Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 17 órája 0 0 35352

Tanulságos, de egyes részei spekulációk.

 

A versenytárgyalás nélkül megkötött Bechtel-szerződés miatt az Európai Unió bírálta Romániát, és nem tette lehetővé, hogy az Európai Unió forrásait is felhasználják az építkezéshez.

A román lapok úgy vélték, ez a szerződés volt az ára Románia NATO-csatlakozásának.

 

Hallottunk már arról, hogy a hálapénzt utólag adják...

De a kronológia az volt:

2004-ben lett NATO tag

2007-ben EU-tag Románia

 

Az EU országok túlnyomó többsége NATO tag is.

 

 

És akkor mi van a PAKS 2-vel?

Lehet, hogy emiatt kizárnak bennünket a Nato-ból is:)))

Előzmény: mash.69 (35351)
mash.69 Creative Commons License 28 órája 0 0 35351
iamtwo Creative Commons License 4 napja 0 0 35350

Én teljesen laikusként szólnék hozzá: az Indexes cikkben szerepel egy mondat, a cikkíró szerint "folytatódna a ferencvárosi Illatos út felé. Ez a terület ma lepusztult, ipari rozsdazóna". Csakhogy ez nem/sem igaz, az Illatos út - szerintem - egy rendes élő, ipari terület. Amikor írtam a cikkírónak, akkor azt mondta, hogy hát ő nem is arra gondolt, hanem a Beöthy - Kén utca közötti szakaszra. Hát az igencsak odébb van, vagy én nem tudok magyarul.

A cikke végén egy 15 éves tervet citál, de szerintem akkor még nem volt(?) Dél pesti ipari park, az Aszódi és Táblás lakótelepek a szó rossz értelmében lehettek "telepek"(?). A 15 évvel ezelőtti nyomvonal a mostani ipari park egy jó részét, illetve a közel 500 lakásos L4-es lakóövezetté nyilvánított lakótelep felét gyalulná le.

Előzmény: mash.69 (35215)
klimakiraly Creative Commons License 5 napja 0 0 35349

Itt az kering, hogy olyan drágán akarta adni a bánya tulajdonos hogy inkább 20km-ről hozták.

 

Ott sántíthat hogy közben az itteni bánya is üzemelt.

Előzmény: dimelo (35348)
dimelo Creative Commons License 5 napja 0 0 35348

A lényeget érintetted.

 

Elvégzi a feladatát a mintavevő, leadja a "leleteket", azután más történik a papírokon.

 

Régi történet mifelénk, hogy a Nyékládházai sóder a jó, az Ártándi "nem jó" (minden célra)...

Ezért papíron mindent Nyékládházáról szállítanak... (De legalábbis úgy árazzák be)

 

Csak tudnám, hogy akkor miért üzemel gőzerővel az Ártándi sóderbánya is?

 

Ez az ország minden táján így megy, vagy vannak még szent emberek?

Esetleg megindokolják, hogy nem a közeli jót, hanem a távoli "mégjobb" anyagot akarják beépíteni?

 

Dolomit Dolomitovics Gántszkij...

Előzmény: klimakiraly (35346)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35347
Előzmény: klimakiraly (35346)
klimakiraly Creative Commons License 6 napja 0 0 35346

Ezt a talaj témát megtudom erősíteni ... tudom van korrupció ... itt Szeged mellett volt szerencsém az M5/m43 csomópontól - határig szakaszt naponta két naponta megnézni. Hiába vagyunk itt sík vidéken, de ugye ez a rész egy lecsapolt terület az utolsó 2-3 km-t leszámítva rengeteg földet megmozgattak.

 

Sajnos abban az időben még nem volt mobilban jó fényképező, így képeim nincsenek.

 

A talajmechanika abból állt hogy a markoló ... jó öreg POCLAIN ... jó mélyre leástak, kb. 3-4m egy átfolyásnál. majd jött az ember aki mutatta a pilótának hogy nyomja lefelé ... addig mutatta ezt a lefelé nyomást hogy a markoló mind a négy kereke elemelkedett a földtől ... szépen nyomta ki maga alól a sarat a kanala. Emberünk mutatta hogy még 50 cm ... a markolós mester bólintott és az ember ment tovább. :-) Majd ezt a gödröt a talajszint fölé töltötték még 2méterrel kb. Vagyis 5-6 méter magasan azt a 26métert ...

 

Itt történt, sík vidék nagy mocsár volt még az autópálya segítségével tovább nem csapolták.

