Keresés

Részletes keresés

Pompiere Creative Commons License 8 órája 0 2 37459

Ma részt vettem ezen a rendezvényen.

Nem tudom, hogy hány százalékos az út készültségi állapota, de néhány szakaszon már a kopóréteg is kész. Sok helyen a zúzottköves útpadka is hengerelve van. 12 km-es útszakaszon három forgalommérő pontot számoltam össze. Ami meglepett, hogy a teljes elkerülő, eléggé magas töltésen fut. Irtó mélynek tűnnek az útról a vízelvezető árkok. Mostanában itt a fórumban többen is szóvá tették, hogy milyen magas a körhíd. Nos, a Hmvhely-Szentes vasútvonal feletti felüljáró legalább olyan magas, ha nem magasabb. Ráadásul a hídszerkezet után az északi oldalon, még emelkedik az út szintje, ami szintén érdekes. A Google légi fotóin talán nem annyira látszik, de a valóságban a kanyarok elég élesnek hatnak. Ami természetesen nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket akár százzal is bevenni. A körhídhoz csatlakozó vasút feletti híd még javában készül.

Itt hídnál valami megütötte a fülemet: azt beszélte egy kisebb csoport, hogy a Magyar Közúttól jártak kint és fogták a fejüket, hogy a tervezők ilyen meredek felhajtókat terveztek. Már előre félnek a telektől. Nem tudják, hogy mennyire lesz hatékony a téli síkosságmentesítés. Az biztos, hogy ha itt valaki az árokba kerül az nagyon megüti magát és örülhet ha egyáltalán észreveszik egy sötét éjszakán.

 

Én is készítettem néhány tucat fotót, amelyek mentesek a kerékpárosoktól. Esetleg ha igény van rá akkor feltöltöm valahová.

 

 

tocsikolnak Creative Commons License 18 órája 0 0 37458

Előzmény: strangerr (37457)
strangerr Creative Commons License 20 órája 0 1 37457

Én meg Téged nem értelek, de tisztázzuk, ezért van a fórum.

Egyszer a most kiépülő állapotról írsz (2x1 sávos elkerülő), máskor meg a távlatiról (2x2 sávos elkerülő), én utóbbiról írok.

 

Tehát ha jól értem az a kérdésed, hogy az elkerülő hogyan lesz 2x2 sávos (főút). Vagy úgy, hogy a szintbeni csomópontokból különszintűeket csinálnak (ez volt az eredeti  terv is, minden csp. különszintűnek volt tervezve), vagy úgy hogy a 2 körforgalmat turbósítják stb.

 

A különszintű körforgalomnál igen lesz egy bottleneck, na bumm 500 méteren egy sáv, de hát az egy körhíd, ott csak nem áll Neki senki előzgetni. Erre mondtam példának az M5-M43 csomópontot, ott is vannak egy sávos kiválások, az miért nem fáj, hiszen az autópálya- autópálya csomópont?

 

"Ohatatlanul torlodás lesz"

Az algyői híd jelenleg is kb 1 km-es bottleneck. Van rajta torlódás? ((már amikor éppen nem csinálják a dilatációt:))

 

str

Előzmény: Mash_bakter (37456)
Mash_bakter Creative Commons License 21 órája -1 0 37456

Elengedem a  témát, mert továbbra se értelek.

Szeged - Vásárhely között 2x2 sáv van, jön az elkerülő 2x1 sávval.

De ugyan ez igaz, ha Debrecen felöl jössz, megérkezel az elkerülőhöz és beszükül az út.

Ennek az én agyamban pont fordítva kellene lennie... közeledünk egy nagyváros felé, növekszik az aglo miatt a forgalom, tehát a 2x1 sávból csinálunk 2x2 sávot, de itt pont fordítva történik.

Az elkerülőn legalább 2 rendes körforgalom van, plussz indításnak a MIllenium Falcon.

Hogy illeszkedik ez a koncepció egy 5 év múlva épülő 2x2 sávos autóútba?

Nem ezt hívják bottleneck-nek, ezt a fajta építkezést???

Ohatatlanul torlodás lesz, kivéve, ha semmi értelme a 2x2 sávnak, mert sose lesz rajta értelmes forgalom és csak azért építjük, hogy lopjuk a közpénszt.

