Keresés

Részletes keresés

klimakiraly Creative Commons License 1 napja 0 0 33622

A General Electric bepattint 541 milliárdot azt mehet a fele. :-)

 

http://hvg.hu/enesacegem/20160724_Top_50_HVGtoplista_a_legnagyobb_magyar_cegekrol 

Előzmény: Aladár46 (33620)
Aladár46 Creative Commons License 1 napja 0 0 33621

BTW, Balatonvilágos a 71-es útig értendő?

 

Szerintem, a leendő 710-es útig értendő.

Előzmény: Roger Preed (33618)
Aladár46 Creative Commons License 1 napja 0 0 33620

Csak csendesen kérdezem:

Miért nincs a határozatban utalás sem arra, hogy az                   

M4 Törökszentmiklós - Püspökladány szakasznak van építési engedélye?!

 

Az építési engedély 10 évig érvényes, tehát nincsenek elkésve. Nem mondasz újat, sok olyan út van amely érvényes építési engedéllyel rendelkezik, de jelenleg nincs rá pénzügyi forrás, így nem építik. Ilyen pl. 8-as veszprémi elkerülője, 82-es út gyulafirátóti elkerülő, M9 autóút [Bonyhád-Kaposvár] és az [51 sz. főút - 53. sz. főút] közötti szakaszai.

 

Negyedévente felülvizsgálják a teljes közúti listát, lehet, hogy egyszer bekerül ez az M4-es szakasz is. De 2022 előtt nem nagyon számítanék kapavágásra, hacsak nem lesz a tartósan GDP 5% felett. Amennyiben 2020 körül be kerül a kivitelezendő utak listájába, akkor 2022 körül elindulhat a kivitelezés. És amennyiben lesz Olimpia, úgy biztos, hogy sok kisebb projekt kiesik, ellenben a 2x3 sávosítások és az M0-s befejezése bekerül a közúti projekt listába.

 

Néhány általam prognosztizált költségek az egyes szakaszokra:

 

1. M4 [M0-Cegléd] - nettó 105 Mrd Ft

2. M4 [Cegléd-Szolnok] - nettó 50 Mrd Ft

3. M4 Szolnok elkerülő - nettó 100 Mrd Ft

4. M1 2x3 sávosítása - nettó 180 Mrd Ft

5. M7 2x3 sávosítása - nettó 150 Mrd Ft

6. M0 északi szakasz - nettó 120 Mrd Ft

7. M0 nyugati szakasz - nettó 280 Mrd Ft

8. Galvani híd és hozzá kapcsolódó utak: nettó 80 Mrd Ft

========================================

Szumma: nettó 1065 Mrd Ft

 

Előzmény: dimelo (33599)
klimakiraly Creative Commons License 2 napja 0 0 33619

3 sávot az M5 Csongrád megyei szakaszára. :-) Nem is értem Pest megye a 405-ig szokásos, Bács-Kiskun sima Kecskemétnél kicsit szoros ... Csongrád megyei szakasz 110-130 ... hullámvasút.

Roger Preed Creative Commons License 3 napja 0 0 33618

Ha jól emlékszem, akkor a jobb pályán is megvan a három sávnak a hely Székesfehérvárig. Mi a helyzet a Székesfehérvár-Balatonvilágos szakasszal és az M1-es autópályával?

 

BTW, Balatonvilágos a 71-es útig értendő?

 

Előzmény: mash.69 (33615)
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 33617

Ennyi milláért csak windowst indítják el CAD részét már nem igen. Vagy papírral ceruzával karcolnak valamit. De a 600millából nem sok út fog épülni még járda se.

Előzmény: dimelo (33616)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 33616

Honnan veszik a médiákusok, hogy a tervezés már építés is?

 

2018 választási év... (597 millió Ft az bagatell, 2016-2017 forrásösszegeit meg sem jelölték)

Előzmény: mash.69 (33615)
mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 0 33615

http://www.borsonline.hu/aktualis/autopalyakat-szelesitenek-es-jon-a-fradi-megallo/116076

 

A gazdasági napilap a Magyar Közlönyben vette észre, hogy a projektekre a 2016-ban és 2017-ben a rendelkezésre álló forrásokból, 2018-ban pedig egy előre elkülönített 597 millió forintos alapból kell elkészíteni az engedélyezési terveket.

