Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 1 órája 0 0 41145

Szóval nem mér, hanem már:))

 

 

II. opció:

 

Maros-meder változatlan

 

két híddal átvezetve az A1. (az épülő nyomvonalon és van 2 híd, tehát nem több, legfeljebb hosszabb lenne a Marosan át)

 

Mindkét változat gyorsabb és olcsóbb... lett volna

Előzmény: dimelo (41144)
dimelo Creative Commons License 1 órája 0 0 41144

Ezt mér korábban kitárgyaltuk...

 

Az alagútépítés drágább és lassabb...

Ennél a hegyelhordásnál a végén hidakkal

 lett volna jobb és gyorsabb megoldás.

 

Maros-kanyar átvágás, betonmeder (mint a Szamos Gyalunál A3)

és a régi meder helyén minden szintkülönbség kiküszöbölésével átvezethető az A1.

Előzmény: netuddkivogymuk (41143)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2 órája 0 0 41143

Ide alagutat kellett volna építeni. 

Előzmény: radio100jozsi (41139)
dimelo Creative Commons License 3 órája 0 0 41142

Köszi az úti "élménybeszámolót":)

 

Már több, mint 10 éve hülyítik az utazókat a mindjárt épül.... dumával.

Láthatjuk, tapasztalhatjuk, hogy odaát mi a tempó.

 

Ez a nyúlfarknyi A3 szakasz, csak belügy. Kolozsvárnak jó, Transzromán szempont.

 

Magyarnádas - Zilah között kellene a legdurvább építést elvégezni.

Az alagútfúrás nem román sikertörténet...

Látható, hogy az A1-en is Déva előtt (Bezsán - Marossolymos) inkább hegyet hordanak. Az sem megy gyorsan.

 

Itthon pedig a semmibe építik az M4-et a (nemlétező) határkapcsolatig...

 

Hogy is szól a "klasszikus" félmondat?  "Lóf.szt Mama..."

Előzmény: Roger Preed (41141)
Roger Preed Creative Commons License 4 órája 0 0 41141

El elmúlt fél évben kétszer voltam Kolozsváron Budapestről, most az M3-M35-47-42 útvonalon mentem át Romániába minimalizálva a 2*1 sávos utat.

 

Nagyvárad és Kolozsvár között az út rettenetes, tele van hosszú átkelési szakaszokkal.

Ha elkészül az M35-M4 akkor kb 20 percet lehet vele spórolni, de utána marad minden a régiben.

 

Néha elgondolkodom, hogy érdemes-e másmerre menni.

Ha megépülne a Zilah-Kolozsvár szakasz, akkor Nagykároly felé több létjogosultsága lenne a kerülőnek.

 

Sajnos a Nagyváradtól Kolozsvár felé félig megépített szakasznak addig nem lesz értelme, amíg összefüggően el nem éri Kolozsvárt vagy csak nagyon rövid szakasz hiányzik belőle.

Előzmény: dimelo (41130)
radio100jozsi Creative Commons License 15 órája 0 0 41140
Előzmény: radio100jozsi (41139)
radio100jozsi Creative Commons License 15 órája 0 0 41139
Előzmény: radio100jozsi (41138)
radio100jozsi Creative Commons License 15 órája 0 0 41138

A linkelt oldalon a becsatolt FB hivatkozás tök jó, lentebb tekerve a beírásokon, egy csomó aktuális kép, meg téma van, benne pl. Déva környékén a pályaépítés, vagy Bukarest elkerülő autópálya...stb.

Előzmény: dimelo (41124)
NAR Creative Commons License 20 órája 0 1 41137

Az vajh' miért nem jutott eszükbe, hogy a műszak végén letakarják a 80-as táblákat, a műszak elején meg leszedik róluk a takarókat? Mert akkor az autósok megszoknák, hogy ha 80-as tábla van kint autópályán, akkor tényleg vannak ott munkások és extra módon kell vigyázni?

Előzmény: trizs77 (41131)
e_laca Creative Commons License 20 órája 0 0 41136
Előzmény: Mash_bakter (41133)
adiaboli Creative Commons License 20 órája 0 0 41135

személykocsival 25 perc előnyért.

 

Na, meg a vezetési komfortérzet-különbségért (legalábbis a teljes út egy jelentős szakaszán). Főleg, ha az úrvezetőnek valemely okból egyébként is van matricája.

Előzmény: dimelo (41130)
adiaboli Creative Commons License 20 órája 0 0 41134

Passz:(((

Előzmény: Mash_bakter (41133)
Mash_bakter Creative Commons License 20 órája 0 0 41133

nem ezt a hídat akarták felújítani, majd leusztatni Mohácsra???

vagy rosszul rémlik?

Előzmény: adiaboli (41127)
pirosalmabumm Creative Commons License 21 órája 0 0 41132

M3-as környezetéről (nemcsak Borsod, hanem pl Fótról is) Székelyföld felé így igencsak versenyképes lesz a Vállaj-Zilah útvonal. A DN1j szörnyű volt, kamionok mennek a szerpentinen gyökketővel, előzés nincs. 20 perc mínuszt biztos jelent abban az irányban, de lehet hogy félórát is.

