De akkor gondolom statikailag bírja a leálló sáv a folyamatosabb terhelést, na meg akkor a közlekedési morál is jobb, hogy bevállalható ez a megoldás. Azon a részen az A4-en már vagy 15 éve voltam szerintem, mikor még időnként átruccantunk autóval Bécs belvárosába, de legutóbb 2012-ben már az S1-A21 felé kerültem a várost Franciaországba menet, így nincs sok emlékem, hogy milyen kiépítésű már ez a szakasz.
De amúgy ezen a szakaszon mi indukálja ezt a nagy forgalmat? Mert a városból csak nem itt mennek ki az S1 elkerülőre, amikor ott van az A23-as.
Ezért érdemes volt jó helyre tenni azt az X-et. :)
A gyorsforgalmi hálózat fejlesztése tovább folytatódik:
Rövid meghatározás: Tervezési szerződés az „M8 gyorsforgalmi út M7-Dunaújváros és Dunavecse-Kecskemét közötti szakaszán környezeti hatástanulmány és tanulmányterv készítése, továbbá engedélyezési és kiviteli terv készítése” tárgyában.
Rövid meghatározás: Vállalkozási szerződés az M4 Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása új Tisza-híd megépítésével” kivitelezési munkáinak elvégzésére, a szükséges kiviteli tervek elkészítésével és engedélyek megszerzésével együtt (PST kód: A004.05.73).
Rövid meghatározás: Tervezési szerződés Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) és környezeti hatástanulmány elkészítésére, valamint jogerős környezetvédelmi engedély megszerzésére az M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút - M1 autópálya közötti szakaszára vonatkozóan. (PST: A000.71).
Rövid meghatározás: Tervezési szerződés az „M4 Törökszentmiklós (Nyugat) - Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése” tárgyában.
Rövid meghatározás: 1. rész: K083.06.15: 83. sz. 2x2 sávos főút Pápa - Tét déli csomópont (32+574 - 51+000 km sz.) közötti szakasz és a 8315 j. Repülőtéri bekötőút (0+000 - 1+570 km sz.) megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítése, és azok engedélyeztetésében történő közreműködés, és a Magyar Közút NZRt Pápa Mérnökségi telep korszerűsítéséhez és bővítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése és azok engedélyeztetése. 2. rész: K083.03.15: 83. sz. 2x2 sávos főút Tét déli csomópont - Győr (51+000 - 68+641 km sz.) közötti szakasz megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítése és azok engedélyeztetésében történő közreműködés.
Más szabályozás is kéne. Annak, aki folyton csúcsidőben autózik, kerüljön többe a benzin és a matrica. A benzint drágítani nem lehet ilyen módon, de a matricát igen! Még pont ne érje meg átmenni a mellékútra, de a pálya legyen drágább! Ha már a vonatnál és a repülőnél a tarifa figyelembe veszi az utazás időpontját, akkor az autónál is ideje lenne ezt bevezetni!
Ezt (némi túlzással) úgy kell elképzelni, hogy figyeli a sávonkénti forgalmat és ha kezd a sebesség túl alacsony lenni vagy a percenkénti áthaladás túl magas, akkor az operátor/automatika kirakja a 80-as táblát a mátrix táblákra és felvillan a "sáv használható" jelzés a leállósáv felett?
A visszafelé váltás is egy érdekes kérdés, hogy egyrészt mikor lehessen visszaváltani, másrészt a leállósáv használata milyen gyorsan és hogyan szűnik meg, mint megengedett tevékenység.
1., Ha megnézed, az érintett szakasz majdnem végig hídon fut. Brutális költséggel lehetne 2×3 sávra bővíteni (meglévő hidak lebontása, újak építése).
2., Csúcsidőszakban ezen a részen mostanság nem a 80, hanem inkább a 40-60 km/h a jellemző sebesség, ehhez képest a folyamatos 80 érezhető előrelépést hozna.
2b., Ebből fakadólag ma csúcsidőban a leállósáv csak a helyet foglalja, hiszen ennél a sebességnél nehézség nélkül meg tudsz állni.
A helyzet valóban hasonló a budapesti M3 bevezetőhöz. Érdemi különbség, hogy csúcsidőn kívül a leállósáv továbbra is leállósávként fog üzemelni az A4-en (akárcsak a hasonló holland és német autópálya-szakaszokon), és extra sebességkorlátozás sem lesz.
80-as folyamatos tempo meg mindig jobb, mint a lepesben araszolas. Tehat dugo megelözö oka van. Normal forgalomnal nincs nyitva a leallosav a forgalom reszere.
Amugy nem hasraütesszerü az ilyen savmegnyitas. Itt nemetben, ahol van ilyen, ott a teljes szakaszon videomegfigyeles van, plusz egy palyafenntarto is elötte leellenörzi a szakaszt (vegigmegy rajta). Ha tiszta, akkor valtjak az elektronikus tablakat. Amint szükseg van a leallo savra (valaki lerobban), maris valtjak a tablakat es visszaall a palya a normal üzemmodra.
Miért nem építenek 2*3 sávot inkább? Azért a leállósáv nem dísznek van egy autópályán. Persze gondolom, és a képeket nézve ezt visszafokozzák így egy sima 80-as max tempójú városi pályaszakasznak, mint az M3-as bevezető Pesten.
Ausztriában is bevezetik, hogy zsúfolt szakaszokon a leállósávban is lehet közlekedni. Természetesen nem spontán, hanem jelzéseket követve. Elsőként Bécsben, az A4 Knoten Schwechat - Simmeringer Haide szakaszán.
... meg Szeged előtt a Flóratomnál, a Kastélynál és most már a vásárhelyi elkerülőn az összes csomópont. Hozzánk - csendes időben, éjszaka - 900 méterről is ide hallatszik. Sajnálom azokat, akiknek ilyen útszakasz mellett kell élniük.
Igen, építés alatt áll a Heiligenhaus - Kreuz Ratingen Ost szakasz is. 2016-ban kezdték el építeni, 2021 a tervezett átadás.
A most elkészült szakasz is hasznos (18-20 ezer körül lesz az ÁNF várhatóan), de persze abban teljesen igazad van, hogy igazán értékes akkor lesz ez az autópálya, ha eléri az A3-at, és így nem csak Essen, de Düsseldorf felé is kapcsolatot nyújt, plusz az A3-on át még más célokhoz is.
Átadták az A44 autópálya Heiligenhaus-Hetterscheid - Heiligenhaus szakaszát. Az újonnan átadott rész 4,5 kilométer hosszú. Az építkezés 2010-ben indult meg (mintegy tíz évnyi előkészület után), és ma készült el.