Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 5 perce 0 0 41166

Vannak kètsègeim.

Előzmény: trizs77 (41165)
trizs77 Creative Commons License 3 órája 0 0 41165

Ismerős fia Hollandiában Gronningen mellett  útépítő mérnök, cégvezető helyettes.

Ők most hoztak 40 fő mongolt (!) útépítőnek.

 

Havi 1x hazarepítik őket egy hétvégére (4 nap) , és így tudnak útépítő munkát vállalni, annyira nincs szabad munkáskéz.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (41164)
Fradista Utazó Creative Commons License 4 órája 0 0 41164

Hollandiában elég szigorúan veszik az útépítéseknél és felújításoknál, ill. bővítéseknél a határidőket. Egy átlagos projekt ott akár negyed-ötödannyi idő alatt lemegy, mint Németországban. Viszont mostanában többször előfordul, hogy a nagy cégek egy-egy projektet meg se pályáznak, mert látják, hogy nem tudnak elegendő számban munkásokat szerezni ahhoz, hogy határidőre befejezhessék az építkezést. 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 4 órája 0 0 41163

Mintha érdekelné az újságírókat, hogy a számolatlan tárgyi tévedésük és jelzés nélküli cikkmódosításuk közül valaki egyet lement.

 

---

 

Csőrike, a 60-as tábláid megvannak még az M1-en? Nagyon elcsendesedtél itt!

Előzmény: hegyaljai3 (41160)
Balikaa Creative Commons License 16 órája -1 1 41162

Így van, az ingyenessé tétellel csábítsunk még több autót a sebességkorlátozott, munkavégzéssel terhelt útra.

Előzmény: adiaboli (41159)
Mash_bakter Creative Commons License 28 órája 0 0 41161
Előzmény: hegyaljai3 (41160)
hegyaljai3 Creative Commons License 1 napja 0 0 41160

2018. 09. 24-én 20 óra 50-kor ebből a cikkből csak az nem derül ki, hogy ezeket a munkálatokat hol végzik az M3-ason:

https://www.napi.hu/magyar_vallalatok/m3-autopalya-auto.670373.html

Van egy rosszhírem az újságírónak, ha később módosítaná szöveget. Van róla egy PrintScreen másolatom. :)

adiaboli Creative Commons License 1 napja -1 0 41159

A bonyolult szabály megszövegezése kb. 15 perc. Tartalma pedig az lehetett volna, hogy az M2, M15, M70 2*2 sávosítása idejére hatályon kívül helyezik a díjkötelezettségükre vonatkozó passzusokat. Aztán, ahogy "teljes vértezetben" szép sorban átadják őket, visszaállítják a pengetősdit,  akár már az egyes utak átadása utáni hónapban.

Igazából tényleg nincs jelentősége, csak jobb lett volna az optikája. Amolyan jól kommunikálható gesztus-féle. Persze mostanában nincs már ezekre szükség.

Előzmény: trizs77 (41151)
Roger Preed Creative Commons License 2 napja 0 0 41158

Kérdés sokszor az, hogy maga az hogy munkaterület (megváltozott forgalmi rend, szűkebb forgalmi sávok, sáveltolás, esetleg némileg megbontott útpadka, stb) indokol-e sebességkorlátozást?

 

Szerintem az esetek döntő többségében igen. Szerencsére mostanság egyre kevesebb 30-as meg 40-es korlátozást látok az építkezések mentén, inkább a 60/80 a divat.

Biztos lehetne finomítani azzal, hogy amikor tényleges munkavégzés van, akkor 60 a limit, amikor nincs akkor 80, de ezzel is felmerülnek kételyek.

Előzmény: troglodita (41153)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 41157

Annak ellenére, hogy ez nem az Alpok, mégis csigatempó jellemzi.

 

Kimélyíteni és befedni?

A hegyelhordás is kimélyítés az eredeti szinttől... Nem is halad eléggé.

Mitől olyan fontos a Dn 76-os utat eredeti nyomvonalában kétszer keresztezni az A1 autópályával 2x2 sávos felüljáróm + hegyelhordás?

 

Ezek megőrültek?

 

Itt a kép a Szamos mederről Gyalu A3-nál. Jól látható a mederkorrekció.

 

Előzmény: troglodita (41152)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 41156

Az nem vigasztal, hogy máshol sem normálisak...

Előzmény: Fradista Utazó (41154)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 41155

Az "autóút" táblák leszedése szerintem egyáltalán nem bonyolult. OK, kellene helyükre biciklivel/munkagéppel/lovas kocsival behajtani tilos tábla is.

Előzmény: trizs77 (41151)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 1 41154

Pénteken, számoltam, 15 munkavégzés mellett jöttem el, csak a forgalomkorlátozással járókat számolva. A 15 helyen összesen nulla építőmunkást láttam. Mindezt munkanap, fényes nappal.

Na, mielőtt végképp megbotránkoztok, elárulom, hogy ez nem Magyarországon volt. 

Előzmény: troglodita (41153)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 41153

Na igen, ha az emberben rögzülhetne az, hogy munkavégzés táblával jelölve = munkavégzés, akkor talán nem lenne annyi "tapló" autós sem...

