi autópálya. A nyomvonal a fák közt még felismerhető, de az új pálya átadása után teljes egészében rekultiválták, felbontották a régi utat egészen az alapig, és visszaadták a területet a természetnek.

v_peti Creative Commons License 4 napja 0 0 33198

Akkor már miért nem úgy épült az elkerülő, hogy abból később autóút lehessen? Szombathelyen is így csinálták az M86-ost!

Előzmény: bodrostomi (33196)
v_peti Creative Commons License 4 napja 0 0 33197

A vasúti is? Ez miben nyilvánul meg?

Előzmény: Fradista Utazó (33195)
bodrostomi Creative Commons License 4 napja 0 0 33196

Kicsit sok lesz a párhuzamos út... régi 3-as, településeket elkerülő 3-as és az új M30-as. Jó hogy széles a Hernád völgye.

 

A Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út persze még a távoli jövő zenéje, pedig a 26-os útnak is van forgalma.

Előzmény: dimelo (33191)
Fradista Utazó Creative Commons License 4 napja 0 0 33195

Épp az e heti újságban is olvastam egy elemzést. Az köztudott, hogy Nyugat-Németország közlekedési infrastruktúrája nagyon leromlott állapotban van (a közúti és a vasúti is). A legnagyobb baj a hidakkal van, a háború utáni Wirtschaftswunder idején épített autópálya-hidaknak, az akkor alkalmazoott technológiával, mostanában fut ki az élettartama. Ez azt jelenti, hogy százas nagyságrendben kellene a hidakat cserélni. Csak az A45-ön ("az autópályák királynője") 73 híd van, átlagosan 45 évesek. 

Emellé az autópályák kapacitása sok helyen elmarad az igényektől. 

Minden más probléma eltörpül ezekhez képest. 

 

A friss elemzés szerint csak Észak-Rajna-Vesztfáliában a következő 15 évben évente 2 milliárd eurót kellene az úthálózatra költeni ahhoz, hogy 2031-re az megfelelő állapotban legyen. 

 

És ez kritikus is. Ha azt vizsgálják, miért stagnál évek óta Észak-Rajna-Vesztfália gazdasága, akkor három fő okot találnak:

- Munkaerőhiány

- Magas energiaárak

- Elmaradott közlekedési infrastruktúra. 

Ebből az első kettő itt offtopic. 

 

A Sauerlandautobahn (A45) teljes felújítására megvan a forrás, az észak-rajna-vesztfáliai szakaszra 3 milliárd eurót fognak költeni, ennek keretében kiépítik végig legalább 2×3 sávra, és a hidak nagy része helyett is új épül. Az ÁNF 50-60 ezer, a nagyvárosok környékén 70-80 ezer ej. 

Előzmény: radio100jozsi (33189)
mzdude Creative Commons License 4 napja 0 0 33194

Esetleg kamionos navigáció?

Előzmény: Karón Varjú (33192)
Pompiere Creative Commons License 4 napja 0 0 33193

Jó tízenöt évvel ezelőtt, amikor rendszerbe álltak nálunk olyan járművek, amelyeknek 4 méter felett volt a magassága, akkor kaptunk egy olyan térképet amelyen rajta volt az ország összes magasság és súlykorlátozása. Egy azóta megszűnt szegedi térképboltban vásárolták nekünk.

 

Valami ilyen helyen kellene megnézni, vagy felhívni a Magyar Közutat, hogy van-e tippjük, hogy honnan lehetne ilyen térképhez jutni.

Előzmény: Karón Varjú (33192)
Karón Varjú Creative Commons License 4 napja 0 0 33192

Sziasztok,

az élet úgy hozta, hogy a közeljövőben viszonylag többet kell majd mozognom Pesten egy 3.8m-nél magasabb (3.95) busszal, és szeretném lehetőség szerint előre megtervezni az útvonalat, hogy minél kevesebbet kelljen - esetleg utasokkal - rögtönözni. Azt gondoltam, hogy találok olyan térképet, ahol szerepelnek a magasság- és egyéb behajtási korlátozások, de egyelőre nem találtam ilyet sehol. (Leszámítva a Streetview-t.) Létezik ilyen?