Előzmény: strangerr (37455)
strangerr Creative Commons License 21 órája 0 0 37455

"vagy jön Debrecen felől 2x2 sáv, egyszer csak leszűkül 1X kilométerre 2x1 sávra, 

aminek a évgén ott a Millenium Falcon, aztán hirtelen megint 2x2 sáv lesz????"

 

Jó lesz az 400-500 m-nek is a körforgalommal együtt. A fel- és lehajtó ágak kb 300 m-esek, a vasút feletti híd meg 80 m.

 

Ha jössz az M43-on Makó felől és rá akarsz hajtani az M5-re Szerbia felé: ott bizony mész 700-800 m-t egy sávon.

 

Az első eset egy főút- főút csomópont, a második meg autópálya-autópálya csomópont.

Előzmény: Mash_bakter (37452)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja 0 0 37454

Tök jó kis videó. Sose értettem, hogy a mai világban miért nem lehet minden útépítésről ilyen videót csinálni. Ilyen volt... ilyen lett...

Előzmény: gyoparOHs (37453)
gyoparOHs Creative Commons License 1 napja 0 1 37453
Előzmény: Mash_bakter (37452)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja 0 0 37452

tyű ezt nem értem.

most vagy tök más nyomvonalon lesz egy új 2x2 sávos út Szeged és Debrecen között

és lesz 2 elkerülője Vásárhelynek?

vagy jön Debrecen felől 2x2 sáv, egyszer csak leszűkül 1X kilométerre 2x1 sávra, 

aminek a évgén ott a Millenium Falcon, aztán hirtelen megint 2x2 sáv lesz????

viccelsz, ugye?

Előzmény: strangerr (37450)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 37451

A hídon még megvan a leállósáv, de ez a lényegen nem változtat.

Előzmény: RadiX (37449)
strangerr Creative Commons License 1 napja 0 0 37450

Üdv!

 

"Ott a MIlllenium Falcon a cikkben, hogy illeszkedik majd a 2x2 sávos koncepcióba???"

 

Nem Te vagy az első aki megkérdezi ezt.

 

Én meg nem értem, hogy miért kellene a négysávosítás miatt a küönszintű körforgalmon változtatni? Hiszen pl. az M5- M43 csomópontban is egysávos a csomóponti ág, pedig az autópálya- autópálya csomópont és nem egy négysávos főút csomópontja.

 

str

Előzmény: Mash_bakter (37440)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 37449

2x2 sáv van rajta, leálló nélkül. Pest felé felhajtóként szerintem meg is marad a két sáv, az Eszék-Pécs iránynak lehet elég lesz egy sáv is (de ha megmarad 2, az sem nagy baj).

Előzmény: troglodita (37446)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja 0 0 37448

Aha értelek, akkor lesz északi elkerülő, cska nem úgy, ahogy én rajzoltam Nyírpazon alatt

hanem jóval feljebb, északabbra, anno kerestem de nem leltem a nyomát se a neten

de ettől még létezhet a terv, csak a gugli nem tud róla

van én kerestem bénán :)

Előzmény: GeoLaci (37447)
GeoLaci Creative Commons License 1 napja 0 0 37447

Azért nem épül kiágazás a várostól északra mert valamikor lesz egy északi folytatása az északi elkerülő út, ami Nyírszőlős és Kótaj között Kemecse érintésével Nyírturánál találkozik a keleti elkerülő úttal a 403-as úttal. Akkor válik majd teljessé a nyíregyházi körgyűrű. 

Előzmény: Mash_bakter (37277)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 37446

hát lehet, de akkor minek a böszme nagy hurokhíd, ha majd nem is azon megy a nagy forgalom?

Előzmény: Mash_bakter (37445)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 37445

szerintem nem vészes a dolog, egyenesen megy a határhoz.

van jobb ra kanyarodás Pécsre, Pécsfelől van az M6-ra a határ felé.

annyi kell, hogy a határ felől érkezőket lehessen Pécs felé vinni

csak bele kell kötni a mostani Pécs felé menő szakaszba

valahogy így:

Előzmény: troglodita (37444)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 37444

közben nézem az M6 jelenlegi végét, hát ezt sem sikerült úgy megcsinálni, hogy különösebb bolygatás nélkül lehessen folytatni...

https://www.google.hu/maps/@45.9822629,18.5787343,2829m/data=!3m1!1e3

Előzmény: troglodita (37443)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 37443

ha nem állítják le ezek a vadszamarak, jövőre meglenne Törökszentmiklósig...

