Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39898

Na megint sikerült összehozni egy balesetet a gyorsforgalmin. Szerencsére most halálos áldozat nincs, de elég sok sérült. Alapból rossz a kialakítása az aluljárónak, de ezzel az iszonyatos fillérbaszással sikerült életveszélyessé is tenni. 

v_peti Creative Commons License 2018.05.29 -1 0 39897

Havi 400, két sör, kevesebb mint fél doboz cigi, egy liter benzin. Nudli!  Ja nem, még az is drágább! :)

 

https://www.groby.hu/termekek/elelmiszer/53309-nadudvari-fagyasztott-nudli-600-g.html?utm_source=argep.hu&utm_medium=ct&utm_campaign=argep.hu

Előzmény: v_peti (39896)
v_peti Creative Commons License 2018.05.29 -1 1 39896

Én sem értem, hogy azon a vacak 5000-en mit kell hisztizni?

 

Előzmény: mash.69 (39890)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.29 -1 3 39895

Es? Ettol meg mindket erv fennall. Nem kellene megyei matrica hanem magasabb eves gepjarmuado, meg dragabb benzin.

 

Vagyis fizessen a magyar, a rajtunk átszántó külföldi pedig ne. Eredeti.

Előzmény: Samott (39891)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39894

Kösz a pontosítást.

Előzmény: radio100jozsi (39887)
dimelo Creative Commons License 2018.05.29 -1 2 39893

Az egyenlő jogok érvényesülése ez lenne?

 

Aki nem használ(hat) autópályát, az is fizessen magasabb adót?

Aki 2 hónapban egyszer tankol (elszegényedett, lehet a svájci frank hitel miatt)

az is fizessen, mint a burzsuj BMW-s?

 

Lehetnél kissé empatikusabb...

 

Netán "kereszténydemokratább"?!?

Előzmény: Samott (39891)
dimelo Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39892

Érteni vélem, de miért 90%

és milyen arányban a személy-teher között?

Előzmény: trizs77 (39889)
Samott Creative Commons License 2018.05.29 0 0 39891

Es? Ettol meg mindket erv fennall. Nem kellene megyei matrica hanem magasabb eves gepjarmuado, meg dragabb benzin. Volt ilyen idoszak, a valsag alatt amikor sokan leraktak az autot mert nemtudtak fizetni a draga benzint meg a torlesztot. Sokkal jobban lehetett kozlekedni.

Előzmény: mash.69 (39890)
mash.69 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39890

nem te vagy az aki 3-4 havonta síránkozik a megyei matrcia miatt?

mert az az 5000 ft földhöz vágja az autósokat, és inkább bumliznak a falvakban, kisvárosokban,

ahelyett hogy az elkerülő úton mennének...

Előzmény: Samott (39884)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39889

Lehet, hogy félreértem?

Tedd helyre.

 

 - az összes vasúti költség 90 %-át ?

 - vagy az áruszállítás 90 %-át?

 - vagy a kb. 30 %-nyi hálózat költségeinek 90 %-át fizetik?

 

-------------------------

 

Nem az vasút éves bekerülési összegének 90%-t fizetik meg.

Nem az árúszállítás..............

 

 

A vasúton belül, a pálya éves bekerülési költségének kb. 90%-t (felújítás és új építés nélkül) megfizettetik a használóval.

A pár vasúti személyszállítást végző céggel és a sok vasúti teherfuvarozást végző céggel.

 

 

Előzmény: dimelo (39886)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39888

 

 

   5*

 

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (39881)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.28 0 1 39887

Nem néhány hete, hanem már több mint 1 éve le van zárva, és most már a felújított jobb pályán megy a forgalom, eddig a bal pályán ment csak. Nekem ami a baleseti hírek felvételei alapján újdonság volt, hogy aszfaltozott leállósávot kapott ez a szakasz.

Előzmény: adiaboli (39860)
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39886

Lehet, hogy félreértem? Tett helyre.

 

Az összes vasúti költség 90 %-át

vagy az áruszállítás 90 %-át,

vagy a kb. 30 %-nyi hálózat költségeinek 90 %-át fizetik?