 

Az aluljárók közül melyik az, ami járható 3.8m felett is? Tudom, hogy a Ferihegyi reptéri út, Hungária krt, Kőbánya alsó nem, a Dózsa Gy., Nyugati tér igen, de pl. mi a helyzet a Fehér úttal, a Baross térrel? Van egy táblázatlan magasságkorlátozó kapu az M5 bevezetőjén: az mekkora?

 

Előre is köszönöm, és elnézést az offtopicért. Ha van alkalmasabb fórum a kérdés feltevésére, kérem, jelezzétek!

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 33191

M30  147,6 milliárd

 

60 km-en, sikerül megint túlárazni.

 

Jóslatom a lengyel kapcsolatnál néhány bejegyzéssel lentebb...

Előzmény: radio100jozsi (33190)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 33190

Aktuális közlönyben elérhető a frissített közút-vasút..stb beruházási táblázat.

 

http://www.magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/98cefd8da1f58ef7da74204ba3b355bf4ceb51e8/dokumentumok/0e71e7dfbe7ad15326ec867370fba5b6757d86f6/letoltes

 

Érdekes, hogy Csorna-Hegyfalu között 2*2 sávos autópálya van írva.

Másik, hogy Miskolc-Tornyosnémeti M30 szintén autópálya.

radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 33189

Azért az kemény, hogy Franciaország és Németország között egy nagy forgalmú autópálya összeköttetésen nem mehetnek teherautóval. Itt mentem már én is kisbusszal évekkel ezelőtt, és Metz-Mannheim között tömve volt kamionnal ez az autópálya szakasz is.

Előzmény: Fradista Utazó (33188)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.05.16 0 0 33188

Az A6 autópálya fechingeni hídját, a német-francia határ közelében, ismét megnyitották. A hídról leszereltek mindent, ami nem feltétlenül szükséges, felmarták az aszfaltot, így érezhetően csökkent a felépítmény tömege. De ezután is csak személygépkocsik haladhatnak át a hídon, a teherautók nem. A korlátozást nem csak a rendőrök ellenőrizk, hanem a felhajtást mindkét oldalról beszűkítették, így egy nagyobb tehergépkocsi fizikailag sem tud felmenni már a hídra. Nekik kerülniük kell.

dimelo Creative Commons License 2016.05.10 0 0 33187

A lengyelek nagy ívben tesznek a Via Carpathia-ra.

Nekik még a Via Baltica is ráérős 10 évig. Pedig a litván-lett-észt tranzit masszív. (Meg persze Szentpétervár is így érhető el)

Igazán fontos, feltűnő, hogy elébb 2020-ra megépíteni tervezik az S8-at Bialystok-ig

és az S12/17-t Lublinig, ezzel már nagyrészt sztrádán haladna a balti tranzit. (Meg az ukrán Gdansk-Varsó-Lemberg)

Újabb 10 év mire "kiegyenesítenék" Bialystok - Lublin között, ahol a tranzitforgalom a legkisebb.

 

Gondoljunk bele: Barwinek határforgalma 3687/1847

Vagyis alig van személyforgalom Szlovákia-Lengyelország között...(Erre 2x2 sáv???)

Nekik tehát ráér 2035-ig. (A szlovákok nem is nyilatkoznak.)

Mi meg nyomjuk, mintha létkérdés volna.

 

Csak annyi, hogy ezzel  is el lehet szippantani 30-40 milliárdot.

Előzmény: hegyaljai3 (33184)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.10 0 0 33186

Azt mondta a Kedves Vezető, a TV Híradóban sok millió nézőnek, hogy :

..."...Az útépítések sorrendjének eldöntésénél vannak forgalomszámlálási szempontok, és vannak más szempontok is..."

