Keresés

Részletes keresés

troglodita Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42490

Azért is linkeltem be, mert gondoltam, hogy kiveri a biztosítékot ;-)

Előzmény: Mash_bakter (42486)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42489

amikor 3,5 milliárdért építenek az Alföldön autópályát az nem hűtlen kezelés? 

itt az ellen példa:

https://hirtv.hu/ahirtvhirei/atadtak-az-m3-as-autopalya-uj-szakaszat-1252598

 

Amikor Lőrinc nyer akkor is, ha ő 5 milliárddal drágábban építi a komáromi hidat az mi?

 

a minap olvastam valami összefoglalót a kalkulált ár kontra nyertes ajánlatok kapcsán

tök véletlenül mindig 10-15%-kal magasabb volt a nyertes ár, mint a kalkulált...

 

de hozhatnám a felesleges / hűtlenül kezelt állami pénzek kapcsán a 

https://g7.hu/allam/20190108/ha-igy-takarekoskodik-a-magyar-allam-akkor-mi-lenne-ha-nem-sporolna/

 

az ide költött lóvéból minden évben épülhetne egy új Duna híd, na jó legyen a fele....

 

Előzmény: Fradista Utazó (42487)
hegyaljai3 Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42488

"......a Rózsadomb alatti közúti alagút oldaná meg a Kolosi tér és a Széll Kálmán tér között" 

Budapesten vannak hívő az "autós alagút" álmoknak. Emlékszünk egy időben a Duna alagút volt a sláger, a Pacsirta utca és a Báthory utca között.  Csak ezek nemhogy műszaki vagy költség szempontból, de közlekedésszervezési szempontból sincsenek végig gondolva. Az alagút hatása elsőre pozitívnak látszik, mert eltűnik a forgalom a két végpontja között a felszínről. Ha viszont az alagút végén egy lámpa visszatorlasztja, akkor sikerült egy drága földalatti parkolóhelyet építeni. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42475)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.08 0 1 42487

>abból a pénzből, inkább M5 vagy 2-3 új Duna híd is kijönne...

Nem egészen. 

A cikkben leírt projekt lényege a Déli pályaudvar megszüntetése. Budáról vasúti alagút épül a Nyugatihoz, minden olyan vonat, ami most a Délibe megy, az alagúton át a Nyugatiba menne, és onnét, utascsere után, tovább valahová máshová. Így a Délire egyáltalán nem lenne szüség, azt teljesen bezárnák, az épületet lebontanák, a rengeteg vágányt (nem csak a pályaudvaron, hanem előtte, a tárolókat is, minden vasúti sínt a Villányi úttól északra) felszednék. Az így nyert igen értékes terület így beépíthetővé válna. A Nyugatira továbbra is szükség lenne (nagyjából kétszer annyi vonat érkezik oda, mint a Délibe), de a felszíni terület csökkenthető volna, hiszen a vonatok egy része itt csak megállna, és az alagútban menne tovább a Déli felé. 

Innentől mindenkinek a fantáziájára bízható a továbbgondolkodás. A jóindulató verzió szerint a területet valamilyen formában értékesítik (vagy eladják, vagy beépítik, és az éületeket eladják/kiadják), ebből visszafogott becslések szerint is simán kijön az alagút építésének teljes költsége, azaz a projekt önfinanszírozó. Ebben az esetben tehát nem áll meg, hogy ebből a pénzből mi mást lehetne csinálni, hiszen ez a pénz eleve csak akkor áll rendelkezésre, ha a Délit bezárják és felszámolják, a Nyugati területét csökkentik - akkor viszont muszáj megépíteni az alagutat. 

A kevésbé jóindulatú verzió szerint a területet eladják ötszáz forintért Mészáros Lőrincnek, aki az üzleten a mostaninál is jobban meggazdagodik, az alagutat meg megépítik EU-s pénzből. Ez alapvetően jelentős anyagi kárt okozó hűtlen kezelés volna, mindazonáltal a logika itt is visszatér: ha a területen felszámolják a vasúti funkciókat, akkor muszáj megépíteni az alagutat. 

Summa summarum: a projekt célja nem a vasúti utazások fejlesztése (itt off magánvéleményem: a vasúti utasok számára kifejezetten hátrányos a beruházás), így, bárhonnét is közelítjük meg a kérdést, nem beszélhetünk arról, hogy ebből a pénzből inkább más fejlesztéseket kellene/lehetne finanszírozni. 

