Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 órája 0 0 40161

Tudod, 16 nappal ezelőtt lehülyéztél, a jogszabályban meg nem létező és kétes értelmű táblácskákat meg elkezdték leszerelni.

 

Ugyanis a rend éber őrei szerint sem volt megfelelő az a tábla.

 

Nade ilyet!

Előzmény: mash.69 (39959)
dimelo Creative Commons License 17 órája 0 1 40160

Nem a nyomvonal új, hanem a forgalmi vizsgálata. 2016-os adatokból 2018-as dátummal.

 

Ilyen okosságokkal, hogy Lakiteleknél leterelik a teherforgalmat a 44-re.

Ha ezzel megvillantják a surranópályát, akkor szgk-val miért kellene Szentkirály felé zötyögni?

Illetve miért is kellene addig hosszabbítani az M44-et,  nincs forrás végleges bekötésére?

Ideiglenesen 1-2 évig mehetne mindenfajta gépjármű Lakitelektől a 44-en.

 

 

Vagy, hogy kell-e elkerülő Szentkirálynál. Ideiglenes M44 csp. miatt.

Mintha soha az életben nem akarnák bekötni az M8-ba az M44-et....

Előzmény: M tiszteletes (40158)
troglodita Creative Commons License 17 órája 0 0 40159

Milyen érdekes és különös véletlen, hogy pont Szíjj olvtárs, Tiszakécske expolgármestereként és a város díszpolgáraként építheti meg a lehető legideálisabb, Szentkirály  és Tiszakécske között vonalvezetett M44-et ;-)))

Előzmény: dimelo (40156)
M tiszteletes Creative Commons License 18 órája 0 0 40158

Ebben mi az új, amúgy?

 

http://www.lakitelekma.hu/index.php/lakitelek-hirei/2228-2017-09-18-18-19-47

 

Már tavaly is arról volt szó, hogy nem készül el normálisan, csak Lakitelekig. 

Az M8-asba nem lesz bekötve csak kitudja mikor...

 

Előzmény: dimelo (40156)
M tiszteletes Creative Commons License 18 órája 0 0 40157

Oksa.

 

https://alfahir.hu/2018/04/28/duna_aszfalt_m44

 

MÁR 190 MILLIÁRDOT KASZÁLT MÉSZÁROS ÜZLETTÁRSÁNAK CÉGE AZ M44-ESEN

Előzmény: troglodita (40155)
dimelo Creative Commons License 22 órája 0 0 40156
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 0 40155

Tulajdonképpen nem az övé, hanem a haverjáé, Szíjj Lászlóé: http://hvg.hu/cimke/Duna_Aszfalt_Kft.

Előzmény: M tiszteletes (40153)
dimelo Creative Commons License 3 napja 0 1 40154

Rendben volna, csak a hivatalos ideológiával már tele van a...

Jelenidőben is folyamatosan hajlítják a valóságot:

 

M4 Forgalmi vizsgálat egyik legtanulságosabb adatsora a 2015 évi prognózis. 

Jól olvasod, 2015-ben engedélyezett anyagban prognózis 2015-re (2020-2040 is)

Nyilvánvalóan korábbi években kellett elkészíteni, mint jelezték 2008-as adatokból. (WTF?!?)

 

Na lássunk csodát, hogyan jósoltak 7 év időtávra:

 

M4 Keleti szakasz nélküle 2015 301
Ebben az esetben az M4 autópálya csak Püspökladány nyugati oldaláig tart,
ott egy bekötőúttal csatlakozik a 4. sz. főúthoz a 42. sz. főút csomópontjának térségében.
Az M35 autópálya Debrecennél a 4. sz. főútnál ér véget.

A 4. sz. főút. Kaba és Hajdúszoboszló közötti forgalma 12 ezer egységjármű/nap/2 irány körül várható.
A 42. sz. főút Földes és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány,
Berettyóújfalu és Ártánd közötti pedig 17 ezer egységjármű/nap/2 irány.
A 47. sz. főút Derecske és Berettyóújfalu közötti forgalma 12 ezer egységjármű/nap/2 irány.

M4 Keleti szakasz 1. 2015 302
Az M4 autópálya „A" jelű nyomvonalváltozatának Berettyóújfalu és az országhatár közötti,
az M35 autópálya „I." jelű nyomvonalváltozatának Debrecen és Berettyóújfalu közötti megvalósulása esetén:
A 4. sz. főút. Kaba és Hajdúszoboszló közötti forgalma 11 ezer egységjármű/nap/2 irány körül várható.
A 42. sz. főút Földes és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány.
Az M4 autópálya Gáborján és Nagykereki közötti forgalma 15 ezer egységjármű/nap/2 irány.
Az M35 autópálya Derecske és Berettyóújfalu közötti forgalma 13 ezer egységjármű/nap/2 irány.

