Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 45 perce 0 0 38197

Ezek azok a törvények melyeket évente háromszor módosítanak ?

 

 

Előzmény: Aladár46 (38192)
dimelo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 38196

Talán hitelesek lennének, ha néhány alapadatot pontosan ismertettek volna:

 

A projekt magyarországi szakasza mintegy 340 kilométeres, Miskolcot és Debrecent is érinti. A Via Carpatia lengyelországi része mintegy 680 kilométert tesz majd ki,

 

Ártánd - Tornyosnémeti 228 km

 

Továbbá 2026-ig elkészül....

 

és a keze beleért a bilibe...

 

 

Ellenben az E60 útvonal Párizstól - Ukrajnán-Oroszországon-Kazahsztánon át Sanghaj-ig vezet.

Bagatell 14000 km.

 

A nagyotmondás veszélyesen ragályos lehet....

 

Előzmény: mash.69 (38195)
mash.69 Creative Commons License 13 órája 0 0 38195

Amúgy az M35 az nem a Via Carpatia része? Tehát ha így nézzük nincs igaza a cikknek...

 

 

https://gondola.hu/cikkek/102744-Harom_tengert_kot_ossze_a_Via_Carpatia_.html

 

– A visegrádiak és a többi érintett ország közös érdeke, hogy az útvonal mielőbb megvalósuljon. A folyosó olyan régiókat köt majd össze, ahol erősen hiányos az úthálózat, így elősegítheti e területek felzárkózását és munkahelyek teremtését– jelentette ki Vitályos Eszter, a Miniszterelnökség uniós fejlesztésekért felelős államtitkára. A 229 kilométernyi magyarországi útszakasz az M30-as meglévő és épülő szakaszát, az M3-as autópálya egy részét, az M35-ös már meglévő és tervezett szakaszait, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalut a román határ menti Nagykerekivel összekötő részét foglalja magában. Vitályos Eszter kiemelte: az uniós források bevonásával 2022-ig zajló nagyszabású közútfejlesztési tervekhez kiválóan illeszkedik a Via Carpatia magyarországi része.

 

http://menedzserpraxis.hu/hir.php?hir_ID=174

 

 

A partnerekhez képest Magyarország jól áll az útvonal kiépítettsége szempontjából. A Via Carpatia magyarországi szakaszának nagyjából felén, Miskolc és Debrecen között már megvalósult a teljes értékű autópálya-összeköttetés (M30-M3-M35 útvonalon). A folytatás mindkét irányban közösségi forrásból, a 2014-2020 közötti uniós programozási időszakra tervezhető.

 

https://www.dehir.hu/debrecen/haromezer-kilometeres-kozlekedesi-folyosot-epitenek-debrecent-is-erinti/2016/11/07/

 

 

A magyarországi útszakasz az M30-as meglévő és épülő szakaszát, az M3-as autópálya egy részét, az M35-ös már meglévő és most épülő szakaszait, valamint az M4-es autópálya Berettyóújfalut a román határ menti Nagykerekivel összekötő részét foglalja magában.

Előzmény: hegyaljai3 (38190)
Aladár46 Creative Commons License 14 órája 0 0 38194
Előzmény: dimelo (38191)
Aladár46 Creative Commons License 14 órája 0 0 38193

Nincs több R67, R76, R83, R21, R23 és R49. Helyette autóút van vagy sima főút.

Előzmény: Aladár46 (38192)
Aladár46 Creative Commons License 14 órája 0 0 38192

Megszűnt a gyorsút útkategória az Autópálya törvényben. :)

 

2017. évi CLXXXII. törvény a közlekedéssel összefüggő egyes törvények módosításáról*

 

dimelo Creative Commons License 20 órája 0 1 38191

Bosszantani, vagy vigasztalni akartál?

(Utóbbit azért, hogy más is látja a bűnt...)