Előzmény: Mash_bakter (42486)
Mash_bakter Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42486

ez itt off, és jó nagy f@szság...

abból a pénzből, inkább M5 vagy 2-3 új Duna híd is kijönne...

van ott már egy Metró, amire át lehet szállni

 

de inkább egy kis ON, Nyíregyháza is csak fejlődik...

https://magyarepitok.hu/utepites/2019/01/nyiregyhaza-mellett-teszi-biztonsagosabba-a-4-es-foutat-a-zemplenko

 

meg egy jó kis videó:

https://magyarepitok.hu/tv-musor/2019/01/a-balatoni-dugokat-enyhiti-az-m7-es-uj-akarattyai-kapcsolata

nem gondoltam volna, hogy ez az út 7km...

 

 

Előzmény: troglodita (42469)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42485

Logikus. Ha az Erzsébet hídon van hat sáv, akkor a karakószörcsögi patakhídon is elvárható. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42483)
puntooo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42484

Talán az M0-ás bezárása nem csak a karakószörcsökieknek, vagy akár a békásmegyerieknek, hanem az egész Bp környéki, hazai és nemzetközi tranzitforgalomnak igen jót tenne. De szerintem a dél budapestieknek is könnyebbéget jelentene az M déli szakaszán a forgalom csökkenése...

Előzmény: netuddkivogymuk (42483)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.08 -1 0 42483

Ha a békásmegyerieknek építenek egy négysávos alagutas utat, hogy a Balatonhoz elmenjenek, a karakószörcsökieknek is kellene egy négysávos körgyűrű.....miért is ne? 

Előzmény: troglodita (42477)
puntooo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42482

Vesszőparipám, hogy Debrecenben a Gázvezeték utcát jobban ki lehetne használni, ha a sok fejlesztési pénzből nem csak a 3/4-ét újítják fel, hanem a rossz minőségű, iparvágányon+a Budapest-Debrecen vasúti fővonalon átmenő sorompó helyett -a most még beépítetlen területen keresztül gyakorlatilag közvetlenül a 4-es bevezető szakaszán, Szoboszlói út-István út kereszteződéshez vezető felüljárót építenének ki.

-Egyébként most két kis ívű kanyarodó sávval növelték ennek a nagy forgalmú lámpás kereszteződésnek az áteresztő képességét. De ilyenkor mi alapján döntenek arról, hogy hol alakítanak ki körforgalmat (itt lenne hely hozzá?) 

netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42481

">Az m0 nyugat nem budapesti, hanem a távolsági közlekedés kiszolgálására épülne.

Akkor viszont most azonnal felejtsük el. Kicsit se kívánatos a távolsági közlekedést a budai hegyeken át vezetni. "

 

Én is azt mondom, felejtsük el. Sehonnan sehova nem vezet. A városiaknak kint van, a távolságiaknak meg bent van. 

Előzmény: Fradista Utazó (42476)
puntooo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42480

Ez rendben is lenne. Viszont hivatalosan az M35 vége -a 481-től délre: 18,7 km. Debrecen Berettyóújfalu a 47-esen: 35 km. Tehát a felénél alig több az autópálya, ellenben a bekötő 481 2x1-es út +5,5km, a déli bekötő M4 (legalább az M35 kanyara után autópályaként még +2 km.)   

Előzmény: khun (42454)
NAR Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42479

Nem hiszem, csúcsidőn kívül a rakpart - Bocskai - Nagyszőlős útvonal jó 10 perccel gyorsabb, mint a Rózsadombon keresztül. Csúcsban meg a Budakeszi út is ugyanúgy beáll, azon nem segít a Páty felé vezető út...

Előzmény: Roger Preed (42466)
puntooo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42478

Egy általános kérdés: korrekt ezeknek a forgalomszámlálásoknak a módszertana?

1: Még most is "strigulázva" rögzítik? Vagy használják a rendszámfelismerő-gépjárműazonosító rendszert? 

2: Mi alapján választják ki a mintavételi napokat? Bekalkulálják-e pld. a szezonalitást, ill. a szomszédos országok ünnepnapjait?

Előzmény: dimelo (42473)
troglodita Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42477

én Békásról simán ;-)

Előzmény: netuddkivogymuk (42475)
Fradista Utazó Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42476

>És te azt hiszed, hogy majd a Flórián térről kimennek az m0 nyugathoz, ha a Balatonra akarnak menni? 

Tekintve, hogy kilométerben alig több, időben viszont sokkal kevesebb, igen, ki fognak. 

