Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

20-as vonal 14 órája Creative Commons License 30424

Ez a lista engem is érdekel.Már éppen itt az ideje,hogy végre tisztán lássunk.

Előzmény: dimelo (30421)
dimelo 21 órája Creative Commons License 30423

Rajka- Pozsony között már most is van!!!

 

Rajka-M1 között kell 13 km félpálya.

 

Erre mondják: "nem csekély hozzáértés",

pedig Sz. P. győri gyerek, helyismerete gyalázatos...

vagy mindenkit hülyének néz!

Előzmény: radio100jozsi (30422)
radio100jozsi 1 napja Creative Commons License 30422

Érdekes a Rajka-Pozsony az autópálya, inkább az M1-Rajka nem, de akkor is ezt újként eladni, mert a fél oldala hiányzik. Én is azt hittem, hogy az M2-es a másik az M30-as mellett.

Előzmény: trizs77 (30420)
dimelo 1 napja Creative Commons License 30421

Október 31. a Nemzeti Közlekedési Stratégia projektlistájának benyújtása Brüsszelnek.

 

Aki megtud valamit,  leghamarabb igazolhatja, vagy cáfolhatja Sz. P. nyilatkozatát.

Előzmény: trizs77 (30420)
trizs77 1 napja Creative Commons License 30420

Szijjártó két autópályát ígér Szlovákiáig

 

Magyarország 2020-ig két autópályát is megépít a magyar-szlovák határig - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Pozsonyban csütörtökön, miután tárgyalt Lubomír Váznyval, a szlovák kormány kiemelt beruházásokért felelős miniszterelnök-helyettesével.

 

 

 Magyarország és Szlovákia eddigi legnagyobb közös fejlesztési programjának felgyorsításáról egyezett meg. Ennek a programnak a lényege, hogy megduplázzák, 25-re emelik a két ország közti határátlépési lehetőségek számát.

 

 a beruházásokhoz jelentős mértékben igénybe veszik a Szlovákia és Magyarország közötti, határon átnyúló uniós operatív programot, vagyis azokat részben EU-s forrásokból finanszírozzák.

 

A projekt legfontosabb beruházásairól szólva elmondta: Magyarország 2020-ig az összes északi irányú autópályáját megépíti a magyar-szlovák határig.

Ez a beruházás

 - Miskolc és Kassa, illetve

 - Rajka és Pozsony

autópályával való összekötését célozza.

 

----------------------

 

Akkor az M2 nincs benne 2020-ig.

hegyaljai2 1 napja Creative Commons License 30419

Minusz x sáv az építés ideje alatt.

Előzmény: Fradista Utazó (30415)
dimelo 1 napja Creative Commons License 30418

Köszi a friss képeket.

Nyáron jártam arra, azóta sokat haladtak...

Előzmény: kamant (30417)
kamant 1 napja Creative Commons License 30417

A 76-os út leendő új szakasza Zalacsány (pontosabban az alsómándpusztai elágazó) és Zalaköszvényes között

 

Augusztus végi képek Hévíz felé haladva (buszból, telefonnal fényképezve):

 

 

Két héttel ezelőtt az ellenkező irányból (szintén buszból):

 

Azóta majdnem kész végig a szalagkorlát, a vadkerítés(?), az árkokat burkolják és kedden már az utóbbiak közül a 2. képen a háttérben látható felhajtó is elkészült, amely az "alagút" alatt vezeti fel Egerszeg irányába a forgalmat. (Azért azt nem tudom, hogy a pár nap alatt megcsinált töltés, alapozás stb. mennyire lesz tartós...)

 

A Felsőpáhok és Hévíz közötti átkötő útnál is -úgy néztem- kész szinte minden, a Hévíz északi része felé épülő új út készül még. Itt -számomra- kicsit furcsa kereszteződés készült, remélem nem lesz új baleseti forrás. Innen a már átadott 760-as útig már régóta kész az út, nemrég kikerültek az irányjelző táblák is a körforgalomnál. 

