Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2 órája 0 0 38616

Berettyóújfalun át???

Jó esetben -ig és onnan M4 a határig, ahonnan nincs tovább szándék, akarat, pénz?

 

Amint a tavalyi esztendőben, az idei költségvetésben is ötszázmillió lej körüli összeg lett elkülönítve a munkálatok folytatására,

 

De ez az évi 500 millió lej, mintha 35 milliárd Ft volna....

Előzmény: troglodita (38608)
trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 0 38615
troglodita Creative Commons License 2 órája 0 0 38614

nekem is tetszett nagyon, azért is linkeltem be ;-)))

Előzmény: mash.69 (38611)
dimelo Creative Commons License 4 órája 0 0 38613

A 42-es ezen a szakaszon közös a 47. úttal, amelynek átmenő forgalmát a 427. összekötőn vezetik ki B.újfalu belterületéről.

 

Ezért a 42. út 38+822-nél lévő 1134. mérőhely ezt a közös forgalmat méri.

A 47. út déli forgalmából 1159 db gépjármű, benne 362 db tgk. közlekedik az elkerülő irányába/ból,

de az ebből nem derül ki, hogy mennyi kelet felé és mennyi észak felé.

Nyilvánvalóan azok akik B.újfaluból dél felé jönnek ki a 427-re, azok kelet felé mennek,

de azok, akik Békés megye felől, azok Debrecen felé haladnak.

Mindenképpen abszurd, hogy az elkerülőn +600 tgk és -200 személy- és kisteherkocsi haladna, mert a 47. úton dél felől csak 400 tgk halad.

(Megjegyezve, hogy a korábbi években ez a jelenség nem állt fenn, de jellemző 2014-től, 3 év alatt sem vették észre)

 

Ez a hibás adatsor csak azért lehetséges, mert az 1134-nél a kézi számlálás 12 órás rögzítéseit hibásan terjesztették ki 24 órára, illetve

a kézi mérés ritka, ergo nem nevezhető egész évet reprezentálónak.

Előzmény: puntooo (38612)
puntooo Creative Commons License 15 órája 0 0 38612

Azt nem értem, hogy a korábbi állandó mérőhely (még mindig ott a bódé) magán a 42-es úton áll, nem a déli elkerülőn.

Előzmény: dimelo (38610)
mash.69 Creative Commons License 16 órája 0 0 38611

ezt a bulváros, hazug főcímet....

A szlovák határig ér az M30-as..

 

Nem ér addig.

Előzmény: troglodita (38609)
dimelo Creative Commons License 26 órája 0 0 38610

Valamennyi időmbe nekem is került:)))

 

Az 1134 mérőhely lenne az állandó mérőhely a Berettyóújfalu elkerülőn.

De olyan hektikus és ellentmondásos adatokat közöltek az évek során, hogy lehet csodálkozni:

Ez itt az OKA2016.

B.újfalut dél felől elkerüli a 427. út, amelyből 0+545 méternél elágazik a 4217. út Mezősas felé.

a 427. összekötő 2+717-nél csatlakozik a 42. útba.

 

Ha csak kicsit belemélyülsz, látható lesz, nem jön ki a matek...

Alapvetés: az elkerülő 1134 forgalma nagyobb, mint 6017, de nem egyenlő 427+6017 adatokkal.

Hiszen 427 útról valamennyien a keleti határ felé is mennek, bár a jellemző irány észak.

Különösen elborzasztó a teher és főleg a nyerges adatok regisztrálása.

A 6017-nél a 42-esen 1895 db halad és (ha véletlenül) a 427 összes kamionja (242) észak felé hajtana fel akkor is

csupán 2137 db-ot érzékelhettek volna. Ezért a 2793 db az elkerülőn brutális hiba.

Ellenkezően,  a személygépkocsik volumene kisebb az elkerülőn, mint a 42-esen Ártánd felé. WTF???

 

A magyarázat most is az automatáknál keresendő, hiszen nem pontosan érzékelik a járműtipusokat.

Erre lenne segítség a kézi számlálás...

De itt valakik nagyon benézték, és nem is javítják ki a tévedést.

 

Az Ártánd körüli helyzetről már korábban írtam. a számok bizonyítanak (Ja: F, azaz felszorzott adatok.)

