Keresés

Részletes keresés

aptohu Creative Commons License 3 órája 0 0 31966

Legyen 100, valamiért a 110 maradt meg bennem.

Előzmény: gw (31965)
gw Creative Commons License 4 órája 0 0 31965

110 nincs Lengyelországban. 100 van a 2x1 sávos autóutakon és a 2x2 sávos normál utakon (amiről írsz és amit nálunk éppen feltalálnak) - mondjuk 110-el menni életveszélyes, mert letolnak az útról, ha ilyen lassan poroszkálok :)

Előzmény: aptohu (31964)
aptohu Creative Commons License 5 órája 0 1 31964

Semmi újdonság nincs ebben, csak ki kell menni Lengyelországba. Ott van ilyen sok.

110, lámpák előtt 70, de inkább 50, persze gyakran ott figyel a fix traffi.

Ahol a kereszteződésben nincs lámpa, ott szerintem életveszély az átkelés. Ha a 2x2 sávon balról éppen nem jön semmi, akkor gyorsan átmegy középre az elválasztáshoz, ahol van egy kocsinyi hely. Ott kivárja, amíg jobbról se jön semmi, és átmegy a túloldalra. Horror. Főleg télen.

Olyan ez, mint a Futár. Örömódák zengtek, hogy sikerült kifejleszteni. Nyugati városokban mióta működik? 15 éve? 

Előzmény: strangerr (31960)
totyit Creative Commons License 6 órája 0 0 31963

Sajnos a díjfizetést be fogják vezetni , de csak ott tehetik meg ahol van mellette ingyenes (fö)út.

M86-  86  , M85 -85 ,  M44- 44 ,

Ahol nincs ill. a meglévő utat alakítják át ott nem lehet díjat szedni.

8 , 21

Előzmény: strangerr (31960)
totyit Creative Commons License 6 órája 0 0 31962

Nem csak ezen városok ,hanem Pécs ( M60 ) sem igényelt volna autópályát.

És gondolom az M70 sem ,mert Szlovéniában megfelel a folytatás leállósáv nélkül (ugyan szintbeli kereszteződés körforgó és lámpa nincs benne)

Sőt gondolom a 8-as út is tökéletes lesz (Veszprém -Sz.fehérvár) csak 2x2 leélló nélkül is.

Ilyeneket kéne sokat építeni.

Előzmény: 20-as vonal (31961)
20-as vonal Creative Commons License 11 órája 0 0 31961

Ez mind igaz,de nevezett városok (kivéve talán Békéscsaba) nem is igazán igényelnek autópálya kapcsolatot.

Előzmény: strangerr (31960)
strangerr Creative Commons License 11 órája 0 0 31960

Ahogy már többen is írták, nem történik más, mint egy eddig is létező nem gyorsforgalmi úttípust áthazudnak "gyorsúttá".

 

Gondolom egy békéscsabai örül, hogy míg más városok autópályát kaptak, Ők meg lesznek tisztelve a "szegények autópályájával".

 

Ráadásul mind Kaposvár (67-es), mind Eger, mind Békéscsaba (M44) bekötését újra kell tervezni, engedélyeztetni.

 

Magyarán az egész egy kommunikációs blöff.

 

A forgalombiztonsági kérdések még érdekesek, illetve az útcsatlakozások, balra mozgások problematikája (középső balra sávok, kétoldali párhuzamos szervizutak, lassú járművek).

 

str

 

 

Előzmény: 20-as vonal (31958)
hegyaljai3 Creative Commons License 11 órája 0 0 31959

A Kormány nem talált ki semmi újat. Eddig is volt, az úgynevezett "kiemelt főút". 2x2 sáv leálló sáv nélkül, fizikai elválasztással, hol körforgalommal, hol közlekedési lámpával, szintbeli kereszteződésekkel, mezőgazdasági utak csatlakozásával. Erre az általam ismert példa a Felsőzsolca körforgalom és az Gesztely körforgalom közötti szakasz a 37-es útnak:
https://www.google.hu/maps/@48.106066,20.9043271,3a,37.5y,126.09h,91.09t/data=!3m7!1e1!3m5!1sCOdCe2whi7ksHzO3_wasOA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DCOdCe2whi7ksHzO3_wasOA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26yaw%3D151.33691%26pitch%3D0!7i13312!8i6656?hl=hu

A lényegről viszont nem beszél senki! Az a bizinyos M betű odabiggyesztése azt jelenti, hogy a személygépkocsiknak matricát kell váltania majd, szemben a 37-es említett szakaszával.

