Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.10.12 0 0 41287

Csak egy adalék:

Néhány hete írtam a Sárrétudvari-Szerep 4 km útszakasz 1,5 milliárdos költségéről.

Most itt egy másik faramuci példa, a 4212. út amelynek a 42. úttól Sárrétudvaré felé vivő 2 km-es szakaszát 2014-ben sikerült "kifelejteni" a felújításból.

S.udvari "nagyembere" gondolt a földiekre (a választások előtt)

 

2018-ban már jó előre kikerült a reményt keltő tábla. Emlékem szerint július elején már kint volt, hirdetve a felújítást.

 

Október közepén még munkavégzés nincs.

 

A Streetview 2012 állapotához képest a szakaszon már folt-hátán-folt...

https://www.google.com/maps/@47.2872928,21.1650419,3a,75y,339.06h,77.56t/data=!3m6!1e1!3m4!1smE5l7IJLe0CSeGI0eb0DKQ!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Előzmény: Hírfigyelő (41282)
rm40 Creative Commons License 2018.10.12 0 0 41286
trizs77 Creative Commons License 2018.10.12 -1 0 41285

semmi se drága :

 

  http://propeller.hu/itthon/3378864-2-milliardbol-epitenek-korforgalmi-csomopontot-kecskemeten?utm_source=hirkereso.hu&utm_medium=referral

 

Ennyi pénzért - remélem - gyereket is nevel az a körforgalom, és megvakarja az idősebb járművezetők hátát is.

 

 

adiaboli Creative Commons License 2018.10.12 0 0 41284

Lengyelországban kicsit máshogy értelmezik a Via Baltica fogalmát:) - https://www.gov.pl/infrastruktura/umowa-na-ostatni-odcinek-trasy-via-baltica-podpisana

rm40 Creative Commons License 2018.10.11 0 0 41283
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.10.11 0 0 41282

A 4 számjegyű utak felújításairól, javításairól, és javítási hiányosságairól (észrevételek és tapasztalatok)

 

Pár napja a (41233)-ban arról tettem említést, hogy a mi környékünkön, Hajdú-Bihar megyében, ill. annak 100 km-es környékén belül hol mennyit haladt az összekötő utak felújítása vagy kijavítása.

 

Most viszont arról írok, hogy hol van elmaradás vagy súlyos útkarbantartási elhanyagolt állapot az összekötő utakat illetően.

 

    Az egyik rossz és nagyon szomorú példa erre a Hajdú-Bihar megyében lévő Hajdúdorog városához tartozó 3503-as bekötő út siralmasan rossz állapota annak ellenére, hogy mellette fontos munkahelyek fekszenek, melyeket csak ez az egy út köt be.

    Ez az út a 3317-es (Hajdúnánás-Nyíregyháza) összekötő útból nyílik a mellékelt térképen látható helyen délre Hajdúdorog, északra pedig a megyehatár és Tamásbokor irányában (a térképen az itt most fontos utak számozását feltüntettem). A 3317-es úttól D-re eső része elfogadható minőségű, bár kissé keskeny (5,5 m széles).

    A sokkal nagyobb baj a 3503-as útnak a 3317-es úttól É-ra eső szakaszával van. Ezen a szakaszon -- a 3317-es út kereszteződésétől É felé számítva -- a 0,0 -- 0,5 km-ek közti (0,5 km-es) szakaszon 2×1 sávos, majd ettől É-ra a 0,5 -- 8,0 km-ek közti (7,5 km-es) szakaszon már csak 1×1 sávosra szűkül le, míg végül a 8,0 -- 10,5 km-ek közti (2,5 km-es) szakaszon már csak egy egykor aszfaltútból útburkolat-szétmorzsolódással földúttá leromlott állapotú földút maradt meg belőle. ((A 0,0 -- 8,0 km-ek közé eső (8,0 km-es) aszfaltúti szakasza Hajdú-Bihar megyébe, míg a 8,0 -- 10,5 km-ek közé eső (2,5 km-es) szakasza pedig már Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe esik. Itt ezen a Sz.-Sz.-Bg. megyei oldalon már a 36-os főútba torkollik bele.))

