Keresés

Részletes keresés

mash.69 Creative Commons License 4 órája 0 0 38939

Pénteken délelőtt Tatabánya környékén aszfaltoztak. Győr felé. Holnap teszteljük a másik oldalto 

Előzmény: NAR (38938)
NAR Creative Commons License 7 órája 0 0 38938

Győr felé már 80-as korlátozásokat tettek ki, tényleg látni teherautókat, amik félig kilógnak a leállósávba, hogy a külső sáv szélén lévő kátyúk a a kerekek közé kerüljenek, ne alá... Méteres átmérőjű lyukak is akadnak. Viszont Budapest felé megcsináltak elég sokat a legrosszabb szakaszok közül a Vértesben.

Előzmény: mash.69 (38937)
mash.69 Creative Commons License 11 órája 0 0 38937

Folyamatosan hulyesegeket irkal... 

Az egész országot leaszfaltozna ha rajta múlna.

 

VoltamVaz M1-esen a minap.

Hát tényleg botrány a külső sáv....

Olyan lyukak vannak benne hogy tengelyt eltori

Pénteken pont ezeket foltozták

Előzmény: dimelo (38936)
dimelo Creative Commons License 16 órája 0 2 38936

Első mondataiddal egyetértek.

De utána olyanról írsz, ami erősen abszurd, a realitásokat figyelembe véve.

 

1. Mindhárom megyeszékhelynek van már elkerülője (Debrecennek 2 hónapja, Békéscsabának kis híján - M44 miatt - délről is, Nyíregyházának nyugatról kis híján 338 - keletről 403 teljesen)

2. 47. úton Szeged - HMlázárhely, valamint B.újfalu-Debrecen között van kapacitásgond. (Tisza-híd kivételével egy hónap múlva megoldódik, M35 őszre elkészül.)

Már néhány hónapja kitárgyaltuk:

 

3. Ezen szakaszok elkészítésével a forgalom kezelhető, Debrecen-től Záhonyig a 4. főút végig elkerülőzve.

   A vázolt nyomvonal 10-20 km-re haladna a román Dn79-Dn19-től, Szatmár-Beregben az M34-től.

 

Ne ess túlzásokba... az M47-nek sincs még realitása...

Előzmény: Hírfigyelő (38935)
Hírfigyelő Creative Commons License 30 órája -2 1 38935

Hát, az hogy ennyi idő alatt sem tudták kiépíteni az annyira fontos M4-est, amikor annyi bajon segítene ha megvolna, az semmiképpen sem nevetséges dolog..... .

 

Még akkor is meg kellene építeni, ha a román oldalon nincs kész a Nagyvárad-Kolozsvár folytatás, mert ez esetben legalább a határ magyar oldalán lévő lemaradt kistérségek jobb bekötését segíthetné elő. És ha már határtérségekről van szó, akkor épp ideje volna kiépíteni egy Makó-Mezőhegyes-Battonya-Gyula-Sarkad-Biharkeresztes-Vámospércs-Nyírbátor-Mátészalka irányú 2×1 sávos vadonatúj főútvonalat is, hogy a határrégiókat a sugárirányú főutaktól függetlenül és azoktól haránt eltérő irányban is beköthesse. Ez Mezőhegyes és Makó között (Pitvarostól Nagylak felé kiindulva) becsatlakozhatna az M43-asba hogy Arad felé határforgalmi folytatás is létrejöhessen. Az új főút északi ágát a Nyírbátor-Baktalórántháza-Kisvárda irányban is megtoldhatnák (a Nyírbátor-Mátészalka ágtól függetlenül), hogy az Záhony, ill. a határfon át Csap (Ukrajna), és Ágcsernyő (Szlovákia) felé is gyors elérést tudjon adni.

 

Célja pedig a határrégiók bekötésén túl:

1.: Békéscsaba, Debrecen és Nyíregyháza É-D-i irányú elkerülhetővé tétele,

2.: a 47-es főút részleges tehermentesítése,

3.: ill. végcélként a Záhony-Nagylak főútvonal kiépítése

lehetne.

Előzmény: dimelo (38932)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 0 38934

Értem, de az lett volna az alapötletem, hogyha a matricadíjért cserébe nemcsak úthasználati jogosultságot, de plusz-szolgáltatásokat, kiépített autóspihenőben lévő éttermet és étteremhasználatot is kapnának az autósok, akkor szívesebben használnák a 2×2 sávos gyorsforgalmi utakat a túlterhelt 2×1 sávos főutak mellett.

