Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2002.02.14 0 0 67
Akkor jár nekem 7,5 feles :-)

Macibb

Előzmény: RadiX (65)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 66
Az m8 hivatalos tervi vonalvezetése a kérdéses szakaszon: Északról kerüli el Kecskemétet, közvetlenül Nagykörös keleti szélén keresztezi a tiszakécskei utat, majd egy ív után áthalad Törtel és Köröstetétlen között, így éri el Szolnokot.
Előzmény: erminavet (54)
RadiX Creative Commons License 2002.02.14 0 0 65
Megneztem terkepen, 10.5 kilometer. Jol mellelöttem :-).
Előzmény: RadiX (61)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 64
A 2*1 sávval kapcsolatban: A törökszentmiklósi önkormányzatnak köszönhető.
A balai úthoz (cca. 100 jármű/nap) megszavaztak egy különszintű csomópontot, s ennek az ára vitte el a másik 2 sávot.
Mindenesetre így legalább nem kell átépíteni, ha kibővitik autópályává. (mert az egyik változatnak része)
Előzmény: RadiX (59)
tszilagyi Creative Commons License 2002.02.14 0 0 63
A valóság Törökszentmiklóssal kapcsolatban: Az alapkő letételekor nagy hacacáré, a kamerák kereszttüzében megindulnak a földmunkagépek, majd stop.
A rákövetkező nap óta csak a szél és a nyulak mozogtak arra.
Propaganda. De elindult 2001-ben hivatalosan, javitva a statisztikát. :))
Mondjuk ez inkább:((
Előzmény: RadiX (61)
erminavet Creative Commons License 2002.02.14 0 0 62
Sziasztok!

A Világgazdaság című napilap mai címlapján ismét ”érdekes” térkép jelent meg a gyorsútépítési programról. A jelmagyarázatban ”csak” az ’ekkor és ekkor indul’ az építkezés helyett írtak ’ekkor és ekkor készül el’-t. Jópofa. Például jövôre elkészül a teljes M7 és M71, az M6 Sztálinvárosig.

ti

RadiX Creative Commons License 2002.02.08 0 0 61
Jogos, nincs az több 12-13-nal. Kb. 103-104 lehet az eleje, 109-nel van Szajol, es 116 körul lehet a vege, fene se nezegeti. Ha arra jarok, akkor a közeperöl indulok v. erkezem, talan egyszer mentem rajta vegig. A miklosibol ket tabla latszik a vegen, meg minimalis földmunka, azt hallottam, nem sokkal a fagyok beallta elött kezdtek hozza, aztan gyorsan le is vonultak.
Előzmény: Törölt nick (60)
Törölt nick Creative Commons License 2002.02.08 0 0 60
Ha most annyi felest innék, ahány km ott a 18-ig hiányzik, elég jó kedvem lenne :-) szóval az szerintem inkább 10-12 körül adódik. De jövő hétvégén megyek arra és lemérem, meg a szelvényeket is leszámolom. Talán a 104-nél kezdődik? A törökszentmiklósi elkerülőből már látszik valami (csomópontok)?

Macibb

Előzmény: RadiX (59)
RadiX Creative Commons License 2002.02.08 0 0 59
Viszont a Törökszentmiklost elkerulö szakaszt csak 2x1 savra epitik, ugyhogy az a cca. 18 kilometer 2x2 savos szakasz sziget marad.
Előzmény: Törölt nick (55)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.13 0 0 58
"Egyébként bonyolultabb a helyzet. Egy 2X2 sávos, korszerű vezetésű, településeket elkerülő, keresztforgalom nélküli, azaz különszintű csomópontos út sok helyen jó, de ha hosszú, erősen számít, hogy milyen sebességet engednek."
Az én tapasztalataim szerint az eljutási időt az utazási sebességen kívül a haladás "stílusa" is lényegesen befolyásolja, azaz a megállások száma és gyakorisága, valamint az egyenletessége. Ha kiszámítod, 200 km-t 100, illetve 120 km/h átlagsebességgel megtéve 120, illetve 100 percre van szükséged. A különbség 20 perc, amit egy kávéra megállva már agyon is csaptál.
"Borzalmas volt a 8-as 4 sávos szakasza, amíg 80-nal kellett menni (fájt!), ráadásul gyakran mértek. Már szerencsére egy szakasz autóút, úgyhogy előbb 100, most 110 a max. (Tényleg, miért is nem M8 az a szakasz?)"
Szerintem azért nem M8, mert nincs mellette párhuzamos "régi út".
"De az új 2-esen most is (igaz, néhol csak 1 sáv van irányonként) csak 90. Megjegyzem még, nagy az M marketingértéke. Egy csomó büfé, kocsma, bolt pl. "M2", "M11", "M8" néven fut."
Sőt jónéhány csavar mérete is M4, M6, M8 stb. :-)

