Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

trizs77 Creative Commons License 20 perce 0 0 31525

A cikkben miért nem szólalt meg a szolnoki polgármester?

 

-----------------

 

Mert még kérni akar valamit a Kedves Vezetőtől.

 

Despotát pedig nem szerencsés magadra haragítani ha tőle akarsz kérni.

 

 

dimelo Creative Commons License 1 órája 0 0 31524

Kösz a szolidaritást!

 

A héten jártam Törökszentmiklóson, ahol hatalmas a felháborodás,

mondták, hogy Szolnokon igen kemény nyomás van...

 

Emlékezzetek a csak 2009-ben aláírt M4 levél tartalmára...

31462 posztban nemrég tettem fel: http://www.jnszm.hu/feltolt/File/jnszm/level.pdf

 

A cikkben miért nem szólalt meg a szolnoki polgármester?

Előzmény: trizs77 (31523)
trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 0 31523

Nagy szüksége van a térségnek az M4-esre, de nem tudni, mi lesz

 

2015. április 18. 13:30

 

Kovács Kriszta sztráda |

 

Leállította a kormány az M4-es autópálya építését. Azért is fájó a projekt jegelése, mert a térség településein gazdaságfejlesztő hatása is lenne az új sztrádának. Egyelőre azt sem tudni, hogy mi lesz a már felépített szerkezetek sorsa.

 

Nagy lehetőségektől fosztja meg a megyét az autópálya-építés leállítása, állítják a polgármesterek.

– Egyértelműen gazdaságfejlesztő hatása lenne az M4-es autópályának, most viszont nem tudni, mi lesz – mondta Markót Imre, Törökszentmiklós polgármestere, amikor a sztrádaépítés leállításának következményeiről kérdeztük. – Nemcsak nekünk, hanem a járásnak és a környező településeknek is nagy szükségük lenne az autópályára. Van olyan cég a városban, amelyik már két-három évvel ezelőtt jelezte a fejlesztési szándékát az önkormányzatnak abban az esetben, ha megépül a sztráda – magyarázta Markót Imre.

 

 

– Nem kiáltanék még farkast – jelentette ki viszont Bander József. Tiszapüspöki polgármestere azt mondta, kíváncsian várja a fejleményeket, és bízik benne, hogy hamarosan folytatódik az építkezés, mert a félig elkészült útszakaszt, vagy a félig elkészült hidat nem kellene csak úgy otthagyni.

 

– Előrehaladt tárgyalásban vagyunk több céggel is, akik az autópálya megépülése esetén beruházást hoznának az ipari parkunkba. De a turizmusunk is más megvilágításba kerülne – magyarázta.

 

Bander József azt mondta, az autópálya-építéssel kapcsolatban Tiszapüspöki lemondott arról, hogy feléjük is épüljön egy lehajtó. Cserébe azonban megígérték, hogy épül egy szilárd burkolatú út a település és Szajol között, ami lerövidítené az utat Tiszapüspökiről Szolnokra. A polgármester azt mondta, már ennek az útszakasznak a megépülése is hatalmas segítség lenne a számukra.

 

 

Nagyon várták a szajoliak is az M4-es megépülését.– A 4-es most kettévágja a települést. Ha megépülne az autópálya, és elkerülné ez a nagy forgalom Szajolt, akkor talán – mondjuk úgy – újraegyesülhetne a település – válaszolta kérdésünkre Szöllősi József polgármester.

 

A településvezető hangsúlyozta, közvetlenül nem érinti Szajolt az M4-es megépítése, de a községnek mindenképpen nagy könnyebbség lenne, ha a sztráda elvinné az átmenő kamionos forgalmat, és csökkenne a zaj és a por mennyisége. – Bízom benne, hogy legalább egy elkerülő megépül – tette hozzá Szöllősi József.

 

A település első embere azt is elmondta, hogy az építkezés ideje alatt a kivitelező cégek alvállalkozói szajoli szálláshelyeken voltak elszállásolva, és az üzletek forgalma is megnövekedett. Most, hogy leállt az építkezés, és elmentek a munkavállalók, a forgalom is visszaesett.