Előzmény: GOLAZ111 (38933)
GOLAZ111 Creative Commons License 1 napja 0 0 38933

Szerintem csak speciális esetben lehet ilyen, például Budapest - Tatabánya. 

Előzmény: Hírfigyelő (38930)
dimelo Creative Commons License 1 napja -2 0 38932

Szerintem ez  a térképes ábrázolás nem arról szól:

 

2010-ben még nem is gondolhattak a megyematricára, legalábbis nincs utalás a szövegesben.

Ez sokkal inkább egy vele-nélküle (Autópályával és anélkül) prognózis együttes ábrázolása. (Ami így marhaság)

Az M47 nyomvonala:

Békéscsaba és Mezőberény között nem látszik, de azután látható Mezőberény nyugati kerülés és Szeghalom- B. újfaluig jól érzékelhetően.

2021-ről van szó, ami 2018 elején már tudhatóan megvalósíthatatlan.

De a prognózis bázisadatait nem ismerve 3x forgalmat terveznek rá,

miközben az M35  és az M4 ábrázolása is kisebb forgalmat mutat, mint a régi 47 és 4. utak forgalma.

 

Ha számítana a (megye)matrica, akkor látszania kellene mindenhol.

 

Az külön abszurd, hogy az M4 határszakasz után Gáborján-47. úti csp. között duplájára növekedne a forgalom. (Azt most hagyjuk is, hogy M35 - Keleti nyomvonalat terveztek)

Ugyanakkor az M4 forgalma Kisújszállás - Karcag - Püspökladány között kisebbnek látszik, mint a 4. főúté, sőt az M47-énél is.

 

Sírjak, vagy nevessek?

 

Előzmény: Hírfigyelő (38930)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 0 38931

eső benzint vagy dízel-olajat megfizetni

Előzmény: Hírfigyelő (38930)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 1 38930

"Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,

kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!"

 

 

Nem lehet, hogy az ilyen jellegű forgalomcsökkenéseknek a matricadíjak az okai? Ti. nemcsak vastag tárcájú, hanem vékonyabb pénztárcájú autósok is vannak, akik úgy gondolhatják, hogy épp elég neki az adott km-hosszra eső benzint vagy megfizetni, minek költsön efelett még matricadíjakra is... (?)!

Ha más formában szednék be az útdíjat, pl. a kapukhoz olyan kiépített és étteremmel ellátott autóspihenő is volna, ahol az autós színvonalas pihenési és étkezési lehetőséget is talál mérsékelt árakon, és ha mind az étterem, mind az útdíj haszna egyazon útkezelőhöz futna be, akkor egy ilyen kibővített szolgáltatást talán már minden autós szívesebben megfizetne, azaz a gyorsforgalmi utakon is számottevő forgalom jelenhetne meg... ! (Mert én is pl. ha van matricadíjat nem igénylő út, sokkalta inkább(!) azt választom.)

 

Ez nem lehetne egy megoldás???

Előzmény: dimelo (38915)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 38929

Igazából arra vagyok kíváncsi, tényleg elég a felső 10 centit cserélni, vagy komolyabb a gond az úttal.

Előzmény: Fradista Utazó (38926)
adiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 38928

A görbült szájútól a simán keresztül a vigyori logo-kat (természetesen a hátralévő - csökkenő - kilométerek feltüntetésével) kihagytad. Pedig emocionálisan mellőzhetetlen...

Előzmény: Fradista Utazó (38926)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 38927

Az M9 (51-54. utak között) leállítása hasonló disznóság volt (kicsiben), mint az M4 Tisza-híd szakasza.

 

Pedig akkor Lajos még haver volt...

 

 

Előzmény: aladar644 (38924)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 1 38926

Erre a helyzetre az ideális megoldás:

- Lezárni az egyik irányba a leálló és a külső sávot, azon dolgozni.

- Az ellentétes irány forgalmát sáveltolással a külső és a leállósávra terelni.

- A felújított irány egyik sávját átterelni a szembejövő oldal belső sávjának a helyére. Betonelemekkel elválasztva! 

- A felújított irány másik sávját sáveltolással a belső sávba terelni.

- Mind a négy forgalmi sávon 80 km/h korlátozás. 

A forgalom persze le fog lassulni, de jelentősebb torlódásra nem kell számítani. 

