Keresés

Részletes keresés

Fradista Utazó Creative Commons License 9 órája 0 0 31783

Egy 13 perces videó az A3 autópálya fejlesztéséről Würzburg térségében. Nagyrészt nyelvtudás nélkül is érthető, német nyelvtudással persze jobb.

Itt két alapvető probléma van:

- Az autópályán ma felfelé 3, lefelé 2 sáv van, ami a nagyon magas forgalmat (ÁNF 90 ezer, tgk-részarány 20%) nem tudja fennakadások nélkül kezelni

- Az autópálya környezetében sok a lakóépület, magas a zajterhelés.

Az autópálya teljes újjáépítésével mindkét problémát kezelik.

http://www.a3-wuerzburg.de/fileadmin/user_upload/documents/Projekt/Visualisierung/Projektfilm_1280x720p.mp4

v_peti Creative Commons License 10 órája 0 0 31782

Na meg ha jól tudom, horváték az apartmankiadást csak fix hétközepi váltással tudják eszközölni, így mindig egyszerre zúdul rá a forgalom jelentős része az autópályákra. (persze a hotelek és kempingek azért rugalmasabbak)

Előzmény: Fradista Utazó (31780)
v_peti Creative Commons License 10 órája 0 0 31781

A horvátok meg vannak annyira balfékek, hogy ezen a dugón a vasút sem sokat segít, mert annak a színvonala alulmúlja a MÁV-ot! :( Ráadásul a földrajzi adottságok is eléggé sz*rok.

Előzmény: Fradista Utazó (31780)
Fradista Utazó Creative Commons License 10 órája 0 0 31780

Nem sok ország van a világon, amelyik megengedhetné magának, hogy ilyen idényjellegű forgalomhoz igazítsa az útjai forgalmát. Lásd, még a kis túlzással az idegenforgalomból élő Horvátországban is ezeken a nyári hétvégéken mindig többtíz kilométeres dugók vannak az autópályákon - amely autópályák az év tíz hónapjában még így is kissé túlméretezettek.

Előzmény: Pompiere (31779)
Pompiere Creative Commons License 15 órája 0 0 31779

Itt a fórumban már többször folyt arról értekezés, hogy ide-oda-amoda miért épül vagy nem elkerülő út, azt a forgalom nagysága szükségessé teszi vagy sem.
Arról viszont még nem nagyon láttam itt okfejtést, hogy mi az oka annak az ilyen kis kaliberű utaknál, útnál, - mint pl. az 55-ös - hogy kicsi a forgalom és nem az üti meg az elkerülőhöz szükséges szintet.

Szerintem egyáltalán nem meglepő, hogy az 55-ösön nincs forgalom. Addig amíg "sokan" a főváros felé kerülnek a Dunántúlra Balatonra vagy a horvát tengerpartra, (van ilyen bizony) nem is lesz rajta.
Meg úgy egyáltalán: el lehet erről az útról érni a Dunántúl "belsejét"? Nem mert az 56-os útnál meg az M6-nál megáll a tudomány: ott dönteni kell, hogy délnek vagy északnak megyek vagy át a "hegyen" Bonyhád felé és onnan megint "sehová" nyugat felé mert vackok az utak.

 

Csak példának: régen az 55-56-65-ön jártunk a Balatonra. Manapság meg az 5408-53-52-6-61-64 aztán vagy 7 vagy 71. Mindezt azért mert összességében sokkal jobb ezeknek az útnak a minősége.
Természetesen most az 55-é is jobb lesz, de a 65-é nem. Tehát továbbra sem járunk arra, csak nagy ritkán. És ezt lehet, hogy mások is tudják mert nem gondolnám, hogy csak a Kecskemétről meg Dunaföldvárról verődik össze az az autós csorda ami nyáron akár még hétközben is sorokat okoz a 61-en, 64-en vagy akár Solton is.

