Keresés

Részletes keresés

radio100jozsi Creative Commons License 2018.04.18 -1 1 39538

Melyik év végéig? Mert az Üllő-Cegléd szakasznak 2019 ősz az átadási határideje.

Előzmény: Aladár46 (39532)
Aladár46 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39537

Ezzel csak az azt akartam kiemelni, hogy év végére az M4-es lesz az ország legnagyobb gyorsforgalmi fejlesztése.

Előzmény: mash.69 (39533)
Aladár46 Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39536

Nem volt szándékomban. Ezért sem írtam egyetlen egy párt nevet, sem formációt. :)

Előzmény: mash.69 (39534)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39535

De akkor gondolom statikailag bírja a leálló sáv a folyamatosabb terhelést, na meg akkor a közlekedési morál is jobb, hogy bevállalható ez a megoldás. Azon a részen az A4-en már vagy 15 éve voltam szerintem, mikor még időnként átruccantunk autóval Bécs belvárosába, de legutóbb 2012-ben már az S1-A21 felé kerültem a várost Franciaországba menet, így nincs sok emlékem, hogy milyen kiépítésű már ez a szakasz.

De amúgy ezen a szakaszon mi indukálja ezt a nagy forgalmat? Mert a városból csak nem itt mennek ki az S1 elkerülőre, amikor ott van az A23-as. 

Előzmény: Fradista Utazó (39528)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.18 0 3 39534

ne politizáljunk, ha kérhetném, mert erős hányingerem lesz....

remélem érted a célzást....

Előzmény: Aladár46 (39531)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.18 0 2 39533

mehehe. ezt elég vicces olvasni a G nap függvényében.

amikor is 3 évig jegelték a Szolnok környéki fél vagy még készebb szakaszokat

ki is érdemelték azt a G betűs jelzőt

Előzmény: Aladár46 (39532)
Aladár46 Creative Commons License 2018.04.18 -2 1 39532

Az elmúlt 8 év Kormánya M4-es párti, bárki bármit mond. Ha minden jól megy, akkor év végéig 120 km M4 autóút/autópálya épül.

Előzmény: Aladár46 (39531)
Aladár46 Creative Commons License 2018.04.18 -2 1 39531

Ezért érdemes volt jó helyre tenni azt az X-et. :)

 

A gyorsforgalmi hálózat fejlesztése tovább folytatódik:

 

Rövid meghatározás:
Tervezési szerződés az „M8 gyorsforgalmi út M7-Dunaújváros és Dunavecse-Kecskemét közötti szakaszán környezeti hatástanulmány és tanulmányterv készítése, továbbá engedélyezési és kiviteli terv készítése” tárgyában.

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:167061-2018:TEXT:HU:HTML

 

Rövid meghatározás:
Vállalkozási szerződés az M4 Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakasz (Szolnok északi elkerülő) megvalósítása új Tisza-híd megépítésével” kivitelezési munkáinak elvégzésére, a szükséges kiviteli tervek elkészítésével és engedélyek megszerzésével együtt (PST kód: A004.05.73).

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:166106-2018:TEXT:HU:HTML

 

Rövid meghatározás:
Tervezési szerződés Megvalósíthatósági Tanulmány (MT) és környezeti hatástanulmány elkészítésére, valamint jogerős környezetvédelmi engedély megszerzésére az M0 autóút nyugati szektor 10. sz. főút - M1 autópálya közötti szakaszára vonatkozóan. (PST: A000.71).

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:167219-2018:TEXT:HU:HTML

 

Rövid meghatározás:
Tervezési szerződés az „M4 Törökszentmiklós (Nyugat) - Püspökladány közötti szakasz előkészítése, módosított engedélyezési terv és kiviteli terv készítése” tárgyában.

