Keresés

Részletes keresés

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39740
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39739

A krími híd szerkezetileg készen van, azt hiszem úgy van, hogy a közúti rész kb. kész, a vasút majdnem, a vezetékek meg ősszel. De ez részben antipropaganda is az egységsugarú nyugati tv nézőnek. Jelentése:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136546727&t=9102734&openwith=1

 

 

ha van tehened, használd, a nyugat meg egye azt, amit megfőzött.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (39737)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.16 -2 2 39738

Egy útépítő topikban egy új híd átadásakor nagyon nem érdekel az adott ország vezetőinek politikai besorolása.

 

Itt, engem, az érdekel, hogy átadtak 2x2 sávos 19 km hosszú hidat.

Pont.

Esetleg az, hogy mennyi idő alatt építették meg ?

Vagy mennyibe került?

 

Abszolút nem érdekel, hogy Luxembourgban adták át, az Azori szigeteken vagy Uruguayban?

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39737

Itt vannak képek egy jelentősen kisebb kínai híd építéséről. Pedig a Kínai Népköztársaság sem az a kimondott liberális mintaország. (Van több is, nem akartam teleszórni velük a fórumot).

Ezt vessük össze azzal, hogy a krími híd félig kész, és láthattuk tegnap a hírekben Putyint, ahogy vezet egy teherautót.

 

Előzmény: trizs77 (39734)
dimelo Creative Commons License 2018.05.16 0 0 39736

Kis időbe telt, hogy összerendezzem a táblázatokból az ide vonatkozókat: (Nem engedi a képformátum feltöltését...)

 

Makrogazdasági kilátások
                                                                         2017          2018  2019  2020  2021  2022
                                                                           Mrd Ft                  változás %-ban
                                                                                               38417   39992   41592   43339    45116
1. GDP (előző évi áron)   B1g                         36 833,1    4,0    4,3    4,1      4,0     4,2      4,1
A növekedés összetevői (előző évi áron)
    Háztartások fogyasztási kiadása    P.3      17 811,6    4,7    5,2    4,8      4,7     4,6      4,5
                                                                                               7294    7345    7382    7411   7441
    Közösségi fogyasztási kiadás1        P.3       7 193,5    0,3    1,4    0,7      0,5    0,4      0,4
    Bruttó állóeszköz-felhalmozás        P.51      7 957,5  16,8  12,8    7,5      3,8    5,7      5,1
                                                                                              36407   38919   41527  44558   47721
    Termékek és szolgáltatások exportja P.6  33 962,4    7,1    7,2    6,9      6,7     7,3     7,1
                                                                                              33721   36216   38497  41230   44075
    Termékek és szolgáltatások importja P.7  30 880,1    9,7    9,2    7,4      6,3     7,1     6,9
Hozzájárulás a GDP növekedéséhez (előző évi áron)
   Belföldi végső felhasználás                        33 657,9    5,7    5,5    4,2     3,3      3,7     3,5
EU transzferek                                                                                  3,2     1,9     0,9     0,8

Dióhéjban:

a belföldi végső felhasználás 2018-2019-ben jobban növekszik, mint a GDP, majd 2020-tól drasztikusan csökken (beruházások visszafogása? PAKS II- Kínai vasút ?)

Szigorú összefüggés az EU források csökkenésével...

A közösségi (kormány) fogyasztás 2018-ban 100 milliárd Ft-tal nő, 2019-ben 51 milliárddal (választások)

Import feltünő csökkenése 2020-tól (ellentmondás az export anyagigényével)

Export dinamika 2019-2020-ban csökken  (Mercedes, Audi...?)

Előzmény: dimelo (39724)
D H Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 39735

Az autó kezelési könyvében is van méretezett rajz, ahol tükörrel is, és tükör nélkül is megtalálhatók az egyes méretek.

Valamint, ha a kezelési könyv momentán épp nem lenne elérhető, és nagyon fontos, a gyártóval rövid levélváltásban megtudható a szélesség.