Előzmény: NAR (38925)
NAR Creative Commons License 2 napja 0 0 38925

Azért az M1 Tatabánya és Biatorbágy között már tényleg katasztrofális a külső sávban, mindkét irányban. Egyszer-egyszer az egyik kezemmel el akartam engedni a kormányt egy gyors vakarózás erejéig, de nem lehet, fogni kell, mert a kátyúk kiütik a kezemből. Mindezt 100 körüli tempónál (kint is van a sok sebességkorlátozás), szerintem napközben 120 fölé nem is lehet menni. Nem egy-egy kátyú van, hanem 1-2 méterenként vagy kátyú a sáv jobb oldalán, vagy a bal oldalán vagy repedés keresztben. Nem is tudom, hogy lehet ezt értelmesen felújítani, 5-10 kilométeren keresztül lezárni a külső sávot, felmarni az aszfaltot és újraaszfaltozni? Rövidebben nem érdemes, ha 10 méter hosszan zárják le a külső sávot (mint ma Bicskénél), abból is 1 km dugó lesz előtte...

Előzmény: Jared- (38922)
aladar644 Creative Commons License 2 napja 0 1 38924

Tudom,és a császár meghibbant.2002-ben,amikor az M9-es meglévő szakaszaival elindította a régió egyetlen lehetséges felzárkóztatási folyamatát,még azt hittem,na végre.Így a hd,meg a másik 10 km-es szakasz tulajdonképpen torzóként maradt  meg.A 6-os,60-as,ha folytatják,akkor nem annyira.Ezeket csak 10 éve nem folytatják,a 9-est már 16 éve.Még szerencse,hogy az M7-est megépítették,és kivezették  a forgalmat a Balaton partról,és így délnyugatra is jutott pálya.

 

Előzmény: dimelo (38923)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 38923

Érzem az iróniát, helyesebben maliciát, keserű és emocionális véleményedből.

Trianon következményeinek közúti vonatkozásairól tudnék én is eleget írni, de

azért nem ártana a tényekből kiindulni. (Jusson eszedbe a német egyesítés: mindjárt 30 éve történt és lassú a kiegyenlítődés

Az összehasonlítás csak azonos platformon értelmezhető...)

 

Nem azt írtam, hogy felesleges, hanem azt, hogy abszurd, és a nyomvonalra értettem. Pósta Zoltán tudna erről sokat...

 

Amikor a költség/haszon elemzést (PPP) a sutba vágták...  (és azóta még hány hasonló eset van...)

 

 

Hálózatot tervezni szakmai feladat,

megvalósítása: politikai döntés.

A szakértők hiába bizonygatják, hogy mi a nemzetgazdasági érdek szerinti prioritási sorrend, attól még úgy lesz, ahogy császár óhajtja...

 

A baj akkor csúcsosodik, amikor a császár meghibban.

 

Előzmény: aladar644 (38921)
Jared- Creative Commons License 2 napja 0 0 38922

Ès már megint a prioritásoknál tartunk

 

Igen, ez jelenleg csak az M1-es sürgös bövitése lehet. :-)

 

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/sulyosbodik_helyzet_az_m1-esen_ezt_lepik_a_kamionosok.656935.html

Előzmény: dimelo (38920)
aladar644 Creative Commons License 3 napja -1 3 38921

Nem lenne okosabb átadni az egész déldunántúlt a horvátoknak? Csak a nyűgje van velünk a dicső Magyarországnak,ahogy olvaslak.Minek ide akármilyen gyorsforgalmi út.Végülis elég távol esik Budapesttől,semmi értelme az egésznek.Trianon idején nagyon nem jól gondolkodtak,túl sokat hagytak meg acsonka országból,Nem????Most nem rinyálna innen senki,hogy nincs autópálya,az M7-től északra lakók élhetnének nyugodtan.Egy abszúrd M60-as pálya,meg az M9-es,meg a mohácsi híd Minek?Hiszen itt csupán emberek élnek,magyarok.Csepelen átívelő híd,2x3 sávval,Meg az M4-es,az M3-tól alig 60 km-re?na az igen.Bassza meg,nem olyan nehéz az a horváth nyelv,meg lehet szokni jobban,mint a sajátjaidtől a lenézést.

Előzmény: dimelo (38920)
dimelo Creative Commons License 3 napja -2 1 38920

Így konkrétabb, de nem biztosabb.

Politikusi beszélgetés, esetleg szándék, és majd ahogy lesz, úgy lesz...

 

Igen, az M60 abszurd...

 

De lehetett volna alkalmazkodóbb nyomvonal. Respect Pósta Zoltán...

 

Nem ismerek olyan szerb szándékot, amelyik Szabadkát kötné össze 2x2 Eszékkel.

 

Az M6-M60 elkapkodott torzó. A racionalitás háttérbe szorítása.

 

 

És már megint a prioritásoknál tartunk...