 

>Az m0 nyugat nem budapesti, hanem a távolsági közlekedés kiszolgálására épülne.

Akkor viszont most azonnal felejtsük el. Kicsit se kívánatos a távolsági közlekedést a budai hegyeken át vezetni. 

Előzmény: netuddkivogymuk (42475)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42475

"a 10-es és az észak és Budaörs-Érd térsége közé szükséges M0 nyugat!"

 

És te azt hiszed, hogy majd a Flórián térről kimennek az m0 nyugathoz, ha a Balatonra akarnak menni? 

Az m0 nyugat nem budapesti, hanem a távolsági közlekedés kiszolgálására épülne. Budapest ÉNY-i részének a közlekedését igazából nem az m0 nyugat, hanem a Rózsadomb alatti közúti alagút oldaná meg a Kolosi tér és a Széll Kálmán tér között. 

Előzmény: . kata31 (42467)
dimelo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42474

Elfogadom a pesszimista-realista változatként:)))

 

Sebaj, jön a tőke... valakik hasznára

Előzmény: khun (42471)
dimelo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42473

Nem hiszem teljesen én sem, de publikált adat...

 

Közelítve mindkét irányból:

 

(M)3 Szikszó:                684 db  (tehát 328 db csak Miskolcig jön)

M30 Miskolc - Emőd:     356 db  (benne a "túlhype-olt" Kassa-Pozsony tranzit)

M3 Polgár-Görbeháza:  544 db  (ebből Ny.háza felé 456 db)

 

Ebből számítva M35:      88 db

 

47. út Berettyóújfalu:  244 db (ebből H.szoboszló felé: 185 db)

Ebből számítva M35-re  56 db

Debrecenből M35-re:     41 db

 

47. Mikepércsi úton   1216 db ez lenne a Debrecenbe érkező és innen induló szgk. forgalom,

ebből tovább Nyíregyháza 180 db a 4. úton.

 

Vagyis a  47. úti külföldi szgk. forgalom 1460 db, ebből 1000 db Debrecenbe megy

és Derecske, H.szoboszló kb. 120 db, ami nem fog az M35-re felmenni.

 

Innen van, hogy kb. 300 db külföldi szgk. az M35-ön, de ehhez még valószínűleg az 1000 db Debrecenbe menő fele pályára vált majd.

 

Optimistán: nem túl jó

Pesszimistán: kutyas.ar

 

Realistán: Atya-gatya!

Előzmény: puntooo (42470)
khun Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42472

Mikor várhatóak forgalommérési adatok az m35 új szakaszáról?

Előzmény: troglodita (42469)
khun Creative Commons License 2019.01.08 0 1 42471

Ha nem lesz Berettyóújfalu elkerülő , délig a 47-es útig, és a határig(kapcsolattal) m4, szerintem jó lesz az napi 3000 járműnek is az m35-ön!  Aki Békéscsaba felől jön az nem fog felmenni az m35-re így, mert minek? Egy elkerülővel más lenne a helyzet, akkor már érdemes lenne úgy menni. Ugyanez a helyzet a külföldi autókkal, akik ezen a szakaszon valóban Debrecenig közlekednek nagy többségben.Most, hogy ez megér-e annyi pénzt, az egy másik kérdés, mint ahogy az is, hogy kellett-e az m35 így.

Előzmény: dimelo (42468)
puntooo Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42470

M35 Debrecen-Görbeháza szakaszán naponta 68 db külföldi szgk. közlekedik?

 

(Objektív?) adatokkal vitázni elvileg nem bölcs dolog, de ez ki van csukva. A 47-esen garantáltan találkozol percenként külföldi rendszámú szgk-val. Még ha az erdélyiek egy része Debrecenig közlekedik is, akkor is többnek kell maradnia. 

Előzmény: dimelo (42468)
troglodita Creative Commons License 2019.01.08 0 0 42469
Előzmény: Mash_bakter (42451)
dimelo Creative Commons License 2019.01.08 0 1 42468

A vágyakra épített méregdrága sztráda forgalma akkor lesz 8000/nap szerinted, ha ehhez még újabb 10-50 milliárdot ráköltenek a csatlakozásokra?

 

Az pöpec...

 

A nyomvonal távolsága Debrecentől eldöntötte.

Berettyóújfalutól 8 km-rel, Derecskétől 6 km-rel hosszabb az M35 autópályán.

Időben Újfalutól megéri, Derecskétől már nem, ha a belvárosba, vagy a keleti részekre közlekedik valaki,

ha az ipari parkokba és északra, akkor jó az M35.

