Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 5 perce 0 0 38242

Unalmamban gyorsan írtam is a NIF-nek egy emilt, majd megosztom a választ.

 

Amúgy itt vannak a tervek

https://nif.hu/app/uploads/2017/12/nif_terkep_fejlesztesek_2017-v2-notitle_jav_logo-nelkul.jpg

ezen a térképen is lehet látni, hogy mi az a Zöld, ami már elkészült...

 

itt vannak a tervezett felújítások

https://nif.hu/app/uploads/2017/12/mk_terkep_100mrd_top15_top16_orszagos2_20171212.jpg

tök látványos a kép, jól nagyítható, ami nekem hiányzik, hogy a 3 szín jelzés mögé miért nem lehet egy össz km.t is írni

 

 

 

elkészült a nyíregyházi mező utcai új csomópont... erről is úgy kellett vadásznom anno egy térképet...

5 kép, 1 az útról 4 az átadokról :)

ahogy nézem a balra kanyarodás nem lett gyorsabbb, mert ránézésre egy 2-300 méteres sor áll,

de lehet még hosszabb is, csak nem fért a képre....

lehet talán ha 2 balra kanyarodó sáv lenne, akkor gyorsabban haladna a forgalom?

van esetleg itt valami helyi "menő", aki leírja, hogy miért így kkészült el?

https://nif.hu/2017/12/atadtak-a-nyiregyhaza-mezo-utcai-csomopontot/

 

 

Előzmény: dimelo (38241)
dimelo Creative Commons License 30 perce 0 0 38241

Az útépítés volumenéhez:

 

Micsoda nyelvi bravúr!!!

2010 óta mintegy 670 kilométernyi új útszakasz készült el az országban 1175 milliárd forintnyi értékben.

Kis matek by Wikipédia:

2010 végén 1290 km gyorsforgalmi (Jóindulattal, mert a 2011-ben befejezett 31 km még az előző ciklusban indult...)

2017 végén 1485 km

különbözet:   195 km

 

Hol épült még 475 km új útszakasz Magyarországon?

 

Néhány elkerülőről tudok:

Mórahalom, Nagyatád, Marcali, Zalalövő, Nádasd, Debrecen, Komárom, Székesfehérvár, Márkó (ez együtt legfeljebb 70-80 km)

 

Szóval még 400 km új út...

 

Aki tud ilyenekről, tegye hozzá....

Előzmény: Mash_bakter (38219)
troglodita Creative Commons License 1 órája 0 0 38240

A tervezés tervezésének megtervezése nagyjából két és fél milliárdból kihozható, de mi ez ahhoz képest, hogy Hugó aranytojást tojik minden nap ;-)

Előzmény: mash.69 (38239)
mash.69 Creative Commons License 1 órája 0 0 38239

akit érdekel itt a pontos link:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:498244-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

a lényeget kiemelem:

A 23 és 25 sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti fejlesztése kapcsán a főutak rekonstrukciójához szükséges tervezési és engedélyeztetési feladatok ellátása az alábbiak figyelembevételével, a közbeszerzési dokumentumokban részletesen meghatározottak szerint:

A 23 és 25 sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti fejlesztése kapcsán a főutak mintegy 70 km hosszú szakaszának rekonstrukciójához a meglévő tanulmányterv és Környezeti Hatástanulmány (KHT) és Natura 2000 hatásbecslés átdolgozása a környezetvédelmi engedély módosításának megszerzésével, valamint az engedélyezési terv, kisajátítási terv, és kiviteli tervdokumentációk elkészítése, a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzésével.

A főutak tervezési szakaszhatárai:

23 sz. főút: 0+000 - 32+270 kmsz között; 25 sz. főút: 44+396 - 82+067 kmsz között. (Tájékoztató adat.) A kezdőszelvény a jelenleg meglévő 21-23 sz. főutak, illetve a 21 sz. főút és a tervezendő Bátonyterenyét elkerülő szakasz metszéspontjai, a tervezési szakasz végszelvénye a 25-26 sz. főutak csomópontja.

A feladat részletes ismertetését a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

 

ami nekem fura:

II.1.5)Becsült teljes érték vagy nagyságrend

 

régen se volt a tervezésre becsült érték?

 

Előzmény: mash.69 (38232)
dimelo Creative Commons License 1,5 órája 0 0 38238

Ettől kezdve nem Simicskáról van szó.

Koncentrálni lehet a kormány állításaira és lépéseire.

Ki lesz és mikor az új kivitelező?