Előzmény: SzaSza0909 (39732)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.15 -2 1 39734
Mézgár Creative Commons License 2018.05.15 0 1 39733

En csak Nemetorszagrol tudok nyilatkozni, ott tükörrel együtt ertendö a szeleseg.

De mivel a Kreszbe a szelessegkorlatozas: „Szélességkorlátozás” (35. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél - rakományával együtt - szélesebb járművel közlekedni tilos; ebböl következik, hogy fizikailag a jarmü legnagyobb szelessége értendö, rakomany figyelembe vetelevel.

Amugy meg a tükör az auto resze ;)

Előzmény: SzaSza0909 (39732)
SzaSza0909 Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 39732

Jó KRESZ-értelmezési kérdés, hogy tükrökkel vagy tükrök nélkül értendő a szabály. Nyilván a tükrös szélesség a gyakorlatban lényeges, de általában az autókról a tükör nélküli szélesség van publikálva - ennek tudatában ráhagyással is meghatározható a limit.

Előzmény: NAR (39719)
Mézgár Creative Commons License 2018.05.15 0 0 39731

Epp varok egy csekket. Berlin mellett az A10-en a 80 körül mentem, kicsit sok volt 60-as korlatozasnal, jött a csunya piros villantas. Most azon izgulok, hogy a meresi hiba levonasa utan max. 80 jöjjön ki. Különben jön a pont es azzal együtt az adminisztracios költseget is fizethetem a büntetesen felül.

Előzmény: van_Persil (39730)
van_Persil Creative Commons License 2018.05.15 -15 0 39730

Az lehet, de így nem kell a kamion s.ggében menni, hanem lehet srégen a háta mögött, azaz, többen férnek el rajta, mint egy sávon. Ott is érvényes egyébként, ami Ausztriában, hogy a Baustelléken vadásznak a gyorshajtókra.

Előzmény: NAR (39728)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.15 0 1 39729

Németországban ezt hívják úgy, hogy "Versetzt fahren". A kapacitása kisebb, mint két teljes sávé, de nagyobb, mint egyetlen sávé.

Előzmény: NAR (39728)
NAR Creative Commons License 2018.05.15 0 0 39728

Én láttam olyat, hogy a külső sáv is keskeny volt, nem is előzte senki a kamionokat, a kijelölt két sáv a gyakorlatban csak egy volt...

Előzmény: Ashi Valkoinen (39721)
Mézgár Creative Commons License 2018.05.15 0 2 39727

Latod, meg itt sincs feltüntetve a teljes szelesseg. Nem tükörtöl tükörig van feltüntetve. Bar meg azzal is böven belefersz a 2 meterbe :D

Előzmény: troglodita (39726)
troglodita Creative Commons License 2018.05.15 0 1 39726

azért járok én evvel ;-)))

Előzmény: Mézgár (39725)
Mézgár Creative Commons License 2018.05.15 0 1 39725

Szerintem a családi hétüléses autók többsėge nem fér el egy 2 méteres sávban...

 

A fö problema, hogy az emberek többsegenek fogalma sincs, hogy milyen szeles az autoja tükörtöl tükörig (az enyem 2,09m, insignia kombi). Meg ha meg is nezi a technikai leirast, nem a tükörtöl tükörig meretet nezi. Es sokan nem is tudjak, hogy a szelessegkorlatozas tükörtöl tükörig meretet nezi.

 

Amugy meg az hagyjan, hogy egy hetüleses szelesebb, mint 2 meter, de mar egy opel astra is. Ezert is terjed a 2,1m savszel a 2 m helyett. Persze a kamionok rovasara :)

Előzmény: NAR (39719)
dimelo Creative Commons License 2018.05.15 -1 0 39724

Néhány napig nem írtam, ezzel örömet okozva néhányaknak... :)

Erőteljesen lekötött a konvergencia program tanulmányozása:

http://www.kormany.hu/download/2/c0/61000/KP2018.pdf

 

Néhány idevágó idézet:

A hazai járműipar zászlóshajóinak, mint az Audi győri és a Mercedes kecskeméti – együttesen a magyar GDP 2%-át elérő – kapacitásbővítésével elektromos hajtású gépjárművek

sorozatgyártása is megkezdődik hazánkban, amely széles körben alapozhatja meg a kapcsolódó iparágak további fejlődését is. 2017 őszén  elkészültek az első elektromos autóbuszok

a BYD komáromi gyárában. Emellett Gödön, Miskolcon, valamint  Komáromban megépülő elektromosjármű akkumulátort gyártó üzemek a jövőben évente mintegy 300 ezer
elektromos hajtású gépkocsihoz biztosíthatnak töltéstárolókat. A járműipar továbbra is a magyar gazdaság egyik sikerágazata marad.

