Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 5 perce 0 0 36734

csak úgy csendben kérdezem, hogy milyen autós az, aki azon a sz@ros ötezer forintos (éves!) megyei matricán spórol...

Előzmény: Mr Reacher (36727)
dimelo Creative Commons License 5 perce 0 0 36733

Pontosabban román rendszámú.

 

2010 OCF szerint (nem volt megyematrica) a 405-ről a régi 5. úton is átevickéltek az M0-ra.

 

2015-ben napi 2000 db közlekedett a 4. főúton, most mi ebben a csoda?

Talán nem Budapest a magyarok fővárosa? :)))

 

OKA 2014: Vecsés 400. út  11745 ÁNF

OKA 2015: Vecsés 400. út  14485 ÁNF

 

Döntse el mindenki, magyar vagy külföldi a növekedés oka...

Előzmény: Mr Reacher (36730)
troglodita Creative Commons License 15 perce 0 0 36732

külső rendezőpályaudvaron

Előzmény: troglodita (36731)
troglodita Creative Commons License 15 perce 0 0 36731

dzsízösz, át a már amúgy is többszintes külső pályaudvaron...

Előzmény: cyber.greg (36729)
Mr Reacher Creative Commons License 20 perce 0 0 36730

Napi 1000-1200 román autó megy naponta Budapestre?

Előzmény: dimelo (36728)
cyber.greg Creative Commons License 30 perce 0 0 36729

Megvan a terv :)

http://siskom.waw.pl/mapy/trasa-ns/trasa-ns.pdf

Ha lehet hinni ennek a borzasztó felbontású PDF-nek, a csomópont után vesz egy hirtelen jobbost, átmegy a vasúton, és úgy tovább.

Még nem tudni, mikor épül tovább.

 

Nem tanultam meg lengyelül, csak megkérdeztem angolul a skyscrapercity fórumon.

Itt az egész projekt: http://siskom.waw.pl/trasa-ns.htm

Előzmény: tocsikolnak (36723)
dimelo Creative Commons License 30 perce 0 0 36728

Aki túlmegy, de azok a 405-ön mennek...

Előzmény: Mr Reacher (36727)
Mr Reacher Creative Commons License 1,5 órája 0 0 36727

(Pl. Romániából tuti nem vesznek megyematricát és ez napi 1000-1200 szgk.)

 

Aki túlmegy Budapesten, az megveszi az országos heti matricát.

Előzmény: dimelo (36726)
dimelo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 36726

A lámpa több, mint 10 éve rongálja az arra járók idegrendszerét és duzzasztja a forgalmat.

Az Üllő-Vecsés belforgalom látványosan megnövekedett, amióta a megyematricát bevezették.

 

A kettő együtt hat. (Pl. Romániából tuti nem vesznek megyematricát és ez napi 1000-1200 szgk.)

 

A megoldással egyetértek: M4.

 

De emlékezzünk: kb. 25 éve döntöttek arról, hogy "tehermentesítik" a Vecsés-Pilis szakaszt.

Megépítették a 405. utat. Sokak szerint ez "életmentő" megoldás volt. Nekem egyszerű gyávaság, vagy rosszabb...

 

Mert 10 év múlva mégis építeni kezdték az M4 Üllő-ig tartó nyúlványát, azután jött a Pilis-Sukoró telekcsere megtorpedózása

és ezzel (meg a 405-re hivatkozással) beszívatták a környéket szumma 25 évre!

 

"Köszönjük" az egész térség nevében ezt az "odafigyelő gondoskodást"!

 

 

Nem tudom milyen kitüntetést kaphatott a 90-es években a "zseniális" ötlet  szerzője...

De az most láthatjuk, mennyit is ér egy gyümölcsöskert: Van akiknek 4 év börtönt, az ottélőknek +10 év  szenvedést...

 

És vannak akik röhögnek minden érintett sorsán...

