mellesleg vettem egy uj Budapest terkepet (MOL-os, Dimap es Szarvas Andras Terkepeszeti Ugynokseg), es abban mar epulokent van berajzolva az M0 delkeleti szakasza (az 51-estol a 31-esig) es a 4-es Vecses+Ullo elkerulo szakasza, ami a Ferihegy-2 bejarat atvarialasat is magaban foglalja. A multkor repulogeprol lattam is, hogy Ullo mellett csinaljak a regeszeti feltarast.
Január 31-ig kell kivásárolnia az államnak az M5-öst, mert nem sikerült megegyezni az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel - derült ki a kormány szerdai ülése után. A kabinet arról is döntött, hogy március 12-től matricás lesz az M5-ös.
Hi!
Ma 10 körül csak egy vágányt lehetett használni a 4-es végállomásán, mert a piac felőli vágányon egy Liaz állt és a felsővezetéken babráltak valamit.
Mailt megkaptam, köszi!
Üdv: Fricy
Ja, a piacról jól lehet fényképezni, de csak ha nem süt szembe a nap, mert akkor az üvegben visszatükröződik a piac árukínálata. :)) Jópár képet ki kellett ezért selejteznem, mert nem értettem, hogy kerül a képre egy ruhabolt kínálata. :)
A végállomást nem használom napi rendszerességgel, egyelőre nem tudok róla mit mondani.
Legutóbb nem működött semmilyen utastájékoztató rendszer, ezért nem lehetett tudni, melyik villamos fog indulni. Persze, hogy a rosszra szálltam fel. :)
Egyébként én sem értem, miért kellett elvágni végleg a továbbvezetésnek még a lehetőségét is.
Meg persze azt sem értem, miért kell egyáltalán ide metrómegálló, de ez már egy más kérdés.
Hali!
Jó képek! Látom te is felfedezted az új piac fényképezést elősegítő szegletét! :) Nekem ez tetszett a legjobban. Elég mókás. Valahogy furcsának tűnik az új végállomás. Nem tudom igazán mi bajom van vele. Egyet tudok csak: olyan hülyén helyezték el a korlátokat, hogy az autósok fel tudnak parkolni a szigetperonra. A gyalogosoknak meg így kétszer kell keresztezniük a síneket.
Az aluljáró lejárója meg eleve roszz helyen van, elvágták a továbbvezetés lehetőségét... De lehet, hogy egyszer a túloldalon fog - a semmibe - kijönni a 4-es, ha nem tudna megállni és az ütköző sem lenne elég erős! :)
Ja, mail ment!
Üdv: Fricy
...
Az NA Rt. összesen nyolc útszakaszra, 192 kilométer hosszúságban írt ki nyílt közbeszerzési eljárást előminősítéssel - írja a lap. A legnagyobb lendületet az ország keleti részében veszi a sztrádafejlesztés, összesen 110 kilométer megépítése kezdődik el.
A tervek szerint 2006 végéig megépülne az M3-as Nyíregyházáig, valamint Debrecenig tartó szakasza, az M7-es 57 kilométerrel bővülne, hosszabb lesz az M0-ás körgyűrű, 2005-ig összekötnék az M5-ös és a 4-es főutat is.
Most töltöm az anyagodat le, ha lesz időm elolvasom. Kár, hogy nem mentem el az előadásra.
Úgy néz ki, hogy mostanában fel tudok tölteni néhány képet a "szokásos" témakörökben. Ha van konkrét kérdésed, ha szükséged van valamilyen képre, akkor szólj, hátha tudok segíteni. Akár mailben is írhatod.
Hi!
4-es vili építéséről kellene igazából kép egy újabb tanulmányomhoz. (De a többit is várom.) Én is csináltam egy párat, jövő 7re lesz kész és ha lesz időm beszkennelem és felteszem a honlapomra.
Egyébként neked mi a véleményed az új végállomásról?
Üdv: Fricy
Sajnos mostanában nincs időm fotózni.
Pár hete, még építés közben csináltam egy pár képet, remélem a jövő héten fel tudom tenni. Csak már nagyon nagy a lemaradásom, több száz képet kellene átnézni és felpakolni Szerémi út, Körtér, ill. Bocskai út témában.
Vajon erről mi a véleményetek? A felszíni csőalagút azt jelenti, hogy leraknak a földre egy csövet, és abban megy a forgalom? Az mókás egy dolog lehet.
Ma vetíttek egy filmet az egyetemen a 44-es út próbaszakaszáról. Elég komoly volt! Nem semmi vasat tettek be a betonpályába!
Azt mondták, hogy valószínű az M0-áson kompozit pályaszerkezet fog épülni az új szakaszon. Kíváncsi leszek, hogyen fog bevállni, ha tényleg alkalmazzák.