Előzmény: dimelo (41130)
trizs77 Creative Commons License 21 órája 0 0 41131

 

 

  Az ezredforduló óta 17 közutas munkatárs vesztette életét munkaterületi balesetben, ezért a Magyar Közút arra kér minden közlekedőt, hogy tartsák meg a munkaterületek melletti sebességkorlátozásokat, és vezessenek fokozott figyelemmel.

 

 

http://www.origo.hu/auto/20180920-zsenialis-rendortrukkel-szivatjak-az-autosokat.html?utm_source=hirkereso

 

 

dimelo Creative Commons License 22 órája 0 0 41130

Van igazságod, de nem disszertációt készítettem:)))

 

https://www.google.com/maps/dir/46.8133895,23.4256701/47.9204736,22.0482766/@47.3690296,22.5606971,8.99z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Ha valakinek megéri 196 km-t 3 óra 15 perc alatt zötykölődni, ám tegye...

Tehergépkocsival Nagykároly-Vállaj nem játszik, tehát Csengersima 232 km 4-5 óra.

 

M0 Dél-ig a helyzet még hülyébb: 70 km többlet:

https://www.google.com/maps/dir/46.8133895,23.4256701/47.3887187,19.2931704/@47.3701151,20.7863504,8.99z/data=!4m2!4m1!3e0

személykocsival 25 perc előnyért.

Teherrel semmi előnyért...

 

Na ja, nem mindenki megy Pestre, vagy Pesten túl...

Csak a 90 %-a...

Előzmény: adiaboli (41128)
troglodita Creative Commons License 23 órája 0 0 41129

Egyetértek, hála az M3-as "csápjainak", a Nagykároly-Tasnád-Zilah-A3 útvonalnak lehet realitása, akár Bp viszonylatban is...

Előzmény: adiaboli (41128)
adiaboli Creative Commons License 23 órája 0 0 41128

Kisebb kiegészítések.

Ami leginkább Kolozsvárnak jó hír. (Zilah, Nagybánya, Szatmárnémeti felé gyorsabb átjárás délről)

 

Az tény, hogy a Torda - Szilágyság irányú, Kolozsváron "dolog nélküli" forgalom felgyorsul. (A várost egyébként nyugat felől a DN1J szerpentinjén eddig is ki tudta kerülni.)

Azoknak, akik Nagyváradra és Magyarországra jönnek, azoknak semmit sem jelent,

amíg az A3 hiányzó 160 km-es szakasza el nem készül.

 

A nem Váradra igyekvő BAZ és SzSZB megyeiek kivételével. Biztos nincsenek túl sokan, de néhányan azért valószínűleg.

Előzmény: dimelo (41124)
adiaboli Creative Commons License 23 órája 0 0 41127

E tekintetben optimistaként az első változatra gondoltam.

Előzmény: Roger Preed (41125)
Mr Reacher Creative Commons License 25 órája 0 0 41126

A tervezés csimborasszója. A körforgó építése közben "derült ki", hogy ez a vendéglátóipari létesítmény útban van. Megvették, eltúrják.

 

https://www.google.hu/maps/@48.2155574,20.7252754,3a,75y,63.14h,84.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sg_DUkjBT__UhfuOL0r_8bg!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

 

Nos, már a 2013-as SW képen is látszik, hogy eladó.

Előzmény: mash.69 (41122)
Roger Preed Creative Commons License 27 órája 0 0 41125

Úgy érted, hogy a Duna főmedre feletti híd az felújítás helyett újjáépítés lesz vagy hogy elsumákolják az érdemi felújítást?

Előzmény: adiaboli (41121)
dimelo Creative Commons License 28 órája 0 2 41124

Elkészült a "NAGY MŰ", az alkotó pihen...  8,7 km több, mint 3 évbe került!

 

http://www.maszol.ro/index.php/gazdasag/101828-nagyon-jo-hirrel-lepte-meg-az-erdelyi-sof-roket-a-pro-infrastuctura-egyesulet

 

Ami leginkább Kolozsvárnak jó hír. (Zilah, Nagybánya, Szatmárnémeti felé gyorsabb átjárás délről)

 

Azoknak, akik Nagyváradra és Magyarországra jönnek, azoknak semmit sem jelent,

amíg az A3 hiányzó 160 km-es szakasza el nem készül.

 

Ha 8,7 km 3 év, akkor ezt 20 évig "gyalulják" majd?

Mash_bakter Creative Commons License 1 napja 0 0 41123

http://www.royalmagazin.hu/gazdasag/palyazatok/7150-folyamatban-a-sajoszentpeterkazincbarcika-elkerul-ut-fejlesztesenek-elkeszitese

2010-ben már arról cikkeztek folyamtban van...

