Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Pompiere 28 órája Creative Commons License 30222

Teljesen érthető és érdekes volt az írásod. Szóval, akkor New Yersey-elemmel lesz megoldva az elválasztás, nem pedig szalagkorláttal.

Nézegetve a Google Earth-ben, hogy hová is kerül a körforgalom, nos hát vannak fenntartásaim. Ha már mindenképpen kellett egy újabb, akkor én inkább a Jafholz és a Délút bekötőútjait kötöttem volna össze, a csücsökben lévő kiserdő szélén, nem pedig onnan feljebb a Téglás utca felé.

 

No, mindegy, ez már ilyen lesz örökre. Az a legsajnálatosabb, hogy a pénztelenség akarva-akaratlan olyan (fél)megoldásokra kényszeríti a tervezőket, amellyel egy nagy forgalmú úton nemhogy gyorsulna a forgalom sebessége (természetesen nem gyorsforgalmi szintre), hanem még lassul is.

Előzmény: strangerr (30219)
trizs77 29 órája Creative Commons License 30221

ni-ni !

 

Egy hozzáértő !

 

5*

Előzmény: strangerr (30219)
klimakiraly 1 napja Creative Commons License 30220

OFF

 

Ennél már csak Röszkéről a tesco ba szeretek jobban menni.

5 - 502 körforgó nulla keresztező forgalom

Szabadkai - Horgosi körforgó kevés keresztező

3.ik körút - Napfénypark korforgó nulla keresztező

3.-ik körút - Bakay körforgó kevés keresztező

3.-ik körút - Kossuth Lajos körforgó majdnem azonos forgalom mindkét irányba.

 

Ebből a Kossuthnak lenne értelme de az meg lámpás. ;-)

 

Inkább a 3.-ik körút - Szabadkaira tett volna ...

No nem OFF-olok, de azért kellőképpen gyűlölöm a körforgót napi szinten.

 

ON

Előzmény: strangerr (30219)
strangerr 1 napja Creative Commons License 30219

Ha már így belementünk a 47-es Algyő- Szeged evolúciójába:

 

Ez a szakasz nem gyorsforgalmi út. Eredetileg 2x1 sávos út volt, útcsatlakozásokkal, telekbehajtókkal, kerékpárosokkal, lassú járművekkel, Algyővel és MOL szénhidrogén mezővel, de viszonylag kevés tanyával.

 

1.)  A forgalomnövekedés miatt jött a kapacitásbővítés persze a legolcsóbb formában

A szakaszt négysávosították (nem tudom mikor, talán a 90-es években), de ezt dupla záróvonallal és osztatlan pályásan tették meg. Sem balra sávok, sem szerviz utak nem épültek. Maradtak az útcsatlakozások, telekbehajtók. A dupla záróvonalon azóta is mindenki természetesen módon hajt keresztül kanyarodáskor.

 

A négysávos úton a forgalom felgyorsult.

Mint tudjuk a legnagyobb baleseti kockázata a több sávos osztatlan pályás külterületi közútnak van. Ha itt baleset van – akár balra kanyarodás, akár átsodródás miatt – annak a legtöbb esetben súlyos sérülés az eredménye. Külterületű közúton ma már nem is tervezhető osztatlan pályás négysávos kialakítás.

 

2.)  A négy sáv és a megnövekedett forgalom miatt a MOL-osok nem tudtak átjárni

A MOL benzinkútnál tehát az indokolta a körforgalom kialakítását, hogy a MOL az út két oldalán lévő területei között át tudjon járni. Pénz már akkor sem volt annyi erre, hogy ide külön szintű csomópont épüljön (helyigény, közművek, hídépítés, csomóponti ágak stb.), a körforgalom ára mindennek töredéke volt csupán.  Megjegyzem ezekben az években külön szintű csomópontot csak autópályáknál építettek Magyarországon. Négy sávos külterületű közút még ma is ritka.

 

3.)  Algyő Téglás utcánál a fentiek még fokozottabban jelentkeztek (Algyő közelsége, vasútállomás), így oda is csak körforgalom jöhetett szóba. Így ide épült az ország első két sávos spirális körforgalma. Ha már lassítjuk a főút forgalmát, legalább ne szűkítsük le egy sávra elv alapján.

