Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

klimakiraly 2014.04.19 08:47:07 Creative Commons License 29701

A cikk utolsó mondata alapján most már kapiskálom miért van ilyen jó állapotban az M5. Folyamatosan csinálnak rajta valamit, hidat újítanak aszfaltoznak. Igaz azt nem tudom miért most mikor a vendég munkások mennek haza Húsvétozni. Nem is lehetett autópálya tempót menni annyira teli volt. A WAZE csütörtökön Kecskemét előtt le navigált a pályáról szerinte akkora volt a dugó hogy jobban járok ha városon keresztül megyek. Úgy is rég voltam arra nosztalgiáztam kicsit. :-)

 

200 milliárd út díj abból 100 milliárd M5, M6 19 milliárd a többi útra. De akkor a többi 81 milliárd vajh hova megy?

Előzmény: józsi24 (29700)
józsi24 2014.04.19 07:30:28 © 29700
aqqrva annyukat...
Előzmény: RIKA424 (29678)
klimakiraly 2014.04.19 06:36:41 Creative Commons License 29699

Félek tőle hogy egy automata lámpa gazdaságosabb lett volna. Ha keresztbe akar valaki menni akkor átvált. Nem kellene annak rengeteg járműnek lassitani gyorsitani. Szerintem ez többe kerűl mint az a kevés áram és karbantartás.

 

Na de még államállampapir=sajtpapir eladásból van annyi valutánk hogy tudunk olajat venni. Addig semmi se drága fékezzen mindenki, mindenki eggyért. És a 220km Debrecen Szeged legyen egyre több idő és energia felhasználasú. Így 3,5 óra.

 

Én most Algyőn dolgozom 3 hónapig így kiélvezem a Kastélykert utcáról kihajtást. Maximum 1 perc szokott lenni. De ha jól tudom itt is lessz körforgó. Miért nem viszik el ezt a körforgóig. 1000 méter? Vagy elörébb hoznák a sávszűkitést és lenne belőle gyorsitósáv hmvh > szeged iránynál. A másik irányból meg lenne jobbra kanyarodó és haladó. Így ezen a szakaszon 2x1 sávon kellene átkellni két sziget megoldaná.

 

No de mit negativkodok legyen csak körforgó mint számit már az az egy azon a 3,5 órás etapon havonta. :-)

Előzmény: strangerr (29696)
v_peti 2014.04.19 00:32:54 Creative Commons License 29698

Valami mindenképpen kellett oda, csak a 4 körforgalomnál nem lett volna jobb megoldás? Pl. besorolósáv, jelző az egyik helyett, vagy egyéb forgalomtechnikai megoldások.

 

Szeretem a körforgalmakat, csak a 2x2 sávos utakat ezzel sokszorosan megtörni nem szerencsés. Nem beszélve arról, hogy a 2 sávos körforgalmakat az autósok többsége nem képes rendesen használni - ugyebár a belső sávból nem megyünk ki jobbra - emiatt az elsodrások gyakran előfordulhatnak. Ha meg a 2x2 sávos utat 1 sávos körforgó szakítja meg, az meg erősen forgalomlassító lehet.

Ilyen helyeken a turbó-körforgalom szerencsésebb megoldás.

 

Bezzeg a városon belül, a Platán sor végénél vagy az Intersparnal jelző van, holott ott a körforgalom sokkal szerencsésebb lenne (erről már korábban is írtam), nem beszélve a Platán sor-Gasparich utca kereszteződésről, bár az már ca. 25 éve jelzőlámpás. De ezzel együtt jár a balrakanyarodási tilalom, ami annó a buszmenetrendek alapos megkavarásával járt.

 

Így viszont az előzéseket alaposan megnehezítik.

 

 

 

 

Előzmény: kamant (29697)
kamant 2014.04.19 00:19:00 © 29697

Tény, hogy a 76-oson menőknek lassabb, de valószínű, hogy sohasem próbáltál keresztben átmenni, vagy nagyívben ráfordulni az útra. :) Aki naponta (többször) is, azt hiszem, más véleményen van, mint te.

Ami zavaró, az inkább az, hogy hol a belső sáv szűnik meg, hol a külső, meg ott van az a turbó is a Praktikernél...

