Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 12 órája 0 0 32886

Négy sávon az autópályáig - gyorsforgalmi út lesz a 76-os

http://zaol.hu/hirek/negy-savon-az-autopalyaig-gyorsforgalmi-ut-lesz-a-76-os-1751739

mash.69 Creative Commons License 5 napja 0 0 32885
trizs77 Creative Commons License 2016.01.27 0 0 32884
dimelo Creative Commons License 2016.01.24 0 1 32883

Én már 10 évvel ezelőtt is kritikus voltam,

igaz, nem fórumoztam:)

 

Ismerem annyira a döntéselőkészítők világát, hogy a kritika kormányoktól függetlenül helytálló.

A baj  az, hogy jelen időben már jelzőket sem lehet találni arra, ami folyik...

 

Így maradok a "jelzőtlen" kritikánál.

 

Hogy félre ne értse senki: a haon cikket nem én írtam,

mert ha cikkírásba fognék, akkor megvizsgálnám előbb a dokumentumok hátterét is,

nem csak helyszínen hallott információkra pazarolnám az energiát.

Előzmény: mash.69 (32882)
mash.69 Creative Commons License 2016.01.24 0 1 32882

olyan vagy mint egy Blikkbe oltott Gyurcsány.

Előzmény: dimelo (32880)
trizs77 Creative Commons License 2016.01.24 0 1 32881

Vajon mennyivel több útdíjat autóztunk tavaly?

 

 

iho/közút

 

 

2016.1.23 16:15  

Sokkal, nagyon sokkal.

És állítólag ebben nemcsak szimplán az áremelés van benne.

 

Több mint 243 milliárd forint bevétel származott az útdíjakból tavaly, ami 33 milliárd forinttal haladja meg az egy évvel korábbit a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

 

(NÚSZ) előzetes adatai szerint. A bevételek több mint háromnegyede, 185 milliárd forint a teherautók által használt e-útdíjból (HU-GO) származott, és több mint 57 milliárd forint folyt be az e-matricákból 2015-ben.

 

Az e-matricák eladásainak csaknem felét, 47,9 százalékát adták a heti matricák. Az eladott darabszám enyhén növekedett 2014-hez képest, tavaly 8,5 millió ilyen matricát értékesítettek. Az éves matricák adták a bevételek 21,8 százalékát, darabszámuk 289 ezerre nőtt az egy évvel korábbi 224 ezerről.

 

Az útdíjszolgáltató adatai szerint az 1,3 millió eladott megyei matricából több mint 7,3 milliárd forint bevétel származott, ez az összes e-matricákból befolyt bevétel 12,7 százaléka.

A megyei matricák csaknem kétharmadát, 810 ezret Pest megyére váltották az autósok, majd Fejér megye következik 151 ezerrel, amit Győr-Moson-Sopron megye követ 74 ezerrel. A legkevesebb matricát Vas megyében vették tavaly, mindössze 2 439 darabot.

 

Közben tizennyolcra bővült a szervezet országos lefedettségű ügyfélszolgálati irodáinak száma. Kibédi-Varga Lajos, a NÚSZ szóvivője a közlemény szerint elmondta: 2015-ben közel félmillió ügyfélmegkeresést kezeltek, felüket az ügyfélszolgálati irodákban.

 

A magyar és külföldi autópálya matricák értékesítése mellett az adatvédelmi okokból csak az irodákban végezhető, személyes jelenlétet igénylő ügyfélszolgálati szolgáltatások és a pótdíjas ügyintézés erősíti a NÚSZ saját ügyfélszolgálatainak szerepét.

dimelo Creative Commons License 2016.01.23 -1 1 32880

http://www.haon.hu/gazdak-vs-m4-es-meg-nem-tiszta-ki-mennyit-kap-a-foldjeert/2992806

 

Járni járna, csak nem jut...

Nem a kisajátítás csupán, hanem az M4 megépítése.

radio100jozsi Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32879

Gondolom akkor a megoldás a délebbre elkezdett A562 befejezése, azaz bekötése az A565-be, és így erre menne a tranzit nem Bonn városán át.

