Keresés

Részletes keresés

kamant Creative Commons License 9 órája 0 0 38978

https://www.zaol.hu/kozelet/helyi-kozelet/letettek-az-m76-os-autout-alapkovet-alsonemesapati-hataraban-2283243/

 

http://www.tvkeszthely.hu/hirek/8568/letettek-az-m76-os-ut-alapkovet/

 

 

 (A nif-es térkép és a helyszín alapján.)

 

Világoskék: a 76-os 2×2-es szélesítése.

Sötétkék: az M76-os Misefáig.

Zöld: ez lenne az M9-es, de most nincs róla szó. Pont ez a rész (illetve ebben a "Kapornaki emelkedő" a leggyengébb láncszem...)

Piros: itt tették le az alapkövet. :)

 

Amúgy vajon az M7-eshez közeli szakaszt már tényleg elkezdhették? (Itt még csak a projekt-tábla van kint pár napja.) Csak mert többször láttam kőszállító teherautókat a 71-es keszthelyi elkerülő szakaszán dél felé menni. Korábban ezek Egerszegre, a járműipari tesztpályára hordták az anyagot - volt, hogy Zeg-Keszthely között autózva kb. fél óra alatt 40-nél több jött szembe jópár napig, reggel is, délután is.

Előzmény: Mash_bakter (38976)
NAR Creative Commons License 13 órája 0 0 38977

Valamit tényleg javítottak Budapest felé, Győr felé viszont 80-as korlátozás van kint. Most durva mínuszok jönnek, nem tudom, tudnak-e építkezni.

Előzmény: dannee (38975)
Mash_bakter Creative Commons License 14 órája 0 0 38976

http://magyarepitok.hu/aktualis/2018/02/elrajtolt-a-zalaegerszeget-bekoto-gyorsforgalmi-fejlesztes

  • az út keleti végén az M7-es autópályától Fenékpusztáig tartó 8,6 kilométert a Strabag építi meg 2020-ig;
  • nyugaton a Colas munkájának köszönhetően a régi 76-os főút Zalaegerszeg és Alsónemesapáti közötti mintegy másfél kilométeres szakaszát négysávossá alakítják szintén 2020-ig, ez a kivitelezés már elindult;
  • a kettő közötti középső szakasz tervezése is elindul, itt az építkezés befejezését 2022 végére tervezik;
  • a beruházás során Keszthelyre is kiépül egy négysávos út (az alábbi térképen pirossal jeölve).

a piros út vajon mikor épül meg???

 

http://static.regon.hu/ma/2017/12/r76-osnyomvonal.jpg

Előzmény: trizs77 (38966)
dannee Creative Commons License 15 órája 0 0 38975

Nem arról volt szó pár napja, hogy a kritikus szakaszokon kap egy nagyobb javítást a pálya?

Előzmény: 08-73 (38973)
Mash_bakter Creative Commons License 16 órája 0 0 38974

Én is ezen gondolkodtam, hogy ha nyáron megyünk Murauba, akkor M7-Graz lesz az útvonal....

Ha csak addig nem történik drasztikus változás az M1 kátyutlanításában.

Előzmény: 08-73 (38973)
08-73 Creative Commons License 16 órája 0 0 38973

Akkor most úgy tűnik, egy darabig ignorálni fogom az M1-est Bp- Győr között. Maradjon inkább a lassabb de kímélőbb 1-es, vagy a 10-es út.

Előzmény: Mash_bakter (38972)
Mash_bakter Creative Commons License 17 órája 0 0 38972

durva... hasonlókat éltünk át mi is...

https://index.hu/video/2018/02/23/m1_autopalya_katyu/

Mash_bakter Creative Commons License 18 órája 0 0 38971

áááá

értem, a helyismeret hiánya...

Előzmény: radio100jozsi (38970)
radio100jozsi Creative Commons License 19 órája 0 0 38970

A Törökszentmiklós elkerülő csak sima 2*1 sávos. a 2*2 sávos rész az elkerülő után kezdődik Fegyvernek felé.

Előzmény: mash.69 (38968)
dimelo Creative Commons License 20 órája 0 0 38969

Pontosítsuk:

az elkerülő a 112-120 km-ek között van

A 2x2 sávos szakasz pedig a régi 4, most 42103. úttól kelet felé Fegyvernek - Szapárfaluig.

A 120+1006 -128+716 km-ek között.

 

Az, hogy kinek mi jár, azt ismerjük...

 

Töcsök-bogár-skorpió-agybaj...

Előzmény: mash.69 (38968)
mash.69 Creative Commons License 20 órája 0 0 38968

Szerintem nem hagyják el, hanem ott fejlesztenek elsőkörben, ahol nincs2x2 sáv.

Ha jól tudom a Tszm-et északról elkerülő 4-es út az 2x2 sávos, nem? Tudom van rajta lámpa, stb...