Előzmény: Hírfigyelő (38233)
Hírfigyelő Creative Commons License 4 órája 0 0 38237

Na ez egy jó hír. Bekötik Ózdot is gyorsabban elérhető módon. :)

 

Akkor a leírás szerint valami ilyesmi lesz a terv: >>

 

Ha jól néztem a leírást, akkor viszont a 23-as és 25-ös főutaknak csak a Bátonyterenye-Ózd útszakaszról van szó.

[?] Viszont nem látok benne utalást a 25-ös főút Ózd-Bánréve szakaszának a felújítására, pedig egyúttal akkor a felújítást kivihetnék a 26-os főútig és vele együtt határátkelőig is. Miért nem fejezik be a nagy művet ezzel a "nyúlfarknyi" 13-14 km-rel??

Előzmény: mash.69 (38232)
Hírfigyelő Creative Commons License 5 órája -1 0 38236

Nem a Vologdán, mert azt egy másik Miskolci utamról már felismerem hogy melyik. Ahol én mentem, az az Ipari Emlékpark (vagy Kohászati Emlékpark) mellett is elhaladt, és Diósgyőr főutcáját dél felől értem el a déli elkerülő nyugati szakaszáról, de feltétlenül Ruzsinszőlő és Vargahegy után, mert azt nem érintettem, tehát a déli elkerülőre valahol, egy Diósgyőr főutcájától délebbre eső mellékutcából hajtottam rá, ami előtt egy vasúti átjárón és utána egy belvárosinak kinéző panelházas beépítésű városrészen (Avas?) mentem át. És a vasúti átjárónál közelről ui. az Avas városrész hosszan a hegyoldalban elnyúló panelházait láttam az úttól alig 1 km-re kb. dél felé.

 

Ez volt az elterelés kezdőpontja, jobbra letéréssel:

Innen 1 km-re jött a lépésben haladás egy balra leágazásig, aztán egy külvárosi rész, aztán a belváros egy része, aztán ott megint egy rendőri terelés, aztán a panelházas rész (valahol itt volt a "Szinvapark -->" felé mutató útjelzés, de ott egyenesen mentem tovább), aztán utána következett a második lépésben haladós rész, utána egy vasúti átjáró után 1km-rel jobbra megint egy belvárosias rész, aztán az Ipari Emlékpark, utána pár kilométer után jutottam el a déli elkerülő Ny-i részéig (de Ruzsinszőlő és Vargahegy kihagyásával!!!), aztán a déli elkerülőn át és utána Diósgyőrön át a már ismert Lillafüredre vivő út. Kb. ebben az irányban mentem. 

 

 

"A szerpentin nem Szarvaskőnél éri el a 25-öst, hanem Felnémet közepén."

 

Oké, igaz, a Bélapátfalvára és Szilvásváradra vivő leágazással kevertem el emlékezetből. Az az út indul Szarvaskőtől 1 km-re É-ra jobbra (és nem ez), ÉK felé, és a 26-osra visz Vadna és Dubicsány közé.

Előzmény: RadiX (38234)
Hírfigyelő Creative Commons License 6 órája -1 0 38235

De Miskolcot is elláthatnák egy jobban kiépített elkerülőút-rendszerrel, domborzati viszonyok ide vagy oda. Csak két példa a domborzati viszonyok leküzdésére:

 

1. Veszprém is hegyes-völgyes vidéken fekszik, és mégis már a évtizedek óta (azaz már a szoci rendszerben is a rendszerváltás előtt is) megoldott volt az elkerülése mind északról, mind délről egyaránt.

2. Másik példa a 6-os út mecseknádasdi viaduktja, pedig az sem kétfilléres beruházás lehetett annak idején, és azért volt rá szükség, hogy az út nyomvonalán egyenesíthessenek azon a szakaszon. És ez a viadukt is "már vagy ezer éve" ott áll már a helyén.

 

Ugyanilyen viaduktok közbeépítésével a Miskolcot övező domborzati problémák is leküzdhetőek lennének, és egy ilyen nagy megyeszékhely esetében erre szükség is van.

Előzmény: troglodita (38229)
RadiX Creative Commons License 7 órája 0 0 38234

Ha a Vologdán mentél végig, akkor a lehető legrövidebb útvonalon mentél át Miskolcon, a déli elkerülőt egyáltalán nem használva, a Győri kapu és folytatása az eredeti egyenes útvonal át Diósgyőrön a völgytalpon.

 

A szerpentin nem Szarvaskőnél éri el a 25-öst, hanem Felnémet közepén.