Előzmény: v_peti (29689)
strangerr 2014.04.18 22:07:09 © 29696

Üdv!

 

"Két közel azonos forgalmú útra jó a körforgalom. De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen."


Ilyen (ha már a 47-esről beszélgetünk) a MOL-os körforgalom. Pont azért kellett oda kör, mert az út két oldalán lévő MOL-os létesítmények között nem lehetett átjárni a 4 sávos 47-es forgalma miatt (pláne teherforgalomnak). Egy körforgalom a különszint árának töredékéből megoldotta a dolgot. Főúton pedig minek is kellene különszintű csomópont?

 

"Nem tudom, hogy ennél a piskóta formájú körforgalom párnál mennyivel igényelt volna több helyet egy "rendes" csomópont ami nem tartotta volna fel a nagyobb forgalmat."

 

Mit értesz "rendes" alatt? 4 sávos főútra balra mozgásokat rakni veszélyes lett volna. "rendes" megoldás a teljes lóhere lett volna, ami egyrészt marha drága, másrészt nincs is elég hely hozzá itt. A dupla kör egyfajta városkapu (... vagy legalábbis lehetett volna, ha rendezett/gondozott középszigete lenne, nem ez a gaztenger). Azzal pedig, hogy turbó körök lettek, nem csökken a kapacitás, csak a sebesség.

 

"engem az zavar leginkább, hogy egy 2x2-es főutat, - amelyen a közlekedés, kialakításánál fogva gyorsabb haladásra alkalmas egy 2x1-eshez képest - teleszórnak körforgalmakkal. "

 

Nyilván gyorsabb a haladás 2x2 sávon, bár megjegyzem a megengedett legnagyobb sebesség ugyanannyi mint 2x1 sávon. De ez nem gyorsforgalmi út, ezen a lovaskocsitól, a mezőgazdasági forgalmon át a kerékpárosokig minden lehet, nem beszélve az útcsatlakozásokról és a telekbehajtókról. A fő gondot 2x2 sávon a balra mozgások jelentik (lásd algyői bekötő út csatlakozása). Ezek biztonságos megoldását szintben a körforgalmak jelentik.

 

strr

Előzmény: Pompiere (29686)
hbe 2014.04.18 17:17:00 Creative Commons License 29695

Én a 32-es Zagyvarékas melletti körforgalmát furcsállom kicsit. Van még pár, ami fura, de nálam ez kiemelkedik.

Fradista Utazó 2014.04.18 17:04:36 © 29694

A projekt így is tartalmazza egy új híd építését ITT, mivel a meglévő végképp nem alkalmas semmilyen fejlesztésre.

Előzmény: Fradista Utazó (29693)
Fradista Utazó 2014.04.18 17:01:39 © 29693

Azért nem mindenhol egyszerű az élet. Tervbe vették a holland A27 autópálya kiszélesítését egy 47 km hosszú szakaszon. Sajnálatos módon a mérnöki ár mintegy 1,6 milliárd euró (kb. 500 milliárd forint) lett, amire nincs költségvetési fedezet.

Így aztán jelentősen megkurtították a projektet, és hosszabb szakaszokon nem lesz szélesítés, csak a leállósávot nyitják meg csúcsidőben a forgalom előtt. Így megússzák az egészet 800 millió euróból.

cymylau 2014.04.18 12:41:30 © 29692
Előzmény: BOCI_boci_TARKA (29691)
BOCI_boci_TARKA 2014.04.18 12:07:51 © 29691

Nem igaz!

A legnagyobb biztonságot az adja ha otthon maradsz a seggeden, tévézel és adózol. 

Előzmény: cymylau (29687)
v_peti 2014.04.18 10:23:24 Creative Commons License 29690

Légpárnás villamos is szerepel benne. Jó kis álmodozás...

 

Előzmény: kofy (29688)
v_peti 2014.04.18 10:19:24 Creative Commons License 29689

Na ja, a Zegről Keszthely felé kivezető út 2x2 sávos, régen jól lehetett ott haladni, volt egy 80-as (később 70-es) szakasza is, ezt telerakták körforgalmakkal.