Előzmény: radio100jozsi (36724)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 36725
radio100jozsi Creative Commons License 12 órája 0 1 36724

A Vecsés-Üllő zsúfoltság nem a fizetős út miatt van, vicc is volna a rendszer ingázóknál, ha valaki nyamvadt évi 5000 Ft-on spórolna, főleg úgy, hogy Budapest környékén nagyon sok autópályára használható így a megyei matrica. Ami miatt nagyobb ismét a forgalom, az a lámpa, ami a jelenlegi autóút végén van az Üllő/Gyömrő csp-ban, ami mindkét irányban elég nagy dugót tud okozni, és így időben elveszti a hosszabb út (az elkerülő) még a nagyobb sebesség okán jelentkező időnyereséget is. Érdemi javulás az M4-es teljes Ceglédig történő átadása fog jelenteni, na akkor már nagyon nem fogja megérni a régi falujárós úton haladni. 

Előzmény: Samott (36715)
tocsikolnak Creative Commons License 16 órája 0 0 36723

nincs ott semmi felesleges,

es az elotte (ENY) levo parkon keresztul belevezetheto a 634-esbe .

Előzmény: cyber.greg (36722)
cyber.greg Creative Commons License 17 órája 0 0 36722

Igen, az S79 északi végére gondoltam.

A déli végén és az S2-nél látszik, hogy elvben van hely a folytatásnak, de itt az északin van négy olyan fel/lehajtó ág, ami teljesen felesleges.

(Ha alagútban akarna továbbmenni, akkor eleve rosszul építették meg az egész csomópontot)

Előzmény: troglodita (36717)
tocsikolnak Creative Commons License 19 órája 0 0 36721

nem tudom , csak  elkepzeltem :)). de mellette el pl. vagy meg elotte fel vissza.

Előzmény: troglodita (36720)
troglodita Creative Commons License 19 órája 0 0 36720

Már ne haragudj, de hova a pék f@szába? Max. a már szintén föld alatti Warszawa Centralna mellé/alá/mögé...

És igen, Varsó az élő példa arra, hogy minimális természetföldrajzi nyomás mellett is hogyan kell és lehet elkúrni egy nagyváros közlekedését ;-(((

Előzmény: tocsikolnak (36719)
tocsikolnak Creative Commons License 19 órája 0 0 36719

Fold alatt fog tovabb menni, nincs benne semmi hiba.

Előzmény: troglodita (36717)
tocsikolnak Creative Commons License 19 órája 0 0 36718

Szolnokrol volt szo, nem Vecsesrol.

Előzmény: Samott (36715)
troglodita Creative Commons License 19 órája 0 0 36717

erre gondolsz?

értelmes nagyon ;-)))

Előzmény: cyber.greg (36714)
tocsikolnak Creative Commons License 19 órája 0 0 36716

S79 - tulajdonkepp csak seged ut a repterre ill. a korgyuru deli szakaszara (ami itt az S2/S79 kozosen szamozas szempontjabol) , ez a funkcioja, repteri gyorsforgalmi ut.

 

S2 (A2) egyelore ott allt meg szinten a repulotertol; majd meg tovabb keletre: korgyuru deli es delkeleti szektorai, aztan ujra A2 -kent Belorusszia fele.

 

S8 - Az 7-es fouttal kozos szakasza van a korgyuru elott, majd  az S2/S8 kozos szakaszakent a korgyuru delnyugati szektorat adja, aztan az A2 kivalasa utan a korgyuru nyugati es eszaki szakaszaikent utan halad tovabb, majd utana Litvania fele.

Amit te latsz, hogy az S8 egyenesen beszalad a varosba, oaz mar az ujra "onallo"  7-es fout (Szlovakia - Krakko - Varso - Balti-tenger) es atvag a varoson. Virtualisan, a bonyolultnak tuno utszamozas nelkul, beszalad egy autout a varosba es veget er, ilyent mashol is latni, Mo-on is.

 

Mas filozofia, az utak szamszerinti folytonossagat megtartjak az utvonal elejetol vegeig, ha kozos szakaszok vannak, korgyuruk vannak akkor is. Ha valami egy darabig Express ut (autout) vagy autopalya, akor is marad  szam csak az valtozik hogy eppen pl. 2-es ut, S2, vagy A2 a neve.  

Előzmény: cyber.greg (36714)
Samott Creative Commons License 20 órája 0 0 36715

De jo is lenne, de miota fizetos az elkerulo azota ujra zsufolt Vecses es Ullo is. Volt par jo evunk. Aztan elkurtak.

