Keresés

Részletes keresés

08-73 Creative Commons License 2018.05.28 -6 0 39869

Ezt a vasutat- kivéve Gysev és Railjet- jobb lenne magára hagyni ebben a formájában...

Előzmény: Mr Reacher (39865)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39868

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147934663&t=9007244

 

Pályaépítési költségek, évente min. 80-100 md forint és járművásárlás a vasútnál nincs benne, ahogy az autóbusz közlekedésnél se számolta bele a minisztérium.

 

 

Előzmény: dimelo (39863)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.28 0 1 39867

Te jó ég!

 

Mibe kerülhet a vasúti személyforgalom fenntartása...?

 

 

Előzmény: dimelo (39863)
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 39866

Köszi!

 

Nyilván ez a nagyságrend!

 

Ezzel együtt brutálisan drága a vonatjegy+ tömegközlekedés, és még kritikán aluli is...

 

150 éve a vasút kizárólagos megoldás volt a távolságok leküzdésére (Vagy ekhós szekér-hintó...)

 

Az automobilizmus megteremtette az individuális szabadságot...

   a többit látjuk, tudjuk, szenvedjük

 

 

és írunk róla pl. itt a fórumon.

Előzmény: Fradista Utazó (39864)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.28 -1 2 39865

Nem hagyhatod magára a közösségi közlekedést.

Előzmény: dimelo (39863)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.28 0 1 39864

Pontosabban fejből nem megy, de úgy nagyjából 250 milliárd forint állami pénz megy a vasútba évente.

Előzmény: dimelo (39863)
dimelo Creative Commons License 2018.05.28 0 1 39863

Egyetértek!

Kritikáink egyik állandó tárgya éppen ez.

A harácsolás, a "jogcímek" sora, amikkel az autóval közlekedőket lehúzzák.

 

Most sem azért építenek utakat, mert annyira autósbarátok, hanem, mert kifogyhatatlan tárháza a lopás-sorozatnak...

és mindemellett lehet fejlesztésnek beállítani.

 

Éppen a napokban olvastam egy helyi autóbusz üzemeltető beszámolóját.(Járási székhelyen)

Bevételeinek 40 %-a a vonaljegy és a bérlet. 42 % állami és 18 % önkormányzati támogatás!!!

Amit éppen a gépkocsi súlyadóból fedeznek, hogy életben maradhassanak a közösségi közlekedés szolgáltatói...

 

Te jó ég! Mibe kerülhet a vasúti személyforgalom fenntartása...

Előzmény: van_Persil (39862)
van_Persil Creative Commons License 2018.05.28 -15 0 39862

"Einnahmen aus der Maut fließen ausschließlich in Straßenbau, -finanzierung und -erhaltung."

Azaz az útdíj kizárólag útépítrésre, -finanszírozásra és -fenntartásra fordítható. Na, ilyet itt sose várj...

Előzmény: dimelo (39856)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39861

Mások szerint pedig ezerrel megy a szerecsenmosdatás. Akit a téma érdekel, a keresőn elég sok fura hírre bukkanhat (kérdés persze, mennyi a valóság-alapjuk).

Ne feledjük a biztosítási faktort sem. Minél több és fizetőképesebb felelőst találnak a károsultak jogászai, annál nagyobb a behajtás sansza és a behajtható összeg nagysága (tekintettel a magyar és az olasz bírói gyakorlat összegbeli eltéréseire). Természetesen arányosan nő az ügyvédi jutalék is.

Ilyen a világ. A sajtó pedig sajtó, nem áll tőle távol a rendelésre dolgozás.

Persze ugyanúgy hiba lenne mindent kapásból lesöpörni, mint fenntartás nélkül készpénznek venni.

Előzmény: puntooo (39857)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.28 0 0 39860

Így igaz, de néhány hete hete az egyik (talán a bal?) oldal az építkezés miatt a forgalom elől le van zárva.

Előzmény: v_peti (39858)
v_peti Creative Commons License 2018.05.27 -1 0 39859

Van megoldás. Az út feletti kamerák tudják kukkolni a sofőrt is. Mobilozik? A főút feletti kamera képét valaki nézné, és az alapján szépen félreállítaná, és a bírságot kiszabná.

Előzmény: GOLAZ111 (39844)
v_peti Creative Commons License 2018.05.27 -1 0 39858

Hogy van ez a tragédia? Ceglédbercelnél nem 2x2 sávos az út? Korláttal elválasztva az ellenirány? (google mapson kukkoltam)

puntooo Creative Commons License 2018.05.27 0 0 39857

Nagyon is ontopic! Ezek szerint döbbenetes úttervezési szarvashibák és egyéb okok iszonyú szerencsétlen összjátéka vezettek a tragédiához.... Az érezhető volt, hogy nem stimmel valami azzal, amit sokáig egyedüli okként kommunikáltak: t.i. a vezető hibáját/elalvását.

Előzmény: rm40 (39853)
dimelo Creative Commons License 2018.05.27 0 0 39856

A sógoroknál dübörög az útdíj bevétel...

 

Mint minden tisztességes útkezelő cég, az Asfinag is közzétette éves jelentését:

 

2017:  ezer Euro-ban

Matrica         491.932

Kamion     1.370.014

speciális      168.386  (pl. alagutak)

 

Összesen 2.030.332 000 Euro

azaz 620 milliárd Forint.    és még akad kb. 150 milliárdos egyéb bevétel is...

 

Van mit "utól érni"...