Macibb

Előzmény: erminavet (56)
erminavet Creative Commons License 2001.08.12 0 0 57
Fölvázoltam, hogy én kb. hogyan vezetnék néhány "gyorsforgalmú" utat:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

A térkép alapja a Népszabadságban megjelent, korábban már beidézett rajz. Nálam sem feltétlenül pályák, egyes szakaszok 2X2 sávos gyorsutak, sőt esetleg 2X1 sávos, de keresztezés nélküli, az új 2-eshez hasonló, településeket elkerülő főutak. Szerintem nem kéne a 7-es tranzitforgalmat közvetlenül a Balaton térségébe vinni. A tó mögötti, most az M7-nek tervezett nyomvonalon épülhetne valamilyen gyorsút, csak a regionális forgalom számára (nem jelöltem). Az M6-M7 közös nyomvonalon vezetése kb. Dombóvárig szerintem nem drágább, bekapcsolja Kaposvárt, Pécset. Gondolom, még az előbb említett Balaton déli part alatti főút, a 6-os gyosúttá építése (ezt sem jelöltem) Dunaújvárosig is belefér ugyanabba a költségvetésbe, mint az M6 és M7 külön-külön kiépítése a mai 6-os és 7-essel nagyjából azonos nyomvonalon. Az M8-ba beépülhetne a jelenlegi autóút szakasz, a veszprémi elkerülő déli pontjától viszont nem a 71-essel párhuzamosan vinném, hanem keletre, Fehérvár alá, hogy a Balaton északi partjára menő forgalmat is "egyenesen" vigye (Fűzfőnél válna le). Utána Dunaújváros fölött át a Dunán, Kecskeméthez és Szolnokhoz is közel haladna el. (A térképen nem jelöltem az M0, M1, M5-öt sem).

ti

Előzmény: erminavet (56)
erminavet Creative Commons License 2001.08.10 0 0 56
Macibb (55)!

miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni

Ha jól követem újságolvasóként az aktuális "hivatalos" terveket, az Mn ma már nem jelent feltétlenül autópályát, csak valamilyen "gyorsforgalmú utat". Volt idő, amikor S8, S9 neveket használtak (talán "sebes" esetleg "schnelle"). Aztán kiderült, esetleg a régóta sztrádaként elképzelt "kereszt" egyes részei (M3, M7 vége) sem feltétlenül pályaként épülnek, mert nincs rá pénz. Gondolom ezért (is) lett egységesen M a jel, ami nekem személy szerint tetszik.

Egyébként bonyolultabb a helyzet. Egy 2X2 sávos, korszerű vezetésű, településeket elkerülő, keresztforgalom nélküli, azaz különszintű csomópontos út sok helyen jó, de ha hosszú, erősen számít, hogy milyen sebességet engednek. Borzalmas volt a 8-as 4 sávos szakasza, amíg 80-nal kellett menni (fájt!), ráadásul gyakran mértek. Már szerencsére egy szakasz autóút, úgyhogy előbb 100, most 110 a max. (Tényleg, miért is nem M8 az a szakasz?) De az új 2-esen most is (igaz, néhol csak 1 sáv van irányonként) csak 90. Megjegyzem még, nagy az M marketingértéke. Egy csomó büfé, kocsma, bolt pl. "M2", "M11", "M8" néven fut.