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:166106-2018:TEXT:HU:HTML

 

Rövid meghatározás:
1. rész: K083.06.15: 83. sz. 2x2 sávos főút Pápa - Tét déli csomópont (32+574 - 51+000 km sz.) közötti szakasz és a 8315 j. Repülőtéri bekötőút (0+000 - 1+570 km sz.) megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítése, és azok engedélyeztetésében történő közreműködés, és a Magyar Közút NZRt Pápa Mérnökségi telep korszerűsítéséhez és bővítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése és azok engedélyeztetése.
2. rész: K083.03.15: 83. sz. 2x2 sávos főút Tét déli csomópont - Győr (51+000 - 68+641 km sz.) közötti szakasz megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítése és azok engedélyeztetésében történő közreműködés.

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:167225-2018:TEXT:HU:HTML

 

 

 

v_peti Creative Commons License 2018.04.18 -3 0 39530

Más szabályozás is kéne. Annak, aki folyton csúcsidőben autózik, kerüljön többe a benzin és a matrica.  A benzint drágítani nem lehet ilyen módon, de a matricát igen! Még pont ne érje meg átmenni a mellékútra, de a pálya legyen drágább! Ha már a vonatnál és a repülőnél a tarifa figyelembe veszi az utazás időpontját, akkor az autónál is ideje lenne ezt bevezetni!

Előzmény: Fradista Utazó (39524)
Roger Preed Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39529

Ezt (némi túlzással) úgy kell elképzelni, hogy figyeli a sávonkénti forgalmat és ha kezd a sebesség túl alacsony lenni vagy a percenkénti áthaladás túl magas, akkor az operátor/automatika kirakja a 80-as táblát a mátrix táblákra és felvillan a "sáv használható" jelzés a leállósáv felett?

A visszafelé váltás is egy érdekes kérdés, hogy egyrészt mikor lehessen visszaváltani, másrészt a leállósáv használata milyen gyorsan és hogyan szűnik meg, mint megengedett tevékenység.

Előzmény: Fradista Utazó (39528)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.18 0 0 39528

1., Ha megnézed, az érintett szakasz majdnem végig hídon fut. Brutális költséggel lehetne 2×3 sávra bővíteni (meglévő hidak lebontása, újak építése). 

2., Csúcsidőszakban ezen a részen mostanság nem a 80, hanem inkább a 40-60 km/h a jellemző sebesség, ehhez képest a folyamatos 80 érezhető előrelépést hozna. 

2b., Ebből fakadólag ma csúcsidőban a leállósáv csak a helyet foglalja, hiszen ennél a sebességnél nehézség nélkül meg tudsz állni. 

 

A helyzet valóban hasonló a budapesti M3 bevezetőhöz. Érdemi különbség, hogy csúcsidőn kívül a leállósáv továbbra is leállósávként fog üzemelni az A4-en (akárcsak a hasonló holland és német autópálya-szakaszokon), és extra sebességkorlátozás sem lesz.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
Mézgár Creative Commons License 2018.04.18 0 1 39527

80-as folyamatos tempo meg mindig jobb, mint a lepesben araszolas. Tehat dugo megelözö oka van. Normal forgalomnal nincs nyitva a leallosav a forgalom reszere.

 

Amugy nem hasraütesszerü az ilyen savmegnyitas. Itt nemetben, ahol van ilyen, ott a teljes szakaszon videomegfigyeles van, plusz egy palyafenntarto is elötte leellenörzi a szakaszt (vegigmegy rajta). Ha tiszta, akkor valtjak az elektronikus tablakat. Amint szükseg van a leallo savra (valaki lerobban), maris valtjak a tablakat es visszaall a palya a normal üzemmodra.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
van_Persil Creative Commons License 2018.04.17 -15 0 39526

én itt nem igazán látom a helyet a 3. sáv számára. Kn. Schwechattól Fischamendig 2x3 sávos.

Előzmény: radio100jozsi (39525)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.04.17 0 0 39525

Miért nem építenek 2*3 sávot inkább? Azért a leállósáv nem dísznek van egy autópályán. Persze gondolom, és a képeket nézve ezt visszafokozzák így egy sima 80-as max tempójú városi pályaszakasznak, mint az M3-as bevezető Pesten.