Előzmény: tocsikolnak (36663)
cyber.greg Creative Commons License 21 órája 0 0 36714

Itt vagyok éppen Varsóban, és egészen megdöbbentő, hogy a repülőtér környékén három autópálya is gyakorlatilag a semmiben végződik.

A legdurvább példa a városhoz legközelebb eső sarok, ahol a csonka irányokban is megvan fel- és lehajtó, miközben egy frissnek tűnő irodaház van közvetlenül az aszfaltcsík után.

Annyira kíváncsi lennék, mi volt itt az elképzelés :)

 

Lehet, hogy a Skyscrapercity fórumon valaki többet tud, de nem tudok lengyelül.

Fradista Utazó Creative Commons License 25 órája 0 2 36713

Egy jó kép a Köln-Bonn autópálya (a mai A555) szélesítéséről, 1966-ból. Az autópálya eredeti kiépítését az előzményben láthatjátok. A hatvanes évek átépítéséig megmaradt a 2×2 sáv, de elválasztás nélkül, ahogy eredetileg, 1932-ben, megépült. A hatvanas években Köln és az akkori nyugatnémet főváros Bonn közt már elég nagy volt a forgalom. Ekkor építettek egy második pályát, és 2×3 sáv + leállósávos kivitelre alakították át az autópályát. 

Előzmény: Fradista Utazó (36514)
NBagó Creative Commons License 1 napja 0 0 36709

Bocsi,valóban nem olvastam,ezért nem is "kritika" volt a beírásom,csupán itt kapcsolódtam be a fórumba.ha időm lesz,akkor átnézem jobban a beírásokat,véleményeket.

Előzmény: Mash_bakter (36707)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja -2 1 36707

Néha azért olvasol is a felső 5 hozzászóláson kívül mást is?

Igaz kaptam rá 2 mínuszt, de ettől még igazam van :)

 

 

Mash_bakter  3 napja    -2 0 36683

van 2 üres Duna hídunk, most épül a 3. először arra kellene a forgalmat tenni

és pont leszarni a román/szerb/balkán teherautósok érdekeit...

 

0. step az M4 végig....

1. step nálam az Egér-Szolnok-Kecskemét-Dunaújváros-Veszprém M8-as út

így tehermentesülne jelentősen az M0-ás és az M7-es Pest-Siófok szakasza

Előzmény: tocsikolnak (36681)

Előzmény: NBagó (36706)
NBagó Creative Commons License 1 napja 0 0 36706

Bocsi,hogy beleszólok,de egy hídnak önmagában a forgalmi adata nem mondd semmit addig,amíg nem képezi egy útnak a részét.Egy hálózatnak a részét.Ha elkészülne az 8,M9 akkor a Pentele híd,és a Szt László híd is már forgalmat bonyolítana le,mint így önmagában.Sőt megváltozna az egész forgalom szerkezet országosan,és az M0-ás is tehermentesítődne.De van egy becsípődés,miszerint csak Bp centrikusan ,és viszonylatban  fejlesztik az infrastruktúrát.

Előzmény: mash.69 (36703)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 36705

Ismerem a forrást, kár, hogy még nekik sincsenek frissebb adataik.

hiszen ők is Közúti Adatbankét használják.

 

Az utolsó Pentele-híd nélküli év 2006 volt.

Akkor a dunaföldvári hídon:

           összes  egységj.  összteher  szgk  kistgk      busz      közép  nehéz pót nyerges spec.

2006  11614  15375     2365     7605 1402    134 0     461    536 564   799     5

2015     6447    7756        799       4199  1217       93 0      140      89  124    444      2

 

közelítően átlag 50 %-os csökkenés, a teherforgalom még erősebben csökkent.

Előzmény: mash.69 (36703)
mash.69 Creative Commons License 2 napja -1 0 36704

nézegettem a weblapjukat és van ilyen adat is:

http://webmap.lechnerkozpont.hu/webappbuilder/apps/foldgomb1708/

 

Előzmény: dimelo (36702)
mash.69 Creative Commons License 2 napja -2 0 36703

én is nézegettem az adatokat, csak itt:

 

 

http://portal.lechnerkozpont.hu/arcgisportal/apps/webappviewer/index.html?id=243acfd4a3d241f1b744a12d3c140123

 

ha jól olvasom ez 2014-es adatokat hoz 

az lenne  a jó, ha lenne olyan adat a Földvári hídról, amikor még nem volt a Pentele híd...

akkor ott jóval 10 ezer felett volt a forgalom, ami most eloszlik???

