Keresés

Részletes keresés

hegyaljai3 Creative Commons License 17 órája 0 0 35876

A fő kérdés, az, hogy ki a pók? Ki az aki bennünket, a saját adónkból, EU pénzekből épült fizetős szakaszokon való haladásra kényszerít? A fő probléma, hogy politikailag a 4 éves szavatossággal működő politikusok, még soha nem hivatkoztak olyan távlati - nem az Ő "szalagátvágási jogukon" belüli - stratégiai fejlesztésekre, amelyek a közt szolgálnák- :(

Előzmény: klimakiraly (35875)
klimakiraly Creative Commons License 19 órája 0 0 35875

De ha úgy osztom hogy csak 2.000km az autópálya a többi nem mert kerülő?

 

Szegedről szinte csak az M7 -> M1 nem kerülő.

 

Eger?

Miskolc?

Nyíregyháza?

Debrecen?

Veszprém?

Nagykanizsa?

Pécs?

 

Ezek egyike se nagyon jó autópályán.

 

Gondolom hogy ha már így kezdték eleink akkor most már szeretnék a meglévő irányokat (egy szám jegy) végig húzni és a sugarak után készíteni a pókhálót.

 

Ha elkészül a pókháló akkor nekem is lesz éves matricám, ha megérem.

 

Addig sajnos nem tudom kihasználni. 50-70-100km-es kerülőkre sajnos időm van, pénzem nincs a plusz üzemanyagra, meg még útdíjakra.

 

:-)

:-) Marad a "száguldozás" főútvonalon ...

 

Ja és ami miatt írtam ebbe a szálba, szerintem nagyon sokat nem engedhetik meg maguknak a hosszú utakat. Ahol szóba jöhet a pályahasználat egyáltalán. Budapest, Pest megye más tészta ott van pénz mindenre ... baleset mentes M5-őn nekem mára ... (a héten a kollégáim 1,5órát álltak Kiskunfélegyházánál mire visszaforgatta őket a rendőrség a beleset miatt.)

Előzmény: RadiX (35873)
mash.69 Creative Commons License 29 órája 0 0 35874

azt gondolnánk, hogy DE, mert az idő pénz.

De olvasva, hogy mennyire szered "észnélkül" száguldani az alsóbb rendű utakon, így nem

ahogy nézem autópáya tempót megy a falvak között, így minek a pálya matrica...

ezt mint kibic mondom.

nekeünk Pest megyei van, nyáron meg legalább 1 havi matrica befigyel a nyaralások miatt.

Előzmény: RadiX (35873)
RadiX Creative Commons License 30 órája 0 0 35873

Arra visszaosztva 2.20 forint kilométerenként az éves matrica, az üzemanyag gondolom legalább 20, egyéb költségek 3-5 forint. Nem éri meg?

Előzmény: klimakiraly (35872)
klimakiraly Creative Commons License 30 órája 0 0 35872

20.000km évente. Most szombat Szombathely ... na az már sajnos 10 napos matricás etap volt. Oda matrica nélkül ... majd lehetetlen. 4:49 perc a gmaps szerint. Tankolással 4 óra volt.

 

M86 na az szép volt ... dög unalom oda még kamion se nagyon. Vissza már volt egy kis forgalom az M85-őn, kb. mint itt a régi 5-sőn. :-) Szeged-Országhatár

 

 

Előzmény: RadiX (35871)
RadiX Creative Commons License 30 órája 0 0 35871

Olyan járműről volt ott szó, amit jövedelemszerzésre használnak, mint neked a céges kocsi. A sajátoddal milyen gyakran mész milyen távolságokra?

Előzmény: klimakiraly (35869)
bp01 Creative Commons License 30 órája 0 0 35870

Hihetetlen. Lényegében a pénz a legkisebb probléma, sőt maga a pénz nem probléma.

Előzmény: MCA-001 (35868)
klimakiraly Creative Commons License 1 napja 0 0 35869

NEM, NEM fér bele hiddd el ... Mészáros Lőrinceknek igen. De a magam példája is azt mutatja, nem érdemes vetni, Én az idén tettem meg ezt először ... 47 éves vagyok!

