Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

BBCápa 29 órája © 30192

Arra gondolok, hogy az M1-M7 kiszélesítését követően 2*3 (+ leálló) folyamatosan a 0-24 szelvények között lesz. Ettől északra egy-egy, max. két-három km-es betétszakasz, ami ugyancsak 2*3, vagy akár 2-3;3-2, mint az M3 csomópontnál. Vagyis az 50 km-rel még én túloztam erősen.

Amúgy a csomópontok száma, egészen a 69 km-ig (ez éppen az M3) egy városi elkerülő esetén nem tekinthető a szokottnál sűrűbbnek, ettől északra már igen. De látni ilyet a világban máshol is, akár 4-5 (irányonkénti) sávos kiadásban. Netán gyűjtő-elosztókkal együtt (ahol az a - leállósáv helyetti - 5-6. sáv).

Ha módom lesz, leszámolom, mennyi is lesz az állítólag "közel 78 km" 2*3. (Még azt is odaszámítom, ahol éppen nincs is leállósáv, de a forgalom irányonként 3 sávon mehet :).

Előzmény: klimakiraly (30191)
klimakiraly 1 napja Creative Commons License 30191
Előzmény: BBCápa (30190)
BBCápa 2 napja © 30190

Ismét a legendás PR  , azaz, hogyan is lehet eladni ugyanazt a hírt kb. ötödször, nulla hozzáadott-értékkel, de - a címadás miatt - mégis újnak ható tálalásban. Az már csak hab a tortán hogy a "közel 78 km" 2*3+leálló valójában 50 km sem lesz.

BBCápa 2 napja © 30189

Nálunk ez 200m. Igaz, hogy a műanyag oszlopokon, messze nem ilyen szembetűnően. (↑ ↓ 2, 4, 6, 8.)

Előzmény: Pompiere (30188)
Pompiere aug. 15. © 30188

Úgy nézem, hogy itt könnyű egy balesetnél a helymeghatározás. Száz méterenként vannak a "kilométer táblák".

Előzmény: Fradista Utazó (30187)
Fradista Utazó aug. 15. © 30187

Egy átlagos holland hétköznap:

(ChrisZwolle képe a Flickr-n).

BBCápa aug. 15. © 30186

"a válság miatt azonban leállt a beruházás"

 

Lapát, kaszát, lófütty...

 

A száraz tény, hogy

  • Kuncze@ Tópark (tervezetten) bedőltek,
  • mert már a beruházás kezdetekor is tudták, nem nyernek választást, azaz további közpéonti finanszírozás - egyenlő: adófizetői lé - nem lesz várható a továbbiakban.

(Arról nem hallottam, hogy az aktuálisok egy garast is behajtottak volna rajtuk.)

 

Hűtlen kezelés a javából.

Előzmény: trizs77 (30185)
trizs77 aug. 15. © 30185

Szélesítik az M0-t.

 

2014. augusztus 15., 13:33

 

MTI

 

 

Megkezdődött az M7 és M1 autópályák közötti szakasz kiszélesítése. A 2,7 kilométer, kétszer három sávosra szélesedő autópálya szakasz építése 6 milliárdba kerül, jövő ősszel lesz kész.

 

A szakaszon 45 ezer köbméter töltést építenek, míg a bevágásból 75 ezer köbméter földet termelnek ki. 

Szeptember elejétől, a meglévő bal pályán sávszűkítések lesznek. Marad a kétszer két sáv, de egyes sávok szűkebbek lesznek. A sebesség a jelenlegi 80-ról 60 kilométerre csökken óránként.

A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával valósul meg. A M0-s déli szakaszának ezen a kis részén a munkát eredetileg a Tópark projekt beruházója vállalta.

 

A válság miatt azonban leállt a beruházás, így elmaradt az autópálya szélesítése is. Ezt pótolja most a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő.

 

klimakiraly aug. 14. Creative Commons License 30184

Szerintem olyan lesz mint a 62-es. Király rajta menni. (persze most nincs időm tendert keresni és összehasonlítani.)