 

 

Előzmény: puntooo (38605)
troglodita Creative Commons License 26 órája 0 1 38609
Előzmény: troglodita (38608)
troglodita Creative Commons License 26 órája 0 1 38608

Jesszusom, szakmailag is, magyarilag(!) is rettenetes egy fércmű. Micsoda baromság ilyeneket leírni, hogy: "Magyarország meghosszabbítja az M35-ös autópályát Debrecentől Berettyóújfalun át az országhatár menti Nagykerekiig" meg "ha volna akarat, és találnának egy megfelelő vállalkozót". Egyrészt ugye M35 és M4 épül a határig, másrészt a Strabag vagy a Tirrena Scavi szerintem szíves örömest építene akár 300 km autópályát is, ha lenne rá pénz és a tíz éve abbahagyott munkák értékét és állapotát pontosan fel lehetne becsülni.

Előzmény: puntooo (38603)
gyoparOHs Creative Commons License 27 órája 0 1 38607

voótmá..

Előzmény: trizs77 (38606)
trizs77 Creative Commons License 28 órája 0 0 38606
puntooo Creative Commons License 1 napja 0 0 38605

Néztem a táblázatodat, de elég sok időbe kerülne, mire az egészet át tudnám látni:-)

Az a számlálóhely, amit írtam nincs benne a statisztikában? A 42-es út kb. 39-es km-nél található.

Előzmény: dimelo (38604)
dimelo Creative Commons License 1 napja 0 0 38604

53+280 km-nél Mezőpeterd - Biharkeresztes elkerülő között.

 

Biztosan így autentikus. Néhány évente a metodika is változik, és a mérőhely is.

 

Mindennek a lényege a stabil bázisadat. Na, az itt nem mondható.

 

Még szebb a 6019 mérőhely, amely 60+870 km-nél van Ártánd sóderbánya bejárat előtt, a 4218. útnál.

A kishatárforgalmat ezért nem teljesen tudja érzékelni, ezért óriási különbség volt és van a 16. határadatok és a 6019. között

                                                                                                                                                 6799  db                     8050 db gépjármű

De a 4218-at nem mérik a csatlakozásnál, így hihetetlen, miből lesz (lehet) +1251 jármű az elkerülő felé,

hiszen tapasztalható, hogy a 4218-ról a határ felé megy a személygk. forgalom.

Amikor működik a sóderbánya, akkor kb. 150-200 tgk. ezen a ponton jobbra fordul naponta (illetve rakottan az elkerülő felé)

 

Mindezzel érzékeltetni próbálom, hogy a mérőhelyek és a mérések sokszor állítanak elő életszerűtlen adatokat.

A mértékadó forgalom csak rendszeres mérésből származhat, mindig azonos helyről.

 

Előzmény: puntooo (38602)
puntooo Creative Commons License 1 napja 0 0 38603
puntooo Creative Commons License 1 napja 0 0 38602

a 42. úton  egyedül a 6017. mérőhely adatait részletezik, ami összehasonlíthatatlan az előző évekkel, mert korábban nem az volt a referencia szakasz,

hanem az 1134. a Berettyóújfalu elkerülőn.

 

a 6017  melyik?  Korábban rendszeresen számoltak a Királyhágó utcán (42-es főút), kb. a lőtérnél, ott még egy bódé is van. Mostanában viszont nem láttam számlálást. 

Előzmény: dimelo (38599)
dimelo Creative Commons License 2 napja -1 2 38601

Hát még ha tudnád ki készítette az első (A) változatot 2002-2003-ban?

Nézz utána: ki volt a Tetthely iroda egyik mérnöke.

 

2005-től 2010-ig ment ez az időhúzó "spagettizés"...

 

2011-2012-ben minden más nyomvonalat kizártak (környezet-madár vagy műemlékvédelem ürüggyel)

 

De Lázárt nem zavarja, hogy az (M47) Szeghalom-Zsáka-B.újfalu nyomvonala ott vezetne, amit az M4-nél tiltottak...

 

Előzmény: troglodita (38600)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 38600

Ez jó nagyon, felpakolnak a térképre egy egész tasak spagettit, aztán végül mi épül meg? Hát az A változat!

Előzmény: dimelo (38591)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 0 38599

Bár szubjektív, de jól jellemzi a forgalmat.

Objektíven azért nem is próbálom idézni az adatsorokat, mert olyan kevés mért adat van a 42. főútról,

hogy az csak mindenkit  "bevinne az erdőbe".

Az OKA2016  forgalom figyelemmel kísérése kötetben:

a 4. főúton Szolnoktól Püspökladányig nincs adat (a teljes 340 km-en 4 mérőhely táblázat látható)

a 42. úton  egyedül a 6017. mérőhely adatait részletezik, ami összehasonlíthatatlan az előző évekkel, mert korábban nem az volt a referencia szakasz,

hanem az 1134. a Berettyóújfalu elkerülőn.

 

A forgalomfejlődési grafikonok között van 6430 Kisújszállás elkerülő, életszerűtlen adatokkal.