Taip! Van esetleg képed a 4-es vili új végállomásáról?
Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket.
Én láttam. Láttam olyat ami egy csomó helyen a mai 8-ast használja fel (értelemszerűen a főút megszünik), és láttam olyat, ami tökúj nyomvonalon hald. Hog ymelyik fog megvalósulni? Az a jövő zenéje...
Az attól is függ, hogy mi a tervezett távlati kiépítési állapot. Leginkább olyan "joker" kifejezés. Mindenki mást ért alatta. És itt nem az újságírókra, politikusokra kell gondolni, hanem a témához közelálló szakemberekre is akár.
Van az a kifejezés, hogy "autópályává fejleszthető autóút". Ezzel van tele pl. a kormányhatározat is. Ez első ütemben irányonként 1 sávos, gyakorlatilag a leendő autópálya egyik pályája. Ezzel az a probléma, hogy egy 2x2 sávos autópályán nem kell törődni az előzési lehetőségekkel, a vonalvezetést nem az határozza meg. Ha ennek az egyik pályálya megépül, mint kétirányú autóút, abból gondok lehetnek. (Az előzési lehetőségek hiánya miatt, ill. azért, mert autópályára tervezett vonalvezetésen zajlik a kétirányú forgalom.)
Szerintem az új 2-es és 15-ös út az ebbe a kategóriába tartozik.
Aztán vannak olyan utak, amelyekből a jelen állás szerint nem lesz autópálya, mint pl. az M9. Lásd: szekszárdi híd környéke, ill. kaposvári elkerülő.
És akkor ott van pl. a 8-as út.
A Veszprém-Székesfehérvár szakaszán egyre hosszabb az autóútként kijelölt 4 sávos szakasz, de ennek ez a végállapota.
Viszont ott van a Veszprémtől nyugatra eső rész, aminél nem egészen világos, hogy hogyan lesz. Arra én személy szerint még nem láttam konkrét terveket. Némi kétkedéssel fogadtam Csillag úr szavait is, miszerint a most átadott szakasz része lesz a majdani M8-nak. Nem tudom.
Az autóút elvileg autóút paramétereket fed. Ennek paramétereit szerintem ismered ;)
Arról meg nem tehetünk, hogy a politikának kösztönhetően ma már minden kis szakaszkára kirakják az autóút táblát. Ma a főútakon jónéhány olyan szakasz van, ami autóutabb, mint pl. a szekszárdi híd.
Valaki meg tudja mondani, hogy a gyorsforgalmi uthalozat fejlesztesi tervekben szereplo "autout" milyen muszaki parametereket fed?
-Olyasmit, mint most a 8-as egyes szakaszai?
-Olyat, mint most az M0 jellemzo szakaszai?
-Olyat, mint most a szekszardi hid kornyeke?
-Neadjisten ex M7-es-szeru felautopalya?
Akarmelyik is, angolul mi a megfeleloje?
Ez is erdekes, a cimben emlitik Papat, aztan a cikkben egy szo nincs rola (asszem ott is lekerulöt epitgetnek).
Útavatások Veszprém és Pápa határában
december 2. 17:04
[MTI]
Átadták a forgalomnak kedden a 8-as számú főút Veszprém és Márkó közötti, négy forgalmi sávra bővített, 3,2 kilométer hosszú szakaszát; a beruházás 1,6 milliárd forintba került. Az útavatón Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter hangsúlyozta: az új, négysávos útszakasz része a tervezett M8-as autóútnak, amely 2015-ig Rábafüzestől Veszprémen és Dunaújvároson át Szolnokig épül meg, és 2006-ig Dunaújvárosnál elkészül az új Duna-híd is. A miniszter rámutatott: a négysávosra fejlesztendő 8-as főút a kelet-nyugat irányú gyors közúti forgalmat szolgálja Budapestet elkerülve. Az M8-as a TINA-hálózat kiegészítő elemeként az osztrák és román területek közvetlen összeköttetését szolgáló folyosó lesz, az osztrák határt Rábafüzesnél, a románt pedig Ártándnál éri majd el. Csillag István szólt arról is: a 8-as főút korszerűsítésének következő feladata a Márkó községet délről elkerülő, közel négy kilométeres szakasz megépítése lesz, 2004-2007 között. Hozzáfűzte: a beruházás különlegessége lesz egy 280 méter hosszú völgyhíd megépítése. Az elkerülő út és a völgyhíd beruházása mintegy hatmilliárd forintba kerül majd.
Koszi!
Jo fejek ezek az ujsagirok, egy javareszt uj autopalya-szakasz atadasrol szolo cikknek azt adjak cimnek, hogy lesz 4-napos matrica. Nem csoda, hogy nem talalom meg...