Keresés

Részletes keresés

dimelo Creative Commons License 2018.07.17 0 0 40391

OKA2017 ?!!

Előzmény: Fradista Utazó (40390)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.17 0 0 40390

Az M0 2017-es csúcsértéke 126 ezer ej., az M1-en 92e. Nagyon erősen növekszik a forgalom. Növekedett az M5 is, teljes hosszban. 

dimelo Creative Commons License 2018.07.17 0 0 40389

Igen, pont erről írtam már néhányszor

Előzmény: troglodita (40388)
troglodita Creative Commons License 2018.07.17 0 0 40388

Régen, amikor még A11-ben is gondolkoztak (Nagyvárad - Arad), akkor ez volt ez a terv. Nyilván Biharszentandrásnál valami értelmesebb, elkerülős megoldással kellett volna megoldani a dolgot, de így még akár használható is lenne az egész kóceráj:

Előzmény: dimelo (40386)
D H Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40387

tényleg, bevágásban vezetik át a pályát a Turul "hegyen"? a régészeti munkálatot jeleit elnézve már majdnem azt gondoltam hogy végigviszik a felszínen amennyire csak lehet...

Előzmény: Mr Reacher (40311)
dimelo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40386

Az igaz, hogy 2 km-rel közelebb van a határhoz (a Nyugathoz),

de az egész román belforgalom szempontjából távolabb Nagyváradtól...

Előzmény: troglodita (40385)
troglodita Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40385

Na igen, ha az elkerülő Bihar fölött érné el a DN19-et és lenne egy klasszik lóhere csomópontja az A3-al, akkor talán értelmesebb  lenne az egész...

Előzmény: dimelo (40384)
dimelo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40384

Köszi!  Ez már eléggé hivatalos:)

 

Csak nem logikus...

Minek 2 csp., ha egy is megoldaná...

Hogyan lehet délről északra áthaladni, ha a Nagyvárad elkerülőt az A3-ba kötik?

 

Aki Székelyhídra megy, vagy Szatmárnémetiig, az maradjon a belvárosban, és a régi Dn19-en?

 

Mesteri...

 

 

Előzmény: troglodita (40383)
troglodita Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40383

Ezt találtam, az A3 - DN19 ezen is hasonlóan fest, de itt van A3- Nagyvárad elkerülő is rajzolva:

http://bihorstiri.ro/wp-content/uploads/2018/03/nodrutier.png

Előzmény: dimelo (40382)
dimelo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40382

Nyilván való, hogy ott is vannak lelkesek, akik többet tudnak, mint mi.

vagy csak többet szeretnének...

 

Ezzel együtt, ha végig nézed az A3 nyomvonalat, mindenhol hasonlóan bonyolult csomópontok vannak. (Logikusan a jövőre nézve lehetnek fizetőkapuk, nem a jelen helyzetben)

Most legaktuálisabban hasonlóan alakítgatják a Gyalu-i Szamos híd le-felhajtóit.

De "gyönyörű káosz" van Tordánál is.

 

 

Az én észlelésem arról szólt, hogy milyen csp. lesz a Nagyvárad elkerülő és az A3 összeterelésénél?

A rajzolgatás nem terjedt ki erre, míg a Marosvásárhelyi szakasz eléggé hihető.

Előzmény: troglodita (40381)
troglodita Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40381

Azért tegyük hozzá, hogy ez egy nemhivatalos oldal, az ottani lelkes civilek rajzolgatják és frissítgetik, ahogyan és amikor tudják, szóval mérget azért nem kell arra venni, ami oda le van írva és rajzolva...

Fizetőkapu: én nem látok ilyet a térképen; jelenleg csak az A2-n van fizetőkapu (Bukarest és a román tengerpart között, a Duna hídnál), illetve az A1-en tervezik a bevezetését, egyelőre Bukarest-Pitesti között, a többi útra a "rovigenta" érvényes továbbra is.

Előzmény: dimelo (40380)
dimelo Creative Commons License 2018.07.16 0 0 40380

Sok mindent láttál már, és még hiszel az évszámokban?

Azt felejtsd el a térképről:(((

 

Mondatod helyesen: Arad felől sem...

 

http://www.maszol.ro/index.php/hatter/99113-a-dragnea-kormany-merlege-masfel-ev-nulla-kilometer-autopalya

 

a kormányprogram 2017-ben jelölte meg a 72 kilométeres Lugos-Déva autópálya átadásának évét. Eddig a sztrádának mindössze egy 15 kilométeres szakasza készült el végeztek –

még a Cioloș-kormány idején. Egyelőre arra sincs remény, hogy az autópálya megépül 2022-ig, hiszen – egyebek között – három kilométeres szakaszon két alagutat kell felépíteni.

A szerződést az építővel felmondták, a munkálatok 3-4 éven át tartanának, ha most fognának neki.

