A krími híd szerkezetileg készen van, azt hiszem úgy van, hogy a közúti rész kb. kész, a vasút majdnem, a vezetékek meg ősszel. De ez részben antipropaganda is az egységsugarú nyugati tv nézőnek. Jelentése:
Itt vannak képek egy jelentősen kisebb kínai híd építéséről. Pedig a Kínai Népköztársaság sem az a kimondott liberális mintaország. (Van több is, nem akartam teleszórni velük a fórumot).
Ezt vessük össze azzal, hogy a krími híd félig kész, és láthattuk tegnap a hírekben Putyint, ahogy vezet egy teherautót.
a belföldi végső felhasználás 2018-2019-ben jobban növekszik, mint a GDP, majd 2020-tól drasztikusan csökken (beruházások visszafogása? PAKS II- Kínai vasút ?)
Szigorú összefüggés az EU források csökkenésével...
A közösségi (kormány) fogyasztás 2018-ban 100 milliárd Ft-tal nő, 2019-ben 51 milliárddal (választások)
Import feltünő csökkenése 2020-tól (ellentmondás az export anyagigényével)
En csak Nemetorszagrol tudok nyilatkozni, ott tükörrel együtt ertendö a szeleseg.
De mivel a Kreszbe a szelessegkorlatozas: „Szélességkorlátozás” (35. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél - rakományával együtt - szélesebb járművel közlekedni tilos; ebböl következik, hogy fizikailag a jarmü legnagyobb szelessége értendö, rakomany figyelembe vetelevel.
Jó KRESZ-értelmezési kérdés, hogy tükrökkel vagy tükrök nélkül értendő a szabály. Nyilván a tükrös szélesség a gyakorlatban lényeges, de általában az autókról a tükör nélküli szélesség van publikálva - ennek tudatában ráhagyással is meghatározható a limit.
Epp varok egy csekket. Berlin mellett az A10-en a 80 körül mentem, kicsit sok volt 60-as korlatozasnal, jött a csunya piros villantas. Most azon izgulok, hogy a meresi hiba levonasa utan max. 80 jöjjön ki. Különben jön a pont es azzal együtt az adminisztracios költseget is fizethetem a büntetesen felül.
Az lehet, de így nem kell a kamion s.ggében menni, hanem lehet srégen a háta mögött, azaz, többen férnek el rajta, mint egy sávon. Ott is érvényes egyébként, ami Ausztriában, hogy a Baustelléken vadásznak a gyorshajtókra.
Szerintem a családi hétüléses autók többsėge nem fér el egy 2 méteres sávban...
A fö problema, hogy az emberek többsegenek fogalma sincs, hogy milyen szeles az autoja tükörtöl tükörig (az enyem 2,09m, insignia kombi). Meg ha meg is nezi a technikai leirast, nem a tükörtöl tükörig meretet nezi. Es sokan nem is tudjak, hogy a szelessegkorlatozas tükörtöl tükörig meretet nezi.
Amugy meg az hagyjan, hogy egy hetüleses szelesebb, mint 2 meter, de mar egy opel astra is. Ezert is terjed a 2,1m savszel a 2 m helyett. Persze a kamionok rovasara :)
A hazai járműipar zászlóshajóinak, mint az Audi győri és a Mercedes kecskeméti – együttesen a magyar GDP 2%-át elérő – kapacitásbővítésével elektromos hajtású gépjárművek
sorozatgyártása is megkezdődik hazánkban, amely széles körben alapozhatja meg a kapcsolódó iparágak további fejlődését is. 2017 őszén elkészültek az első elektromos autóbuszok
a BYD komáromi gyárában. Emellett Gödön, Miskolcon, valamint Komáromban megépülő elektromosjármű akkumulátort gyártó üzemek a jövőben évente mintegy 300 ezer elektromos hajtású gépkocsihoz biztosíthatnak töltéstárolókat. A járműipar továbbra is a magyar gazdaság egyik sikerágazata marad.
Tavaly áprilisban, a nagyobb volumenű, tervezett kapacitásbővítések összértéke meghaladta a 1200 milliárd forintot, azóta pedig további, mintegy 900 milliárd forint összértékű
vállalati fejlesztés bejelentésére került sor, amelyek az elkövetkező időszakban hazánk export-teljesítményére is érdemi hatást gyakorolnak majd.