Előzmény: hegyaljai3 (38190)
hegyaljai3 Creative Commons License 23 órája 0 1 38190
adiaboli Creative Commons License 1 napja 0 1 38189

FU-hoz is csatlakozva: a gyorsforgalmi utak nagyvárosi be- és átvezető szakaszaira a világon sehol és sohasem vonatkoz(hat)nak olyan "helyszíni" szabályok, mint amelyek általában az autópályákon/autóutakon érvényesülnek. A "besűrűsödött" forgalom Budapesttől Párizson át Las Vegas-ig felülírja a sztenderdeket, ami aztán nyilván táblák, felfestések képében is megjelenik. (Persze, a miheztartás végett, ilyenkor azért illik egy fokozattal "visszaminősíteni" az érintett útszakaszt.)

Előzmény: troglodita (38184)
NAR Creative Commons License 3 napja 0 1 38188

Ilyet csinálhatnának az M1-M7-en is. Kifelé az Egér úti felhajtótól az első budaörsi lehajtóig van kb. 700 méter, ott lehetne negyedik sáv, főleg, hogy a szűk lehajtóból (30-as sebességkorlátozás) emelkedőn kellene autópályatempóra gyorsulni ahhoz, hogy be tudjanak sorolni a buszok. Befelé meg is van a négy sáv végig ugyanezen a szakaszon. Az utolsó budaörsi felhajtó után is van kb. 700 méter, amíg háromsávos az M1/M7 mielőtt szétválik 2+2 sávra, ott is maradhatna a felhajtó sáv.

Előzmény: T-boy01 (38183)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 3 38187

Mi van ha az M3-as kivezető, csak az M0 kereszteződés után lesz autópálya.

 

Addig csak egy utca amely három sávos kifelé.

 

Ilyet lehet csinálni.

 

Majd elnevezzük Dugdelpuszta utcának.

 

 

Előzmény: troglodita (38184)
troglodita Creative Commons License 4 napja 0 0 38186

ez végül is teljesen korrekt, ha jól látom, egyik képen sem száguldozik senki sem 150-nel ,-)

Előzmény: Fradista Utazó (38185)
Fradista Utazó Creative Commons License 4 napja -1 1 38185

Amikor két sáv teljese tele van, ott úgyse tudsz nagy sebességgel haladni. Amikor a kiszélesítés ilyen-olyan okból nem merül fel, másutt is alkalmazzák a leállósáv átalakítását egy plusz forgalmi sávvá. 

Németországban vagy Hollndiában (lehet, hogy máshol is, én még csak itt láttam) van erre egy alternatív módszer is, amikor a leállósávon csak csúcsidőben szabad közlekedni. Ezt persze ki is táblázzák, pl. így:

https://www.flotte.de/files/temp/mag-art-big-2161/1502872634_1312_786_112.jpg

vagy így:

https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/5181917619/

ill. így:

https://www.flickr.com/photos/chriszwolle/5201782241/

Előzmény: troglodita (38184)
troglodita Creative Commons License 4 napja 0 0 38184

Most erre mit is lehet mondani? Attól autópálya az autópálya, hogy nagy biztonsággal lehet rajta nagy sebességgel haladni, és ennek része a leállósáv is, nem? De amúgy, persze, az esetek 99,999%-ában egy tök fölösleges dolog ;-) Kicsit olyan ez, mint Demszkiék hatvan valahány km vadiúj bicikliútja, ami a járdák adekvát felfestéséből született...

Előzmény: T-boy01 (38183)
T-boy01 Creative Commons License 4 napja 0 1 38183

HAMAROSAN HÁROM SÁVON HALADHATNAK A BUDAPESTRŐL MISKOLC IRÁNYÁBA TARTÓK AZ M3-AS AUTÓPÁLYA KIVEZETŐJÉNEK EGY SZAKASZÁN

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2017. december 7-én estétől átalakítja az M3-as autópálya Budapestről kivezető szakaszának forgalmi rendjét. A beavatkozások részeként a leállósávot az M0-s csomópontig átépítik haladó sávvá, hogy ezzel is növelni tudják az útszakasz áteresztő képességét. A munkálatok már a mai napon elkezdődtek.