Előzmény: nyuszifül2 (30183)
nyuszifül2 aug. 14. © 30183

Jogos ezektől kitelik, hogy betonoznak 2x2-t a vaddisznóknak is. Mondjuk vannak olyan alkalmak mikor több lődörgő dögöt látni az aszfalton mórahalomtól bajáig, mint autót. :)

Előzmény: klimakiraly (30182)
klimakiraly aug. 13. Creative Commons License 30182

Jó lesz a vadak befutása ellen az a széles fa mentes sáv ... vagyis könnyebb lesz észrevenni a vadat mint mikor az ágak szinte belógnak a sávba ... 53 as út. 3 hete kiszakította a hűtőmet valami élőlény.

 

https://www.google.hu/maps/@46.322459,19.523434,3a,75y,345.64h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s0gzUesSmx1oKnxvCqo9Cjg!2e0

Előzmény: nyuszifül2 (30180)
Pompiere aug. 13. © 30181

A munkaterület szélességéből ítélve tényleg elférne akár a 2x2 sáv is, de szerintem 2x1 lesz az. Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz amikor elkészül.

 

Az biztos, hogy a kerékpárúton vagy húsz évig nem igen lesz árnyék, no meg fának ütközéstől sem kell tartani.

Előzmény: nyuszifül2 (30180)
nyuszifül2 aug. 13. © 30180

Az 55-ösön egyébként Felsőszentiván és 53-as út közt milyen célt szolgálnak a futó turkálások?

Itt 2x2 lesz, vagy egy tök új 2x1 3 méterre a mostani úttol, esetleg 6 méter széles bicikliút, vagy passzióból irtották ki a fákat, hogy nyugodtan  dömperezhessenek kicsit? :)

dimelo aug. 10. © 30179

Nem lehetünk meggyőződve a változásokról az E-útdíj bevezetése óta.

Észrevételem egyszeri alkalomról szólt.

Kiegészítem azzal, hogy a 76. és 83 úton 30 km-t ,  a 8. főúton 50 km.-t figyelhettem meg.

Ezért a 100 km-re vetített tgk-k száma 7-8, illetve 16 db. (Az is nagyon kevés)

Természetesen van sebességkülönbség és napszak eltérés is.

 

De ami objektívnek mondható: Magyar Közút Országos Adatbank.

 

          8. főút              egységjármű  szgk. ktgk busz közép nehéz pót nyerges
 2007      Öskü                19622     9933  1742 244   577   718  321  1249
 2008 21+050 km 3337  18207   10230  1830 198   314   829  195  1087
 2013                              12314     6711  1362 142   192   597  119   615  
 
           Városlőd              13886    6516    764 177   629   715  323    727
        75+150 km  3459    11776    6373    731   83   583   551  354    581
                                         9661    5530   1339 114   167   359  149    307  

      Hosszúpereszteg         7625    3370   736  75   302   260  130    605
      125+640 km  3273       7052    3391   801  65    77    359    89    480  
                                           4586    2294   511  59    83      92    60    402
           76. út
           Zalacsány                7153    4343  1171   67   151  173   79   180
           28+000 km 5447     6909    4438  1070    65   157  170   66   192  
                                           5506    3337    607  137   131    87   91   175  
         M7 autópálya
        Balatonfenyves        12980    5890  1192   63   340   63  315   1566
         155+000 km 3528   15028    7599  1555  109   406   83  335   1643
                                        19759   7753 1782 107  564 299 605  2494

E-útdíj hatásai az adatokban még nem (mindenhol) érzékelhetők.
Járműkategória anomáliák személy és kisteher, kisteher- és középnehéz tgk-k között. (Városlődnél)

 

Szóval épülnek az utak ott ahol csökken a forgalom...

Az M7 gyakorlatilag elszívta a tranzit felét a (. főútról és a 76. úton is csak a célirány maradt.

Előzmény: v_peti (30178)
v_peti aug. 9. Creative Commons License 30178

Miért? Most merre járnak a kamionok?

Az útdíjat úgy kellene megállapítani, hogy mindig a legmagasabb legyen! Azaz az 5-ös úton annyi, mint az M5-ösön. A másodrendűn annyi, mint a vele párhuzamos főúton! Km-számításnál mindig a magasabb út km-távolsága legyen a döntő. Így nem lenne érdekük a mellékutakra menniük!

 

Amúgy a 76-ost merre kerülik meg?