Egyébként egyáltalán nem tudom elítélni azokat a csekély lakosságú településeket amelyek ilyen-olyan módon, de "kijárják", hogy elkerülő út épüljön mellettük. Valószínűleg úgy ítélik meg, hogy nekik az a nagy forgalom már zavaró, amely a számok alapján valójában mégsem olyan nagy.

Előzmény: dimelo (31778)
dimelo Creative Commons License 22 órája 0 0 31778

Kösz a tapasztalatokat.

 

Eggyel több a meg nem térülő elkerülők száma.

Főleg, hogy 7 km hosszú.

 

Ezzel együtt sem übereli semelyik a Zalalövő 86-os költségeit. (Ha a 2x1 sávosokat figyeljük)

 

Van az országban  kihasználatlan elkerülő.

Az a feltűnő, hogy csak addig nyomják a lobbit, amíg megépül,

azután síri csend, ha kiderül, alig használják...

Előzmény: klimakiraly (31776)
ghosty9 Creative Commons License 3 napja 0 0 31777

"Költség-haszon elemzés alapján ilyen helyre nem szabad elkerülőt építeni."

 

Ezt ilyen kategorikusan nem lehet kijelenteni. Szarvas sem sűrűbben lakott szerintem (a belterületet nézve), oda pedig mégis indokolt (legalábbis ha a forgalom), vagy Vásárhelynek is csak kis nagyobb népsűrűségű területét érinti a 47-es (a régi nyomvonalat is nézd meg!), mégis nehéz azt mondani, hogy nem indokolt.

 

(Vegyük észre, hogy nem azt mondom, hogy Mórahalomra indokolt, hanem hogy amivel indokoltad, az igen necces.)

Előzmény: Mr Reacher (31775)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 31776

Sajnos most nyáron Én nem érek rá. De azt tudom hogy Mórahalom után az 55-ős autópálya tempóval járható. Annyira szellős hogy nem kifejezés. Persze a Szegedről kivezető utak közül az 502 után Domaszékig maga a pokol. Ha ott tudtál menni 50km/h átlagot akkor király volt. Nem sok az autó de amennyi tökölős ember arra jár az valami borzasztó. Domaszék után egy kicsit szellősebb de ott meg olyan kanyargós hogy a 2,8-as JTD Ducatoval se tudok előzni.

 

Most hogy szélesebb lesz és elférhet 3 jármű egymás mellett, szerintem több előzési pont lesz és pörgősebb lesz, de eddig az 55-ős utáltam legjobban. Még a 43-as is jobb volt Makóig még nem volt autópálya. Persze csak Deszk után és Makó után az is durva volt.

Előzmény: dimelo (31768)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 31775

Költség-haszon elemzés alapján ilyen helyre nem szabad elkerülőt építeni. Drága, és kevés emberen segít.

Előzmény: ghosty9 (31774)
ghosty9 Creative Commons License 3 napja 0 0 31774

Ha meg ismered a helyet, és arra alapozod, amit mondasz, akkor miért kellett a "területéhez képest lakossága" szöveg? Persze, Mórahalom egy nagyobb falu (ilyen alföldi, abból is a nagyobbak közé tartozik), az egy dolog; elkerülő utat viszont nem feltétlenül csak olyan helyekre építünk, ahol most toronyházak alatt zúg el a forgalom. Mondjuk inkább akkor, ha nagy a forgalom és ez sok embert zavar, és épkézláb költséggel lehet elvinni a forgalmat másfele -- ez azért nem egy direkt kapcsolat a népsűrűséggel.

Előzmény: Mr Reacher (31773)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 31773

A röszkei határátkelő bedugulása esetén a tompai, vagy az ásotthalmi (este 7-ig) átkelő megközelítését szoktuk erre elvégezni. Kurvára nem indokolt ez az elkerülő. Még ekkor sem, pedig a röszkei átkelő tehermentesítése során rendőrök terelik _erre_ a forgalmat.

Előzmény: ghosty9 (31771)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 31772

Úgy látszik a polgármestert ez nem zavarta,

addig lobbizott, ameddig el nem készült élete egyik "főműve".