 

Ez itt látható:

 

    Az vele a fő gond, hogy nagyon kritikus, szinte már katasztrofális mértékben el van hanyagolva a 3503-as út H.-B. megyei szakasza, mely éppen az az útszakasz, mely mentén a Hajdúdorog közigazgatási területén lévő munkaadó helyek (az ipari termelésben aktívan részt vevő fontos kis- és középüzemek, és kisebb-nagyobb gazdaságok) sorakoznak.

    A baj az, hogy az út további elhanyagolása és leromlása miatt ezek a munkaadó helyek esetleg veszélybe kerülhetnek (hol, milyen úton szállítsa a termékét??!). Nem egy itt lévő munkahely olyan, másfél évtized óta sikeresen és nyereségesen működő ipari kis- vagy középüzem, amelynek termékei már nemegyszer országos díjakat nyertek, és amelyek fontos élelmiszeripari és festékipari boltegységeket szolgálnak ki elsőrangú termékeikkel, és ezáltal Hajdúdorog és Hajdúnánás városok lakói egy részének immár másfél évtizede biztos megélhetést(!!!) biztosítanak.

    Emiatt jó lenne, ha ezt az írást a Közlekedési Minisztérium szakemberei is észrevennék, és időben rájönnének arra, hogy a 3503-as út felújításával milyen bajt előzhetnek meg, ha még időben(!) lesznek képesek cselekedni.

 

A 3503-as bekötő út jelenlegi állapotát bemutató képek:

 

A 3503-as út előjelző táblája a 3317-es útról lekanyarodás előtt

 

 

A 3503-as út kezdőpontja (0,0. km-e) a 3317-es út kereszteződésénél

 

 

A 3503-as út a 0,5. km-e előtt, ill. a 0,5. km-e után

 

A 3503-as út a 8,0. km-énél, azaz a H.-B. megye és a Sz.-Sz.-Bg. megye közötti megyehatáron (ahol az addig aszfaltútból ettől a ponttól É-ra már csak egy kis földút marad)

 

A 3503-as út végpontja (10,5. km-e) a 36-os főút kereszteződésénél

 

 

Előzmény: mash.69 (41277)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.11 -1 0 41281

pár nulla ide vagy oda már nem számít

:)

Előzmény: Mézgár (41280)
Mézgár Creative Commons License 2018.10.11 -1 0 41280

Na itt cirka 120 milliárdba került az 1km út felújítás...

 

Azert szerencse itt meg nem tartunk.

Előzmény: mash.69 (41277)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41279

22->2*2 sávos

Előzmény: radio100jozsi (41278)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41278

Azért vannak itt érdekességek, biztos fontos volt a falu szélső utcájában a semmibe vezető 22 sávos út, amit aztán végleg elzár az épülő autópálya: https://scontent.fbud3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/43527143_1093089920865014_319802311377420288_o.jpg?_nc_cat=100&oh=c4783cfbdfc6be4e02ab3a3f678b9d7e&oe=5C4D6259

mash.69 Creative Commons License 2018.10.10 -1 0 41277

Azért folynak a 4 számjegyű útak felújításai is...

 

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/10/17-kilometeres-utszakaszt-adott-at-a-strabag-es-a-soltut-somogy-megyeben

 

Hogy miért nem képesek egy térképet is mellékelni a hír mellé, azt sose fogom megérteni...

Átadták Somogy megyében a 6819-es jelű Berzence-Csurgó-Iharosberény összekötő utat, melyet 2,1 milliárd forintból újított fel a STRABAG Általános Építő Kft. és a Soltút Kft.

Na itt cirka 120 milliárdba került az 1km út felújítás...

 

https://terkepem.hu/utvonalterv/auto/7516-berzence,46.205972918665665,17.145195007324222/8725-iharosbereny-(6819),46.36019756701459,17.102622985839847#!megye=osszes!l=0,1!p=12/46.2765/17.1869

rm40 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41276
pentium10 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41275
dimelo Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41274

Igazad van - bocsi.

 

De ez csak erősíti, hogy a sárga felső szakasza kamuzás.

 

A zöld-sárga így még indokoltabb...

