Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 21 órája 0 0 40778

Azt én is néztem, béléstestek lennének? Laikusként a vasalás elég gyérnek tűnik benne, ami van, az is a felület közelében.

Előzmény: rm40 (40776)
rm40 Creative Commons License 25 órája 0 0 40777

...olyannyira, hogy azt a hidat már tavaly lezárták...

Előzmény: rm40 (40727)
rm40 Creative Commons License 26 órája 0 0 40776

A betontartó közepén látható mindenfélék azok vajon a terveken is így szerepeltek anno?

GOLAZ111 Creative Commons License 30 órája 0 1 40774

Erről akartam írni hosszabbat, mert én is voltam arra, meg láttam, amit láttam. De annak idején számoltak a túlterheléssel, ez egyértelmű. Szerintem ezért is ennyire jó az autópályák magassági vonalvezetése. Még a legnagyobb hegyek között is alig van emelkedő, ez a határoknál nagyon látványos, a túloldalon hullámvasút, az olasz oldalon pedig nem. Ott valaki gondolt arra, hogy lesz olyan barom, aki elindul 30 tonna benzinnel felfelé és visszagurul, vagy lefelé és nem tud megállni, és inkább több földmunkával, több híddal, alagúttal ugyan, de rendes autópályát építettek.

Előzmény: rm40 (40773)
rm40 Creative Commons License 1 napja 0 0 40773

"Marzia Marandola, a római Sapienzia egyetem építész professzora szerint a genovai völgyhidat nem készítették fel a jelenlegi forgalomra. A híd forgalma a tízszerese annak, mint amilyen az építése idején volt. Ráadásul a járművek súlya is nőtt. "Nem hiszem, hogy ekkora változáshoz alkalmazkodni lehetne" - mondta a professzor, aki egyik doktori disszertációját Riccardo Morandiról írta." (Forrás)

Előzmény: GOLAZ111 (40772)
GOLAZ111 Creative Commons License 2 napja 0 0 40772

Olaszországban túl vannak terhelve a teherautók, de ezzel az autópálya építésekor számoltak is. Csak az utóbbi években a karbantartással vannak komoly gondok. 

Előzmény: rm40 (40771)
rm40 Creative Commons License 2 napja 0 0 40771

https://www.theguardian.com/world/2018/aug/16/bridges-across-europe-are-in-a-dangerous-state-warn-experts

 

Azért felmerül a kérdés, hogyaz infra leromlásában a nehézgépjármű-forgalom növekedésén túl milyen szerepet játszik (és ténylegesen mennyire elterjedt) a járművek (akár jelentős mértékű) túlterheléssel történő közlekedtetése.

Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 40770

A sínek képtségkívül nem voltak vasúti közlekedésre alkalmas állapotban.

A másik oldalon, a teherpályaudvart legfeljebb elővigyázatosságból kellett átmenetileg lezárni, a képen látható vágányokon viszont még hetekig nem lesz vasúti közlekedés. 

Előzmény: rm40 (40768)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 40769

Volt az életemben három év, amikor május 15-től, szeptember 15-ig - hetente - négyszer mentem át ezen a most leomlott hídon, Neoplán 122-es busszal.

 

 

rm40 Creative Commons License 2 napja 0 0 40768

Valahol azt is írták, hogy a helyzetet az is súlyosbítja, hogy a híd alatti vasúti csomópontot is le kellett zárni - nem tudom, hogy ezt azóta feloldották-e.

Előzmény: Fradista Utazó (40765)
berva1 Creative Commons License 2 napja 0 0 40767

A 4-s és a 311-s út kereszteződésénél tegnap, még a szintbeni körforgalomban mentünk tovább Szolnok felé... Pest felől. De épül a felüljáró.

Előzmény: radio100jozsi (40766)
radio100jozsi Creative Commons License 2 napja 0 0 40766

A km alapján még csak a Cegléd-Tápiószele mellékútig lett átadva, gondolom ez a szintbeni csomópont még nincs kiváltva a felüljáróval, vagy nincs még átadva. 

Előzmény: berva1 (40764)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 40765

A híd alatt álló házakból kiköltöztették a lakókat, a házakat le fogják bontani. 

Gyakorlatilag képtelenség volna a hidat úgy lebontani, hogy a házak ne sérüljenek, ezért először lebontják a házakat.

Genovában bevezették a rendkívüli állapotot. 

Előzmény: rm40 (40707)
berva1 Creative Commons License 2 napja 0 0 40764

A MOL benzinkút,  majd a 311 -s út (körforgalom) kiváltása még csak 2 hónapja kezdődött el... 

Előzmény: RadiX (40762)
RadiX Creative Commons License 2 napja 0 0 40763

Jön azért a maradék is:

 

Az átadón elhangzott, hogy a kivitelező az idén még 5 kilométer útszakasz átadását tervezi.

Előzmény: RadiX (40762)
RadiX Creative Commons License 2 napja 0 0 40762

Hétvégén megnézem majd. Én azt reméltem hogy hosszabb szakaszt adnak át egyben, mondjuk 53-72 a leendő számozás szerint, de a ceglédi vége még látványosan nincs kész.

Előzmény: radio100jozsi (40752)
mash.69 Creative Commons License 2 napja 0 0 40761

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/08/50-kilometernyi-utat-ujitanak-fel-az-eszak-alfoldon

 

Kisvárda, Nyíregyháza és Tiszafüred is jól jár....

 

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/08/indulhat-az-uj-magyar-osztrak-kozuti-kapcsolat-kiepitese

 

  • Kőszeg és Rőtfalva,
  • Zsira és Locsmánd,
  • Várbalog és Féltorony,
  • valamint Fertőrákos és Sopronpuszta 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/08/hat-kozlekedesfejlesztesi-beruhazas-indul-be-erden

Érd is szépen fejlődik...