Az az egyik kedvenc utam. Egy Zalaegerszegi rokonommal régen gyakran mentünk arra Hévízre.

 

Előzmény: dimelo (30177)
dimelo aug. 7. © 30177

Az elmúlt héten Zalaegerszegen jártam.(Ne várjatok Radiojozsi-féle beszámolót)

 

Csak egy észrevételemet tenném közzé:

Minthogy 1 éve van E-útdíj és a kamionokat figyelni egyszerűbb, most is csekkoltam a forgalmat.

 

A tavalyi tapasztalatok a 27891. posztban.

 

Tehát 4. főút 160-60 km között 191 db kamion.

M7 autópálya 60-160 km között  42 db kamion (nem tévedés...)

76. út Felsőpáhok-Z.egerszeg        2 db kamion (mi van???)  (Visszafelé Páhokig 1 db ...)

de a 76. út gyönyörűen elkészült 2+1 sávokon haladhat az észrevehetetlen forgalom.

(Jó ég, ez a turista főszezon, mi lehet itt ősztől tavaszig?)

 

Félreértések helyett, csak jelzem az aránytalanságokat.

Jártam továbbá a 83. úton: 3 db kamion Pápa - Városlőd között,

és

8. főút Városlőd-Székesfehérvár Ny-ig: 8 db kamion jött szembe...

 

Egyszeri tapasztalat! De mutatja az útdíj hatásait és azt, hogy nagyon el van ... rontva a közlekedésfejlesztési koncepció!

 

dimelo aug. 5. © 30176

Észrevételed helytálló.

 

De a 18 km-ről írnak, az északi szektor 7 km-ről nem.

20 km-rel lenne rövidebb az M1-M3 között. (M7-M3 között mindegy)

Ez a legkisebb forgalmú autópálya tranzitirány... (M3 Gödöllő-Emőd között 3000 db nyerges)

Budaiaknak, Dunakanyarnak lehet fontos.

 

Ma még ingyenes az M0....

Soha meg nem térülő 300 milliárd Ft-ról cikkeznek

az önkormányzati választások előtt...

 

 

Előzmény: hegyaljai2 (30174)
trizs77 aug. 5. © 30175
hegyaljai2 aug. 5. © 30174

http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-656549

Az újságíró kétsávosnak gondolja a 2x2 helyett.

Lehet, hogy a tranzitnak nem kell majd 60-70 kilométert kerülnie, de az összes nagy raktárbázis és a nagyáruházak többsége az M0 déli szakaszán összpontosul, az M1 és az M4 között. Márpedig a célforgalom jelentős marad, a tranzit meg alternatívákat keres.

Fradista Utazó aug. 4. © 30173

Leegyszerűsítve: az útdíj egy kis párt (CSU) projektje, akik ezzel most gyakorlatilag zsarolják a komplett német politikai életet. Nyíltan a másik két kormánypárt nem mer ellenük fellépni, mert akkor borulna a koalíció, de azért keresik a módszereket, amivel valahogy mégis meg tudnák akadályozni.

Ez színtiszta politika alapvetően, a bevételi oldala elenyésző (600 millió euró évente).

Előzmény: trizs77 (30172)
trizs77 aug. 4. © 30172
dimelo aug. 3. © 30171

Tudható, hogy Ukrajnában már a Majdan előtt sem történtek meg a Foci EB-re beígért fejlesztések.

Nem Munkácsig van probléma, hanem a Kárpátokban.

A Mizshirje-i alagút 20 éven belül nem realitás, az is "majd'an" Putyin után...

Előzmény: BBCápa (30169)
klimakiraly aug. 3. Creative Commons License 30170

Ehhez képest ezen a hétvégén már nem repkedett itt a helikopter nyilván nem volt torlódás.

 

http://hvg.hu/vilag/20140803_Gigadugokban_dekkolnak_a_franciak

BBCápa aug. 3. © 30169

Azért az is tény, hogy az ukránok eddig semmilyen tanújelét nem adták (a mostani események előtt sem!), hogy Munkács és Beregdaróc túloldala közé reális időtávban valamiféle közepesen komoly utat akarnának építeni (legalább olyat, mint amilyenek a Munkács-Ungvár közötti, vagy a két említett várostól a Galícia felé vezető utak). Csaptól viszont elfogadható út visz Ungvár-Lemberg felé.