Amennyiben a közbeszerzési folyamat zökkenőmentesen halad, a NIF Zrt. 2011 márciusában szerződést köthet a kivitelezővel – tájékoztatott Loppert Dániel.

 

és amúgy tényleg, mert a régészeti feltárás 2008-ban megvolt, ahogy nézem

https://archeodatabase.hnm.hu/hu/node/1814

 

 

https://kolorline.hu/hirek/kazincbarcika/2018-04-04/elkerulon-a-26-os-ut-ugye-es-az-egeszsegugyi-ellatas

Évek óta terítéken a 26-os ügye, elkerülő út építése, az ígéretek ellenére azonban megoldás ez idáig nem született. Hiába volt kiemelt projekt és hiába ígérte 2016-ra a megvalósítást a kormány, mára mégsem történt semmi, ráadásul teljes hallgatás mindkét téma tekintetében.

 

és hát 2016-ra se készült el, most 2018 és neki se álltak...

ha kész lenne, az is késő lenne és nem 2x1 sáv, hanem 2x2 sáv kellene 

 

 

 

mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 41122

megmondták előre, hogy 3 hónap szopás, de utána Kánaán.

 

http://www.boon.hu/harom-honap-borzalom-de-utana-konnyebb-lesz-sajoszentpeteren/3925795

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148456590&t=9013571

 

a Kánaán nálam az elkerülő lenne, amit talán 98-ban is megígértek...

bezzeg egy harmad negyad akkora forgalomra viaduktos elkerülő épült Zalában

Előzmény: Mr Reacher (41120)
adiaboli Creative Commons License 2 napja 0 0 41121

Még az is benne van a pakliban, hogy a "kígyóhíd" esetében a "műtárgy-felújítás" szóhasználat némileg eufemisztikusnak fog bizonyulni:-(

Előzmény: Roger Preed (41118)
Mr Reacher Creative Commons License 2 napja 0 0 41120
Előzmény: Fradista Utazó (41104)
Fradista Utazó Creative Commons License 2 napja 0 0 41119

2×3 sávra bővítik az A81 autópálya egy szakaszát Stuttgart közelében. Ezen a szakaszon most 2×2 sávon megy 140 ezer egységjármű (ez kb. az M1 forgalmának duplája), természetesen minden nap dugó van. Az érintett szakasz hossza 7 kilométer, a bővítést 2020-ban kezdik meg, és várhatóan öt évig fog tartani. A bővítés mellett 850 méter hosszon mesterséges alagútba helyezik a pályát, és egy szakaszon 12 méter magas zajvédő falat emelnek - ezen a részen az autópálya végig házak közt halad.

https://osm.org/go/0Dk4II4R-

A tervezett költség 226 millió euró, mintegy 73 milliárd forint. 

 

A beruházás előkészítését 1996-ban kezdték meg, a jogerős építési engedély beszerzése, majd a közbeszerzés lefolytatása 22 évet vett igénybe. Az építkezéssel együtt nagyjából harminc év lesz a projekt teljes átfutási ideje. 

Roger Preed Creative Commons License 2 napja 0 1 41118

3*3?

Ebből 3 sáv megy az M1 felé, 3 sáv az M5 felé. Hova megy a maradék három? :P

 

Komolyra fordítva a szót:

2010 környékén megépült az M5 felé vezető pálya, 3+1 sávon betonból. Akkor csak a legrosszabb állapotú szakaszokon végeztek felújítást (kopóréteg cserét) az eredeti, M1 felé tartó félpályán.

De ez azt jelentette, hogy:

- Maradt az aszfaltos kivitel (kivétel az M6 csomópont környékén)

- Nem történt egy extrém terhelésű szakaszon érdemi felújítás 25+ éve

- Talán még az út is keskenyebb, mint az új félpályán

 

Most ez a félpálya és az érintett műtárgyak lesznek felújítva, az aszfalt betonra cserélve. Nem tudom, hogy lesz-e egyéb forgalomtechnikai beavatkozás.

Előzmény: -Smiley- (41106)
NAR Creative Commons License 3 napja 0 3 41117

Ne vezess autót. A sávelhúzásnál van 60-as korlátozás, a terelt szakaszon végig 80. Ha ezt nem látod, nem vagy alkalmas autóvezetésre.

Előzmény: -Smiley- (41115)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 3 napja 0 0 41116

Te tényleg fogyatékos vagy, amellé, hogy hazudozol, rutinból.

 

Ahol a terelés kezdődik, és vége van, ott valóban 60. A terelés a végeit leszámítva (ami, még egyszer, 60) végig 80, arra is van táblázva.

 

Tehát a mindenhol 60-as táblák vannak egy nettó, mezei hazugság részedről. Az irányonként 2× kb. 200 méter 60 km/h, a többi nem.

 

Ha te ezen az úton jársz, és hatvanas táblákat haluzol mindenhol, akkor elvonóra húzzál el, nem járművet vezess. 

Előzmény: -Smiley- (41115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!