Tavaly áprilisban, a nagyobb volumenű, tervezett kapacitásbővítések összértéke meghaladta a 1200 milliárd  forintot, azóta pedig további, mintegy 900 milliárd forint összértékű

vállalati fejlesztés bejelentésére került sor,  amelyek az elkövetkező időszakban hazánk export-teljesítményére is érdemi hatást gyakorolnak majd.

A Magyarország számára elérhető EU-s pénzügyi keretekből 2018. március végéig már több mint 4 400 milliárd forint kifizetésre került, amely hozzájárult ahhoz, hogy az állami beruházások

2017 során 54%-kal emelkedtek éves összevetésben. 2017. március végéig az összes uniós pályázat kiírása megtörtént,  a rendelkezésre álló összeg 94%-a lekötésre került.  Az elkövetkező

időszakra a beruházások kiegyensúlyozott szerkezetű bővülése prognosztizálható, amelynek mértéke 2018-ban – a tavalyi kiugró teljesítményt követően – újra kétszámjegyű lehet.
A 2019-es lakáspiaci és az uniós forrásfelhasználási csúcs miatt 2020-ra visszafogottabb beruházásnövekedés prognosztizálható, ugyanakkor a magas bázis kiesését követően a fejlesztések

bővülése ismét dinamizálódik. Az előrejelzési horizonton hozzájárul hazánk magas potenciális növekedési ütemének fenntartásához.

A 2018. évi EU-s kifizetések nagysága várhatóan az előző évi rekordszint alatt, de annak közelében (2400 milliárd forint körül) lesz. A közlekedési fejlesztésekre továbbra is jelentős összeget fordít

a kormányzat, a Kiemelt közúti projektek 2018. évi törvényi előirányzata 257 milliárd forint.

 

De az ördög a részletekben van, és most valamiért nem engedi a képfeltöltést...

 

 

RadiX Creative Commons License 2018.05.14 0 0 39723

Megindult a munka a 4-es út Cegléd és Abony-Nyugat közötti szakaszán is, a Budapest felé haladó pálya lezárásával, úgyhogy most már Üllőtől Abonyig végig munkaterület van. Az Albertirsa-Cegléd szakaszon a leginkább látványos a sietség, mert azt idén ősszel már átadni tervezik.

troglodita Creative Commons License 2018.05.14 -1 0 39722

múltkor az M5-ön volt ilyen vicces sávterelősdi, de én a magam részéről nagyon élveztem, hogy a 60-as táblánál, 240-250 centin tepertünk 100-al és a külsőn 80-al poroszkáló autószállítót előzzük :)))

Előzmény: trizs77 (39720)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.14 0 0 39721

Akkor megy a másikban. Nem mind a négy kialakított sáv 2 méteres, csak a két belső.

Előzmény: NAR (39719)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.14 -1 3 39720

Osztrákoknál volt szokás, hogy sávszűkítésnél, amikor folyamatos, százötven méterenkénti sebesség csökkentés van:

     - 130-ról 110-re,

     - majd 150 méter múlva 110-ról-80-ra,

     - majd 150 méter múlva 80-ról-60-ra,

akkor a 60-as tábla elé oda állítanak egy traffipaxot, vagy nyíltan szembe a forgalommal, jól láthatóan, vagy rejtve egy útépítő gép mögé.

 

Hatalmasat kaszálnak.

Több mint 50%-os a lesre futás.

 

Rokony gyermeke (már 33 éves) az A1-n szolgál ilyen kocsiban.

Újjongva mesél róla.