 

 

Illúziók, illúziók.... és a rideg valóság.

Előzmény: radio100jozsi (40379)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40379

De jó ez a térképes oldal. Ahogy nézem 2019-ben ha menetrendnek megfelelően alakul el lehet autópályán jutni már Kolozsvárra és Marosvásárhelyre is hazánkból. Igaz nem Nagyvárad, hanem Arad felől.

Előzmény: dimelo (40375)
dimelo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40378

Valószínű, hogy fizetőkapus lesz,

de nem a DN19 csomópont a furcsa, hanem az autópálya csatlakozás nélküli

piros (vagy pink) - fehérrel jelzett délről jövő Nagyváradi elkerülő.

 

Annak nem lesz csomópontja? Vagy még meg sem tervezték?

Ha lesz csp. a DN19-nél (fizetőkapuval), akkor miért lenne egy másik is 2 km-rel nyugatabbra?

 

10 éve a Nagyvárad elkerülő a DN19-be volt bekötve...

Előzmény: puntooo (40376)
troglodita Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40377

vagy a 2020-as dátum?

Előzmény: dimelo (40375)
puntooo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40376

Matematikailag biztosan létezik ennél  komplikáltabb kialakítású kereszteződés is:-) De nem ismerem a geológiai adottságokat.

Előzmény: dimelo (40375)
dimelo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40375

Pedig meg sem ígértem:) 

 

 

Mi a furcsa ezen a térképen?

M4-A3

 

http://proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html#map=14/47.173/21.917/0

Előzmény: Mr Reacher (40374)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40374

Köszönjük az adatokat.

Előzmény: dimelo (40373)
dimelo Creative Commons License 2018.07.15 0 0 40373

Gyűjtögettem kicsit:)

 

Autópályaforgalmak 2000 - 2015

 

2000         Összesen  nehézmotoros       össztgk    Szgk    Kistgk    Közép  Nehéz  Pótos  Nyerges

M1 160 km  17510            3289              3936    13281                  922     745    468     1789

M3 103 km  18327            1687              1846    16200                  412     703    236       477

M5 100 km  10441            1121              1354      8945                  368     445    230       301

M7  85 km   31595           2682              3267     27947                  914     710    544     1081

2005

M0   29 km  50465          12713            14238     29087   6636     1860   4562    953     6846

M1 160 km  27859            5276              6467     18393   2607     1527   1253    330     3332

M3 176 km  22614            2820              3393     15347   3628       773     766    480     1362

M30 27 km  11138            1818              2123       7166    1778      351      581   410       774

M5 100 km  22193            3804              4371     14755    2690      897      980   789     1692

M7 104 km  33415            3696              4839     24217    4017    1395    1413   352     1671

2010                                                                                                                                  

M0   75 km  48860            9093              9482     28320    6360      906    1812   706      6240

M1 160 km  35075            8696              8824     21520    4338      445    2075   500      5764

M15 14 km    8377            4372              4537       3106       657     238      280   415      3580

M2   31 km  16764            1565              1769     12526     2281     292      277   178      1019

M3 223 km  24681            3373              3683     17223     3549     496      581   395      2191

M30 27 km  11580            2429              2637       7179     1677     268      547   288      1527

M31 12 km  13239            4114              4448       6941     1806     378      683   532      2794

M35 43 km    7630            1455              1507       5080       966       90      394   123        898

M43 21 km  11158            2872              2890       6755     1191     317      344   238      1890

M5 161 km  25569            6281              6306     15488     3451     297    1538   402      4044

M6 176 km    8747            1341              1406       6011     1265     117      363   178        744

M60 30 km    4720              736                745       3479       439       26      255   119        344

M7 229 km  24269            3716              3900     17064     2975     429      597   388      2478

M70 21 km    6229            2741              2901       2196     1060     219      119   431      2130

M8   10 km    4544            1224              1231       2721       522       52      256   229        693

2015

M0   77 km  51975            9218            10167     32400     8842   1280    1356    941     6559

M1 160 km  43161          10000            10380     24628     7630     819    1872    664     6989

M15 14 km  10777            5299              5483       4192       949     311      283    454     4431

M2   31 km  19004            1533              1613     14041     3099     230      167    112     1102

M3 270 km  22161            2783              3138     15260     3574     489      545    265     1832

M30 27 km 13768             3177              3372       7650     2668     257      609    205     2291

M31 12 km 20288             3992              4561     12459      3144    634       521    423    2963

M35 43 km   7541               836               870        6031        612      54       217      39      560

M43 57 km 10667             3166             3585        5084      1905    509       197    251    2623

M5 161 km 28768             6107             6147      18140      4153    308     1306    413    4098

M6 176 km   9900             1119             1197        7079      1547    139       190    118      747

M60 30 km   4617               592               587        3538        409      27       189      60      312

M7 227 km 26161             3630             3854      18371      3569    485       566    317    2473

M70 21 km   6481             2664             2774        2395      1235    170       157    300    2135

M8  10 km    4772             1275             1276        2792        622      57       221    148      848

 

Első ránézésre 2000-2005 nagy ugrás km-ben és db-ra is. 2005-2010 nagy ugrás km-ben, logikusan csökkenés M3, M7

2010 válság és 2015 a kilábalás, teljesedik a hálózat.

