Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 39844

Jó akkor kérhetnek. Jövő héttől kezdve minden papír rendben van. Nem változik semmi, ugyanúgy tapizni fogja agyatlanul a telóját, ugyanúgy az lesz a cél, hogy a leggyorsabban menjen ki és vissza.

Előzmény: Mr Reacher (39840)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39843

Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen.

 

--------------------

 

Ha meg megteszik, akkor a leghangosabb felháborodók azok, akik néha fokozottabb ellenőrzést követelnek.

 

Ellenőrizzenek szigorúbban, csak ne aznap, amikor Ő is utazik............................:-)))

Előzmény: Mr Reacher (39840)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 -1 1 39842

Belépésre várakozik egy kisbusz 9 utassal. Az utasok útlevelén (személyién) kívül elkéri még az "autopapir"-t. Ez mennyivel növeli meg az átlépés idejét? Az illegálisan behozni kívánt áruk felderítéséről nem is beszéltünk.

Előzmény: Fradista Utazó (39841)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.25 -1 1 39841

Ez igaz.

De van ennek egy másik oldala is. Ha ezeket mind így végrehajtják, a várakozási idő a magyar schengeni külsö határokon, belépésre, forgalmasabb időszakokban 12 óra felett lesz. Ezt a magyar kormány nem akarja. Hogy ezzel ki-ki egyetért-e, vagy sem, az egy politikai kérdés, nem ide tartozik. A magyar kormány (hasonlóan például a szlovénhez) még azt is bejelentette néhány hónappal ezelőtt, hogy még a schengeni határellenőrzési rendszer amúgy kötelező előírásait sem fogja betartani, és azóta ténylegesen nem is tartják be.

Ami ebből ontopic: ahhoz, hogy az elvárt ellenőrzési rendszer működjön, és a határokon mégse alakuljanak ki elviselhetetlen állapotok, mint a jugoszláv háború idején (akkor Románia felé kilépőben), a magyar-ukrán, -román, -szerb és -horvát határokon minden határátkelőt át kellene építeni, a folyosók számát a többszörösére növelni (és persze a rendőrségi létszámot is, de az nem útépítési kérdés). 

Előzmény: Mr Reacher (39840)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 0 2 39840

Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen. Nem kell semmiféle új jogszabály, a meglévőekkel kellene élni.

Előzmény: trizs77 (39839)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39839

Kérhetnek.

Nem kérnek.

Előzmény: Mr Reacher (39838)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 0 2 39838

De kérhetnének. Schengeni kódex:

 

„határforgalom-ellenőrzés”: a határátkelőhelyeken végzett ellenőrzés annak megállapítására, hogy a személyek, beleértve az azok birtokában lévő közlekedési eszközöket és tárgyakat, beléptethetőek-e a tagállamok területére, illetve elhagyhatják-e azt;

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex:32006R0562

Előzmény: trizs77 (39837)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 39837

Határátlépéskor se jogosítványt, se forgalmit NEM kérnek.

 

 

Előzmény: Mr Reacher (39835)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39836

"Amíg nem volt facebook, addig csak a családod tudta, hogy hülye vagy"

 

csak egy ilyen hülye miatt 9 másik ember hal meg. ez  a baj.

Előzmény: Mr Reacher (39824)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.25 0 0 39835

Az Adavarul.ro oldal szerint a 38 éves Petru K.-nak a ceglédberceli baleset pillanatában nem volt jogosítványa. A jármű papírjai sem voltak rendben: a buszt a román rendőrség hónapokkal a baleset előtt kivonatta a forgalomból. A baleset miatt a román rendőrség és a belügyminisztérium azóta kampányt is indított a vezetés közbeni telefonozás ellen. Egy petíció is indult “Stop a volán mellőli élő Facebook-közvetítésekre! Lájkold az életet!”

 

Hogyan jött be a schengeni határon?

Előzmény: NAR (39832)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39834

Nem pofára kell megállítani, hanem mindenkit kiterelni.