Előzmény: Fradista Utazó (32877)
dimelo Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32878

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet, Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, Közlekedési ágazati programok alcím,

Közúthálózat fenntartás és működtetés jogcímcsoporton

aa)2017. évben legalább 73 221,3 millió forint,

ab)2018. évben legalább 80 588,5 millió forint,

ac)2019. évben legalább  88 816,6 millió forint,

ad)2020. évben legalább 98 086,5 millió forintforrás biztosításáról

 

Ennek bevételi oldala lehet(ne) az útdíj, ami 243 milliárd volt 2015-ben...

 

 A fejlesztési fejezet forrásai bizonytalanok... GDP trend csökkenő...

Az útdíj befolyik a nagy kalapba, azután pedig pofára osztogatják a fejlesztéseket.

 

Ha ÉÁNF-ből számoljuk a 4-42 útvonal nagyságrendi 10 milliárd Ft-tal járul az E-útdíj bevételhez (220 km x 2100 x 365)x60=

a 44. út 4,4 milliárddal   (145 km x 1400 x 365)x60

a 85. út 2 milliárddal.  ( 70 km  x 1300 x 365)x60

 

Ez a pofára fejlesztés...

Azt a lovat ütik, amelyik húz... (de a többit kényeztetik)

Előzmény: Aladár46 (32875)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32877

Nem lenne egy olcsó beruházás, az biztos. 

https://www.google.de/maps/@50.7224658,7.0813448,3a,75y,20.04h,90.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1svBALJvgY-Dm7qOhJMtaSzQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=de

Majdnem az egész vagy bevágásban, vagy hídon megy, és egy 4 kilométeres szakaszon van 5 csomópont. Ebből a Kreuz Bonn Nord (A565 × A555) Meckenheim -> Köln irányba (azaz a A565-on délről jövet az A555-re északnyugat felé) a P-kanyar miatt még vasárnap is be tud dugulni, oda kéne egy direkt balkanyar is, de szabad hely, az már nincs. 

Előzmény: radio100jozsi (32876)
radio100jozsi Creative Commons License 2016.01.10 0 0 32876

Az A565-nél nem lehet fölé építeni a szűk keresztmetszetben, és akkor mindjárt alul is, meg felül is 4 sáv lenne. Gondolom csak pénz kérdése.

Előzmény: Fradista Utazó (32871)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.10 0 1 32875

Akkor úgy módosul, hogy 2009-től 2013-ig nem történt semmi.

 

Az építési engedélyezési folyamat nem 5 perc. Sok az érintett, a résztvevő, a hatóság. Az építési engedély első oldalán olvashatód, hogy

 

2011. július 28.: engedély benyújtása

2012. március 29.: közútkezelői hozzájárulás

2013. március 12: szakhatóságok, közműszolgáltatók, közútkezelők helyszíni szemle

2013. április hó: Albertirsa, Üllő, Monor, Cegléd, Pilis közmeghallgatások

 

Tehát, hogy nem történ "semmi", azt felelőtlenség állítani... :)

 

=======================================================

 

2016-2020 között 750 Mrd Ft + 400 Mrd Ft-ot invesztálnak a költségvetésből az utak fejlesztésére és felújítására. Itt megtalálod:

 

A Kormány 1871/2015. (XII. 2.) Korm. határozata a központi költségvetésből finanszírozott közúti beruházásokról szóló 1010/2015. (I. 20.) Korm. határozat módosításáról

 

A Kormány 1978/2015. (XII. 23.) Korm. határozata a közúti közlekedési infrastruktúra üzemeltetési, karbantartási és felújítási feladatainak finanszírozásához és középtávú működtetéséhez szükséges intézkedésekről

Előzmény: dimelo (32874)
dimelo Creative Commons License 2016.01.10 0 1 32874

Köszi!  Ezt hiányoltam:)

 

Akkor úgy módosul, hogy 2009-től 2013-ig nem történt semmi.

 Az engedély autópályára szól.

Úgy látszik 14-ben még nem volt lényeg a  "megyeszékhelycsatlakozós" koncepció

sem a redukált gyorsút fikció... S. még havernek tűnt...

 

Kivitelezői közbeszerzés kiírása?

