Gyűjtögettem kicsit:)
Autópályaforgalmak 2000 - 2015
2000 Összesen nehézmotoros össztgk Szgk Kistgk Közép Nehéz Pótos Nyerges
M1 160 km 17510 3289 3936 13281 922 745 468 1789
M3 103 km 18327 1687 1846 16200 412 703 236 477
M5 100 km 10441 1121 1354 8945 368 445 230 301
M7 85 km 31595 2682 3267 27947 914 710 544 1081
2005
M0 29 km 50465 12713 14238 29087 6636 1860 4562 953 6846
M1 160 km 27859 5276 6467 18393 2607 1527 1253 330 3332
M3 176 km 22614 2820 3393 15347 3628 773 766 480 1362
M30 27 km 11138 1818 2123 7166 1778 351 581 410 774
M5 100 km 22193 3804 4371 14755 2690 897 980 789 1692
M7 104 km 33415 3696 4839 24217 4017 1395 1413 352 1671
2010
M0 75 km 48860 9093 9482 28320 6360 906 1812 706 6240
M1 160 km 35075 8696 8824 21520 4338 445 2075 500 5764
M15 14 km 8377 4372 4537 3106 657 238 280 415 3580
M2 31 km 16764 1565 1769 12526 2281 292 277 178 1019
M3 223 km 24681 3373 3683 17223 3549 496 581 395 2191
M30 27 km 11580 2429 2637 7179 1677 268 547 288 1527
M31 12 km 13239 4114 4448 6941 1806 378 683 532 2794
M35 43 km 7630 1455 1507 5080 966 90 394 123 898
M43 21 km 11158 2872 2890 6755 1191 317 344 238 1890
M5 161 km 25569 6281 6306 15488 3451 297 1538 402 4044
M6 176 km 8747 1341 1406 6011 1265 117 363 178 744
M60 30 km 4720 736 745 3479 439 26 255 119 344
M7 229 km 24269 3716 3900 17064 2975 429 597 388 2478
M70 21 km 6229 2741 2901 2196 1060 219 119 431 2130
M8 10 km 4544 1224 1231 2721 522 52 256 229 693
2015
M0 77 km 51975 9218 10167 32400 8842 1280 1356 941 6559
M1 160 km 43161 10000 10380 24628 7630 819 1872 664 6989
M15 14 km 10777 5299 5483 4192 949 311 283 454 4431
M2 31 km 19004 1533 1613 14041 3099 230 167 112 1102
M3 270 km 22161 2783 3138 15260 3574 489 545 265 1832
M30 27 km 13768 3177 3372 7650 2668 257 609 205 2291
M31 12 km 20288 3992 4561 12459 3144 634 521 423 2963
M35 43 km 7541 836 870 6031 612 54 217 39 560
M43 57 km 10667 3166 3585 5084 1905 509 197 251 2623
M5 161 km 28768 6107 6147 18140 4153 308 1306 413 4098
M6 176 km 9900 1119 1197 7079 1547 139 190 118 747
M60 30 km 4617 592 587 3538 409 27 189 60 312
M7 227 km 26161 3630 3854 18371 3569 485 566 317 2473
M70 21 km 6481 2664 2774 2395 1235 170 157 300 2135
M8 10 km 4772 1275 1276 2792 622 57 221 148 848
Első ránézésre 2000-2005 nagy ugrás km-ben és db-ra is. 2005-2010 nagy ugrás km-ben, logikusan csökkenés M3, M7
2010 válság és 2015 a kilábalás, teljesedik a hálózat.
Legerősebb növekedés M1
Stagnál M3, M5, M7
Visszaesett M35, M43, M6-M60, bár itt ellentmondásos a szgk kis többlete és a tgk-k csökkenése. (M35-nél valamit benéztek? Szgk nőtt, minden más nagyot csökkent, ami nem valós)
A kisteher kategória 2000-ben még nem volt, de máig sem egyértelmű, hogy melyik automata hova számolja.
Az egész hálózaton legfeltűnőbb a nyergesvontatók arányának növekedése, a közép és nehéz tgk-k csökkenése...
Többször jeleztem, hogy a 2,5 járműegység szorzó jelenleg már nem valósan fejezi ki az utakra nehezedő (tengely) nyomást...
A balesetek súlyosságának növekvő mértékét sem...
Ez nem elsődlegesen autópálya probléma, hanem tipikusan főúti.
Persze az I. rendű főúthálózat többségét már kiváltotta az autópálya,
a kivételt ... TUDJÁTOK....
4. főút 2015 Szolnok megye:
10920 2495 2698 5974 2015 380 290 311 1712
Na, itt nem épül semmi...