Szerintem is totál felesleges már tovább bővíteni a 8-as utat. A Veszprém elkerülését kéne még megcsinálni 2*2, és külön szintbeni csomópontokkal, és ennyi a dolog, ja meg normális 8-M7 bekötés, nem a madaras bolti dugót okozó körforgalmi csp-n keresztül, ahogy most is van. Maga a tranzit nullára redukált a 8-ason, simán lehet 90-100-al hajtani Herend után is, kellő számban vannak kapaszkodó sávos, kvázi előzési szakaszok, lényegében lakott területet nem érint, így semmiféle forgalmi adat nem indokolja a fent írtakon kívüli bővítést.
Értelmezd mit írtam. Felejtős a 2x2 sáv. Viszont a 83-as 2x2 sávra bővítésével megváltozhatnak a forgalmi viszonyok, Városlőd-Herend közt lehet hogy kell a bővítés.
Én még hozzávenném a kiemelésedhez a Herend-Ajka szakaszt.
Ez részben 2*2 vagy 2+1 sávos, ezt (no meg a Veszprémi elkerülőt) kéne gatyába rázni (fizikai elválasztás, különszintű csomópontok).
Utána már annyira gyér a forgalom, hogy arra (jelenleg) felesleges költeni - főleg ha Észak (M86-M85-M1) és Dél (M76-M7) felé is kiépül a Körmend-Budapest gyorsforgalmi kapcsolat.
A cel nem az M8-as kivaltasa/elkerülözese. A cel, az autoipari tesztpalya gyorsforgalmi bekötese a nyugatrol/eszaknyugatrol erkezö megrendelökhöz. Valamikor. MVP-ben csak tervezesi szintig kell eljutni. Kivitelezes kitudjamikor.
A határhoz legközelebb eső Bors-Bihar szakaszt 19 hónap alatt, a Bihar-Bisztraterebes szakaszt 24 hónap alatt kell befejezni. A nyertes konzorcium tízéves garanciát vállalt a munkálatokra.
Herend -Veszprém már készen van.Körmend-Herend szakasz az, amiről nincs hír.Viszont ennek a szakasznak jó részét felújitották,úgyhogy szerintem felejtős a 2x2 sáv.
Hirtelen nem tudtam eldönteni, melyikötöknek valaszoljak. Amit en belinkeltem, az nem az M8 epiteseröl vagy nem epiteseröl szol (amugy meg epitik Körmend es az orszaghatar között), hanem arrol, hogy a sokat kritizalt Zalaegerszeg-Vasvar M9 alternativajakent mar hivatalosan is felmerült, hogy Körmendre folytatodjon az M76, ott egy M76-M86-M8 csomopontot alkotva!
Egyesek a vörös (nem politikai) ködtöl mar nem is latjak a mondando lenyeget!
Zalaegerszeg polgarmestere osztotta meg a következöt:
"Az építkezés tehát zajlik, de városunknak ugyancsak fontos az északi és a nyugati csatlakozás is. Szintén a Modern Városok Program zalaegerszegi szerződésében szerepel az M8-as úthoz való kétszer kétsávos gyorsforgalmi útcsatlakozás terveinek elkészítése, ezt két nyomvonalon (Vasvár, Körmend) már szintén vizsgálja, tervezi a NIF Zrt."
A magyarországi nagy autógyárak közül egyedül az esztergomi Suzuki nem autópálya mentén fekszik. Persze a szentgotthárdi Opel is hasonló helyzeten van, de a 8-as főút túlnyomó részt 2x2 sávos, tehát jelentősebb áteresztő-képessége van, mint az Esztergomot a fővárossal összekötő 10-es útnak. Annak néztünk utána, mikorra várható, hogy Esztergom is bekapcsolódik a hazai sztrádarendszerbe.
Sikeres eljárás lezárását követően a kivitelezés várhatóan 2020. év második felében kezdődhet el, és jelenlegi tervezett befejezése 2022-2023. évben várható.
Ezt egyelőre csak a Miskolc felőli (ideértve a mezőkövesdi helyközit is) forgalomnak érdemes haszálnia. Kipróbálni persze, Budapest felől is jó lehet (egyszer).
minden esetben(!) háromlámpás forgalomirányító fényjelzőkészülékes szabályozással, hogy a balesetmentesség tökéletesen szavatolható legyen.
Kivéve, amikor körforgalommal, hogy az autós ne a piros lámpáknál állva dühöngjön, hogy a sok milliárd forint ráköltése után még lassabban is jut el a céljához.....
Ez Szeged és Csaba között szinte már kész, egyedül Csorvásra és Székkutasra kell behajtani, a többi települést vagy időtlen idők óta elkerüli a főút (Telekgerendás, Algyő), vagy az utóbbi tíz-tizenöt évben épült elkerülő (Hódmezővásárhely, Orosháza, Békéscsaba). Ahogy most ránéztem a térképre, a Békéscsaba-Debrecen szakasz viszont ennek a szöges ellentéte, ott annyi történt az utóbbi időben, hogy már nem érinti Békést a főút.
Ne állj már le vitatkozni a topic hülyéjével. Felesleges. Csak annyit érsz el, hogy ír még öt, egyenként háromképernyőnyi hozzászólást, aminek se eleje, se vége, se füle, se farka.
Vegye mar mindenki eszre, hogy a hölgy azt szereti, ha foglalkoznak vele. Nem reagalna ra senki, gyorsan megunna. En mar el se olvasom amit ir, es a ra adott valaszokat se.
Azt is millioszor megbeszéltük hogy ott (Vecsésnél) sulyos hiba volt matricázni. Èpp hogy a rendszer alapvetö szabályait sikerült elhagyni, mivel ott konkrétan egy föutat tettek fizetössé. Ha átadják végre az M4 többi, pest megyei szakaszát már nem lesz ilyen probléma.
M25 Eger es Andornaktalya vege kozti szakaszat mikor adjak at? Az ut elkeszult, munkavegzes nincs es a felhajtoknal levo korforgalmakrol is lekerult az utiranyt athuzo (ervenytelenito) csik.
Csak epp az utra nem lehet felhajtani. Andornaktalyanak fellelegzes lenne, meg persze gyorsitana Egerbol a 3-as ut eleresen is...