Keresés

Részletes keresés

Samott Creative Commons License 1,5 órája 0 0 38260

Ize, te hol elsz, a mult evtizedben? Minden telefonban van GPS es minden telefonra telepitheto Waze. Laptop, meg dedikalt, kulon frissitgetendo GPS keszulek? Papir terkep?

Előzmény: Hírfigyelő (38257)
trizs77 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 38259

 

 

 A XXI.század útépítési igazodáa előírása az ökörhugyozás ?

 

Az újonnan épített útjaink olyan girbe-gurbák mintha János bácsi berúgva rajzolta volna a térképre a követendő nyomvonalat.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 6 órája 0 0 38258

Megleltem a NIF térképét a teljes M85-ös gyorsforgalmi út építési-fejlesztési tervéről: >>

 

Előzmény: Mash_bakter (38256)
Hírfigyelő Creative Commons License 6 órája 0 0 38257

Nem azt írtam, hogy egyáltalán nem szabad GPS-t venni, hanem azt, hogy a vásárlásánál rendkívül körültekintőnek kell lenni a sok gagyi cucc miatt, mivel mindnek húzós az ára, és nem mindegy milyet szerzünk be az autóba. (Laptopra telepíthető GPS-alkalmazás meg azért nem jó, mert a GPS-re az autóban van szükséged, ott pedig nem laptopozol, különben fára mászol az autóddal... . :-O! Gép mellett ülve előzetes tanulmányozásra persze elmegy, de mire az autóba ülsz, addigra felejthetsz is a látottakból... .) Meg alternatívaként megemlítettem még a jó minőségű frissített térképeket, mai napig használható beszerzési forrással együtt. Ha jól tudom, attól a bolttól postázva is lehet rendelni, email-ben és telefonon át is!

 

Nyírkarta Kft. és Térképbolt
Cím: 4400 Nyíregyháza, Selyem u. 20.

Tel./Fax: +36 (42) 404 896
Mobil: +36 (30) 9 436 836
Webshop: www.terkepdiszkont.hu
Weboldal: www.nyirkarta.hu
E-mail: info@nyirkarta.hu
Cégvezető: Vajda Béla

 

http://www.nyirkarta.hu/terkepbolt/

 

 

<--- Na itt is van az elérhetőségük, ha igazán jó minőségű autóstérkép kell valakinek.

Előzmény: Mash_bakter (38254)
Mash_bakter Creative Commons License 17 órája 0 0 38256

jó olcsón élpült...  

A 4,6 kilométer hosszú, kétszer két sávos út 13,8  milliárd forint költségvetési forrásból valósult meg.

 

Részletezte: 4,5 kilométer hosszan kétszer két sávot építettek,  1,6 kilométer hosszan kétszer egy sávot, amellyel biztosított lett  az összeköttetés a 85-ös úttal. Két körforgalmat, három felüljárót,  egy aluljárót és 1,2 kilométer hosszú kerékpárutat építettek.  Utóbbit Jobaháza és Farád között.    

 

 

mondjuk a 3 felüljáró biztos megdobja az árat... 

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/4-honappal-a-hatarido-elott-adta-at-a-strabag-es-belfry-az-m85-os-uj-szakaszat

 

 

itt kicsit bővebben megy a duma és több a kép, van térkép is.

http://static.regon.hu/ma/2017/12/tn2-terk.png

 

Előzmény: rm40 (38250)
Mash_bakter Creative Commons License 17 órája 0 0 38255

hopp, most linkeltek neked:  4,6 kilométer hosszú elkerülőt

M85 Csorna

Előzmény: dimelo (38243)
Mash_bakter Creative Commons License 17 órája 0 1 38254

lehet nyomni a mínuszokat, de nekem régi ilyen a fórum:

 

Előzmény: Mézgár (38253)
Mézgár Creative Commons License 17 órája -1 1 38253

Don't feed the troll, Mr Reacher! Ahogy a müvelt angol mondana ;)

Előzmény: Mr Reacher (38251)
Mr Reacher Creative Commons License 18 órája 0 0 38252

Remélem, hogy késni fognak vele.