Előzmény: NAR (39832)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 39833

Én nem a "pofára való megállítást" várom a rendőrtől. Pontosan le is írtam, hogy ha súlyos szabálytalanságot lát, de azt nem tudja bizonyítani -szabálytalan sávváltás, leszorítás, telefonálás - akkor vegye elő a jogszabályok szó szerinti betartását használó ellenőrzést. Nem azért fog találni hibát, büntetni valót, mert mindenáron akar, hanem azért, mert az ilyen szabályszegők általában más szempontból sem tiszták. Utána jöhet a súlyos bírság, a rendszám levétel, stb.

Előzmény: NAR (39832)
NAR Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39832

Na de az menne pofára, hogy melyik furgont állítja meg (és bünteti meg, mert ugye valami kifogásolhatót mindenképpen találni fog).

Előzmény: Mr Reacher (39830)
troglodita Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39831
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 3 39830

Nem pofára. Furgonnál, mikrobusznál is vezetni kell menetlevelet, amiből a pihenőidőknek ki kell derülnie. Ha nem okés, akkor bírság, és nem mehet tovább. Ha szar a gumija, szintén. Ha nem tudja igazolni az áru eredetét, szintén. Túlsúlyos furgon, vagy érzékeny áru esetén ekáer megsértése, szintén. Satöbbi.

Előzmény: NAR (39829)
NAR Creative Commons License 2018.05.24 -1 1 39829

Tehát a rendőr ne a törvényeket tartsa be, hanem pofára büntessen? Biztos ezt akarod?

Előzmény: hegyaljai3 (39825)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39828

Nyilván ezzel a tragikus eseménnyel kapcsolatban mindenkinél beindul, a "kreativitás" jogilag, közigazgatásilag. A sofőr előéletére vonatkozó problémát pedig szerintem nyugodtan rábízhatjuk a biztosító  társaságok ügyvédeire. Várhatóan ez nem az áldozatok hozzátartozói számára lesz kedvező.

 

Előzmény: rm40 (39827)
rm40 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 39827

> Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért

 

Bizony, mert a konkrét esetben ilyen alapon akár Zuckerberg okolásáig is el lehetne jutni.

 

Amúgy a legújabb hírek szerint a konkrét esetben -az említett leegyszerűsítés nélkül is felvethető a román hatóságok felelőssége, lévén a sofőrnek bizony előélete volt...

Előzmény: bp01 (39810)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 1 39826

Erről beszéltem én is.

Előzmény: hegyaljai3 (39825)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.24 0 6 39825

Aki ilyen antiszociális stílusban nyomja, annak egyéb adminisztratív követelmények sem szoktak gondot jelenteni. Igenis szénné kellene büntetni azokat, akik ilyen vezetéssel hívják fel magukra a figyelmet. Ott a helyszínen le kell venni a rendszámot, ha nincs biztosítása, túllépi a környezetvédelmi határértéket az autó, nincs meg a megfelelő mélységű bordázat a gumikon, túllépi a súlykorlátozást. Tehát, ha a hatóságnak úgy tűnik, hogy nehéz lenne bizonyítania a sebességtúllépést, a szabálytalan sávváltást a mozgó jármű kapcsán, akkor jöhetnek a megállított jármű brutálisan szigorú ellenőrzésére vonatkozó fejezetei.

Előzmény: Mr Reacher (39820)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39824

Amikor linkeltem a hírt, hozzá írtam egy kijelentést (idézetet) és egy kérdést.

A részleteket nem ismerhettük még.

 

Dehogynem.

Előzmény: dimelo (39822)
dimelo Creative Commons License 2018.05.24 -1 0 39823

Értem: más aspektusból így is fel lehet tenni a kérdést, amikor már pontosabban ismerjük a körülményeket...

 

A "kiépülőfélben levő út"  volt a megközelítésem...

 

2008-ban már épülhetett ... volna

 

De a ma és a jövő tolvajainak akkor és ott fontosabb volt "sukorózni", áskálódni, szabotálni, feljelenteni.

Emiatt az EU forrást "átcsoportosították" az M3 folytatására (Ny.háza-Vaja-Vásárosnamény)

 

A 4. főúton közlekedők 10 év szigorított büntetést szenvedtek el...

