Jó akkor kérhetnek. Jövő héttől kezdve minden papír rendben van. Nem változik semmi, ugyanúgy tapizni fogja agyatlanul a telóját, ugyanúgy az lesz a cél, hogy a leggyorsabban menjen ki és vissza.
Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen.
--------------------
Ha meg megteszik, akkor a leghangosabb felháborodók azok, akik néha fokozottabb ellenőrzést követelnek.
Ellenőrizzenek szigorúbban, csak ne aznap, amikor Ő is utazik............................:-)))
Belépésre várakozik egy kisbusz 9 utassal. Az utasok útlevelén (személyién) kívül elkéri még az "autopapir"-t. Ez mennyivel növeli meg az átlépés idejét? Az illegálisan behozni kívánt áruk felderítéséről nem is beszéltünk.
De van ennek egy másik oldala is. Ha ezeket mind így végrehajtják, a várakozási idő a magyar schengeni külsö határokon, belépésre, forgalmasabb időszakokban 12 óra felett lesz. Ezt a magyar kormány nem akarja. Hogy ezzel ki-ki egyetért-e, vagy sem, az egy politikai kérdés, nem ide tartozik. A magyar kormány (hasonlóan például a szlovénhez) még azt is bejelentette néhány hónappal ezelőtt, hogy még a schengeni határellenőrzési rendszer amúgy kötelező előírásait sem fogja betartani, és azóta ténylegesen nem is tartják be.
Ami ebből ontopic: ahhoz, hogy az elvárt ellenőrzési rendszer működjön, és a határokon mégse alakuljanak ki elviselhetetlen állapotok, mint a jugoszláv háború idején (akkor Románia felé kilépőben), a magyar-ukrán, -román, -szerb és -horvát határokon minden határátkelőt át kellene építeni, a folyosók számát a többszörösére növelni (és persze a rendőrségi létszámot is, de az nem útépítési kérdés).
Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen. Nem kell semmiféle új jogszabály, a meglévőekkel kellene élni.
„határforgalom-ellenőrzés”: a határátkelőhelyeken végzett ellenőrzés annak megállapítására, hogy a személyek, beleértve az azok birtokában lévő közlekedési eszközöket és tárgyakat, beléptethetőek-e a tagállamok területére, illetve elhagyhatják-e azt;
Az Adavarul.ro oldal szerint a 38 éves Petru K.-nak a ceglédberceli baleset pillanatában nem volt jogosítványa. A jármű papírjai sem voltak rendben: a buszt a román rendőrség hónapokkal a baleset előtt kivonatta a forgalomból. A baleset miatt a román rendőrség és a belügyminisztérium azóta kampányt is indított a vezetés közbeni telefonozás ellen. Egy petíció is indult “Stop a volán mellőli élő Facebook-közvetítésekre! Lájkold az életet!”
Én nem a "pofára való megállítást" várom a rendőrtől. Pontosan le is írtam, hogy ha súlyos szabálytalanságot lát, de azt nem tudja bizonyítani -szabálytalan sávváltás, leszorítás, telefonálás - akkor vegye elő a jogszabályok szó szerinti betartását használó ellenőrzést. Nem azért fog találni hibát, büntetni valót, mert mindenáron akar, hanem azért, mert az ilyen szabályszegők általában más szempontból sem tiszták. Utána jöhet a súlyos bírság, a rendszám levétel, stb.
Nem pofára. Furgonnál, mikrobusznál is vezetni kell menetlevelet, amiből a pihenőidőknek ki kell derülnie. Ha nem okés, akkor bírság, és nem mehet tovább. Ha szar a gumija, szintén. Ha nem tudja igazolni az áru eredetét, szintén. Túlsúlyos furgon, vagy érzékeny áru esetén ekáer megsértése, szintén. Satöbbi.