Előzmény: Hírfigyelő (38249)
Mr Reacher Creative Commons License 18 órája 0 2 38251

Mondom, hogy a waze és a google map (amivel itt virítasz a fórumon) ugyanazt a térképet használja.

Előzmény: Hírfigyelő (38248)
rm40 Creative Commons License 18 órája 0 0 38250
Hírfigyelő Creative Commons License 18 órája -1 0 38249

De mit gondolsz, a 23-as és 25-ös utakat 1-2 éven belül befejezik, vagy ettől rövidebb idő alatt is meglehet a felújításuk?  (Nem fognak csúszni?)

Előzmény: Mr Reacher (38247)
Hírfigyelő Creative Commons License 18 órája -2 0 38248

Köszönöm a tanácsot, de ezekről nem tudom mit gondoljak, mert ahhoz képest hogy drágák, elég sok zsákbamacska is akad közöttük.

 

Alig fél éve volt, hogy egyik ismerősöm vett egy GPS-t 50000 Ft.-ért, elment vele a spanyol-francia határra, és amikor már a Pireneusok spanyol oldalán volt, a GPS-e még mindig a határ francia oldalán mutatta a helyzetét. Aztán hazajőve bevitte a GPS-t egy számítógéptechnikushoz, aki tett rá neki a hardverre egy firmware frissítést, meg egy GPS-szoftvercserét csinált még meg rajta. A GPS-e jó lett, de a frissítés szakival +20000-be került bele neki. Úgyhogy mire a bolti friss GPS-e hasznavehető minőségű lett, az 50000+20000=szumma70000-be fájt neki... !

 

Másik cifra GPS-es eset: a barátomék elvitték javíttatni mert elromlott, de kiderült hogy alig 1 évesen hardverhibás. Szaktanács: "Vegyél helyette újat!" (Az a készülék is 55000 Ft.-ba került, az új is majdnem annyiba fájt neki. A régi egyik napról a másikra romlott el (nem kapcsolt be..)!

 

Szóval lehet szó GPS-ről is, csak nagyon oda kell figyelni a színvonalára, mert különben igencsak erősen ütős anyagi meglepetések érhetik az embert... :-O!

 

Ehhez képest ott van Nyíregyházán a Selyem u. 20. alatti Földgömb-Térképbolt, tele van mindig naprakész friss autóstérképekkel, csak már régen jártam benne, és még nem vettem meg a legfrissebb várostérképeket (2-3 db-ot, pár közeli városról), mert azok mindössze 1-2 ezerbe kerülnek csak, és jók. Valószínűleg rövidesen be fogok hozzájuk nézni... ! (Ott egyébként régi, titkosításból feloldott katonai topográfiai térképszelvények is vannak, 1:100000, 1:50000, 1:25000, és 1:10000 méretarányokan. Ezeken ugyan csak a régebbi utak vannak meg, de azokon viszont még az útszélességet is feltüntetik. Darabjuk 1500 Ft. körül mozog. És abból is csak az az 1-2 darab kell, amire részletesen szükségünk van. Én és a szüleim ezeknek anno még a Nagypapáról ránk maradt kárpótlási földek beazonosításánál vettük nagy hasznát, az 1:25000-es részletes változatoknak. -- Kár hogy rossz volt a megtérülési arány: a kárpótlási földért kapott pénzből 1994-ben egy új vezetékes telefonvonal ára jött ki, ezzel el is ment a földért kapott 65000 forint... . :-(! -- Egyébként mivel részletesek, sok helyen hasznukat lehet venni! ;-)!)

Előzmény: Mr Reacher (38245)
Mr Reacher Creative Commons License 20 órája 0 0 38247

A waze és a google már szimbiózisban van egymással, egy a motorjuk, ezért is ajánlottam neki, hisz a google-nak hisz.

 

Annál a miskolci kereszteződésben a jobbra elterelés tényleg ciki, ha valakinek nincs helyismerete. Egy vasútvonalon kellene átkelni, de viszonylag nagy távolságra lévő felül-, és aluljárók vannak csak.

