Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

dimelo Creative Commons License 16 órája 0 0 31338

Ahogy már részletesen megbeszéltük,ennek sok értelme nincs.

A cím pedig orbitális félrevezetés.

Addig amíg nincs híd, addig ez nem összekötés.

Előzmény: BBCápa (31337)
BBCápa Creative Commons License 16 órája 0 0 31337

http://www.hirado.hu/2015/03/02/atadtak-a-forgalomnak-a-horvatorszagot-boszniaval-osszekoto-autopalya-szakaszt/

 

..hááát, mint a cikkből kitűnik, azért nem igazán, de ha egyszer ló nincs :)

favorit81 Creative Commons License 1 napja 0 0 31336

https://www.facebook.com/nifzrt/photos/a.242529692586846.1073741827.235960079910474/409577862548694/?type=1&theater

 

Végre egy igazán fontos fejlesztés!

"Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megváltoztatta a profilképét."

 

Persze hol van ez még attól, hogy a metró logóból húsz éven belül már kb. a negyediket fogyasztjuk.

Pompiere Creative Commons License 1 napja 0 0 31335

Amellett, hogy teljesen igazad van a kerékpárút simaságát illetően, gyanítom, hogy Józsi bácsi meg Mari néni nem nyolc barra fújt kerekű biciklivel közlekedik, ezért nem is rázza szét őket annyira az egyenetlen felület. Ők már annak is örülnek, hogy nem hajt át egy kamion sem a nyakukon, amikor tekernek a boltba.

 

Egyébként szégyen, hogy ma Magyarországon csak ilyen minőségre telik.

Előzmény: sirdavegd (31334)
sirdavegd Creative Commons License 2 napja 0 0 31334

"A leendő kerékpárút használókat nem irigylem: nyáron a külterületi szakaszok használta pokol lesz árnyék hiányában." Ha az eddig elkészült autópálya-Mórahalom-Ásotthalom kerékpárútra gondolok, akkor annyira nem hiányzik az, hogy nem lesz fa, ami felnyomja az aszfaltot, vagy egyenesen kinőjön alóla. Ásotthalom felé 2014 elején szabályos kis akácos kezdett kisarjadni az aszfaltból: először csak felrepedt az aszfalt, majd kidugták a fejüket, végül csoda történt, mert a Magyar Útkaparászati ZRt újrahúzta az aszfaltot. Ahol persze "csak" az apró kis gyökérkék nyomták fel 2 centis fraktált rajzolva a burkolatra, ott nem történt semmi beavatkozás - 8 barra fújt országútival egy igazi élmény arra járni :P
Szóval, a jelenlegi technológiai fegyelem ismeretében jó az, ha nincs növényzet a bingaút mellett és az alapba beépítve sem.

Előzmény: Pompiere (31268)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 31333

Ezen a képen jobban látszik:

Előzmény: Fradista Utazó (31331)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 31332

Igazán sehová. Persze vannak még más hidak a környéken, de azok is jól kihasználtak. Szó szerint mindennaposak csúcsidőszakban a jelentős torlódások, az A1 hídjának részleges lezárása óta a kölni körgyűrű még vasárnap is rendszeresen bedugul. Az A40 duisburgi hídját pár napja zárták le, arról egyelőre nem tudok pontosabbat írni, de gyanítom, ott is hasonló a helyzet.

Előzmény: radio100jozsi (31330)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 31331

Ott van az, ha jól megnézed, csak egyelőre el van kerítve, a pálya mellett folyó építési munkák miatt.

Előzmény: radio100jozsi (31329)
radio100jozsi Creative Commons License 2 napja 0 0 31330

Ekkora forgalmat hová tudnak elterelni?

Előzmény: Fradista Utazó (31321)
radio100jozsi Creative Commons License 2 napja 0 0 31329

Leállósáv?