Azt rögzítsük, hogy 2015-re el sem készülhetett az M35-M4, mégis rányomták abban az évben a pecsétet.

 

Mint a dehir.hutudósításaiból ismerhetjük 2018-ban az M35 új szakasz forgalma 3500-4000 gépjármű/nap, egységjárműben 6000-6500,

vagyis csak a fele, mint a prognózisban.

A még épülőfélben lévő M4 szellem szakasz 15 ezer egységjárműve lefordítva 11 ezer db gépjármű/ nap.

Ártánd határátkelőn 2015-ben  9708 egységjármű, azaz 6329 db gépjármű közlekedett.

Többszörösen megerősített információk szerint a határforgalom ennél nagyobb, csak az adminisztrációja sántít...

Ennek bizonyítéka, hogy a határtól 3-4 km-re Biharkeresztes elkerülőn 10946 Ej, azaz 7169 db gépjárművet regisztráltak.

De még ezek az adatok is távol vannak a prognózistól.

 

Ami a legdurvább, hogy ha elkészülne és csatlakozása is lenne az M4-nek román oldalon, akkor sem haladna át rajta

a jelenlegi összes ártándi gépjármű mennyiség, mert Nagyváradról mindig rövidebb lesz a 42-esen B. újfaluig.

A kishatárforgalom + élelmesebbek maradnak a 42. úton

 

és most jósolok:)

ez legalább a határforgalom 50 %-a!  (A nélküle és a vele prognózisban  17000 és 15000 szerepel, vagyis 2000 db maradna Ártándnál)

 

 

Kérdés: Ki fogadja el ezeket a prognózisokat, amely alapján a döntéshozók autópályát építtetnek.

 

Annyiszor megvitattuk már, hogyan mennek a "dolgok" odafenn,

de ez a "célzási pontatlanság" nem lehet véletlen...

 

Előzmény: puntooo (40151)
M tiszteletes Creative Commons License 3 napja 0 0 40153

Nem csak híd és vasút építő cégei vannak, út is van?

Előzmény: troglodita (40152)
troglodita Creative Commons License 3 napja 0 0 40152

Már van neki, szóval ez nem lehet az ok...

Előzmény: M tiszteletes (40149)
puntooo Creative Commons License 4 napja 0 0 40151

Én csak azt mondtam, hogy mi a hivatalom ideológia; azt nem mondtam, hogy egyetértek vele...

Előzmény: dimelo (40148)
M tiszteletes Creative Commons License 4 napja 0 0 40150
Előzmény: troglodita (40138)
M tiszteletes Creative Commons License 4 napja 0 0 40149

Lehet a mi jó Lőrincünk gründol egy útépítő céget is....

és kell az idő a pályázatra

Előzmény: drummond (40129)
dimelo Creative Commons License 4 napja -1 1 40148

mintha dél-Bihar bármivel is fejlettebb lenne...

 

K. Lajos és Alex K. haverjai felvásárolták 2003-2004-ben, azóta pihent...

A lakosság éhen pusztul a környéken, vagy elvándorol...

A végeredmény ugyanaz:  nem használja majd senki, csak a kiváltságosok átrohannak rajta...

 

A Vizsgálati doksi szerint:

 

M4 Keleti szakasz 10. 2020 322  (3 nyomvonal 13 változatának vizsgálatából)
Az M4 autópálya „B1" jelű nyomvonalváltozatának Püspökladány és Berettyóújfalu közötti,
az M4 autópálya „K3" jelű nyomvonalváltozatának Berettyóújfalu és az országhatár közötti,
az M35 autópálya „II." jelű nyomvonalváltozatának Debrecen és Berettyóújfalu közötti megvalósulása esetén:

A 4. sz. főút. Kaba és Hajdúszoboszló közötti forgalma 11 ezer egységjármű/nap/2 irány körül várható.

Az M4 autópálya Nagyrábé és Berettyóújfalu közötti forgalma 15 ezer egységjármű/nap/2 irány.

Az M4 autópálya Berettyóújfalu és Ártánd közötti forgalma 25 ezer egységjármű/nap/2 irány.

Az M35 autópálya Derecske és B.újfalu közötti forgalma 17 ezer egységjármű/nap/2 irány.

Messze a legnagyobb forgalmat a K3 B.keresztes(ártánd) nyomvonal generálta volna...