Előzmény: Mash_bakter (38246)
Mash_bakter Creative Commons License 20 órája 0 1 38246

Szerintem jó lesz neki a goggle street view is neki...

:)

 

ő ezeken a helyeken max képzeletben jár...

Előzmény: Mr Reacher (38245)
Mr Reacher Creative Commons License 20 órája 0 0 38245

Őt javaslom neked.

Előzmény: Hírfigyelő (38236)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája 0 0 38244

Itt van a 23-as -25-ös főutak hivatalos fejlesztési terve:

23. sz. és 25 sz. főutak Bátonyterenye - Ózd közötti 2x2 sávos fejlesztése - 23. sz. főúti (K023.01.) és 25. sz. főúti (K025.04.) szakasz KÖRNYEZETI HATÁSTANULMÁNY KÖZÉRTHETŐ ÖSSZEFOGLALÓ

http://www.kormanyhivatal.hu/download/2/99/53000/161220_23_25_KOF.pdf

 

Hozzá egy jól kinagyított nagy felbontású hivatalos fejlesztési térkép is:

 

<-- Ebből bővebbet is meg lehet tudni a felújítás részleteiről.

Előzmény: Hírfigyelő (38237)
dimelo Creative Commons License 23 órája 0 0 38243

Szép, szép, de ne a jövőről értekezzünk. (Majd  a választások utáni első kormányhatározat lesz mérvadó...)

 

Van a cikkben az állítás az elmúlt 7 évről....

Jelezd, ha válaszolt a NIF.

 

Eszembe jutott még egy építés:a Nyíregyháza Nyugat elkerülő (338. út)

Előzmény: Mash_bakter (38242)
Mash_bakter Creative Commons License 23 órája 0 1 38242

Unalmamban gyorsan írtam is a NIF-nek egy emilt, majd megosztom a választ.

 

Amúgy itt vannak a tervek

https://nif.hu/app/uploads/2017/12/nif_terkep_fejlesztesek_2017-v2-notitle_jav_logo-nelkul.jpg

ezen a térképen is lehet látni, hogy mi az a Zöld, ami már elkészült...

 

itt vannak a tervezett felújítások

https://nif.hu/app/uploads/2017/12/mk_terkep_100mrd_top15_top16_orszagos2_20171212.jpg

tök látványos a kép, jól nagyítható, ami nekem hiányzik, hogy a 3 szín jelzés mögé miért nem lehet egy össz km.t is írni

 

 

 

elkészült a nyíregyházi mező utcai új csomópont... erről is úgy kellett vadásznom anno egy térképet...

5 kép, 1 az útról 4 az átadokról :)

ahogy nézem a balra kanyarodás nem lett gyorsabbb, mert ránézésre egy 2-300 méteres sor áll,

de lehet még hosszabb is, csak nem fért a képre....

lehet talán ha 2 balra kanyarodó sáv lenne, akkor gyorsabban haladna a forgalom?

van esetleg itt valami helyi "menő", aki leírja, hogy miért így kkészült el?

https://nif.hu/2017/12/atadtak-a-nyiregyhaza-mezo-utcai-csomopontot/

 

 

Előzmény: dimelo (38241)
dimelo Creative Commons License 23 órája 0 0 38241

Az útépítés volumenéhez:

 

Micsoda nyelvi bravúr!!!

2010 óta mintegy 670 kilométernyi új útszakasz készült el az országban 1175 milliárd forintnyi értékben.

Kis matek by Wikipédia:

2010 végén 1290 km gyorsforgalmi (Jóindulattal, mert a 2011-ben befejezett 31 km még az előző ciklusban indult...)

2017 végén 1485 km

különbözet:   195 km

 

Hol épült még 475 km új útszakasz Magyarországon?

 

Néhány elkerülőről tudok:

Mórahalom, Nagyatád, Marcali, Zalalövő, Nádasd, Debrecen, Komárom, Székesfehérvár, Márkó (ez együtt legfeljebb 70-80 km)

 

Szóval még 400 km új út...

