Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 4 órája 0 0 40179

Semmit nem változott a világ majdnem 100 év alatt...

 

Divide et impera

Előzmény: troglodita (40175)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 19 órája -1 0 40178

OFF: Javaslom, szerezz némi rutint szövegértés témakörében, ugyanis az idézett mondat nem azt jelenti, amit te sugallni próbálsz.

Előzmény: M tiszteletes (40177)
M tiszteletes Creative Commons License 22 órája -1 0 40177

kicsit most olyan vagy, mint az a  hülye sofőr, akit ha megakarsz előzni, mert szüttyög

akkor rögtön elkezd gyorsítani...

 

tényleg, magadra ismertél?

Előzmény: Ashi Valkoinen (40161)
troglodita Creative Commons License 22 órája 0 0 40176

Avram Iancu, na, elírtam, bocs

Előzmény: troglodita (40175)
troglodita Creative Commons License 22 órája 0 0 40175

1/2 OFF

Nemrég olvastam, hogy Trianon után, a húszas években nagy Avram Inacu ünnepséget rendeztek Mócföldön az "új urak", aztán utólag írták az illetékesek, hogy az útépítésre szánt összeg mind eltűnt, de utak ugyanolyan gyalázatosak maradtak, mint a "gyűlölt magyar uralom" alatt, amikor tudvalevőleg őket szántszándékkal sorvasztották...

ON

Előzmény: dimelo (40174)
dimelo Creative Commons License 23 órája 0 0 40174

Azért írtam  a mocorgást...

 

Nagyon régi emlékem (70-es évek), amikor egy busszal jártak arra (a Hargitáig) a szüleim.

A pedagógus társaságból a végcélhoz érkezésnél megszólalt (korábban napközis) tanárom:

Na mócorogjunk, mócorogjunk... (A Mócföld oda már csak "egy ugrás")  Azóta is így maradt...

 

Előzmény: troglodita (40173)
troglodita Creative Commons License 24 órája 0 0 40173

mocorognak, mocorognak, de valahogy minden évben csak jövőre fognak elkészülni ,-)

Előzmény: dimelo (40171)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 24 órája -1 0 40172

Illetve, a józan ész szerinti értelmezés nettó balesetveszély.

 

Ez sem elhanyagolható szempont, és végül is megérte utána menni, mert az engem lehülyézőkkel szemben nekem lett igazam.

Előzmény: Ashi Valkoinen (40170)
dimelo Creative Commons License 24 órája 0 0 40171

Ha útba esik Torda-Marosvásárhely, akkor arrafelé mocorognak.

 

Jövőre nyárra itthon is lesz +20 km M35.

Hogy jövő őszre határmetszésig ér az M4 szellemszakasz, annak semmi értelme nem lesz.

 

hacsak... nem történnek csodák (nem fognak)

 

 

Előzmény: troglodita (40168)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 24 órája -2 0 40170

Pont ettől lesz kétes.

 

Mert a szándék egyértelmű, a jogszabály általi jelentés viszont nem ugyanaz, mint az egyértelmű szándék.

 

Nem tartom szerencsésnek, ha a józan ész szerinti értelmezés és a jogszabály szerinti értelmezés eltért egymástól.

Előzmény: Fradista Utazó (40166)
troglodita Creative Commons License 25 órája -1 1 40169

nem kezdődik semmi, csak néhány fafejű fafejűsködik ;-)))

Előzmény: trizs77 (40165)
troglodita Creative Commons License 25 órája 0 0 40168

Megint ítt a nyár, pontosan egy hónap múlva indulunk anyósomékhoz Székelyföldre, tavalyhoz képest szinte nulla könnyebbséggel, az egy M35+481-et leszámítva, román oldalon még ennyi változással sem ;-(((

Előzmény: dimelo (40167)
dimelo Creative Commons License 25 órája 0 0 40167

Majd múlik...

 

Úgy látszik nincs téma, sem szándék...

 

Jó ez így, laposan?

Előzmény: trizs77 (40165)
Fradista Utazó Creative Commons License 26 órája 0 2 40166

>Az útkezelő szándéka viszont a tábla vonalától érvényes sebességkorlátozás megalkotása, és nem annak előjelzése volt.

