Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.05.18 -1 0 39761

Mivel barnaköpenyesnek születtem, nekem még mindíg össze kell társítani egy bárhol megjelenő számot egy mértékegységgel, hogy megértsem.

 

Például :

       - 8 kiló krumpli,

       - 241 tgk,

       - 99 csuklós busz

       - stb.

 

A számítás technika világában már évtizede megfejthetetlen számomra, hogy a mérőhely kódszáma mellé miért nincs odaírva, hogy az hol van.

Nem beszélve arról, hogy olyan magyar közúti térkép, melyen még a 4 és az 5 számjegyű közutak is rajta vannak útszámokkal, alig érhető el.

 

Ezért - bár ezek szerintem köz adatok - mindíg egy keresztrejtvény megtudni, hogy amit mértek hol mérték, és melyik szám mit jelent.

 

 

Előzmény: dimelo (39759)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39760

Ez 2010-es adat, és akkor is becslésen alapult, nem számláláson. 2010 óta ráadásul a repülőtér forgalma kb. 70 százalékkal nőtt, ami ugyan nem tükröződik törvényszerűen egy az egyben vissza az oda irányuló gépkocsiforgalomban, de azért valószínűleg elég nagy a korreláció. 

Akkor 3.600 szgk.-t adtak meg naponta (két irány összesen), ez már akkor is bizonytalan volt, azóta meg pláne az. Mondjuk a fórumozásnál mélyebb tudományos igényű munkára nagyon erős fenntartásokkal kezelendő adatról van szó. Mondjuk a mai valós szám valahol 4.500-7.500 közt lehet, ennyi következtetést vonhatunk le ebből, töbet aligha. 

Előzmény: trizs77 (39758)
dimelo Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39759

Bocs, de azt hittem, már evidencia:)

 

hogy a fejléc azonos minden OKA-ban.

 

Kérdésedre:

0+ 375 km-nél           0 + 000  -  0 + 749 szakasz közepén

 

De a baj az, hogy nincs mért adat. A Számláló kód után következnek a gépjármű adatok (Vastagítva a lényeg)

Előzmény: trizs77 (39758)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.18 -1 0 39758

Mindíg nehéz megfejteni a beírásaidat, de most fontos, tehát megpróbálom dekódolni...........:-)))

 

96261 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 375 0 + 000 0 + 749 FIKT 3 becsült 25,0%

 

Első kérdés = Hol van a 96261-es pont ?

Második kérdés = Melyik szám mit jelent ?

 

Amúgy köszönöm, hogy vissza kerestél.

 

 

Előzmény: dimelo (39757)
dimelo Creative Commons License 2018.05.18 0 0 39757

Kutattam a memóriámban (és a winchesteren...)

 

2010-ben még volt adat, igaz, akkor is csalódást keltett, mert becsült adatokat szerepeltettek:

                                                                                                                                                     Számláló állomás kódja

96261 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 375 0 + 000 0 + 749 FIKT 3 becsült 25,0%    12530     247 2381 2747 2381 2747 194 485 237 220 1819 305 26 0   52 24 30 113 1 11 0 0

96261 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 802 0 + 749 0 + 854 FIKT 4 becsült 25,0%    12531     494 4761 5490 4761 5490 387 968 472 440 3637 611 51 0 104 48 60 227 1 22 0 0

 

96262 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 128 0 + 000 0 + 255 FIKT 1 becsült 25,0%    12532    202 1945 2242 1945 2242  156 390 192 178 1488 250 20 0   42 19 24   93  0   9 0 0

96263 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 100 0 + 000 0 + 199 FIKT 1 becsült 25,0%    12533    202 1945 2242 1945 2242  156 390 192

96264 gyorsforgalmi út csomóponti ága Pest megye 0+ 184 0 + 000 0 + 367 FIKT 1 becsült 30,0%    12534      45   434   498    434   498   35    88   42   41    331   56   4 0 10     5   6   20  0   2 0 0

Előzmény: trizs77 (39754)
v_peti Creative Commons License 2018.05.17 -2 0 39756

Na ja, akkor jól írtam. Egy rossz vicc így az egész! :( Igény lenne a régi elbontott magas pályás vonalak újraindítására valamilyen formában. Ha jól tudom, akkor azért nem lehet a föld alatt vinni mindenhol, mert sok felhőkarcoló betonalapja kiterjed az úttest alá is, és emiatt ott nem lehet leásni. Ezt egyszer egy amerikai (magyar) nő mesélte amikor együtt utaztunk.

Előzmény: Fradista Utazó (39750)
dimelo Creative Commons License 2018.05.17 0 0 39755

Fordulj bizalommal a Közlekedési Adatbankhoz (OKA)

 

(a KIRA-ból tudom a mérőhelyeket)

Előzmény: trizs77 (39754)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 39754

Magyarul a mérőhelyek statisztikai számát megtalálom, de hogy mit mértek azt nem ?

