Arról beszélek, hogy elég sok hatáskör áll rendelkezésére a szerveknek rendelkezésükre, amivel felléphetnének az élet-, és vagyonbiztonságot veszélyeztetők ellen. Nem kell semmiféle új jogszabály, a meglévőekkel kellene élni.
határforgalom-ellenőrzés: a határátkelőhelyeken végzett ellenőrzés annak megállapítására, hogy a személyek, beleértve az azok birtokában lévő közlekedési eszközöket és tárgyakat, beléptethetőek-e a tagállamok területére, illetve elhagyhatják-e azt;
Az Adavarul.ro oldal szerint a 38 éves Petru K.-nak a ceglédberceli baleset pillanatában nem volt jogosítványa. A jármű papírjai sem voltak rendben: a buszt a román rendőrség hónapokkal a baleset előtt kivonatta a forgalomból. A baleset miatt a román rendőrség és a belügyminisztérium azóta kampányt is indított a vezetés közbeni telefonozás ellen. Egy petíció is indult Stop a volán mellőli élő Facebook-közvetítésekre! Lájkold az életet!
Én nem a "pofára való megállítást" várom a rendőrtől. Pontosan le is írtam, hogy ha súlyos szabálytalanságot lát, de azt nem tudja bizonyítani -szabálytalan sávváltás, leszorítás, telefonálás - akkor vegye elő a jogszabályok szó szerinti betartását használó ellenőrzést. Nem azért fog találni hibát, büntetni valót, mert mindenáron akar, hanem azért, mert az ilyen szabályszegők általában más szempontból sem tiszták. Utána jöhet a súlyos bírság, a rendszám levétel, stb.
Nem pofára. Furgonnál, mikrobusznál is vezetni kell menetlevelet, amiből a pihenőidőknek ki kell derülnie. Ha nem okés, akkor bírság, és nem mehet tovább. Ha szar a gumija, szintén. Ha nem tudja igazolni az áru eredetét, szintén. Túlsúlyos furgon, vagy érzékeny áru esetén ekáer megsértése, szintén. Satöbbi.
Nyilván ezzel a tragikus eseménnyel kapcsolatban mindenkinél beindul, a "kreativitás" jogilag, közigazgatásilag. A sofőr előéletére vonatkozó problémát pedig szerintem nyugodtan rábízhatjuk a biztosító társaságok ügyvédeire. Várhatóan ez nem az áldozatok hozzátartozói számára lesz kedvező.
> Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért
Bizony, mert a konkrét esetben ilyen alapon akár Zuckerberg okolásáig is el lehetne jutni.
Amúgy a legújabb hírek szerint a konkrét esetben -az említett leegyszerűsítés nélkül is felvethető a román hatóságok felelőssége, lévén a sofőrnek bizony előélete volt...
Aki ilyen antiszociális stílusban nyomja, annak egyéb adminisztratív követelmények sem szoktak gondot jelenteni. Igenis szénné kellene büntetni azokat, akik ilyen vezetéssel hívják fel magukra a figyelmet. Ott a helyszínen le kell venni a rendszámot, ha nincs biztosítása, túllépi a környezetvédelmi határértéket az autó, nincs meg a megfelelő mélységű bordázat a gumikon, túllépi a súlykorlátozást. Tehát, ha a hatóságnak úgy tűnik, hogy nehéz lenne bizonyítania a sebességtúllépést, a szabálytalan sávváltást a mozgó jármű kapcsán, akkor jöhetnek a megállított jármű brutálisan szigorú ellenőrzésére vonatkozó fejezetei.
>Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...
De. A gyorshajtás és a szabálytalan előzés volt a valódi ok. Másként mondom: az egyetlen ok. És te vagy az egyetlen, aki hibás és felelős a balesetért, senki más.
Nem a gyorshajtás a lényeg. Azt kellene csinálni, mint tőlünk nyugatabbra. Kiterelni mindenkit, rendőrség, nav, közlekedési felügyelet, és mindent átnézni, és szarrá büntetni, súlyosabb esetben nem engedni tovább. Ha ez elterjedne, akkor más lenne a románok hozzáállása is.
Mennyi áldozata lesz még a a nekivadult (nem egyszer romániai illetőségű) "járművezetőknek"?
Csak azt érzékeltetem, hogy nem kellene ilyen licitbe kezdeni.
Vajon mi lettt volna a reakció, ha a vétkes sofőr egyedül utazik és marad az úton. Gyaníthatóan semmi.
Vagy akkor, ha egy szembejövő hazai negy-öttagú családot küld a másvilágra, de ő életben marad. Tombolás a köbön, "23 millió román".
A mostani tragédiát illető kommentek pedig az aktuális tényálláshoz igazodnak. Bár sok a vétlen áldozat, de "kívülálló" nincs köztük.
Az viszont tényleg túlzás, hogy mobilozó, táblát nem figyelő elkövető lelkiállapotának mozgatórugóit vagy egy kiépülőfélben lévő út állapotát kezdjük elemzés tárgyává tenni.
Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.
Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket,
----------------------
Forradalmi felfedezésed bizonyítását a világ kb. 200 országának, kb. 2000 rendőrsége várja körmöt rágva.
Tényleg kíváncsiak rá, mert ők jártak fizika órára (bár nem szerették) és ahelyett még nem találtak fel más, oda való tudomány ágat.
Leszámítva a :
- lapos a föld,
- és UFO-k mérgeznek a levegőből a repülő kondenzcsíkján által,
felkészültségű embereket.
Mivel ez útépítő topik, ha sikerül tételedet a hiten kívüli tényekkel bizonyítanod, a világ összes Építőmérnöki karának Útépítő tanszéke meghív előadónak.