Előzmény: Mash_bakter (37440)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 37442

és az a bizonyos kiserdő:

Előzmény: troglodita (37441)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 37441

október 9-i állapot, a maps-en még nem látszódik, de az earthben már igen:

Előzmény: Mash_bakter (37440)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 37440
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 37439

A bürökrácia is magas, de persze az építés időtartamát az nem befolyásolja, max. a kezdését (sokszor akár húsz évvel a politikai döntés után kezdhetnek az építkezésbe). Az építkezéseket leginkább a németországi munkaerőhiány (úgy mérnök mint szakképzett építőmunkás, gépkezelő) lassítja. 

Előzmény: Mash_bakter (37433)
tocsikolnak Creative Commons License 3 napja 0 0 37438

nocsak,  egy irrealis vizio a realis forumozotol. "hat mi folyik itt gyongyoson ?" :)))

dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 37437

Átjöttek valahol....

vagy nem jöttek át eddig.

Elvileg a kapacitásbővülés egyben időnyereség is.

 

Azért Esztergomnál átjönni nem egy tömeges megoldás, különösen tovább a zsúfolt 10-es úton.

Vagyis lesznek bőven, akiknek megér 10-20 km kerülőt, ha hamarabb megérkezhetnek.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (37432)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 37436
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 37435

Ha már Duna hídak itt egy kis gyűjtemnény:

 

http://www.hidfotok.hu/izelito_a_konyvbol

Előzmény: NAR (37424)
tocsikolnak Creative Commons License 3 napja 0 0 37434

mar sokszor ki lett vesezve ez, ezert most nem akarom tovabb ragozni, csupan a gondolatindito elkeseredett deli kolleganak akartam egy kis remenyt adni.

 

 

csak annyit, hogy a kulcsszo amugy a "csanyi" ebben a kerdesben. 

emlekeztetoul hozzatennek egy hasonlo sztorit, amiben sokan ketkedtek ugye, most meg mar vilagos: hogy lesz M60 barcsig. 

az fenti 2 megjegyzessel kapcsolatosan eros a hid gondolata, sztem. az hogy a jelenlegi M9 is bele legyen kotve, az ebben az osszefuggesben mar csak inkabb kegyelmi kerdes. de fontos, hogy meglegyen; en is ugy gondolom. 

 

a hab a tortan, ha raadasul egy bajai (bacsi) E-D elkerulo gyorsforgalmi utkent egy 3. ok is megjelenik a megoldasban (51-54-es kozos terheles elvezetese).

Előzmény: mash.69 (37429)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 37433

De miért? Pénz van az nem akadály.

Ekkor a bürokrácia, mire tényleg minden engedély meg van?

Vagy ennyire nincs mérnől, aki megtervezze, melós, aki elvégezze a melót?

Előzmény: Fradista Utazó (37410)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 0 37432

A 13-81. utak forgalmát tényleg növeli fogja, de az M1-esét nem igen.

Hiszen akiknek most rövidebb lesz a Felvidék-Budapest-kelet Magyarország távolság,

azok eddig is átjöttek valahol és az M1-esen mentek, nem?

Előzmény: dimelo (37398)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja 0 1 37431

Én Egyenest húznák a Duna híd és az Szeged között... valahogy így..

Úgy hogy KiskunHalas kapjon autópályát.... még is csak egy 30-ezres nagy város...

 

 

 

 

Előzmény: tocsikolnak (37427)
tocsikolnak Creative Commons License 3 napja 0 0 37430

ugy, hogy szabadsag van es azt kerek es koszonok meg, amihez kedvem van. es a mondat nem neked szolt. de maskor keruld az olyan szokiemelest, amit nem irt senki. mert igy demagog es destruktiv a szoveged. 

Előzmény: van_Persil (37428)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!