 

Igazat mondott.

Mára a más szempontok kerültek előtérbe.

 

 

Előzmény: klimakiraly (33185)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33185

Nem is tudom miért linkeltem, be hogy lesznek útépítések ... vicc az egész. Annyira politika az egész hogy nem is értem.

Előzmény: hegyaljai3 (33184)
hegyaljai3 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33184

"Az M30-as, az M35-ös és az M4-es út fejlesztésével a Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti régióit egymással és a tengeri kikötőkkel összekötő Via Carpatia útvonal magyarországi szakaszai teljes hosszban kiépülnek."

Valaki szólhatna a szlovákoknak és a lengyeleknek, hogy nekik is van benne feladatuk. :)

Szerencsére nélkülük nem ígértek határidőt.

Minden esetre ez az 1,7 kilométeres szakasz a határon mutatja, hogy mennyire komoly ez a "Via Carpatia". :(

 

Előzmény: Roger Preed (33182)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33183

ötmilliárd forintból újítanak fel 50 kilométer utat Tolnában

 

 

Közel ötmilliárd forint értékű útfelújítás kezdődött Tolna megyében, ahol 31 kilométernyi főút és 19 kilométernyi mellékút újul meg – jelentette be Dombóvár országgyűlési képviselője hétfőn a Tolna megyei Kurdon tartott sajtótájékoztatón.

 

Potápi Árpád János  elmondta: idén 69 milliárd forint hazai forrásból országszerte 563 kilométer utat újítanak fel, Tolna 4,85 milliárd forinttal részesül a keretből. Ahhoz, hogy a megyében minden út kiváló minőségű legyen, 35 milliárd forintra lenne szükség, most nagy forgalmú és rendkívül rossz útszakaszokat újítanak fel – tette hozzá.

 

Becze Szabolcs, a Magyar közút Nonprofit Zrt. Tolna megyei igazgatója arról számolt be, hogy a Tolna megyei program keretében :

 - a 61-es út Simontornya és Tamási közötti közel 30 kilométeres részét,

 - a 64-es úton Simontornya és Enying, a 65-ös úton Tamási és Regöly között egy-egy rövidebb szakaszt,

 - a 6-os út Sötétvölgytől Kakasdig tartó részét és a 63-as út Kölesd-Nagydorog szakaszát újítják fel.

 

 

A főutaknál az új aszfalt mellett kijavítják az átereszeket, hidakat, a jelzőlámpás csomópontokban kicserélik a burkolat alatt lévő forgalomszámláló detektorokat. A mellékutakon kanyarodó sávok, új buszmegálló öblök és felszálló szigeteket épülnek.

 

A Soltút Kft. vezette konzorcium kivitelezésében készülő munkák október 13-ig fejeződnek be.

Roger Preed Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33182

Ezeket a gyorsforgalmú utakat fejlesztik idén és jövőre

Idén 160 milliárd forintból, jövőre 280 milliárd forintból. Tovább »

forrás: Index.hu

 

Idézek:

  • Várhatóan szeptemberben adják át az M86-os Hegyfalu-Csorna szakaszát, ezzel teljesen kiépül az autóút Szombathely és Csorna között.
  • Az M85-ösön a Sopron, majd az országhatár elérését biztosító fejlesztések májusban a Csornát elkerülő út második ütemével folytatódnak.
  • Május második felében kezdődik meg az M30-as Tornyosnémetit az országhatárral összekötő 1,7 kilométeres szakaszának építése. Az M30-as Miskolctól az országhatárig a következő években megépül.
  • Az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu szakaszának építése akár már a nyáron megindulhat.
  • A tervek szerint májusban jelennek meg az M2-es Budapest-Vác szakaszának és az M4-es Brettyóújfalu-Nagykereki, azaz a magyar-román országhatár szakaszának pályázati kiírásai.
  • Az M30-as, az M35-ös és az M4-es út fejlesztésével a Lengyelország, Szlovákia és Magyarország keleti régióit egymással és a tengeri kikötőkkel összekötő Via Carpatia útvonal magyarországi szakaszai teljes hosszban kiépülnek.
  • Várhatóan májusban jelennek meg a Szolnokot bekapcsoló M4-es M0-Cegléd szakaszának és a Békéscsaba bekötéséhez szükséges M44-es Tiszakürt-Kondoros szakasz közbeszerzési pályázatai.
  • Év végén írják ki az M4-es Abony és Törökszentmiklós közti szakaszának kivitelezési közbeszerzési eljárását.