ti

Előzmény: Törölt nick (55)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.10 0 0 55
Köszönöm a kivételezést :-) Már csak az a kérdésem, hogy miért kell az érintett útvonalak egyébként szükséges bővítését hangzatos "M8" jelszóval eladni? Egyébként éppen ma jártam Debrecen felé (pontosabban most is a környéken vagyok) és megállapítottam, hogy a 2x2-sávos kiépítés már tökéletesen megfelelne, erre élő példa a Szolnok és Törökszentmiklós közötti rövid szakasz, ahol egészen emberhez méltó módon lehet autózni.

Macibb

Előzmény: erminavet (49)
erminavet Creative Commons License 2001.08.10 0 0 54
Kdezsoe (53)!

Tudom, hogy kerdeztek mar, de MIERT?

Mondom, szerintem nem így megy majd, csak a térkép szar...

ti

Előzmény: kdezsoe (53)
kdezsoe Creative Commons License 2001.08.10 0 0 53
Tudom, hogy kerdeztek mar, de MIERT?
Előzmény: kdezsoe (52)
kdezsoe Creative Commons License 2001.08.10 0 0 52
Szolnok fele mi az a kurfli?
Kinek a telken kell athaladnia a 8-as utnak?
Meg azon az aron is, hogy 3x keresztezi a Tiszat...
:))
Előzmény: erminavet (49)
HEnci Creative Commons License 2001.08.10 0 0 51
Hurra 2 autopalyank lesz... valamikor 30 ev mulva(?)
Előzmény: erminavet (49)
Csokis Creative Commons License 2001.08.10 0 0 50
En meg ugy tanultam rendkivul-sotet-bunko-de-azert-szakmailag-jo Benyei proftol, hogy a fak optikai vezetest biztositanak, ezert az ut mellett hasznosak. Tenyleg osszevontak az ut es a vasut tanszeket? Mikor?
Előzmény: Barta Endre (23)
erminavet Creative Commons License 2001.08.10 0 0 49
Macibb (48)!

Na ez az, nálam papírból csak egy lap fordul elő és az nem a Népszabadság ...

Na akkor csak Neked és csak most! :-)
(A többiek pedig pokolra kívánnak engem, mert ez egy kicsit "szétfeszíti" a topik kereteit):
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

ti

Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 48
Na ez az, nálam papírból csak egy lap fordul elő és az nem a Népszabadság ...

Macibb

Előzmény: erminavet (47)
erminavet Creative Commons License 2001.08.09 0 0 47
Macibb (46)!

Hol van ez a csodatérkép?

Persze hagymázasan összekevertem a dátumokat, szóval tegnap és ma az 8. és 9. ma a térkép az 5. oldalon, az Online-ban nincs, csak a cikk a Hazai hírek között Megépülhet az országot átszelő sztráda - Feltűnően rövid határidők – A Pénzügyminisztérium számításba vette az előkészítés költségeit címmel.

ti

Előzmény: Törölt nick (46)
Törölt nick Creative Commons License 2001.08.09 0 0 46
Hol van ez a csodatérkép?

Macibb

Előzmény: erminavet (45)
erminavet Creative Commons License 2001.08.09 0 0 45
Sziasztok!