A 42-esről 6 grafikon, amelyek igen nagy szórást mutatnak. (Felszorzott adatokból hiba grafikont készíteni!)

 

Eközben az épülő M35-tel párhuzamos 47-es úton Derecske előtt-után abszurd különbségeket jelez. (Minek is a mérőautomata, ha nem pontosan  érzékel)

Erről már nincs is grafikon...

 

 

10. évfordulója van, hogy a Biharkeresztest érintő M4 nyomvonal (K3) "elvetélődött"...

Pedig brutális lesz látni a szellempálya helyett a régi 42. utat használó kamionokat.

 

Előzmény: puntooo (38595)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 38598

Neked lehet..... 

Lehwt fel kellett volna vennem a szemüveget??? 

 

 

Előzmény: dimelo (38597)
dimelo Creative Commons License 2 napja 0 1 38597

Tessék???

A térkép Berettyóújfalu környékét ábrázolja...

Mire gondoltál?

Előzmény: Mash_bakter (38592)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 38596

Egy jó térkép szerintem pont elég lenne ;-)

Előzmény: Mash_bakter (38593)
puntooo Creative Commons License 2 napja 0 1 38595

+1 szubjektív forgalomszámlálás: elképesztő, hogy akár 22h után is 10nél több kamionból álló konvojok haladnak a 42-esen, -naponta a szembeforgalmat leszorító túlméretes szállítmányok is-  (ami jelenleg cc 1/2-ill inkább 2/3 részben megy Berettyóújfalunál a 4-es felé). Időnként a 42-esre percekig nem lehet felhajtani, olyan nagy, szinte városi forgalom van rajta. Félek, hogy hiába építjük ki a határig az M4-est, ha nem lesz megfelelő kapcsolat román oldalon (+eleve eléggé északon sikerült vezetni a bihari településekre hivatkozva), akkor a forgalom jelentős része marad a 42-esen.

Előzmény: dimelo (38591)
puntooo Creative Commons License 2 napja 0 1 38594

A berettyóújfalu melletti észak-keleti csomópont csak egy szempontból lett volna hátrányos: a forgalom vszleg rázúdult volna az erre jelenleg nem igazán alkalmas Jegyzőkert utcára. A K0 ág, most is aktuális lenne. Benne is van a városrendezési tervekben. A 42-déli elkerülő hegyesszögű háromszöge több kilométeres kerülő, így csak az megy arra, akit kitiltanak a városból. (+eléggé veszélyes=nem vonzó szakasz a két hidas (Berettyó+vasút), menekülőút nélküli nagy forgalmú 42-es szakasz.)

Előzmény: dimelo (38591)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 38593

szerintem a 21. században ez már elvárható

pont úgy, mint egy útépítésről szóló cikkben a térkép mellékletnek

Előzmény: troglodita (38584)
Mash_bakter Creative Commons License 2 napja 0 0 38592

A K0-s verzióval a Debrecen Dél-Kelet elkerülő is megoldódott volna....

Előzmény: dimelo (38591)
dimelo Creative Commons License 2 napja -1 1 38591

Ez egy 2008-as nyomvonalhálózat - halmaz.

Rajta M35 Kelet

            M4 dél

és végtelen sok összeköttetési változat...

 

Ha a "cipőm" beszélni tudna...

Előzmény: puntooo (38590)
puntooo Creative Commons License 2 napja 0 2 38590

Még egy kis morgolódás: mindenki rosszul járt azzal, hogy a nyomvonal-vita miatt több évet csúszott az M35 Debrecen utáni szakasza. (És sokan haltak mag.) A kisajátítás szabályai is változtak, ismerek olyan gazdát, akit nagyon átvágtak. (Illetve beszéltem egy vadásszal, aki elmondta: Derecskétől keletre nem is találkozott azokkal a védett állatokkal, -csak Nyugatra!!!) amelyekre hivatkozva Dercskétől nyugatra, a termőföldeken át vezetik a nyomvonalat. 

puntooo Creative Commons License 2 napja 0 1 38589

A tisztességes alatt nem ugyanazt érthetjük.

Persze, igazad van, csupán arra gondoltam, hogy a nagy forgalmú 4-es úton értékelem a meglevő 4 sávos szakaszokat (még a jelzőlámpát is megbocsátom). Gondolom nem csak én vagyok úgy vele, hogy kb. 20 percig nem tudtam megelőzni egy teherautót.  

Előzmény: dimelo (38582)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 38588

gondolom a stratégiai fontosságú sósiló miatt ;-)))

Előzmény: hegyaljai3 (38587)
hegyaljai3 Creative Commons License 2 napja 0 0 38587

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!