Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

trizs77 2 órája Creative Commons License 31148

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetőjének tájékoztatása szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában megvalósuló projektek közül az idén összességében több mint hetven kilométer gyorsforgalmi utat adnak át, például az M43-as autópálya Makó–országhatár, az M85-ös sztráda Győr–Csorna-elkerülő, valamint a 8-as főút épülő szakaszait.

Hozzátette: ezen kívül több főút, köztük a 21-es, a 32-es, az 55-ös és a 47-es számú korszerűsítése és bővítése is befejeződik 2015-ben.

 

----------------

 

a 21-es úton mit korszerűsítettek 2014-ben ?

 

 

radio100jozsi 5 órája Creative Commons License 31147

Voltak itt a rémhírek, hogy az M0K nem is az M3-ig ingyenes, meg a másik végén a 4-esnél, mert nem lehet csak fizetős útra kihajtani.

 

Közben ezt a rendeletben írt csomóponti ágak ingyenességét megfogalmazták az útdíjszedők is:

 

2.14 A főpályával párhuzamos gyűjtő-elosztó pályán is fizetni kell? 

A gyűjtő-elosztó pálya az autópálya csomópont részét képezi. A csomóponti ágak pedig díjmentesek. A díjfizetési kötelezettség a főpályára vonatkozik. 

Ilyen értelemben például a M35-ös autópálya Debrecen környéki szakaszának Kishegyesi út csomópontot – 33.sz. út csomópontot – 354. sz. út csomópontot érintő gyűjtő-elosztó pályája díjmentesen használható, de fontos, hogy az az autós, aki ráhajt a főpályára, már rendelkezzen érvényes e-matricával. 

Ugyanez a helyzet az M5 autópálya fővárosi kivezető szakaszán, ahol a bevásárlóközpontok a gyűjtő-elosztó pályán keresztül díjmentesen közelíthetők meg a belváros felől, és onnan visszafelé a gyűjtő-elosztó pályán közlekedve díjmentesen elérhető a belváros. A főpályára hajtva azonban rendelkezni kell érvényes e-matricával. 

 

 

Azaz amit írtam én is az az igaz, tehát az M0K-ről ingyen lehet lehajtani, illetve felhajtani a Fóti útu csp-i ágon át, és ugyan ez a másik végen, azaz az Vecsés-Ecser mellékútra áthajtva a 4-es autóúti csp-ban. De ugyan ez az M0D-nél az M5 csp-ben, ahol át lehet kanyarodni a Gyáli úti mellékútra ingyenesen. Ezek mind gyűjtő-elosztó csomóponti ágak, nem a főpálya részei, azaz díjmentesek.

radio100jozsi 6 órája Creative Commons License 31146

Akkor csak gyorsan idei átadás, M85 M1-Csorna-Kelet, meg az M43 Makó-Nagylak, és akkor ez a Kecskemét É-K elkerülő lesz meg az 5-441-44-es között. Más akkor nem is lenne idén?

 

A Várpalota elkerülő átadása mikorra van tervezve?

 

Az M9 bekötés a 54-esbe akkor törlés, meg a 61 Nagykanizsa K elkerülő bekötés az M7-be is akkor törölve lett.

 

Én amúgy amit hiányolok, hogy ez a 2020-ig tartó 750 milliárdos útépítés csak a hazai forrás, de most nem emlékszem, hogy mi a mostani EU ciklus közútfejlesztései hazánkban?

 

 

Előzmény: dimelo (31145)
dimelo 1 napja Creative Commons License 31145

A PPP - bocsi rendelkezésre állás - nagyságrendje a 2015. évi költségvetésben: 114 276 900 000 Ft

 

Más aspektusból:

http://www.beol.hu/bekes/kozelet/meg-ot-ev-es-autozhatunk-a-gyorsforgalmin-592036

 

A cikk - mint oly sok másik - ismét ködösít.

Sorrendiség feltételes módban, költségek utalással, de konkrétumok nélkül.

Előzmény: BBCápa (31144)
BBCápa 1 napja Creative Commons License 31144

Színigaz.  De még ezt (ti. ennek a második részét) is hozzáfűzném :)

 

P.s.: A PPP-kiváltással kapcsolatos korábbi kérdésedre, sajna nem ismerem azokat az adatokat, amelyek alapján a különböző szóba jöhető megoldások pénzügyi eredményességét össze lehetne vetni. Így kénytelen vagyok látatlanban elfogadni, hogy a jelenlegi állapot fenntartásánál nem tudnak jobbat. (Ez persze cáfolható is.)