 

https://www.google.hu/maps/@46.2096605,20.0191379,3a,66y,152.58h,80.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1sK_4mQ3LJh15dxuOY1XWSNA!2e0!7i13312!8i6656

 

Persze a töltéshez a homok az nem Röszkei a pálya alatt, hanem Algyői. A Röszkei nem volt elég jó. :-)

 

Ja a hídról ne is beszéljünk ... az alól minimális földet hordtak el, mert volt út már alatta de burkolat nélküli, de eddig jól bírja. Nem sok nehéz jármű jár rajta.

mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35345

és már el is döntötték, hogy a 32+10 km út  165milliárd lesz?

Előzmény: kamant (35344)
kamant Creative Commons License 6 napja 0 0 35344

Nem célzok semmire. Csak ez a legfrissebb -mai- hír az új útról. De ha zavar, hogy a te beírásodra válaszként tettem be és nem újként akkor megteszem azt.

Előzmény: mash.69 (35343)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35343

és?

ezzel mire célzol?

hogy  év alatt megépül az új nyomvonalon az R76?

Előzmény: kamant (35342)
kamant Creative Commons License 6 napja 0 0 35342
Előzmény: mash.69 (35336)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 35341

És akkor megcsörren a telefon...

nem elég " jók" a minták.

 

De ne általánosítsunk, mert hamar kikötünk az M6 alagutaknál, meg a völgyhidak fontosságánál...

Előzmény: mash.69 (35338)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35340

és akkor még nem beszéltem, amikor közműveket kell kiváltani

fákat, bokrokat telepíteni, egyéb feltáró/rávezető utakat kell megépíteni...

 

pl. pont az M35 ahol még valami 481-es út is lépül a reptér felé...

 

Előzmény: dimelo (35337)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35339

a 2. feléhez...

volt hogy megnéztem, a TED doksit, hogy mit is kell építeni

mennyi felüljáró, vadátjáró és egyéb műtárgy kell.

tehát nem csak a csomópont, ami drágít

vedd elő te is most a doksit és számold át ezeket aztán lehet mondani

hogy 5 csomópontos olcsóbb, mint a 3 csomópontos 

Előzmény: dimelo (35337)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 1 35338

anno jó anyám az UVATERV nél dolgozott, mezei laboráns volt

és még tervezés fázisában vizsgálták a talaj mintákat.

külön fúró brigád volt, aki x.m mélyről nyert talajmintákat vittek

 

tehát nem építésnél, hanem a tervezésnél meg kell vizsgálni a talajt

és ez alapján adják az árat a delikvensek

 

Előzmény: dimelo (35337)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 35337

Mint már többször jeleztem nem vagyok tervező,

de éppen eleget beszélgettem-vitáztam már úttervezőkkel.

A földmunka misztériuma éppen a kideríthetetlen (mert ki derítené fel tervfázisban) altalajviszonyok miatt keletkezik,

és a horribilis költségeket "rátartással" kalkulálják...

 

Aladár biztosan tudja, hogy melyik tender kiírásban mennyi a földmennyiség, (és a minőség?)

 

Hallottam már olyanról, hogy kicserélték az egész altalajt, 

az ilyen eljáráshoz néhány szakvélemény kell, meg sok "műbizonylat"...

 

Nagyon nem mindegy honnan veszik a mintákat...

 

A konkrét témához: M4    Üllő-Albertirsa 30 km 5 csomóponttal  52,1 mrd. Ft 1,74 mrd/km

                                M44 Kunszt.márton - Csabacsüd 20,5 km 3 csomóponttal  43,98 mrd Ft  2,14 Mrd/km (A kondorosi szakasz ugyanannyi 2 csp-val.)

Előzmény: mash.69 (35335)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35336

a szövegértés nem az erősséged, ahogy nézem

jelenleg a nyomvonalról van csak szó

itt az ígért időpont és egy link is hozzá:

  • Zalaegerszeg megközelítése, 76. sz. főút Keszthely – FenékpusztaBalatonszentgyörgy – M7 közötti szakasz gyorsúttá fejlesztése
    2019. III. negyedév

http://magyarepitok.hu/aktualis/2016/09/igy-nez-ki-a-2500-milliardos-gyorsforgalmi-utfejlesztes-utemterve

 

 

mondjuk én nem építettem/építenék egy megyén belül M76/R76-ot és M9-est...

Előzmény: trizs77 (35331)
mash.69 Creative Commons License 6 napja 0 0 35335

én nem akarok érvelni, én azt akarom, hogy épüljenek az utak, jó minőségben

én nem vagyok útépítő mérnők, gondolom aki megtervezi az csak ért hozzá

hálistennek nálunk a megépült pályák használhatóak, nem úgy mint a románoknál

akiknél újra kellett építeni egyes szakaszokat mert megcsúszott a pálya

sanszosan kispóroltak valamit belőle, vagy az is lehet, hogy kilopták...