 

– Gazdaságilag is fejlődhettünk volna. Szajol a vasúti iparvágánnyal és az autópályával együtt különösen csábító lehetett volna a cégeknek – magyarázta Szöllősi József. Szerinte a sztráda vonzza a logisztikai és a tároló cégeket, ezek megjelenése munkahelyteremtő lehetett volna a szajoliak számára is. –

 

Ráadásul egy új Tisza-hidat is terveztek, amit már elkezdtek lealapozni. Egy új híd építése nagy munka. Ezért is remélem, hogy legalább egy kétszer két sávos elkerülő megépül. Nem értem, hogy miért hanyagolták el eddig ezt a térséget, a négyes forgalma mindig nagy volt, többek között a keleti szomszédainkkal való kereskedelmi és egyéb gazdasági kapcsolatok miatt is – mondta Szöllősi József.

 

 

Mi lesz a félig kész műtárgyakkal?

– Az is kérdéses, hogy mit kezd az állam a már megépített műtárgyakkal. A keleti és a nyugati csomópontnál már elkezdték építeni a felüljáró alépítményeit, állnak a pillérek, a Ballai felüljáróról jól látható, hogy keleti irányban már elkezdődtek az út szélesítésének munkálatai egy elég hosszú szakaszon – sorolta Markót Imre. A polgármester ugyanakkor hozzátette: a korábban megtörtént kisajátítások sorsa sem világos. –

 

Törökszentmiklós esetében a keresztező közművek kiváltása is elkészült, A szennyvíz- és ivóvíz-, valamint az elektromos vezetékek egy részének a pályaépítés miatt módosítani kellett a helyét, ez is százmilliós nagyságrendű kiadás volt – magyarázta. A terület az államé, vagyis a rendben tartása nem a város feladata. A polgármester reméli, hogy nem növi majd be a már megépített szerkezeteket a gaz. Hozzátette: ezek visszabontása és a helyreállítás is jelentős költség, akkor már talán ésszerűbb lenne a továbbépítés...

harmlast Creative Commons License 16 órája 0 0 31522
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 31521

Láthatóan a kormányt a logika sem érdekli.

Addig világos, hogy M7-től M76 2x2 sávon Zalaegerszeg beköthető.

De az, hogy miért kellene Zeg-Vasvár között M9 szakasz, amivel egyelőre semmilyen (M8) pályaszakaszt nem lehet összekötni, az már görcs a kormánylogikán.

 

Legerősebb ellenérv napjaink M4 csinnbummcirkusza, ahol arra hivatkoznak, hogy a szakasz "a semmiből semmibe" vezet...

 

Kikérem magamnak a térségben élők nevében, hogy a legnagyobb forgalmú magyar főút legdurvább részén leállított építkezés után

az ehhez képest észrevétlen forgalmú 74. utat pumpálják.

 

4. főút Abony-Törökszentmiklós:

11645  benne 3179 

15044             3133

11304             3607

16115             3477

10984             2890

15523             2043   tehergépkocsi

 

74. út Zalaegerszeg - Vasvár:

8980   benne   996

7747                939 

3442                430

4104                509   tehergépkocsi

 

Valaki megint nagyokat hazudik!

Előzmény: kamant (31519)
RadiX Creative Commons License 3 napja 0 0 31520

érdekes út-torzó az az 571 ott, gondolom hosszabb történet van mögötte

Előzmény: Fradista Utazó (31515)
kamant Creative Commons License 3 napja 0 0 31519
M tiszteletes Creative Commons License 3 napja 0 0 31518

De még is hogy gondolták? De komolyan?

Ha az EU sose akart rá pénzt adni, akkor miből?

Abban bíztak, hogy még is átmegy az EU-n?

Előzmény: hegyaljai2 (31517)
hegyaljai2 Creative Commons License 3 napja 0 0 31517

Elég érdekes, hogy mit vont vissza az EU, amikor semmit nem adot és semmit nem igért. Nem volt feltűnő senkinek, hogy az építkezés környékén hiányoztak a szokásos "szponzori táblák", hogy "készül az EU társfinanszirozásában, bla,bla."

Személyi felelős nincs és nem is lesz. Reméljük azért egyszer befejezik.