Előzmény: Fradista Utazó (31322)
klimakiraly Creative Commons License 2 napja 0 0 31328

Kicsit megnyugtattál, de csak kicsit. Én csak 1987 óta járok rajta havonta 1* 2* de akkor is furcsa egy híd nem nagyon ugrik be másik ilyen hullámos. :-) (74-ben milyen volt nem tudom az ovival szerintem nem jártunk arrafelé.)

Előzmény: Pompiere (31327)
Pompiere Creative Commons License 3 napja 0 0 31327

Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni.

 

Az már '74. augusztus 20-án is olyan volt, amikor átadták. A déli oldal íve tényleg elég csúnyán néz ki, viszont ez - ahogy halottam - nem befolyásol semmit.

 

Ezt a hidat, először '90 őszén újították fel, már ha a teljes újraaszfaltozás annak számít. Aztán azóta még vagy kétszer-háromszor. A legutolsónál a dilatációkat cserélték, újraszigetelték, újraaszfaltozták megint. Sajnos nem sikerült, a dilatációknál kátyúk alakultak ki, nem "tapadt" le megfelelően az aszfalt - egy régebbi DM cikk szerint. Tavaly egész nagy felületeket kijavítottak, aztán, hogy ne látszódjon a sok folt, az egész útpályát bitumennel lekezelték és megszórták zúzottkővel. A vásárhely felőli oldalon az egyik dilatációnál már megint kátyús...

 

A sebességkorlátozás nem tudom, hogy csak a híd állapotának szól-e. Téli időszakokban volt rajta több halálos baleset is, a relatív gyorshajtás miatt.

Előzmény: klimakiraly (31326)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 31326

Tényleg nem tudom. Gondolom vannak prioritások ott is. Még nem annyira fontosak van fontosabb.

 

Itt pl. a Szeged - Hódmezővásárhely közötti 47 -es úti Tisza híd már nem domború mint egy híd általában hanem homorú (lefelé hajlik) komolyan alig merek rámenni. Most már végig (60) tábla van. És nem nagyom látom hallom hogy kezdenének vele valamit. Pedig volt róla szó hogyha elkészül az M43 hídja akkor ez elkezdik javítani. Mondjuk ha arra elterelik a forgalmat akkor az nem lesz gyenge mutatvány az ingázóknak.

 

 

Előzmény: v_peti (31325)
v_peti Creative Commons License 3 napja 0 0 31325

Azért a Nyugatnémet 60-as évek a mi 80-as éveinknek lehetett megfelelő. Na de miért nem újítják akkor fel?

Előzmény: klimakiraly (31324)
klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 31324

Gondolod hogy erre a terhelésre tervezték őket. Szerintem a hatvanas években a mi utcánkban nem is volt autó. Most meg csak nekem van kettő. De szomszédban 4 van.

 

Persze nem ismerem a részleteket de gondolom németeknél se végtelen a költségvetés.

Előzmény: v_peti (31323)
v_peti Creative Commons License 3 napja 0 0 31323

Német precizitás? :(

Nem gondoltam volna ezt a németekről. Ha ők Európa legerősebb gazdasága, akkor hogy fordulhat elő ott ilyesmi?

Előzmény: Fradista Utazó (31321)
Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 31322

Az A4 autópálya új szakasza Jena mellett. A háttérben látható a régi pálya megkezdődött bontása.

Fradista Utazó Creative Commons License 3 napja 0 0 31321

Nem. A vizsgálatok mindegyik esetben megálapították, hogy a híd rossz műszaki állapotban van, ezért korlátozni kell a terhelését. A legfrisebb esetben, az A40 duisburgi hídjánál 11 helyen találtak szakadásokat a kábelekben.

Magyarul: félnek, hogy leszakad az egész.

Az A40 duisburgi és az A1 leverkuseni hídja hasonló technikával készült, a hatvanas években, mindkettő ferdekábeles függőhíd, 2×3 sáv, és mindkettőnél a kábelek szakadoznak. A leverkuseni híd lezárás előtti forgalma 120 ezer ej., a duisburgié 90 ezer ej. volt.

Előzmény: v_peti (31319)
klimakiraly Creative Commons License 4 napja 0 0 31320
v_peti Creative Commons License 4 napja 0 0 31319

Mi történik? Felújítás?