A 3-as metró felújítási munkáihoz kapcsolódóan, a Váci úti forgalmi rend megváltoztatásával kieső közúti kapacitás részleges pótlása érdekében a Budapest Közút 2017 november elején átprogramozta az M3-as autópálya bevezető szakaszán lévő Szerencs utcai lámpa beállításait, hogy több jármű tudjon egyszerre áthaladni, ezzel lecsökkentve a lámpa előtt várakozók sorát. Az első hetek tapasztalata azt mutatta, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében lévő M3-as autópálya kivezető szakaszán, a Szentmihályi úti becsatlakozásnál a délutáni csúcsforgalomban torlódások alakultak ki az átprogramozás hatására.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére az M3-as autópálya kivezetőjének leállósávját forgalmi sávvá építi át a Magyar Közút Nonprofit Zrt. A munkálatoknak köszönhetően három forgalmi sáv fog rendelkezésre állni a főpályán haladó járműforgalom részére, ugyanis a Szentmihályi úti felhajtóág és az M0-s csomópont közötti szakaszán úgynevezett gyűjtő-elosztósávot alakítanak ki a szakemberek.

Az átalakítási munkálatok előtt megerősítik a leállósávot a Szentmihályi út gyorsítósávja és a Szilas pihenőhely között és a Szilas pihenőhely melletti részt a 11-es és 12-es kilométer szelvényeknél. A jelenlegi burkolati jelek felmarásával módosulnak a sávszélességek előbbi szakaszon.

A munkálatokat, köztük az aszfaltozást a mai napon elkezdték, a burkolati jelek marása és átfestése részben ezzel egy időben, részben közvetlenül az aszfaltozást követően készül, amennyiben azt az időjárás engedi. Így várhatóan hétvégére már kialakulhat az új forgalmi rend. Az átalakítással a Szilas pihenő lassítósávja megszűnik, így a közlekedőknek a külső (gyűjtő-elosztó) sávból lesz lehetőségük kihajtani a pihenőbe. Ezen forgalmirend-változásra burkolati jelekkel és táblázással is felhívják majd a közlekedők figyelmét. Fontos kiemelni ugyanakkor, hogy a szakaszon a 100 km/órás sebességkorlátozás megmarad.

Az M3-as autópálya bevezető szakaszán (Budapest irányába) hasonló átalakításra sajnos nincs lehetőség, ugyanis a pihenőből, valamint az M0-s autópályáról felhajtó járművek részére önálló gyorsítósávot szükséges biztosítani ahhoz, hogy dinamikusan, a forgalmat nem akadályozva csatlakozzanak be a főpályán haladó forgalomba.

A társaság a közlekedők türelmét és megértését kéri az átépítési munkálatok miatti korlátozások idejére, illetve felhívja az autósok figyelmét arra, hogy az átalakítást követően ne rutinból vezessenek az M3-as kivezető szakaszán és mindenképpen vegyék figyelembe az új forgalmi rendet.

Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 38182

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/igy-folytatodik-az-m44-es-epitese

 

a főcímben:A gyorsforgalmi út Nagykőrösnél fog csatlakozni az M8-ashoz, 

Nem pont ez a szakasz van jegelve? A köztes szakaszok épülnek, épülgetnek, de pont a csatlakozás nem...

 

Hírfigyelő Creative Commons License 4 napja 0 0 38181

bocs, elütöttem az útszámot:

 

helyesen: 4911-es és a 4915-ös összekötő utak továbbfejlesztését

Előzmény: Hírfigyelő (38180)
Hírfigyelő Creative Commons License 4 napja 0 1 38180

Ha már ennyit áldoznak a határontúli magyarok lakta romániai területek és Magyarország összekötésére a 48-as főút felújításával, akkor már egy ugyanilyen hasonló projektbe belevehetnék a 4911-es és a 4925-ös összekötő utak továbbfejlesztését is (amely a határátkelőn át a romániai 1F főúthoz csatlakozik hozzá, mert ez a három út együtt a Nyíregyháza-Nyírbátor-Nagykároly kapcsolatot teremti meg.