Előzmény: Pompiere (29686)
kofy 2014.04.18 10:14:30 © 29688
cymylau 2014.04.18 09:08:36 © 29687

A körforgalmú csomópont szükséges rossz dolog: szükséges, mert ez adja a legnagyobb biztonságot, rossz, mert a főirány forgalmát is megállítja, esetenként hozzá képest töredéknyi forgalom miatt.

Előzmény: Pompiere (29686)
Pompiere 2014.04.18 08:26:46 © 29686

Két közel azonos forgalmú útra jó a körforgalom.

De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.

 

Ezzel maximálisan egyetértek. Nem tudom, hogy ennél a piskóta formájú körforgalom párnál mennyivel igényelt volna több helyet egy "rendes" csomópont ami nem tartotta volna fel a nagyobb forgalmat. Érdekes lenne tudni, hogy mennyi ott a le és felhajtók száma. Valószínűleg ezek száma az M5 felé jelentősen növekedve, ha nem lenne fizetős a 5-47 között. Ha megnézed a Makkosházi és Rókusi krt. forgalma szinte nem csökkent semmit az M43 átadása óta.

Engem az zavar leginkább, hogy egy 2x2-es főutat, - amelyen a közlekedés, kialakításánál fogva gyorsabb haladásra alkalmas egy 2x1-eshez képest - teleszórnak körforgalmakkal. És ez csak fokozódik mert - mint ahogyan régebben a DM is cikkezett róla - a 47-es felújítása során lesz egy újabb körforgalom a MOL-kút után, a Kastélykert u. végén is.

 


Persze arra is emlékszem mikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogó lámpa meg minden volt és mindennap volt baleset pedig autó nem volt több a faluban 20-nál.

Na arra én is. Pedig ott aztán tényleg belátható minden irány. Én annak tudom be az ottani rengeteg balesetet, hogy "összközlekedői szinten" egyszerűen nem figyeltek a másikra. De emlékszem arra is, hogy valahol a Jászságban két nagyforgalmú út kereszteződésében, nagyméretű táblák tudatták az arra haladókkal, hogy ebben a kereszteződésben az utóbbi pár évben hányan haltak meg, mennyi volt a súlyos és könnyű sérültek száma. Valószínűleg ott is unták már, hogy napi-heti szinten volt valami esemény.

 

Előzmény: klimakiraly (29684)
v_peti 2014.04.18 00:53:04 Creative Commons License 29685

A Sárvári elkerülőn is megvárták a halálos baleseteket, csak utána építették át a rendszert. :( De csak egy helyen. Ha Szombathelyről Cell felé megyek, akkor két elsőbbségtábla is van egymás után párszáz méterrel. De nem ám, hogy körforgalom lenne! Bár erről már írtam itt korábban, ha jól rémlik.

 

Szerencsére Szombathelyen szaporodnak a körforgalmak, de még jóval több helyen helyen lenne rájuk szükség, mint ahány helyen tervezve van a közeljövőben!

 

 

 

 

 

Előzmény: mash__69 (29679)
klimakiraly 2014.04.17 21:15:16 Creative Commons License 29684

Két közel azonos forgalmú útra jó a körforgalom.

 

De egy 5-95% forgalmú irányra egyszerűen értelmetlen.

 

Ezen az uton a mol telep és az algyői is gáz.

 

Persze arra is emlékszem nikor az 55-53 kereszteződésben vastraverzen villogo lámpa meg minden volt és mindenap volt baleset pedig auto nem volt több a faluban 20-nál.

Előzmény: Pompiere (29683)
Pompiere 2014.04.17 20:49:09 © 29683

Akkor biztos rossz időben jársz, jártál arra. :-) Az tény, hogy többen hajtanak fel az M5 felé, meg többen is jönnek le abból az irányból, de én nem egyszer láttam már, hogy Makó felé is hajtottak fel, ill. onnan is jöttek le. Igaz, hogy ezek jobbára teherautók, kamionok voltak. Néha azonban előfordulnak személyautók is.