Kiemelt projekt lesz egy háromvágányú kapcsolat a kelenföldi és a ferencvárosi pályaudvar között. Ebbe esik bele a Danubius és Népliget-Fradiváros elővárosi vasútmegállók kialakítása, valamint a Déli vasúti összekötő híd átépítése.

Az M1-es autópálya Budapest és Győr közti szakaszát kétszer háromsávosra bővítik és ugyanezt teszik az M7-es Budapest és Balatonvilágos közti szakaszával.

Szintén kiemelt prjekt a Galvani híd kiépítése, a ráckevei és a gödöllői HÉV-vonalak fejlesztése és integrálása a fővárosi közlekedésbe, valamint a kisföldalatti felújítása és új szerelvények beszerzése.

Fradista Utazó Creative Commons License 4 napja 0 1 33614

Na, hagyjál a bajor autópályákkal, tegnap is az Aschaffenburg - Passau távon jó két órával futottam hosszabb menetidőt, mint ami normális lett volna. Három olyan dugó, ami egyenként kb. fél óra időveszteség, meg még pár kisebb hozzá. 

És az kicsit bosszantó, amikor van egy 14 kilométer hosszú korlátozás, útépítés miatt, a forgalom nem is vészes, negyedóra alatt átjutsz (azaz kb. 8-10 percet buktál), és a 14 kilométeren nemhogy embert, de még gazdátlan munkagépet se látsz a munkaterületen, csütörtök délután háromkor. 

Ehhez egyébként hozzájött Hessenben még egy óra, meg az út többi részén még egy, szóval a végén az 1.140 kilométert jó 15 óra alatt bírtam teljesíteni. 

 

Egyébként Észak-Rajna-Vesztfália autópályahálózata sűrűbb, mint a bajor. De közös mindkettőben, hogy baromira elmarad a kapacitása az igényektől. 

 

Jó, hozzáteszem, amikor azt látod, hogy tényleg dolgoznak azon, hogy jobban lehessen autózni, de ez átmenetileg gondot okoz, pl. Würzburgnál, ahol szépen lehet látni, hogy alakul az új út, azt az ember megérti, és igazából az rendben van, max. az lehet kérdéses, hogy nem lehetne-e gyorsabban dolgozni. De ahol ilyen 80-100 ezres forgalmak mennek 2×2 sávon, és csak hosszú távú terv van a bővítésről, és mindez Euróópa egyik fő közlekedési útvonalán, az kicsit nehezen emészthető. 

A hesseni rész, ahol mondjuk a reggeli csúcsban Frankfurt - Offenbach közt (ÁNF: 130.000 ej.) a 2×4 sáv oda-vissza áll, az megint egy külön történet. Ugyan tervezik a 2×5-ös kiépítést, de az igazi megoldás azért vélhetően nem ez lenne. 

Előzmény: troglodita (33609)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 33613

Mert az okosok 25 éve a Helsinki folyosók egyikét Szlovénia(Horvátország) - Ukrajna irányban jelölték ki.

Mondjuk az osztrák- szerb sem a legtutibb, de az M43-mal korrigálták.

 

Sinkinek eszébe nem jutott akkor, hogy Románia fontosabb lehet...

Előzmény: troglodita (33611)
mash.69 Creative Commons License 4 napja 0 1 33612

mert ésszerű lett volna

nem lakik arra senki (aki vett volna földet, amit drágán majd elad)

 

 

Előzmény: troglodita (33611)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 33611

Tulajdonképpen miért nem ez épült/épül?

Előzmény: troglodita (33610)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 33610

Persze, tudom, munkahely helyben, nem csak Budapest stb. stb. stb.

