Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 3 órája 0 0 40436

Rendben az észrevételed a lehajtóról, csakhogy 10 év elteltével sem lehet rendet rakni?

 

Nem lenne nagy feladat minden szakaszt mérni, de itt valahogy nem sikerül.

 

Tehergk-knál is "csúszik a kuplung", mert 3200 a reális, de 4200-at sikerült kihozni belőle.

Az viszont egységjárműben +1500-as különbség.

 

Javasolnám mindenkinek, hogy az egységjármű helyett a valós darabszámot figyelje,

végtére is járműveket előzünk, vagy azok előznek minket, nem az "egységjárművek".

 

Virtuálisan elképzelem amikor 2,5 szgk-nyi kamiont előzni kellene. 

2,5 szgk-n simán át lehet látni, de egy kamionon nemigen...

 

Tele van furcsaságokkal az OKA, és csak egy magyarázat az, hogy az automaták nem pontosan ismerik fel a járműkategóriákat...

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (40435)
Fradista Utazó Creative Commons License 7 órája 0 0 40435

Ott van közte a Nagykanizsa-Centrum lehajtó. Ott biztosan lemegy sok autó és a buszok nagy része is. Inkább azt nem értem, a 160-170 km-ek környékén stabilan mért kb. száz buszból hogyan lesz közvetlen Nagykanizsa előtt ötszáz, amiből aztán a két határállomáson összesen alig száz megy át. 

A teherautóknál minden bizonnyal mérési hibát látunk, mert az összes teherautó-kategóriát összeadva kb. reális értéket kapunk, az egyes kategóriák külön-külön viszont teljesen irreálisak. 

Előzmény: dimelo (40434)
dimelo Creative Commons License 8 órája 0 0 40434

Az ördög mindig a részletekben van...

 

Becsehely után olyan cunami érzékelhető, hogy egyetlen adat sem koherens az előtte szakasszal.

 

3771 mérőhely 5466   811 497     1268 254   75 1231
3358                1314 2843 271       811 347 324 2758    melyik van közelebb a valósághoz???

 

Nagyon "meggyőző" tud lenni: 497 autóbusz majdnem a felére csökken.

                                               1268 középnehéz tgk-ból eltűnik 450

                                                pótkocsisok megnégyszereződnek

                                                nyergesvontatók megduplázódnak

                                               a személygépkocsik 3/4-e eltűnik

                                               a kistehergépkocsik extrán szaporodnak: 3x

 

Ebből nem lehet helyes következtetéseket levonni... a baj nem jár egyedül:az M70 első mérőhelyén (3871) a becsült adat sem segít...

Előzmény: NAR (40416)
v_peti Creative Commons License 2 napja 0 0 40433

Annó volt egy Papp elvtárs, akinek köszönhetően 1968 után gyakorlatilag az elsők között lett taccsra vágva az almádiba menő vicinális, viszont már a 80-as évek végén volt ott elkerülő!!! Az is neki köszönhető? Ugyanis 1989-ben mentem először (közúton) busszal Budapestre, és akkor már volt elkerülő, és voltak rajta sebességjelző lámpák is, hogy mekkora sebességgel kell menni, hogy a következő csomóponton megállás nélkül át lehessen haladni.

 

Megjegyezném, hogy akkoriban a nagyon preferált keleti országrészben sem volt szinte sehol sem elkerülő, de Veszprémben már akkor volt lóhere csomópont a körgyűrű és a 8-as között, valamint a körgyűrű nélkül is jobban elvolt Veszprém, mint más nagyvárosok, mert az északi elkerülő, aki az ipartelepen vezetett keresztül, már gondolom pár évvel előbb meg volt.
Na meg nem tudom, hogy van-e még olyan magyar város, ahol teljes, 360 fokos körgyűrű van!

Persze, most már ez is túlzsúfolttá vált, de akkor, közel 30 éve még nem ez volt a helyzet! Bár forgalom akkor is jócskán volt rajta.

 

 

Előzmény: Roger Preed (40407)
v_peti Creative Commons License 2 napja 0 0 40432

Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.

Rajkáról mentem ki a menetrend szerinti busszal Pozsonyba! Ez nem a legrövidebb úton megy!
Viszont itt láttam és a sofőr is említette, amikor csodálkoztam, hogy miért húzódik le, hogy rendkívül aljas módon van a sávozás felfestve, mert nincs meg a busznak megfelelő szélesség, de fel van festve a középső elválasztó sáv! A személyautók elférnek, a kamionok/buszok meg úgyis észreveszik a szívást, de szerintem a kisteherautóknak ez nagyon szívatós lehet.  :( Miért engedik a hatóságok az ilyen megtévesztő jelöléseket? :(

Előzmény: NAR (40419)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 40431

Óh, a "jó Lopi"

 

Mint "autentikus döntéshozó", helyesen csak rikkancs...