 

 

NAR Creative Commons License 2018.05.14 0 1 39719

Szerintem a családi hétüléses autók többsėge nem fér el egy 2 méteres sávban...

Előzmény: Ashi Valkoinen (39716)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.14 0 3 39718

Ma mentem M3-on kifelé reggel.

 

Érdekes módon volt két sávelhúzásos terelés, a Budapesthez közelebbi túl hosszú sem volt, az amúgy nem túl erős kifelé tartó forgalom tudott haladni. Aztán a harmadiknál munkaterületnél nem sávelhúzás volt, hanem sávlezárás, ott sikerült lelassulni elég rendesen...

Veszpremi Creative Commons License 2018.05.14 0 2 39717

+1.

Megjegyzem, sok hete az M7-en is folyik a buhera, 4-6 km-es sorokkal napközben! A buhera eredménye meg no comment.

Szoktunk róla kevesen értekezni emitt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9077808

Előzmény: Ashi Valkoinen (39716)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.13 -1 7 39716

"A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni."

 

Igen, az M1 autópályának alapvetően egy nagyobb munkára van szüksége, nem pár négyzetméteres lyukak dombbá gányolására.

 

" 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen."

Láttam már ilyet, Magyarországon, Ausztriában és Németországban is, működött.

 

"Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe."

Figyelmeztetés megfelelő, neonkeretes táblában, többször ismételve a kérdéses szakasz előtt. Kamera felszerel, korlátozás megszegőinek jogsi kettétör, új jogosítvány megszerzésére kötelez. Amint híre menne ennek, másnaptól mindenki tudná, melyik sávban a helye.

Leírtad, hogy miért nem kell akarni a sávelhúzást, és hogy milyen rossz, stb.

Rosszabb, mint 30 km-es gigadugóban állni, vagy csak a "sima", hétköznapi 10 kilométeresben? Nemár.

Vagy majd, amikor jön a bővítés, a teljes félpályák újraburkolása, addig egyirányúsítják, hogy ne kelljen sávelhúzást csinálni? Vagy mi?

Az egész kialakult és folyamatban lévő helyzet okat a nemzeti beleszarás. 

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (39714)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 39715

https://www.youtube.com/watch?v=esLmTJLEwss

 

Itt van 1985 - ből. Hogy teper a bogárral...

 

Egy film vége, amiben látható a zöld fizetős híd a kikötő bejáratánál.

Előzmény: Mr Reacher (39712)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.05.13 -1 0 39714

A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni. Kivéve Németországban, mert ott állandóan. De már nem tudják, hogy milyen beton, acél akármit építsenek ki a munkaterület mellé és tele is van ütközésnyomokkal az egész, a torlódás pedig garantált. 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen. Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe. Az eredmény: a külső sávban a kamionok és a buszok nem férnek el, a belsőben a furgonok, az autókereskedős-utánfutós versenyzők, a lakókocsis-lakóautós társaság. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (39704)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.13 0 2 39713

Ez igaz.

Ennek a másik oldala, hogy míg az európai ember szeret mindent az államtól várni, és semmit nem tenni érte, addig az amerikai pont fordítva, addig boldog, amíg az állam nem csinál semmit. Inkább áll a dugóban egész nap, mint, hogy az állam tőle elvegye a pénzét, és abból tömegközlekedést üzemeltessen. 

Előzmény: Mr Reacher (39712)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.13 0 0 39712

LA a mintapéldája annak, hogy hiába aszfaltozol le egyre nagyobb területeket, a közlekedés még rosszabb lesz.

Előzmény: trizs77 (39708)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.13 0 0 39711

Most éppen az olimpia farvizén gondolnak néhány komolyabb fejlesztésre, elsősorban új metró és metrolink vonalakon. Az ottaniak mondják, hogy városi rendezés ide vagy oda, szeretnének valamelyest a szövetségi kasszához is hozzáférni, de az már egy keményebb dió lenne (ld. pl. San Francisco egyelőre megfeneklett ügyét a vonat belváros alá - Transbay Temp. Term. - történő bevezetésére).

Előzmény: trizs77 (39710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!