 

Most épül, remélhetjük-e, hogy az átadásig hátralévő egy-másfél évben már nem lesz több ilyen tragédia?

Előzmény: adiaboli (39819)
dimelo Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39822

Amikor linkeltem a hírt, hozzá írtam egy kijelentést (idézetet) és egy kérdést.

A részleteket nem ismerhettük még.

 

Amit Te írtál, azzal egyetértek.

 

Ami azóta van a fórumon, az pedig minden kommentelő sajátos véleménye.

 

De nem kerekedik egésszé...

Előzmény: bp01 (39810)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.24 0 4 39821

>Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...

De. A gyorshajtás és a szabálytalan előzés volt a valódi ok. Másként mondom: az egyetlen ok. És te vagy az egyetlen, aki hibás és felelős a balesetért, senki más. 

Előzmény: Törölt nick (39813)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 2 39820

Nem a gyorshajtás a lényeg. Azt kellene csinálni, mint tőlünk nyugatabbra. Kiterelni mindenkit, rendőrség, nav, közlekedési felügyelet, és mindent átnézni, és szarrá büntetni, súlyosabb esetben nem engedni tovább. Ha ez elterjedne, akkor más lenne a románok hozzáállása is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39812)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.24 -1 0 39819

Te tetted ezt király...

 

Mennyi áldozata lesz még a 4. főútnak?

Te tetted ezt sofőr!

 

Mennyi áldozata lesz még a a nekivadult (nem egyszer romániai illetőségű) "járművezetőknek"?

 

Csak azt érzékeltetem, hogy nem kellene ilyen licitbe kezdeni.

 

Vajon mi lettt volna a reakció, ha a vétkes sofőr egyedül utazik és marad az úton. Gyaníthatóan semmi.

Vagy akkor, ha egy szembejövő hazai negy-öttagú családot küld a másvilágra, de ő életben marad. Tombolás a köbön, "23 millió román".

A mostani tragédiát illető kommentek pedig az aktuális tényálláshoz igazodnak. Bár sok a vétlen áldozat, de "kívülálló" nincs köztük.

Az viszont tényleg túlzás, hogy  mobilozó, táblát nem figyelő elkövető lelkiállapotának mozgatórugóit vagy egy kiépülőfélben lévő út állapotát kezdjük elemzés tárgyává tenni.

Előzmény: dimelo (39787)
toto92 Creative Commons License 2018.05.24 -1 2 39818

Remélem elveszik a jogsid.

Előzmény: Törölt nick (39813)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39817

Régi hagyománya van ennek, még "daliás időkből" :( >>> Milánó-Torino.

Előzmény: GOLAZ111 (39784)
RadiX Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39816

Egyetlen VÉDA telepítés sincs a 4-es úton Budapest és Püspökladány között. A sokkal kevésbé forgalmas 32-es úton bezzeg van 3 is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39812)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39815

Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.

Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket,

 

----------------------

 

Forradalmi felfedezésed bizonyítását a világ kb. 200 országának, kb. 2000 rendőrsége várja körmöt rágva.

 

Tényleg kíváncsiak rá, mert ők jártak fizika órára (bár nem szerették) és ahelyett még nem találtak fel más, oda való tudomány ágat.

 

Leszámítva a :

      - lapos a föld,

      - és UFO-k mérgeznek a levegőből a repülő kondenzcsíkján által,

felkészültségű embereket.

 

Mivel ez útépítő topik, ha sikerül tételedet a hiten kívüli tényekkel bizonyítanod, a világ összes Építőmérnöki karának Útépítő tanszéke meghív előadónak.

( ami nem rossz kereseti forrás )

 

Mondjuk Nobel díjra azért ne számíts, de ha a statisztikusok világszövetségének van valamilyen emlékérme (??) akkor azt a sikeres bizonyításod után, biztosan megkapod.

 

Én szurkolók sikeredért.

Ölég butaságnak tartom soraidat, de kicsi siker, még ha háztömbkörüli is az elismerés - szerintem - jót tenne neked, hogy a józan útra visszatérj.

 

Hajrá !

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!