 

De a T.szentmiklós - P.ladány M4 szakaszt is autópályaként ügyintézik.

 

vagyis azzal is több idő telik, míg a megszerzett engedélyeket módosítják...

 

Mostmár köztudottan nem lesz EU-s pénzbőség 2020 után... de továbbra is hazudják, hogy lesz M4...

 

 

 

 

Kis vitaindítóm az útdíjakból befolyt többlet felhasználásának látható jeleit kutatta.

Nem az EU-s pénzekből megvalósuló beruházásokat.

Előzmény: Aladár46 (32872)
mash.69 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32873
Előzmény: dimelo (32855)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.09 0 1 32872

Csak 2014 januárjában adták ki az építési engedélyt az Üllő-Cegléd autópálya szakaszra:

 

http://vecseshirek.hu/wp-content/uploads/2014/01/M4-epitesi_engedely.pdf

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (32870)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32871

A kölni körgyűrű jelentős részén 100 ezer feletti az ÁNF, az A3-on 150-170 ezer (igaz, az 2×3 sávos, egy részen pedig már 2×4). 

Az A565 a bonni autópálya, nem hosszú az egész, de keresztülmegy Bonnon úgy, hogy nem szélesíthető. Németország legterheltebb 2×2 sávos autópályája, 100 ezer feletti ÁNF végig a bonni szakaszon. 

Előzmény: mash.69 (32866)
dimelo Creative Commons License 2016.01.09 0 1 32870

2008-09-ben sikeresen megakadályozták a Üllő-Albertirsa megépítését, pénz átcsop. M3 Ny-háza-Vaja

2010-től 4 évig semmi sem történt a köztudatban.

 

Majd tavaly jött a "megyeszékhelybekötős" ígéret (Közben leállították a Tisza híd szakaszt)

 

Kormányrendeletben, Közlönyben benne van az Üllő-Albertirsa, de Közmeghallgatásról, kisajátításról, régészetről, lőszermentesítésről még semmi hír...

 

Ehhez képest T.szentmiklós- P.ladány szakaszt  "normál üzemben" tologatják...

Nem hihető...

Előzmény: Aladár46 (32869)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32869

Nem igazán értem, amit írtál... :)

Előzmény: dimelo (32868)
dimelo Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32868

Leginkább azért kérdeztem, mert nem találtam hasonlót M4 beígért Monor-Pilis szakaszánál...

Hacsak nem történt évekkel korábban (Sukoró árnyékában???)

Előzmény: Aladár46 (32865)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32867

Nem látok összefüggést. Legalább 2020 utáni projektek közé simábban bekerülhet. :)

Előzmény: dimelo (32864)
mash.69 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32866

Néztem is a belinkelt videót

ott olyan elrémisztő 100.000es számokat láttam

vagy benéztem valamit?

Előzmény: Fradista Utazó (32860)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32865

Ez csak annyit jelent, hogy az építési engedélyezési eljárásban közmeghallgatást tartanak az adott szakaszról. Ha meglesz az építési engedély, akkor az 10 évig érvényes lesz, ha nem változik a műszaki tartalom. Tehát a Kormánynak 2026-ig lesz érvényes építési engedélye az adott szakaszra. 

 

De ami a legfontosabb, nem kötelezi a Kormányt az építésre, csak lehetőséget biztosít. :)

Előzmény: dimelo (32864)
dimelo Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32864

Látsz összefüggést?

 

 

Legutóbb erről a szakaszról nem határozott a kormány...

Előzmény: Aladár46 (32859)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32863

Azért mert emitt dugó van, nem kell máshol is lassan menni :-) 

Én nem vezetek gyorsan, több okból sem, általában 130-cal megyek ott is, ahol nincs korlátozás. És bosszant, ha valaki miatt nem tudok haladni. Akkor is bosszant, ha előtte csorogtam pár kilométeren át a dugóban. :-)

 

Magyarországon az emberek ahhoz vannak hozzászokva, hogy (ha nincs baleset, ilyesmi), akkor az autópályán folyamatosan lehet haladni. Ugye ez se teljesen igaz, mert az M1-M7 bevezető minden hétköznap reggel megáll, de ott lehet mondani, hogy a város duzzasztja vissza. Itt, Észak-Rajna-Vesztfáliában azért nem ilyen jó a helyzet, jópár olyan útszakasz van, ahol rendszeresek a torlódások. Hallgatom a rádiót, és olyan autópályákat hallok minden nap, ahol sose járok, mégis tudom merre mennek, mert minden nap bemondják, pl. ilyen az A43 Wuppertal -> Recklinghausen is, ott 90 ezer körüli ÁNF megy 2×2 sávon, Bochum környékén rendszeresen bedugul. 