 

De, hogy újabb konfliktus ne keletkezzen,

jeleznem kell, hogy a zöldnél Bakonszeg-Ny van a Keleti főcsatorna,

amelyet ártér mentesnek tartva "csupán" felüljáró jellegű híddal kell tervezni.

 

De mégegyszer, nem a Körös és a Berettyó hídjain múlik.

Attól még alkalmas a Zöld--pink-sárga, vagy a zöld - pink változat.

 

Forgalomtorlódástól a következő 50 évben nem kell tartani,

ez nem az M0-Kelet...

 

 

Előzmény: Mézgár (41273)
Mézgár Creative Commons License 2018.10.10 0 0 41273

Szamold ujra kerlek. De Aladar terkepen es ne azon, amit te belinkeltel. Mert a tieden a piros-feher-piros nyomvonal kitakar 2 hidat a B nyomvonalon (sarga).

 

Segitsegkent itt piros pöttyöket raktam fel a sarga nyomvonalra, ahol hid szükseges.

 

 

 

Előzmény: dimelo (41270)
puntooo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41272

Elég optimista becslésnek tűnik a 20 perces menetidő csökkenés a legalább 8 kilométernyi kerülővel, és a Berettyóújfaluig és Debrecenig megmaradt 2x1 sávos szakaszokkal, de legyen igazuk!

Előzmény: lübra19jtd (41269)
rm40 Creative Commons License 2018.10.09 0 1 41271
dimelo Creative Commons License 2018.10.09 -1 1 41270

Újraszámlálás?

 

Zöld                     1

Sárgából zöldbe  2

Sárga                  3

Piros                   2

Előzmény: Mézgár (41267)
lübra19jtd Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41269
dimelo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41268

A román kamionok nem a Dn79-en járnak (legfeljebb Gyuláig), hanem befelé Dn1 Kolozsvár-Torda irányába. (Kevésbé Dn76)

A párhuzamos A is Nagylakhoz vinne, nagy kerülővel.  (a lakossági igények előbbre valóak)

Miután szerb-szlovák transzport feltűnően csekély, első a megyeszékhelyek érdeke.

 

A hídspórolás nem meggyőző érv, ha 7 km-rel hosszabb az útvonal.

 

Főleg, hogy az M44-nél egy teljesen fölösleges Tisza hidat is építenek...

a logikusabb M46 Tsz.miklós M4 helyett, ami még rövidebb is lett volna kb. 25 km-rel.

 

Ezek illúziók, gombhoz a kabátot szempontok és PR hangulatbefolyásolás választási év előtt.

 

Nagy probléma a Naturás területekkel van. Ja, és a pénzforrásokkal....

Előzmény: mash.69 (41266)
Mézgár Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41267

A zöld 4 hiddal kevesebb.

Előzmény: mash.69 (41266)
mash.69 Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41266

a pirossal HU-GO pénzeket lehetne szerezni hogy ne a román oldalon menjenek a kamionok

a zöld meg arra jó, hogy 1 hídat megspórolnak, ha jól nézem

de nekem is az jutott az eszembe, hogy a rózsaszín vonallal kötném bele az m44-be

viszont lehet akkor már kevés lesz az M44 2 sávja?

 

kicsit olyan lesz/lenne, mint az M4-es megépítése után a 4-es út és az M5 között az M0-ás 2 sávja

Előzmény: dimelo (41265)
dimelo Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41265

Rettenetesen elnagyolt változatok.

Az A olyan abszurd, hogy eszembe jutott néhány korábban hallott tervezői álláspont:

 

Az azért van, hogy legyen 3. is... (úgyis a favorizált nyer)

 

Egy bizonyíték: az OTRT-ben szerepelt M4 déli változat ugyanott haladt volna, mint most az M47  G és B Berettyóújfalutól nyugatra.

Az M4 déli nyomvonalát természetvédelmi (natura) okokból elkaszálták. Akkor kamuztak, vagy most?

Most van olyan bátor tervező, aki komolyan papírra vet ilyen nyomvonalakat?

Az A-ról: AZÉRT VINNI AZ ORSZÁGHATÁR MENTÉN, MERT (SZINTÉN M4 TAPASZTALAT) A MEZŐSASNÁL TALÁLHATÓ MADÁRVÉDELMI KÖRZETET KELETRŐL KELL KERÜLNI?