Előzmény: Wiener Walzer (31511)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 31516

És valós épp aktuális forgalmi adatok nélkül egy WAZE vagy Goggle Maps-hoz képes nekem értéktelen. Vagy finomabban fogalmazva nem igazán jó. Internet kapcsolat nélkül szerintem nem navigáció csak egy egyszerű térkép ami nincs kinyomtatva ... szerencsére.

Előzmény: T-boy01 (31514)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 31515

Ez itt van a szomszéd városban (Németország nyugati része).

Nem egészen 2 kilométer 2×2 sávos út, benne két rövid alagút.

Az engedélyezési eljárás 1996-ban indult meg, az utat várhatóan 2016-ban adják át.

T-boy01 Creative Commons License 3 napja 0 0 31514

http://navigyurci.hu/2015/04/15/breking-magyarorszag-neked-szulinapp-az-nng-tol/#comment-70665

 

IGO ingyen.

 

A legfrissebb fizetős szakaszok (megyei matricarendszer) ismeretével.

kese123 Creative Commons License 3 napja 0 0 31513

Kösz.

Előzmény: radio100jozsi (31501)
pók r Creative Commons License 3 napja 0 0 31512

Üdvözletem!

 

Megmondaná valaki, útépítő mérnököt hol/hogyan tudok találni? Útcsatlakozást szeretnék terveztetni, és a neten csak nagy cégek vannak.

 

Wiener Walzer Creative Commons License 3 napja 0 0 31511

http://nol.hu/gazdasag/fondorlat-szazmilliardra-1528117

 

"Saját százmilliárdos csapdájába eshet a kormány

Az írás a Népszabadság 2015. 04. 15. számában jelent meg.

4 komment


Kapitány Szabó Attila
Népszabadság

Több trükköt is bevetett a kormány azért, hogy uniós pénzből finanszírozza az M4-es autópálya építését, ám arra is kész volt, hogy a nemzeti költségvetésből finanszírozza a beruházást, ha Brüsszelben nem jár sikerrel. Az Orbán–Simicska-konfliktus azonban felülírta az eredeti forgatókönyvet.

 

Saját csapdájába eshet a kormány az M4-es autópályán. Az Abony és Fegyvernek közti 29 kilométeres sztrádaszakasz néhány napja felfüggesztett beruházását trükkök árán próbálták elfogadtatni az építkezés finanszírozásától elzárkózó Európai Bizottság illetékeseivel. A százmilliárd forintos fondorlat azonban Brüsszelben elbukott, Simicska Lajos és cége, a Közgép Zrt. feketelistára kerülése után pedig már nem járható út, hogy a költségvetés egyedül állja a cechet. Kibúvónak maradt a magyarázkodás és a vádaskodás.

Előbbi feladatát Csepreghy Nándorra osztották. A Miniszterelnökség helyettes államtitkára néhány napja az ATV Egyenes Beszéd című műsorában azzal érvelt a már harmincszázalékos készültségben lévő beruházás leállítása mellett: „minden támogatási szerződésben benne van az, hogy a szerződés megszüntetésére szolgáló ok lehet, ha az unió kivonja a finanszírozást a projektből”. Vagyis, nincs semmi meglepő abban, ha a kormány felmond egy olyan autópálya-építési szerződést, amelyről utóbb kiderül, hogy az Európai Unió nem finanszírozza.

Csepreghynek igaza is lehetne, ha szemet hunynánk afelett, hogy az M4-es Abony–Fegyvernek szakaszának építésére Brüsszelben valójában soha egyetlen fillér támogatást nem ígértek. Mi több, kifejezetten ennek ellenkezőjét közölték a magyar illetékesekkel. Így, az unió valójában semmilyen finanszírozást nem vonhatott ki a projektből, hiszen soha nem is tett bele semmit. Ellentétben a magyar kormánnyal, amely 2013 augusztusában határozatban vállalt kötelezettséget a beruházás finanszírozására."

klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 31510

Ehh. És guglizzam ki vagy elárulod melyik? Vagy már épitjük is ...

Előzmény: trizs77 (31509)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 31509

Van egyáltalán olyan út amit támogatna az EU?

 

---------------

 

Van.