 

Rajtam múlna valami ilyesmi készülne ( ha Vásárhelynek, Kisvárdának jár, akkor Tszm-nek is)

 

Előzmény: dimelo (38967)
dimelo Creative Commons License 21 órája 0 0 38967

Hogy miért gondolhatják úgy,a 46-os út M4 csomópontjánál (Tsz, Nyugat) olyan mértékben csökkenne a forgalom,

hogy "megéri" elhagyni a projektből a Tszm elkerülőt, az nem világos.

A 46.út forgalma: (Tszm-Mezőtúr között)

              Összes  teher  szgk  kistgk busz

OKA2016  4221    440   2681   948   45

 

A Tszm-Szajol-Szolnok forgalom nem fog az M4-re felhajtani.

Tehát optimista becsléssel kb. 2000-2500 gépjármű különbség lehet a Tisza híd szakasz és a a Tszm. elkerülő szakasz forgalma között.

 

Ha bekalkuláljuk Mr. Laser február1-i bejelentését az M4 folytatásáról, akkor pedig azt lehet következtetni, hogy a kb. 100 milliárd Ft hideg vízre sem elég,

ha abból kellene ezt a 8 km-t is befejezni... (90+8)

Előzmény: puntooo (38965)
trizs77 Creative Commons License 22 órája 0 2 38966

 

 

 

Lerakják annak a gyorsforgalmi útnak az alapkövét, amely Zalaegerszeget köti majd össze az M7-es autópályával.

 

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. még tavaly írt ki közbeszerzést az R76-os gyorsút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti, 24 kilométeres szakaszának a tervezésére.

 

Az út Fenékpuszta-Sármellék-Pacsa és Zalaegerszeg (Misefa) nyomvonalon halad majd.

 

 

puntooo Creative Commons License 24 órája 0 0 38965

Jóhiszeműen: Nem lehet, hogy azért nem zölddel szerepel a törökszentmiklósi elkerülő, mert ott a fele már el van készülve? (A szaggatott kék jelentése: kapcsolódó beruházások.)

Előzmény: drummond (38964)
drummond Creative Commons License 24 órája 0 0 38964

Egyébként kicsit furcsa számomra, hogy pár napja azt válaszolták nekem, hogy áprilisban lesz majd kiírva közbeszerzésre ez a szakasz, most meg csak úgy bemutatnak egy tervet, de a közbeszerzésről szó sincs benne, ráadádul a Törökszentmiklósi elkerülőt szépen lecsipték belőle.

Előzmény: radio100jozsi (38957)
tocsikolnak Creative Commons License 26 órája 0 0 38963

Szemleletesen: 

 

1. A firka: 

2. a nyugati, domborzattal:

3. a szoveg: 

4. a nyugati firka pontositva, hogy kivitelezheto legyen esetleg, de Somosnak akkor is elfogadhatalan: 

 

5. Egyes lepes: etesi szakasz (8km) es Etes kozseg kornyeki domborzati viszonyok:

                     

 

6. A 2.lepes A. es B. verzioja itt meg B es C neven van 

 

6. 

 

Előzmény: tocsikolnak (38962)
tocsikolnak Creative Commons License 27 órája 0 0 38962

ERTEKELES:

 

Semmit nem nezett:

 

~ a varossal kotott egy eve kotott "modern varosok" szerzodes szerint 2x2, nem 2x1.

 

~ meg a befirkalt vonalakon is latszik, hogy nem csak St. erintett. 

 

~ a keleti oldali firka total nonszensz. osszekototte az 500 meteres dombcsucsokat ?:D

 

~ a nyugati oldali mar javreszt csak 300 metereseket kot ossze, de vegig a legkellemesebb termeszetvetelmi teruletekeken / korzeteken, gerinceken.

 

~ Minden telepulest felszabaditananak, de Somoskoujfaluval meg jol kibaxnanak. Ebbe nem fog belemenni se a falu. Az elozoekbe meg a varos. 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JAVASLAT: 

 

 

Az egyetlen elfogadhato megoldas ha, meg 5 kmrel nyugatabbra viszik es

 

 

1. lepesben: a 22esbol inditjak ki (Kishartyan kozseg elott) a 2206ig (8km, nagyreszt volgy (Etes kozseget nyugatrol kerulne), a tobbi 1db 300mes domb kornyezete), hogy ha el is fogy a penz akkor is hasznalhato legyen varoselkerulesre. Ideiglenes hatrany: ravezeti a forgalmat 2206os nyugati felenek 4 falujara az ipolytarnoci orszaghatarig.

 

2. lepes A. valtozat (jelenleg realisabb, de rovidtavu gondolkodas): Ha van meg / lesz megint penz: a 2206tol a 22111essel parhuzamosan viszik a hatarig (Karancsbereny (H) / Csakanyos (SK). Csakanyos kozseg volgyeben kb 2 km uj szlovak ut epiteset is igenyli a (SK)71es utig.

 

2. lepes. B. valtozat (hosszutavon idealis): tovabb a 2206ossal parhuzamosan a volgyben a tervezett Litke (H) / Torincs (SK) Ipoly hidig. Es onnan a szlovakoknak Madachfalvatol eszakra bekotni (kb 12km) az ebben a tersegben 2020tol epulo (SK)R7esbe  (Pozsony / Dunaszerdahely / Ersekujvar / Losonc 2x2es autout). 