Előzmény: Fradista Utazó (39524)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.17 0 0 39524

Ausztriában is bevezetik, hogy zsúfolt szakaszokon a leállósávban is lehet közlekedni. Természetesen nem spontán, hanem jelzéseket követve. Elsőként Bécsben, az A4 Knoten Schwechat - Simmeringer Haide szakaszán. 

NAR Creative Commons License 2018.04.16 0 0 39523

Miért használja a részvételi felhívás a "Tatabánya-Újváros" nevet a "Tatabánya-Centrum" helyett?

Előzmény: rm40 (39522)
rm40 Creative Commons License 2018.04.16 0 0 39522
adiaboli Creative Commons License 2018.04.15 -2 1 39521

Pongyola cikk, mert az ottani migránsok felelősségét nem érinti. Már csak a magyar "szereplők" kitüntethetőségének módját kellene megtalálni. ON.

Előzmény: rm40 (39520)
rm40 Creative Commons License 2018.04.14 0 0 39520
Pompiere Creative Commons License 2018.04.14 0 0 39519

... meg Szeged előtt a Flóratomnál, a Kastélynál és most már a vásárhelyi elkerülőn az összes csomópont. Hozzánk - csendes időben, éjszaka - 900 méterről is ide hallatszik. Sajnálom azokat, akiknek ilyen útszakasz mellett kell élniük.

Előzmény: gyoparOHs (39515)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39518

Igen, építés alatt áll a Heiligenhaus - Kreuz Ratingen Ost szakasz is. 2016-ban kezdték el építeni, 2021 a tervezett átadás. 

 

A most elkészült szakasz is hasznos (18-20 ezer körül lesz az ÁNF várhatóan), de persze abban teljesen igazad van, hogy igazán értékes akkor lesz ez az autópálya, ha eléri az A3-at, és így nem csak Essen, de Düsseldorf felé is kapcsolatot nyújt, plusz az A3-on át még más célokhoz is. 

Előzmény: mash.69 (39517)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39517

A maradék szakaszt hogy tervezeik? 2030-ban adják át?

Mert így elég flkésznek tűnik, amíg el nem éri az A3-ast, nem? Eléggé torzó.

Esetleg építés alatt van?

Előzmény: Fradista Utazó (39516)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.13 0 0 39516

Átadták az A44 autópálya Heiligenhaus-Hetterscheid - Heiligenhaus szakaszát. Az újonnan átadott rész 4,5 kilométer hosszú. Az építkezés 2010-ben indult meg (mintegy tíz évnyi előkészület után), és ma készült el. 

gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39515

pl.  Kakasszék

Előzmény: Pompiere (39514)
Pompiere Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39514

Az akusztikus bordákaknak itthon is nagyon örülhetnek néhány helyen.

Előzmény: trizs77 (39513)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.12 0 0 39513
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 1 39512

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/kozel-husz-kilometernyi-utfejlesztest-hajt-vegre-nyiregyhazan-a-ke-viz

 

mennyire jó kis hanzatós a cím:  közel 20 km útfejlesztés

részleteiben:

Összesen 1393 méter hosszan a következő lakóutcákban történik majd útépítés:

Járdafelújítást 9882 méteren végeznek:

Szintén jelentős, 7336 méter hosszú az útfelújítással érintett terület:

 

Tehát a közel útfejlesztésből 20km 10 km járda....

dimelo Creative Commons License 2018.04.11 0 1 39511

Ja, már 2010 óta megszokásból várom az augusztusi határozatokat, abban mindig kijelölik az "új" irányt.

 

 

Előzmény: mash.69 (39510)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 0 39510

ezek azok a rendeletek, amik 3-4 havonta változnak, attól függően mi lesz hirtelen fontos?

ki kerülnek dolgok, bekerülnek dolgok...

Előzmény: dimelo (39508)
mash.69 Creative Commons License 2018.04.11 -1 1 39509

Hát ahogy írtam is:

Talán a ciklus végére már Püspökladány környékének is neki állnak

 

 

Előzmény: dimelo (39508)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!