 

4.)  M43 autópálya csomópontja

2 négysávos út alapesetben teljes lóhere típusú csomópontot igényelne. Ennek helyigényét tudjuk, ez itt szóba sem jöhetett, az áráról nem is beszélve. Az alárendelt négysávos 47-es miatt bármilyen csomópont típusnál szembekerülünk újra a két sáv kontra balra kanyarodás problémájával (balra sávnál még hosszabb híd is kellett volna). Egyetlen megoldás a dupla körforgalom, amit az utolsó pillanatban utólag terveztek át turbóvá. Ráadásul a kerékpárútra is gondolni kellett, annak is ez a legjobb. Normális esetben ez egy tökéletes településkapuja lehetne Szegednek.

 

5.)  Következett a 11,5 tonnás megerősítés

Melyben meg kellett volna oldani:

-         osztott pályássá alakítást

-         balra kanyarodás problémáját

-         csomópontok kialakítása, egységesítését

 

Az, hogy osztott pályássá alakítás legyen, nem is volt kérdés, csak a módja.

Ha olyat akarunk, mint Algyő és Hódmezővásárhely között, akkor gyakorlatilag 5 sávosítani kell. A középső sáv elválasztó sáv, ill. balra sáv és befogadó sáv. Ez egyrészt borzalmas drága lett volna (egy sáv elbontása, újabb sáv építése, terület igénybevétel, közművek), másrészt újra ott van a két sáv kontra balra mozgások.

Ráadásul mindezt egy burkolat erősítési projektbe sem lehetett volna beleerőltetni.

Így lett a beton terelőelemes változat a nyerő, melynek a legkisebb a keresztmetszeti helyigénye, azaz így kell a legkevesebbet szélesíteni a burkolaton.

 

Az előnytelen hegyesszögű algyői bekötőút csatlakozás helyett adta magát a Déli útba való bekötése. A közművek és azok irdatlan költsége megint közbeszólt. Így jött a már vázolt újabb körforgalom ötlete.

Ez már csak azért is volt jó, mert így az osztott pályássá alakítás miatti balra kanyarodók a közelben találnak körforgalmat melyben megfordulva kevesebb többlet úttal tudnak haladni, ugyanez igaz a kerékpárosokra is, akiknek az őt másik oldalán van dolguk.

 

Összefoglalva:

A fő gond az, hogy az út funkciója nincs tisztázva, ezért 2 fő egymással ellentétes érdek van (gyorsforgalmi út kontra helyi út):

 

1.) Azon úthasználóé, aki (kb. mint egy autópályán), nem kanyarodik le az útról ezen a szakaszon, hosszabb távon használja (Hmvásárhelyre, Békéscsabára, Debrecenbe megy). Az Ő érdeke, hogy gyorsan, négy sávon, keresztező forgalom nélkül tudjon haladni, végig elsőbbsége legyen.

 

 2.) Az itt élőké, Algyőé, ill. a MOL területen dolgozóké.

Nekik kell a buszmegálló, kell, hogy akár gyalog is keresztezzék az utat (zebrák, ami itt csak körforgalomnál lehet), hogy minden irányban biztonságosan ki tudjanak kanyarodni minden irányban, kerülő nélkül.

Tekintettel arra, hogy párhuzamos út nincs a lassú járműveket, mezőgazdasági gépeket sem lehet letiltani.

 

Én azt gondolom a kis pénz, és a sok igény miatt még így is legésszerűbb kompromisszum született meg.

 

Mindenkit kielégítő megoldás csak egy új nyomvonalon vezetett M47-es jelentene, de azért ne feledjük, hogy egy mindössze 6,5 km-es szakaszról beszélünk, tehát az időveszteség nem olyan sok, ami nem érné meg a biztonságot ill., a helyiek igényeinek a figyelembe vételét.

