Ez 2010-es adat, és akkor is becslésen alapult, nem számláláson. 2010 óta ráadásul a repülőtér forgalma kb. 70 százalékkal nőtt, ami ugyan nem tükröződik törvényszerűen egy az egyben vissza az oda irányuló gépkocsiforgalomban, de azért valószínűleg elég nagy a korreláció.
Akkor 3.600 szgk.-t adtak meg naponta (két irány összesen), ez már akkor is bizonytalan volt, azóta meg pláne az. Mondjuk a fórumozásnál mélyebb tudományos igényű munkára nagyon erős fenntartásokkal kezelendő adatról van szó. Mondjuk a mai valós szám valahol 4.500-7.500 közt lehet, ennyi következtetést vonhatunk le ebből, töbet aligha.
Na ja, akkor jól írtam. Egy rossz vicc így az egész! :( Igény lenne a régi elbontott magas pályás vonalak újraindítására valamilyen formában. Ha jól tudom, akkor azért nem lehet a föld alatt vinni mindenhol, mert sok felhőkarcoló betonalapja kiterjed az úttest alá is, és emiatt ott nem lehet leásni. Ezt egyszer egy amerikai (magyar) nő mesélte amikor együtt utaztunk.
A Second Avenue Subway, amit említesz, nagyjából ötven éve a New York-i metróhálózat első bővítése. A tavaly ténylegesen megnyitott szakasz hossza 3,2 kilométer (ténylegesen jó közelítéssel a budapesti négyes metró hosszának fele), és 4,5 milliárd dollárba (a budapesti négyes metró költségének több, mint kétszerese) került a megépítése. Az ilyen projektek nem növelik az amerikaiak bizalmát az állami beruházások irányába.
Napi 190 ezer utas használja, ami Manhattanben kimondottan alacsony kihasználtságnak számít.
Ha nem metróban, hanem LRT-ben gondolkodunk, akkor 4-6 felé is ágazhat mind a két végén, vagy az egyik végén (a külsőn) egy buszállomásról indulnának a ráhordó buszok.Szóval lehet sokféle megoldást találni, eléggé nagy ot a népsűrűség, hogy LRT formájában gazdaságos legyen!
Kanadában van ilyen jóval hosszabban, pár éve valamelyik topikban volr róla szó. Jó megoldás lenne itt és ott is, ha egy-egy buszsáv lenne, és a két végén a buszok a különböző irányokban szétválnának, mint Budapesten a Baross téren és a Döbrentein.
Eléggé érdekes az amerikai gondolkodásmód, holott a II. világháború előtt még bőségesen vonatoztak és villamosoztak az emberek.
New Yorkban viszont komoly metróhálózat van, igaz, hogy ott nem bővül, hanem inkább romboltak le belőle pár évtizede, és nemrég átadtak egy 4-es metró felének megfelelő hosszúságú vonalat, ami egyszerűen röhejes. :(
LA-ben van egy LRT-szerű járat, ami Pasadenaba megy, ami kb. akkora mint Győr, és ott van a Caltech egyetem. Ott kutató Sheldon Cooper (Agymenők), ő az, aki nem akar autót vezetni. Helyette nem buszozik, hanem viteti magát a többiekkel.
A krími híd szerkezetileg készen van, azt hiszem úgy van, hogy a közúti rész kb. kész, a vasút majdnem, a vezetékek meg ősszel. De ez részben antipropaganda is az egységsugarú nyugati tv nézőnek. Jelentése:
Itt vannak képek egy jelentősen kisebb kínai híd építéséről. Pedig a Kínai Népköztársaság sem az a kimondott liberális mintaország. (Van több is, nem akartam teleszórni velük a fórumot).
Ezt vessük össze azzal, hogy a krími híd félig kész, és láthattuk tegnap a hírekben Putyint, ahogy vezet egy teherautót.
a belföldi végső felhasználás 2018-2019-ben jobban növekszik, mint a GDP, majd 2020-tól drasztikusan csökken (beruházások visszafogása? PAKS II- Kínai vasút ?)
Szigorú összefüggés az EU források csökkenésével...
A közösségi (kormány) fogyasztás 2018-ban 100 milliárd Ft-tal nő, 2019-ben 51 milliárddal (választások)
Import feltünő csökkenése 2020-tól (ellentmondás az export anyagigényével)
En csak Nemetorszagrol tudok nyilatkozni, ott tükörrel együtt ertendö a szeleseg.
De mivel a Kreszbe a szelessegkorlatozas: „Szélességkorlátozás” (35. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél - rakományával együtt - szélesebb járművel közlekedni tilos; ebböl következik, hogy fizikailag a jarmü legnagyobb szelessége értendö, rakomany figyelembe vetelevel.
Jó KRESZ-értelmezési kérdés, hogy tükrökkel vagy tükrök nélkül értendő a szabály. Nyilván a tükrös szélesség a gyakorlatban lényeges, de általában az autókról a tükör nélküli szélesség van publikálva - ennek tudatában ráhagyással is meghatározható a limit.