( ami nem rossz kereseti forrás )
Mondjuk Nobel díjra azért ne számíts, de ha a statisztikusok világszövetségének van valamilyen emlékérme (??) akkor azt a sikeres bizonyításod után, biztosan megkapod.
Én szurkolók sikeredért.
Ölég butaságnak tartom soraidat, de kicsi siker, még ha háztömbkörüli is az elismerés - szerintem - jót tenne neked, hogy a józan útra visszatérj.
" Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt."
Akinek egyszercsak elege lesz és ezért bevállal egy veszélyes manővert, az ne vezessen járművet. Semmilyet.
Mondom, ne alapvető jog legyen a járművezetés. Szigorúbb alkalmassági vizsga is kellene. Ami legalább megpróbálja kiszűrni az indulatból előzőket, közlekedőket.
"Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt..."
A valódi ok az volt, hogy a képzeletbeli hősünk képtelen volt elviselni, hogy nem tud az általa tervezett sebességgel haladni, pszihológiai szempontból alkalmatlan a járművezetésre. Szervi elégtelenség vagy képzetlenség okán alkalmatlan arra, hogy belegondoljon, az előtte 90 helyett 80 km/h-val haladó jármű esetleg:
-műszaki okból halad ennyivel (lekorlátozott csereabroncs pl.) -törékeny dolgot szállít -vagy a sofőre fáradt, egyéb okból úgy érzi, 80-nal tud biztonságosan haladni, ennél nagyobb sebességgel már nem...
Persze, tele vannak az utak 80 és halál közötti, járművezetésre szintén alkalmatlan sofőrökkel, de az ő jelenlétük senki nem jogosít fel a veszélyes előzgetésre.
"Őszntén megmondom: nem támogatom az átlagsebességmérést. Pusztán lehúzásnak tartom."
Pedig egy 90-es úton, miután battyogtál 80-as papókánk mögött, a 100-as előzésed pont belefér az átlagmérés miatt. Az átlagsebességmérés viszont értelmetlenné tenné az autópályás és autóutas száguldást, a veszélyes 150-160-ról visszafékezek mutatványokat, mert nagyon megdobná a lebukásás a büntetés kockázatát. Ma meg az van, hogy a VÉDA-kapuk előtt még külön KRESZ-tábla hívja fel a figyelmet arra, hogy itt most méricskélés lesz, a barmok pontszerűen lelassítanak ezeken a helyeken, aztán tolják neki tovább.
Az olyan járulékos hasznokról nem is beszélve, hogy ha értelmetlenné tennénk az út kiépítettségi szintje által engedélyezett sebességnél gyorsabban történő haladást, akkor jó eséllyel a balesetek száma is csökkenne, és az eljutási idők, illetve ezek megbízhatósága is javulna.
""Ha van egy nyílegyenes útszakasz, száraz az idő, jók a látási viszonyok, viszonylag jók az útviszonyok és senki nincs a környékeden, akkor mi a büdös francnak tartsam be a 90-et? Kit zavar, ha másokra veszélytelenül megeresztem a kocsit az egyenesben 150-nel?"
Ha száguldozni akarsz, akkor fizesd be magad egy motorsport-versenypályára, aztán toljad neki ott. Azon az úton, ahol 90, ott meg 90. Nem atomfizika.
Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.
Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket, hiába nem arra húzzák rá.
Példa: haladsz 90-nel a főúton. Utolérsz egy 80-nal döcögő papikát, de ne mtudsz előzni. Eltelik 1 km, majd kettő, majd három.... Közben neked haladni kéne, ezért egyre jobban akarsz előzni. (Előzést pedig tudjuk, hogy 20 km/h sebességkülönbséggel érdemes végrehajtani, különben sose érsz vissza a sávodba.) Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...
Őszntén megmondom: nem támogatom az átlagsebességmérést. Pusztán lehúzásnak tartom. Ha van egy nyílegyenes útszakasz, száraz az idő, jók a látási viszonyok, viszonylag jók az útviszonyok és senki nincs a környékeden, akkor mi a büdös francnak tartsam be a 90-et? Kit zavar, ha másokra veszélytelenül megeresztem a kocsit az egyenesben 150-nel? (Persze ha jön valaki, azonnal lassítás.) Hiába mondják hogy nem lehet vele sokat nyerni, hosszú távon azért jelentős idő spórolható az ÉSSZEL gyorshajtással. Pláne, hogy folyamatosan azt hallja az ember mindenhonnan, hogy minden perc számít... hmm... érdekes kettősség, nem?
M1 bevezetőn, 6-os út budapesti szakaszán, vaninformációs tábla, mely egyes budapesti hidakhoz történő eljutási időt mutatja percben.
----
A VÉDA-kapuk tudnak sebességet mérni, tudják, mikor történt meg a mérés, és felismerik a rendszámot is.
Mi a jó büdös kurva isten faszáért nem lehet két, egymástól X km-re lévő VÉDA között átlagsebességet IS figyelni, és ha ez az átlagsebesség akár csak 0,5 km/h-val meghaladja az útra engedélyezett sebességet, nyomatni a büntetést keményen? Mert akinek pl. egy Füzesabony-M31 távolságot az M3-on 130-as átlag felett sikerült teljesíteni, az biztosan gyorshajt, nem is keveset.
4-esen dettó. Oké, vannak települések, de a helység kezdete és vége táblák helye ismert a nyomvonal mentén, nagyon könnyű két VÉDA közötti minimális szabályos eljutási időt generálni - akinek pedig gyorsabban sikerül a szakasz, szembesüljön a következményekkel.
Ja, és büntetés alatt a vezetéstől eltiltást, jogosítvány bevonást értem, nem a lófasz kis pénzecskét befizetni... jó lenne, ha a jogosítvány privilégium és nem jog lenne.