 

 

Előzmény: dimelo (39753)
dimelo Creative Commons License 2018.05.17 0 0 39753

96261, 96263, 96264 mérőhelyek (szakaszok)

 

De nincs adat közölve.

Előzmény: trizs77 (39751)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 39752

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.05.17 0 0 39751

Segítség kérés:

 

 

dimeló és más olvtársak.

 

Az országos forgalomszámlási ábránál, milyen kódszámon találom meg a Ferihegy-2-re leváló forgalmat a 4-es útról?

 

AZ ORSZÁGOS KÖZUTAK
.2016  ÉVRE VONATKOZÓ KERESZTMETSZETI FORGALMA   című táblázatra gondoltam.

 

A képen kékkel jelzett szakaszon (a rendőr bódénál) van az aszfaltba épített számláló.

Idáig ok.

 

De a mért értékeket hol lehet megtalálni?

 - mennyi szgk megy be Freihegy-2-re naponta ?

 - mennyi busz megy be Ferihegy-2-re naponta ?

 

 

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.17 0 0 39750

OFF

 

A Second Avenue Subway, amit említesz, nagyjából ötven éve a New York-i metróhálózat első bővítése. A tavaly ténylegesen megnyitott szakasz hossza 3,2 kilométer (ténylegesen jó közelítéssel a budapesti négyes metró hosszának fele), és 4,5 milliárd dollárba (a budapesti négyes metró költségének több, mint kétszerese) került a megépítése. Az ilyen projektek nem növelik az amerikaiak bizalmát az állami beruházások irányába.

Napi 190 ezer utas használja, ami Manhattanben kimondottan alacsony kihasználtságnak számít.

Előzmény: v_peti (39746)
v_peti Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 39749

Ha nem metróban, hanem LRT-ben gondolkodunk, akkor 4-6 felé is ágazhat mind a két végén, vagy az egyik végén (a külsőn) egy buszállomásról indulnának a ráhordó buszok.Szóval lehet sokféle megoldást találni, eléggé nagy ot a népsűrűség, hogy LRT formájában gazdaságos legyen!

Előzmény: Fradista Utazó (39695)
v_peti Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 39748

Kanadában van ilyen jóval hosszabban, pár éve valamelyik topikban volr róla szó. Jó megoldás lenne itt és ott is, ha egy-egy buszsáv lenne, és a két végén a buszok a különböző irányokban szétválnának, mint Budapesten a Baross téren és a Döbrentein.

Előzmény: Fradista Utazó (39695)
v_peti Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 39747

Én az M2-n azt nem értem, hogy a 2x1 sávos részen mit keres ott az M betű?

Előzmény: radio100jozsi (39698)
v_peti Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 39746

Eléggé érdekes az amerikai gondolkodásmód, holott a II. világháború előtt még bőségesen vonatoztak és villamosoztak az emberek.

 

New Yorkban viszont komoly metróhálózat van, igaz, hogy ott nem bővül, hanem inkább romboltak le belőle pár évtizede, és nemrég átadtak egy 4-es metró felének megfelelő hosszúságú vonalat, ami egyszerűen röhejes. :(

 

LA-ben van egy LRT-szerű járat, ami Pasadenaba megy, ami kb. akkora mint Győr, és ott van a Caltech egyetem. Ott kutató Sheldon Cooper (Agymenők), ő az, aki nem akar autót vezetni. Helyette nem buszozik, hanem viteti magát a többiekkel.

 

Előzmény: trizs77 (39710)
M tiszteletes Creative Commons License 2018.05.16 0 3 39745

a 444-ről linkelni már maga a politika...

Előzmény: trizs77 (39738)
RadiX Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39744

láthatóan trombita lett volna pedig, a szintkülönbség és a hely is megvan rá látszólag, a pénz fogyhatott el.

Előzmény: GOLAZ111 (39742)
dimelo Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39743

Nekem az jön le, hogy 100 milliárd Ft-ból baromi gyorsan (és olcsón) megépítették.

 

Mennyibe fájt nekünk a Megyeri Híd, vagy a 25 milliárdos M44 Tisza-híd?

Lehet, hogy Putyin tanulhat "árképzést" Viktortól?

 

Pedig minden más fordítva áramlik...

Előzmény: trizs77 (39738)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39742

Igen, kb. minden hibát elkövettek, amit csak lehetett.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39741)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.16 0 2 39741

Bmeg, ez igen súlyos, pár méterre északra meg ott a párja is a balrakanyar okosságnak...