Előzmény: trizs77 (31950)
20-as vonal Creative Commons License 14 órája 0 0 31958

Miért undorító?Eddig a szellem-autópályákkal volt gondotok!

Előzmény: BBCápa (31955)
trizs77 Creative Commons License 18 órája 0 0 31957
radio100jozsi Creative Commons License 26 órája 0 0 31956

Nem az lesz, hanem az M21-es, mert az pont ilyen paraméterekkel rendelkezik az új 2*2 sávos részeken.

Előzmény: kofy (31951)
BBCápa Creative Commons License 28 órája 0 0 31955

Előrelátóan teszik, mert a migrásokat kibocsátó országok "autópályái" is - már ahol vannak - ilyenek.

Egyébként undorító.

Előzmény: trizs77 (31950)
Pompiere Creative Commons License 28 órája 0 0 31954

Akkor az itthoniakat valószínűleg az úton közlekedő vad....... rakták ki... :-)

Előzmény: padorjan (31953)
padorjan Creative Commons License 1 napja 0 1 31953

A kék prizmákat Németországban és Ausztriában a normál oszlop mező felőli oldalára rakják, mert kísérletek útján megállapították, hogy a vadak nem mennek a kék fény felé.

 

http://www.ffh.de/news-service/auto/toController/Topic/toAction/show/toId/22600/toTopic/blau-scheints-in-den-wald-wildreflektoren.html

http://www.sz-online.de/nachrichten/ullersdorf-reflektiert-das-wild-weg-3160821.html

http://www.weniger-wildunfaelle.at/wildwarnreflektoren-1.html

Előzmény: Pompiere (31945)
Mr Reacher Creative Commons License 1 napja 0 0 31952

Úriember biztosra nem fogad. :)

Előzmény: kofy (31951)
kofy Creative Commons License 1 napja 0 0 31951

Ki fogad velem, hogy az M4 ilyen lesz?

Előzmény: trizs77 (31950)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 31950
kamant Creative Commons License 2 napja 0 0 31949
Pompiere Creative Commons License 3 napja 0 0 31948

A felújítás alatt álló 47-esen a 216-os km szelvényben, meg most jutott eszükbe, hogy nem helyezték el az út alatt a csapadékvíz átvezetésére szolgáló betoncsöveket. Ma a Vásárhely felé vezető oldalt vágták át. Az útról már csak a kopóréteg hiányzott, ha jól láttam.

 

Borítékolom, hogy ott lesz az egyik olyan pont ahol meg fog süllyedni az útpálya.

Előzmény: hegyaljai3 (31947)
hegyaljai3 Creative Commons License 3 napja 0 0 31947
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 1 31946

Szerintem a karbantartókat segíti ... ahol lefolyó vagy átfolyó van ott vannak.

 

De 5-ős úton narancssárgák. :-) a 47-en meg kékek ... ez valami diverzáns akció szerintem.

Előzmény: Pompiere (31945)
Pompiere Creative Commons License 4 napja 0 0 31945

Napokban a 47-es úton járva - a Tisza-híd után Vásárhely felé - feltűnt, hogy az ilyen útszéljelző vezetőoszlopok között, olyan oszlopok is vannak, amelyeken a piros csík helyett kék van. Ezek elég szabálytalan távolságban helyezkednek el egymástól.

 

Tudja valaki, hogy ezek a kékek mi célt szolgálnak?

klimakiraly Creative Commons License 6 napja -1 0 31944

Én is jártam arra, és ha jól sasoltam a két lámpa az Wi-Fi-n kommunikál. Túl nagy költség lett volna az összeset össze Wi-Fi-z ni és egy központi vezérléssel ellátni.

 

Soha nem lesz ez az ország normális.

 

Így volt a 47-sen is, szerencsére ott egy darab sincs már.

 

Nekem csak ma tűnt fel, hogy az egész Csongrád megyei szakaszon lesz bicikli út.

 

Csak nekem tűnik úgy a Csongrád megyei részen szélesebb az aszfalt és a padkai is, majd Székutas után összébb megy?

 

De a Szeged Algyő közötti mintha nem épülne a bicikli út. De remélem körforgalom lesz még egy pár ... nevetséges.

 

Na meg amit Te is írtál az belterületi betonpadkázás ... nem hiszem hogy szükség van rá, csak drágítja a kivitelezést. Ja és külterületen is így csinálják HMVH után a földekhez a beálló dobogókat.