Az adatokat egységjárműben adták meg, ebből visszaszámítható:

ha 3000 tgk. és busz van közte, akkor -4500= 20 ezer 500 db gépjármű. (A Kaba-H.szoboszló stimmel)

és ezt 2015-ben leírták, sőt engedélyezték is.

Előzmény: puntooo (40147)
puntooo Creative Commons License 4 napja 0 0 40147

Most bánhatják az okosok, hogy hittek a "partner" diplomáciának, ahelyett, hogy Ártánd/Bors-hoz építették volna az M4 nyomvonalat.

 

A hivatalos ideológia a rossz infrastrukturájú észak-bihari térség fejlesztése.....  

Előzmény: dimelo (40134)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 1 40146

Nem a jogosságát firtatom.

Gyors megtérülésről írtam, jelezve, hogy az M6 2x2 sávnak nincs értelme,

ha már a nagyokosok is az M8 Körmend esetében ezt belátták.

 

Másrészt ismerem a helyzetet, tanulmányoztam már több, mint 10 év óta és figyelemmel követem az építéseket.

 

Miről beszélsz, amikor zsákutcát emlegetsz? Út van, korábban is volt. Forgalom nincs.

Az A5-ön sem Eszéktől Diakovár-ig (A3-ig).  De mindenki előadja, hogy majd lesz, ha a bosnyákoknál...

 

Biztosan tudod, hogy a románoknál sincs autópálya Nagyvárad környékén, ellenben van brutális forgalom.

 

Ne fogd rá a történelemre, hogy az 56. úton amiatt nincs gépjármű.

 

Egyébként a GDP szint és a személygépkocsi telítettség egyenesen arányos. (sőt)

Ausztria A9 Spielfeldnél 9x, mint Rédicsnél, de ne is hasonlítsuk hozzá Udvar személyforgalmát...

 

 

Összességében: Legyen M6, de ne 2x2 sávon és ha 10-15 év múlva megkívánja az V/C korridor forgalma, akkor mellé építenek, mint most az M70-nél.

Előzmény: Bosanac (40145)
Bosanac Creative Commons License 4 napja -1 0 40145

Egyszerűen balga az, aki a mindössze 20 km-es M6 határszakasz jogosságát firtatja holmi forgalom-adatokra hivatkozva:

 

"Lehetne sorolni ellenpéldákat: Gondolhatja-e bárki, hogy gyorsan megtérülő beruházás (...) az M6 határszakasz, ahol 2016-ban is csak 1197 db gépjármű halad át?"

 

Szerinted az M0-án a két Duna-part között mekkora lenne a forgalomszámlálási adatod, ha nem lenne köztük a mindössze 1km-es Duna-híd?

Elárulom: Pontosan nulla

 

Nyilván figyelembe kell venni, hogy jelenleg ez közel zsákutca, de 2020-ra a horvát A5-ön, majd a bosnyák A1-en Ivándárdától Odzak/M17-ig (BIH) végig autópályán lehet majd autózni. 
Szvsz. legszerényebben becsülve is kb. az alábbi területeket tudja kiszolgálni az új pálya.

http://indafoto.hu/bosanac/image/25902945-32cabe4f/775989

 

Sőt mivel ekkorra Zenica (BIH) körül is újabb A1 szakaszt adnak át, az M6 autópálya Budapestről egész Dél-Dalmácia és Montenegró tengerpart irányban is nyerő lesz. 

(Még tán akkor is, ha addigra Szerbiában és Montenegróban ~100km új autópályát adnak át.)

http://indafoto.hu/bosanac/image/25902943-0904c144/user

Előzmény: dimelo (40015)
drummond Creative Commons License 4 napja 0 0 40144

VII.2)További információk:

 

Jelen hirdetmény közzétételére a Kbt. 55. § (1) bekezdés alapján kerül sor. A hirdetmény közzétételével egyidejűleg Ajánlatkérő tájékoztatja azokat a gazdasági szereplőket, akik az eljárás iránt érdeklődésüket jelezték.

Ajánlatkérő tájékoztatja az érdekelt gazdasági szereplőket, hogy az alábbi közbeszerzési dokumentumok módosulnak az ajánlati felhívás módosítása mellett:

— Dokumentáció II. része (műszaki dokumentumok – mindkét rész tekintetében).

A közbeszerzési dokumentumok módosításait Ajánlatkérő az eredeti dokumentumokkal megegyező helyen közvetlenül elektronikusan elérhetővé teszi.