Előzmény: klimakiraly (29681)
cymylau 2014.04.17 20:46:24 © 29682

a magyar úttervező azt tervez, amit a T. Megbízó (közútkezelő) kér

Előzmény: mash__69 (29679)
klimakiraly 2014.04.17 18:51:54 Creative Commons License 29681

Én se kérek több körforgalmat. :-) nem tudom 47-ről/-ra kanyarodnak az M43-ra. De hogy napi 2x két körforgalom és a héten még senki nem jött le nem ment fel mikor arra megyek. És persze én se megyek mert fizetős és a cég kocsiján nincs matrica, pedig nem kellene bemennem a városba.

Előzmény: BOCI_boci_TARKA (29680)
BOCI_boci_TARKA 2014.04.17 16:49:26 © 29680

Szerintem mi két külön országban lakunk.

Az öreg isten f.x. is tele lett hányva körforgalommal. Mindezt azért, mert havonta jön egy akkora marha, aki nem képes megállni. Most ugyanúgy nem áll meg, de szív mindenki.

Előzmény: mash__69 (29679)
mash__69 2014.04.17 16:15:30 © 29679

Ha már itt vagy, lenne egy általános kérdésem, nem csak hozzád.

 

Miért van az, hogy a magyar úttervezők nem szeretik a körforgalmat?

Ellenben szerelmesek a stop táblás, maci sajtos kereszteződésbe...

Előzmény: strangerr (29676)
RIKA424 2014.04.17 10:10:51 Creative Commons License 29678
Pompiere 2014.04.17 09:19:57 © 29677

Köszönöm a felvilágosítást.

1. Lehet, ha Kopáncshoz közelebb került volna a felhajtó - van ott egy parlag terület - akkor nem a bányatóba épült volna az egész. Igaz, hogy akkor a vasút túloldalán lévő tanyák lettek volna útban.  Ha meg Vajhát térségébe kerül a csomópont, akkor a nagyobb kerülő mellett ráadásul még párhuzamosan is futott volna a két főút egy-két km-re egymástól. Szó mi szó, tényleg nincs sok lehetőség.

2. Talán nem is baj, hogy a Suncityhez nem épül meg az a kereszteződés. Szerintem potenciális balesetveszélyt hordozott volna, ha feltételezzük, hogy a töltésről lefelé ereszkedve általában mindenki elkezdi nyomni a gázt.

3. Azzal, hogy a Bodzási út és a Bordás utca kereszteződésében egy teljes értékű csomópont létesül, együtt jár az is, hogy kiszélesítik a Bodzási út - városhatár és Bordás utca közötti - 1,3 km-es szakaszát, ill. helyrehozzák a Bordás utca kb. 800 méteres szakaszát a Bodzási út és Kishomok között?

A Bodzási utat kb. tíz éve újították fel, de rávezető útként nagyon keskeny - éppen elfér egymás mellett két személygépkocsi - és a padkája is sok helyen ki van mélyülve. A Bordás utca állapota meg egyszerűen katasztrofális, olyan kátyús.

Nem igazán megfelelőek ahhoz, hogy rajtuk keresztül lehessen elérni egy főutat.

Előzmény: strangerr (29676)
strangerr 2014.04.16 20:34:50 © 29676

Szia!

 

Jók a meglátások.

Ezek a burkolati jelek annyira nincsenek kőbe vésve, hogy ez nem is a végleges terv, hanem egy munkaközi változat.

 

1.) A bányató tényleg nehéz ügy, de egész egyszerűen a kishomoki rész beépítettsége miatt külön szintű csomópontot máshová nem lehetett tenni. A következő hely már majdnem az algyői hídnál lett volna, egy kb. 20 km-es elkerülőt eredményezve.

 

2.)  Hmvásárhely- Szeged irányból a belső szűnik meg, ez maradt. Elkerülő- Szeged irányban a felüljáró után a belső szűnik meg, ez változás ehhez a rajzhoz képest.

 

Az a bizonyos viziparki bekötő utas csomópont teljes egészében elmarad. A bekötő utat "bekötik" az Anno étterem felé tartó szervizútba. Ott annak balra sávos csomópontja van. Ez azt eredményezi, hogy a Szeged- Hmvásárhely irány hamarabb ki tud nyílni újra két sávossá, még a töltésen vagy 100 méterre a bekötő út előtt. Ja és itt is javítva van, azaz az autósok a külsőben találják magukat a rövid egysávos kiváló szakasz után.