Előzmény: troglodita (33609)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 33609

Na igen, BAZ, SzaSzaBe és HaBi megyék lesznek Bajorország után a legautópályásabb régiói egész Európában, ha ez így megy tovább ;-))) A Tasó által is emlegetett "Pánkárpát korridort" meg talán tényleg túlzás itt nálunk építeni...

Mondjuk én az egész M3 és családjának burjánzását nem értem, mert ha az M3 Miskolcig érne csak és az Emődtől induló M3 és M35 összesen 175 km-ét rávetítjük az M4 nyomvonalára, akkor valahol Püspökladány utánra jutnánk... Ami persze megint a "vízfejű ország" sztereotípiáját erősítené, de talán mégis több haszna lenne...

Előzmény: dimelo (33608)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 33608

Ne ítéld meg magadtól, hogy mi lehet itt OFF...

 

 

Jártam úgy a napokban, hogy ezt írtam:

 

Hallottál valaha arról, hogy a 86. út Mosonmagyaróvár-Csorna szakaszáról ki akarnák tiltani  a kamionokat?
Pedig csak 18 km-rel hosszabb az M1-M85, mégis jöhetnek úgy, mint eddig.
Miért: az az lobbiérdek, hogy megépüljön az M86, hogy azután 2018-tól,

amikor elkészül az osztrák A5 - cseh R52, ki fog az M86-on közlekedni, az már nem számít.
De keleti végen hiába kész az M43, attól még nyomulnak a 42-4. útvonalon a kamionok.
Erre nem megoldás az M35-M3, de román-szlovák-lengyel viszonylatban ajándék - nekik!

 

 

Máris töröltek "topicrombolás" címen.

 

Előzmény: troglodita (33607)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 33607

Ugyan, a hedóról szóló hírek sosem lehetnek itt off-ok ,-))) Amúgy mi az, hogy "vállalták"? Nem pontosan specifikált műszaki tartalom, közbeszerzés, és a legalacsonyabb ár dönt? Na jó, tudom, hogy nem...

Előzmény: trizs77 (33606)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 33606

A folytatás is garantáltnak látszik, legalábbis a HE-DO nemrég a Swietelsky Magyarország Kft.-vel közösen nyert el egy darabot Heves megyében a 21. főút felújításából.

 

Az eredetileg 7,55 milliárdra becsült munkát – csomópontépítéseken kívül 6,55 kilométernyi út négysávúsítását – 8,5 milliárd forintért vállalták.

 

A cikk többi része, itt, OFF téma.

 

http://www.vg.hu/penzugy/befektetes/evi-900-millio-forintos-osztalek-472958

 

 

mash.69 Creative Commons License 5 napja 0 0 33605

én anno azt olvastam valahol, hogy 1 felüljáró az 1 milliárd

azóta ez az infálcióval és egyebbekkel 2-2,5 milliárd...

1,3 milliárd/km ár már igen régen volt...

 

Előzmény: klimakiraly (33604)
klimakiraly Creative Commons License 5 napja 0 0 33604

Azt mondja az M1 hogy lesz az Mogyoródnál teljes csomópont az M3-on és új csatlakozás az M31-re 2018-ig. Ez most komoly lehet? Vagy csak a magyar futamnak szól ... és asszem 10km útra mondott 18 milliárdot 2 csomóponttal. Ki fogja azt építeni, mert nem a hazai kartelek azok ennyiért nem fognak felvonulni,.

dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 33603

ez nekem is gyanús.

Előzmény: mash.69 (33600)
Mr Reacher Creative Commons License 5 napja 0 0 33602

A választ te is tudod. A megelőző felhajtón felmegy az m35-re, majd le.

Előzmény: mash.69 (33601)
mash.69 Creative Commons License 5 napja 0 0 33601

http://www.dehir.hu/debrecen/dontott-a-miniszterium-megszabadultak-a-jozsaiak-a-kamionoktol/2015/05/14/

 

itt azt írják kitiltva. vagy nem az egész szakaszon?

vagy hogy? itt átrepülnek?