Előzmény: Mr Reacher (40430)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 40430

Loppert Dani is beígérte 2014-ben 2018-as átadással.

Előzmény: dimelo (40429)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 1 40429

Nem tudod, hogy 2010-ben fülkeforradalmi rendszerváltás volt?

Ez új időszámítást is jelent...

Előzmény: Mr Reacher (40428)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 40428

A sajószentpéteri elkerülőnek 2010-ben már építési engedélye volt.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40426)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2 napja 0 0 40427

http://www.onkportal.hu/data/eupalyazat/dokumentumok/sajoszentpeter_77.pdf

 

és itt sincs térkép, csak leírás, hogy miért is épül...

Támogatással elnyert összeg: 167.611.204 Ft

Támogatás mértéke: 100%

A projekt befejezésének tervezett napja: 2018.09.30.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40426)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2 napja 0 0 40426

pont ezt írom én is...

van 135 milliós és van 500 milliós, más más műszaki tartalommal...

sajna egyik hírben se találtam normális leírást..

 

http://www.boon.hu/harom-honap-borzalom-de-utana-konnyebb-lesz-sajoszentpeteren/3925795

 

itt a képet elnézve úgy gondolom van elég hely arra, hogy legyenek direkt jobbra kanyarodó sávok,

és középen egy rendes körforgalommal

 

a villanyoszlopok útba lesznek így első ránézésre...

 

 

település fejlesztési doksiban ez van...

http://sajoszentpeter.hu/data/dokumentumok/its_sajoszentpeter.pdf

Ez egyrészt a levegő- és zajszennyezést növelő dugókhoz, másrészt a közlekedési hálózat minőségének romlásához vezet. A helyzetet orvosolhatná a régóta tervezett elkerülő út megépítése, amely mind a 26-os, mind a 27-es út forgalmától tehermentesítené a várost. A két út csatlakozása komoly veszélyforrás, az elkerülő út megépítéséig forgalombiztonságot javító beavatkozás szükséges (körforgalom építése)

 

 

A Barcikai hasonló doksiban is csak említik...

http://barcikaihistorias.hu/erdekessegek-kazincbarcika-telepulesfejlesztesi-koncepciojabol-its-ivs-es-a-szechenyi-2020-terv/

pont úgy ahogy magát az elkerülőt.. 2015-ben... írták

Közlekedés

Sajnos már nagyon csúszik, de talán jövőre elindul a Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út építése. Mivel ezen sokkal gyorsabban el lehetne érni Miskolcot, részemről nagyon örülnék neki. A nyomvonal az alábbiak szerint néz ki:

1. ütem: Sajószentpéter előtti körforgalom, 26. főút–27. főút
2. ütem: 27. főút–Szeles
3. ütem: Szeles–Sajókaza, 26. főút.

Első körben csak az első két ütem megvalósítását tudom elképzelni. Ha ezek megvalósulnak, akkor igen nagy változás fog beállni Kazincbarcika életében!

 

 

Igazán elkezdhetnék már az első ütemet...

 

1 éve is csat tervek tervek  2017.08.2 

http://www.boon.hu/a-sajoszentpeteriek-varva-varjak-a-26-os-elkerulojet/3570117

 

 

Előzmény: van_Persil (40424)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2 napja 0 0 40425

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/berenyi-ut-epul-a-korforgalom-2430898/

A projekt 518 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás valósul meg. 

Fontos még, hogy kétszer egy forgalmi sáv lesz a fél kilométer hosszú szakaszon, amire teljesen elkészül minden. A becsatlakozó utcáknál mindenütt egy külön balra kanyarodó sáv segíti majd a sofőröket.

 

tehát 2 projekt nem összehasonlítható.... ahogy ezt írtuk nagyon sokszor...

kitudja van e valami közmű kiváltás... 

a körforgalomba vezető utak felújítása....

 

 

Előzmény: Csülkös.Pantani (40423)
van_Persil Creative Commons License 2 napja 0 0 40424

Nem egyforma hát. Baján a közvilágítást meg kell buherálni hozzá, de valószínüleg egyéb közmüveket is. Az útépítés nem csak annyiból áll, hogy leterítjük az aszfaltot, aztán hívjuk a Józsit az úthengerével...