Előzmény: Hírfigyelő (38226)
Hírfigyelő Creative Commons License 7 órája -1 0 38233

Ebben sajnos tévedsz... .. Simicska L. esetében a szavai hitelességgel van baj. Ha más személyhez lenne köthető a beruházás, aláírnám amit mondasz, de így... nem. (Tovább nem is ragozom az érintett személyét, mert az már messzebbre is elvezetne... .)

Előzmény: dimelo (38230)
mash.69 Creative Commons License 11 órája 0 0 38232

a lényeg Simicsika kivéreztetése, hogy minél olcsóbban átvegyék azt, ami kész van....

 

Ózd bekötése is elindult...

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/elrajtol-az-ozdot-budapesthez-kozelebb-hozo-utfejlesztes

 

Előzmény: drummond (38231)
drummond Creative Commons License 12 órája 0 0 38231

Én arra leszek kíváncs, hogy az új nyertes cég mennyiért fejezi be ezt a szakaszt? Ha ehhez az összeghez hozzáadjuk ezt a 45 milliárd forintot, akkor mennyivel lesz olcsóbb az eredeti árnál? Természetesen azt is nézve, hogy az autópálya lett volna az új tervek szerint pefig autóút lesz.

Előzmény: dimelo (38230)
dimelo Creative Commons License 13 órája 0 1 38230

https://24.hu/belfold/2017/12/14/45-milliardban-egyezett-meg-simicska-a-kormannyal/

 

Ettől kezdve nincs magyarázat az M4 Tisza-híd szakasz folytatásának késedelmére...

troglodita Creative Commons License 16 órája 0 1 38229

pedig igazán egyszerű: Miskolcot jó messzire el kell kerülni, és akkor nem lesz baj ;-))))

Előzmény: Mr Reacher (38228)
Mr Reacher Creative Commons License 21 órája 0 1 38228

A Búza tér - Szeles utca, majd a Győri-kapu két kritikus dugóképző hely. Ha már Debrecent elkerülőzni akarják minden irányból a topikban, Miskolc legalább annyira megérdemelné, de azok a fránya domborzati iszonyok (sic!)...

Előzmény: Hírfigyelő (38227)
Hírfigyelő Creative Commons License 21 órája -2 1 38227

"Nagyon jó irányba mentél. Kikerülted a belvárost."

 

Én valahogy nem úgy éreztem... :( :(38226)

Előzmény: Mr Reacher (38225)
Hírfigyelő Creative Commons License 22 órája -2 1 38226

Tudom, de az én célpontom Lillafüred, Hollóstető környéke, és a Bükk-fennsík volt kirándulási céllal, oda pedig nem a 3-as út vezet. Érdekesség egyébként, hogy a hegyek középmagasságáig nem volt hó, csak feljebb, a legmagasabb részeken, így mindenütt járhatóak voltak az utak. (Lillafüred van az útjelzéseken is kiírva, az Eger útirányt azért írtam hozzá, mert 52 km után eléri azt is az út, és egészen a 25-ösig -- Szarvaskőig -- forgalmi elsőbbsége van végig. Onnan kb. még 10 km Eger.)

 

A jó útirányt egyébként csak részben írom alá, mert az általam leírt útvonalon keresztül Ruzsinszőlőt és Vargahegyet nem érintettem, és a déli elkerülőt csak a legnyugatabbi részén értem el, úgyhogy a város forgalmas részét a terelések miatt sajnos nem úsztam meg... . (Ruzsinszőlőt és Vargahegyet csak azért írtam le korábban, mert az egész elkerülő út azokon is áthalad. -- Én azonban most csak a nyugati részének "láttam hasznát". És ott volt még a 45 perce nyúlt menetidő, abból 15 perc lépésben, a többi az útvonal keresgélésével ment el. Úgyhogy nem volt ez olyan nagyszerű.. :(! )

Előzmény: RadiX (38224)
Mr Reacher Creative Commons License 25 órája 0 0 38225

Kb. labirintusban is éreztem magamat, mert a rendőri leterelés után egyetlenegy terelőút táblát sem láttam, semerre sem! Arra emlékszem, hogy utána többszöri kerülők után a Szinvaparkot, a miskolci Ipari Emlékparkot, majd onnan újabb kerülők után a déli elkerülő útra (a térképen a nyugatabbra lévő világos narancssárgán kihúzott nyomvonal a Hejőcsabai Cementgyár és a Diósgyőri Vár között a ott balra, a délnyugati városrészben!) rávezető kereszteződést érintettem (azét az elkerülőét, ami a Hejőcsabai Cementgyár felől Ruzsinszőlő és Vargahegy érintésével és két vasúti átjárón való áthaladással a Lillafüred és Eger felé visz rá a Diósgyőri Vár közelében, attól kissé kelet felé).

