Sziasztok! A szakértőktől szeretném kérdezni, reálisan mennyibe kerül egy főútvonali kereszteződés körforgalommá átalakítása, ahol tereprendezésre sincs szükség?
Azért érdekel, mert egy átláthatatlan gazdálkodásáról ismert települési önkormányzat most fog egy ilyen építkezésbe. Múltkor még csak 30-40 M Ft-ról szóltak, ma már 100 millióról lehet olvasni. (!) Csak feltételezem, hogy ennyi pénzből már egy luxusvillát is fel lehet építeni. Egy körforgalomban is talán lehet ennyi építőanyag (tömegre), de ennek tervezése rutinmunka, építése egyszerűbb és nagymértékben gépesített, nagyértékű jelző- és biztosítóberendezések sem kerülnek ide.
(Bocsánat, de a hír hallatán meglehetősen indulatos érzésem támadt.)
a 17 km-es szakaszt két év (vagy ha csúszik, akkor két és fél év) alatt még a lányom dömperével és homokozólapátjával talán még én is megépítem (ennyiért)
tényleg, nagyon sokat hozzáad az összképhez, ha nem egy microsoft flight simulation scenery pontosságával generálja a hátteret, hanem (akár) az ezer darab hozzáférhető légifelvétel alapján dolgozza ki...
Úgy általánosságban: a nyomvonalrajzokat (különösen a nyomvonalváltozatokét)lustaságból nem rakják ki a netre, vagy valami hiperszuper nagy titkot képeznek?
(persze van néhány kivétel, de az inkább csak erősíti a szabályot...)
Nekem is gyorsabban jár a kezem mint az eszem... :-)
- Look at that! Who'd wanna live in a place like that?
- That would be my home.
- Oh, and it is LOVELY! Just BEAUTIFUL! You know, you're really quite a decorator. It's amazing what you've done with such a modest budget! ... I like that boulder. That is a NICE boulder...
Szó volt erről korábban, ahogy arról is, hogy az M31-3-as úti csomópontból az új ipari park irányába is legyen lehajtási lehetőség. Jelenleg azonban egyik sem él.
amúgy ezeket honnan tudod? nincs esetleg belinkelhető rajzod?
(ez a nyomi nart nem erőlteti meg magát nyomvonalrajz tekintetében. sőt, egyáltalán nem erőlteti meg magát. Már 3hete átadták az M6-t, de a "2006ban átadásra kerülő"-ből még mindig nem rakták át a "2006-ban átadott" szekcióba.
használják páran a pályát, ők is korábban a 6-oson mentek
Kiváncsi lennék a forgalmi adatokra...
Ez a fő probléma az apdíjjal: az autósok jelentős része nem fizeti meg, inkább megy a régi úton és onnan nézi a csilivili pályát (különösen, ha olyan jól lehet haladni rajta, mint a 6oson)
érdi elkerülő harmadik szakasza - ami tehermentesítené az érintett utat - tényleg hiányzik.
Ez a szakasz már a 97-es atlaszomban is épülőként volt megjelölve (gondolom az érdi emelkedő alján lévő 90fokos kanyartól a nagy lapályon át a város irányába vezető szakaszról van szó)
Arra a reszre szerintem felesleges lenne egy M31-el parhuzamos elkerulo szakaszt epiteni. ehelyett kiagazhatna az M31-bol a terulet delnyugati szelen, es onnan kerulhetne a varost delrol es keletrol.
Ez az érdi politikusok kisded játéka. Nem nőtt a forgalom egyáltalán, alig használják páran a pályát, ők is korábban a 6-oson mentek. Az viszont igaz, hogy az érdi elkerülő harmadik szakasza - ami tehermentesítené az érintett utat - tényleg hiányzik.
Az M3(Miskolc felől)->M31 és M31->M3(Miskolc felé) csp-i ágak keresztezik a meglévő csp. fel- és lehajtó ágait....
Vagy ezeket a meglévő csp. ágakat átteszik a csp-i felüljáró túloldalára??
A meglevő csomóponti ágak meg fognak szűnni. Budapest felől Gödöllőre az M31-es vonalából Gödöllőre haladó -ábrázolt- ágon keresztül, Gödöllőről Budapestre szintén a Gödöllőről az M31 felé irányuló ábrázolt ágon (aza annak plusz sávján) keresztül lehet majd haladni.
Az M3-at keresztező felüljáró északi végén is körforgalom lesz , ide fogbecsatlakozni a Miskolcról Gödöllőre haladó forgalom ága. (a negyedik, északi ága pedig a szadai útba való új bekötés lesz)
A gödöllői elkerülőről nem sok mindent tudni, a jelenleg készülő közlekedésfejlesztési tervben szereplő forgalmi modellezés bebizonytotta, hogy az elkerülőre mindenképp szükség van, a legkisebb forgalom azonban pontosan az általad linkelt ábrán látható szakaszon fg kialakulni, az M3 és a 3-as út között, köszönhetően, hogy az M31 állítólag ingyenes lesz....