MCA-001 1 napja Creative Commons License 30416
A személyautók állhatnak.
De a buszok már mehetnek a leállósávban az Egér út lehajtójától.
Előzmény: Fradista Utazó (30415)
Fradista Utazó 1 napja Creative Commons License 30415

>a Budaörsnél a benzinkútnál fog állni a sor vége

Miért is?

Előzmény: hegyaljai2 (30412)
T-boy01 1 napja Creative Commons License 30414

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=118596331&postcount=6592

 

A román A1 a magyar M43 irányába.

 

eurocopter légifelvétel

hegyaljai2 1 napja Creative Commons License 30413

 

A rajz lemaradt.

Előzmény: hegyaljai2 (30412)
hegyaljai2 1 napja Creative Commons License 30412

Az M1-M7 közös bevezetőjének végénél az Újbuda Hírlevél szerint:

 

"A Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljáró megszűnik, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épül."

 

Az nem írják, hogy a Budaörsnél a benzinkútnál fog állni a sor vége, benne a buszok, amelyeknek csak rövid szakaszon van önálló sávjuk.

dimelo 1 napja Creative Commons License 30411

Gugliztam elkerülőkről aktuális híreket:

A nif.hu-n találtam egy hivatkozást:

http://www.nif.hu/hu/szerzodesek/utak/puspokladany_keleti_elkerulo_ut_4_es_42_sz_foutak_kozotttanulmanyi_eng_kiviteli_tervei

 

és egy friss videót:

https://www.youtube.com/watch?v=zKq5OLDkRgI

 

Tudja valaki, hogy lesz, vagy nem lesz elkerülő Püspökladánynál?

Előzmény: dimelo (30409)
trizs77 1 napja Creative Commons License 30410

http://www.origo.hu/tudomany/20141030-hol-jarunk-feladvany.html?pIdx=1

 

Két szép képpel, egy felszínes, bár jóindulatú cikkecske.

 

Kedvencem a völgyhíd és az M6 alagútjainak kérdése, mert a megszólalók kb. 98%-a (sajnos) rosszul tudja a történetüket.

 

 

dimelo 2 napja Creative Commons License 30409

Ja, az is lobbiérdek...

Már 2010 előtt benne volt a KözOP-ban.

 

Ettől még láthatóan - bár lassabban - elkészül(t).

 

Az igazi kérdés: csak 6000 járműegység felett szükséges elkerülőt építeni, akkor ez most hogy?

A legdurvább, hogy csak 300-400 tgk. forgalom van a 68. úton.

 

 

Úgy látszik, olyan kamionmennyiségeket nem is hisznek el a döntéshozók, mint amilyenek például a 4-42. főutakon haladnak.

Fegyvernek, Kenderes, Püspökladány, Báránd, Mezőpeterd 2900-1900-2300 db/nap!

7000-11000 járműegység...

Előzmény: MCA-001 (30408)
MCA-001 2 napja Creative Commons License 30408
Inkább ebből a pénzből a 68-as burkolatát kellett volna felújítani.

Off
Milyen lobbi érdek?
Volt MSZP-s a város vezetése.
On
Előzmény: dimelo (30407)
dimelo 2 napja Creative Commons License 30407

A 68. sz. főút Marcalit elkerülő szakaszának kivitelezésére kiírt
nyílt közbeszerzést, nettó 3 milliárd 186 millió forinttal  az EuroAszfalt nyerte.
 
Az elkerülő út hossza 8 kilométer, a pálya 2x1 (3,5 m) sávos.

 

Vagyis 400 millió/km.

Aminek most Marcaliban örülnek, az más városoknak szomorú bizonyság...

 

A forgalmi adatokból az látható, hogy 2010-ben mértek utoljára (minden mérőhelyen)

De 2013-ra már mintegy 2000 gépjármű (benne 200 tgk) csökkenés volt Marcali belterületén.

Mintha a döntés előtt kicsit "megfuttatták" volna a számokat...

 

Marcali alatt csak 3800-as forgalom halad, tehát az elkerülőt feltételesen 2500/300 gépjármű fogja használni,

mert a többi Marcaliba továbbra is bemegy.

 

Ennek ellenére ajándékoztak 3 milliárd Ft-ot egy kihasználatlan elkerülőre.