Dunaújváros nagyváros, sokan járhatnak oda melózni, de akár bevásárolni is....

 

Lent Bajánál is érdekes a a forgalom: délről indulva észek felé

Külterületi út száma: 51     Átlagos napi forgalom 2516 E/nap Nehézgépjármű forgalom 166 j/nap

Külterületi út száma: 5506 Átlagos napi forgalom 3049 E/nap Nehézgépjármű forgalom 136 j/nap

Külterületi út száma: 5501 Átlagos napi forgalom 2886 E/nap Nehézgépjármű forgalom 194 j/nap

Külterületi út száma: 55    Átlagos napi forgalom  5866 E/nap Nehézgépjármű forgalom 606 j/nap

Külterületi út száma: 51    Átlagos napi forgalom 7676 E/nap Nehézgépjármű forgalom 541 j/nap

Belterületi út száma: 55    Átlagos napi forgalom 5716 E/nap Nehézgépjármű forgalom 662 j/nap  (2014)

a legvaskosabb forgalom észak felől jön, Sükösd irányából, ahol 2 irányból jöhet a forgalom

Külterületi út száma: 51    Átlagos napi forgalom 4290 E/nap Nehézgépjármű forgalom 390 j/nap

Külterületi út száma: 54    Átlagos napi forgalom 3451 E/napNehézgépjármű forgalom 293 j/nap

a 2 bejövő út forgalma szinte dekára megegyezik a Baja felett mér forgalommal

 

 

De jó lenne ha lenne ilyen térkép 2014/2015/2016-ra is és lehetne látni a változást....

Előzmény: dimelo (36702)
dimelo Creative Commons License 2 napja -1 0 36702

Kicsit belemerültem a viszonylatba:)

 

A 48 ezer lakosú Dunaújvárosnál a híd sehonnan sehova vezet, mégis a legizmosabb rajta a forgalom. (A 2x2 sáv kapacitásának töredéke.)

De minél délebbre haladunk annál kisebb forgalom halad át a hidakon

Kis kivétel a 37 ezres Baja (55. út)

Megfelelő úthálózati csatlakozás csak a 61-52. utaknak és úgy-ahogy az 55. útnak van.

(Ezért nevezhető félcsatlakozásnak a 62-es is Dunaújvárosnál)

A KÉK színű mellékutak forgalma kisebb, mint 1000 /nap.

 

Összességében az 51-es forgalma csenevész, hiszen a távolabbi célpontokhoz az M6 nem nagy kerülő és sokkal gyorsabb.

 

Kalocsánál meg kell oldani a déli elkerülőt is, bár  "Font"-os képviselők szerint:

Az elkerülő úttal kapcsolatban: az önkormányzat tegye meg a szükséges kezdeti lépéseket, mert ő csak konkrét, létező,  folyamatban lévő ügyet tud támogatni.

Megjegyezte, nem sok esélyét látja egy teljes elkerülő út építésének, a meglévő szakasz mellé a Foktői útról Bátya felé kivezető utat tud maximum elképzelni.
Hangot adott annak a véleményének is, hogy egyáltalán nincs meggyőzve arról, hogy a kalocsaiak többsége  szorgalmazza az elkerülő út megépítését,

több vállalkozó a város kiüresedését prognosztizálja ennek esetleges elkészülése után.

 

Ez a nyilatkozat még a híd építés bejelentése előtt történt?

 

Az M9-nél abbahagyták az 54-út összekötését. Hogyan lehetne elhinni, hogy majd 100 milliárdokat költenek a hiányzó útkapcsolatok kialakítására?

Ebből a szempontból a mohácsi-hídnak esélye sincs... hacsak nem, majd Mr. S. Csanyi...

 

Halkan kérdezem: miért is kell Pesttől délre 20 km-enként híd,

ha északra 50-55 km-enként van? (ha megépül Komáromnál...)

 

Előzmény: Mash_bakter (36674)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 36701

Kicsit furcsa helyen viszik azt a 8-ast ... át egy tavon, fel egy dombra.

Előzmény: Mash_bakter (36699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!