 

Nagyon jó irányba mentél. Kikerülted a belvárost.

Előzmény: Hírfigyelő (38221)
RadiX Creative Commons License 25 órája 0 1 38224

Ez az út Miskolc belső közlekedésére szolgál, nem tranzitútvonal, aki használja, az tudja hogy hová vezet. Eger felé a normál ajánlott útvonal a 3-as út Mezőkövesdig (vagy M30-M3), nem a szerpentin.

Előzmény: Hírfigyelő (38221)
Hírfigyelő Creative Commons License 28 órája -2 2 38223

Ilyet még nem láttatok a mesében sem (a valóságban már lehet hogy többször is...): >>>

 

Olyan ez az út, akár a kaleidoszkóp: minden méterén-centiméterén más-más arcát mutatja... Rémesen foltosra van kátyúzva. Sírjak vagy nevessek rajta??: nem is tudom... .. :)) :-(! 

 

Köszöntsük együtt Budapest legtöbbször kátyúzott utcáját!

 

((NTT 2017.12.10. 13:08))

 

Pár napja kering a neten egy fotó egy utcarészletről, amin az látható, hogy milliónyi, a szürke különböző árnyalatiban pompázó kátyújavítás fedi az utcát.


Azóta kiderült, ez az utca Budapesten, a XV. kerületben található: a Régi Fóti út és a Közvágóhíd utca közötti szakasz.
15. kerület, Mogyoród útja! 2017! Köszönjük a remek perspektívájú fotót! Fotó: Olvasónk, Császár Péter


A Google Streetview-ban is látszik már, ahogy alakul az utca felülete, pedig azokat a felvételeket még 2012-ben csinálták. Mostanra viszont már tényleg művészeti alkotás lett.


Megnéztük, a vasárnap délelőtti verőfényes napsütésben különösen magával ragadó a látvány:

 

 

 

Azt hiszem, hogy a budapesti utak ettől többet és jobb állapotot is megérdemelnének! Ide aztán lehet a felújítási terveket szövögetni, van mit kijavítani és, főleg felújítani rajta!

((Amikor a Jászberényen és Nagytarcsán át a XIV. kerületbe a Herminamezőre vezető utamról írtam, akkor ott is végig kellett mennem egy majdnem ugyanilyen foltos-rongyosra "javított" utcán, és akkor 5 percig "nem tudtam", hogy autóban vagy vonatban ülök-e, úgy zakatolt... .. !!))

Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 1 38222

Ha ilyen állványkapukat látok meg az úton bárhol, az mindig óvatosságra int. Ui. az ilyenekre szokták felszerelni az ún. "akasztófákat", azaz az állványkapura szerelt traffipax-készüléket, és aki ott gyorshajtás bűnébe esik, annak utána jön a horribilis gyorshajtási bírság. Én még nem szedtem össze egy bírságot sem, mert sosem hajtok túl gyorsan, de ez a szerkezet mindig óvatosságra int.

 

A gyakorlatban ilyet Sátoraljaújhelynél (út: 37), Tiszafüred keleti részén (út: 33), és Nyékládháza meg Miskolc-Hejőcsaba között félúton (út: 3) láttam, persze ettől biztosan jóval több van országszerte, rendszerint mindig az ellenőrzésre szoruló forgalmasabb utakon. Gondolom a balesetmegelőzés vele a cél, mert így meggyérül a gyorshajtók száma. Persze ha tartós baleseti-statisztikai javulást akarunk elérni, akkor az utak forgalmi terhelését kell csökkenteni minél több helyen, az elkerülő-tehermentesítő utakkal.

Előzmény: dimelo (38217)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 1 38221

"Ha egy útvonal nincs kitáblázva, annak lehet akár forgalomtechnikai oka is, azaz, esetleg nem akarják, hogy az átmenőforgalom arra menjen."

 

Csakhogy ez a jelen esetben lehetetlen. Megmondom, miért: nézz rá az általam berakott térképre, és látni fogod, hogy az azon általam lila színnel jelölt útvonal Miskolc belvárosa nyugati részének és Diósgyőrnek a főutcája! :) --->

 

 

 

 

Mikor láttál te olyat (máshol), hogy egy nagyváros főutcáját ki akarják iktatni a forgalomból, és még a közúti útjelzések is nagyon erősen hiányosak? Sehol máshol... . Ez kb. olyan, ... mintha Debrecenben a Piac utcát akarnák eltüntetni az orrod elől. Csakhogy ez ott pl. lehetetlen, mert annak déli része a mai napig forgalmas út a Szent Anna utcától délre, másrészt meg Debrecen városának utcaszerkezete térkép nélkül is könnyebben betájékozódható, mint Miskolcé. Miskolcon ha nem látsz útjelzéseket, akkor az egy olyan labirintushoz hasonlít, miből kilopták még az utat jelző "Ariadné aranyfonalát" is.