 

3.) Nem teljes értékű a csomópont, Hmvásárhely irányából nem lehet az elkerülőre felhajtani. Épp emiatt is épül különszintű csomópont a Bodzási útnál. Megjegyzem ez a sarokforgalom amúgy is elenyészően kicsi lenne,mert ha valaki Hmvásárhelyről akar felhajtani az elkerülőre ezt még 3 helyen megteheti és nem jön el ide kilométerekre hogy aztán felhajtson az elkerülőre és elinduljon visszafelé Orosháza irányába.

 

4.) A vasút közelsége, ill. a vasúti töltés árvízvédelmi volta miatt, itt jó megoldást különszintben nem lehetett kialakítani, a végső megoldás azt hiszem a legkevésbé rossz, amit ki lehetett hozni belőle azt kihozták.

 

str

 

Előzmény: Pompiere (29675)
Pompiere 2014.04.16 17:48:09 © 29675

Hódmezővásárhely weboldalán van egy .pdf, amely többek között a várost elkerülő út becsatlakozását mutatja a 47-es útba Kopáncs térségében, a 204-205-ös km között.  
Nézegettem a csomópont rajzát és néhány dolog szemet szúrt:
Először: Sikerült egy olyan bányatóba tenni a Szeged felé tartó kunkort, ahonnan 5-6 éve éppen a 47-es négysávúsítására bányászták a homokot. Biztos jó lesz majd újra feltölteni, stabil alapot ad a töltésnek!


Másodszor: Ha valaki Vásárhely irányából halad Szeged felé, akkor a felüljárót elhagyva a két sávból a belső szűnik meg, viszont fordított irányban a bekötőutat elhagyva a belsőből nyílik a külső. Ha valaki az elkerülőn érkezik és Szeged felé halad, ott is a külső sáv szűnik meg. Ezt a legutóbbit még talán érteném is mert a belső sávból belső lesz továbbra is miután fonódik a Vásárhely felől érkező sávval.

De Vásárhely felé, a "bekötő útnál" van egy kis értetlenség bennem. Mivel jobbra tarts van, nem az lenne a cél, hogy az egy sávos részről a külső sávban "találják magukat" az autósok? Ez a mostani megoldás szerintem majd azt eredményezi, hogy mindenki halad tovább a belső sávban és a szélső sávban kezdődik - szabálytalanul - az előzgetés.  Mennyire vannak kőbe vésve az ilyen tervekben szereplő útburkolati jelek?

Harmadszor: Lehet, hogy csak nekem van hiányérzetem, de nem látom, hogy lenne visszakanyarodási lehetőség Vásárhely felé. Szinte biztos vagyok benne, hogy ha elkészül az elkerülőút, akkor kikerülnek a súlykorlátozó táblák a város "jeles" pontjaira, amelyek akár lehetetlenné is tehetik egy adott terület elérését nehezebb járművel. Kivéve célforgalom esetén.

Egyébként nem is tudom, hogy mi lett volna itt a legjobb: egy olyan körforgalom mint a vásárhelyi laktanyai egy aluljáróval fűszerezve, vagy egy olyan csomópont amelyet már nem kellett volna szét dúrni, ha a későbbiekben valakinek eszébe jut, hogy csak el kéne vinni az utat az M43-ig, vagy ez a mostani megoldás. Az viszont biztos, hogy a 135-ös vasútvonal közelsége a 47-eshez, nem könnyítette meg a tervező dolgát.

cymylau 2014.04.16 07:53:21 © 29674

Minden nagyon szép, minden nagyon jó. Most pedig egészítsük ki a cikket a most folyamatban lévő beruházások fajlagos költségeivel.

Előzmény: MCA-001 (29673)
MCA-001 2014.04.14 18:41:38 © 29673
józsi24 2014.04.12 22:33:31 © 29672
ottan, ahol 10 utepitesre szant pongobol 5ot elcsorelnak, a maradek 5bol meg 4et elpazarolnak, ott a zutepites is polidili...

uff. a határmenti pijocakat meg a központ tarcsa el, akkor is ha ez bancsa a kis lelkivikagod... un.
Előzmény: klimakiraly (29666)