 

Legerősebb növekedés M1

Stagnál M3, M5, M7

Visszaesett M35, M43, M6-M60, bár itt ellentmondásos a szgk kis többlete és a tgk-k csökkenése. (M35-nél valamit benéztek? Szgk nőtt, minden más nagyot csökkent, ami nem valós)

A kisteher kategória 2000-ben még nem volt, de máig sem egyértelmű, hogy melyik automata hova számolja.

 

Az egész hálózaton legfeltűnőbb a nyergesvontatók arányának növekedése, a közép és nehéz tgk-k csökkenése...

Többször jeleztem, hogy a 2,5 járműegység szorzó jelenleg már nem valósan fejezi ki az utakra nehezedő (tengely) nyomást...

A balesetek súlyosságának növekvő mértékét sem...

 

Ez nem elsődlegesen autópálya probléma, hanem tipikusan főúti.

Persze az I. rendű főúthálózat többségét már kiváltotta az autópálya,

a kivételt ... TUDJÁTOK....

 

4. főút 2015 Szolnok megye:

                      10920          2495        2698       5974    2015    380   290   311   1712

 

Na, itt nem épül semmi...

 

Előzmény: dimelo (40371)
v_peti Creative Commons License 2018.07.13 -2 0 40372

Dél-Olaszország elmaradottabb, mint Nyugat-Magyarország? Ezt nem gondoltam volna. Persze, tudtam, hogy nem olyan fejlett, mint Ausztria.

Előzmény: Fradista Utazó (40362)
dimelo Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40371

Ja, ja, sőt jó, jó

 

ilyesmikkel szoktam pepecselni, csak most nincs rá időm.

 

Nyilvánvaló a növekedő autópályahossz a fő  indok.

De ebben van elrejtve a konfliktus is....

Miért ott épültek, ahol ennyire csökkentették az átlagot?

 

Na már hallom, megint az M4....

 

NEM: az M7 Adria-mániája, vagy az M6 hasonló (bosnyák) vágyálma,

meg a Sesztákland-i M3-M34 hajszolás csökkenti durván az átlagot.

 

Megérne egy kis időt a részletezés, mert a tanulmány további része csak az M1-M3-M5-M7 tengelyt taglalja,

sajnos azt sem szakaszonként.

 

Az biztos, hogy a mellékutak teherforgalma az E-útdíj bevezetési miatt csökkent.

A főutaké az autópálya építések miatti átterelődés okán.

Előzmény: Roger Preed (40370)
Roger Preed Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40370

Érdekes gyűjtés, viszont egy dolgot kihagysz a számításból: az újonnan átadott autópálya szakaszok jellemzően lefelé húzzák az átlagot.

 

Érdekes lenne leszűrni ezt a táblázatot a 2007 előtt átadott szakaszokra.

Érdekes lehet az a gyűjtés is, hogy mely autópálya szakaszok nem érték el azóta sem a 2007-es szakaszokra szűrt átlagot.

Előzmény: dimelo (40366)
troglodita Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40369

Lehet, persze, és előbb-utóbb össze is érnek a darabok, csak addig valahogy olyan nehézkesnek tűnik az egész. Írtam már többször is itt, hogy én évente egyszer-kétszer megteszem az utat Székelyföldig, anyósomékhoz, és elszomorító látni, hogy 2017-hez képest a nyomorult M35-481 kombón kívül semmi érdemi előrelépés nincs sem itt, sem pedig ott...

Előzmény: adiaboli (40355)
troglodita Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40368

Akkor jelenleg tulajdonképpen a Zenica-Sarajevo-Tarcin szakasz van kész, illetve Odzak-ig hamarosan kész lesz. Odzak-Zenica a jelenlegi országúton 130 km, illetve délen a határ felé szintén egy ekkora darab hiányzik még...

Illetve Eszék és az M6 között kb. 60 km, de az legalább síkvidéken ;-) De én már nagyon várom, hatalmas élmény lesz ezen száguldozni, az egyszer biztos!

Előzmény: Bosanac (40359)
dimelo Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40367

Lehetséges, de inkább az építkezést figyeltem.

 

A tervezők biztos nem spórolni akartak ezen, végül is engedéllyel építkeznek.

 

Kissé cinikusan: tiszteld az autópályát és lassíts le alaposan... esetleg töröld le a lábadat, vagy vesd le a cipőd is, mielőtt felhajtanál...

