Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

dimelo 2 órája Creative Commons License 30514

Örülök, hogy "életjelet" adtál...

 

Később a részletekről...

Előzmény: Aladár46 (30510)
20-as vonal 6 órája Creative Commons License 30513

16250

Előzmény: trizs77 (30512)
trizs77 7 órája Creative Commons License 30512

Nem találom benne.

 

Hányadik oldalon van ?

 

Előzmény: BBCápa (30511)
BBCápa 7 órája Creative Commons License 30511

Üdv Mindenkinek!

:)

Ma megjelent a Magyar Közlönyben:

 

A Kormány 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozata
a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és
elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról

http://magyarkozlony.hu/permanent/ac/aca355d4cf05244f5e8c3585aa98b0f87f01d523/MK_14_161.pdf

Nuku M4, M8 és M9-es projektek... :(((

:(

Előzmény: Aladár46 (30509)
Aladár46 16 órája Creative Commons License 30510

Némi nemű térkép a jobb megértéshez. (Ha már ez volt, akkor sorry, de nem olvastam vissza a fórumot...)

 

Itt fel van tüntetve a 2x1 és 2x2-es kiépítés is, stb...

 

Előzmény: Aladár46 (30509)
Aladár46 16 órája Creative Commons License 30509

Üdv Mindenkinek!

 

Ma megjelent a Magyar Közlönyben:

 

A Kormány 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozata
a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és
elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról

 

http://magyarkozlony.hu/permanent/ac/aca355d4cf05244f5e8c3585aa98b0f87f01d523/MK_14_161.pdf

 

 

Nuku M4, M8 és M9-es projektek... :(((

 

 

klimakiraly 19 órája Creative Commons License 30508

Én már azt hittem hogy csak SMS-ben lehet matricát venni. :-)

 

(Hív a Pannon hogy vegyek új telefont. Mondom szerintem nekem nem, fognak adni kedvezmény mert nem telefonálok. De mondja hogy biztos mert 10.000 számlákat lát. Mondom az mobilvásárlás (autópálya, parkolás) ... kiderült XXXS űgyfél vagyok. :-) )

Előzmény: mzdude (30507)
mzdude 20 órája Creative Commons License 30507

Ja, gyönyörű bódék.

Kártyás fizetés nuku, emlékeim szerint.

 

Jó is ez így, legalább tudja az utazó, hogy megérkezett a balkánra.

Előzmény: trizs77 (30506)
trizs77 28 órája Creative Commons License 30506

A Hegyeshalmi határátkelő magyar oldalán, 19 méterre a határtól, (irány Győr) működik, 24 órában,  három bódé.

Mindháromban váltható matrica.

 

Az elmúlt 14 évben mindíg ott veszem, ha hazaérek.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (30505)
Fradista Utazó 29 órája Creative Commons License 30505

Ez különösen azért érdekes, mert (a közhiedelemmel ellentétben) a hegyeshalmi határátkelőhely és az M1-M15 csomópont közti szakaszon az M1 autópálya használata díjköteles. Eddig Ausztria felől érkezve (hacsak az ember nem pont 23:56-kor lépte át a határt) elegendő volt a mosonmagyaróvári benzinkútnál, vagy az attól még pár kilométerre Budapest felé eső, egy egykori fizetőkapuból átalakított árusító állomásnál megváltani a matricát, ezután viszont már Ausztriában, vagy előzetesen interneten meg kell vásárolni.

Előzmény: trizs77 (30504)
trizs77 30 órája Creative Commons License 30504

Jó lesz jobban figyelni az eddig lazább, figyelmetlenebb típusú gépkocsivezetőknek :

 

http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/nincs-kegyelem-az-autopalyan-egy-ora-utan-jon-a-birsag-583354

 

 

trizs77 1 napja Creative Commons License 30503

Itt az idei........................:-))

 

Kezdődik:

 

http://www.heol.hu/heves/kozelet/tobb-tersegben-is-havazik-fotok-a-kekestetorol-583276

 

 

BBCápa 4 napja Creative Commons License 30502

A4 - Marica autópálya (Bulgária)…

dimelo 4 napja Creative Commons License 30501

Mert objektív voltam a jelöléssel:)

De hozzátettem:

Nem darabra, hanem forgalmi és felzárkóztatási szükségletek szerint.

 

A kérdőjeleket is tedd hozzá...

 

Vitathatnánk, hogy az M44, vagy az M60 a fontosabb, de egyik sem jelen formájában,

Az M9 Szekszárd - Dombóvár komoly hálózati hiány.

 

Csak elkerülő lesz az M44 is Szarvas-Cserkeszőlő között, mert nem csatlakozik sehova... (Abony-Tsz.miklós M4 ugyanez, meddig?)

 

Szánalmas koncepciótlanság ez az ütemezés. (Vagy ajándék haveroknak...)

 

De a határok felé nyújtózó autópályák a túloldali kapcsolatok nélkül mennyit érnek?

Öt ilyen "kapcsolatot" terveznek...

Előzmény: mzdude (30499)
adam21F 4 napja Creative Commons License 30500

Sziasztok!