 

Pont ez az amire én is kíváncsi vagyok. Remélem az autópályából lett gyorsforgalmi út nem fog tovább egyszerűsödnim

Előzmény: dimelo (40143)
dimelo Creative Commons License 4 napja -1 0 40143

Mit változtattak a tartalmon?

Alibiből?

 

Ki időt nyer - szólt eddig a mondás,

 

...az életeket veszít a 4. főúton!!!

 

De ők csak trükköznek, trükköznek.

Mit számít mi történik addig, amíg elkészülhetne?

Legfeljebb jövő ősszel Szalai - szalagvágás helyett - elveszíti Szolnokot...

Előzmény: drummond (40142)
drummond Creative Commons License 4 napja 0 0 40142

Valamit változtattak a műszaki tartalomban is, de az is lehet, hogy az az ok amit írsz. 

Előzmény: dimelo (40132)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 1 40141
Előzmény: dimelo (40139)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 40140

Arról szólt a cikk is, hogy Zilahtól alagutat kell építeni...

 

Ha a Szamos híddal ennyi vacakolnak Gyalu-nál, akkor mikor lesz kész az alagút?

Reménytelen...

 

De törődjünk a mi dolgunkkal:

Miért kellett nekirontani a határmetszéspontig kivitelezésnek?

 

Cinikusan: máshol is ellopható a közpénz, de sportot űznek az irracionalitásból.

Az EU-t nem zavarja, legfeljebb utólag morgolódik...

Nem racionális, hogy az EU milyen ellenőrzési szisztémán keresztül fogadja be az ordas kamu dokumentációkat.

Forgalomprognózison alapuló költség-haszon elemzések (Cost-Benefit Analisys)

 

Különös tekintettel M4 Tisza-híd szakasz (amit nem támogat az EU) vs. Határszakasz amire adott forrást...

 

És ettől csak rosszabb példák vannak (M3, M30, M6 végei)

Ha pedig eleve tudják, hogy nem veszi be az EU, akkor Modern Városok Programban hazai forrásból. (Ha már az EU-t többszörösen megfejték, a beáramló adó és járulék vsszaforog...)

 

Erre mondják, más fa*kával verik a csalánt....

 

 

Előzmény: troglodita (40138)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 40139

Megpróbálom követni a térség forgalmát, de sajnos a románok 5 évenként adják meg, igen szűkszavú adataikat.

A bolgár adatforrást nem találtam meg (Neked van?)

 

De az biztos, hogy a Vidin-Calafat híd átadásával eltolódott a forgalom aránya (Rusze/Giurgiu) felől.

Az új híd heti forgalma 21000 gépjármű (Milyen diplomatikus közlés: 3000/nap, ki tudja mennyi a személy-teher)

 

2010:  DN56/A út Turnu Severin/Arad felé: 302 db tehergépkocsi    DN 5 út Bukarest felé  3657 tgk. (útvonal átlag)

2015:                                                         1635 db tgk.                                                        2728  tgk.

 

Arra következtetek, hogy az 1333 db-os növekedés egy része Rusze helyett Vidin-nél jár (-929 db)   

 

Sajnos ennyi az egész, a összes BG-RO teherforgalom növekedés +400 tgk.

 

Lehetne több, ha nem lennének brutálisan rossz nyomvonalúak Bulgáriában a Vidin-hez vezető utak...

Előzmény: Mr Reacher (40137)
troglodita Creative Commons License 4 napja 0 1 40138

Hát igen, az A3 a maga merész vonalvezetésével eléggé elgondolkodtató egy darab volt már 15 éve is... De az, hogy az egész projekt teljesen átalakul, hátra sorolódik, prioritását veszti az A1 és A10-el szemben, az azért nehezen lett volna előrelátható. Szerintem az a legvalószínűbb, hogy valahogy belevezetik a 19-es útba, aztán amíg a bihariak frászt nem kapnak és el nem torlaszolják az utat, addig tökölnek az elkerülővel. De ha a szilágyság felé el kezdenék végre építeni, illetbe befejezni az autópályát, akkor Zilah érintésével egy reálus útvonal alakulhatna.

Előzmény: dimelo (40134)
Mr Reacher Creative Commons License 4 napja 0 0 40137

Ne általánosíts, hiszen Horvátország is belépett, mégsem növekedett (észrevehetően) a tranzit az M7-en Letenyénél.

...