 

http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/tovabb_fejleszti_fogadokapacitasat_a_hungrana.251369.html

 

A magyar mezőgazdaság ma még nem versenyképes, hiszen a támogatások jóval meghaladják a megszerezhető jövedelem mértékét - emelte ki a konferenciát megnyitó előadásában Gyuricza Csaba. A Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ (NAIK) főigazgatója elmondta, hogy jelenleg a hazai agrárium produktuma 2500-2600 milliárd forint, de ebben már benne van a 400-450 milliárdot kitevő közvetlen kifizetés is. Ha 2020 után átalakul, esetleg megszűnik az uniós támogatási rendszer, nélküle a magyar mezőgazdaság nem fog profitot termelni.

 

 

És támogatást egy 3000-es faluban 2-3-an kapnak ... így eljárunk a városra dolgozni .... ja holnap épp Budapest-Visegrád etap.

 

Ja saját kocsimon nekem sincs csak Csongrád megye matrica ... szépen Kiskunfélegyházánál le ... és bummszlizok fel Budapestre.

 

A céges kocsin van, de az nagyon más tészta ...

 

Még a Tatám mondta mikor elkészült az 5-ős út ... ők nemzetközinek mondták ... - hogy mire elkészült kiderült nem mehetünk rá. Ugye ki volt rakva a lovaskocsi (az se volt) bicikli, mezőgazdaságigép (az se volt) tábla.

 

És mire az M5 autópálya elkészült az is kiderült hogy nem tudunk fizetni 6.000HUF egy útért fel és 6.000HUF-t vissza. Szépen bumszliztunk a Bosnyák térre a régi úton de csak Inárcsig mert ott valamiért nem készült fizetőkapu.

 

Előzmény: RadiX (35860)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 1 35868

Azért a németeknél sem megy minden olyan egyszerűen...

 

http://attus.hu/content/romokban-allo-autobahn

mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 35867

Valaki nem rég linkelte hogy sógorok epitik az 

S7 autopalyat. Gondolom 2*2 sáv, 2022re kész ha igaz

mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 35866

annyira értelmetlen a határhoz 2y1 sávot csinálni

annyiszor léptünk bele már ebbe a folyóba, miért kell 5 évente megtenni ezt?

 

aztán lehet utólag tenderezgetni

M70

M15

M2

Előzmény: MCA-001 (35865)
MCA-001 Creative Commons License 1 napja 0 0 35865

Elnevezés:

 

Vállalkozási szerződés M8 autóút Körmend-Rábafüzes országhatár közötti szakasz 2x1 sávos építési munkáira.

 

Hivatkozási szám: PST kód: A008.03

 

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:195271-2017:TEXT:HU:HTML&src=0

RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 35864

Mellesleg teljesen elvesztél a saját érvelésedben. Minél gyakrabban és minél messzebbre járt valaki, annál jobban megéri nekik a pályamatrica, akár megyei (2-3 megyei), akár országos. Aki ritkán megy messzire, az eldöntheti hogy vesz-e tíznaposat vagy bumlizik, aki pedig csak kis területen jár gyakran, annak valószínűleg nem éri meg.

 

És mindennek csak érintőleges köze van ahhoz, hogy hiányzik egy szilárd burkolatú haránt-irányú összeköttetés Nyíregyháza keleti-északkeleti részén a városhatáron/vasúton kívül.

Előzmény: Carina_S (35859)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 35863

Ebben a helyzetben (feltételezve hogy a megtett távok legalább felét autópályán tudom abszolváni) simán megvenném a matricát, mert gyorsabb, biztonságosabb és végeredményben olcsóbb lenne a fizetős utakon járnom.

Előzmény: Carina_S (35861)
attus germanicus Creative Commons License 1 napja 0 1 35862

>Ha neked van két lehetőséged, a csak benzinköltséges, meg a benzin+matricadíjas, akkor melyiket választod?