Előzmény: Fradista Utazó (31316)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 31318

"A Kormány ígérete szerint 2018-ig forgalomba lehet helyezni a Csorna–Kapuvár–Sopron közötti M85-ös gyorsforgalmi útszakaszt.

Győr és Pápa között szintén gyorsforgalminak tervezik a leendő M83-as utat."

 

Mi van? Miért ilyen élénk a fantáziája?

Megépülhet 17+ 60 km M85 2x2 saját forrásból 1 év alatt?

Mert forrást csak 2018-2020 között rendeltek az ígért építésekhez. (Azt is miből.)

 

Csornán is választás lesz?

Előzmény: kofy (31315)
Fradista Utazó Creative Commons License 5 napja 0 0 31317

Előzmény: Fradista Utazó (31316)
Fradista Utazó Creative Commons License 5 napja 0 0 31316

Az A40 autópálya Rajna-hídját Duisburg mellett részlegesen lezárják, legalább hat hétig. Az eredeti 2×3 sáv helyett Essen irányába 1, Moers irányába 2 sávon lehet közekedni, Essen felé 3,5 tonnás súlykorlátozással. Ezzel a Rajna középső és alsó szakaszán jelenleg három hídról (A40, A1, A643) vannak a teherautók kitiltva. Az A643 teljes egészében le van zárva, a másik két hídon sávlezárások vannak.

kofy Creative Commons License 5 napja 0 0 31315

Rábaközi fejlesztések (Gyopáros Alpár szavai):

 

"2015 nyara más örömteli beruházás átadását is tartogatja: elkészül a csornai elkerülő út első szakasza, valamint a Csorna és Győr közötti 2x2 sávos gyorsforgalmi út. Jövőre várható a Csorna–Szeleste közötti útszakasz befejezése, valamint megindul a csornai elkerülő második üteme. A Kormány ígérete szerint 2018-ig forgalomba lehet helyezni a Csorna–Kapuvár–Sopron közötti M85-ös gyorsforgalmi útszakaszt. Győr és Pápa között szintén gyorsforgalminak tervezik a leendő M83-as utat."

MCA-001 Creative Commons License 6 napja 0 0 31314

2015 Magyar Közút aszfalt beszerzés pályázata:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:66110-2015:TEXT:HU:HTML&src=0

 

 