Előzmény: dimelo (31143)
dimelo 1 napja Creative Commons License 31143

Logikus felvetésed alapján

a M4 Tisza-híd szakasz fizetőssé akkor válik, ha elkészül Albertirsán át a 2x2 bővítés az M5-ig. (2020)

 

Jegyezzük fel a kormány jelenlegi indoklásait...

Előzmény: BBCápa (31142)
BBCápa 1 napja Creative Commons License 31142

A jelenlegi hivatalos okfejtés alapján az M85 Enese elkerülő a gyf. út M1-hez való csatlakozását követően lesz fizetős. Így nem az a lényeges, hogy Csorna-keletig mikor készül el, hanem az, hogy az M1-ig tartó szakaszát mikor adják át. (Ha jól tudom, jelenleg még ugyan egységes a céldátum, június, de az építkezés függvényében akár  időben szét is válhat a kettő).

 

Mindenesetre, ha lesz sütnivalójuk (azaz, nyertek a mostaniból némi tapasztalatot), már az átadás másnapjától fizető lesz a szakasz. Ugyanúgy, ha az M86 is csatlakozik  Csornánál az összefüggő hálózathoz (2016). Csak így lehet ui. megelőzni az "eddig ingyenes volt, mostantól miért kell fizetni?" típusú nyafogásokat.

Előzmény: pirosalmabumm (31133)
padorjan 1 napja Creative Commons License 31141
Azért valamivel több: általában különszintűek a csomópontok, viszont nincs gyorsító-lassító szakasz hozzá. Jelölése általában Bundesstraße, ritkán Autobahn (nem feltétlenül egyezik meg a Bundesautobahnnal!), Land-/Staat-/Kreisstraße nem lehet.
Előzmény: klimakiraly (31137)
trizs77 1 napja Creative Commons License 31140

Hazai hülye :

 

http://www.vezess.hu/haszonjarmu/rogyasig-rakta-kamiont/57964/

 

Ezúttal Zala megyéből.

 

Túlsúly = +22 tonna !

 

 

Fradista Utazó 2 napja Creative Commons License 31139

Így van.

Előzmény: klimakiraly (31137)
v_peti 2 napja Creative Commons License 31138

Sógoréknál is láttam ilyent, keresztül ment falvakon, de a falvak között csak azért kint vigyorgott a tábla, az amúgy keskeny úton, mert volt mellette egy zúzottkővel borított földút, a kerékpárosoknak és a traktoroknak. (Na meg a lovaskocsiknak.)

 

Előzmény: Fradista Utazó (31134)
klimakiraly 2 napja Creative Commons License 31137

Akkor az is egy furi ország. :-) Akkor csak annyival tud többet egy német autóút hogy letiltják róla lassúakat?

Előzmény: Fradista Utazó (31136)
Fradista Utazó 2 napja Creative Commons License 31136

Nem, Németországban nincs autóútra külön sebességkorlátozás.

Előzmény: klimakiraly (31135)
klimakiraly 2 napja Creative Commons License 31135

És lehet menni 110km/h-val? Ha már autóút?

Előzmény: Fradista Utazó (31134)
Fradista Utazó 2 napja Creative Commons License 31134

>nem lehet egy 3-4 km hosszú szakaszra külön kitenni az autóút táblát

Erről jut eszembe. Itt, Németországban, az "Autóút" kb. semmit nem jelent, nagyjából ugyanazt, mint Magyarországon a szokásos hármas (bicikli, lovaskocsi, traktor) tiltó tábla. A szomszéd faluban van egy kb. 500 méter hosszú autóút, de 1-2 km hosszúakkal tele van az ország.

Előzmény: pirosalmabumm (31133)
pirosalmabumm 2 napja Creative Commons License 31133

"Ha a 85 Enese elkerülőt nem akarták matricásítani (Áder territory),

akkor a Kaposvár 61. elkerülőt miért?"

 

mindezt pont most arra válaszként hogy kicsit több a politikai észrevétel, mint a szakmai?

 

M85 nem autóút hanem főút. Hogy miért? gondolom pont azért amiért a Márkó elkerülő is (jah, tudom, ott a környéken meg sorsdöntő választás lesz rövidesen, amin a 2/3 múlik...), nem lehet egy 3-4 km hosszú szakaszra külön kitenni az autóút táblát...

 

a 61-es meg a M86 azok kb 20 km (darabonként), egészen más kategória mint ezek a 3-4 km-es szakaszok...

