Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BBCápa 8 órája Creative Commons License 30728

Ami azt illeti, az ilyen klasszikus Dreieck az elegáns, bár már igen régóta sztenderd megoldás.

Ezt - a vázrajzon lévőt - viszonylag sokan ismerjük is :)

BBCápa 8 órája Creative Commons License 30727

Szerintem ott is hasonló lehet a helyzet:

talán  azzal kalkulálnak, hogy az Arad felől Várad irányába igyekvők (és viszont) többen lesznek (vannak?), mint a magyar határ felé haladók.

Előzmény: klimakiraly (30726)
klimakiraly 9 órája Creative Commons License 30726

Na meg ha nem lennék egy idióta akkor feltűnt volna hogy nem oly messze van ilyen megoldás. kb. havonta megyek rajta csak. De végleges megoldásnak nekem akkor is durvának tűnik, igaz az M43-ra is többen kanyarodnak mint akik tovább mennek az M5-őn. De Én tovább megyek általában, így nem annyira zavar. :-)

https://www.google.hu/maps/@46.3050497,20.0424675,16z

 

Előzmény: BBCápa (30725)
BBCápa 10 órája Creative Commons License 30725

Ja és igen Google függő vagyok. :-)

Az sem baj, de akkor viszont őt javaslom :)

Előzmény: klimakiraly (30723)
Fradista Utazó 12 órája Creative Commons License 30724

A fogyasztásom nekem is jó lett. Soha nem mentem még 640km-t egy tankkal, amióta ez a kocsim van :-))

Előzmény: klimakiraly (30723)
klimakiraly 12 órája Creative Commons License 30723

Én az M0 - Röszke szakaszt tettem meg 5,8L/100km fogyasztással itt ott sikerült 130km/h menni az utolsó 20 km-en. az első 30km az igen csak 100 körüli tempó volt. Hazafelé le is jöttem az 55-ősnél nehogy az utolsó kijáratnál kelljen szobroznom. :-)

 

Ja és igen Google függő vagyok. :-)

Előzmény: Fradista Utazó (30722)
Fradista Utazó 12 órája Creative Commons License 30722

Egy kis érdekesség. Tegnap eléggé beállt a Frankfurt - Nürnberg - Bécs - Budapest útvonal. Brutális volt. Az európai úthálózat ezt a karácsonyi rohamot nem képes kezelni (persze lehet, hogy ez nem is feladat, évente egy ilyen nap van).

Közlekedési információk a rádióban:

Bajorország: A3 Würzburgtól Nürnberg felé, Geiselwindnél baleset miatt 7 kilométeres dugó, aki teheti Nürnberg felé válassza az A7 - A6 autópályákat, arra körülbelül fél órával gyorsabb.

Ausztria: Mindenki megy haza karácsonyra, Magyarország irányába nagy a torlódás, az S1-en Rannersdordtól, majd tovább a schwechati csomóponttól az A4-en Budapest felé kb. 15-20 perc menetidő-növekedésre kell számítani (a valós időveszteség 50 perc volt).

Magyarország: A közútkezelő figyelmeztet, hogy a hazafelé tartó vendégmunkások miatt az M1-es autópályán lelassulhat a forgalom. (Érted: lelassulHAT. Bemondják ezt akkor, amikor épp 40-nel gurulok az M1-en, mert a forgalom miatt nem tudunk gyorsabban haladni, és a Tatabánya - M0 szakaszra nem elég egy óra).

BBCápa 13 órája Creative Commons License 30721

Inkább ezt: http://www.openstreetmap.org/#map=16/46.1854/21.2445

 

Az a fránya gugli-függőség :)))

Előzmény: klimakiraly (30720)
klimakiraly 13 órája Creative Commons License 30720

Ja és ez az A1 Arad csomópont is furcsa nekem. Van ilyen másutt is?

 

https://www.google.hu/maps/place/Nagylak/@46.1840734,21.246649,1286m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4744559019a7df9f:0x400c4290c1ece50

klimakiraly 13 órája Creative Commons License 30719

Az út kész lesz, de Schengeni határátkelő az is kész lesz? Volt múltkor itt linkelve egy helikopteres videó azon nem sok épület látszott. Persze lehet lemaradtam valamiről és nem is kell építeni kijjebb tolódik Schengen.

 

OFF

Itt Röszkén most már majd minden reggel látok kisebb nagyobb csoportokat az 5 út szélén várják hogy összeszedjék őket a határőrök ... félelmetes.

 

ON

 

Hidakról jut eszembe ezek az M3-ason látott középütt nem megtámasztottak is bírnak annyit mint a szokásos középütt megtámasztottak? Illetve a középső korlát is elég filigránra sikerült itt a vége felé ... vagy csak nekem tűnt annak?