 

Előzmény: Jared- (38919)
Jared- Creative Commons License 3 napja 0 0 38919

Merkel is meg a holland miniszterelnők Marc Rutte is Bulgáriában járt januárban, és támogatását fejezte ki ezügyben a bolgároknak, és innen feltételezem hogy a románokra ugyanez vonatkozik. Ugye eddig se a németek, se a hollandok sem támogatták a dolgot.

 

Természetesen Juncker ugyanezt mondta.

 

Linkek: https://www.schengenvisainfo.com/germany-backs-bulgarias-bid-join-schengen/

http://bnr.bg/en/post/100930150/netherlands-supports-bulgarias-efforts-to-join-schengen-and-eurozone

 

Talán nem OFF, mert utak szempontjából releváns. :-)

 

M6: szerintem nincs baj ezzel az uttal, majd ha megépül a Száva hid, meg a bosnyák szakasz fogja betölteni a szerepét. Sőt talán Szabadka felől még Szerbiát is rá lehetne kötni. Idő elött elkészült, ez kétségtelen. Az igazi probléma az M60-al van.

 

Előzmény: dimelo (38918)
dimelo Creative Commons License 3 napja -2 1 38918

Ilyen a világ, tele vagyunk FAKE NEWS-okkal....)))

 

Ebből az az izgalmas, hogy a románok Schengenbe léphetnének 2020 előtt? Ezt honnan gondolod?

 

DE attól még az A3 nyomvonalnak pontosan olyan fogyatéka van mint az M6 és Pécs helyzete...

Nem elég, hogy hosszabb, de Nagyváradot és a déli csatlakozó utakat 15 km-re kerüli el.

Ebből következik a 42-es út balsorsa.

Itt nem lesz elvárható elszívó hatás...

 

A K3 nem ideiglenes lett volna,

hanem az egész M4 B.újfalutól Biharkeresztesig a 42. út vonalában haladt volna

és onnan ívelt volna fel, hogy a román határmetszést elérje, ha már ők annyira ragaszkodnak Kügypusztához.

 

De itthon is "ragaszkodtak"...

 

Évtizedekig beszédtémát ad majd a szellempálya, a nagyobb baj, hogy pazaroljuk a nemzet vagyonát (Akár EU-s, akár hazai)

Előzmény: Jared- (38916)
Jared- Creative Commons License 3 napja 0 0 38917

Tévedtem, ugy néz ki mégis megépül:

 

https://makohirado.hu/2018/01/11/jovore-keszul-el-a-nagylaki-elkerulout/

 

Véleményemet azonban fenntartom, hogy pillanatnyi helyzetekre nem kéne pluszban költeni.

Előzmény: Jared- (38916)
Jared- Creative Commons License 3 napja 0 0 38916

Elbeszélünk egymás mellett. Nem vitatom az M4 szükségességét, sosem vitattam, én csak azt mondom hogy nem lenne miröl beszélni ha a románok elkészültek volna idöben a kapcsolodó szakasszal. Ha megépül egyszer a teljes M4-A3 szakasz, már nem lesz szükség "K3"-as nyomvonalra. Tehát a kérdés az, hogy ideiglenes megoldásokat véglegesitsünk-e csak azért mert az egyik fél késik. Szerintem nem kéne.

 

Ott van pl. a nagylaki elkerülö kérdése: nagyon ugy néz ki hogy Románia talán mégis tud csatlakozni Schengenhez még 2020 elött. Jó hogy kivártunk, és nem épült feleslegesen egy nagylaki elkerülö? Igen.

Előzmény: dimelo (38915)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 0 38915

A hír hallatán kutattam a neten és találtam ezt például:

Magyarország átmenő és eredő közúti forgalmának előrebecslése 2012-re és 2021-re.

Szép adathalmaz, benne táblázatos (11-13. oldal) és térképes (105. oldaltól) formában határforgalom prognózisok.

Mivel 2021 már közel van és - ha le nem állítják, - az M4 határszakasz elkészül 2020-ra, izgalmas "látni"a jövőt:)))

2010-ben készült a 2007. év adataiból... (érzékelhetőek a prognózisok kockázatai)

Szép dolgok vannak ezen a térképen. Létező M4 Kisújszállás-Berettyóújfalu között,  M44 és M47!!!  2021-ben???

És a határok összes és külföldi gépjármű forgalma.

Különös világ lesz, ahol a megépült gyorsforgalmi utakon kisebb forgalom halad, mint a régi főutakon,

kivétel M47, ahol 3x annyi mint a régi úton?!?!?!

Hogy még izgalmasabb legyen: külföldi forgalom szinte semmi nincs az M35, M44 és M47-en.