 

Aki tud ilyenekről, tegye hozzá....

Előzmény: Mash_bakter (38219)
troglodita Creative Commons License 24 órája 0 0 38240

A tervezés tervezésének megtervezése nagyjából két és fél milliárdból kihozható, de mi ez ahhoz képest, hogy Hugó aranytojást tojik minden nap ;-)

Előzmény: mash.69 (38239)
mash.69 Creative Commons License 24 órája 0 1 38239

akit érdekel itt a pontos link:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:498244-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

a lényeget kiemelem:

A 23 és 25 sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti fejlesztése kapcsán a főutak rekonstrukciójához szükséges tervezési és engedélyeztetési feladatok ellátása az alábbiak figyelembevételével, a közbeszerzési dokumentumokban részletesen meghatározottak szerint:

A 23 és 25 sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti fejlesztése kapcsán a főutak mintegy 70 km hosszú szakaszának rekonstrukciójához a meglévő tanulmányterv és Környezeti Hatástanulmány (KHT) és Natura 2000 hatásbecslés átdolgozása a környezetvédelmi engedély módosításának megszerzésével, valamint az engedélyezési terv, kisajátítási terv, és kiviteli tervdokumentációk elkészítése, a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzésével.

A főutak tervezési szakaszhatárai:

23 sz. főút: 0+000 - 32+270 kmsz között; 25 sz. főút: 44+396 - 82+067 kmsz között. (Tájékoztató adat.) A kezdőszelvény a jelenleg meglévő 21-23 sz. főutak, illetve a 21 sz. főút és a tervezendő Bátonyterenyét elkerülő szakasz metszéspontjai, a tervezési szakasz végszelvénye a 25-26 sz. főutak csomópontja.

A feladat részletes ismertetését a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

 

ami nekem fura:

II.1.5)Becsült teljes érték vagy nagyságrend

 

régen se volt a tervezésre becsült érték?

 

Előzmény: mash.69 (38232)
dimelo Creative Commons License 24 órája 0 0 38238

Ettől kezdve nem Simicskáról van szó.

Koncentrálni lehet a kormány állításaira és lépéseire.

Ki lesz és mikor az új kivitelező?

Előzmény: Hírfigyelő (38233)
Hírfigyelő Creative Commons License 27 órája 0 0 38237

Na ez egy jó hír. Bekötik Ózdot is gyorsabban elérhető módon. :)

 

Akkor a leírás szerint valami ilyesmi lesz a terv: >>

 

Ha jól néztem a leírást, akkor viszont a 23-as és 25-ös főutaknak csak a Bátonyterenye-Ózd útszakaszról van szó.

[?] Viszont nem látok benne utalást a 25-ös főút Ózd-Bánréve szakaszának a felújítására, pedig egyúttal akkor a felújítást kivihetnék a 26-os főútig és vele együtt határátkelőig is. Miért nem fejezik be a nagy művet ezzel a "nyúlfarknyi" 13-14 km-rel??

Előzmény: mash.69 (38232)
Hírfigyelő Creative Commons License 29 órája -1 0 38236

Nem a Vologdán, mert azt egy másik Miskolci utamról már felismerem hogy melyik. Ahol én mentem, az az Ipari Emlékpark (vagy Kohászati Emlékpark) mellett is elhaladt, és Diósgyőr főutcáját dél felől értem el a déli elkerülő nyugati szakaszáról, de feltétlenül Ruzsinszőlő és Vargahegy után, mert azt nem érintettem, tehát a déli elkerülőre valahol, egy Diósgyőr főutcájától délebbre eső mellékutcából hajtottam rá, ami előtt egy vasúti átjárón és utána egy belvárosinak kinéző panelházas beépítésű városrészen (Avas?) mentem át. És a vasúti átjárónál közelről ui. az Avas városrész hosszan a hegyoldalban elnyúló panelházait láttam az úttól alig 1 km-re kb. dél felé.

