Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 39811

Ugyanezt gondolom én is.

 

OFF

De akkor is megdöbbentő az ilyen szintű figyelmetlenség (mintha leszarná, hogy egyébként egy forgalmas úton van és nagy sebességgel halad). 

Előzmény: radio100jozsi (39807)
bp01 Creative Commons License 2 órája 0 1 39810

Szörnyű tragédia. És megint hihetetlen emberi butaság a legfőbb oka 9 ember halálának. Jobb nem belegondolni mennyi ilyen hülye veszélyezteti a saját és mások életét nap mint nap az utakon. És nem csak a 4-esen és nem csak románok.  

 

Annyiban érdekes ez az eset, hogy a híradásokból kiderült, honnan hová tartott a román kisbusz. Szlovéniából Désfalvára. Korábban többször téma volt itt a fórumon is, hogy milyen szempontok alapján választanak útvonalat keleti szomszédaink és hol lehetnek azok a határok amitől északra már az M3-as délre 4-es még délebbre pedig az M43-M5 a fő csapásirány. 

A fő szempontok az idő, a biztonság, a költség. Szlovénia és Désfalva viszonylatában az M5-M43-A1 lenne a gyorsabb és biztonságosabb. Viszont a 4-es felé kb 70-75 km-rel rövidebb. Egy oda-vissza úton ez -150 km. Igaz, hogy ez az eset csak egy példa de erősíti azt amit látni az utakon is, hogy a románoknál (és különösen az alacsonyabb társadalmi rétegekben) az útvonal-választásban az alacsony költség a legfőbb szempont. Magasról tojnak az útvonaltervezők által megadott időre is, hiszen nyomják a gázt rendesen, gyorsabban végigmennek a 4-esen is (ha nincs baleset miatt torlódás..) Ez az ami miatt az M3 sem alternatíva az ilyen autósnak. Oda-vissza az is +150 km. Ráadásul az még időben is több mint a 4-es.

 

Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért, de mégis nehéz azon túllépni, hogy mennyi haláleset elkerülhető lett volna ha lett volna M4. Elég csak megnézni Abony-Fegyvernek viszonylatban az elmúlt 2-3 évben bekövetkezett halálos baleseteket. Osztott pálya, szalagkorlát és külön szintű csomópontokkal többségük nem történt volna meg.

Régebben is írtam, a gyorsforgalmi út nem csak a nagy forgalom, vagy a "gazdaságélénkítő hatás" miatt fontos, hanem mert megvédi az ilyen autósokat (és áldozatait) a saját hülyeségük következményeitől. Ahogy ma kinéz, az emberek nem lesznek megfontoltabb autósok, sőt sokévnyi javulás után mostanában mintha megint romlana a közlekedési morál. A kontroll és a szankciók mellett ezért is van egyre nagyobb jelentősége a biztonságos utak építésének.   

 

Az M4 kell. Nem Abonyig, nem Törökszentmiklósig, hanem Berettyóújfaluig. És minél előbb kellene. Minél több szakasza készül el, annál inkább megéri majd ezt utat választani a keletieknek, így pedig a megmaradt 2x1-es szakaszokon is tovább nő a forgalom, vele együtt a veszély is.

 

kamant Creative Commons License 2 órája 0 0 39809

Gondolkodtam egy darabig, amíg rájöttem, hogy hol van. :) Nem tudtam, hogy ezen a szakaszon is dolgoznak már.

Hétvégén jártam erre* a 71-es felől, Balatonszentgyörgy nyugati oldala felől látszott földmunka. Meg a fenékpusztai 71-76 elágazónál és innen a balatonberényi útig vágták ki a növényzetet.

Várhatóan valamikor a közeljövőben lesz egy "ráérős" 7-es út - Keszthely menetem, majd próbálok pár képet csinálni.

 

Az Egerszeg felőli szélesítendő szakaszon is a tavasszal kivágták az út melletti fákat, illetve az alsónemesapáti felőli végén dolgoznak (korábban leszedtek a domboldalból, betonozták illetve most szombaton láttam egy felállított földfúrót is itt. Ha jól értelmeztem a térképet, itt lesz egy aluljáró a 76-os alatt az erdei utaknak.

 

* Zeg-Gyula: majd igyekszem keresni a 44-esen "fedélzeti" kamera képei közül, amin látszik is valami onnan....