Elgondolkodtató, hogy a szerb A1 legforgalmasabb szakaszán Belgrád - Nis között összesen 35-25-15 ezres forgalom halad... (Csak 20 km-en  a legmagasabb)

 

Na, még egyszer. Görögország-Törökország (Bulgária felrakó szintén) felől a teherforgalom jelenleg Bulgária-Románia felé megy. Mindezt azért, mert nem opció kilépni az EU-ból, és ismét be, mert az vámolással járna együtt. Letenye meg nem növekvő teherforgalma nem jó érv, mert Olaszország felé az M70-es a csapásirány.

 

Az én reakcióm ettől a hozzászólástól indul:

 

minek napi 1000 kamionra egy ilyen út...

 

Középtávon nem 1000 kamion fog arra járni, mert:

 

Ha a szerbek belépnek az EU-ba, a Szaloniki/Isztambul-Szófia forgalom át fog terelődni a Nis-Belgrád-Szabadka irányba.

 

 

Előzmény: dimelo (40135)
gyoparOHs Creative Commons License 4 napja 0 1 40136
Előzmény: Fradista Utazó (40128)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 40135

Ne általánosíts, hiszen Horvátország is belépett, mégsem növekedett (észrevehetően) a tranzit az M7-en Letenyénél.

Románia felől szinte semmilyen teherforgalom nem megy Szerbián keresztül, legfeljebb határközeli desztinációkban.

 

Ebből az következik, hogy a jelenlegi bolgár-török forgalom növekedhetne az A4-en (Dimitrovgrad-Nis)

 

Nem ismerem a jelenlegi horvát útdíjat (kamion) de az fix, hogy kevesebb, mint a magyar. (pár éve 60 Ft/km volt)

 

És ki mondta, hogy csak Bécs lehet az uticél?

 

A desztinációk végtelenek, ha Trieszt, Milano, Marseille, vagy Zürich, Stuttgart, München, akkor CRO-SLO az útirány.

 

A forgalom megoszlik, arányeltolódás nem kizárt.

 

UPDATE:

 

Tegnap találtam meg a 2017-es szerb AADT-t.

 

A1 Horgos/Röszke          749 db tehergk.

A1 Presevo/Macedonia   893 db

A3 Batrovci/CRO            1024 db

A4 Gradica/BUL               949 db

 

Ezek alapján ez a forgalom nem okoz hőemelkedést mifelénk.

 

Elgondolkodtató, hogy a szerb A1 legforgalmasabb szakaszán Belgrád - Nis között összesen 35-25-15 ezres forgalom halad... (Csak 20 km-en  a legmagasabb)

                                                                                                                                    tehergk.    5 - 4 - 3 ezer

 

vesd össze mi van nálunk az M5-M0-M1 en.

Előzmény: Mr Reacher (40133)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 40134

Az nem új, hogy a románoknak volt, van tervük, már 10 éve is volt...

A lényeg, hogy nem épült semmi, mégcsak hozzá sem kezdtek,

ezért a magyar oldalon lesz a botrány, ha jövőre elkészül az M4 határszakasz.

 

Ezért kellene havaria útvonallal foglalkozni...

 

Most bánhatják az okosok, hogy hittek a "partner" diplomáciának, ahelyett, hogy Ártánd/Bors-hoz építették volna az M4 nyomvonalat.

Mint már többször írtam, létezett legitim K/3 nyomvonalváltozat Berettyóújfalu-Biharkeresztes és onnan fel a határmetszéshez.

(ennél is lehetett volna radikálisabban: Nagyzomlin / Kisszántó-Biharpüspöki között)

 

de, mint "tudhatjuk" a 2003-as Medgyesi-Nastase kézfogás "mindennél erősebb" kötelék... az oligarchák között...

Előzmény: troglodita (40125)
Mr Reacher Creative Commons License 4 napja 0 1 40133

CRO felé 1192 db (Batrovci),  HU felé 700 (Horgos) teherkocsi jár naponta. ( a Szerb adat 649)

 

Szerbia EU tagságával a Bulgária-Románia felől érkező teherforgalom áthelyeződne az E75-re. Nemzetközi árufuvarozásnál nem opció kilépni az EU-ból, majd ismét be. Belgrád térségében emiatt meg fog nőni a tranzitforgalom. Ma a macik ezzel egyidejűleg nem lépnek be (ez várható), akkor Szófia felől érkezik a teherforgalom Nis térségébe. Belgrád után Bécs felé pedig Zágráb nem opció.

Előzmény: dimelo (40124)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 1 40132

Köze lehet a feltárt 150 milliárdos EU büntihez....

HA minden haver sáros lett, akkor most bukó lenne mégis közülük valamelyiknek odaadni...

 

Ki időt nyer, életet nyer :(((

Előzmény: drummond (40129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!