 

se neked, se nekem nincs fogalmam az altalajról, hogy hol milyen

és a tartós úthoz milyen útalap kell...

gondolom ahol jó kis árvízes, mocsaras, anno lecsapolt a terület, ott az altalaj se tökéletes

 

tehát simán eltudom képzelni, hogy lehet ekkora eltérés a két útalap között

 

Előzmény: dimelo (35332)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 35334

Az eszem megáll, a hajam  pedig az égnek...)

 

A 12 km-es M4 Abony elkerülőt nem képesek 2x2 sávosítani addig. (Most a többiről ne is beszéljünk)

 

Mennyi fontosabb út lenne:

M8, M9, R81

 

Még a végén "agyban" Záhonyig viszik Lázártól Sesztákig...

 

Olyan tervezési határidőről nyilatkozik, amiből tudható:

a, nem ért hozzá

b, kampány van

Előzmény: Aladár46 (35326)
bp01 Creative Commons License 6 napja 0 0 35333

"Zsebbe megy". Elég meggyőző?

Majd lesz talán egy OLAF 8-10 év múlva a mostani dolgokról is. Hatása nem sok lesz, ahogy most sincs.

 

 

 

 

Előzmény: dimelo (35332)
dimelo Creative Commons License 6 napja 0 0 35332

semmi gond...

 

Ezzel együtt az M30 is síkvidéken halad.

 

De legyen példa az M44:

szakaszai 2,2 milliárdba kerülnek ( a hidas szakasz többe, kivonásos módon 12 milliárd a Tisza híd???)

 

Valaki érvelje meggyőzően a 0,5 milliárdos különbséget (M4 Üllő  - M44 Tiszakürt szakaszok között)

Előzmény: mash.69 (35328)
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 0 35331

Ebből mennyi épült már meg ?

 

 

Előzmény: mash.69 (35329)
drummond Creative Commons License 6 napja 0 0 35330

Szia Aladár! Szerintem én is ezt írtam le, csak ebből nem egyértelmű hogy könnyen fejleszthető lesz-e autópályává.

Előzmény: Aladár46 (35327)
mash.69 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35329
Előzmény: Aladár46 (35326)
mash.69 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35328

bocs, okosan kevertem a Kassa felé menő úttal

Előzmény: dimelo (35323)
Aladár46 Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35327

A közbeszerzés ismertetése:

— 2 x 2 sávos gyorsforgalmi út 3,75 m széles forgalmi sávokkal, 26,60 m koronaszélességgel, stabilizált üzemi sávval vt = 110 km/h tervezési sebességgel,

 

Előzmény: drummond (35318)
Aladár46 Creative Commons License 2017.02.17 0 1 35326

47. sz. főút négysávosítása(vagy M(R)47 autóút):

 

"Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter mai, Kormányinfó elnevezésű szokásos sajtótájékoztatóján bejelentette, a kormány arról döntött, hogy 2018. december 31-ig elkészítik a terveket a 47-es főút Szeged és Debrecen közti szakaszának négysávosításához. A miniszter tájékoztatása szerint 2021-re készülhet el a beruházás."

 

http://www.dehir.hu/debrecen/kiderult-mikorra-lehet-negysavos-a-47-es-debrecen-es-szeged-kozott/2017/02/16/

radio100jozsi Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35325

Pedig a képlet egyszerű, és ezt mindenki tudja, hogy ami EU forrásból van, ott van egy Brüsszeli szorzó. Ennyi csak az indok, hogy miért olcsóbb ami tiszta költségvetési forrásból épül, és miért drágább, ami EU-s forrásból.

Előzmény: dimelo (35321)
Mr Reacher Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35324

Az iróniadetektorod zárlatos lett?

Előzmény: dimelo (35323)
dimelo Creative Commons License 2017.02.17 0 0 35323

Az M35 hegyes vidék?

 

Mire gondolsz Hajdúszovát-Derecske térségében?

 

Ezek a szakaszok éppen megfelelően összehasonlíthatók.

 

Bár az M3 Polgár-Görbeháza egy szakaszát lábra állították, hogy "megmaradjanak" a védett növények.

Bár építés közben kitaposták, sebaj, majd újranő....

 

Lényeg, hogy volt ok drágítani, mint azóta is...

Előzmény: mash.69 (35322)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!