 

str

 

Előzmény: Pompiere (30216)
nyuszifül2 1 napja Creative Commons License 30218

Jó most tudja a rosseb pont az éppen hogy néz ki. Nagy általánosságban viszont így van. Mindettől függetlenül, ha nem vagy saját magad ellensége teljesen felesleges a körforgalomerdő. :)

Előzmény: ghosty9 (30212)
klimakiraly 1 napja Creative Commons License 30217

Nem tudom van-e a forgalom számláló az autópálya fel és lehajtó ágain. De hogy nincs 1% a 4ágnak mint a 47 oda-vissza az tuti.

 

Az Algyőnél lévőnél néha van gyalogos oda kellett valami. De hogy még egy legyen az túlzás.

 

Igaz mi mist 600 személyes konyhát és egy kis szálloda/szállás komplexumot építünk a Tiszapartjára lehet ömlenek majd a népek Algyőre.

Előzmény: ghosty9 (30215)
Pompiere 1 napja Creative Commons License 30216

Hát azt hiszem, ezzel az újabb körforgalommal sajátos rekordot állít be a 47-es ezen szakasza. Minden másfél-két kilométeren lesz egy körforgalom.

 

Az algyői fejlesztési területre pedig nagyon kíváncsi lennék. Ugyan mit akarnak oda építeni a közeli vagy távoli jövőben, amikor ott van a vasúti terméktöltő. Nem hiszem, hogy bárki is kiadna oda egy komolyabb épületre való építési engedélyt, ami nem MOL érdekeltség.

Előzmény: strangerr (30207)
ghosty9 1 napja Creative Commons License 30215

"Ez nem egy ingyenes szakasz"

 

Erre egyrészt azért nemigen tervezhetsz, másrészt jó is lenne megváltoztatni, nem? (Cserébe a nyugati oldalon az M5 lehet fizetős.)

 

"ergo lófasz a forgalma az M43 ra és viszont."

 

Ezt azért nem mondanám.

Előzmény: klimakiraly (30214)
klimakiraly 1 napja Creative Commons License 30214

Az M43 és város között 70 tábla van körforgó elött meg 60. Úgy hogy most se lehet 90 nel menni gondolom az osztott pálya után se tehát az pár autó simán elfordulna. Ez nem egy ingyenes szakasz ergo lófasz a forgalma az M43 ra és viszont.

Előzmény: strangerr (30210)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30213

Így igaz:) Azt hiszem most lelepleződött minden mérnök, tervező, kivitelező, műszaki ellenőr, közútkezelő és hatóság:) 

Pedig eddig milyen jól ment a titkos terv, melynek egyetlen célja a szívatás volt, mindenféle úri huncutsággal:) 

Előzmény: nyuszifül2 (30211)
ghosty9 2 napja Creative Commons License 30212

"Bóklászik két sávot elfoglalva"

 

Jaja, az előzményekben szereplő körforgalmakban ez aztán tényleg tök gyakori. :-P

Előzmény: nyuszifül2 (30211)
nyuszifül2 2 napja Creative Commons License 30211

Én úgy fogalmaznék, hogy a balfaszság országa. Körforgók, záróvonalak, sebességkorlátozások. Mindez azért, hogy szívj, szívj és mégtöbbet szívj. Lopják a perceket az életedből, eregettetik a füstöt a levegőbe, lopják a pénzedet az elpöfögő benzinnel és feleslegesen terhelt alkatrésszel. Dehát ez kell a népnek. Lehet konvojban  balfaszoskodni. Ingyom-bingyom ki tudja hány sávos és miféle fantázianevű körforgalmaknak is semmi értelme. Bóklászik két sávot elfoglalva 3,86-al, hogy véletlenül se tudd semerről kikerülni, de amúgy is képtelen sávban tartani magát. Azt nem értem csak, hogy ilyen helyeken miért mindig olyan hajt ki elém, akinek esze ágában sincs megindulni? Ezek így is úgy is belédmennek, összetöretik magukat, ha nem készülsz rájuk.

:)

Előzmény: klimakiraly (30209)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30210

Úgy érted, hogy a 2 sávon keresztül - melyeken nem 70-el megy a forgalom - kanyarodjon valaki fel vagy le a pályára -ról? Vagy mit értesz pontosan "sima" csomópont alatt?:)

 

A bekötő útnál meg - ha jól értem - leszűkítenéd a HMV- Szeged irányt egy sávra? Hányan tartanák ezt be és ha nem, abból milyen balesetek lennének? Szvsz sem a közútkezelő sem a hatóság nem engedne egy ilyen megoldást.