 

Budapesten belüli torlódási adatokra lenne szükségem, pl. mint ami a google térkép szoftverében megjelenik külön rétegként mint torlódási adat. Azt szeretném valamilyen táblázatos vagy térképes (shape stb.) formában megszerezni, szerintetek ezt honnan lehet beszerezni? Emellett az utadat.hu-n elérhető átlagos napi forgalmi adatra is szükségem lenne, azonban a réteg nem jelenik meg, mi lehet a hiba?

 

Köszönettel: ÁDám

mzdude 4 napja Creative Commons License 30499

Te, én keleten ugyanúgy hat karikát látok a térképen, mint nyugaton. Vagyis ugyanúgy szív mindkét országrész.

Előzmény: dimelo (30492)
dimelo 5 napja Creative Commons License 30498

Az Észak alföldi Régió (akkor még volt ilyen) legnagyobb sumáksága volt az M35 alku...

Egyben a lakosság felének elárulása, elszegényítése...

 

Cinizmusnak értelmezhető az a szándék, hogy járni jár, de nem jut...

A 2003. Autópályatörvény ugyanis arányos hálózat építéséről szól(t) 2015-ig.

 


Szolnok megye 10 vagy több év hátrányba került és Bihar??? (Pontosítom: Nagykunság és Sárrét)

 

 

Előzmény: BBCápa (30491)
BBCápa 5 napja Creative Commons License 30496

Ez természetesen igaz (bár az Unió máskét látja, ergo - adnak, vedd el, ütnek, szaladj el :)

Én a 30491 alatt kizárólag a már megépült szakaszokra gondoltam (kivéve az M44-et, ahogy írtam is). Lehet, hogy eretnekség, de még a Nyíregy-Namény szakasszal is egyetértek.

Előzmény: Fradista Utazó (30494)
dimelo 5 napja Creative Commons License 30495

Az M5 felé 6 km-rel hosszabb az út, bár gyorsabb. De ez most van még így.

Ha megépülne az M4 Üllő-Albertirsa, nem csak rövidebb lenne, hanem sokkal gyorsabb is.

 

Még egy tényező: a Ferihegyi reptér.

M0-on észak és dél felől közelíthető meg, kelet felől csak kerülővel. (vagy araszolgatva 2x1-en)

Ha olyan fontos a légi forgalom (Debrecen reptere NKS-ben támogatott úthálózattal)

akkor Szolnok-Cegléd térségéből is szükséges a reptéri gyors kapcsolat...

 

De most csak egy Abony-Tsz.miklós M4 "elkerülőt" építenek, majd leállnak 5-6 évre a hálózat összekapcsolásával?

Az erdélyi M4-A3 összekötés pedig beláthatatlan távolba került a román oldalon... (Masterplan)

Előzmény: klimakiraly (30487)
Fradista Utazó 5 napja Creative Commons License 30494

Az M3 és M30 utolsó szakaszai a szlovák ill. ukrán határ mentén azért erősen megkérdőjelezhetőek, teljes autópályaként mindenképpen.

Előzmény: BBCápa (30491)
Fradista Utazó 5 napja Creative Commons License 30493

Ez egy alapvető politikai szlogen. A félautópálya arra jó, hogy el lehet mondani: ha a forgalmo a jövőben drasztikusan megnő, akkor olcsón és egyszerűen mellé lehet építeni a másik felét. Ha épül mondjuk ugyanott egy 2+2 sávos út, szalagkorláttal, leállósáv nélkül, esetleg részben szintbeli keresztezésekkel, azon jobban lehet haladni, biztonságosabb, nagyjából azonos a költségszintje, de mindenki egyből acsarkodni kezd, hogy de, ha egyszer nagyon megnő a forgalom, és teljes autópályává kell alakítani, az milyen drága lesz.

Ezt újabban Magyarországon úgy oldják fel, hogy eleve mindenhová teljes autópályát, vagy tartalmában (és ezáltal költségeiben) attól csak egészen minimálisan eltérő autóutat építenek, amit én speciel pénzkidobásnak és flancolásnak tartok, de másoknak ugyanebben a topicban nem feltétlenül ugyanez a véleménye.

Előzmény: klimakiraly (30488)
dimelo 5 napja Creative Commons License 30492

Mindenkinek, aki aktív a témában:

 

A félautópálya bizonyított tragédiaforrás!

Mégis felmerül néhány rémítő fantazmagória:

Például M4 Berettyóújfalu- Kaba között 2x1 sávon... (Remélem letettek róla)

 

Az M6 Dunaújvárosig jogos, de ennek tükre lenne az M2 (2x2) Vácig.

Ha az NKS (CEF) Vác- Parassa határ között 2x1 sávot tervez,

az csak azt bizonyítja, hogy nem tanultak az M15, M2, M70 példájából.

De azt is, hogy forgalmi szempontból az M6 déli szakaszai túlzóak.

Ha lett M35, akkor miért nem lehet ugyanolyan logikával M46?

40 km-rel rövidebben lehetne Békéscsabát M4-hez csatlakoztatni (újabb Tisza-híd építése nélkül), mint M44-M5-be.

