"......a Rózsadomb alatti közúti alagút oldaná meg a Kolosi tér és a Széll Kálmán tér között"
Budapesten vannak hívő az "autós alagút" álmoknak. Emlékszünk egy időben a Duna alagút volt a sláger, a Pacsirta utca és a Báthory utca között. Csak ezek nemhogy műszaki vagy költség szempontból, de közlekedésszervezési szempontból sincsenek végig gondolva. Az alagút hatása elsőre pozitívnak látszik, mert eltűnik a forgalom a két végpontja között a felszínről. Ha viszont az alagút végén egy lámpa visszatorlasztja, akkor sikerült egy drága földalatti parkolóhelyet építeni.
>abból a pénzből, inkább M5 vagy 2-3 új Duna híd is kijönne...
Nem egészen.
A cikkben leírt projekt lényege a Déli pályaudvar megszüntetése. Budáról vasúti alagút épül a Nyugatihoz, minden olyan vonat, ami most a Délibe megy, az alagúton át a Nyugatiba menne, és onnét, utascsere után, tovább valahová máshová. Így a Délire egyáltalán nem lenne szüség, azt teljesen bezárnák, az épületet lebontanák, a rengeteg vágányt (nem csak a pályaudvaron, hanem előtte, a tárolókat is, minden vasúti sínt a Villányi úttól északra) felszednék. Az így nyert igen értékes terület így beépíthetővé válna. A Nyugatira továbbra is szükség lenne (nagyjából kétszer annyi vonat érkezik oda, mint a Délibe), de a felszíni terület csökkenthető volna, hiszen a vonatok egy része itt csak megállna, és az alagútban menne tovább a Déli felé.
Innentől mindenkinek a fantáziájára bízható a továbbgondolkodás. A jóindulató verzió szerint a területet valamilyen formában értékesítik (vagy eladják, vagy beépítik, és az éületeket eladják/kiadják), ebből visszafogott becslések szerint is simán kijön az alagút építésének teljes költsége, azaz a projekt önfinanszírozó. Ebben az esetben tehát nem áll meg, hogy ebből a pénzből mi mást lehetne csinálni, hiszen ez a pénz eleve csak akkor áll rendelkezésre, ha a Délit bezárják és felszámolják, a Nyugati területét csökkentik - akkor viszont muszáj megépíteni az alagutat.
A kevésbé jóindulatú verzió szerint a területet eladják ötszáz forintért Mészáros Lőrincnek, aki az üzleten a mostaninál is jobban meggazdagodik, az alagutat meg megépítik EU-s pénzből. Ez alapvetően jelentős anyagi kárt okozó hűtlen kezelés volna, mindazonáltal a logika itt is visszatér: ha a területen felszámolják a vasúti funkciókat, akkor muszáj megépíteni az alagutat.
Summa summarum: a projekt célja nem a vasúti utazások fejlesztése (itt off magánvéleményem: a vasúti utasok számára kifejezetten hátrányos a beruházás), így, bárhonnét is közelítjük meg a kérdést, nem beszélhetünk arról, hogy ebből a pénzből inkább más fejlesztéseket kellene/lehetne finanszírozni.
Talán az M0-ás bezárása nem csak a karakószörcsökieknek, vagy akár a békásmegyerieknek, hanem az egész Bp környéki, hazai és nemzetközi tranzitforgalomnak igen jót tenne. De szerintem a dél budapestieknek is könnyebbéget jelentene az M déli szakaszán a forgalom csökkenése...
Ha a békásmegyerieknek építenek egy négysávos alagutas utat, hogy a Balatonhoz elmenjenek, a karakószörcsökieknek is kellene egy négysávos körgyűrű.....miért is ne?
Vesszőparipám, hogy Debrecenben a Gázvezeték utcát jobban ki lehetne használni, ha a sok fejlesztési pénzből nem csak a 3/4-ét újítják fel, hanem a rossz minőségű, iparvágányon+a Budapest-Debrecen vasúti fővonalon átmenő sorompó helyett -a most még beépítetlen területen keresztül gyakorlatilag közvetlenül a 4-es bevezető szakaszán, Szoboszlói út-István út kereszteződéshez vezető felüljárót építenének ki.