 

Ennek érdekében az 55. út 21 km-es szakaszán (7,9-28,5 km-ek között) egyetlen mérőhely (5238) van,

az is "véletlenül a 20. km-nél, vagyis Mórahalom belterületen, de még a centrum (fürdő) előtt.

Tehát aki ezt a kis trükköt nem tudja,  azt hiheti, hogy az 55. útnak a Ásotthalmi útig (28,5 km) ilyen forgalma van,

holott csak Mórahalom centrumáig ennyi, amennyi. (össz: 6800)

 

Megcsinálták okosba, "indokoltnak tűnt", most, hogy már kész az elkerülő, kit érdekel a tényleges forgalom...

Előzmény: Mr Reacher (31769)
ghosty9 Creative Commons License 3 napja 0 0 31771

"Mórahalom a lélekszámához képest nagy területen fekszik. Ez pedig nem igényel elkerülő utat."

 

Ez mekkora marhaság már. Hódmezővásárhely is a lélekszámához képest, akkor oda se kell? Gondolom, max. a KSH-s adatokra támaszkodsz, abban pedig a külterület is benne van; mivel nem az egész közigazgatási területet kerülik el, hanem csak a központi belterületet, amire meg ekkor nincs adatod, értelmetlen a felvetésed.

Előzmény: Mr Reacher (31769)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 31770

Ma megjártam ezt a 306-os utat oda, és vissza is. Odafelé, mint célforgalmat helyettesítő agglós útként. Hazafelé már "tranzitban". Erre az utóbbira való az út. A forgalom olyan 1000 EJ lehet, a Loppert-féle becsléshez képest úgy, hogy a táblázás miatt a külföldi kamionok már arra járnak.

Előzmény: mash.69 (31754)
Mr Reacher Creative Commons License 3 napja 0 0 31769

Mórahalom a lélekszámához képest nagy területen fekszik. Ez pedig nem igényel elkerülő utat.

Előzmény: dimelo (31768)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 31768

Védeni nem is kell...

Nem tanyaközpont, de kiváló pártkapcsolatok nélkül nem is lenne "osztrák kisváros"

Olyan Felcsút jellege van...

 

Az első aggasztó jel az az új óriási városháza.

Nógrádi úr régi motoros, éppen ezért ki tudja használni a lehetőségeit.

 

Ezzel együtt, ha valaki arra jár, figyelje meg

mennyien mennek be Szeged felől Mórahalomra és mennyien választják az elkerülőt.

 

Örülnék a személyes, konkrét tapasztalatoknak. Kis videóval:)

Előzmény: strangerr (31759)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 31767
Csülkös.Pantani Creative Commons License 3 napja 0 0 31766

hát pedig itt is volt róla szó

talán még én linkeltem róla valami cikket

amcsik építették, kurva drágán, ha jól rémlik

Előzmény: radio100jozsi (31763)
Pompiere Creative Commons License 4 napja 0 0 31765

Teljesen igaz!

 

Más:

A Mórahalmon átfutó régi 55-ösnek mi lesz az új száma, ha lehet tudni? A táblákon nem láttam semmit kirakva.

Előzmény: strangerr (31759)
radio100jozsi Creative Commons License 4 napja 0 0 31764

Tényleg le vagyok maradva, mert még magyar wiki is van erről az Albán-Koszovó autópályáról: https://hu.wikipedia.org/wiki/Durr%C3%ABs%E2%80%93Kuk%C3%ABs%E2%80%93Morin%C3%AB_aut%C3%B3p%C3%A1lya

Előzmény: radio100jozsi (31763)
radio100jozsi Creative Commons License 4 napja 0 0 31763

Sok frissítés volt a google mapson 2015-ben, és most vettem észre, hogy Koszovótól 90 km-es autópálya van már üzemben Albániában át a hegyeken majdnem le a tengerpartig, benne 2 csöves 5 km-es alagúttal. Nem akartam elhinni. Bár Koszovóban nem ér még be Pristinába, de nem sok hiányzik már, mert a Koszovói oldalon is folytatódik ez az új autópálya. Mik nem vannak.

