Keresés

Részletes keresés

hegyaljai2 Creative Commons License 7 órája 0 0 31615

És a cikkben emlegetett 187,5 milliárd mire elég? Azért erre utalhatott volna a szerző.

Előzmény: klimakiraly (31613)
klimakiraly Creative Commons License 9 órája 0 0 31614
klimakiraly Creative Commons License 30 órája 0 0 31613
pirosalmabumm Creative Commons License 2 napja 0 0 31612

azért tegyük hozzá, hogy amikor kiköltöztek, akkor még feltehetően volt vasút...

Igaz, hogy egy óráig ment Piliscsabáról a Nyugatiig (2x km), de volt...

Előzmény: hegyaljai2 (31608)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 31611

1935. május 19-én nyílt meg a Frankfurt - Darmstadt közti autópálya (ma A5). Ez volt a világ első, 2×2 sávos, szintbeli keresztezések nélküli, osztottpályás útja.

klimakiraly Creative Commons License 3 napja 0 0 31610

Lobby, vagy be jön vagy nem. Mi Szegeden jól jártunk hogy erre van nemzetközi forgalom így elég jók az utak / vagyis nem túl terheltek. Csak éppen munka nincsen így nem kell sokaknak ingázni. Szerintem itt fele fizetésért ülnénk a dugóban ... mindennap. És mióta a kedves Fidesz nyírja is az egyetem költségvetését ... még rosszabb a helyzet, alig jön pénz ide. :-( Persze Én is mentem már a 10-es úton ... katasztrófa. :-(

Előzmény: hegyaljai2 (31608)
radio100jozsi Creative Commons License 3 napja 0 0 31609

Jogos a dörgés, költöztek volna inkább valamelyik autópálya mellé.

Előzmény: hegyaljai2 (31608)
hegyaljai2 Creative Commons License 3 napja 0 0 31608

https://www.youtube.com/watch?v=tDLYm5dUXdM

A 10-es útról szóló videó minden szava igaz,

DE!

Tisztelt budapesti munkavállalók:

  • mindez nem volt ismert amikor kiköltöztek?
  • mennyivel volt olcsóbb a telek?
  • mennyivel magasabb a munkabér a fővárosban, mint a vidéken?

No ezért kell naponta 2-3 órát ülni a dugóban, a légkondicionált autóban.

Mindazokat a fejlesztéseket, amit itt hiányolnak meg kellene csinálni, de vannak emberek, akik 18-20 éves kohószökevény Ikaruszokkal járnak dolgozni, orvoshoz, olyan kátyús mellékutakon, ahol a Volán nem akarja járatni a buszait.

Tehát türelem!

Egyébként a vasút átadásakor nem tudom ki mer majd odaállni átvágni a szalagot. :(

dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 31607

Grafikon lemaradt:

 

Előzmény: dimelo (31606)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 1 31606

Kösz a történelmi visszatekintést.

A számok bizonyítanak:

 

 

Miután a lobbisták elérték, hogy EU pénzből 2x2 sáv épüljön Szombathelyig és még ki tudja a folytatást,

nézhetjük majd az M6-M60, vagy az M3 Szabolcsi szakaszoknál is kisebb forgalmat.

Az M86-(M9) nyomvonala nem versenyképes az A2-vel.

 

A befektetők eddig is megtalálták a Nyugat-Dunántúlt.

 

A Nagykunságnak, Sárrétnek Kelet-Magyarországon semmi esélye a felzárkózásra, pedig a 4. főúton halad az összes tranzit forgalom 10 %-a.

 

Egyszerűbben: az M86-ból még útdíjbevétel is alig lesz,

de a térség oligarchái elégedetten gyarapíthatják magánvagyonukat!!!

 

Előzmény: baposfa (31605)
baposfa Creative Commons License 5 napja 0 0 31605

,,Eddig is ott, és nem a 86-oson kellett volna menniük! Eddig nem volt pénz az idő?"

 

Erre a mindenkori magyar kormányzatnak és a hozzáértő közúti szakembereknek kellett volna "rákényszeríteni" az északi szomszédaink tranzit forgalmát.

2004 január elejétől vezették be Ausztriában a GO-BOX rendszeret, ami a 3,5 t feletti teherforgalmat arányos úthasználati díjjal terhelte.

Erre válaszul a tőlünk északra elhelyezkedő országok (Szlovákia, Csehország, Lengyelország és a 3 balti ország) észak-dél irányú tranzit forgalma átterelődött az akkor még ingyenes magyarországi főúthálózatra, többek között a 86-os főútra is.

Ezt tapasztalva a döntéshozók léptek valamit ez ellen ? Nem. Látták, nézték, hogy folyamatosan emelkedik a tranzit forgalom. Ezeket az utakat nem ilyen méretű, és terhelésű járművekre tervezték, építették.