1. sz. rész Melegaszfalt beszerzés B1 - Pécs-felsői mérnökség 59 730 000 HUF;
2. sz. rész Melegaszfalt beszerzés B2 - Szentlőrinci mérnökség 31 550 000 HUF;
3. sz. rész Melegaszfalt beszerzés B3 - Mohácsi mérnökség 30 470 000 HUF;
4. sz. rész Melegaszfalt beszerzés B4 - Harkányi mérnökség 33 510 000 HUF;
5. sz. rész Melegaszfalt beszerzés C1 - Kecskeméti mérnökség 62 570 000 HUF;
6. sz. rész Melegaszfalt beszerzés C2 - Solti mérnökség 33 830 000 HUF;
7. sz. rész Melegaszfalt beszerzés C3 - Kiskőrösi mérnökség 28 250 000 HUF;
8. sz. rész Melegaszfalt beszerzés C4 - Bajai mérnökség 44 210 000 HUF;
9. sz. rész Melegaszfalt beszerzés C5 - Kiskunhalasi mérnökség 34 030 000 HUF;
10. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D1 - Békéscsabai mérnökség 22 140 000 HUF;
11. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D2 Gyomaendrődi mérnökség 22 730 000 HUF;
12. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 - Orosházi mérnökség 34 310 000 HUF;
13. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 D4- Sarkadi mérnökség 19 000 000 HUF;
14. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 E1 - Miskolci mérnökség 77 770 000 HUF;
15. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 E2 - Szikszói mérnökség 40 880 000 HUF;
16. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 E3 - Putnoki mérnökség 44 910 000 HUF;
17. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 E5 - Nyékládházi mérnökség 41 890 000 HUF;
18. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 E6 - Edelényi mérnökség 39 640 000 HUF;
19. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 F1 - Szegedi mérnökség 46 110 000 HUF;
20. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 F2 - Szentesi mérnökség 48 200 000 HUF;
21. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 F3 - Makói mérnökség 34 760 000 HUF;
22. sz. rész Melegaszfalt beszerzés D3 F4 - Hódmezővásárhelyi mérnökség 35 240 000 HUF;
23. sz. rész Melegaszfalt beszerzés G1 - Székesfehérvári mérnökség 42 180 000 HUF;
24. sz. rész Melegaszfalt beszerzés G2 - Kápolnásnyéki mérnökség. 37 550 000 HUF;
25. sz. rész Melegaszfalt beszerzés G3 - Dunaújvárosi mérnökség 56 790 000 HUF;
26. sz. rész Melegaszfalt beszerzés G4 - Sárbogárdi mérnökség 36 010 000 HUF;
27. sz. rész Melegaszfalt beszerzés H1 - Csornai mérnökség 47 080 000 HUF;
28. sz. rész Melegaszfalt beszerzés H2 - Győri mérnökség 44 370 000 HUF;
29. sz. rész Melegaszfalt beszerzés H3 - Mosonmagyaróvári mérnökség 38 360 000 HUF;
30. sz. rész Melegaszfalt beszerzés H4 - Fertőszentmiklósi mérnökség 38 360 000 HUF;
31. sz. rész Melegaszfalt beszerzés I1 - Debreceni mérnökség 91 760 000 HUF;
32. sz. rész Melegaszfalt beszerzés I2 - Polgári mérnökség 8 600 000 HUF;
33. sz. rész Melegaszfalt beszerzés I3 - Hajdúszoboszlói mérnökség 34 170 000 HUF;
34. sz. rész Melegaszfalt beszerzés I4 - Berettyóújfalui mérnökség 33 330 000 HUF;
35. sz. rész Melegaszfalt beszerzés K1 - Hevesi mérnökség 71 010 000 HUF;
36. sz. rész Melegaszfalt beszerzés K2 - Egri mérnökség 69 240 000 HUF;
37. sz. rész Melegaszfalt beszerzés K3 - Gyöngyösi mérnökség 37 530 000 HUF;
38. sz. rész Melegaszfalt beszerzés L1 - Jászberényi mérnökség 17 030 000 HUF;
39. sz. rész Melegaszfalt beszerzés L2 - Szolnoki mérnökség 26 150 000 HUF;
40. sz. rész Melegaszfalt beszerzés L3 - Kisújszállási mérnökség 20 350 000 HUF;
41. sz. rész Melegaszfalt beszerzés L4 - Tiszafüredi mérnökség 21 760 000 HUF;
42. sz. rész Melegaszfalt beszerzés M1 - Kisbéri mérnökség 37 600 000 HUF;
43. sz. rész Melegaszfalt beszerzés M2 - Esztergomi mérnökség 31 570 000 HUF;
44. sz. rész Melegaszfalt beszerzés M3 - Tatabányai mérnökség 47 560 000 HUF;