 

 

Előzmény: Mash_bakter (38171)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38179

Világos, csak a sorrend a kérdés...

Előzmény: Mash_bakter (38178)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 38178

http://video2.dehir.hu/0816_47_es_korforgalom_mix.mp4

 

egy kis videó az építkezésről (M35 és a déli elkerülő)

 

 

Dimelo:

amúgy nálam az Észak keleti elkerülő az pont a 471-es és a 4-es/354-es között lenme

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38177

Fontosabb lenne az é-keleti, mert annyi tranzit nincs, hogy keleten is kerülőzzék.

 

Az M35-re Berettyóújfalunál  felhajtóknak pont jó a 354. A 471. tranzitja mérhetetlen.

Szerintem azért sem feszegetik ezt, mert előbb meg akarják a 2x2-sávot csinálni Debrecen-Sámson elkerülő között.

Utána majd beindul a duma, hogy kell az elkerülő is...

Előzmény: Mash_bakter (38174)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38176

Lesz, épülget...

 

DE nem azt mondom, hogy nem kell, csak a prioritás cinkes...

Előzmény: trizs77 (38175)
trizs77 Creative Commons License 4 napja 0 0 38175

Tasónak fontosabb volt H.sámsont elkerülőzni, hogy az urak akadálytalanul wellnessezhessenek a Borostyán Hotelben...

 

---------------------------------

 

Hajdúsámsonnak (471-es út) van elkerülője ?

Vagy lesz ?

Előzmény: dimelo (38173)
Mash_bakter Creative Commons License 4 napja 0 0 38174

még csak nem is lesz...

É-Nyugatról rendbe van, Dél Nyugat is rendbe lesz. De a Keleti oldal az nincs, nagyon nincs.

Előzmény: dimelo (38173)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38173

Rendesen?

 

Legfeljebb lesz, ha elkészülnek.

Északi elkerülő van - (é)-keleti nincs.

Továbbá H.szoboszló - Debrecen 4. főút 2x2 sáv sincs a mesében sem.

 

Tasónak fontosabb volt H.sámsont elkerülőzni, hogy az urak akadálytalanul wellnessezhessenek a Borostyán Hotelben...

Előzmény: troglodita (38172)
troglodita Creative Commons License 5 napja -1 0 38172

Debrecen és környéke most már ki van szolgálva rendesen, csak éppen egy normális északi elkerülő kéne neki, hogy közlekedni is lehessen arrafelé. A 354-es utat marhára nem értem, illetve szép, hogy Bocskaikertet is elkerüli, na de akkor is hiányzik egy jókora darab a 471 felé...

Előzmény: Mash_bakter (38171)
Mash_bakter Creative Commons License 5 napja 0 0 38171

Hajdú-Biharban haladnak a dolgok...

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/26-kilometeren-ujul-meg-a-debrecent-ermihalyfalvaval-osszekoto-fout

 

ez benne is van a 2500 milliárdos tervben...

  • 48. sz. főút Debrecen–Nyírábrány országhatár szakasz fejlesztése
    2020. I. negyedév
Mash_bakter Creative Commons License 5 napja 0 1 38170

hátha az ipari park fizette, akkor lelkük rajta, de ha állam bácsi, akkor.....

Előzmény: troglodita (38168)
Fradista Utazó Creative Commons License 5 napja 0 0 38169

Hát, izgalmasan néz ki. 

Előzmény: troglodita (38168)
troglodita Creative Commons License 6 napja 0 1 38168

bekapcsolt 3D-vel nem látszik a lényeg (mert az régebbi fotók alapján készül), ezért képként is:

 

Előzmény: troglodita (38167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!