Nyilván ezzel a tragikus eseménnyel kapcsolatban mindenkinél beindul, a "kreativitás" jogilag, közigazgatásilag. A sofőr előéletére vonatkozó problémát pedig szerintem nyugodtan rábízhatjuk a biztosító társaságok ügyvédeire. Várhatóan ez nem az áldozatok hozzátartozói számára lesz kedvező.
> Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért
Bizony, mert a konkrét esetben ilyen alapon akár Zuckerberg okolásáig is el lehetne jutni.
Amúgy a legújabb hírek szerint a konkrét esetben -az említett leegyszerűsítés nélkül is felvethető a román hatóságok felelőssége, lévén a sofőrnek bizony előélete volt...
Aki ilyen antiszociális stílusban nyomja, annak egyéb adminisztratív követelmények sem szoktak gondot jelenteni. Igenis szénné kellene büntetni azokat, akik ilyen vezetéssel hívják fel magukra a figyelmet. Ott a helyszínen le kell venni a rendszámot, ha nincs biztosítása, túllépi a környezetvédelmi határértéket az autó, nincs meg a megfelelő mélységű bordázat a gumikon, túllépi a súlykorlátozást. Tehát, ha a hatóságnak úgy tűnik, hogy nehéz lenne bizonyítania a sebességtúllépést, a szabálytalan sávváltást a mozgó jármű kapcsán, akkor jöhetnek a megállított jármű brutálisan szigorú ellenőrzésére vonatkozó fejezetei.
>Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...
De. A gyorshajtás és a szabálytalan előzés volt a valódi ok. Másként mondom: az egyetlen ok. És te vagy az egyetlen, aki hibás és felelős a balesetért, senki más.
Nem a gyorshajtás a lényeg. Azt kellene csinálni, mint tőlünk nyugatabbra. Kiterelni mindenkit, rendőrség, nav, közlekedési felügyelet, és mindent átnézni, és szarrá büntetni, súlyosabb esetben nem engedni tovább. Ha ez elterjedne, akkor más lenne a románok hozzáállása is.
Mennyi áldozata lesz még a a nekivadult (nem egyszer romániai illetőségű) "járművezetőknek"?
Csak azt érzékeltetem, hogy nem kellene ilyen licitbe kezdeni.
Vajon mi lettt volna a reakció, ha a vétkes sofőr egyedül utazik és marad az úton. Gyaníthatóan semmi.
Vagy akkor, ha egy szembejövő hazai negy-öttagú családot küld a másvilágra, de ő életben marad. Tombolás a köbön, "23 millió román".
A mostani tragédiát illető kommentek pedig az aktuális tényálláshoz igazodnak. Bár sok a vétlen áldozat, de "kívülálló" nincs köztük.
Az viszont tényleg túlzás, hogy mobilozó, táblát nem figyelő elkövető lelkiállapotának mozgatórugóit vagy egy kiépülőfélben lévő út állapotát kezdjük elemzés tárgyává tenni.
Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.
Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket,
----------------------
Forradalmi felfedezésed bizonyítását a világ kb. 200 országának, kb. 2000 rendőrsége várja körmöt rágva.
Tényleg kíváncsiak rá, mert ők jártak fizika órára (bár nem szerették) és ahelyett még nem találtak fel más, oda való tudomány ágat.
Leszámítva a :
- lapos a föld,
- és UFO-k mérgeznek a levegőből a repülő kondenzcsíkján által,
felkészültségű embereket.
Mivel ez útépítő topik, ha sikerül tételedet a hiten kívüli tényekkel bizonyítanod, a világ összes Építőmérnöki karának Útépítő tanszéke meghív előadónak.
( ami nem rossz kereseti forrás )
Mondjuk Nobel díjra azért ne számíts, de ha a statisztikusok világszövetségének van valamilyen emlékérme (??) akkor azt a sikeres bizonyításod után, biztosan megkapod.
Én szurkolók sikeredért.
Ölég butaságnak tartom soraidat, de kicsi siker, még ha háztömbkörüli is az elismerés - szerintem - jót tenne neked, hogy a józan útra visszatérj.