A benzin + matricadíjast. Gyakorlatilag mindig. Pár extrém eset kivételével (ilyen volt mondjuk egyszer Pozsonyba menni, ahol 2×10 kilométerért kellett volna megvenni a tíznapos szlovák matricát).

És ugyanígy tesz a nagy többség is, ezért vannak tele az autópályák. Akinek az üzlete nem termeli ki az évi 43 ezer forintos autópályadíjat, az adja le a vállalkozói igazolványt, és menjen el árufeltöltőnek a Tescóba.

Előzmény: Carina_S (35861)
Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35861

Ha neked van két lehetőséged, a csak benzinköltséges, meg a benzin+matricadíjas, akkor melyiket választod?

 

Gondolom szórakozásból te sem dobod ki a pénzedet az ablakon... ? ;-D

Előzmény: RadiX (35860)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 1 35860

Ha valaki rendszeresen jár el autóval száz-kétszáz kilométerekre piacolni, az helyből százezreket költ üzemanyagra, oda már belefér az éves országos matrica ára is (42 980 forint).

Előzmény: Carina_S (35859)
Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35859

Oké, jó, igazad van, akkor csak évi.... . De ezek az árusok van amelyikük még Szolnok megyébe is átjár (többen is mondták, és van aki nem zöldségárus, hanem szerszámárus, aki minőségi régi időtálló szerszámokat szerez be a vásárlóktól feljegyzett kérések alapján (az én ismerősöm átjár még az ónodi szerszám- és régiségpiacra(!!!) is, meg a Borsod megyei piacokra is, és nemcsak Ő, hanem a zöldségesek is, csak Ők Miskolcra(!), Törökszentmiklósra, Karcagra(!), Szolnokra (nemcsak Borsod-A.-Z. m.-be járókat írtam ui, hanem J.-N.-Szolnok m.-be járókat is!! És akkor már NEM MEGYEI díjat fizet, ugyebár? És minden héten kétszer mennek minden piacra.

 

Számold csak ki, hogy így hány km-t mennek átlagosan, és mennyi lenne ez nekik ennyi kilométer országos matricadíjakkal?!

Előzmény: RadiX (35857)
Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35858

"az döcögjön csak a dülő útakon"

 

Tudod mit mondok erre???

 

Azt, hogy az egyik környéki útból az is lett a karbantartás több évtizedes elhanyagolása miatt!!! A 3317-esről É-i irányba a hajdúdorogi elágazásából kifutó út az, amelyik Hajdúdorogot kötötte össze Tamásbokorral (egy helységrész a 36-os főút mellett É-ra 1,5 km-re a főúttól, Tiszavasváritól pedig 13,5 km-r K-re, Nagycserkesz mellett (tőle Ny-ra 2 km-re). Ennek az útnak a Hajdú-Bihar megyei szakasz aszfaltozott volt, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakasza pedig gyenge minőségű aszfaltút széttöredezéséből földúttá leromlott(!!) útszakasz. A Hajdú-Bihar megyei szakasz jelenleg most még beköt egy TSZ-t és pár tanyát az út mellett, de csak addig, amíg az is tönkre nem megy teljesen. Ui. már elkezdett romlani évek óta, a K-i oldali forgalmi sávja a széttöredezésig tönkrement, és csak a Ny-i oldali forgalmi sávján maradt meg -- úgy-ahogy -- "épen" az aszfalt.

 

Végül kitették a 3317-esnek az erre az útk.-re mutató táblafeliratára a piros "X"-et, és csak a "Hajdúdorog--->" feliratot lehetett a régiben hagyni, mert az az út jó, mivel Hajdúdorog-Nyíregyháza útvonal részeként az adja nekik (Hd.-nak!) Nyh. felé a direkt-kapcsolatot!!

 

Az útelhanyagolás intő vészes példája ez az eset, amit rendszeres karbantartással még időben fel lehetett volna újítani. Nem lehet az úthálózatot következmények nélkül elhanyagolni!!!