Előzmény: dimelo (30167)
dimelo aug. 3. © 30168

Az idézett cikk képtelenségeket állít:

Záhony 200 km-es körzetében így több, mint 10 millió fős népesség koncentrálódik, olyan városokkal, mint Nyíregyháza, Kassa, Lublin, Lviv, Szatmárnémeti stb.

Lublin kb. 450 km

Lviv  kb. 280 km (kiserdőn 230...)

A nagyravágyás-nagyotmondás tipikus példái.

Lublin-t különösen elhibázott ide hozni. (Via Carpathia - soha, sehol...)

Így viszont hol van a 10 milliós népesség?

Tanulság: ne idézzünk propaganda anyagokat,

mert erős elfogultságuk megszünteti a szakmai hitelességüket...

Előzmény: trizs77 (30162)
dimelo aug. 3. © 30167

Kompromisszumkeresésnek alkalmas a gondolat.

De a magyar oldal +20 km-es kerülőjét ez nem oldja meg.

 

V.naménytól felvinni az M34-et?, a kombinált SVK-UKR-HU hármashatár átkelés víziója "érdekében"...

 

A számok nem hazudnak: tizedére csökkenő áruforgalomra többszáz milliárdos fejlesztés,

miközben a szlovákok nyomják az Ágcsernyő - Pozsony szélesnyomtávú vasutat?

 

Ez a "ragaszkodás" a 80-as, 90-es évekhez, a fejlesztéspolitikát minősíti!

Előzmény: BBCápa (30163)
dimelo aug. 3. © 30166

Összesen

3,5 tonna felett 546

ebből nyerges: 412 db.

 

Ha a számlálás nem tévedett sokat...

 

De ebből jött ki a 120-130 ezer/év.

 

Gondolhatjuk-e, hogy az ukrán-orosz viszály előnyös?

Előzmény: trizs77 (30165)
trizs77 aug. 3. © 30165

Záhony napi forgalma 300-400 kamion.

 

----------

 

Összesen vagy irányonként ?

 

 

dimelo aug. 3. © 30164

Csak a tények kedvéért:

 

A lengyeleknél az A4 hamarosan teljes hosszában elkészül!

A PL A1-Cseh D1-Osztrák A5-A2 vonalon máris teherforgalom növekedés van. (Több, mint a teljes záhonyi forgalom.)

Záhony napi forgalma 300-400 kamion.

Az IKOP forrás összesen 300 mrd. Ft.

 

Ja, hogy Seszták nyírségi....

 

Ennyi a hír háttere.

 

Ártánd 2013 évi teherforgalma: 628 000 belépő tehergépkocsi!

és bejelentették, hogy 12 új határátkelőt nyitnak Románia felé, (Ugyanannyit fordítanának határátkelő infrastruktúrára, mint az utakra.)

 

a döntéshozók logikája is unortodox...

Előzmény: trizs77 (30162)
BBCápa aug. 2. © 30163

Ezt kellene rendesen kiépíteni (nem tűnik gigaberuházásnak), és valamennyi érdek összhangba hozható:

https://www.google.hu/maps/dir/Chop,+Ukrajna/Munk%C3%A1cs,+K%C3%A1rp%C3%A1talja,+Ukrajna/@48.4661963,22.3347042,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x4738e3e8f6d5fb45:0xe630bd71f6de81db!2m2!1d22.20555!2d48.432657!1m5!1m1!1s0x4739ac78bafa8c3f:0x2da00d5a792c2aa!2m2!1d22.75!2d48.45

Főleg, ha nem csak a "mindvégig" kamion-szállításban gondolkodunk, hanem abban is, hogy Záhonyban vasúti cuccok kerülnek át kamionra nyugati irányú továbbszállításra, és ellenirányban viszont.

_gaq.push(["_setCustomVar", 5, "Status", "anonymous", 2]); _gaq.push(["_setCustomVar", 1, "Level-1", "Kozlekedes", 3]); _gaq.push(["_setCustomVar", 2, "Level-2", "Utak,_hidak,_mutargyak", 3]); _gaq.push(["_setCustomVar", 3, "Level-3", "Utepites,_uttervezes", 3]);