 

 

Ha a realitások felől közelíthetjük,

akkor a G B.csabai korrekciója (pink)

vagy a B körösladányi korrekciója (pink) életszerűbb.

Előzmény: Aladár46 (41260)
RadiX Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41264

szerintem az esővíz csatorna a járda szélén

Előzmény: Tamas(Ottawa) (41263)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2018.10.09 0 0 41263

Üdvözlet a topiklakóknak!

Prózai és lehet, hogy nem is idevaló kérdésem lenne, ezért már most elnézést is kérek... (de, ha nem ide, akkor vajh melyik topikba?)

 

Meg tudná valaki mondani, hogy az alanti linken szereplő képen mi célt szolgált a kettős járdaszegély?

https://foto.fszek.hu/WebPac_kep/CorvinaWeb?action=onelong&recnum=794107&pos=6

 

Szinte garantált, hogy nem egy proto-kerékpársávot ábrázol ez a Jobbágy utcai kép... 

Landsmann_ Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41262

A B és a G változat tetszene.  Vajon mi lehet a C és a D? Csak ebből nem lesz semmi, főleg a G-ből. Tájvédelmi körzeten aligha fognak ilyen utat építeni. A B még hagyján is. Egyenesebb is lenne mint az A, meg nagyobb települések mellett vezetne.

Előzmény: Aladár46 (41260)
Aladár46 Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41260
Landsmann_ Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41259

A 4-es főúton is tudok olyan kereszteződést, balra kanyarodási lehetőséggel, ahol nincs balra kanyarodáshoz besoroló sáv. Mindez ráadásul lakott területen kívül. Bonyolítja a helyzetet egy enyhe, de hosszú, íves rész aminek nagyjából a közepén van a leágazás. Innen pár száz méterre meg egy jobbra leágazás, szintén besoroló sáv nélkül. Ki van ugyan lökve a 70-es tábla, de tudjuk, minden szabály annyit ér amennyit betartanak belőle. Kész életveszély mindkét útcsatlakozás. Tudják ezt az illetékesek is, éppen ezért is hozzákezdtek a totális átalakításhoz. 

Előzmény: NAR (41257)
adiaboli Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41258

"...az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás..."

https://www.google.hu/maps/@47.7594582,19.9006196,3a,75y,76.13h,76.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Q1sj3IaGyZVl6SsctZ1rQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Kishazánk.

Előzmény: NAR (41257)
NAR Creative Commons License 2018.10.08 0 0 41257

Mi  a különbség az elsőrendű és a másodrendű között? "Felhasználói szemmel" a 11-es és mondjuk a 71-es között nagy különbséget nem látok.

 

Közben a google kisegített:

 

19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet:

 

"4. Elsőrendű főutak

Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom - állandó vagy időszakos kivételektől eltekintve - tiltott. Távolsági forgalmat bonyolítanak le országrészek, régiók között, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, szintbeni vasúti keresztezés (iparvágány kivételével) nem létesíthető. Közúti csomópont létesítése - ha megengedett a balra kanyarodás - az csak a járművek részére külön felálló sáv kialakításával történhet. Külterületen a tömegközlekedési járművek (autóbusz, trolibusz) részére megállóöblök állnak rendelkezésre, az út menti ingatlanokhoz nem létesíthető közvetlen csatlakozás, és csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani.

5. Másodrendű főutak

Vegyes járműforgalom céljára szolgálnak, de a lassú járműforgalom megtiltható. Régiók és megyék közötti távolsági forgalmat bonyolítanak le, illetve azok forgalmának gyűjtő és elosztó szerepét látják el. Minden keresztezése szabályozott, külterületen az út menti ingatlanokhoz - csak kivételes esetben - létesíthető közvetlen csatlakozás, csak a forgalmi csomópontokban lehet fel- és lehajtani."

 

Mondjuk ez alapján a 11-es út legfeljebb Békásmegyer és Szentendre között lehet elsőrendű, mert pl. a Nagyvillámhoz felmenő útra nincs külön balra kanyarodó sáv (és szerencsére a bicikliforgalom sem tiltott).

Előzmény: Fradista Utazó (41255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!