Az M4 fullos a külföldi járművekkel, sőt a vonalvastagság szerint a határtól egészen Kisújszállásig több külföldi halad az M4-en, mint összes gépjármű (na itt dobom el az agyam)

 

És most még egy adat: 2021-ben az új M4 határon 5634 db gépjármű halad majd át.

                                      OKA 2016: 42. főút Ártánd: 6799 db gépjármű.                                 Ez már van autópályakapcsolat nélkül...

 

Ahogy a legendás Papp Laci mondta a bokszmeccs szünetében,

amikor Adler Zsiga bácsi biztatta: Jó, vagy nem tud megütni...

- Mester, akkor figyelje a bírót, mert valahonnan kapom a pofonokat....

 

Előzmény: Jared- (38912)
Fradista Utazó Creative Commons License 4 napja 0 1 38914

Télen utat építeni, régebben a hülyeség iskolapéldájának minősült.

(N18, Hollandia, nem saját fotó).

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38913

Engedelmeddel egy kis következetesség hiányzik...

A 20 év miatt.

 

2008-ban érvényben lévő 2003-as Autópályatörvény és 2007-es módosítása

2015-re határozta meg az M4 határösszeköttetést is.

 

A románok éppen nekifogtak az A3-nak (Bechtel)

 

A 20 évre szóló "türelemnek" nem volt oka és törvényi kerete sem.

 

A határmetszéspont volt "bebetonozva" a 2003-as Natase-Medgyessy paktum miatt...

Aminek hatására megindult a földfelvásárlás Berettyóújfalutól, Nagyváradig sőt Zilahig.

 

Nem hatottak észérvek, csak a politikai és gazdasági akarat.

 

Ezt szívjuk most is....

Előzmény: Jared- (38912)
Jared- Creative Commons License 4 napja 0 0 38912

Gondolom abból indult ki mindenki hogy román barátaink 20 év alatt csak kiizzadják magukból a Nagyvárad-Kolozsvár szakaszt, és ezért nem variáltak a határmetszésponttal és a végleges állapot szerint terveztek.

 

 

Előzmény: dimelo (38911)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 38911

Erről beszélek évek óta...

2008-ba tájékoztattuk az államtitkárt, hogy a határmetszéspont Nagykereki - Kügypuszta között rizikó.

utána kezdték "vizsgálni a K0-K1-K2-K3 nyomvonalakat B.újfalu-tól Ártándig.

 

Csak a K3 lett volna alkalmas, de "ragaszkodtak" a mostani nyomvonalhoz.

 

Most itt egy ködös román ígéret...

Bármit tákolnak össze a DN19 útig, az nem oldja meg Nagyvárad elkerülését.

Vagyis Mindenki marad Bors-Ártánd 42-útvonalon, még évekig.

Ehhez minek megépíteni a 2x2 sávot+ határátkelőt?

 

Ja: találtam egy idevágó "referenciát":

http://www.fomterv.hu/hu/node/231

A mintegy 32 km hosszú autópálya szakasz döntően alacsony töltésen halad, de a puha agyagtalajok és a belvizes terület még alacsony töltések esetén is komoly geotechnikai feladatot jelent.

E mellett a tervezett autópálya egy része bányatavon halad keresztül, illetve a 2 db műtárgyhoz magas háttöltések csatlakoznak, melyek geotechnikai szempontból szép kihívást jelentettek.

 

Mit állítanak a 4,5 milliárdos fajlagos költségről?

https://24.hu/fn/gazdasag/2018/02/05/kilometerenkent-45-milliard-egy-sztradaert-amelyik-a-mezon-vegzodik/

 

 "a támogatásigénylés pedig megemlíti: az autópálya leginkább egy 2 méteres töltésen lesz, hogy megvédje az árvíz ellen. Bár ennek műszaki megoldását nem részletezte kellően az EB szerint."

A K3 nyomvonal minden problémára megoldás lehetett volna...

Előzmény: mash.69 (38909)
Mash_bakter Creative Commons License 5 napja 0 0 38910

azt is csak tervezgetik, tervezgetik...

 

82. sz. út Gyulafirátót elkerülő Alapadatok: 6,5km, 2x1 sáv új nyomvonalon Az előkészítés állapota: Engedélyezési terv elkészült, építési engedély, környezetvédelmi felülvizsgálat és engedély. Kiviteli terv közbeszerzése folyamatban

 

ebben találtam: Veszprém, 2014. március 13.

http://www.hajmasker.hu/hajmweb/onkorm/hirdetm/veszprem_8_as_fout_2014_12.pdf

Előzmény: radio100jozsi (38908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!