Előzmény: trizs77 (39798)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 órája 0 0 39808

Szerintem pontosan ez történt.

Előzmény: radio100jozsi (39807)
radio100jozsi Creative Commons License 3 órája 0 0 39807

Ráadásként az zavarhatta meg, hogy előrébb is előz valaki a szembe sávban, így amikor ő is elkezdett előzni a kisbusszal, simán benne volt a pakliban, hogy azt hitte, hogy ez 2*2 sávos szakasz, mert pont a jó oldalon is ment az útnak a kisbusz szempontjából, aztán meg gondolom nyomkodta a telefont, és nem figyelte már szemből pont akkor a teherautót.

Előzmény: radio100jozsi (39805)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 órája 0 0 39806

Fékezés nélkül ment bele szemből a kisbusz, kicsit kitérítette. 

Előzmény: mash.69 (39804)
radio100jozsi Creative Commons License 3 órája 0 0 39805

Simán látni, hogy elkezd előzni, szerintem figyelmetlen volt, azaz azt hihette talán, hogy ez 2*2 sávos út.

Előzmény: mash.69 (39804)
mash.69 Creative Commons License 3 órája 0 0 39804

mondjuk furán áll a teherautó, olyan, mintha szembe ment volna a forgalommal, nem???

vagy benézek valmit?

Előzmény: Pompiere (39792)
radio100jozsi Creative Commons License 3 órája 0 0 39803

A 4-esen egy sincs a Pest-megyei szakaszon.

Előzmény: mash.69 (39802)
mash.69 Creative Commons License 3 órája 0 0 39802

a balkáni/román stílus az oka. észnélkül ezerrel nyomulni.

erőszakosan, pofátlanul, csak van amikor a fagyi visszanyal....

nem tudom, hogy van-e elegendő Véda kapu a 4-esen

de ha végre meg lenne a törvényi háttér, akkor lehetne használni, bűntetni az ilyen idiótákat

 

de akkor ugyebár a Lázár féle trógereket is megkellene büntetni

így marad minden a régiben

Előzmény: puntooo (39791)
Mr Reacher Creative Commons License 14 órája 0 0 39801

A neten fellelhető a hülye romás sofőr életének utolsó 37 másodperce. Aki akarja, megtalálja, én nem linkelem be.

Előzmény: Mr Reacher (39800)
Mr Reacher Creative Commons License 15 órája 0 0 39800

Amikor a hozzászólást írtam, az M1 híradójában már mondták, amit a 39796-es hozzászólásban idézett az olvtárs.

Előzmény: dimelo (39789)
gyoparOHs Creative Commons License 15 órája 0 0 39799

A román gépkocsivezető vezetés közben facebokozott..

Itt a saját videója az utolsó másodpercekről... aztán csat..

 

http://adevarul.ro/locale/timisoara/video-Sapte-romani-murit-ungaria-Soferul-microbuzului-filmat-greseala-accidentul-mortal-facea-live-facebook-1_5b0464d2df52022f754afb18/index.html

Előzmény: GOLAZ111 (39793)
trizs77 Creative Commons License 16 órája 0 0 39798
berva1 Creative Commons License 24 órája 0 0 39797

Valószínű 60 km/h sebességkorlátozó tábla van kirakva itt is, mint szinte mindenhol a felújítás alatt álló szakaszokon. Persze kevesen tartják be... ami talán érthető is hiszen idegőrlő tud lenni a lassú haladás. Hetente járok ezen a szakaszon, ahol ténylegesen 75-80 km/ h az átlagos utazósebesség.

Előzmény: radio100jozsi (39794)
-Smiley- Creative Commons License 25 órája 0 0 39796

A külügyminisztérium a román konzulok magyar rendőrségtől szerzett információira hivatkozva azt közölte, hogy a balesetet a romániai kisbusz okozta, amely nagy sebességgel előzött, és frontálisan ütközött egy teherautóval

Előzmény: GOLAZ111 (39793)
radio100jozsi Creative Commons License 25 órája 0 0 39795