Előzmény: GOLAZ111 (39740)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39740
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39739

A krími híd szerkezetileg készen van, azt hiszem úgy van, hogy a közúti rész kb. kész, a vasút majdnem, a vezetékek meg ősszel. De ez részben antipropaganda is az egységsugarú nyugati tv nézőnek. Jelentése:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136546727&t=9102734&openwith=1

 

 

ha van tehened, használd, a nyugat meg egye azt, amit megfőzött.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (39737)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.16 -2 2 39738

Egy útépítő topikban egy új híd átadásakor nagyon nem érdekel az adott ország vezetőinek politikai besorolása.

 

Itt, engem, az érdekel, hogy átadtak 2x2 sávos 19 km hosszú hidat.

Pont.

Esetleg az, hogy mennyi idő alatt építették meg ?

Vagy mennyibe került?

 

Abszolút nem érdekel, hogy Luxembourgban adták át, az Azori szigeteken vagy Uruguayban?

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39737

Itt vannak képek egy jelentősen kisebb kínai híd építéséről. Pedig a Kínai Népköztársaság sem az a kimondott liberális mintaország. (Van több is, nem akartam teleszórni velük a fórumot).

Ezt vessük össze azzal, hogy a krími híd félig kész, és láthattuk tegnap a hírekben Putyint, ahogy vezet egy teherautót.

 

Előzmény: trizs77 (39734)
dimelo Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39736

Kis időbe telt, hogy összerendezzem a táblázatokból az ide vonatkozókat: (Nem engedi a képformátum feltöltését...)

 

Makrogazdasági kilátások
                                                                         2017          2018  2019  2020  2021  2022
                                                                           Mrd Ft                  változás %-ban
                                                                                               38417   39992   41592   43339    45116
1. GDP (előző évi áron)   B1g                         36 833,1    4,0    4,3    4,1      4,0     4,2      4,1
A növekedés összetevői (előző évi áron)
    Háztartások fogyasztási kiadása    P.3      17 811,6    4,7    5,2    4,8      4,7     4,6      4,5
                                                                                               7294    7345    7382    7411   7441
    Közösségi fogyasztási kiadás1        P.3       7 193,5    0,3    1,4    0,7      0,5    0,4      0,4
    Bruttó állóeszköz-felhalmozás        P.51      7 957,5  16,8  12,8    7,5      3,8    5,7      5,1
                                                                                              36407   38919   41527  44558   47721
    Termékek és szolgáltatások exportja P.6  33 962,4    7,1    7,2    6,9      6,7     7,3     7,1
                                                                                              33721   36216   38497  41230   44075
    Termékek és szolgáltatások importja P.7  30 880,1    9,7    9,2    7,4      6,3     7,1     6,9
Hozzájárulás a GDP növekedéséhez (előző évi áron)
   Belföldi végső felhasználás                        33 657,9    5,7    5,5    4,2     3,3      3,7     3,5
EU transzferek                                                                                  3,2     1,9     0,9     0,8

Dióhéjban:

a belföldi végső felhasználás 2018-2019-ben jobban növekszik, mint a GDP, majd 2020-tól drasztikusan csökken (beruházások visszafogása? PAKS II- Kínai vasút ?)

Szigorú összefüggés az EU források csökkenésével...

A közösségi (kormány) fogyasztás 2018-ban 100 milliárd Ft-tal nő, 2019-ben 51 milliárddal (választások)

Import feltünő csökkenése 2020-tól (ellentmondás az export anyagigényével)

Export dinamika 2019-2020-ban csökken  (Mercedes, Audi...?)

Előzmény: dimelo (39724)
D H Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 39735

Az autó kezelési könyvében is van méretezett rajz, ahol tükörrel is, és tükör nélkül is megtalálhatók az egyes méretek.

Valamint, ha a kezelési könyv momentán épp nem lenne elérhető, és nagyon fontos, a gyártóval rövid levélváltásban megtudható a szélesség.

Előzmény: SzaSza0909 (39732)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.15 -2 1 39734
Mézgár Creative Commons License 2018.05.15 0 1 39733

En csak Nemetorszagrol tudok nyilatkozni, ott tükörrel együtt ertendö a szeleseg.

De mivel a Kreszbe a szelessegkorlatozas: „Szélességkorlátozás” (35. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél - rakományával együtt - szélesebb járművel közlekedni tilos; ebböl következik, hogy fizikailag a jarmü legnagyobb szelessége értendö, rakomany figyelembe vetelevel.

Amugy meg a tükör az auto resze ;)

Előzmény: SzaSza0909 (39732)
SzaSza0909 Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 39732

Jó KRESZ-értelmezési kérdés, hogy tükrökkel vagy tükrök nélkül értendő a szabály. Nyilván a tükrös szélesség a gyakorlatban lényeges, de általában az autókról a tükör nélküli szélesség van publikálva - ennek tudatában ráhagyással is meghatározható a limit.

Előzmény: NAR (39719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!