Előzmény: puntooo (40363)
dimelo Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40366

Csak épp beleolvastam, már el is ment a kedvem:(((

 

Alapos, de általános.

 

1. Táblázat. A közúti forgalom alakulása 2000 és 2015 között (ÁNF jármű/nap)   2007-től érdekesebb!
JÁRMŰ KATEGÓRIA      SZEMÉLYGÉPKOCSI            NEHÉZMOTOROS
év / útkategória gyorsforgalmi főút mellékút gyorsforgalmi főút mellékút

 

2007                        14812      4747  1043              3998    853   121
2008                        15996    4800 1058             4336   810   122
2009                        16168    4582 1045             4269   780   131
2010                        14258      4334  1053              4174    732   131
2011                        13870      4252    995              4264    689   113
2012                        13249      4063    958              4132    652   111
2013                        13046    3995    931            3951    605    93
2014                        13901      4112     961            3820     633     92
2015                        14745      4198     991            4021     637     92

 

2007 román, bolgár EU csatlakozás

2009-től válságévek.

2013: a "gödör" alja, ekkor vezették be az E-útdíjat...

 

2015-ben még nem értük el a válság előtti szintet, pedig 700 km autópályával több üzemelt...

 

" A várt fejlődés elmaradásának főként társadalmi-gazdasági okai lehetnek, ezen belül is elsősorban a gazdasági okok játszhattak szerepet.

A környezettudatos életszemlélet terjedése emellett hatást gyakorolhatott a személygépkocsi-forgalom alakulására.

Fontos tényező még a gyorsforgalmi úthálózatnak a vizsgált időszakban lezajlott jelentős hossznövekedése, mert a kisebb forgalmú új szakaszok belépésével

az útkategória átlagos forgalma nyilván csökkenhetett, és ezt a főutak forgalmában megmutatkozó, a gyorsforgalmi utakra történő forgalomátterelődési hatás sem volt képes ellensúlyozni.

A gyorsforgalmi úthálózaton a 2000-es évek első felében a díjrendszer változása a nehézmotoros forgalom erőteljesebb növekedését eredményezte,

majd az úthálózati hossznövekedés hatása és a nehézjárművek megtett úttal arányos díjrendszerének bevezetése kissé visszafogta a nehézmotoros forgalom fejlődését.

A gyorsforgalmi úthálózat jelentős hossznövekedése miatt a növekvő nehézmotoros forgalom fejlődésének alakulása

a 2014–2015‑ös évekre lényegében megközelítette az előírás szerinti előrebecslő függvénnyel számított értékeket."

Előzmény: trizs77 (40365)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 40365

Az űtépítések, gyorsforgalmi útépítések egyik haszna, a súlyos balesetek számának csökkenése :

 

https://g7.24.hu/elet/20180713/nem-csaloka-tenyleg-tobb-autost-birsagol-a-rendorseg-gyorshajtassal/

 

 

RadiX Creative Commons License 2018.07.12 0 0 40364

Vásárlóerő szerint Pozsony, Prága és Bécs benne van az első tízben, Közép-Magyarország jóval lejjebb van (bár Budapest magában közelebb lenne). Nyugat-Dunántúl még éppen megelőzi a leggyengébb görög régiót, de a többi már bőven alatta van.

Előzmény: Fradista Utazó (40362)
puntooo Creative Commons License 2018.07.12 0 0 40363

Más. Mondd, jártál a 47-M4 kereszteződéseinek körforgalmainál? Nem vették egy kicsit szűkre azokat a pusztaságban-még személykocsival is, nem hogy kamionnal....

Előzmény: dimelo (40313)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.12 0 0 40362

Sose felejtsd el, hogy az EU nem Svédország, Finnország és Hollandia. Abban ott van Bulgária, Románia, Kelet-Szlovákia, Görögország, ezek egyértelműen Magyarországnál fejletlenebb térségek, akárcsak Olaszország nagy része (az Appeninektől délre Rómát kivéve minden). Portugália kb. Magyarország szintjén áll. 

A számítás persze mindig és biztosan pontatlan, mert elég macerás megállapítani, hogy egy országos cég budapesti telephelyen megtervezett, de Békés megyében értékesített terméke milyen arányban közép-, és milyen arányban délkelet-magyarországi. Vannak erre módszerek, amikhez én igazából nem értek, az világos, hogy nem teljesen légből kapottak, de az is, hogy nem lehetnek teljesen precízek. 

Papíron az EU legalacsonyabb GDP-vel rendelkező régiója Délkelet-Bulgária, a legmagasabb pedig (most még) London. 

Az utóbbi években volt is némi átrendeződés, mert Kelet-Európa fejlődik, Görög-, és ami fontosabb (mert nagyobb) Olaszország is lefelé csúszott. 

Előzmény: Csülkös.Pantani (40361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!