Előzmény: Csülkös.Pantani (40423)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2 napja 0 0 40423

Tudom 2 körforgalom sose egyforma...

https://www.lokal.hu/2018-03-korforgalom-epul-a-jelky-andras-teren/

ez itt 1,5 milliárd Baja közepén...  Jelky András téren

 

http://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2018/04/05/korforgalom-epul-jutaban.html

a 135 millió forintos körforgalom támogatására.  

 

 

 

Előzmény: Mr Reacher (40421)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 40422

Melyik napon - napszakban - irányban?

 

Jövő héten járok arra, de szombat lesz, vagyis átlag feletti nyomulásra számítok.

Előzmény: NAR (40416)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 40421

Sokallom.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40420)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 3 napja 0 0 40420

Kevesled? Sokallod?

Nekem olcsónak tűnik a 151 millió....

Előzmény: Mr Reacher (40418)
NAR Creative Commons License 3 napja 0 2 40419

Nemrég Angliában jártam autóval, a tapasztalataim:

A jó: nincs jobbkéz-szabály (meg balkéz sem, bármit is állítanak egyes fórumok). Minden kereszteződésben jelölik, kinek kell elsőbbséget adni, többnyire felfestéssel. Nincs gond jobb-bal kéz összekeveréssel, mindig egyértelmű a helyzet. Továbbá elkerülik azt a nálunk gyakori helyzetet, hogy T alakú kereszteződésnél a T "tetején" balról jobbra egyenesen haladónak elsőbbséget kell adni a T szára felől érkező, kanyarodás miatt egyébként is lassító járműnek - amiből nem ritkán olyan "helyi szokásjog" alakul ki, hogy a T szárán érkező fog elsőbbséget adni. Az angolok ezt explicit megoldják. Szintén tetszett, hogy sávlezárásos útfelújításnál átlagsebességet mér a traffipax, senki nem is ment 50 mph-nál gyorsabban (ellentétben mondjuk egy hasonló helyzettel Németországban), a Waze viszont számolt vissza, hogy meddig tart a korlátozás. Viszont ha kanyar vagy kereszteződés van, akkor nem tesznek ki sebességkorlátozást, hanem csak egy-egy "Slow" táblát: úgy látszik, nem a büntetés a fontos nekik. Ezeket átvehetnénk.

 

A rossz: a sebességhatáraik nem tűntek túl logikusnak. Városban 30 mph (48 km/h) az OK. Lakott területen kívül 60 mph (96 km/h) viszont erős túlzásnak tűnt, főleg a keskeny vidéki kanyargós utakon (két busz csak centizve fér el egymás mellett, útpadka 10 centi, utána sövény/kőfal - tiszta alagút helyzet). Az elválasztott úttestjeiken (kb. mint a 8-as út Várpalota és Veszprém között nálunk) 70 mph (112 km/h) tempó is helyenként túlzásnak tűnik, mert van szintbeli kereszteződés. Ehhez képest a 2x3 sávos autópályákon ugyanilyen korlátozás van, az meg nagyon alacsonynak tűnik. Egyébként meg hajlamosak pici, kistányér méretű táblákat kitenni, a körforgalmat meg szinte sosem táblázzák.

 

A csúnya: szeretik a körforgalmat, pl. a fent említett 2x2 sávos országúton is, előzékenyen fasor mögé rejtve. Jön az ember 100+ km/h-s sebeséggel, kint van néhány "Slow" tábla, az út enyhén balra fordul, majd be a körforgalomba mindenféle további tábla nélkül, csak az látszik, hogy kamion jön jobbról... Harmadikra már nem volt meglepő. Szeretik még a turbó körforgalmat, főleg autópályalehajtóban (kb. mint nálunk a 11-M0 csomópont), viszont ezek többnyire nincsenek kitáblázva ilyen szinten, csak felfestve (pl. külső sáv M5N, középső sáv A358E, belső sáv M5S). Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.

Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 40418

És az ára?

Előzmény: bodrostomi (40417)
bodrostomi Creative Commons License 3 napja 0 0 40417

Már éppen ideje volt, ennek legalább lesz értelme ellenben a Sajószentpéter előtti körforgalommal.

 

Erről viszont nem nagyon lehetett látni terveket.