 

Indul a nagy útépítő buli.

Előzmény: dimelo (33181)
dimelo Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33181

Szigorú összefüggések:

 

 

http://www.vg.hu/vallalatok/ipar/kozgep-rekordot-dontott-a-duna-aszfalt-469788

 

Három év alatt csaknem megtriplázta, 124,5 milliárd forintra növelte forgalmát a közbeszerzéseken rendre nyertes tiszakécskei mélyépítő, a DUNA ASZFALT Kft.

Ezzel rávert a korábbi piacvezetőre, a kegyvesztett Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép Zrt.-re, amely még csúcsévében, 2014-ben is csak 113 milliárd forintig jutott.

Igaz, a nyereségrekordot még tartja, 13 milliárd forintot könyvelt el adózás után a már a közbeszerzésekből is kiszorított Közgép, míg a tiszakécskei társaság „csak” 11,1 milliárdot.

A Duna Aszfalt tündöklése 2012-ben kezdődött, amikor sztrádaépítési referencia nélkül elvitte a Makótól a román határig terjedő autópálya-szakasz építését – éppen a Közgép orra elől.

A 46,5 milliárdos megrendelés több mint duplája volt a Duna Aszfalt 2011. évi 22 milliárd forintos árbevételének. Azóta is rendszeres befutója a nagy mélyépítő tendereknek, olyanoknak,

mint például a 34 milliárdos Békés megyei ivóvízminőség-javító beruházás Mészáros Lőrinc érdekeltségével, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen

A közvetve 600 főt foglalkoztató, Szíjj László érdekeltségében álló cég a tavalyi kiugró eredményt elsősorban az előző uniós ciklus zárásával hozta összefüggésbe,

ami a pénzek rekordsebességű lehívásához, a beruházások megugrásához vezetett.

A rekordot azonban az idén „tízmilliárdos nagyságrend fogja váltani” – vetítette előre Lehel Zoltán, a cég főmérnök-szóvivője egy építőipari portálnak nyilatkozva.

Zuhanó megrendelésekre készül a cég, mivel a 2014–2020-as uniós ciklusnak még nincsenek előkészített projektjei, ezekből szerződés csak idén lesz, bevétel pedig később.

A tavalyihoz fogható forgalomra 2017-től számít a társaság.

Az idei recesszióban túlélő üzemmódba kapcsol a Duna Aszfalt, de nem építi le a kapacitásait, és nem tervez elbocsátásokat ...

 

 

VALAMIT TUDNAK...

Tiszakécske "ideális" hely (M4-M44),

abcúg S.m.cska

Előzmény: klimakiraly (33180)
klimakiraly Creative Commons License 2016.05.09 0 0 33180
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.05.07 0 0 33179

Hollandiában kiszélesítik az A1 autópálya egy szakaszát (ÁNF: 200.000 ej.). Az A6 csomópontja mellett a vasúti híd alatt eddig ÍGY NÉZETT KI, itt a kiszélesítés után 2×6 forgalmi sáv lesz (3 az A1 felé tovább, 3 az A6-ra kanyarodik, és ugyanez Amszterdam felé is, csak pont fordítva), ezen felül 2 sáv az A1-en egyenesen, amin reggel Amszterdam felé, délután Hilversum felé lehet menni, ezen felül pedig még 2×1 buszsáv is. 