 

Mindenesetre a 3300 személyvonat átlag 3 kocsival közlekedik,

tehát jó esetben a teljes hálózaton 10 ezer kocsi közlekedik naponta,

átlag 50? utassal= 500 ezer ember/nap.   (az elővárosi szerelvényekkel együtt?)

 

300 tehervonat átlag 30 ? vagon = 9000 vagon x 60 tonna =  540 000 tonna/nap

ez egyenérték 27000 db kamionnal.  (Vajon mennyi az üres vagon?)

 

 

250 milliárd útdíjbevétel = 250 milliárd tömegközlekedés támogatás.

 

Kerek a világ?

 

Előzmény: trizs77 (39880)
08-73 Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 39885

Nem, nem luxus. Sokaknak nem, pláne akik külvárosban, vagy agglóban laknak.

Előzmény: Samott (39884)
Samott Creative Commons License 2018.05.28 -4 1 39884

Tul olcso az autozas. Nem viccelek, egy csomo olyan ember jar autoval akinek amugy nem kellene. Az auto luxus. Ugy is kellene arazni a kapcsolodo koltsegeket.

Előzmény: Mr Reacher (39875)
Samott Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39883

Mondjuk London az minden, de nem bringabarat. :)

Előzmény: 08-73 (39874)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.28 -1 1 39882

Hozzászólásodból azt szűrtem le, hogy nem egy vidéki kisvárosban laksz 30-50 kilométerre a megyei kórháztól, a gyereked potenciális középiskolájától, és a diszkontokon túl minden szaküzlettől. Bezzeg a Te városi közlekedésed támogatása az nem felesleges, és rendkívül hatékony!

Előzmény: 08-73 (39869)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.28 0 2 39881

Amikor vasútról beszélünk, egy tényezőt ne felejtsünk el: bár az átlagembernek a vasútról a távolsági IC, gyors, vonatok, meg a mellékvonalon hússzal dülöngélő Bz motorkocsi jut eszébe, de a magyar vasúti forgalom több, mint felét a budapesti elővárosi forgalom teszi ki. Akik naponta ingáznak valamelyik elővárosból, esetleg külvárosból, Budapestre. Ez amúgy nem magyar jelenség, a legtöbb európai országban hasonló, vagy még nagyobb a nagyvárosokon belül, ill. az elővárosokból a nagyvárosokba utazók aránya a teljes vasúti közlekedésen belül. 

Azaz a vasúti forgalom súlypontja ott jelenik meg, ahol a vasút tehermentesíteni tudja a közúti forgalmat, és ahol a közút kapacitásnövelése csak extrém költségekkel volna növelhető. 

A budapesti és elővárosi forgalmon kívül még három olyan eleme van a magyar vasúti közlekedésnek, ami érdemben tehermentesíti, ill. tehermentesíteni tudná a közutat, ebből kettő a magyar vasúti közlekedésen belül is érdemi részarányt ér el: a Budapest - Győr (- Bécs) forgalom és a nyári balatoni forgalom. A Hódmezővásárhely - Szeged forgalomban momentán inkább a potenciált láthatjuk, mintsem a valódi jelentőséget. 

trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39880

A hazai vasúti forgalom

 - naponta kb. 3300 személyvonat,

 - naponta kb. 250-350 tehervonat.

 

A pályahasználati díjat úgy állapította meg a minisztérium, hogy az éves bekerülési költség kb. 90%-t fedezze.

 

A hazai vasúti pályahálózat kb. 50%-n semmilyen teherforgalom sincs, kb. 20%-n minimális, a maradék kb. 30%-nyi vasúthálózaton van a teherforgalom kb. 90%-a.

 

 

Előzmény: dimelo (39877)
NAR Creative Commons License 2018.05.28 -1 1 39879

Bizonyos méret fölött (illetve alatt) fizikailag nem lehet bármivel közlekedni, mert nincs elég hely. Egy London méretű és sűrűségű városban nem lehet autóval közlekedni (hozzáteszem, csúcsidőben metróban is csak úgy, hogy a heringek irigykednek).