Előzmény: dimelo (33598)
mash.69 Creative Commons License 5 napja 0 0 33600

37.      Nagykanizsa délkeleti elkerülő–Tanulmány terv, előzetes vizsgálati dokumentáció

 

hát ez furi nálam a dél kelet az a csónakázó tó, ami mellett végre  

év után átadták az M7-61es összekötőt

Előzmény: dimelo (33599)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 33599

Dolgoztam rajta egy ideig:)

 

 

81 projektet tartalmaz a lista, amelyből (csak) 11 előkészítés:

1.

23.       M34 gyorsforgalmi út Vásárosnamény–Záhony közötti szakasz előkészítése

25.       M0 autóút Északi szektor, 11–10. sz. főutak közötti szakasz előkészítése (tervezés)

26.       M0 autóút Nyugati szektor, 10. sz. főút – M1 autópálya közötti szakasz előkészítése

27.       86. számú főút Szombathely és Egyházasrádóc közötti szakasz 2×2 sávos előkészítése

28.       M9 autóút Vasvár–Zalaegerszeg projekt előkészítése

4.

32.       Kisvárda ÉK-i tehermentesítő út (előkészítés)

33.       Galvani híd (előkészítés)

34.      23–25. sz. főút Bátonyterenye–Kisterenye-Ózd (előkészítés és részbeni kivitelezés)Tanulmányterv, KHT

35.      M60 Pécs–Barcs országhatár közötti szakasz előkészítése –  tanulmány, KHT

36.      471. főút Debrecen belterület (1+000-2+850 km sz.) – építési engedély megszerzése

37.      Nagykanizsa délkeleti elkerülő–Tanulmány terv, előzetes vizsgálati dokumentáció

 

A maradó 70 projektből 25 kisebb volumenű elkerülő, összekötő és kiegészítő

1.         8. sz. főút Várpalota elkerülő I. ütem megvalósítása – szakaszolt projekt

3.         8. sz. főút Székesfehérvár-Feketehegy elkerülő megvalósítása – szakaszolt projekt

4.         M7 Érd, Iparos úti csomópont megvalósítása – szakaszolt projekt

5.         M0 autóút kiegészítő munkái – szakaszolt projekt

6.         Zalakomári pihenő tengelysúlymérő állomás megvalósítása – szakaszolt projekt

10.       M1 autópálya, Lajta tengelysúlymérő állomás megvalósítása

13.       55. sz. főút megvalósítása Mórahalom elkerülő megyehatár közötti szakaszán

16.       8. sz. főút Várpalota elkerülő II. ütem megvalósítása

17.       62. sz. főút Szabadegyháza-ipartelep elkerülő szakasz megvalósítása

18.       Mogyoród térség közúti kapcsolatainak fejlesztése, M3–M31-es autópálya átkötés,

            20101 j. út – tervezett M3-as autópálya csomópont átkötése

19.       M7–710 sz. főút csomópont, 710 sz. főút bekötéssel projekt megvalósítása

20.       M1 autópálya Hegyeshalom, országhatár átkelési szakasz akadálymentesítés

4.

1.         Zalalövő elkerülő szakaszolt projekt megvalósítása

2.         Sopron megközelítése, M85 autóút Csorna elkerülő (II. ütem) megvalósítása

4.         813. sz. főút II. ütem Győr ipartelepi út déli csomópont megvalósítása

10.       813. sz. főút III. ütem 1. sz. főút – 14. sz. főút projekt megvalósítása

5.         4451. sz. Nagylak elkerülő út építése

9.         471. sz. főút Hajdúsámson elkerülő projekt megvalósítása

11.       4149 j. Kisvárda nyugati összekötő út projekt megvalósítása

12.       445. sz. főút Kecskemét elkerülő (II/2) ütem (M5 és 5. sz. főút között)

13.       Kisvárda déli tehermentesítő út megvalósítása 4. sz. főút és a 4108 j. összekötő út

14.       Fürjesi út (M44–4432 közötti összekötő út Békéscsaba) projekt megvalósítása

17.       Sopron északnyugati elkerülő megvalósítása

19.       338. sz. főút Nyíregyháza nyugati elk. 36. sz. és 38. sz. utak között

20.       338. sz. főút Nyíregyháza nyugati elk. 38. sz. és 3822. j. utak között

 