 

Ez volt az elterelés kezdőpontja, jobbra letéréssel:

Innen 1 km-re jött a lépésben haladás egy balra leágazásig, aztán egy külvárosi rész, aztán a belváros egy része, aztán ott megint egy rendőri terelés, aztán a panelházas rész (valahol itt volt a "Szinvapark -->" felé mutató útjelzés, de ott egyenesen mentem tovább), aztán utána következett a második lépésben haladós rész, utána egy vasúti átjáró után 1km-rel jobbra megint egy belvárosias rész, aztán az Ipari Emlékpark, utána pár kilométer után jutottam el a déli elkerülő Ny-i részéig (de Ruzsinszőlő és Vargahegy kihagyásával!!!), aztán a déli elkerülőn át és utána Diósgyőrön át a már ismert Lillafüredre vivő út. Kb. ebben az irányban mentem. 

 

 

"A szerpentin nem Szarvaskőnél éri el a 25-öst, hanem Felnémet közepén."

 

Oké, igaz, a Bélapátfalvára és Szilvásváradra vivő leágazással kevertem el emlékezetből. Az az út indul Szarvaskőtől 1 km-re É-ra jobbra (és nem ez), ÉK felé, és a 26-osra visz Vadna és Dubicsány közé.

Előzmény: RadiX (38234)
Hírfigyelő Creative Commons License 30 órája -1 0 38235

De Miskolcot is elláthatnák egy jobban kiépített elkerülőút-rendszerrel, domborzati viszonyok ide vagy oda. Csak két példa a domborzati viszonyok leküzdésére:

 

1. Veszprém is hegyes-völgyes vidéken fekszik, és mégis már a évtizedek óta (azaz már a szoci rendszerben is a rendszerváltás előtt is) megoldott volt az elkerülése mind északról, mind délről egyaránt.

2. Másik példa a 6-os út mecseknádasdi viaduktja, pedig az sem kétfilléres beruházás lehetett annak idején, és azért volt rá szükség, hogy az út nyomvonalán egyenesíthessenek azon a szakaszon. És ez a viadukt is "már vagy ezer éve" ott áll már a helyén.

 

Ugyanilyen viaduktok közbeépítésével a Miskolcot övező domborzati problémák is leküzdhetőek lennének, és egy ilyen nagy megyeszékhely esetében erre szükség is van.

Előzmény: troglodita (38229)
RadiX Creative Commons License 30 órája 0 0 38234

Ha a Vologdán mentél végig, akkor a lehető legrövidebb útvonalon mentél át Miskolcon, a déli elkerülőt egyáltalán nem használva, a Győri kapu és folytatása az eredeti egyenes útvonal át Diósgyőrön a völgytalpon.

 

A szerpentin nem Szarvaskőnél éri el a 25-öst, hanem Felnémet közepén.

Előzmény: Hírfigyelő (38226)
Hírfigyelő Creative Commons License 30 órája -3 0 38233

Ebben sajnos tévedsz... .. Simicska L. esetében a szavai hitelességgel van baj. Ha más személyhez lenne köthető a beruházás, aláírnám amit mondasz, de így... nem. (Tovább nem is ragozom az érintett személyét, mert az már messzebbre is elvezetne... .)

Előzmény: dimelo (38230)
mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 38232

a lényeg Simicsika kivéreztetése, hogy minél olcsóbban átvegyék azt, ami kész van....

 

Ózd bekötése is elindult...

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/elrajtol-az-ozdot-budapesthez-kozelebb-hozo-utfejlesztes

 

Előzmény: drummond (38231)
drummond Creative Commons License 1 napja 0 1 38231

Én arra leszek kíváncs, hogy az új nyertes cég mennyiért fejezi be ezt a szakaszt? Ha ehhez az összeghez hozzáadjuk ezt a 45 milliárd forintot, akkor mennyivel lesz olcsóbb az eredeti árnál? Természetesen azt is nézve, hogy az autópálya lett volna az új tervek szerint pefig autóút lesz.

Előzmény: dimelo (38230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!