Akkor mi még ne panaszkodjunk semmit a tegnap esti M3-as forgalomról, mikor hazafelé jövet Borsodból kifogtuk a Mezőkövesdi teljes pályazárat, így a régi 3-as felé volt a terelés Füzesabonyig, jól bedugulva a környék, de így is max 30-40 perccel volt lassabb az út, mert utána meg az M3-as szépen haladós volt végig, csak az irdatlan hosszú Gödöllői terelés volt cammogós, de szerencsére a szembe sávba átmenők, azaz mint mi is jártunk jól, ott 80-al lehetett haladni. Budapest meg este 9-kor álom volt, az M3-as bevezető, meg a Hungárián 70-80-al lehetett haladni, alig volt forgalom. Így összességében rosszabbra számítottam hazafelé Pünkösd után az M3-ason. Még annyit, hogy szombaton meg Borsodba mentünk, akkor meg reggel 7-es pesti indulással még alig volt forgalom az M3-ason.

Előzmény: Fradista Utazó (39771)
radio100jozsi Creative Commons License 25 órája 0 2 39794

Ez az útszakasz 2*2 sávos, de jó ideje félpályás lezárás van, és csak az egyik oldalon megy a forgalom a felújítás miatt.

Előzmény: Pompiere (39792)
GOLAZ111 Creative Commons License 25 órája 0 0 39793

Hát itt lehetett volna bármilyen út, abszolút nem értem, hogy ez hogyan jött össze.

Előzmény: dimelo (39787)
Pompiere Creative Commons License 25 órája -1 0 39792

Ha jól látom akkor ez az útszakasz 2x2-es. Lehet, hogy itt is valami olyan történt mint az M43-on 2011. októberében?!

Előzmény: dimelo (39787)
puntooo Creative Commons License 26 órája 0 0 39791

Hibást mindig lehet találni. De valami oka csak van annak, hogy bizonyos útszakaszon olyan sokan hibáznak... De ez csak a véletlen műve, más (t.i. az út tervezőjének/építőjének/fenntartójának) a hibája/mulasztása kizárható....

-Én az általam gyakran használt utak személyesen megtapasztalt balesetveszélyes szakaszairól/pontjairól küldtem egy levelet a Közútkezelőnek. Válaszoltak, azonban minden pontra csak az volt a válasz, hogy a szabványoknak megfelel, ezért az autósok a hibásak...  

Előzmény: mash.69 (39790)
mash.69 Creative Commons License 26 órája 0 0 39790

hát általában egy ilyen balesetben az egyik sofőr minimum ludas szokott lenni

Előzmény: dimelo (39789)
dimelo Creative Commons License 26 órája 0 0 39789

Még nem tudhatóak a részletek, de máris az áldozatokat hibáztatod?

 

Csak 1+1 sofőr van, a többi áldozat...

Előzmény: Mr Reacher (39788)
Mr Reacher Creative Commons License 26 órája 0 0 39788

Szerintem a résztvevők voltak a hibásak.

Előzmény: dimelo (39787)
dimelo Creative Commons License 26 órája -1 0 39787
gw Creative Commons License 28 órája 0 0 39786

Nem a belső sávba kanyarodsz ki, hanem átvágsz a két haladó sávon és a szélső gyorsítósávba érkezel. 

A visszafordítóknál mindig 110-es korlátozás van, sima főúton meg általában 70-es.

Előzmény: troglodita (39782)
kamant Creative Commons License 29 órája 0 0 39785
Előzmény: -Smiley- (39783)
GOLAZ111 Creative Commons License 29 órája 0 0 39784

Ott azért igényesebben megoldották elszigetelve a forgalomtól. Hasonló lehetne Érden is az M7 - en.

Előzmény: -Smiley- (39783)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 0 39783

Valami ilyesmi van Fehérvár - Várpalota között, de ott még aluljáró is dukál a 2*2 sávos úthoz meg a buszmegállóhoz :)

Előzmény: eMPet (39777)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 39782

Hát eléggé érdekes, bár gyér forgalomnál biztosan működik ez, főleg, ha tudsz róla és számítasz is rá. Mondjuk nem tudom, hogy az ember ott álldogálva a két útpálya között mikor veheti a bátorságot hozzá, hogy kikanyarodjon a belső sávba... Harminccal kanyarodva azért csak kell egy kis idő, amíg 130-ra felgyorsulsz...

Előzmény: Ashi Valkoinen (39781)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!