 

https://www.google.hu/maps/@47.9598675,22.1734348,3a,75y,73.32h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sSmVMg2Of2ExNbMnh4AQ0Ug!2e0

Előzmény: dimelo (30717)
BBCápa 13 órája Creative Commons License 30718

Én is remélem, hogy nyár végére elfelejtjük ezt a néhány idétlen hónapot, és már Temesvár is "atlanti-óceáni város" lesz...

Előzmény: dimelo (30717)
dimelo 14 órája Creative Commons License 30717

Az ütemezés nem érthető, (volt kivitelező váltás)  de néhány hónap múlva kész lesz itt is - ott is.

A kamionokat terelik, ezért Pécska fellélegezhet. (Állítólag egyirányban terelik)

 

Még kerülő, de csak átmeneti állapot.

Előzmény: BBCápa (30716)
BBCápa 15 órája Creative Commons License 30716

Elég kérdéses, hogy jelen állapotában Pécska elkerülése megéri-e a használatát:

http://www.openstreetmap.org/#map=12/46.1819/20.9276

Előzmény: Aladár46 (30710)
BBCápa 15 órája Creative Commons License 30715

Valaki megtudja nekem mondani pontosan merre fog futni az M4 Cegléd és Abony között?

 

A mostani 4-est "sztrádásítják". Nézd csak meg pl. a keresztező felüljárók szélességét.

A 40-es pedig valszeg visszakapja a 4-es számot.

Előzmény: Csuklósbusz (30711)
RadiX 16 órája Creative Commons License 30714

A mostani elkerülő a 4-es, a régi nyomvonal a 40-es.

Előzmény: Csuklósbusz (30713)
Csuklósbusz 16 órája Creative Commons License 30713

Én hallottam olyan verziót is hogy a jelenlegi 40-est teljesen elkerüli és vele párhuzamosan fog futni Abony és Cegléd közt.
De egy rajz nekem is jólenne de sehol nem találok.


Amúgy úgy lenne az értelmes és olcsóbb hogyha a jelenlegi 40-est bővítenék ki...

Előzmény: dimelo (30712)
dimelo 18 órája Creative Commons License 30712

Pontosan?

 

Eddig minden hír arról szólt, hogy az Abony elkerülőt 2x2 sávosítják,

vagyis kell egy csomópont a 40-es út csatlakozásánál,

a többi "adott." (Határidő, pénz???)

 

Ha van valakinek aktuális vázlata térképen: köszi!

Előzmény: Csuklósbusz (30711)
Csuklósbusz 28 órája Creative Commons License 30711

Valaki megtudja nekem mondani pontosan merre fog futni az M4 Cegléd és Abony között?

Aladár46 1 napja Creative Commons License 30710
Előzmény: dimelo (30709)
dimelo 1 napja Creative Commons License 30709

http://www.hirado.hu/2014/12/20/megnyitottak-az-arad-nagylak-autopalya-egyik-szakaszat/?source=hirkereso

 A románok beelőztek.

Remélhető, hogy Mr. Rolex visszavonja az extra 4 milliárdos igényét Nagylak elkerülő fölöslegessége miatt?

Tavasszal hisztiztek egy kört, hogy a románok csak 2016-ban készülnek el az A1 határszakasszal és egy évig az M43-ról Nagylakra kell visszavezetni a forgalmat.

 

Mi van? Hozzá nem értés, arcoskodás, kampány?

Hol a lé? (4 milliárd Ft)

BBCápa 2 napja Creative Commons License 30708

A tervek szerint

  • minden eddigi (jelenlegi) "matrica"-típus megvásárolható lesz a továbbiakban is, így, aki akar, választhat,
  • 5.000 forintért megyei "matricát" lehet venni, 10.000-ért kettőt, és így tovább (ha nem tetszik, akkor vissza lehet lépni az előző opcióhoz),
  • az agglós utazók (nagyvárosból ki, vagy nagyvárosba be) ezután ugyanúgy fizetnek majd a használatért, mint eddig az agglókon kívüliek (vö. a "parasztok"), évtizedek óta.

 

Jajjaj. UGYANAZÉRT a szolgáltatásárt - függetlenül, országrésztől, fajtól, felekezettől, nemtől, stb. - UGYANANNYIT kell fizetni. Borzasztó.

klimakiraly 2 napja Creative Commons License 30707

Egyértelmű hogy nem forgalom szervezési okai vannak az új rendnek. Hanem kell a költségvetésbe 40-45 milliárd ha jól emlékszem. Ha pedig a bevétel a fontos akkor nem szabad differenciálni mindenki ugyanannyit fizessen és mindenütt ugyanazért a színvonalú útért.