Ha számodra is egyértelmű, hogy mi volt az útkezelő szándéka, akkor kijelenthetjük, hogy a tábla érthető és egyértelmű volt. Még ha mindannyiunk számára nyilvánvaló is, hogy ellentétes a vonatkozó jogszabályokkal, ezért a jelölni kívánt korlátozás nem érvényes. Q.E.D.

Előzmény: Ashi Valkoinen (40163)
trizs77 Creative Commons License 26 órája 0 2 40165

Kedves nézőink !

 

Táblaügyi vitánk második félideje kezdődik.

 

 

M tiszteletes Creative Commons License 26 órája 0 1 40164

tök érthető volt, hogy mit szeretett volna jelőlni

aki nem értette, az nem akarta érteni

ennyi

Előzmény: troglodita (40162)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 26 órája -1 0 40163

39917-ben leírtam, miért tartom minimum kétes jelzésnek.

 

Ugyanis az útügyi műszaki előírásban egyértelműen szerepel, hogy betétként kötelező minimum sebességet előíró tábla alkalmazható, tiltó, korlátozó nem.

 

Ahol a forgalmi sáv nyilacskáján szerepel tiltó, korlátozó tábla, ott az a forgalmi sávból elérhető útszakaszra, és nem magára a forgalmi sávra vonatkozik.

 

Az útkezelő szándéka viszont a tábla vonalától érvényes sebességkorlátozás megalkotása, és nem annak előjelzése volt.

Előzmény: troglodita (40162)
troglodita Creative Commons License 26 órája 0 1 40162

jogszabályban nem létező - igaz

kétes értelmű - nem igaz

Előzmény: Ashi Valkoinen (40161)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 1 napja -1 0 40161

Tudod, 16 nappal ezelőtt lehülyéztél, a jogszabályban meg nem létező és kétes értelmű táblácskákat meg elkezdték leszerelni.

 

Ugyanis a rend éber őrei szerint sem volt megfelelő az a tábla.

 

Nade ilyet!

Előzmény: mash.69 (39959)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 1 40160

Nem a nyomvonal új, hanem a forgalmi vizsgálata. 2016-os adatokból 2018-as dátummal.

 

Ilyen okosságokkal, hogy Lakiteleknél leterelik a teherforgalmat a 44-re.

Ha ezzel megvillantják a surranópályát, akkor szgk-val miért kellene Szentkirály felé zötyögni?

Illetve miért is kellene addig hosszabbítani az M44-et,  nincs forrás végleges bekötésére?

Ideiglenesen 1-2 évig mehetne mindenfajta gépjármű Lakitelektől a 44-en.

 

 

Vagy, hogy kell-e elkerülő Szentkirálynál. Ideiglenes M44 csp. miatt.

Mintha soha az életben nem akarnák bekötni az M8-ba az M44-et....

Előzmény: M tiszteletes (40158)
troglodita Creative Commons License 1 napja 0 0 40159

Milyen érdekes és különös véletlen, hogy pont Szíjj olvtárs, Tiszakécske expolgármestereként és a város díszpolgáraként építheti meg a lehető legideálisabb, Szentkirály  és Tiszakécske között vonalvezetett M44-et ;-)))

Előzmény: dimelo (40156)
M tiszteletes Creative Commons License 2 napja 0 0 40158

Ebben mi az új, amúgy?

 

http://www.lakitelekma.hu/index.php/lakitelek-hirei/2228-2017-09-18-18-19-47

 

Már tavaly is arról volt szó, hogy nem készül el normálisan, csak Lakitelekig. 

Az M8-asba nem lesz bekötve csak kitudja mikor...

 

Előzmény: dimelo (40156)
M tiszteletes Creative Commons License 2 napja 0 0 40157

Oksa.

 

https://alfahir.hu/2018/04/28/duna_aszfalt_m44

 

MÁR 190 MILLIÁRDOT KASZÁLT MÉSZÁROS ÜZLETTÁRSÁNAK CÉGE AZ M44-ESEN

Előzmény: troglodita (40155)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 40156
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 40155

Tulajdonképpen nem az övé, hanem a haverjáé, Szíjj Lászlóé: http://hvg.hu/cimke/Duna_Aszfalt_Kft.

Előzmény: M tiszteletes (40153)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 2 40154

Rendben volna, csak a hivatalos ideológiával már tele van a...

Jelenidőben is folyamatosan hajlítják a valóságot:

 

M4 Forgalmi vizsgálat egyik legtanulságosabb adatsora a 2015 évi prognózis. 