 

Persze az idő is pénz, de napi 8+8 km többletút, az 1,2-1,6 liter üzemanyag, kb. 400-600 Ft.

Havi 8000-12000, évi 96-144 ezer többletköltség. (+ Megyematrica egyszer)

Mindenki mérlegel, kipróbálja és eldönti.

 

Most úgy TIPPELEM, hogy majd 70-30%-ban oszlik meg a forgalom. Vagyis M35: 5-6 ezer, 47: 2-3 ezer.

 

Ez "fényes sikerű" távlatokat sejtet:(((

 

Tudod-e, hogy az M35 Debrecen-Görbeháza szakaszán naponta 68 db külföldi szgk. közlekedik? (OCF2016)

Ez a "nemzetközi tömegigény"...

Előzmény: khun (42462)
. kata31 Creative Commons License 2019.01.08 0 1 42467

Beteg aki at hisi,hogy Óbudáról a Balaton felé majd plussz 35-40 kmt kerül bárki,hgy a nyakas hegyet megkerülve vissza Zsámbéknát érjel el az M1-et,ahol mehet vissz a a körgyűrűig..és ez csak az odaút.

A 10-es meg nem fog tudni újabb terhelést felvenni,ha csak az észak épül eg,így isle van bénulva naponta kétszer. Így marad a jelenegi mozgás a városon keresztül.

Az a szerencse,hogy pl Gázszolgáltatóhoz Pilisvörösvárról már nem Érdre kell elmenni,de Budaörsre már így is sokan a fővároson át mennek Piliscsabáról is. 

Nem Opció az M0 nyugathoz képest afölé kerülni senkinek!Más funkciót és térséget lát el a napi városi ingázással a 10-es és az észak és Budaörs-Érd térsége közé szükséges M0 nyugat!

Előzmény: Mash_bakter (42458)
Roger Preed Creative Commons License 2019.01.08 0 1 42466

Valószínűleg ezt azt eredményezné, hogy még többen szeretnének Budakeszin át eljutni Észak-Budára, így már az M0-tól állna a sor.

 

El tudom képzelni, hogy egy ilyen végpontot Budakeszi valamilyen szinten megvétózna, mert ezzel ő csak plusz terhelést kapna.

Előzmény: NAR (42464)
radio100jozsi Creative Commons License 2019.01.07 0 3 42465

Még híd sem kell, mert az út egy része már megépült, így már tényleg nem sok kéne, hogy meglegyen a kapcsolat az autópályával.

Képen pirossal jelöltem.

Előzmény: NAR (42464)
NAR Creative Commons License 2019.01.07 0 1 42464

A Budakeszi-Budaörs utat tehermentesítené és arra eléggé ráférne - ugyanakkor a múltkori "fontos utak" listában volt egy olyan bejegyzés, hogy a Páty-Biatorbágy utat bekötnék az M1-be. Ehhez kb. 300 méter utat kell építeni egy patakon és szántóföldön keresztül és ez is tehermentesíthetné a Budakeszi-Budaörs utat valamennyire...

Előzmény: troglodita (42460)
khun Creative Commons License 2019.01.07 0 0 42463

Nyilván az m4-hez a határnál szükséges lenne a csatlakozás is, ez lemaradt :)

Előzmény: khun (42462)
khun Creative Commons License 2019.01.07 -1 0 42462

A hétköznapi 8176 jármű júliusban elég szép szám. Ha valamikor elkészülne az m4 a határig, meg legalább egy berettyóújfalui 47-es elkerülő, ami által a délről a 47-esen jövőknek is alternatívát jelentene az m35 Debrecenig, még akár kihasznált is lehetne ez az út! Addig sokan inkább mennek majd a  47-esen Berettyóújfalu és Debrecen között.

Előzmény: dimelo (42461)
dimelo Creative Commons License 2019.01.07 0 1 42461

Az eddigi forgalomáramlás így nézett ki (OKA2017)

47.út  13+428  Derecske   3262 mérőhely

 

január        összes  tgk.  szgk.  kistgk. busz

 

Átlagos      5808   790 4406  490     80

Vasárnap    4237    185  3716   237     61

Hétköznap  6294  1001  4588   575     87

 

július

 

Átlagos       7954 1038 5926 694  102

Vasárnap     6978    271  6009  395     87

Hétköznap   8176  1303  5794  792   107

 

kb. 30-35 %-os növekedés.

 

A puding próbája.... júliusban.

Előzmény: khun (42454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!