 

 

és a mai lefontosabb hír, sok képpel:

https://magyarepitok.hu/iparagi-hirek/2018/08/atadtak-az-m4-es-cegledbercel-cegled-kozti-szakaszat

 

Az átadón elhangzott, hogy a kivitelező az idén még 5 kilométer útszakasz átadását tervezi.

Előzmény: ML11 (40753)
berva1 Creative Commons License 2 napja 0 0 40760

Ezek szerint jól láttam...

Előzmény: radio100jozsi (40752)
mash.69 Creative Commons License 2 napja 0 1 40759

rühellem az ilyen cikket...  el is mondom mi nem tetszik benne...

az 50 milliárdos híd....

rá gugliztam és csupa csupa szar cíkket találtam, sziinte mindehl hol ferdítettek...

 

hol azt írták a címben hogy 50 milliárdért épül 10 km autópálya, hol azt hogy egy Tisza gíd épül ennyiért

 

nézzük mit is épít a  Szíjj Duna Aszfaltja

- 10 kilométeres autópálya  szakasz kivitelezése keretében nemcsak a kétszer két sávos út megtervezésére és elkészítésére köteles,

- hanem egy új, 152 méteres nyílású Tisza-hidat, (ami összesen 550 méteres lesz)

- két vadátjárót,

- két különszintű csomópontot,

- ökológiai és öntözőcsatornát,

- valamint a lakiteleki mérnökségi telep kivitelezését is meg kell valósítania.

 

Nem az  mondom, hogy olcsó, de azt se hogy drága....

csak kurva nagy ferdítés, hogy egy 550m-es hd épül 50 milliárdból

vagy az, hogy 10 km autópálya  milliárd/km áron...

 

Autó: 5 milliárd per kilométerért épít utat a Duna Aszfalt - HVG.hu

 

50 milliárdért épít hidat Mészáros üzlettársa - Hír TV

Mészáros Lőrinc barátja 50 milliárdért építi az M44-es 10 kilométeres ...

Ötvenmilliárdos munkát nyert a Duna Aszfalt - Napi.hu

 

még az index cikke a legvisszafogottab, korrektebb:

Index - Gazdaság - Tisza-híd épül Tiszakürt és Lakitelek között

 

magyar újságírás 2017....

Előzmény: dimelo (40757)
GOLAZ111 Creative Commons License 2 napja 0 0 40758
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 1 40757
mash.69 Creative Commons License 2 napja 0 0 40756

Sajna nem tudok feltölteni....

csak egyesével, amihez nincs kedvem, a flash-es feltöltés nem megy :(

Előzmény: M tiszteletes (40699)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 40755

Egy apró, de fontos lépés...

 

Előzmény: radio100jozsi (40752)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 0 40754
ML11 Creative Commons License 3 napja 0 1 40753

"és akkor ehhez a hírhez mit szólsz:

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/08/tobb-evtizedes-kozlekedesi-problemat-orvosol-nyiregyhaza-ezzel-az-aluljaroval "

 

Nagyon örülök neki :) El kell ismerni, a városban mostanában elég sok olyan útépítés valósul meg (v van tervben), ami hosszú ideje húzódik. Pl. nagykörút befejezése.

Ez is egy igen forgalmas szakasz, vasúti átkelővel fűszerezve. Mondjuk azt nem értem, hogy miért aluljáró? Miért nem felüljáró? Egy ideje ment erről a huzavona, az aluljáró nyert...

 

 

"azt gondolom, hogy minden másodrendű út - vasút találkozást felüljárósítani kellene...."

De szép is lenne :)

Előzmény: M tiszteletes (40718)
radio100jozsi Creative Commons License 3 napja 0 3 40752

Mai hír:

 

Napközben átadják a forgalomnak az M4-es autóút mintegy 8 km-es szakaszát, Cegléd térségében az 58-as és a 67-es km között. Az új szakaszon kétszer két sávon lehet majd közlekedni. A szakaszon két különszintű csomópont található, Ceglédbercel és Cegléd-Öregszőlő.

adiaboli Creative Commons License 3 napja 0 1 40751

a csapadéktól függően

Előzmény: adiaboli (40750)
adiaboli Creative Commons License 3 napja 0 0 40750

Pristina és Szkopje között két hónapja volt szerencsém járni itt: https://www.openstreetmap.org/#map=14/42.1907/21.2646

Kilométereken át a mederben állnak az épülő pálya pillérei, csak néhány kanyarulat-átvágásnál borotváltak bele a parti dombokba. Ez a bizonyos "Lepenc" a csapadéktól függetlenül hol patak, hol folyó. Eléggé érdekes megoldás, de azt nem hiszem, hogy az átadás után környezetvédelmi nagydíjat fog kapni.

Előzmény: GOLAZ111 (40730)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 0 40749
Előzmény: rm40 (40748)
rm40 Creative Commons License 3 napja 0 0 40748

Az is hozzátartozik az összképhez, hogy van ott másik (szerencsére már lezárt) Morandi-híd, ami ilyen állapotú:

https://www.essere-informati.it/e-dopo-il-crollo-del-ponte-a-genova-attenzione-al-ponte-morandi-che-collega-porto-empedocle-ad-agrigento/

http://www.agrigentonotizie.it/video/pioggia-viadotto-morandi-agrigento-febbraio-2017.html

 

Jó kérdés, hogy a több tízezer olasz híd milyen állapotban lehet, hogy egyáltalán képesek lesznek-e kezelni a problémát.

Előzmény: rm40 (40745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!