Előzmény: dimelo (31130)
radio100jozsi 2 napja Creative Commons License 31132

A Székesfehérvár nyugati elkerülőn (7/8) jól láthatóan haladnak a földmunkákkal, ahol épül a 8-as út teljes elkerülője, mely így tehermentesíti a Szárazrét városrészt. Viszont ha már 2*2 sávos főútként jön le a 8-as (110-es táblákkal), akkor az M7-es bekötést is meg lehetne majd oldani, mert most kátyú, meg egy szűk körforgalmon kell áthaladni, ami majd újabb jókora dugókat fog okozni.

radio100jozsi 2 napja Creative Commons License 31131

Jogos, szerintem is ez már túlzó, hogy ezért Vecsésen megnő a forgalom. Nekem most az a tapasztalatom, hogy a 4-es Vecsés-Üllő elkerülőn semmit nem csökkent a forgalom a korábbiakhoz képest.

Előzmény: BBCápa (31125)
dimelo 2 napja Creative Commons License 31130

Javaslatod a PPP-re?

 

Megelőzni nem sikerült, hosszasan elszenvedni talán nem kellene.

A kormány "multitlanító" szándéka a PPP-mentesítést nem tartja fontosnak. "Adósságcsökkentés"

 

A megyematrica nem rossz, ezt a kis jót, a többi rosszal egyszerre akarták letolni a nép torkán...

 

Ha a 85 Enese elkerülőt nem akarták matricásítani (Áder territory),

akkor a Kaposvár 61. elkerülőt miért? Most van a visszakozz.

Összesítve: a kis jóból több lett (megyén túli lehajtók)

                   a rossz aránya csökkent.

 

Hagyhatnánk már a témát, de boldogtalan belgaként kérdezem:

Ha jövőre átadják (talán) az M4 Abony - Tszm szakaszt, akkor M86 mintájára nem lesz matricás, mert nem kapcsolódik az országos hálózathoz?

 

Következmények?

Előzmény: BBCápa (31129)
BBCápa 2 napja Creative Commons License 31129

Van ebben neked is igazságod, főleg, ha az adatsoraidat, táblázataidat, diagrammjaidat, "hozzáadott-értékes" térképeidet nézzük. Ezek mögött ismeret és munka áll.

 

De pl. hánytorgassam most fel azt, hogy a fene nagy matrica-mizéria árnyékában mennyire eltűnik annak az az aprónak nemigen nevezhető pénznek a kérdése, amit a drágalátos PPP-k után még hosszú évekig fizetünk? (Úgy, hogy ha kiszállnánk belőle - nyilván van annyi pénz, amiért lehetne-, még rosszabbul járnánk.)

Én igyekszem belga lenni, persze, nem mindig sikerül. Szakmámból adódóan elsősorban a jogászi pongyolaságot (előkészítetlenség, szabályozatlanság vagy kettős/kétértelmű "szabályozottság") utálom.

ON.

Előzmény: dimelo (31128)
dimelo 2 napja Creative Commons License 31128

Nagyjából 2 éve szálltam be a Fórumba. 26200 körül.

 

Akkor is, azóta is tartom magam a tényekhez.

 

Amit most idézek példája annak, hogy 2006-2010 között is kritikus voltam, de igyekeztem objektív is lenni.

 

26291

Jó néhány éve már, egy meetingen a prioritásokról folyt a vita.

Bár legalább 150 km-re lakom az M43-tól, mégis egyértelmű volt, hogy fontos, tehát támogatható.

Ezek után azt mondta nekem egy döntéshozó, hogy "örülök, hogy nem ellenzed az M43-at..."

Miért ellenezném?

De észrevételeimet igyekszem megindokolni, elsődlegesen forgalmi adatokkal, amelyek sajnos magas kockázatúak, hiányosak.

Mégis a trendek követésére alkalmasak.

Tudom, hogy ez csak egy szempont, sokaknak szinte nem is számít.

 

Mindenek előtt a CBA, vagyis a megtérülés a lényeg. De ha kínos adatok jönnek ki egy tervezett útvonalra, akkor kerülnek elő a "más szempontok".

 

 

Részemről a szakma háttérbe szorítása - bármelyik kormány részéről - megbocsájthatatlan bűn!

2010 óta azonos kormány döntéshozói (különböző színvonalon) sokkolják a szakmát  és főleg a lakosságot.

 

A közgazdászoknak, főleg ha közlekedés (szállítás-logisztika) érzékenyek, kötelességük jelzést adni minden aggályos intézkedésről!

 

Lehetnél empatikusabb, következetesebb, és az is hasznos volna, ha nem ideológiai magyarázatokat keresnél a kritikai észrevételekre...

Sajnálom, hogy gyakran diktatórikus gondolatok jutnak eszedbe...