A Magyarország számára elérhető EU-s pénzügyi keretekből 2018. március végéig már több mint 4 400 milliárd forint kifizetésre került, amely hozzájárult ahhoz, hogy az állami beruházások
2017 során 54%-kal emelkedtek éves összevetésben. 2017. március végéig az összes uniós pályázat kiírása megtörtént, a rendelkezésre álló összeg 94%-a lekötésre került. Az elkövetkező
időszakra a beruházások kiegyensúlyozott szerkezetű bővülése prognosztizálható, amelynek mértéke 2018-ban – a tavalyi kiugró teljesítményt követően – újra kétszámjegyű lehet. A 2019-es lakáspiaci és az uniós forrásfelhasználási csúcs miatt 2020-ra visszafogottabb beruházásnövekedés prognosztizálható, ugyanakkor a magas bázis kiesését követően a fejlesztések
bővülése ismét dinamizálódik. Az előrejelzési horizonton hozzájárul hazánk magas potenciális növekedési ütemének fenntartásához.
A 2018. évi EU-s kifizetések nagysága várhatóan az előző évi rekordszint alatt, de annak közelében (2400 milliárd forint körül) lesz. A közlekedési fejlesztésekre továbbra is jelentős összeget fordít
a kormányzat, a Kiemelt közúti projektek 2018. évi törvényi előirányzata 257 milliárd forint.
De az ördög a részletekben van, és most valamiért nem engedi a képfeltöltést...
Megindult a munka a 4-es út Cegléd és Abony-Nyugat közötti szakaszán is, a Budapest felé haladó pálya lezárásával, úgyhogy most már Üllőtől Abonyig végig munkaterület van. Az Albertirsa-Cegléd szakaszon a leginkább látványos a sietség, mert azt idén ősszel már átadni tervezik.
múltkor az M5-ön volt ilyen vicces sávterelősdi, de én a magam részéről nagyon élveztem, hogy a 60-as táblánál, 240-250 centin tepertünk 100-al és a külsőn 80-al poroszkáló autószállítót előzzük :)))
Érdekes módon volt két sávelhúzásos terelés, a Budapesthez közelebbi túl hosszú sem volt, az amúgy nem túl erős kifelé tartó forgalom tudott haladni. Aztán a harmadiknál munkaterületnél nem sávelhúzás volt, hanem sávlezárás, ott sikerült lelassulni elég rendesen...
"A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni."
Igen, az M1 autópályának alapvetően egy nagyobb munkára van szüksége, nem pár négyzetméteres lyukak dombbá gányolására.
" 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen."
Láttam már ilyet, Magyarországon, Ausztriában és Németországban is, működött.
"Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe."
Figyelmeztetés megfelelő, neonkeretes táblában, többször ismételve a kérdéses szakasz előtt. Kamera felszerel, korlátozás megszegőinek jogsi kettétör, új jogosítvány megszerzésére kötelez. Amint híre menne ennek, másnaptól mindenki tudná, melyik sávban a helye.
Leírtad, hogy miért nem kell akarni a sávelhúzást, és hogy milyen rossz, stb.
Rosszabb, mint 30 km-es gigadugóban állni, vagy csak a "sima", hétköznapi 10 kilométeresben? Nemár.
Vagy majd, amikor jön a bővítés, a teljes félpályák újraburkolása, addig egyirányúsítják, hogy ne kelljen sávelhúzást csinálni? Vagy mi?
Az egész kialakult és folyamatban lévő helyzet okat a nemzeti beleszarás.
A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni. Kivéve Németországban, mert ott állandóan. De már nem tudják, hogy milyen beton, acél akármit építsenek ki a munkaterület mellé és tele is van ütközésnyomokkal az egész, a torlódás pedig garantált. 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen. Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe. Az eredmény: a külső sávban a kamionok és a buszok nem férnek el, a belsőben a furgonok, az autókereskedős-utánfutós versenyzők, a lakókocsis-lakóautós társaság.
Ennek a másik oldala, hogy míg az európai ember szeret mindent az államtól várni, és semmit nem tenni érte, addig az amerikai pont fordítva, addig boldog, amíg az állam nem csinál semmit. Inkább áll a dugóban egész nap, mint, hogy az állam tőle elvegye a pénzét, és abból tömegközlekedést üzemeltessen.
Most éppen az olimpia farvizén gondolnak néhány komolyabb fejlesztésre, elsősorban új metró és metrolink vonalakon. Az ottaniak mondják, hogy városi rendezés ide vagy oda, szeretnének valamelyest a szövetségi kasszához is hozzáférni, de az már egy keményebb dió lenne (ld. pl. San Francisco egyelőre megfeneklett ügyét a vonat belváros alá - Transbay Temp. Term. - történő bevezetésére).