45. sz. rész Melegaszfalt beszerzés N2 - Salgótarjáni Mérnökség 40 200 000 HUF;
46. sz. rész Melegaszfalt beszerzés N3 - Balassagyarmati Mérnökség 53 960 000 HUF;
47. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O1 - Tárnoki mérnökség 16 750 000 HUF;
48. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O2 - Dabasi mérnökség 120 150 000 HUF;
49. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O3 - Ceglédi mérnökség 19 820 000 HUF;
50. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O4 - Monori mérnökség 29 580 000 HUF;
51. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O5 - Váci mérnökség 26 620 000 HUF;
52. sz. rész Melegaszfalt beszerzés O6 - Szentendrei mérnökség 17 810 000 HUF;
53. sz. rész Melegaszfalt beszerzés Q1 - Kaposvári mérnökség 138 790 000 HUF;
54. sz. rész Melegaszfalt beszerzés Q2 - Nagyatádi mérnökség 47 130 000 HUF;
55. sz. rész Melegaszfalt beszerzés Q3 - Marcali mérnökség 39 900 000 HUF;
56. sz. rész Melegaszfalt beszerzés Q4 - Szántódi mérnökség 123 080 000 HUF;
57. sz. rész Melegaszfalt beszerzés R1 - Kisvárdai mérnökség 30 190 000 HUF;
58. sz. rész Melegaszfalt beszerzés R2 - Mátészalkai mérnökség 43 770 000 HUF;
59. sz. rész Melegaszfalt beszerzés R3 - Nyíregyházai mérnökség 30 190 000 HUF;
60. sz. rész Melegaszfalt beszerzés R4 - Nyírbátori mérnökség 28 740 000 HUF;
61. sz. rész Melegaszfalt beszerzés R5 - Vásárosnaményi mérnökség 19 740 000 HUF;
62. sz. rész Melegaszfalt beszerzés S1 - Szekszárdi mérnökség 48 970 000 HUF;
63. sz. rész Melegaszfalt beszerzés S2 - Tamási mérnökség 41 210 000 HUF;
64. sz. rész Melegaszfalt beszerzés S3 - Paksi mérnökség 43 860 000 HUF;
65. sz. rész Melegaszfalt beszerzés U1 - Veszprémi mérnökség 34 430 000 HUF;
66. sz. rész Melegaszfalt beszerzés U2 - Tapolcai mérnökség 23 990 000 HUF;
67. sz. rész Melegaszfalt beszerzés U3 - Ajkai mérnökség 24 440 000 HUF;
68. sz. rész Melegaszfalt beszerzés U4 - Pápai mérnökség 60 790 000 HUF;
69. sz. rész Melegaszfalt beszerzés V1 - Keszthelyi mérnökség 27 330 000 HUF;
70. sz. rész Melegaszfalt beszerzés V2 - Nagykanizsai mérnökség 24 190 000 HUF;
71. sz. rész Melegaszfalt beszerzés V3 - Lenti mérnökség 21 430 000 HUF;
72. sz. rész Melegaszfalt beszerzés V4 - Zalaegerszegi mérnökség 29 590 000 HUF;
73. sz. rész Melegaszfalt beszerzés W1 - Szombathelyi mérnökség 24 240 000 HUF;
74. sz. rész Melegaszfalt beszerzés W2 - Vasvári mérnökség 17 420 000 HUF;
75. sz. rész Melegaszfalt beszerzés W3 - Sárvári mérnökség 12 600 000 HUF;
76. sz. rész Melegaszfalt beszerzés W4 - Körmendi mérnökség 16 200 000 HUF;

dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 31313

Egyik állítás: a forgalom nem indokolja a 2x2 sávot

Másik állítás: 2030-ra az M8-ra "terelődik" a nagy forgalom.

 

szóval 2030... vagy ki tudja...

 

 

Előzmény: trizs77 (31312)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 31312
klimakiraly Creative Commons License 6 napja 0 0 31311

Igazad van nekem fel se tűnt eddig. Na de ez milyen jó annak akinek ilyenkor kell sokat autózni. Nekem nyáron és akkor nincs ilyen rövid hónap. Tudom 2-3 nap nem a világ ... de sokunknak az. Miért nem lehet 30 napos? Biztos bonyolult leprogramozni ...

Előzmény: radio100jozsi (31309)
pirosalmabumm Creative Commons License 2015.02.24 0 0 31310

a 10-15 percet oda-vissza útra értettem...

Előzmény: radio100jozsi (31308)
radio100jozsi Creative Commons License 2015.02.24 0 0 31309

Gondolom a február 28 napossság miatt, csak az a gond, hogy nem 30 napos matricát árulnak, hanem havi matricát, csak kell valamit az újságba is írni néha, ha már 10 egynéhány éve eddig ez nem tűnt fel, hogy így van.

Előzmény: klimakiraly (31305)