Meg is lett az eredménye a forgalomnak, meg lehet tekinteni. Szétmálló, nyomvályus utak mindenfelé.

Véleményem szerint amikor érezhetően túlterhelté váltak ezek az utak, a döntéshozóknak úthasználati díjjal kellett volna visszakényszeríteni a tranzitforgalmat az osztrák autópályákra. Lehetett hallani olyan "szakértői" véleményeket, nem baj, csak jöjjenek, majd a gépjárműveiket itt fogják teletankolni, és az így megemelkedő üzemanyag eladásból befolyó, az üzemanyagba beépített adókból majd rendbe tudják hozni a keletkező károkat.

Persze... Majd itt tankolják a kamionokat, az agyonadóztatott, jóval drágább üzemanyaggal...

 

Most, hogy itt is bevezették az úthasználat arányos útdíjfizetést, a fuvarozó cégek osztottak szoroztak, és rájöttek, hogy így már nem éri meg erre irányítani a forgalmukat.

 

"dimelo" forumtársal maximálisan egyetértek, miután elkészül az összes 2x2 sávos szakasz, az észak-dél irányú tranzit forgalom elhagyja az országot, és szinte csak belföldi forgalom fogja használni ezeket az utakat.

Előzmény: v_peti (31602)
klimakiraly Creative Commons License 5 napja 0 0 31604

Felkísérné a csigát Budapestre.

Előzmény: dimelo (31603)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 31603

Hahócska!

 

Eddig 3 000 Ft-ért átmentek a 86-oson.

Most kb. 12 000!!! csak oda...

és ez egyre drágább lesz, ahogy átadják a 2x2 szakaszokat.

Ezért írtam, hogy 3 órával lassabb 86-os megérte 9000 megtakarításért.

Mostmár az A2 inkább jó +4 ezerért...

Ha a sofőrök munkaideje jobban beosztható...

 

Ismered a mondást, hogy vannak, akik 2 Ft-ért megb.. a kecskét!

 

Örülj neki, hogy elkészül az M85-86,

drukkolj, hogy le ne állítsák:(((

 

Ettől még hüledezni fogunk az alacsony forgalmi adatain...

Előzmény: v_peti (31602)
v_peti Creative Commons License 5 napja 0 0 31602

Rövidítve: a cseh-lengyel és szlovák fuvarozók egyre inkább a gyorsabb A2-t választják, mert az idő PÉNZ!

 

Eddig is ott, és nem a 86-oson kellett volna menniük! Eddig nem volt pénz az idő?

 

Előzmény: dimelo (31579)
v_peti Creative Commons License 5 napja 0 0 31601

100 km 13 év alatt. Nem sietik el...

Előzmény: Fradista Utazó (31595)
busfanatic Creative Commons License 6 napja 0 0 31600

Üdv,

 

Valaki tudja-e, mikor épült a Bükfürdőt Sajtoskállal (84-es főútba csatlakozó) összekötő út?

 

köszi előre is

padorjan Creative Commons License 2015.05.15 0 0 31599

Biztos azt hitték, hogy a híd is a rendelettel azonos módon készül: reggelre megálmodják, délre meg már kész is van. :D

Előzmény: dimelo (31598)
dimelo Creative Commons License 2015.05.15 0 0 31598

Majd a végén kiderül, hogy gyaloghidat akarnak.

 

Mert úthálózat hiányában nem világos a történet.

Ha a Pentele - hidat lehet szidni...

Akkor itt mennyi utat kellene hozzá építeni?

Ez nem Kalocsa és Paks belügye...

 

Az M4 hídja(i)t drágállják, de

bedobtak újabb gumicsontot.

Mohácsiak, Esztergomiak hogy érzik magukat?

Komárom már halad?

Előzmény: MCA-001 (31597)
MCA-001 Creative Commons License 2015.05.14 0 0 31597

A paksi beruházásról tárgyalt szerdai ülésén a kormány, és úgy döntött, Paks 2 építésével párhuzamosan új hidat épít a Dunán Kalocsánál – jelentette be Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kormányinfo-tájékoztatón. A híd azért kell, hogy a beruházásban minél hatékonyabban részt tudjanak venni a Bács-Kiskun megyében élők, onnan érkezők is.

 

Új hidat épít a kormány a Dunán

Az új paksi atomerőművel egy időben húzzák fel Kalocsánál. Megvan Paks 2 új vezetője. Lázár János bejelent. Tovább »

forrás: Index.hu

padorjan Creative Commons License 2015.05.14 0 0 31596

A 4-es Albertirsa–Cegléd kváziautópálya szakasza is ugyanilyen jellegű, csak az eltelt 15 év alatt elsajátították a viszonylag veszélytelen használatát a közlekedők. Azt sem lett volna szabad átvenni, de még engedélyezni sem.

