Akár egyet is érthetnék, ha látnám közben az M47 koncepcióját és jövendő nyomvonalát... Mert anélkül eléggé autópályát elkerülő autóutat elkerülő elkerülő út lesz csak belőle.
Ne légy már fafejű, a régi hidak 99%-a pilléreken áll, mert így tudtak akkoriban hidat építeni, hogy a kisebb nyílásokat ismételgették addig, amíg át nem értek a túlpartra. Kábelhíd, meg pláne ferdekábeles híd, de még párszáz méteres kosárfüles híd (mint a Pentele-híd) is jobbára csak az elmúlt 50-60 évben épült. Egyébként a Pentele-hídnak is van vagy 2-3 pillére a mederben, bár tény, hogy nem a folyó közepén.
"ezek a hidak már csak ilyenek, pillérjeik vannak a folyó közepén, a hajók meg kerülgethetik."
Ja, ja.
Azok a hidak ilyenek, amiket idióták terveznek. Ha már egy pilon tartja az egészet, akkor nehogy már a meder közepére rakják azt az egyet, hátha nekimegy egy hajó.
"én aztat sem értem, a Margitszigetet ki engedélyezte?"
Csak a pontosság kedvéért: a Fürdő-sziget a jelenlegi Dagály stranddal volt egy vonalban, és bár a Margit-sziget kapcsán szokták emlegetni (mert a sziget feltöltésével nagyjából egyidőben tüntették el), azért igazából nem sok köze volt a főszigethez...
" A Margit-sziget eredetileg három szigetrészből állt, a fő szigetből, az ennek a déli csúcsánál elhelyezkedő Festő-szigetből (ismert még Budai- vagy Kis-szigetként is), és az északi csúcsnál lévő Fürdő-szigetből. A 20. század elejére a Festő-szigetet hozzákapcsolták a fő szigethez, a Fürdő-szigetet pedig elkotorták." (in: wiki)
Pénteken este átadták a forgalomnak Románia első városi autópályáját. A 6,5 kilométeres szakasz az A3-as sztráda része, és Bukarest északi körgyűrűjét köti össze a főváros egyik sugárútjával. Ezentúl azok a gépkocsivezetők, akik Ploiești felől érkeznek az A3-ason vagy a körgyűrű északi részéről akarnak bejutni fővárosba, a pénteken felavatott szakaszra felhajtva egyenesen a Petricani sugárútra jutnak. Az autópálya és a sugárút kereszteződésénél jelzőlámpák irányítják a forgalmat. Igazi menekülő útvonal és nagyon hasznos rész készült el.
Köszönöm. Amúgy számoltam egy kicsit: 2012. január 1-je óta itthon 178, míg Romániában 414 km új autópálya került átadásra. Nyilván mások a méretek (azokkal ezek az adatok nagyjából arányosak is), viszont ajakbiggyesztésre egyáltalán nincs alapunk.
vegyuk akkor a teljes 5 szakaszt Aranyosgyeres es Marosvasarhely kozott Pest felol:
1. Aranyosgyeres - Maroskece 15km (epito: Straco Grup, jelenleg cash-flow problemai vannak mert a roman ceg fizetésképtelenségi vedelmet kert a birosagon)
esely sincs 2019re - 18%-an all, nagyon jo lenne ha a Maroskecei csomopontot befejeznek 2019 vegere, hogy a kovetkezo szakaszt tudjuk csatlakoztati, ebbol konnyen lehet 2021+
2. Maroskece - Radnoti csomopont 18km (epito: Astaldi), jelenleg az olasz ceg fizetésképtelenséget kert az olasz birosagon (nem a roman vallalkozas), rogton ahogy ez megtortent a fekezes latszik a roman munkatelepen
ha nem tortenik drasztikus penz érvágás akkor van meg esely 2019 decemberere hisz 57%-on all - es aktivan dolgoznak
3. Radnot - Marosugra 3km (epito: Geiger) atadva 2018 december
4. Marosugra - Nyaradto 10km (epito: Strabag) atadva 2018 december
5. Nyaradto - Marosvasarhely + bekotout (epito: Meg nincs) kozbeszerzes a fellebezesi stadiumban van, rossz hirek keringenek, meg az is megtortenhet hogy teljesen torlik es ujra kell vegyek a kozbeszerzest egyetlen 1 nyertesuk maradt es allitolag annak az ajanlata is döcög - a Strabagot innen kizartak pontatlan ajanlatert)