 

 

Előzmény: klimakiraly (30209)
klimakiraly 2 napja Creative Commons License 30209

Szerintem egy sima csomópont kanyarodó sávval jobbra és balra. Tényleg nagyon ritkán látok ott Szeged felől balra kanyarodót. Hódmezővásárhely felől balra kanyarodót meg konkrétan még soha. :-)

 

De szerencsére már csak pár hónapig járok arra mindennap. Az új bekötő körforgalom is tuti ... ha lezárták volna HMVH felől Szeged felé menők belső sávját a kereszteződés előtt - nem a körforgalom előtt fogyna el 100méterrel akkor abba gyorsítóként 30mp alatt mindig kilehetne hajtani még 18méteres 38T kamionnal is akkora forgalom nincs.

 

Lassan a körforgók országa leszünk úgy érzem.

 

Ez az osztott pálya lesz az igazi tutiság ...

Előzmény: strangerr (30205)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30208

Bocs, a mostani bekötő úti csp és az új között nem 300 m lesz, hanem kb 700 m.

 

MOL kör 215,3

mostani bekötő út 215,0 (itt a csp. megszűnik)

új turbó 214,3

 

strangerr 2 napja Creative Commons License 30207

Tehát a MOL kútnál lévő jelenleg egy sávos körforgalmat kétsávos turbóvá alakítják.

 

A Kastélykert u., azaz a 44119 jelű algyői bekötő utat rátörik merőlegesen a 47-esre, ez kb 500 m-en új algyői bekötő utat jelent.

 

Azt hiszem már volt róla szó, hogy a MOL-os körforgalomba nem lehetett bekötni a közművek miatt. Ráadásul ezt az új kört Algyő is támogatta, mert a 47-es másik oldalán "fejlesztési területe" van.

 

Tehát a ringlispíl Algyőtől a következő:)

 

Téglás utcai körforgalom 212+836 km sz.

Új turbó körforgalom 214+308 km sz. (ez kb 300 m-re van északra (tehát Algyő felé) a mostani algyői bekötő úti csp.-tól)

MOL körforgalom 215+343 km sz.

M43 csp, Algyő felöli körforgalom 217+750 km sz.

 

A sok körnek annyi előnye van, hogy az osztott pályássá alakítás miatt nem lehet majd balra kanyarodni, így a legközelebbi körforgalomig el kell menni annak aki a 47-esről balra le- vagy balra felhajtani szeretne.

 

Előzmény: Pompiere (30206)
Pompiere 2 napja Creative Commons License 30206

Van benne egy közel 500 m-es szakasz ahol elbontják a teljes meglévő burkolatot, új turbó körforgalom, sok helyen 17 cm plusz aszfalt, 2,75 m széles nemesített padka és persze burkolatszélesítés na meg millió MOL-os közmű és 500 m-en új algyői bekötő út.

 

A kiemeltek mit jelentenek pontosan?

 

Régebben volt róla szó, hogy az ipartelepnél lévő körforgalmat turbósra alakítják. A kiemelés ezt jelenti, vagy azt, hogy a Kastélykert utca végi bekötő utat körforgalmasítják.

 

Az 500 méteres új bekötőút mit takar pontosan? Felújítják a Délút bejáróig a Kastélykert utca végét, vagy - mint itt is volt már róla szó - készül egy teljesen új út a Déli útba bekötve és ezzel elhagyva a Kastélykert utca végére tervezett körforgalmat.

Előzmény: strangerr (30201)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30205

M43-47 csomópont: Mi lehetett volna a dupla turbó helyett jobb megoldás?

 

Előzmény: klimakiraly (30204)
klimakiraly 2 napja Creative Commons License 30204

Turbo körforgalom? Hurrá! Az M43 lévőnek sincs semmi értelme kb. 100 jármű a 47-en és max. 1-2 kitérő vagy besoroló. Utálat arra menni naponta és látni a pazarlást több tonna lassít gyorsít ha kell ha nem.