Előzmény: mash.69 (35854)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 1 35857

Évi 5000 forint. Figyelj oda.

 

Mennyibe is kerül egy kombájn vagy egy traktor?

Előzmény: Carina_S (35856)
Carina_S Creative Commons License 1 napja -1 0 35856

De tudod mi a helyzet Nyíregyházával? A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (pl. a keleti részén lévő Mátészalka és Fehérgyarmat, vagy Nyírbátor térségéből piacozni rendszeresen átjáró) élő őstermelők, akik a saját zöldségtermelvényüket jönnek árulni Hajdúnánásra, Polgárra, Hajdúböszörménybe, meg Balmazújvárosba, amely helyek mindegyikén heti 2 nagyon nagy forgalmú, városilag is szabályozott(!) ún. "piacnap" van, az a forgalom mind Nyíregyházán megy keresztül onnan ide, és innen haza. És mind azt mondja hogy nem költ a pályadíjra, mert sok nekik a havi +5000 Ft. És ebben igazuk van, mert nekik ezen kívül rengeteg egyéb kiadásuk is van (növényvédőszerek, földmunkagépek, pl. rotációs kapa, kombájn, traktor, stb. ....), így úgy hiányzik nekik még a legkisebb pluszkiadás is, mint púp a hátukra, vagy rákos daganat a gyomrukba!!

 

És ha az úthálózat oldaláról nézed a dolgot: nézzed meg csak Csehország autóatlaszát! Mit látsz??? ----> Azt, hogy ott a gyorsforgalmi utakon kívül a kétnyomú úthálózat is "olyan sűrű, mint a kefe" -- ahogyan mondják -- , (ott 3-4 km-enként vannak kis elágazásaik mindenfelé)! Na látod, ez az egészséges úthálózat! ;-)!

Előzmény: mash.69 (35854)
mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 35855

ahogy nézem egyetértünk, hogy hülyeséget írt a kolléga

mash.69 Creative Commons License 1 napja 0 0 35854

ezta  hülyeséget 3 havonta előveszed....

ne csak autópályát építsünk

hanem mellette újítsuk fel autóút szintre az összes útat

hogy ne kelljen autópálya matricát fizetnie

akinek nincs 5000 ft-ja a megyei matricára, az döcögjön csak a dülő útakon

 

Előzmény: Carina_S (35851)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 35853

Napi 14 = tizennégy forint egy megyei matrica.

 

Szívjon 1=egy szál cigivel kevesebbet és már megvan az ára.

 

 

Előzmény: Carina_S (35851)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 2 35852

5000 forint egy éves megyei matrica, kb. 16 liter benzin ára, akinek telik autóra, annak telik erre is.

Előzmény: Carina_S (35851)
Carina_S Creative Commons License 1 napja -2 0 35851

Akkor félreértettél engem.

 

A tranzitforgalom ui. maradjon csak "szépen" az autópályán, mert:

1. úgyis a multicégek teherautói szállítanak rajtuk a TESCO-nak, a PENNY MARKET-nek, az ALDI-nak, a LIDL-nek, meg a hozzájuk hasonló profitorientált cégeknek. Ezek adózzák csak le a magukét matricadíjak képében, úgyis túl gazdagok! ;)!;

2. a tranzitforgalom kielégítésére és kiszolgálására úgyis az autópálya, meg a gyorsforgalmi út való;.

 

Akik viszont kispénzű emberek, azok számára legyen mindenhol az országban egy autópálya-MENTES(!!) alternatíva is, hogy nekik ne kelljen a benzinen felül még a matricadíjakat is megfizetni! Mert:

1. ők nem profitorientáltak;

2. zömében dolgozó emberek vagy kisvállalkozók (pl. a piaci meg bolti zöldség,- és élelmiszer-árusok), akik minek fizessenek matricadíjat? Ha kevesebb a kiadásuk, az élelmiszereik árát sem kell felemelniük!!! ;)!;

3. Ha nemcsak az autópályákat fejlesztenék állandóan, hanem a kétnyomú utak felújítására is ráköltenének, akkor az autópálya-hálózatot is kevesebb személyautó,- és furgon-forgalom terhelhetné... . De ehhez a fejlesztőknek már ész és előre-tervezői kreativitás(!!!!) is kellene!!