 

 

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 31508

Azt ember meg nem mondja, mi lehet még itt később.

A nagyon csekélyre szabott (60 % munkahelyteremtésre átcsoportosított)

IKOP keretből alig épülhet valami.

 

Nem vagyok abban biztos, hogy arról tudhatunk, mi is az igazi álláspontja az EU-nak.

Az tény, hogy 2010-12-ig megépültek az alacsony forgalmú szakaszok is EU támogatással.

Ezért nem gondolom, hogy az EU változtatott.

 

Azt viszont gondolom, hogy a Helsinki folyosókat és a TEN-T hálózat elemeit támogatják.

Speciel az M4 az TEN-T.

Az M44, M85, 21, 25, 67  meg nem.

Előzmény: klimakiraly (31507)
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 31507

Nem az egész M4 esett ki, "csak" ez a szakasz...

Úgy értve, hogy az EU támogatja is M4 azon szakaszait, Vagy a kormány kitudja fizetni egyedül is?

 

 

Több, mint 300 km olyan autópálya szakasz van, ahol a forgalom kevesebb, mint 10 000 gépjármű/nap...

Igen, de az unió se igazán tudja mit beszél. Jellemzően minden út Budapestre vezet. De ugye Pest megye-t nem támogatja. Minden út oda hordja a forgalmat és pont oda nem ad pénzt ahol kicsúcsosodik a probléma. Na jó az M0 azért már élhető. De az M5 vasárnap este azért elég félelmetesen tele van, le is fel is. Tudom az M7 is tele van vasárnap 3 sávon, de az nem EU-s forgalom.

 

Előzmény: dimelo (31506)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 31506

Hazugságokkal és szélkakaskodással tűzdelt az M4-es leállítása

Annak ellenére, hogy 2013-ban és 2014-ben a kormány tagjai még nem kifogásolták az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának kilométerenként 3.7 milliárd forintos költségét, Csepreghy Nándor 2015. március 31-én bejelentette, hogy a kormány leállítja az[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

Ebből az alapos összefoglalóból kiderül, hogy még mennyi kockázatos szakasz van...

 

Nem az egész M4 esett ki, "csak" ez a szakasz...

Több, mint 300 km olyan autópálya szakasz van, ahol a forgalom kevesebb, mint 10 000 gépjármű/nap...

M6-60, M35, M3 Görbeháza-Vásárosnamény, M8 híd, és egyelőre M43 is...

Lesz majd üres M86 is, csak még készülget...

Előzmény: klimakiraly (31505)
klimakiraly Creative Commons License 5 napja 0 0 31505

Én csak azt kérdezném. Van egyáltalán olyan út amit támogatna az EU?

 

85-86?

Az M43 eléri a határt azt már nem kell.

A 4-es kiesett.

 

De hol van még akkora forgalom, hogy az EU azt mondja adok pénzt?

dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 31504

Akkor abban egyetértünk, hogy 600 milliárdot EU forrás nélkül elkölteni, az pazarlás.

Innen már nem is világos ez a nagy ígérgetés...

 

Másrészt, nem kell hozzátenni az Eu-s pénzekhez az államit...

Bár papíron igen, de valójában a vállalkozások Áfa, társasági adó és bérjárulékai visszaáramlanak a költségvetésbe.

Iparűzési adó az önkormányzatokhoz.

 

Összességében valószínűbb, hogy pozitív a szaldó.

 

 

Előzmény: netuddkivogymuk (31503)
netuddkivogymuk Creative Commons License 5 napja 0 0 31503

Az eu által nem támogatott útépítésekre itt csak nagyon kivételes esetben fog sor kerülni.  

Amíg dől az eu pénz, addig a kormánynak minden fillérjét arra kell költeni, hogy ne ragadjanak be az eu pénzek.  

(Minden eu forinthoz hozzá kell tenni 30-60 fillér saját erőt az állambácsinak). 

Előzmény: dimelo (31502)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 31502

Nem jól értelmezed.

 

A meghirdettt 600 mrd. ft-ból épülhetne a megyeszékhelyeket hálózatba bekötő EU által sohasem támogatott  2x2 sávos autóutak sora.