-Egyébként most két kis ívű kanyarodó sávval növelték ennek a nagy forgalmú lámpás kereszteződésnek az áteresztő képességét. De ilyenkor mi alapján döntenek arról, hogy hol alakítanak ki körforgalmat (itt lenne hely hozzá?)
Ez rendben is lenne. Viszont hivatalosan az M35 vége -a 481-től délre: 18,7 km. Debrecen Berettyóújfalu a 47-esen: 35 km. Tehát a felénél alig több az autópálya, ellenben a bekötő 481 2x1-es út +5,5km, a déli bekötő M4 (legalább az M35 kanyara után autópályaként még +2 km.)
Nem hiszem, csúcsidőn kívül a rakpart - Bocskai - Nagyszőlős útvonal jó 10 perccel gyorsabb, mint a Rózsadombon keresztül. Csúcsban meg a Budakeszi út is ugyanúgy beáll, azon nem segít a Páty felé vezető út...
"a 10-es és az észak és Budaörs-Érd térsége közé szükséges M0 nyugat!"
És te azt hiszed, hogy majd a Flórián térről kimennek az m0 nyugathoz, ha a Balatonra akarnak menni?
Az m0 nyugat nem budapesti, hanem a távolsági közlekedés kiszolgálására épülne. Budapest ÉNY-i részének a közlekedését igazából nem az m0 nyugat, hanem a Rózsadomb alatti közúti alagút oldaná meg a Kolosi tér és a Széll Kálmán tér között.
Ha nem lesz Berettyóújfalu elkerülő , délig a 47-es útig, és a határig(kapcsolattal) m4, szerintem jó lesz az napi 3000 járműnek is az m35-ön! Aki Békéscsaba felől jön az nem fog felmenni az m35-re így, mert minek? Egy elkerülővel más lenne a helyzet, akkor már érdemes lenne úgy menni. Ugyanez a helyzet a külföldi autókkal, akik ezen a szakaszon valóban Debrecenig közlekednek nagy többségben.Most, hogy ez megér-e annyi pénzt, az egy másik kérdés, mint ahogy az is, hogy kellett-e az m35 így.
M35 Debrecen-Görbeháza szakaszán naponta 68 db külföldi szgk. közlekedik?
(Objektív?) adatokkal vitázni elvileg nem bölcs dolog, de ez ki van csukva. A 47-esen garantáltan találkozol percenként külföldi rendszámú szgk-val. Még ha az erdélyiek egy része Debrecenig közlekedik is, akkor is többnek kell maradnia.
Beteg aki at hisi,hogy Óbudáról a Balaton felé majd plussz 35-40 kmt kerül bárki,hgy a nyakas hegyet megkerülve vissza Zsámbéknát érjel el az M1-et,ahol mehet vissz a a körgyűrűig..és ez csak az odaút.
A 10-es meg nem fog tudni újabb terhelést felvenni,ha csak az észak épül eg,így isle van bénulva naponta kétszer. Így marad a jelenegi mozgás a városon keresztül.
Az a szerencse,hogy pl Gázszolgáltatóhoz Pilisvörösvárról már nem Érdre kell elmenni,de Budaörsre már így is sokan a fővároson át mennek Piliscsabáról is.
Nem Opció az M0 nyugathoz képest afölé kerülni senkinek!Más funkciót és térséget lát el a napi városi ingázással a 10-es és az észak és Budaörs-Érd térsége közé szükséges M0 nyugat!
A Budakeszi-Budaörs utat tehermentesítené és arra eléggé ráférne - ugyanakkor a múltkori "fontos utak" listában volt egy olyan bejegyzés, hogy a Páty-Biatorbágy utat bekötnék az M1-be. Ehhez kb. 300 méter utat kell építeni egy patakon és szántóföldön keresztül és ez is tehermentesíthetné a Budakeszi-Budaörs utat valamennyire...
A hétköznapi 8176 jármű júliusban elég szép szám. Ha valamikor elkészülne az m4 a határig, meg legalább egy berettyóújfalui 47-es elkerülő, ami által a délről a 47-esen jövőknek is alternatívát jelentene az m35 Debrecenig, még akár kihasznált is lehetne ez az út! Addig sokan inkább mennek majd a 47-esen Berettyóújfalu és Debrecen között.