Jól olvasod, 2015-ben engedélyezett anyagban prognózis 2015-re (2020-2040 is)

Nyilvánvalóan korábbi években kellett elkészíteni, mint jelezték 2008-as adatokból. (WTF?!?)

 

Na lássunk csodát, hogyan jósoltak 7 év időtávra:

 

M4 Keleti szakasz nélküle 2015 301
Ebben az esetben az M4 autópálya csak Püspökladány nyugati oldaláig tart,
ott egy bekötőúttal csatlakozik a 4. sz. főúthoz a 42. sz. főút csomópontjának térségében.
Az M35 autópálya Debrecennél a 4. sz. főútnál ér véget.

A 4. sz. főút. Kaba és Hajdúszoboszló közötti forgalma 12 ezer egységjármű/nap/2 irány körül várható.
A 42. sz. főút Földes és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány,
Berettyóújfalu és Ártánd közötti pedig 17 ezer egységjármű/nap/2 irány.
A 47. sz. főút Derecske és Berettyóújfalu közötti forgalma 12 ezer egységjármű/nap/2 irány.

M4 Keleti szakasz 1. 2015 302
Az M4 autópálya „A" jelű nyomvonalváltozatának Berettyóújfalu és az országhatár közötti,
az M35 autópálya „I." jelű nyomvonalváltozatának Debrecen és Berettyóújfalu közötti megvalósulása esetén:
A 4. sz. főút. Kaba és Hajdúszoboszló közötti forgalma 11 ezer egységjármű/nap/2 irány körül várható.
A 42. sz. főút Földes és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány.
Az M4 autópálya Gáborján és Nagykereki közötti forgalma 15 ezer egységjármű/nap/2 irány.
Az M35 autópálya Derecske és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány.

Azt rögzítsük, hogy 2015-re el sem készülhetett az M35-M4, mégis rányomták abban az évben a pecsétet.

 

Mint a dehir.hutudósításaiból ismerhetjük 2018-ban az M35 új szakasz forgalma 3500-4000 gépjármű/nap, egységjárműben 6000-6500,

vagyis csak a fele, mint a prognózisban.

A még épülőfélben lévő M4 szellem szakasz 15 ezer egységjárműve lefordítva 11 ezer db gépjármű/ nap.

Ártánd határátkelőn 2015-ben  9708 egységjármű, azaz 6329 db gépjármű közlekedett.

Többszörösen megerősített információk szerint a határforgalom ennél nagyobb, csak az adminisztrációja sántít...

Ennek bizonyítéka, hogy a határtól 3-4 km-re Biharkeresztes elkerülőn 10946 Ej, azaz 7169 db gépjárművet regisztráltak.

De még ezek az adatok is távol vannak a prognózistól.

 

Ami a legdurvább, hogy ha elkészülne és csatlakozása is lenne az M4-nek román oldalon, akkor sem haladna át rajta

a jelenlegi összes ártándi gépjármű mennyiség, mert Nagyváradról mindig rövidebb lesz a 42-esen B. újfaluig.

A kishatárforgalom + élelmesebbek maradnak a 42. úton

 

és most jósolok:)

ez legalább a határforgalom 50 %-a!  (A nélküle és a vele prognózisban  17000 és 15000 szerepel, vagyis 2000 db maradna Ártándnál)

 

 

Kérdés: Ki fogadja el ezeket a prognózisokat, amely alapján a döntéshozók autópályát építtetnek.

 

Annyiszor megvitattuk már, hogyan mennek a "dolgok" odafenn,

de ez a "célzási pontatlanság" nem lehet véletlen...

 

Előzmény: puntooo (40151)
M tiszteletes Creative Commons License 5 napja 0 0 40153

Nem csak híd és vasút építő cégei vannak, út is van?

Előzmény: troglodita (40152)
troglodita Creative Commons License 5 napja 0 0 40152

Már van neki, szóval ez nem lehet az ok...

Előzmény: M tiszteletes (40149)
puntooo Creative Commons License 5 napja 0 0 40151

Én csak azt mondtam, hogy mi a hivatalom ideológia; azt nem mondtam, hogy egyetértek vele...

Előzmény: dimelo (40148)
M tiszteletes Creative Commons License 5 napja 0 0 40150
Előzmény: troglodita (40138)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!