 

Ezzel egy nagy baj van: ilyen bevételnövekedést nem ismerünk eddig.

Ha most nincs még 60 milliárd az M4 szakaszra, akkor miből kerülne 600 milliárd a költségvetés(ek)be?

 

Szánalmas, kamu, figyelem elterelő duma ez....

 

Januárban már egyszer értekeztünk róla, hogy 2018-ig ebből semmi nem épül, csak tervezésre különítenek el néhány milliárdot.

 

Egyszerűsítve: készülnek a 2018-as választási kampányra, majd akkor kitalálják mit is hazudjanak, ha mégsem jönne össze...

Előzmény: netuddkivogymuk (31500)
radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 0 31501

A 21-es út fejlesztés, tegnapi tapasztalat. Az M3-asról ráfordulva Salgótarján felé, pocsék út, ami hamar 2*1 sávra vált az M3-as után (ott 2*2-es, már rég óta). Nincs is változás addig, amíg a már korábban megépült 2*2 sávos szakasz jön a Lőrinci leágazás után a 8 km-től. Eddig még munkálkodások nyoma sincs. Amint vége ennek a 2*2 sávos résznek (majdnem a 10 km-nél), na onnan épül a folytatás gőzerővel, végig 60-as, 40-es táblák, ideiglenes terelések a csp-ban. Ez tart egészen addig, míg a korábbi 2*2 sávos szakasz kezdődik a 15 km után. Amint vége ennek a meglévő 2*2 sávos résznek, megy a folytatás építése a 17 km-től. Itt csak annyi van, hogy ideiglenesen vagy egy útszűkület ebben a meglévő 2*2 sávos részben, mivel egy új felüljáró épül épül a megyehatárnál. Utána Szurdökpüspökibe fordultam le, és azon túlig láttam tovább az építkezést, mivel itt megint kezdődik egy már meglévő 2*2 sávos szakasz a 21 km után. Lényegében most a 3 meglévő 2*2 sávos részt kötik össze, és így lesz egybefüggően a 8 km-től a 23 km-ig végigi 110-el járható 2*2 sávos főút. De nem csak különszintű csp-al, hanem körforgalmi csp-al! A Szurdokpüspökibe vezető útnál különszintű csp épül, és még egy településnél láttam különszintű csp-t, ahol ideiglenesen a felüljáró aljában lévő körforgalomba vezetik át a fogalmat, ahogy Szurdokpüspökinál is. A Jobbágyi csp az körforgalmis lesz, a többire nem emlékszem.

 

Mi épül esetleg fentebb, majd megnézem május elején, akkor Bátornyterenyébe lesz utam. Amúgy záróvonal, 60-as táblák, nem sok vizet zavartak, én mentem óra szerint 70-el, de sorra előztek le az autókkal. Hát nem hiába nem egy jó hírű ez a 21-es út, pedig teherautó, vagy lassan közlekedő jármű egy sem volt az úton, meg sem közelíti a 4-es út forgalmát, még is nagyon sietősek itt az emberek.

netuddkivogymuk Creative Commons License 6 napja 0 0 31500

Ez a pénz arra van, hogy az EU-pénzeket felhasználjuk. Ha az M!-re nincs EU-pénz, akkor a hazai szűkös forrásokat kár erre pazarolni,  mikor  más projektekben meg lehet duplázni az eu-pénzek révén. 

Előzmény: klimakiraly (31497)
M tiszteletes Creative Commons License 6 napja 0 0 31499

az ne zavarjon, hogy az eredeti beírásom a Velence tavi útfelújítás kapcsán lett bekopálva....

Előzmény: kese123 (31493)
kese123 Creative Commons License 6 napja 0 0 31498

Meg duma.

Előzmény: klimakiraly (31497)
klimakiraly Creative Commons License 6 napja 0 0 31497

Most akkor van pénz vagy nincs pénz?

Tényleg csak korrupció van?

 

http://mfor.hu/cikkek/600_milliard_hazai_forras_jut_a_gyorsforgalmi_utakra.html

BBCápa Creative Commons License 6 napja 0 0 31496

"Akinek fáj a foga, az tartsa rajta a nyelvét."

Előzmény: Fradista Utazó (31495)