Érdekes módon volt két sávelhúzásos terelés, a Budapesthez közelebbi túl hosszú sem volt, az amúgy nem túl erős kifelé tartó forgalom tudott haladni. Aztán a harmadiknál munkaterületnél nem sávelhúzás volt, hanem sávlezárás, ott sikerült lelassulni elég rendesen...
"A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni."
Igen, az M1 autópályának alapvetően egy nagyobb munkára van szüksége, nem pár négyzetméteres lyukak dombbá gányolására.
" 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen."
Láttam már ilyet, Magyarországon, Ausztriában és Németországban is, működött.
"Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe."
Figyelmeztetés megfelelő, neonkeretes táblában, többször ismételve a kérdéses szakasz előtt. Kamera felszerel, korlátozás megszegőinek jogsi kettétör, új jogosítvány megszerzésére kötelez. Amint híre menne ennek, másnaptól mindenki tudná, melyik sávban a helye.
Leírtad, hogy miért nem kell akarni a sávelhúzást, és hogy milyen rossz, stb.
Rosszabb, mint 30 km-es gigadugóban állni, vagy csak a "sima", hétköznapi 10 kilométeresben? Nemár.
Vagy majd, amikor jön a bővítés, a teljes félpályák újraburkolása, addig egyirányúsítják, hogy ne kelljen sávelhúzást csinálni? Vagy mi?
Az egész kialakult és folyamatban lévő helyzet okat a nemzeti beleszarás.
A sávelhúzást nagyobb munkáknál szokták alkalmazni. Kivéve Németországban, mert ott állandóan. De már nem tudják, hogy milyen beton, acél akármit építsenek ki a munkaterület mellé és tele is van ütközésnyomokkal az egész, a torlódás pedig garantált. 3 sávból 2x2 pedig a legrosszabb, semmi hely nincs, van, hogy a kamionok el sem férnek a szélső sávban és egyszerre két sávban haladnak, középen. Ilyenkor a belső sávban 2,1 méteres szélességkorlátozás szokott lenni, de ezt senki nem veszi figyelembe. Az eredmény: a külső sávban a kamionok és a buszok nem férnek el, a belsőben a furgonok, az autókereskedős-utánfutós versenyzők, a lakókocsis-lakóautós társaság.
Ennek a másik oldala, hogy míg az európai ember szeret mindent az államtól várni, és semmit nem tenni érte, addig az amerikai pont fordítva, addig boldog, amíg az állam nem csinál semmit. Inkább áll a dugóban egész nap, mint, hogy az állam tőle elvegye a pénzét, és abból tömegközlekedést üzemeltessen.
Most éppen az olimpia farvizén gondolnak néhány komolyabb fejlesztésre, elsősorban új metró és metrolink vonalakon. Az ottaniak mondják, hogy városi rendezés ide vagy oda, szeretnének valamelyest a szövetségi kasszához is hozzáférni, de az már egy keményebb dió lenne (ld. pl. San Francisco egyelőre megfeneklett ügyét a vonat belváros alá - Transbay Temp. Term. - történő bevezetésére).
Sok okos ember, pénzügyérek, kormányzók, közlekedéspolitikusok, városépítők, várostervezők próbálták már LA lakosait, autóról közösségi közlekedési eszközökre átültetni.
Amúgy teljes tévedés úgy gondolni, hogy a megapolisz településeinek lakói nap mint nap "kis LA-be" ingáznak. Azok a városkák élik a maguk belterjes életét, egész napra munkát és szabadidős elfoglaltságot adnak. A többség leginkább akkor megy be a "városba", ha ott kifejezett programja van (mintha pl. Szolnokról vagy Tatabányáról egy család Pestre jön egy kiállítás, színielőadás vagy légiparédé kedvéért), netán nemzetközi repülőjáratra akar szállni. Belföldi úticélokra ui. rendelkezésre áll még vagy 5-6 másik reptér is. Ettől persze még óriási dugók kialakulhatnak, csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy az ott rostokolóknak mind ugyanaz az úticélja.
Az LA-konglomerátum gyakorlatilag egyébként is egy sakktábla, amelynek a centruma ráadásul az egyik oldalára esik. Így a gyűrűs-sugaras szerkezet megoldásai teljesen alkalmazhatatlanok. Az úthálózat gyakorlatilag sűríthetetlen, nem véletlenül vetette fel az Elon Musk-féle csoport a földalatti út/vasúti rendszer kiépítését (amúgy a keleti parti ötösfogatot illetően is).