 

3. lepes: 22es ut kivaltasa a 21135os / 21es keresztezodesetol a 1. lepesben kesz ut kiindulopontjaig, vagyis ezek osszekotese, Zagyvapalfalva 22es menti reszenek felszabaditasa.

Előzmény: ssimi (38961)
ssimi Creative Commons License 1 napja 0 0 38961

Hát nem tudom. Aki Salgótarjánnál behúzta a két nyomvonalat, nem nagyon nézte a domborzatot.

Előzmény: radio100jozsi (38959)
drummond Creative Commons License 1 napja 0 0 38960

Igen ez nagyon furcsa.

Előzmény: radio100jozsi (38958)
radio100jozsi Creative Commons License 1 napja 0 0 38959
radio100jozsi Creative Commons License 1 napja 0 0 38958

Viszont ami érdekes, hogy a félbehagyott projekt esetében nem Törökszentmiklós kelet volt a szakasz vége, azaz a Törökszentmiklósi elkerülő is benne volt még a tervben a Simicskátlanítás előtt.

Előzmény: radio100jozsi (38957)
radio100jozsi Creative Commons License 1 napja 0 0 38957

Ha már téma volt, akkor tit a friss mai hír az M4 Abony-Törökszentmiklós szakaszról a NIF-től: https://nif.hu/projektek/2018/02/m4-abony-kelet-torokszentmiklos-nyugat-kozotti-szakasz-szolnok-eszaki-elkerulo-megvalositasa-uj-tisza-hid-megepitesevel/

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 38956

akkor kérdezem hol 60 km az M3 és M4 párhuzamos távolsága???

 

 

 

------------------

 

 

 

Például az Igrici pihenő hely (M3) és Kisújszállás (4) között légvonalban 77 km, közúton 120 km a távolság.

 

Tehát párhuzamosnak úgy-ahogy párhuzamos, csak 120 km-rel északabbra megy az M3 mint 4-es út.

Előzmény: Turbo4 (38953)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 38955

Ennek a felvetésnek nincs sok értelme... Az úthálózatunk sugaras szerkezete alap.

A vasúthálózatunk szerkezet ugyanilyen. (örököltük)

 

A prioritások meghatározását MINDIG szubjektív érdekek befolyásolják.

Legfeljebb nem verik dobra, helyette kapunk egy maszlag "indoklást" a NIF-től.

 

Mi  itt a fórumon csak a megtörténtekből alkothatunk véleményt...

 

Második mondatoddal maximálisan egyetértek!

Előzmény: Turbo4 (38950)
RadiX Creative Commons License 2 napja 0 0 38954

Szolnok-Észak és Nagyfüged légvonalban kb 60 kilométer, úton több.

Előzmény: Turbo4 (38953)
Turbo4 Creative Commons License 2 napja 0 2 38953

Lehetséges, hogy 80 km -bár nem ez volt a mondandóm lényege-, de akkor kérdezem hol 60 km az M3 és M4 párhuzamos távolsága???

Előzmény: hory004 (38951)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 2 38952
hory004 Creative Commons License 2 napja -2 3 38951

Jó lesz az 80-nak is. De ha ezzel azt akartad mondani, hogy emiatt az M6 felesleges, elég lett volna bekötni az M7-be valahol a velencei tó környékén, akkor az nem hangzik jól.

Egyrészt akkora kerülő, hogy nem érné meg felmenni a pályára (az M60-at is kb csak a napi szinten ingázók használják) Másrészt egy közös M1-M6-M7 bevezetőnek Pesten hány sávosnak kéne lenni? 2x5? Így még ha nincs is jó helyen, legalább másfelé viszi a forgalmat, csak Érd és a Savoya Park közt kéne 2x2 sávosítani a 6-ost.

Előzmény: Turbo4 (38950)
Turbo4 Creative Commons License 2 napja 0 1 38950

Hát igen sokan jönnek ezzel a párhuzamosság kérdésével az M3 - M4 esetében. De ha már szóba hoztad az M7-M6 (M60) -t, bár kicsit szétnyílnak, de mondjuk a közepén kb. Paks és Siófok vonalában nem több a távolságuk 50 km-nél. Szerintem senki nem a másik területtől sajnálja az odavitt útfejlesztést (legfeljebb a sajátja elmaradását szenvedi) hanem az értelmetlen pénzszórásokat, a soha meg nem térülő fejlesztéseket vitatja.

Előzmény: aladar644 (38921)
dimelo Creative Commons License 3 napja -2 0 38949

Megtörténhet, csak egy magára adó hírportál ne üljön fel a "szemtanú" állításainak.

 

 

Az Adriára járók is szubjektív alapon követelték ki maguknak az M7-es zalai szakaszát.

és az M6 hosszabbítás indoka is hasonló... (Közelebb lesz Dubrovnik...)

 

Miért tartunk fenn drága Közútkezelőt (és még mi mindent), ha az adatok nem számítanak?

 

Előzmény: NAR (38946)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!