 

A lobbierő nagy úr...

Előzmény: trizs77 (30405)
MCA-001 2 napja Creative Commons License 30406
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124952869&t=9013571
Előzmény: trizs77 (30405)
trizs77 2 napja Creative Commons License 30405

Pici térkép van hozzá, hogy az arra nem ismerősök is lássák mit építettek ?

 

 

Előzmény: MCA-001 (30404)
MCA-001 2 napja Creative Commons License 30404
Megkezdődött a 68-as főút Marcali elkerülőjének műszaki átvétele.
Szerencsés esetben még az idén át is adják a forgalomnak.(3 év alatt sikerült megépíteni)
http://marcaliportal.hu/index.php/varosunk/23035-megkezdodoett-a-muszaki-atadas-az-elkeruelo-uton

Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy a több útépítéshez a bányából (Boronka) homokot szállító teherautók által leamortizált összekötő utat tényleg helyre állítják e?
BBCápa 3 napja Creative Commons License 30403

Gondolom, sokunknak lesz dolga akkor és arrafelé.

Előzmény: v_peti (30401)
trizs77 3 napja Creative Commons License 30402

Ez esetben egyenlő mennyiségű áru megy úton, mint a sínen.....

 

...............

 

2014-ben, Záhonynál, valószínűleg igen.

 

 

Előzmény: dimelo (30400)
v_peti 3 napja Creative Commons License 30401
dimelo 4 napja Creative Commons License 30400

Rendben, felezzünk:)

 

Azesetben egyenlő mennyiségű áru megy úton, mint a sínen...

Előzmény: trizs77 (30399)
trizs77 4 napja Creative Commons License 30399

500 db tgk/nap = 180000/év x 20 t = 3,6 millió tonna

 

---------------------

 

Azért a napi 500 kamion se visz mindennap - kocsinként - 20 tonnát.

 

Az átlag raksúly valahol 7-11 tonna között lehet.

Beleértve az üres kamionokat, a félig rakottakat és jól megrakottakat is.

 

Szerintem Záhonynál egy évben, kb.

 - 100-120.000 kamion (két irány együtt) kb. 120x7= 840.000 = majdnem 1 millió tonna árút visz át, hoz haza.

 

Ehhez jönnek a kicsi Ford Transitok tömegei, a maguk kocsinkénti 0,1-0,5 t, átlag raksúlyával.

 

 

Előzmény: dimelo (30398)
dimelo 4 napja Creative Commons License 30398

Nem tudok róla, de számolhatunk:

 

500 db tgk/nap = 180000/év x 20 t = 3,6 millió tonna

700 db ktgk/nap = 250000/év x 1 t=  0,25 millió tonna

 

és akkor igen nagylelkű voltam.

Ha ez igaz, akkor a vasúti infrastruktúra katasztrofális minuszokat termel

a 2x1 sávos közúthoz képest!

Előzmény: trizs77 (30397)
trizs77 4 napja Creative Commons License 30397

 

Az a 2014-re prognosztizált évi 2,2 millió tonna - szerintem - nem lesz meg.

 

Viszont nincs (vagy van?) olyan nyílt információ, hogy Záhonyban a közúti határon mennyi árú ment/megy ki és jön be egy év alatt ?

 

 

Előzmény: dimelo (30396)
dimelo 4 napja Creative Commons License 30396

"Doór Zoltán ugyanakkor arra is rámutat, hogy hiába épülne Záhonyig az autópálya, ha az ukrán oldalon nincsenek jó utak.

A fejlesztésekhez az kellene, hogy legyen áruforgalom, az azonban visszaesett az ukrán-orosz konfliktus miatt."

 

Csak visszaidézném, hogy abból indult az eszmecsere, hogy milyen közúti forgalom van Záhonynál...

Ezért kértem volna néhány bizonyító videót.

Sajnos a jelenlegi forgalmat hivatalosan egy év múlva ismerhetjük meg...

 

Az emléktábla jellemzi a hatalom állapotát...

Előzmény: trizs77 (30393)
BBCápa 5 napja Creative Commons License 30395

Királyfi...

Előzmény: klimakiraly (30394)