Tegnap (július 4., szerda, 4. o.) még elengedtem a szemem mellett, de ma (júlis 5., csütörtök, 5. oldal) is megismételte a Népszabadság az M8-asról készült borzalmas térképet. Így hát már nem hagyom szó nélkül, hátha egy kicsit ezzel is élet kerül ebbe a mostanában nem túl pörgő topikba. A legjobb ezekben a rajzokban, hogy az M8-as Szolnokot hatalmas déli ívvel közelíti meg, kis jóindulattal háromszor, de akár ötször (!) is keresztezve a Tiszát! Namost vagy nagyon jó üzlet valakinek Tisza hidat építeni ( :-) ), vagy már megint olyanok rajzolták, ellenőrizték a térképet a Népszabóságnál, akiknek nemcsak hozzáértésük (ez valjuk be, elfogadható - én is firkász vagyok), de affinitásuk, sőt mondhatnám természetes intelligenciájuk sincs a térképekhez. Az egész nyomvonalról az látszik, hogy a fent jellemzett emberek szóbeli vagy írásbeli forrás (tegnap az MTI, ma a Híd Egyesület szerepel forrásként) alapján rajzolnak, tehát nem kapnak térképvázlatot. Annyi eszük meg nincs pl. maguktól, hogy a gyorsforgalmi utat ne a városok közepét jelentő pöttyön vigyék keresztül, vagy, hogy ne rajzoljanak értelmetlen kunkorokat. Ez az eljárás egyébként rendszeres a Népszabiban (is), és a tegnapi térképen meg a szövegben ezen kívül is van számos hiba.

A cikkek érdemi része persze sok érdekességet tartalmaz, az M8-M4, M6, M7 nyomvonaláról pl. szívesen értekeznék itt, ha akad partner...

Aki még nem ismerne, más közlekedési topikokban (pl. városi és elővárosi közlekedés) elő szoktam fordulni.

ti

Törölt nick Creative Commons License 2001.07.17 0 0 44
Mindjárt befejezik az M7-et, és senkinek semmi gondolata hozzá?

Macibb

Törölt nick Creative Commons License 2001.01.12 0 0 43
Én eddig egyszer jártam arra és töksötét volt, szóval nem számoltam a gödröket. Szerintem a legkalandosabb útminőségek Budapesten vannak.

Egy másik topicban felmerült egyébként a kérdés, hogyan lehet a buszsávot, ill. a busz és a villamos közös pályáját úgy leválasztani, lezárni, hogy más jármű ne használhassa szabálytalanul. Erre kinek vannak ötletei?

Macibb

Előzmény: RadiX (42)
RadiX Creative Commons License 2001.01.12 0 0 42
Az utaknak en csak hasznaloja vagyok, de azert erdeklödö.

A legrosszabb közut, amit Magyarorszagon ismerek, az a Törökszentmiklos-Kengyel-Martfu összekötö ut. Borzalom, embernagysagu gödrök valtjak egymast a ket oldalan, köztuk kell szlalomozni, baj akkor van, ha mindket oldalon egyszerre jön a gödör.

Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.12 0 0 41
Fél év ... mossuk már le az út porát!

Macibb

Vanilla Creative Commons License 2000.07.10 0 0 40
Sziasztok
Én is úttervező vagyok, de most csak arról érdeklődöm, tudja-e valaki, milyen a főutak állapota Erdélyben? Jövő hónapban oda megyek túrázni a családdal, és egy kicsit izgulok, mert állítólag nagyon döcögős lesz. Ha van valakinek közelmúltbéli tapasztalata efelől, szívesen venném, ha megosztaná velem. Brassó, Békás-szoros, Kolozsvár a fő úticéljaink.
Vanilla
Törölt nick Creative Commons License 2000.07.06 0 0 39
errefelé senki se jár úton?

most azt dobom fel itt, hogy örömömre újraaszfaltozták a Balatonkenese-Fűzfőgyártelep utat a papkeszi elágazásig. a másik felére is ráférne, főleg a gyártelep felőli végén vannak ráfröccsent betonfoltok (azok, ugye?), amelyek gonoszul rázzák az autót. tudja egyébként valaki, hogy volt-e (és hol volt) ezen az úton még egy vasúti átjáró, ahol a két fűzfőgyártelepi iparvágányt összekötő delta áthaladt?

Macibb

Dorian Gray Creative Commons License 2000.03.22 0 0 38
Macarpi!
EKS a +1 évre!!!
De hogy érted azt, hogy elsőre.Útépítéstan csak 4éven van.Firmáim így emlegetik az ÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚT.
Előzmény: macarpi (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!