Ehhez persze ki kellett cserélni a vasúti hidat is. Az új híd 250 méter hosszú, nyolcezer tonna. A közelben rakták össze, majd ezekkel a trailerekkel szállították a helyére.

A szállítás idejére természetesen teljes szélességben lezárták az A1-et, valamint az összes környékbeli mellékutat. Ez utóbbiakat azért, hogy az autópálya forgalma ne azokra zúduljon rá, hanem az autósok a kizárólag autópályákon át vezető kijelölt terelőutat kövessék. 

klimakiraly Creative Commons License 2016.05.07 0 0 33178

Romániai Pécskán dolgoztam ... jött egy gép meg egy úthenger és egy menetben semmi lezárás vagy terelés és megoldotta. Hazafelé menet se volt semmi extra egy pár kavics, de jobb lett az út.

 

Egy akkori Nokiás videó, még nem full HD. :-)

 

https://goo.gl/photos/mRPiN9qAxxsBbFvF7

Előzmény: Pompiere (33177)
Pompiere Creative Commons License 2016.05.07 0 0 33177

Nálunk a 35 fokos kánikulában nézet ki így a híd. Akkor azért ragadt rendesen. A hídról való leérés után még vagy egy kilométeren pattogtak le a kövek az autógumikról.

Előzmény: MCA-001 (33176)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.07 0 0 33176
Előzmény: Pompiere (33175)
Pompiere Creative Commons License 2016.05.06 0 0 33175

A 47-es úton, az algyői Tisza-hidat is kétszer már így "újították" fel. Szerencsére azért itt nem használtak olyan sok bitument, viszont zúzottkövet annál inkább. Azt pedig a 1x ezres forgalom gyorsan bele is taposta a hídba.

Előzmény: MCA-001 (33174)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.06 0 0 33174

Csak gratulálni tudok annak aki kitalálta azt, hogy októberben bitumenbe szórt zúzott kővel kellett "felújítani" a Marcali és Boronka közötti útszakaszt.

 

Kicsit jobban süt a nap és bitumentengerré változik az út. Ragad, csúszik,...

Erre kiraknak egy V.max 60km/h-s táblát. Ép eszű ember maximum 20km/h-val megy, fél kerékkel az útpadkán.

Eddig legalább 3x szórták meg kővel a felületet de semmit sem ér...

Előzmény: MCA-001 (32622)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 33173

Az eredetileg becsült 72 millió forint helyett 68,2 millió forintért készítheti el az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő út terveit a nyertes, három tagú konzorcium.

 

Németh Géza, 2016. május 3. kedd, 17:47 

 

Tavaly márciusban Orbán Viktor miniszterelnök Esztergomban, az első Suzuki Vitara elkészülte alkalmából azt ígérte az autógyárnak, hogy 2018-ig összeköttetése lesz a városnak az M1-es autópályával.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiírt nyílt, tervezési közbeszerzésre 5 ajánlat érkezett.

Nyertes a Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., a Via Futura Mérnöki Tanácsadó és Szolgáltató Kft. továbbá a Partner Mérnöki Iroda Kft. alkotta konzorcium lett.

Ajánlatot tett még a Roden Mérnöki Iroda Kft., az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt., az Út-Teszt Mérnöki és Szolgáltató Kft., továbbá közös ajánlattevőként a Perfektum Projekt Kft. és a Forrás Unió Kft. is - derül ki a Közbeszerzési Értesítőből.

A nyertesnek a műszaki tanulmánytervet, a megvalósíthatósági tanulmányt és a környezeti hatástanulmányt kell elkészítenie.

A tervezett út Zsámbék térségében éri az M1-es autópályát. Részben már meglévő út 2x2 sávossá szélesítésével, részben pedig új út építésével készül el a 39,7 kilométeres, végig 2x2 sávos összekötő út.

A szerződést a nyertesekkel a NIF április 19-én megkötötte.

 

dimelo Creative Commons License 2016.05.04 0 0 33172

Miért? Mikor vágják le a kezüket?

Előzmény: klimakiraly (33171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!