 

Két hete volt egy előadás az SZE szervezésében, amiben bemutatta az előadó a SENSoR project itthoni eredményeit. Bár a metodika eléggé elméletinek tűnik, a valós közlekedésbiztonsági helyzetet jól reprezentálja.

Előzmény: radio100jozsi (31594)
Fradista Utazó Creative Commons License 2015.05.13 0 0 31595

Nekiállnak az A45-nek. A Sauerland-autópálya, más néven Az autópályák királynője, Dortmundot köti össze Seligenstadttal, a legkritikusabb, kb. 100 km hosszú szakaszának felújításáról döntöttek ma. A Dortmund - Siegen közti autópályán jelenleg 38 völgyhíd található, kivétel nélkül mindegyiket felújítják, valamint a teljes szakaszt 2×3 sávosra bővítik. Az autópálya jelenlegi forgalma 50-80 ezer ej. közt változik, szakaszonként.

A teljes felújítás a tervek szerint 2028-ra készül el, és 1,3 milliárd euróba fog kerülni.

radio100jozsi Creative Commons License 2015.05.12 0 0 31594

Spórolós szintbeni keresztezősére jó példa a több halálos áldozatot követelő Vecsés-Üllő 4-es elkerülő végén lévő csomópont, ahol míg nem volt lámba, sorra történtek a halálos áldozatokat követelő balesetek. A lámpa óta annyi változott, hogy balesetek még most is vannak, csak tán már nem halálosak. Pedig itt is felüljáró lett volna, illetve kell majd, ha lesz valaha folytatás, csak spórolásból elhagyták.  

Előzmény: Wiener Walzer (31593)
Wiener Walzer Creative Commons License 2015.05.12 0 0 31593

Ha szintbeli kereszteződés, lesz az balesetveszélyes az tuti, az olyan mint a Szerencs utca a M3 kivezetőjénél...

Előzmény: hegyaljai2 (31590)
Wiener Walzer Creative Commons License 2015.05.12 0 0 31592
dimelo Creative Commons License 2015.05.12 0 0 31591

Gumicsont, már megint...

 

A Tisza és Zagyva hidakat meg kell építeni. bár kreatív kormányközeliek szerint lehetne pontonhíd is...

A leállósávokon 2-3 milliárdot lehet "spórolni"...

Marad 5 csomópont.

1. M4-M8 körforgóval

2. 32. útnál a vasút és a Zagyva között kell a különszintű csp.

3. 3225. út csp. magastöltés alatt, de vajon kell-e ilyen magas töltés végig?

     Ha már összehordták, hordják szét??? (Ebben vannak milliárdok...)

4. 46. út csp. szükséges!

5. Keleti vége körforgóval.

    Ezt a csomópontot megpróbálhatják behúzni a keleti folytatás EU forrásai közé...

 

Megtakarítás 10 -12 milliárd.

Leállás, állagmegóvás, őrzés?

 

Maradjunk az újratendereztetés "csodái"-nál.

A licit lefelé indul...

Előzmény: hegyaljai2 (31590)
hegyaljai2 Creative Commons License 2015.05.12 0 0 31590

"A külön szintű csomópontok helyett például szintbeli kereszteződésekbe futhatna be az irányonként két-két forgalmi sávos út. Vagyis az M4-esen akár lámpás kereszteződéseket is létesíthetnek. Ez esetben a felüljárók helyett sebességkorlátozások lehetnek az M4-esen. Az óránként 130 kilométeres sebességre tervezett sztráda egyes szakaszain még a nyolcvanért is büntetnek majd. A „filléres” építkezésnek nemcsak a felüljárók, a leállósávok is áldozatául eshetnek."

http://nol.hu/gazdasag/alfoldi-halalut-lehet-az-m4-esbol-1533279

Ez olvasható a cikkben.

Azért a "Pulitzer Díj" jelölt újságíró megnevezhette volna ennek az információnak a forrását. :(

Előzmény: klimakiraly (31589)
klimakiraly Creative Commons License 2015.05.11 0 0 31589
klimakiraly Creative Commons License 2015.05.10 0 0 31588
trizs77 Creative Commons License 2015.05.10 0 0 31587
Macibb Creative Commons License 2015.05.09 0 0 31586

Igen, itt elkelne valami fejlesztés, főleg az ipari park műszakváltása idején. Szoktam nézni térképen meg élőben is, hogy lehetne
- turbós körforgalmat építeni,
- részleges megoldásként viszonylag egyszerűen közvetlen ágat építeni az autópálya-csomóponttól a belváros felé a körforgalom megkerülésével,
- esetleg tartós és drága megoldásként az elkerülőt az autópályával összekötő felüljárót a körforgalom felett.

Előzmény: radio100jozsi (31584)