Előzmény: Pompiere (31943)
Pompiere Creative Commons License 6 napja 0 0 31943

No, akkor én is adok egy kis beszámolót a tízzel nagyobb számú (31-es) útról:


Jelenleg Jász-Nagykun-Szolnok és Heves megye határától (106-os km szelvény) tart
az útfelújítás egészen Dormándig (129-es km szelvény). Ezen a 23 km-en 18
helyen van jelzőlámpás irányítás. A lámpák egy-két kivétellel sajnos nem igazán
vannak összehangolva, ezért szinte mindegyikhez úgy ér oda az autós, hogy már
piros van vagy épp előtte vált pirosra. Ez nagyon megakasztja a forgalmat. Ehhez
még hozzájön az is, hogy sokan nem veszik figyelembe a jelzéseket és simán
pirosba hajtanak, ill. még akkor is jönnek amikor a szembe iránynak már rég zöld van.

 

A településeken átvezető szakaszokat is teljesen felújítják. Padkát,
vízelvezetést mindent. Ami feltűnt az a munkavégzők kis száma. Nem tudom, hogy
mióta tart a felújítás, de egyes szakaszokon alig lézengett valaki, pedig
hétköznap délelőtt volt. Érdekes, hogy az útpályát sok helyen 50-60-70 centivel
is megemelték a régi szinthez képest. Néhány helyen olyan érzésem volt, mintha a
régi aszfaltburkolatra húzták volna a félméteres betonalapot. A külterületi
szakaszokon körforgalom nem épül. Ami itt is szomorú (lesz), az a fátlanság.
Annak ellenére, hogy tudom, a szélesítéshez szükséges az úthoz közel lévő fák
kivágása. Viszont a kopárság a már felújított szakaszok mellett is meg lesz: a
telepített fák több mint a fele ki van száradva, amit nem hiszem, hogy bárki is
pótolna.

Summa summarum, elnézve a most felújítás alatt álló útszakasz burkolatának
állapotát, ennél csak minden jobb lehet. Abban már csak reménykedhetünk, hogy az
útburkolat jó pár évet kibír és nem megy tönkre hamarosan.

radio100jozsi Creative Commons License 2015.08.21 0 0 31942

Pásztóról jöttem ma a 21-esen az M3-asra, és az új 2*2 sávos szakaszok készen vannak. Csak a régi és az új átkötések között van még elválasztó korlát javítgatás, de összességében teljesen kész az út minden tartozékával, műtárgyával. Azt hiszem szeptemberben lesz valamikor az átadás. Épült rajta 3 turbó körforgalmi csp., ahol Demszky cici elválasztók vannak a sávoknál, hogy véletlenül se húzzon a körbe át másik sávba az autós, valamint van két különszintű csp. Az M3 és a 8-as km. között viszont nyoma sincs építkezésnek, pedig ez a legrosszabb útburkolati szakasz, nem beszélve, hogy csak 2*1 sávos. 

alkotasu Creative Commons License 2015.08.21 0 0 31941

Eladó egy 1942-es dokumentum 2500 Ft-ért:

 

 

A hátsó borítójából sajnos hiányzik egy téglalap alakú darab, de ez esztétikai hiba csak, a tartalmat nem érinti.

 

Ha valakit érdekel ez a füzet (amelyet a szerző a nagyapámnak dedikált is), az az elérhetőségemet megtalálja az adatlapomon.

v_peti Creative Commons License 2015.08.21 0 0 31940

Ki van táblázva, a villamoskereszt?

Előzmény: klimakiraly (31938)
Pompiere Creative Commons License 2015.08.20 0 0 31939

Nem tudom hány biciklist tapostak már el, és még hányat fognak. De szerencsére közel van a tűzoltóság, gyorsan felszámolják a forgalmi akadályt.

 

Egyet biztosan, de az is Dorozsma felől jött. Egy kanyarodó IFA ütötte el.

Előzmény: klimakiraly (31934)
klimakiraly Creative Commons License 2015.08.20 0 0 31938

Igen, lehet így van nem tudom. De ha Petőfi sgt.-n jövök olyan szögben megy az út és a sín meg a járdasziget vagy mi, hogy mire meglátom a síneket a tükörből, keresztben állok a síneken.

 

Szerinted a hátulról jövő villamos elsőbbséget ad nekem, mert Ő lát engem de Én öt nem? Dehogy, még gyorsít is hogy hamarabb oda érjen ...

Előzmény: v_peti (31937)
v_peti Creative Commons License 2015.08.19 0 0 31937

Miért van elsőbbsége? A KRESZ szerint a körforgalmat keresztező villamosnak van elsőbbsége a körforgalomban haladókkal szemben!

 

Előzmény: klimakiraly (31934)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!