 

Magyarországon elég nagy területek vannak, ahová még csak 2×1 sávos, településeken átvezető főutakon lehet eljutni, énszerintem inkább oda kellene a forrásokat összpontosítani, 50-60 ezres ÁNF azért elketyeg 2×2 sávon. Az, hogy amikor megtelik a Gastarbeiterroute, akkor Frankfurttól Szegedig nem lehet rendesen haladni, egy külön történet, nem lehet az utakat arra méretezni. 

Előzmény: klimakiraly (32861)
klimakiraly Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32862

Az M5 Újhartyán, de még meddig kell arra az M4-re várni? Addig is valamit kezdhetnének vele. teleszórni táblával hogy barom ha tudsz menni 120-al akkor örülj mert ez egy ilyen szakasz ... vagy nem tudom. Vagy torlódásossal vagy nem tudom mire figyelnének az userek, de így csak megy a tolongás ... aztán meg a lemenekülés ha baj van ... vagy segít a waze, vagy várunk még rendbe teszik a pályát.

Előzmény: Aladár46 (32859)
klimakiraly Creative Commons License 2016.01.09 0 0 32861

Akó, mé van az hogy jön a vendégmunkás és az M1/M0 csomópont előtt 5km-re, levillog 120-al a belsősávból? Nem hogy örülne hogy ennyivel is megy a sor. Persze elengedtem azt Én is villogtam neki de már a szélsőből hogy be nem merj vágni elém mert kiveszlek a kocsidból ... 90-el se ment a belső egy pár km után, az hülye fix trafi miatt, fékeznek meg csellengnek össze-vissza ... sajnos nincs kamerám a kocsiban, de ami az M3-as fix trafijánál történt ... na ott már azon agyaltam hogyan jutok haza törött autóval ... pedig Én külsőben mentem 100m követésivel 120-al, és hopsz az is majdnem kevés lett ... elhagytuk utána meg 140-el ment a sor szépen több 10km át.

Előzmény: Fradista Utazó (32860)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32860

Mi járunk 110 ezres ÁNF-fel is 2×2 sávon (A565). Na jó, minden nap dugó van, de azért az élet nem állt meg ;-)

Előzmény: klimakiraly (32858)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32859

M1 autópálya:

Ha van vendégmunkás időszak, akkor tényleg kellene a 2x3 sáv, de csak a vendégmunkások hibás vezetéstechnikája miatt. :)

 

M5 autópálya:

szerintem jelentősen csökkenni fog a forgalom az M0-Újhartyán szakaszon, ha átadják a forgalomnak az M4-et. 

 

 

Előzmény: klimakiraly (32858)
klimakiraly Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32858

És az 50.000 felett-re elég a 2x2+leálló vagy hogy hívják 2016-ban?

 

Vagy csak néha van 50.000 felett, mikor vonulnak a vendégmunkások?

Előzmény: Aladár46 (32857)
Aladár46 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 32857

Akkor a fejlesztések, amely ÁNF-ből következik:

 

ahova kellene a 2x2 sáv:
-  M87
-  M85 
- 81. főút [Székesfehérvár-Mór]
- 76. főút [Balcsaton-Zalaegerszeg]
- 8. főút Ajkáig
- 6. főút [Pécs-Szigetvár]
- M10
- M4  
- M44 [Kecskemét-Tiszakürt]
- M2 [M0-Vác]
- M9 [Szekszárd-Kaposvár]

 


és ahova nem kell 2x2 sáv:
- 67. főút
- 25.+23. főút Ózdig
- 83. főút [Tét-Pápa] 

Előzmény: Aladár46 (32856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!