Előzmény: Mr Reacher (40415)
NAR Creative Commons License 3 napja 0 0 40416

"

M7-M70:

Szépen kinőtte magát a Siófok alatti szakasz, Fonyódnál csökken le a forgalom 20 ezer alá majd az M70-ig 15 ezer marad. "

 

A saját tapasztalatom is az volt, hogy nem olyan szellem-jellegű Zamárdi után az autópálya, mint mondjuk tavaly volt.

Előzmény: Roger Preed (40394)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 40415

Körforgalmi csomópont épül Sajószentpéteren a 26-os és a 27-es főutak kereszteződésében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajószentpéter önkormányzata beruházásában július 25-étől - közölte a társaság az MTI-vel.

 

A tájékoztatás szerint a munkálatok várhatóan 3 hónapig tartanak, ezért forgalomkorlátozásra és hosszabb menetidőre számíthatnak a közlekedők.


A beruházás mintegy 151 millió forintos európai uniós és 11 millió forintos önkormányzati forrásból, valamint 15 millió forintos, a kazincbarcikai  BorsodChem Zrt. által nyújtott támogatásból valósul meg.


A személygépkocsik Tornanádaska, azaz a 27-es főút felé önkormányzati utakon tudnak eljutni, a tehergépkocsik és az autóbuszok számára a továbbiakban is nyitva lesz a csomópont. 


A kivitelezés az előzetes tervek alapján 90 napig tart, a korszerűsített csomópontot várhatóan október 31-én vehetik birtokba majd a közlekedők.

dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 40414

Akkor olyanokat csak az autópályákon láthatsz.

 

OKA 2017  12. oldal: "4.1 Főállomások (F)
A főállomások hálózata mintegy 600 állomást tartalmaz. A főállomásokon havi 1, ezen belül az elsőrendű főállomásokon (FCS) havi 2 hetes mérést kell elvégezni.

Az előírt mérési program teljesítése esetén lehetséges a csökkentett kézi kiegészítő program szerinti számlálás."

 

Tehát nem mindnél kell havi 2 hetes mérést végezni.

 

Főutakon alig van 180+ mért napos adat. Az országhatárokon kaotikus: vagy 2 nap - vagy 365....

 

Még egy idézet a Közút honlap egyoldalas összefoglalójából:

"A 2017. évi forgalomszámlálás adatainak feldolgozása megtörtént. Végeredményben összesen 1088 keresztmetszetből érkezett be feldolgozható adat.

A korábbi évek adatainak felszorzása és a nem mért szakaszok forgalmának megbecslése után pedig a 2017. év végi közúthálózat teljes egészére,

összesen 6820 keresztmetszetre adtunk meg átlagos napi forgalmat. A mért keresztmetszetek aránya 16 % volt."

 

Értem az üzenetet, vagy érteni vélem...

Előzmény: Fradista Utazó (40413)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 40413

Én már rutinból csak azokat a sorokat néztem, ahová az van írva, hogy "mért", és legalább 183 nap. A többi az maximum iránymutatásnak jó. 

Előzmény: dimelo (40412)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 40412

Köszi a belefektetett energiát, munkát!

Engedelmeddel elmentettem.

Kommentjeidet érdekes lesz újraolvasni, mondjuk 5, vagy 10 év múlva.

 

Az OKA 2017 jelentős hatású "újítása", hogy az útvonalátlag-számítás korlátos.

A jármű darabszámnak és az össztgk-nak nincs számított átlaga.

Minthogy útkapacitás átlag sincs... (ez még hagyján)

 

Így az egységjárműből kellene kockázatos következtetéseket levonni.

 

Mivel az adatoknál 5-ből 4 nem számlált, hanem előző évekből felszorzott,

így hozhatják magukkal a rögzítéskor elszenvedett hibákat, hiányokat, torzulásokat is.

 

Kezd hasonlítani az időjárás-jóslatokra.  Vagy lesz eső, vagy nem.

Előzmény: Roger Preed (40411)
Roger Preed Creative Commons License 3 napja 0 2 40411

És akkor az épülő útszakaszok:

 

M3:

Miskolctól kifelé 8-12 ezer E/nap forgalom. Ahogy írtam, ide a 21-es út mintájára kéne a fejlesztés.

 

M25:

A Füzesabony-Eger szakasz sem túl erős, ide kicsit luxusnak érzem a 2*2 sávos kialakítást.

A korábban emlegetett Bátonyterenye-Ózd M23-M25 ötlet meg kész agyrém.

 

M8:

Városlődig erős a forgalom, addig biztosan folytatni kéne a 2*2 sávos kialakítást. Utána én Somlóvásárhelyig vagy Tüskevárig talán folytatnám, de onnan tovább felesleges.