Előzmény: Fradista Utazó (31126)
dimelo 2 napja Creative Commons License 31127

Nem a reptér a fő motívum.

Sokaknak ürügy, ezért tették ingyenessé a 800 métert. (33 ezer gépjármű)

De a 2x2 sávon huszonháromezren jártak eddig, logikus elkerülőként Vecsést és Üllőt. (Azért építették) (OKKF2013: 23709)

vagyis a döntéssel tízezernek kedveztek a többségnek nem.

 

Vecsésen a 400-ason tizenegyezren haladtak, most visszaáramlás tapasztalható.

Elsődlegesen Maglód-Monor térsége. (+ távolabbi szerencsétlen sorsúak Ártándig...)

M4 autópálya nincs, 10 évig még nem is lesz, de az utolsó 10 km-ért máris fizetni kell.

 

Ez utóbbiakat is érdemes elemezgetni...

 

 

 

Előzmény: BBCápa (31125)
Fradista Utazó 2 napja Creative Commons License 31126

Azt lehet jó látni, hogy vannak olyan újságok, webes portálok, és vannak olyan fórumozók, akik világvégét kreálnak abból, ha félévente egy autóst valami rosszul érint. Persze ezek legtöbbje dicsérné az intézkedést, ha egy másik párt volna kormányon. Ilyen a társadalom, ezzel együtt kell élni (vagy megszoksz, vagy megszöksz).

Dimelónak, amióta a topicba ír, szakmai észrevétele tán még sosem volt, csak politikai.

Előzmény: BBCápa (31125)
BBCápa 2 napja Creative Commons License 31125

Már látom magam előtt az Üllő és Vecsés főútját elöntő irdatlan  tömegeket, jelesül, akik

1. (csak) a reptérre mennek (valószínű a rokonért, mert nyilván nincs pénzük sem repjegyre, sem a reptéri parkoló több-napos használatára, max. a benzint gazdálkodják ki nagy nehezen);

2. kelet felől, a 4-es főút irányából; és

3. egyébként nincs szükségük a Pest megyei matricára.

 

(A három feltétel természetesen együttes.)

 

Ne vicceljünk már... Nem kell azért mindenre csípőből tüzelni (ui. így fennáll a veszélye, hogy a máshol teljesen jogos kritika hitele is csorbul :)

Előzmény: dimelo (31123)
BBCápa 2 napja Creative Commons License 31124

Ha viszont esze is van, akkor vesz egy Fejért és eg Somogyot, aztán a 23-tól a 191-ig mehet, ahova akar :)))

Előzmény: pirosalmabumm (31122)
dimelo 2 napja Creative Commons License 31123

Szívnak a vidékiek: csak Pest felől ingyenes a reptéri út

Toldozzák-foltozzák az illetékesek a fizetős útdíjrendszert, hátha egyszer csak kikerekedik belőle valami értelmes verzió. Ami nekünk a legfontosabb, bejelentették, hogy mégsem lesz fizetős a reptér megközelítése. Azt azonban nem nagyon kommunikálják, hogy ez csak Budapest[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Kösz, hogy más is látja az alkalmatlan kormányintézkedést...

Előzmény: dimelo (31106)
pirosalmabumm 3 napja Creative Commons License 31122

nem, nem teheti meg, Fejérrel a 90-ig mehet, somogyival is, csak a másik irányból, mivel a 90-es van Veszprémben, azaz a következő megye első lehajtója.

 

Veszprémivel pedig ezzel szemben 80-tól 98-ig, ha jól értem.

Előzmény: qwertz77 (31120)
klimakiraly 3 napja Creative Commons License 31121

Látom sokaknak tetszik hogy nagyobb távolságra jó a megye matrica ... és hirtelen mindenki megtanulja hol  a megye határ. sok post-ot láttam hogy a megye határt senki nem tudja hol van. Ha jól rémlik nekem szép barna tábla mindig kint van az autópályákon.

qwertz77 3 napja Creative Commons License 31120

Az igaz, de ezt 2 masik matrica barmelyikevel is megteheti ha jol ertem, mivel a megye+ kovetkezo lehajtoig lehet hasznalni.

Es azokkal sok mas szakaszra is ramehet.

Persze a kovetkezo lehajto 2 megyevel odebb van. Ha ez kizarotenyezo akkor storno.

Előzmény: pirosalmabumm (31119)
pirosalmabumm 3 napja Creative Commons License 31119

ez miért csak elvi lehetőség?

 

ha valaki pl Polgárdiból jár Siófokra, az így megússza 5000-ből...

Előzmény: trizs77 (31118)