 

Ha pedig forgalom szervezési okai volnának akkor pont az elkerülőket nem kellene díjasítani a hosszútávúakat meg nevetséges 5.000-ért adni. 5.000 egy kötelező kamarai tagság amiért semmit nem kapsz ... jogilag sokat a valóságban semmit.

MCA-001 2 napja Creative Commons License 30706
Miért nem járhat jól egy Pestre járó kaposvári?
Nem veszi meg a Somogy megyei matricát, mert minek.
Vesz azonban Fejér és Pest megyei matricát.
Előzmény: dimelo (30705)
dimelo 2 napja Creative Commons License 30705

Köszi az észrevételeket!

 

Nincs célom ebből a témakörből disszertációt írni:)

De lehetnek olyan közlekedésmérnök-hallgatók, akiknek izgalmas kutatási téma lehet, főleg a nem ismert hatástanulmányok miatt!

 

Én úgy olvastam, hogy a 10 napos, havi, évi matrica marad. De a 4 napost gyorsan eltörölték és eszük ágában sincs visszahozni.

 

Az ötlet abszurditását az egész csomagra értelmeztem, még Megyeri-híddal és tgk. fizetős szakasznövekménnyel.

 

Konkrétan Szabolcs-Sz.-B. megyéből 5 megyematricát kell venni Bp-ig. (Ilyen megye másik nincs is.)

A 4 matricások sincsenek sokkal beljebb. Ha eddig azért nem vett évest, mert a 200-250 km-es távolságban az üzemanyag is hazavágta,

akkor azon ez sem segít.

A megyén belül és szomszéd megyék közötti forgalmat javíthatja, de csak a nyomvonal közvetlen közelében.

Például Záhonyból, vagy Kisvárdáról semmit.

Nézzük Hajdú Bihart: Akiknek jó Debrecen, H.Böszörmény, H-nánás, Polgár és Balmazújváros,

ez a megye lakosságának talán fele. A többinek szinte semmit nem jelent.

Jó a somogyi példa, mert pl. Nagyatádról, vagy Marcaliból Kaposvárig semmin nem változtat.

A Balaton parti sávban megyén belül is előnyös, de Somogy lakóinak fele semmi hasznát nem látja.

 

Az elmélyültebb elemzés helyett: a propaganda általánosít, csúsztat. A mérges alma szebbik felét mutatja...

 

Mondjuk ki: az M0 és az M8, M9 hidak fizetőssé tételét akarták elnyeletni, ellensúlyozni a megyematricával.

Önmagában a megyematrica nem nyerő a kormánynak bevétel szempontból.

 

Egyébként nem állítottam, hogy ez mélyelemzés, csak impressziók egy "abszurd" ötletről.

 

Akik olyan szerencsések, hogy 20-40 km-re van autópálya, másként érzéklik mint azok, akiknek

80-150 km-re van, vagy látszólag közelebb, csak 80 km-rel hosszabb eljutni "A-ból B-be".

 

Ha a többi észrevételemmel egyetértesz, akkor már előbbre is vagyunk:)

 

Az a jó, ha minél több vélemény olvasható a fórumon.

Előzmény: Dentoro (30704)
Dentoro 2 napja Creative Commons License 30704

Üdv!

Eddig csak olvastam a megyematricás eszmefuttatásodat, de most már muszáj pár megjegyzést fűznöm hozzá, meg 1-2 kérdést feltennem.
Először is tisztázzuk, hogy a megyematrica a meglévő rendszerbe (10 napos, havi, éves díj) kerül, vagy helyette lesz? Ezzel nem vagyok teljesen tisztában, de ha jól láttam akkor a netes cikkekben szó sem volt arról hogy a jelenlegi helyett lesz. És innentől kezdve bőven megkérdőjelezhető elég sok állításod:

 

"magyar lakosság 20-30 %-át hátrányos helyzetűvé teszi ez az abszurd ötlet" - mi köze a megyematricának a hátrányos helyzetű lakossághoz???

 

"5 megye teljesen "megyematricátlan" lesz, mert nincs még pálya sem, de kényszerül matricát venni a szomszéd megyéken átkelésért...." - eddig nem kényszerült valamit venni? hogyan használták akkor a fizetős utakat a másik megyében? gondolom eddig is vett 10 napos, havi vagy éves matricát, ami neki éppen a legkedvezőbb volt.
Például: egy kállói(Nógrád megye) lakos tegyük fel hogy heti rendszerességgel jár Pestre, eddig vagy vett éves matricát, vagy jött a 3as úton. Mostantól mondjuk fog venni 5ezerért pesti megyematricát, mert ennyit megér neki. Mitől kerülne ő hátrányosabb helyzetbe a megyematrica miatt ha 42 ezer helyett 5 ezerért tudná használni ugyanazt az utat?