radio100jozsi Creative Commons License 4 napja 0 0 31762

Ha már Románia bekapcsolása az Európai autópálya vérkeringésbe, szintén a google mapson látni, hogy a Nistől Szófia felé vezető autópálya a Bolgár határig már nyomvonalilag, részben aszfaltilag is készen van már a Szerb oldalon a 2015-ös képek szerint, viszont a Bolgár oldalon semmi még. Ezzel szemben a szintén elég jól haladott állapotban van a még hiányzó autópálya szakasz ami a burgaszi pályából ágazik le a Törökök felé, és itt van még egy hiányzó rész. Ha ezek meglesznek, akkor már Ankara lesz a keleti végpont végig autópályán. Már csak azt nem tudom, hogy a Macedón, Bolgár kapcsolatokkal mi van a Görögök felé.

Mr Reacher Creative Commons License 4 napja 0 0 31761

31760

Előzmény: strangerr (31759)
radio100jozsi Creative Commons License 4 napja 0 0 31760

Arról van valami történet, hogy a Sajószentpéteri elkerülő miért akadt el? Mert a körforgalmi csp-t megépítették a 26-oson Miskolc felől, és jól látható a google mapson, hogy onnan indulva a Sajón át földmunkák is voltak a nyomvonalon. Én úgy emlékszem, hogy első körben a 26-27-es lett volna összekapcsolva, azaz a 27-es elkerülve a várost, de szerintem ez már több mint 10 éves történet lehet.

strangerr Creative Commons License 4 napja 0 3 31759

Nem tisztem Mórahalmot védeni, de azért tanyaközpontnak nevezni merő rosszindulat. Az én pesti ismerősöm aki ott járt - kis túlzással persze - de "osztrák kisváros"-ként aposztrofálta.

Új óriási városháza, új piac, új rendőrség, új posta, új buszállomás, új rendezvényház, lovasközpont és persze a fürdő, +két négy csillagos szálloda. Én szeretném ha minden 6000 ezres kisváros így nézne kis hazánkban (és persze 50 000 vendégéjszaka 2014-ben ami több mint pl Békéscsaba mely egy 10-szer akkora és megyeszékhely).

 

str

 

Előzmény: Mr Reacher (31758)
Mr Reacher Creative Commons License 4 napja 0 0 31758

Egy tanyaközpontot elkerülő út eleve vicces. Tanyaközpontot. Elkerülő. Út.

Előzmény: dimelo (31756)
hegyaljai2 Creative Commons License 4 napja 0 0 31757

Július 11 az átadás időpontja a magyar-román határon.

http://gondola.hu/hirek/174831-Megnyilik_az_autopalya-hataratkelo_Nagylaknal.html

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 1 31756

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója:

Mórahalom belterületén naponta több mint 7000 jármű halad át, a forgalomnak várhatóan a 70 százaléka átterelődik az elkerülő útra.

 

Egy újabb nagyotmondás!

Az áthalad kifejezés a csúsztatás, a személyforgalom csak Mórahalomig ennyi. (Elvileg 500 ezer turista túlnyomó részben Szeged felől)

 

Onnan Mélykút- Baja irányba felére csökken a szgk.

A teherforgalom zöme áthalad. (700 tgk).

 

Egyszerűsítve a "jós" kijelentését

A Mórahalom elkerülőn nem lesz 5 ezres forgalom.

Szerintem 2500-3000/nap körülbelül.

 

 

HA IDŐD és kedved engedi, elég, ha 10 perc forgalmát megszámolod,

esetleg visszafelé is, kicsit később.

 

 

Előzmény: klimakiraly (31753)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 31755
mash.69 Creative Commons License 5 napja 0 0 31754

nem mondod, ez eszembe se jutott

és piros/fehér/zöld szalaggal jelezi a most átadott utat?

 

Előzmény: Mr Reacher (31752)