Los Angeles közlekedésileg tényleg totálisan el van cseszve.
-----------
A helyi lakosok erről miért nem tudnak ?
Tudtommal az elmúlt 50 évben, számtalan közösségi közlekedési fejlesztést pont a helyi lakosok tiltakozása miatt nem valósítottak meg, illetve a helyi lakosok tiltakozása dacára valósítottak meg.
Ritkán láttam ilyen cikket, ahol is az okfejtés ennyire szöges ellentétben állna az kommentált illusztrációval (és most kizárólag az impériumon belüli területekre gondolok;(
"miközben az autósok nagyon nagy többségének amúgy is van matricája, tehát ők nem spórolnak semmit"
Nekik járna lassan egy kártérítés nevű dolog, mert a szolgáltatást, amit megvásároltak a matricával, rohadtul nem kapják meg... mert nyilván nem azért vásároslz autópálya-matricát, hogy felhajthass az útra, hanem azért, hogy azt rendeltetésének, kiépítettségének megfelelően használd.
Tipikus példája a koncepciótlan beleszarásnak, a pálya már idén tavasz előtt is gatya állapotban volt, a 2014-es választások előtt is felmerült a háromsávosítás, aztán látjuk, mennyire lett.
A felújítási munkák forgalomtechnikája szintén a "beleszarok, majd megy a paraszt lépésben" elv mentén szerveződött, 10-15-20 éve is ismerték már a sávelhúzást (külső sáv javítása esetén leállósáv + keskenyített belső sávba terelés, belső sáv felújítása esetén külső sávba és leállósávba terelés, teljes félpálya-felújítás esetén áthúzás a szembesávba, az ott lévő 3 sávon 2×2 keskenyített sáv létrehozása), ezt a mostani felújítások idejére teljesen elfelejtették, a 3×3 nm-es kátyúk kókányolásához tizenkilométeres dugókat generálnak az elbaszott sávlezárásokkal, a melósok meg a leállósávban parkolnak...
Ha fizetőkapus fizetés lenne, volna logika abban, amit írsz.
De semmi nem indokolja, hogy ahol amúgy is harminc kilométeres dugó áll, oda még több autót tereljünk azáltal, hogy egy-két napra ingyenessé tesszük (miközben az autósok nagyon nagy többségének amúgy is van matricája, tehát ők nem spórolnak semmit).
Úgy látom nem ismered a magyar lélek jellegzetességeit. Ugye eddig nem fizetett még megyei matricát sem. Ezeknek? Hurrá, megszűnt az autópályadíj az M2-esen. Mehetünk arra! :(
Még jó, hogy fizetni kell érte, nem értem, hogy ha rossz az út, és most állandó a dugó a javítgatás miatt, akkor miért nem lehet eltekinteni a díjfizetéstől, ennyire kel a pénz az államkasszába? Amúgy ez igaz az M2-esre is, ott sem értem, hogy az átépítés alatt miért fizetős egy 60-al használható út?
Az érintett szakasz összesen bő két kilométer hosszú. Tegnap is belinkeltem, de itt van még egyszer.
Természetesen ki lehetne váltani a tömegközlekedés fejlesztésével, bár a kapacitást nézve két párhuzamos metróvonalra, azaz négy vágányra volna szükség. Csak ugye az a kérdés merül fel, hogy a két végén azt a rohadt sok embert hová teszed.
Hollandia a világ (városállamokat leszámítva) egyik legsűrűbb vasúthálózatával rendelkezik, az Intercity-vonatok több vonalon is 15 percenként járnak egész nap (8 kocsis, emeletes vonatokkal). Hága (ahol az érintett autópályaszakasz fut) központi pályaudvarán (Den Haag Centraal) 12 peronos vágányon 80 ezer utas fordul meg naponta.
Nem vagy te is "kicsit" olyan mint Nyikita Hruscsov? Amikor 1959. szeptemberében az Egyesült Államokban járt - egészen pontosan Kaliforniában - és meglátta a többsávos utakat, rajta a hatalmas forgalommal, akkor azt mondta, hogy ez micsoda pazarlás és inkább irányvonatokat kellene indítani mert az gazdaságosabb lenne.