Előzmény: RadiX (35850)
RadiX Creative Commons License 1 napja 0 0 35850

A 338 könnyen elvezethető a 38-ig, onnan viszont nehéz lesz értelmes nyomvonalat találni tovább a lakott területek és az erdő között. A tranzitforgalomnak pedig van annyi esze hogy nem a lakott területekkel teleszórt vadcsapáson megy Tiszatelek felé, ha van értelmes elkerülő útvonal.

Előzmény: Carina_S (35847)
Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35849

Szóval nem mindegy hogy csak benzinre költesz útközben, vagy még matricadíjakra is "muszáj"...! :)

Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35848

(35847) sz. Hsz. elején jav.:>>

 

Az M3 -- 403-4 útvonal eléggé nagy kerülő az eléggé nagy DK-i negyedköríve miatt (az M3 -- 338 -- 3317-es csomópontoktól és a köztük lévő nyúlfarknyi út-résztől számítva!) a 403-as nagykállói csomópontján át a 403-as nyírturai csomópontjáig... .

Előzmény: Carina_S (35847)
Carina_S Creative Commons License 1 napja 0 0 35847

Az M3 -- 404 útvonal eléggé nagy kerülő az eléggé nagy DK-i negyedköríve miatt (az M3 -- 338 -- 3317-es csomópontoktól és a köztük lévő nyúlfarknyi út-résztől számítva!) a 403-as nagykállói csomópontján át a 403-as nyírturai csomópontjáig... .

 

Ha az ide betett térképrajzomat megnézed, azt is meglátod hogy mihez képest, és hogy miért hosszabb.. . --->

 

1. Kép: Nyíregyháza elkerülési lehetőségei

Jelmagyarázat:>>

folyt. zöld: Polgár-Hajdúnánás-Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda (3501-3317-3834)

folyt. sárgászöld: Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza (36)

folyt. lila: Nagykálló-Napkor-Nyíregyháza[K]-Nyírtura (403)

szagg. zöld-lila: a 3317-4 útvonalnak a szintbeli vasúti átjárók (2 db is!!) miatt elkerülendő útszakasza

szagg. zöld-narancssárga: a 338-as főútnak a jövőben megépítendő, de ma még hiányzó(!!!) útszakasza

folyt. piros: Polgár-Nagykálló-Napkor-Nyíregyháza[K]-Nyírtura-Kisvárda (M3-403-4)

folyt. kék: Nyékládháza-Tiszaújváros-Polgár-Debrecen (35-M35)

zöld, sárgászöld, piros, lila, kék, narancssárga (kisebb-nagyobb) karikák és tömör körpontok: az velük megegyező színnel jelölt útvonalak csatlakozási csomópontjai

 

Ha ui. akár a 35-36-3834-4 (Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda) útvonalat, akár a 35-3501-3317-36-3834-4 (Polgár-Hajdúnánás-Nyíregyháza-Nagyhalász-Tiszakanyár-Kisvárda) útvonalat választod, az mindenképpen rövidebb lesz, mint az M3-403-4 útvonal, és még autópálya-díjat sem kell[! ;-)! ] rajta külön megfizetni. Ui. nemcsak a km-szempontokat vettem figyelembe, hanem az autós emberek pénztárcáját(!) is... !!

A folytonos zöld nyomvonalnak a nyíregyházi belvárost ÉNy felől É-ra, majd Ny-ra kikerülő része a Tó u. -- Bottyán János u. -- Derkovits u. -- ÉNy-i külső 2×2 sávos körútszakasz útszakasz a jelenlegi javasolt(!) nyomvonala. ((De csak addig, amíg a 338-ast be nem fejezik az ÉÍNy-i, és az É-i elkerülő szakaszokon is.))

Előzmény: RadiX (35846)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!