 

Lehet jönni a biztonsággal ... 

Előzmény: strangerr (30203)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30203

Nézzük sorban a 47-est:

 

A 42-esig épült valami még 2008 körül. De itt ugye az M35 a terv.

 

A 42-es és Mezőberény közötti kacskaringóval nem tudom vannak-e tervek.

 

Mezőberény- Békéscsaba most lett kész nemrég.

 

Békéscsaba elkerülő kész.

 

Békéscsaba- Orosháza most indul (ebben benne van az Orosháza elkerülő régi 1-2. üteme)

 

Orosháza elkerülő kész.

 

Orosháza- Hódmezővásárhely most indul

 

Hódmezővásárhely elkerülő... majd kiderül

 

Hódmezővásárhely- Algyő: négy sávosítás elkészült

 

Algyői Tisza híd egyelőre semmi

 

Algyő- M43: most indul.

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (30202)
trizs77 2 napja Creative Commons License 30202

Az odáig rendben is van, hogy a 47-es út utolsó 20 km-én ezt megcsináljak, sok milliárdért.

 

De a 47-es út - tudtommal - 222 km hosszú.

Mi lesz a másik, maradék, 200 km megerősítésével ?

 

 

Előzmény: strangerr (30201)
strangerr 2 napja Creative Commons License 30201

Csak a tényszerűség kedvéért megjegyzem: ez a 12 milliárd a Támogatási Szerződés összege, tartalékerettel ÁFA-val stb.

A kivitelezési költség nettó 7.802.592.927 Ft

 

A szakasz hossza 6,55 km, tehát méterenként közel 1200 millió.

 

Van benne egy közel 500 m-es szakasz ahol elbontják a teljes meglévő burkolatot, új turbó körforgalom, sok helyen 17 cm plusz aszfalt, 2,75 m széles nemesített padka és persze burkolatszélesítés na meg millió MOL-os közmű és 500 m-en új algyői bekötő út.

 

Külterületi közúton nemigen tudok ennél összetettebb munkát elképzelni, mint egy négy sávos szakasz szélesítése, megerősítése, csomópont átépítéssel, vízelvezetés teljes átépítéssel, millió közművel.

 

 

 

 

 

Előzmény: Pompiere (30200)
Pompiere 2 napja Creative Commons License 30200

Kezdődik ... méterenként egymillió-nyolcszázezerért.

 

 

kamant 4 napja Creative Commons License 30199
trizs77 4 napja Creative Commons License 30198

Egy egész alapos cikk:

 

http://index.hu/index2/#bloghu/civilhetes/2014/08/27/az_esztergomi_teherkomp_a_fidesz_uj_vasutja

 

ami útépítésről író újságíróknál ritka.

 

 

kofy 5 napja Creative Commons License 30197

Előzmény: hegyaljai2 (30196)
hegyaljai2 5 napja Creative Commons License 30196
v_peti aug. 25. Creative Commons License 30195

Nemcsak itt, és nemcsak ebben az országban van olyan bővítés, hogy mellé raknak még két sávot. Lásd régi M7-es (Aliga-Zamárdi), hogy csak egy hazai példát említsek.

Előzmény: stelar (30193)
klimakiraly aug. 24. Creative Commons License 30194
stelar aug. 24. Creative Commons License 30193

Ehhez mit szóltok? A téma a 4-es főút négysávúsítása Debrecen és Hajdúszoboszló között. Lent a videóra kattints, majd jön a gyöngyszem a végén: "lesz olyan szakasz, ahol a meglévő 2 sáv mellé fognak építeni 1-1 sávot és lesz olyan, ahol a jelenlegi út mellett bővítik 2 sávval a 4-es főutat." Na, az szép lesz, a videón is látszik, hogy milyen "törés", lejtés van az útban, nyilván a víz elvezetése céljából, hogy fog az majd kinézni, ha mellé tesznek két sávot. Vagy csak számomra szokatlan ez az ötlet?

 

Itt a cikk és a videó: http://www.dehir.hu/debrecen/mar-tervezik-a-4-es-fout-negysavositasat-debrecen-es-hajduszoboszlo-kozott/2014/08/23/