Előzmény: NAR (41137)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 41152

Azért ez a Maros-völgy nem az Alpokban van, szóval semmi extra nincs benne... Alagutat pedig nem fúrni kellett volna, max kimélyíteni az út helyét és aztán lefedni és visszatemetni, ahogyan Nagyszeben felé is tették.

Előzmény: dimelo (41145)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 41151

Napi 14 forintért akarsz valamilyen új, bonyolult szabályt ?

 

Annyiért még egy kiflit se adnak.

 

 

Előzmény: NAR (41148)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja -1 0 41150

látom megy a szarrágás ezerrel...

Előzmény: Mash_bakter (41149)
Mash_bakter Creative Commons License 3 napja -3 0 41149

Mondjuk mert út felújítás van???

Mennyit is kell fizetni érte???

Évi 5000et. Ha bemegyek a Lidlbe nem úszom meg ennyiből.... Nem kell a felesleges rinyalas

Előzmény: NAR (41148)
NAR Creative Commons License 3 napja -1 0 41148

Egyébként az M2-n tényleg van vagy 20 kilométeren keresztül 60-as korlátozás - ami felveti azt a kérdést is, hogy miért is fizetős egy olyan út, ahol végig van szembejovő forgalom, viszont a 80%-án 60-as korlátozás és előzési titalom van...

Előzmény: NAR (41117)
netuddkivogymuk Creative Commons License 4 napja 0 0 41147

Jogos.

Jár a két pont:-)))

Előzmény: dimelo (41145)
mzdude Creative Commons License 4 napja 0 0 41146

Most jártam a 77-es úton, kb. 6 km hosszan van 40-es tábla. Munkavégzés egyetlen helyen.

Előzmény: NAR (41137)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 1 41145

Szóval nem mér, hanem már:))

 

 

II. opció:

 

Maros-meder változatlan

 

két híddal átvezetve az A1. (az épülő nyomvonalon és van 2 híd, tehát nem több, legfeljebb hosszabb lenne a Marosan át)

 

Mindkét változat gyorsabb és olcsóbb... lett volna

Előzmény: dimelo (41144)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 1 41144

Ezt mér korábban kitárgyaltuk...

 

Az alagútépítés drágább és lassabb...

Ennél a hegyelhordásnál a végén hidakkal

 lett volna jobb és gyorsabb megoldás.

 

Maros-kanyar átvágás, betonmeder (mint a Szamos Gyalunál A3)

és a régi meder helyén minden szintkülönbség kiküszöbölésével átvezethető az A1.

Előzmény: netuddkivogymuk (41143)
netuddkivogymuk Creative Commons License 5 napja 0 1 41143

Ide alagutat kellett volna építeni. 

Előzmény: radio100jozsi (41139)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 41142

Köszi az úti "élménybeszámolót":)

 

Már több, mint 10 éve hülyítik az utazókat a mindjárt épül.... dumával.

Láthatjuk, tapasztalhatjuk, hogy odaát mi a tempó.

 

Ez a nyúlfarknyi A3 szakasz, csak belügy. Kolozsvárnak jó, Transzromán szempont.

 

Magyarnádas - Zilah között kellene a legdurvább építést elvégezni.

Az alagútfúrás nem román sikertörténet...

Látható, hogy az A1-en is Déva előtt (Bezsán - Marossolymos) inkább hegyet hordanak. Az sem megy gyorsan.

 

Itthon pedig a semmibe építik az M4-et a (nemlétező) határkapcsolatig...

 

Hogy is szól a "klasszikus" félmondat?  "Lóf.szt Mama..."

Előzmény: Roger Preed (41141)
Roger Preed Creative Commons License 5 napja 0 0 41141

El elmúlt fél évben kétszer voltam Kolozsváron Budapestről, most az M3-M35-47-42 útvonalon mentem át Romániába minimalizálva a 2*1 sávos utat.

 

Nagyvárad és Kolozsvár között az út rettenetes, tele van hosszú átkelési szakaszokkal.

Ha elkészül az M35-M4 akkor kb 20 percet lehet vele spórolni, de utána marad minden a régiben.

 

Néha elgondolkodom, hogy érdemes-e másmerre menni.

Ha megépülne a Zilah-Kolozsvár szakasz, akkor Nagykároly felé több létjogosultsága lenne a kerülőnek.

 

Sajnos a Nagyváradtól Kolozsvár felé félig megépített szakasznak addig nem lesz értelme, amíg összefüggően el nem éri Kolozsvárt vagy csak nagyon rövid szakasz hiányzik belőle.

Előzmény: dimelo (41130)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 41140
Előzmény: radio100jozsi (41139)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 41139
Előzmény: radio100jozsi (41138)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 41138

A linkelt oldalon a becsatolt FB hivatkozás tök jó, lentebb tekerve a beírásokon, egy csomó aktuális kép, meg téma van, benne pl. Déva környékén a pályaépítés, vagy Bukarest elkerülő autópálya...stb.

Előzmény: dimelo (41124)
NAR Creative Commons License 5 napja 0 1 41137

Az vajh' miért nem jutott eszükbe, hogy a műszak végén letakarják a 80-as táblákat, a műszak elején meg leszedik róluk a takarókat? Mert akkor az autósok megszoknák, hogy ha 80-as tábla van kint autópályán, akkor tényleg vannak ott munkások és extra módon kell vigyázni?

Előzmény: trizs77 (41131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!