A Körmend-oh szakaszon meglepően alacsony a forgalom, talán nem lesz gond a félpályás kialakításból, viszont eléggé sok kitelepülés el lesz kerülve.

 

M10/M102:

A 117-es útig stabilan 10 ezer feletti forgalom a 10-es úton, ott kb feleződik.

A 112-es úton Perbálig erős a forgalom utána viszont nem igazán erős.

Gondolom itt a Nyugat-Európa felé menő forgalom az, amiért az M102 van preferálva az M10-el szemben, érdekes lesz látni hogy a fejlesztés hatására hogy alakul a forgalom. Feltételezem egy idő után meg kell építeni mind a két utat.

 

M44:

9000 E/nap átlagban, Kecskemét közelében értelemszerűen a legerősebb. Tartom magam ahhoz, hogy Békésszentandrásig maradhatott volna a 44-es út 2*2 sávos bővítése, onnantól 2*2 sávos elkerülők építésével kellett volna építkezni.

Ha már itt tartunk, akkor viszont meg kéne építeni az M44 végpontjától az országhatárig a teljes utat 2*2 sávosra, mindenféle szintbeli csomópont nélkül.

 

M47:

Berettyóújfalu és Hódmezővásárhely között gyakorlatilag nincs forgalom, felesleges ide autópálya, főúti elkerülőkkel sokkal hasznosabb lenne operálni.

 

Távlati M8 és társai:

Az 52-es úton 8-10 ezer E/nap forgalom van Dunaföldvárig. A 441-es úton halad 9-12 ezer E/nap.

A Dunaújváros-Kecskemét-Szolnok szakaszon lassan esedékes lesz elkezdeni valamit, bár ide még erősnek érzek egy 2*2 sávos autópályát.

Dunaújváros és Székesfehérvár között nincs sok forgalom a főutakon (62-63-64), ezen egy kicsit meg is lepődtem, kérdés itt egy normális kiépítésű út mennyire látna el egy gyűjtőér funkciót - valamint mennyire hiányozna ez a szakasz, ha a többi meglenne.

A Székesfehérvár-Győr kapcsolat erős, pontosabban a Fehérvár-Mór és a Győr-Pér szakasz. 2*2 sávos bővítés, elkerülők!

A 72-es és 710-es utakon van forgalom, erős szezonalitással. A Lepsény-Veszprém szakasz kéne 2*2 sávon.

Csülkös.Pantani Creative Commons License 3 napja 0 0 40410

Ez kimaradt :)

 

Szükséges ?..........................Nem...

Tegnap este 18 után nem sokkal egy M7/M0-Pestimre  vagy   M7/M1/Rákóczi híd/M5-Pestimre volt a kérdés...

Mindkettő 50 perc felett volt mind a Wazze, mind a Googlemaps szerint...

Hát a végén, több mint 1 óra lett és nem értem el a Kika/ED 19 órás nyitvatartását...

De persze Mohácsra kell a híd és nem a Galvanit kell megépíteni.....

Valamikor 2030 tán állítólag el is készül....

Előzmény: trizs77 (40396)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 40409

OKA 2017  13. oldal

 

"A 2015. évtől kezdődően az elektronikus díjfizetési rendszert üzemeltető Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatszolgáltatásaként

a fix telepítésű főúti számlálókeresztmetszetekből származó forgalmi adatok (a 2017. évben 47 db keresztmetszetben) is beépítésre kerültek.
A 2017. évtől kezdődően a Rendőrség által üzemeltetett VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat fix telepítésű számlálóhelyeinek forgalmi adatai is

bekerültek a feldolgozásba, a 2017. évben 102 mérőhellyel."

 

Ezek bekerültek, mégis csak a mérőhelyek 16 %-án mértek.

Hogy lesz ebből 5 évenkénti "gördülő" számlálás a teljes hálózaton?

Előzmény: dimelo (40393)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 3 40408

Díjaznám a humorod, de az empirikus tapasztalatok szerint minden pontban igazad van.

 

Még jó, hogy nem képzelem magam gonosz ballib médiának...

 

Néha nekem is felrémlik ez a "hacsak"...

Előzmény: troglodita (40398)
Roger Preed Creative Commons License 3 napja 0 0 40407

Évek óta terv, hogy a veszprémi szakasz rendbe lesz téve, különszintű csomópontokkal, végig 2x2 sávval.

Csak valamiért nincs meg a politikai akarat hozzá, hogy elkezdjék.

Előzmény: v_peti (40406)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!