 

Kb. labirintusban is éreztem magamat, mert a rendőri leterelés után egyetlenegy terelőút táblát sem láttam, semerre sem! Arra emlékszem, hogy utána többszöri kerülők után a Szinvaparkot, a miskolci Ipari Emlékparkot, majd onnan újabb kerülők után a déli elkerülő útra (a térképen a nyugatabbra lévő világos narancssárgán kihúzott nyomvonal a Hejőcsabai Cementgyár és a Diósgyőri Vár között a ott balra, a délnyugati városrészben!) rávezető kereszteződést érintettem (azét az elkerülőét, ami a Hejőcsabai Cementgyár felől Ruzsinszőlő és Vargahegy érintésével és két vasúti átjárón való áthaladással a Lillafüred és Eger felé visz rá a Diósgyőri Vár közelében, attól kissé kelet felé).

 

 

"Ott először letereltek az autópályáról keleti irányba, majd délre (ez már gyanús volt, mert én észak felé akartam menni), utána nyugatra, végül északra. Igen, kereszteztem azt az utat, amire közvetlenül az autópályaról letereltek. Akkor nevezte el a bátyám, akivel együtt mentünk, Csehországot a Majmok bolygójának."

 

No, akkor Miskolcot nevezd el nyugodtan a Majmok Városának, ui. a közlekedési rendezettsége ugyanolyan áttekinthetetlen labirintus!!! :-(!

Előzmény: van_Persil (38216)
dimelo Creative Commons License 1 napja -1 1 38220

Az 11 éve volt....

 

Jeleztem, hogy felé sem megyek tavaszig...

 

Ez a kép egy fotósorozat része a dehir.hu-ról

Előzmény: Mash_bakter (38218)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja -1 0 38219
Előzmény: dimelo (38217)
Mash_bakter Creative Commons License 1 napja -1 1 38218

Letesztelted? Az első között?

Előzmény: dimelo (38217)
dimelo Creative Commons License 1 napja -1 1 38217

Előzmény: troglodita (38206)
van_Persil Creative Commons License 1 napja 0 0 38216

Ha egy útvonal nincs kitáblázva, annak lehet akár forgalomtechnikai oka is, azaz, esetleg nem akarják, hogy az átmenőforgalom arra menjen.

Az más kérdés, hogy pl. a németeknél fix terelőútvonalak vannak, azaz, ha valahol a rendőr elterel, akkor csak azt a terelőútvonalat kell követned, amire ráterelt. Ezek is számozottak es “u” van a számuk előtt (Umleitung=terelés). Persze van időleges terelés is, de olyan, mint ami egyszer a brünni csomópont építésénél volt, nem fordulhat elő. Ott először letereltek az autópályáról keleti irányba, majd délre (ez már gyanús volt, mert én észak felé akartam menni), utána nyugatra, végül északra. Igen, kereszteztem azt az utat, amire közvetlenül az autópályaról letereltek. Akkor nevezte el a bátyám, akivel együtt mentünk, Csehországot a Majmok bolygójának. Az ottani kitáblázáshoz képest az itteni egy álom.

Előzmény: Hírfigyelő (38210)
Hírfigyelő Creative Commons License 1 napja -2 1 38215

Az film és mese... :)

 

Amit írtam, az valóság: rendes útjelzések nélkül egy nagyváros labirintussá válhat!

Előzmény: Mr Reacher (38214)
Mr Reacher Creative Commons License 1 napja 0 1 38214

Küldd el emailban. Több értelme van, mint ide beírni. Az más kérdés, hogy aki Miskolcról Egerbe akar menni, az ismeri az útirányt. A Meseautóban, és Mattyasovszky legelső Hód könyvében is eljutottak Lillafüredig

Előzmény: Hírfigyelő (38212)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 1 38213

Egyrészt korántsem biztos hogy érdeklik.

 

Másrészt még ha érdekli is, nem hinném, hogy ideje és energiája van netes fórumokat böngészgetni, hogy éppen írnak-e valahol valamit az ő városáról.

Előzmény: Hírfigyelő (38212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!