Előzmény: 08-73 (39874)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39878
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39877

Igen, az egy másik topic...

 

Ezzel együtt: mennyi EU-s forrás megy vasútfejlesztésre? és mennyi hazai?

 

Technológiai értelemben persze fejlesztés, nem is állítom, hogy szükségtelen,

csak éppen súlyos veszteségtermelő, miközben a teherforgalmi bevételek nem ugyanott "képződnek".

 

Vajon költségarányos-e a pályavasút használati díja?

A különbözetet is az autósokkal fizettetik?

 

 

Előzmény: trizs77 (39876)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 2 39876

A vasútfejlesztések célja: fenntartani a pénznyelőt és kiszolgálni a magánérdekű teherforgalmat.

 

------------------

 

Máshogy látom.

 

A XXI.századi magyar vasútfejlesztések célja, hogy a fővonalak egy részén újra, jóra,  kiépítsék az 1970-1975-es pályasebességeket és valamilyen iciri biztber + utaskomfort (pl.peronmagasság) korszerűsítést is végrehajtsanak.

 

Bár ez útépítés topik, a közforgalmú vasútra (személyszállítás) az országon belül, szükség van és hosszú távon is szükség lesz.

 

Nem a mai hálózatra, de a mai hálózat kb. fele hosszú távon is utast fog szállítani.

 

 

Előzmény: dimelo (39871)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 39875

Van egy hálózati sűrűség, amihez képest hiába építesz további utakat, romlani jog a helyzet.

 

Tételezzünk fel egy képzeletbeli esetet. Megduplázod az M1-M7 bevezető szakaszának kapacitását. Csúcsidőben nem Budaörsnél fog bedugulni, hanem a BAH csomópontnál. Eredmény? A Budaörs-BAH csomópont közötti céllal utazókon kívül semmit nem érsz el. Viszont maga az út további forgalmat fog generálni. Azok is autóval fognak útnak indulni, akik addig nem, és máshonnan is átszoknak a kapacitásbővített útra, ezért még többen fognak autóval elindulni. Eltelik egy kis idő, és ismét Budaörsnél fognak araszolni.

Előzmény: 08-73 (39874)
08-73 Creative Commons License 2018.05.28 -3 0 39874

"Az eredmény egy élhető város."

 

Élhető város alatt azt értjük, hogy normálisan tudsz közlekedni bármivel. Az élhető város nem a közlekedés-, és bringásfanok által elképzelt város.

Előzmény: Mr Reacher (39873)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.28 -1 2 39873

Los Angelesben magára hagyták a közlekedőket, ezért mindenki saját autóval jár, az eredménye káosz. Londonban adminisztratív módon korlátozzák a saját autód használatát. A közösségi közlekedés drága, mégis azt használják. Alternatíva még a taxi, az még drágább. Az eredmény egy élhető város.

Előzmény: 08-73 (39872)
08-73 Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 39872

Nem, az internet a barátod ;)

Előzmény: Mr Reacher (39870)
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 -2 1 39871

Köszi! 

Mindig tanul az ember:)))

 

 

Tehát a vasút durván 3x annyiba kerül, mint a buszközlekedés.

A buszok azt az úthálózatot használják, amit az autósok adójából toldoznak-foldoznak-lenyúlnak.

 

 Tudhattuk, mégis sokkoló a konkrét számok ismeretében.

 

 

A vasútfejlesztések célja: fenntartani a pénznyelőt és kiszolgálni a magánérdekű teherforgalmat.

 

Írom ezt úgy, hogy nem kicsit vasút nosztalgiás lelkületű vagyok...

 

 

Valaki majd jön a környezeti ártalmakkal, amit nem lehet forintosítani...

Előzmény: trizs77 (39868)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 39870

Megteszed, hogy összehasonlítod London és Los Angeles közlekedését?

Előzmény: 08-73 (39869)
08-73 Creative Commons License 2018.05.28 -6 0 39869

Ezt a vasutat- kivéve Gysev és Railjet- jobb lenne magára hagyni ebben a formájában...

Előzmény: Mr Reacher (39865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!