 

"Ad absurdum Vas megyéből Szabolcsba 8 megyematrica kellene!!!" - miért, eddig nem kellett semmi? vagy ami eddig volt az már nem lesz elérhető? netán kötelező lesz megyéset venni? ha nem akkor miért kellene??

 

"A hálózat hosszának megyénkénti különbségei miatt az 5000 ft-os matricákkal csak a középmo-i megyékben élők járnak jól" - mi köze a hálózat hosszának ahhoz, hogy én egy somogyi matricával jól járok-e? Pl: Fonyódtól-Fenyvesig használnám az M7est májustól szeptember végéig hétvégente, ezt eddig is megtehettem volna, de nem tettem az elég drága matricák miatt. Mostantól 5ezer ft-ot simán rá fogok szánni, arról nem is beszélve, hogy így nem rontom a fonyódi, bélatelepi, fenyvesi lakók, nyaralók levegőjét a 7es úton.  - És ehhez kapcsolódik a következő is:

 

"Nem A-ból B-be, hanem előbb több 10 vagy 100 km főúti bumlizás után még fizetni is kell, hogy egyenjogú állampolgárok lehessenek és eljussanak A-ból B-be!" - eddig sem kellett fizetnem, hogy Kaposvárról eljussak B.máriára, de ha 5 ezer ft-ért lesz rá lehetőségem - ahogy az előző pontban kifejtettem - élni is fogok vele. És nem érzem úgy, hogy a megyematrica miatt hátrányos(abb - mert ugye Somogy megyét ide lehet sorolni) helyzetbe kerültem volna, sőt.

Hirtelen ennyi :)

Előzmény: dimelo (30701)
klimakiraly 2 napja Creative Commons License 30703

Hát ha olyan helyen laknak hogy forgalom nem indokolja a nagyobb kapacitású útat akkor nem kell fizessenek.

 

 

pirosalmabumm 2 napja Creative Commons License 30702

ezt most nem egészen értem, nekik eddig is messze volt az a hely, ahol a 43000 forintos matricájukat használni tudják...

 

De pl. Nógrád megyében, ahol egy centi fizetős út sincs, nagyon sokan ingáznak fővárosunkba a déli részről.

 

Ők ezentúl "röhögve" kifizetik az 5000 Ft-ot évente, hogy Aszódtól jöhessenek naponta az M3-on. Ezzel nyernek naponta minimum fél órát, az 5000 Ft pedig bőven visszajön az üzemeltetési költségekben.

Előzmény: dimelo (30701)
dimelo 2 napja Creative Commons License 30701

Ne matekolj felszinesen.

A 8 megyematrica ugyan kevesebb, mint most az éves,

de nem is korlátlan, csak az M86-M1-M3 útvonalra jó, meg néhány Pest - Borsod - Hajdú megyei km-re.

Nincs M5, sem M6, sem M7...

 

Jövő időben több megyében javul a hálózat, ez igaz,

de ha egyszer bevezetik a megyematricát, már semmi nem állítja meg a díjemelést sem...

 

Ha olyan megyében laknál ahol nincs, értenéd!

Nem A-ból B-be, hanem előbb több 10 vagy 100 km főúti bumlizás után még fizetni is kell, hogy egyenjogú állampolgárok lehessenek és eljussanak A-ból B-be!

 

Hacsak közben ki nem vasalja őket egy 40 tonnás kamion!!!

 

Erre mondják....empátia nélküli döntés!!!

Előzmény: Jared- (30700)
Jared- 2 napja Creative Commons License 30700

Ami még mindig kevesebb mint az éves 43ezer ft. Amugy Györ-Moson-Sopron megyében pl. az M85/M86 átadás után kb 145 km autópálya/út lesz. Ha jol számolom csak Pest és Fejér megyének van több gyorsforgalmi kilométere.

 

Azon megyéken való rugozást ahol nincs autópálya pedig nem értem. Nekik is el kell jutni valahogy A-bol B-be. Ha ezt gyorsforgalmin akarják tenni, fizessenek.

Előzmény: dimelo (30697)
hegyaljai2 2 napja Creative Commons License 30699

Igen! Ök hisztiznek legjobban, és az ő hangjuk tölti meg a sajtót és az internetet. De ki figyel oda? Én nem hullajtok krokodilkönnyeket miattuk. Nekem továbbra is a 10 napos matrica marad, a változás után is.

Előzmény: pirosalmabumm (30698)