 

 

NAR Creative Commons License 2018.05.26 0 0 39855

De pont pofára fog menni, a szabályszegő fekete Audikat nem fogja vegzálni a rendőr, csak a szakadt Suzukikat - de [ket esetleg akkor is, ha nem látott szabálytalanságot.

Előzmény: hegyaljai3 (39833)
Kicska Ferenc Creative Commons License 2018.05.26 0 0 39854

Sziasztok!egy kis segítséget kérnék valaki szakitol?tudja e valaki ha közutat építenek hány métert kell elhagyni a házamtol mert nekem kb 1.5 métert hagytak el és most megnövekedett a forgalom és a házamon rengeteg kissebb nagyobb repedés lett!mi a teendö?

rm40 Creative Commons License 2018.05.25 -1 0 39853
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.25 0 2 39852

Ezen azért hangosan felnevettem.

Előzmény: Veszpremi (39851)
Veszpremi Creative Commons License 2018.05.25 -1 0 39851

Ez vicc. Csak nálunk ilyen keserves minden.

Előzmény: Fradista Utazó (39850)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39850

De, valószínűleg tudják. Ahogy azt is, hogy egy ilyen terelés kiépítése és lebontása tovább tart, mint a kátyúzás miatti útlezárás. 

Előzmény: Veszpremi (39849)
Veszpremi Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39849

Talán nem leszek off, elnézve az alábbi hsz-eket :)

https://24.hu/belfold/2018/05/25/m1-es-autopalya-dugo-torlodas-2/

Most komolyan kérdem, mert hónapok óta ez megy, és nem csak m1, hanem m7 is naponta 5km-es dugók: ezek az ökrök olyant nem ismernek, ha van egy 2x2 sávos pálya, +2 leállósáv, akkor egy ilyen terelést hogy kell megoldani?

orangutan Creative Commons License 2018.05.25 0 3 39847

A járművet a román hatóság már egy ideje kivonta a forgalomból. Az ilyent automatikusan is lehetne ellenőrizni.

 

Jó, tudom, adatvédelem meg van még jópár kifogás, hogy miért lehetetlen megcsinálni, amíg a halott/árva gyerekek száma át nem lép egy ingerküszöböt.

Előzmény: Fradista Utazó (39841)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 0 1 39846

Amikor a németek akcióznak a kelet-európaiak ellen, az nem zavar?

Előzmény: trizs77 (39843)
dimelo Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39845

Ebben van a helyzet lényege.

Bár a szabályok egységesek, a határforgalom nagyon is eltérő.

 

Az ártándi határ forgalma 2007 óta brutálisan megnövekedett.

Létezik az EU folyosó, ahol egyszerűbb a bejutás, ez a gyorsítósáv, számolatlanul....

 

Mi lenne, ha már Románia is bent lenne "Schengen"-ben?

 

Gyulánál alig van személygk. forgalom. Méhkeréknél mennek Várad felé...

 

A Csanádpalota-Nagylaki helyzetről írhatna valaki.

Előzmény: Fradista Utazó (39841)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 39844

Jó akkor kérhetnek. Jövő héttől kezdve minden papír rendben van. Nem változik semmi, ugyanúgy tapizni fogja agyatlanul a telóját, ugyanúgy az lesz a cél, hogy a leggyorsabban menjen ki és vissza.

Előzmény: Mr Reacher (39840)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39843

Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen.

 

--------------------

 

Ha meg megteszik, akkor a leghangosabb felháborodók azok, akik néha fokozottabb ellenőrzést követelnek.

 

Ellenőrizzenek szigorúbban, csak ne aznap, amikor Ő is utazik............................:-)))

Előzmény: Mr Reacher (39840)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 -1 1 39842

Belépésre várakozik egy kisbusz 9 utassal. Az utasok útlevelén (személyién) kívül elkéri még az "autopapir"-t. Ez mennyivel növeli meg az átlépés idejét? Az illegálisan behozni kívánt áruk felderítéséről nem is beszéltünk.

Előzmény: Fradista Utazó (39841)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.25 -1 1 39841

Ez igaz.

De van ennek egy másik oldala is. Ha ezeket mind így végrehajtják, a várakozási idő a magyar schengeni külsö határokon, belépésre, forgalmasabb időszakokban 12 óra felett lesz. Ezt a magyar kormány nem akarja. Hogy ezzel ki-ki egyetért-e, vagy sem, az egy politikai kérdés, nem ide tartozik. A magyar kormány (hasonlóan például a szlovénhez) még azt is bejelentette néhány hónappal ezelőtt, hogy még a schengeni határellenőrzési rendszer amúgy kötelező előírásait sem fogja betartani, és azóta ténylegesen nem is tartják be.

Ami ebből ontopic: ahhoz, hogy az elvárt ellenőrzési rendszer működjön, és a határokon mégse alakuljanak ki elviselhetetlen állapotok, mint a jugoszláv háború idején (akkor Románia felé kilépőben), a magyar-ukrán, -román, -szerb és -horvát határokon minden határátkelőt át kellene építeni, a folyosók számát a többszörösére növelni (és persze a rendőrségi létszámot is, de az nem útépítési kérdés). 

Előzmény: Mr Reacher (39840)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 0 2 39840

Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen. Nem kell semmiféle új jogszabály, a meglévőekkel kellene élni.

Előzmény: trizs77 (39839)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39839

Kérhetnek.

Nem kérnek.

Előzmény: Mr Reacher (39838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!