Összefoglalásul  térképen az IKOP-CEF prioritáslistája, kisebb projektek nélkül.

Remélem érthető, hogy miért csalódástérkép...

 

Ha ez a fejlesztésprioritás valósul meg, akkor tovább fokozódik a keleti országrész leszakadása.

Nézzétek meg, hogy mennyivel több szükséges építés marad el keleten, mint nyugaton...

Nem darabra, hanem forgalmi és felzárkóztatási szükségletek szerint.

 

Előzmény: BBCápa (30491)
BBCápa 5 napja Creative Commons License 30491

Az "M1/M15(2*2)/M5/M43" és az "M7/M70(2*2)/ M3/M30" autópálya-tengelyek, illetve az "M6 Dunaújvárosig" létjogosultságának megkérdőjelezése számos okból már önmagában is komolytalan. Szerintem ugyan vita tárgyát sem képezhetné, persze szabad a vélemény...

 

Az M6/M60 Dunaújvárostól délre, az M35, továbbá a hamarosan keződődő M44 viszont messze háttérbe kellett volna, hogy szoruljon az M4 és az M10 mögött.

BBCápa 5 napja Creative Commons License 30490

Mélységesen egyetértek.

Előzmény: trizs77 (30489)
trizs77 5 napja Creative Commons License 30489

Azt jutott még eszembe, hogy van értelme fél autopályának fejleszthető utaknak?

 

------------

 

Van.

A temetkezési vállalkozók nagyon felfutnak a környéken.

 

nem annyira történelmet hanem inkább történetet is jó néha olvasni.

(történelem az 50 évnél régebben történt dolog)

 

---------------

 

Nem volt elég pénzük ezért az M1 félautópályát megépítették.

eredmény = halálos balesetek száma majdnem nyolcszorosára ugrott.

Államtitkár kijelentette soha többet ilyet.

 

-----------------

 

Nem volt elég pénzük ezért az M5 félautópályát megépítették.

eredmény = halálos balesetek száma csak hatszorosára ugrott.

Államtitkár kijelentette soha többet ilyet.

 

---------------

Nem volt elég pénzük ezért az M2 félautópályát megépítették.

eredmény = Ezen a 30 km-.n több a halálos baleset, mint bármilyen autópálya szakasz találomra kiválasztott másik 30 km-n.

Államtitkár kijelentette soha többet ilyet.

 

--------------

 

Nem volt elég pénzük ezért az M70 félautópályát megépítették.

eredmény = halálos balesetek száma xx..szorosára ugrott.

Államtitkár kijelentette soha többet ilyet.

 

------------

 

Az államtitkár, mindíg más és más volt.

 

 

 

klimakiraly 5 napja Creative Commons License 30488

Azt jutott még eszembe, hogy van értelme fél autopályának fejleszthető utaknak? Vajh mennyivel lehet olcsobb hogy csak az egyik oldal van aszfaltozva, de kereszteződések már ne. Egyszintűek. M2?

klimakiraly 5 napja Creative Commons License 30487

Azért feltételezem amit sejtettem is, hogy gyorsabb a fizetős út és még se ott mennek többen.

 

WAZE Albertirsa to Budapest

 

Persze hogy vártuk de leginkább azért hogy a külföldiek tűnjenek el az utunkból. Ők eltűntek és mi éljük a poros kisvárosi életünk. De ha csináltak volna olyan elkerülőket mint Abonynál vagy Székesfehérvárnál, az is elég lett volna. De lehet ebbe az unió is beleszólt hogy a Romániai alkatrészek emberi időben és biztonságban megérkezzenek.

 

No nem Offolok tovább, nem értek hozzá csak annyit hogy nem a forgalom százalékos aránya csak a döntő. Ha egy ~200ezres város kettészel egy ~9000 forgalom az már-már kezelhetetlen. Egy 9.000 városban is iszonyú de talán ott nincs akkora belső forgalom így kezelhetőbb.

Előzmény: dimelo (30486)
dimelo 6 napja Creative Commons License 30486

Tájékozódáshoz ajánlom figyelmedbe OKKF 2013 adatait.

A helyzet nem új, a "kihasználtság" (zsúfoltság) méretes...

Egyszerűsítve: Többen mennek Pilis - Monornál, mint fel az M5-re.

 

Miért feltételezed, hogy nem fizetnék meg az autópályadíjat?

Csak a kecskemétiek és szegediek dönthetik el, hogy M5 vagy régi 5?

 

Gondolj vissza, mennyire vártad (vártátok), hogy Szegedig érjen az M5?

 

Emberi vágyak: egyenjogúság, tolerancia, empátia...

 

 

Előzmény: klimakiraly (30483)
BBCápa 6 napja Creative Commons License 30485

Nem látom be, hogy ez az - önmagában kétségtelenül színigaz - megállapítás klimakiraly (30476) hozzászólásának melyik részére vonatkozott.

Előzmény: Fradista Utazó (30478)
BBCápa 6 napja Creative Commons License 30484

Az M43 Szeged M0-ja,...

...amelynek egy igen fontos szakaszán ("5"-"47") fizetni kell :-(((

Előzmény: ghosty9 (30479)