A maradó 45 projekt valójában csak 17 projekt szétbontott szakaszai:

M86, M30, M35-M4, M2, M6, R21, M25, R67, 471, M44, M8, M4, M85, R76, 102,

Komáromi és Kalocsai híd

7 útvonalon csak +2 sáv építés... (M15, M70, M2, R-utak)

 

A költségekre tippelek: Előkészítés  20-25 milliárd Ft

Elkerülők, útrekonstrukciók:          100-120 milliárd Ft

17 Nagyprojekt:                        1500-1600 milliárd Ft

Tehát a felsorolás első felének (36 db) költsége alig 150 milliárdocska. 

 

Csak csendesen kérdezem:

Miért nincs a határozatban utalás sem arra, hogy az                   

M4 Törökszentmiklós - Püspökladány szakasznak van építési engedélye?!

Előzmény: Aladár46 (33543)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 33598

Ez a vasút sztori nagyon hasonlít pl. a Csorna-Pápa esethez.

Nem terelném másra a témát, de látható a tervezők kiszolgáltatottsága a lobbiérdekeknek.

 

Vissza a 35-re. a tömegáru logi(szti)ka ellenére durva a régi út kamionforgalma.

Előzmény: Mr Reacher (33597)
Mr Reacher Creative Commons License 6 napja 0 0 33597

A TVK (bár nem is ez a neve már) és a finomító alapanyaga csővezetéken jön. A késztermék egy része is azon megy (etilén a Borsodchemnek), másrészt vasúti tartálykocsin.

 

Annak idején az m3-as m30-as építésénél spórolni akartak a két vasúti felüljárón. Tervbe vették a kihasználatlan mezőcsáti vonal bezárását, de a tiszaújvárosi leágazás fontos a teherforgalom miatt, Megépítették mindkét felüljárót, mert meghajoltak a politikai indíttatású lakossági tiltakozás előtt. Majd bezárták a mezőcsáti vonalat.

Előzmény: dimelo (33596)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 33596

Ja, ismerem a környéket.

Egyet is értek helyzetelemzéseddel.

Miskolcra bemenni nem fontos az M30.

Pest felé pedig, úgy látszik, alig jár valaki Tiszaújvárosból.

Az gondolnánk, hogy egy TVK, meg az olajfinomító nagyobb teherforgalmat generál.

 

Csak emlékeztetőül: a 33. út elnéptelenedésének ellenpéldájaként hoztam fel.

 

Javaslat Klimakirálynak: a Virágkarnevál miatt ne számíts reális forgalmi viszonyokra.

Előzmény: Mr Reacher (33593)
troglodita Creative Commons License 6 napja 0 0 33595

phú, ez azért túlzás...

;-)))

Előzmény: klimakiraly (33591)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 33594
Mr Reacher Creative Commons License 6 napja 0 0 33593

Tiszaújvárosnak két autópálya csomópontja van. Az általad említett csomópont a fővárosi iránynak jó csak. A miskolci csapásirány a 35-ösön megy, aztán a nyéki tavaknál vagy felmegy az m30-ra vagy sem. Jellemzően nem, az m30-cal párhuzamosan a 3-as útnak nagy forgalma maradt..

 

A 3313-as út sem igazán jó. Debrecen felé érdemesebb 35-ösön menni, mint Oszlár felé kanyarogni. Az ipari létesítményeknek a 35-ös útra van közvetlen kapcsolatuk. Belterületen négysávos, utána a régi Tisza-híd, és az autópálya építés előtt épített polgári elkerülő is jól járható. Ott ismét van egy csomópont.

 

Mindez azt eredményezi, hogy Tiszaújváros környékén a 35-ös útnak továbbra is jelentős teherforgalma van a közelben lévő két autópálya ellenére.

Előzmény: dimelo (33592)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!